Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟ ΖΗΤΗΜΑ - Μητροπολίτης Πειραιος Σεραφείμ

Ἡ Ἱερά Σύναξις τῶν Προκαθημένων τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν πού συνῆλθε στό Σαμπεζύ τῆς Ἑλβετίας ἀπό 21 ἕως 28 Ἰανουαρίου ἐ.ἔ. ἔκρινε σκόπιμον ὅτι ὅσον ἀφορᾶ εἰς τό ἡμερολογιακό ζήτημα «ἑκάστη Ἐκκλησία νά ἀφεθῆ ἐλευθέρα ἵνα τηρῆ τό ὑπ’ αὐτῆς θεωρούμενον ὡς λυσιτελές διά τήν πνευματικήν οἰκοδομήν τοῦ ποιμνίου αὐτῆς ἡμερολόγιον, χωρίς τοῦτο νά ἐπηρεάζει τόν ὑπό πάντων τῶν Ὀρθοδόξων κοινόν ἑορτασμόν τοῦ Πάσχα».
Ἡ Β΄ Προσυνοδική Πανορθόδοξος Διάσκεψις εἶχε ἐξετάσει τό θέμα μέ γνώμονα: ὅτι εἶναι πολύ πέραν τῆς ἐπιστημονικῆς ἀκριβείας, εἶναι θέμα ἐκκλησιολογικῆς αὐτοσυνειδησίας τῆς μιᾶς καί ἀδιαιρέτου Ὀρθοδοξίας τῆς ὁποίας ἡ ἑνότης κατ’ οὐδένα λόγον ἤ τρόπον ἔπρεπε νά διασαλευθῆ ἐν τῇ πεποιθήσει ὅμως ὅτι «τό Σάββατον διά τόν ἄνθρωπον ἐγένετο καί οὐχ ὁ ἄνθρωπος διά τό Σάββατον» (Μαρκ. 2, 27).
Ὅπως εἶναι γνωστό ἡ Ἁγία Α΄ Οἰκουμενική Σύνοδος μέ ὅρον Της πού διασώζεται στόν πρῶτο Κανόνα τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ τοπικῆς Συνόδου, ὁ ὁποῖος ἐπεκυρώθη ἀπό τόν Β΄ Κανόνα τῆς Ἁγίας ΣΤ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου ὡρισμένως, καθώρισε ὅτι τό Ἅγιον Πάσχα θά ἑορτάζεται πάντοτε τήν πρώτην Κυριακήν μετά τήν πανσέληνον, μετά τήν  Ἐαρινήν ἰσημερίαν, ὥστε νά μή συμπίπτει ποτέ μέ τό Νομικόν Φάσκα τῶν Ἰουδαίων, διότι κατά τόν Ζ΄ Κανόνα τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων «εἴ τις Ἐπίσκοπος ἤ Πρεσβύτερος ἤ Διακόνος τήν Ἁγίαν τοῦ Πάσχα ἡμέραν πρό τῆς ἐαρινῆς ἰσημερίας μετά Ἰουδαίων ἐπιτελέσοι, καθαιρείσθω».
Ὁ ὅρος τῆς Ἁγίας Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου περιλαμβάνεται εἰς τόν Α΄ Κανόνα τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Συνόδου, ὁ ὁποῖος διά τῆς ἐπικυρώσεως ὑπό τῆς ΣΤ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου ἔχει Οἰκουμενικήν καταξίωσι: «Πάντας τοὺς τολμῶντας παραλύειν τὸν ὅρον τῆς ἁγίας καὶ μεγάλης συνόδου τῆς ἐν Νικαίᾳ συγκροτηθείσης, ἐπὶ παρουσίᾳ τῆς εὐσεβείας τοῦ θεοφιλεστάτου βασιλέως Κωνσταντίνου, περὶ τῆς ἁγίας ἑορτῆς τοῦ σωτηριώδους Πάσχα, ἀκοινωνήτους καὶ ἀποβλήτους εἶναι τῆς Ἐκκλησίας, εἰ ἐπιμένοιεν φιλονεικότερον ἐνιστάμενοι πρὸς τὰ καλῶς δεδογμένα, καὶ ταῦτα εἰρήσθω περὶ τῶν λαϊκῶν. Εἰ δέ τις τῶν προεστώτων τῆς Ἐκκλησίας, ἐπίσκοπος ἢ πρεσβύτερος ἢ διάκονος, μετὰ τὸν ὅρον τοῦτον τολμήσειεν ἐπὶ διαστροφῇ τῶν λαῶν καὶ ταραχῇ τῶν ἐκκλησιῶν ἰδιάζειν καὶ μετὰ τῶν Ἰουδαίων ἐπιτελεῖν τὸ Πάσχα˙ τοῦτον ἡ ἁγία σύνοδος ἐντεῦθεν ἤδη ἀλλότριον ἔκρινε τῆς Ἐκκλησίας, ὡς οὐ μόνον ἑαυτῷ ἁμαρτίας ἐπισωρεύοντα, ἀλλὰ πολλοῖς διαφθορᾶς καὶ διαστροφῆς γινόμενον αἴτιον· καὶ οὐ μόνον τοὺς τοιούτους καθαιρεῖ τῆς λειτουργίας, ἀλλὰ καὶ τοὺς τολμῶντας τούτοις κοινωνεῖν μετὰ τὴν καθαίρεσιν. Τοὺς δὲ καθαιρεθέντας ἀποστερεῖσθαι καὶ τῆς ἔξωθεν τιμῆς, ἧς ὁ ἅγιος κανὼν καὶ τό τοῦ Θεοῦ ἱερατεῖον μετείληφεν».
Ὅπως εἶναι γνωστό τό πρῶτο σύγχρονο ἡμερολόγιο εἰσήχθη ἀπό τόν Ἰούλιο Καίσαρα ἀπό τόν ὁποῖο ἔγινε γνωστό ὡς Ἰουλιανό καί ἄρχισε νά ἰσχύει ἀπό τό 45 π.Χ. Ἡ δημιουργία του ὀφείλεται στόν Ἕλληνα ἀστρονόμο Σωσιγένη ἀπό τήν Ἀλεξάνδρεια, ὁ ὁποῖος μέ βάση τούς ὑπολογισμούς τοῦ Ἱππάρχου ὅτι ἡ διάρκεια τοῦ ἔτους εἶναι ἴση μέ 365,242 ἡμέρες, θέσπισε ἕνα ἡμερολόγιο τοῦ ὁποίου τά ἔτη εἶχαν 365 ἡμέρες ἐνῶ σέ κάθε 4ο ἔτος προσέθετε ἀκόμη μία ἡμέρα μετά τήν «ἕκτη  πρό τῶν καλενδῶν τοῦ Μαρτίου» πού ὀνομάζονταν bis sextus. Ἔτσι ἡ ἡμέρα αὐτή ἐπειδή ἐμετρᾶτο δύο φορές ὀνομάζεται δίς ἕκτη καί τό ἔτος πού τήν περιέχει δίσεκτο.
Τό Ἰουλιανό ἡμερολόγιο δέν ἦταν τέλειο διότι παρά τόν καλύτερο προσδιορισμό τοῦ ἡλιακοῦ ἔτους ἀπό τόν Σωσιγένη ὑπῆρχε ἀκόμη μία μικρή ἀπόκλιση ἀφοῦ ἡ διάρκεια τοῦ ἡλιακοῦ ἔτους εἶναι 365,242199 ἡμέρες. Ἔτσι τό καθωρισμένο ἀπό τόν Σωσιγένη ἔτος εἶναι μεγαλύτερο τοῦ πραγματικοῦ κατά 0,0078 τῆς ἡμέρας, δηλ. κατά 11 λεπτά καί περίπου 13 δευτερόλεπτα. Κάθε ὅμως 4 χρόνια τό μικρό αὐτό λάθος γίνεται περίπου 45 λεπτά καί κάθε 129 χρόνια φθάνει τήν μία ὁλόκληρη ἡμέρα. Μέσα στά πρῶτα 400 χρόνια ἀπό τήν ἐφαρμογή τοῦ Ἰουλιανοῦ ἡμερολογίου τό λάθος εἶχε φθάσει τίς 3 ἡμέρες μέ ἀποτέλεσμα τό 325 μ.Χ. ἡ ἐαρινή ἰσημερία νά συμβεῖ 21 Μαρτίου ἀντί τῆς 25. Τό λάθος ὅμως τῶν 11 λεπτῶν συσσωρευόταν καί ἡ ἐαρινή ἰσημερία μετατοπίζετο ὅλο καί πιό ἐνωρίς. Τό 1572 ἐξελέγη πάπας Ρώμης ὁ Γρηγόριος 13ος ὁ ὁποῖος ὅρισε τόν Ἰησουΐτη ἀστρονόμο Χριστόφορο Κλάβιους μέ τή βοήθεια τοῦ ἀστρονόμου Λουΐτζι Λίλιο νά ἐπεξεργαστοῦν τήν ἡμερολογική μεταρρύθμιση, μέ τήν ὁποία ἡ 5 Ὀκτωβρίου 1582 ὀνομάστηκε 15 Ὀκτωβρίου γιά νά διορθωθεῖ τό λάθος τῶν 10 ἡμερῶν πού εἶχε συσσωρευτεῖ τούς προηγούμενους 11 αἰῶνες.
Γιά νά μήν ἐπαναληφθῆ τό λάθος τοῦ Ἰουλιανοῦ ἡμερολογίου ὁ Λουΐτζι Λίλιο ἐξαίρεσε ἀπό τά δίσεκτα ἔτη τά «ἐπαιώνια» τά ἔτη δηλ. τῶν αἰώνων, ἀπό τά ὁποῖα ὥρισε ὡς δίσκεκτα μόνο ὅσα ἔχουν ἀριθμό αἰώνων πού διαιρεῖται μέ τό 4. Ἡ τροποποίηση αὐτή καθορίζει ὅτι κάθε 400 χρόνια ἔχουμε 97 δίσεκτα ἔτη, ἀφοῦ τό λάθος τοῦ Ἰουλιανοῦ ἡμερολογίου, εἶναι 3 ἡμέρες καί περίπου 3 ὧρες κάθε 400 χρόνια.
Τό νέο ἡμερολόγιο πού ὀνομάστηκε Γρηγοριανό, δέν ἐγένετο ἀποδεκτό ἀπό τά 4 πρεσβυγενῆ Πατριαρχεῖα τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας διότι παρεβίαζε τόν ὅρο τῆς Α΄ Ἁγίας Οἰκουμενικῆς Συνόδου ὅσον ἀφορᾶ εἰς τόν προσδιορισμό τοῦ Ἁγίου Πάσχα. Τό 1919 ἡ Ἑλληνική Πολιτεία ἀνεκίνησε τό ἡμερολογιακό θέμα ὁπότε ἡ Ἱ. Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἀπεφάσισε παμψηφεί ὅτι «ἡ μεταβολή τοῦ Ἰουλιανοῦ ἡμερολογίου μή προσκρούουσα εἰς κανονικούς καί δογματικούς λόγους δύναται νά γίνει... ἡ δέ Πολιτεία εἶναι ἐλευθέρα νά δεχθῆ τό Γρηγοριανόν ὡς εὐρωπαῖον ἡμερολόγιον». Τοιουτοτρόπως ἡ Πολιτεία μέ τό ΝΔ τῆς 18/1/1923 ὥρισε τήν ἔναρξι ἐφαρμογῆς τοῦ νέου ἡμερολογίου τήν 16/2/1923 τήν ὁποία ὀνόμασε 1/3/1923. Ἀφαιρέθηκαν δηλ. 13 ἡμέρες ἀπό τό ἔτος 1923, διότι στίς 10 ἡμέρες λάθους μεταξύ Ἰουλιανοῦ καί Γρηγοριανοῦ ἡμερολογίου εἶχε ἐπέλθει καθυστέρησι καί ἄλλων 3 ἡμερῶν στά 340 χρόνια πού εἶχαν παρέλθει ἀπό τήν πρώτη εἰσαγωγή τοῦ Γρηγοριανοῦ ἡμερολογίου τό 1582.
Ἡ ἀποδοχή τῆς διορθώσεως τοῦ Ἰουλιανοῦ ἡμερολογίου πού ἐπεκράτησε εἰς ὡρισμένας Αὐτοκεφάλους Ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας διότι δέν ἠλλάγη ὁ Πασχάλιος Κανών καί ὁ ὅρος τῆς Ἁγίας Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ὥστε νά μιλοῦμε γιά ἀποδοχή τοῦ Γρηγοριανοῦ Ἡμερολογίου χωρίς ὅμως γενική ἀποδοχή αὐτῆς τῆς διορθώσεως ὑφ’ ὅλων τῶν Αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν διέσπασε τήν λειτουργική ἑνότητα τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας, γεγονός πού τραυματίζει τήν ἑνότητα τοῦ σώματος Αὐτῆς καί σήμερον.
Ἑπομένως ἡ μή συμπερίληψις τοῦ Ἡμερολογιακοῦ ζητήματος εἰς τά ὑπό διάσκεψι καί συζήτησι θέματα τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου καί ἡ μή ὑπό πάντων τῶν Ὀρθοδόξων συναπόφασις ἐπ’ αὐτοῦ καί ἡ συνέχισις τῆς διασπάσεως τῆς λειτουργικῆς ἑνότητος καταδεικνύει μίαν σοβαράν ἀδυναμίαν.
Εἰς τήν ἐγκατάλειψι τοῦ συγκεκριμένου θέματος καί τήν μή σύμφωνο γνώμη συμπεριλήψεώς του εἰς τήν ἡμερησία διάταξι τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου, συνέτεινε καί ἡ ἄκριτος ὑπό τινων συζήτησις τοῦ ἐπαναπροσδιορισμοῦ τοῦ ἁγίου Πάσχα διά τόν ἀπό κοινοῦ μετά τῶν ἑτεροδόξων Χριστιανῶν συνεορτασμόν του, γεγονός πού ἐνέπλεξε τά πράγματα καί τά ἐφόρτισε ἀρνητικῶς διότι ὁ συνεορτασμός προϋποθέτει τήν «κοινωνίαν ἐν τοῖς αὐτοῖς μυστηρίοις καί τῇ αὐτῇ πίστει» καί βεβαίως τόν ἀπόλυτον σεβασμόν τοῦ ὅρου τῆς Ἁγίας Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

20 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μια ζωή ο Σεραφείμ κάνει ντόρο για τα μικρά και αφήνει τα μεγάλα. Τώρα μας λέει για το Πάσχα και πότε το γιορτάζουμε και για το ημερολογιακό. Να γίνει ο κοινός εορτασμός του Πάσχα με τους παπικούς. Βλέπει μια χούφτα παλαιοημερολογίτες και δεν κοιτάζει τα δισεκατομμύρια των όπου γης χριστιανών. Να βρεθεί η λύση ή εμείς ή οι παπικοί να βάλουν νερό στο κρασί τους. Όσο και να προσπαθούν οι σκληροπυρηνικοί να μας χρίσουν είμαστε ένα.

Ανώνυμος είπε...

Οι ρασοφόροι μόνο για να μπερδεύουν τα πράγματα είναι ικανοί. Που είναι ο μέγας Αλέξανδρος θα το επίλυε στην στιγμή.

Θαλασσινός είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε, χεράκι τού Πατριαρχούκου, μάθε πως όσοι σέβονται λίγο τον εαυτόν τους,δεν πίνουν νερωμένο κρασί. Είμαι σίγουρος ότι στην ιδιωτική σου ζωή ούτε καί εσύ θά τό νερώσεις το κρασάκι σου.
Εάν λοιπόν δεν πίνουμε νερωμένο κρασί πού είναι το ελαχιστότατο σε παράβαση στην ιδιωτική μας κουλτούρα, πως είναι δυνατόν να φτύσουμε καί να ισοπεδώνουμε τούς Αγίους καί Ιερούς Κανόνες; Η Αγία Εκκλησία είναι θεραπευτική καί όσοι διέσπασαν το πλήρωμα με την εισαγωγή του νέου ημερολογίου έχουν υποχρεωση να ξαναενώσουν την Αγία Εκκλησία ξεριζώνοντας τα ζιζάνια.

Ανώνυμος είπε...

Το ακολουθο αποσπασμα των λογων του αγιου Πορφυριου ειναι ακρως διαφωτιστικο.


Σε ενα συνεδριο που θα γινοταν στο εξωτερικο μεταξυ καθολικων και ορθοδοξων για την ημερα συνεορτασμου του Πασχα , ενα παιδι του , του ζητησε την ευχη του για το τι θεση θα επρεπε να κρατησει . Τοτε ο παππουλης του ειπε :

Εσεις θα κρατησετε και θα ακολουθησετε την ορθοδοξη θεση , αν τωρα αυτοι θελουν να ερθουν μαζι μας, ουτε μπορουμε , αλλα ουτε και πρεπει να τους εμποδισουμε να ελθουν

Απο το βιβλιο
Αναμνησεις απο το γεροντα Πορφυριο σελιδα 80

Αναστασιου Τζαβαρα

Θαλασσινός είπε...

Και μία ένσταση πρός τον Μητροπολίτη Πειραιά. Στην τελευταία παράγραφο κάνει λόγο γιά "ετεροδόξους Χριστιανούς", το οποίο είναι μέγα σφάλμα, ειναι αιρετικός λόγος, καθώς ο Χριστιανός είναι Χριστιανός, καί είναι αυτός πού σύμφωνα με τον Άγιο Ιωάννη τής Κλίμακας πιστεύει και εργάζεται ορθά λόγω καί έργω στά Άγια Δόγματα της Αγίας Εκκλησίας.
Θέλω να πιστεύω ότι εκ παραδρομής του ξέφυγε καί δεν τον εστερνίζεται, άλλως εάν τον πιστεύει είναι μέτοχος της αιρετικής θεωρίας των κλάδων.
Άρα Χριστιανοί είναι μόνο οι Ορθόδοξοι πού τηρούν απαράλλαχτα και απαρέκλιτα τις Άγιες καί Ιερές παραδόσεις Της Μίας Αγίας Εκκλησίας Τού Χριστού. Όλοι οι άλλοι πού εν γνώση τους έστω και μία βλασφημία υιοθετούν είναι βλάσφημοι καί αιρετικοί...

Έτσι γιά να μην ξεχνιόμαστε καθώς πλησιάζει η Κυριακή της Ορθοδοξίας καί έχουμε τα αναθέματα κατά των αιρετικων.....

Ανώνυμος είπε...

Αν οι ετερόδοξοι δεν είναι Χριστιανοί τους παλαιοημερολογίτες της Ελλάδος που κάθε παπάς και Εκκλησία κάθε Δεσπότης και Αρχιεπίσκοπος που θα πρέπει να τους συγκαταλέξει κάποιος. Εγώ τους θεωρώ αιρετικούς. Είναι οι μεγαλύτεροι εχθροί της ενότητας της Ορθοδοξίας. Τους ετερόδοξους τους γνωρίζω. Αυτούς τους προβατόσχημους λύκους πως μπορεί ο απλός ορθόδοξος να τους αναγνωρίσει;

Θαλασσινός είπε...

Εσύ είσαι τόσο δηλητηριώδης καί βλάσφημος πού θεωρείς τους αιρετικούς Χριστιανούς, καί τούς Χριστιανούς αιρετικούς.
Άνοιξε λίγο να δεις τι λέει καταρχήν το Σύνταγμα γιά το ποιά είναι η Αγία Εκκλησία κατά το άρθρο 3, καί δες την περιγραφή τού άρθρου 13 κατά την ερμηνεία τού Υπουργείου Παιδείας όπου κατατάσσει τις θρησκείες, ως ετερόδοξες καί ετερόθρησκες.
Όλοι οι αιρετικοί υπάγονται στό άρθρο 13, βλάσφημε φίλε, στην Ελλάδα.

Τέλος άνοιξε καί απόφαση του ΣτΕ της ολομέλειας τού 1991, όπου αναφέρει ότι η Εκκλησία των ΓΟΧ Ελλάδος ακολουθεί απαρασάλευτα και απαρέγκλιτα τους Ιερούς κανόνες, καί είναι ομόδοξη της Κρατούσης Εκκλησίας της Ελλάδος.

Βέβαια κρύβεσαι πίσω από την ανωνυμία σου, καί το ελεειονότερο είναι ότι δεν τεκμηριώνεις αυτά πού αναφέρεις. Δηλαδή στο βρόντο το μήνυμα πού σε εκθέτει στους επισκέπτες αυτής της σελίδας.
Φίλε πάει η εποχή, το λέω έτσι επειδή γουστάρω. Φτάσαμε στην εποχή της βάσιμης επιχειρηματολογίας.

Ανώνυμος είπε...

Οι γοχ για την εκκλησια τι ειναι 11.59,ομοδοξοι ;ειναι δηλαδη το γραμμα και οχι το πνευμα η εκκλησια Του Χριστου.Μηπως αποσχισθηκε η εκκλησια της Ελλαδος λογω αλλαγης ημερολογιου με τις αλλες Ορθ.Εκκλησιες η η δημιουργια μιας ιδιας θρησκευτικης κοινοτητας μακρια απο τη Μια κ μοναδικη Ορθ.εκκλησια ,αφου προχωρησε σε σχισμα δεν υποκειται σε αναθεμα;
Μια πιστις-ενα βαπτισμα-
Ενα σ ω μ α σας
Ενωνει
Ενας Θεος κ Πατερας
ΟλωνΕφ 4-4

Ανώνυμος είπε...

Μια στιν η του Χριστου Καθολικη και Αποστολικη Εκκλησια,,,,
Ου π λ ε ι ο υ ς ,ουδε δ υ ο
Συναγωγαι πονηρευομενων εισι τα παρα ταυτην συνεδρια
Και Συνοδος αθετουντων..
Ουτω φρονουμεν οι αληθινοι χριστιανοι
Ουτω πιστευομεν
Ουτω κηρυττομεν!
Μ.Φωτιος!!-

Ανώνυμος είπε...

Όταν δεν υπάρχει ενότητα λειτουργική υπάρχει ρήγμα. Όταν οι παλαιοημερολογίτες δεν ξεχωρίζουν από πουθενά παρά μόνο από την επίκληση του επισκόπου τότε δεν διαφέρουν από τους ουνίτες.

Ανώνυμος είπε...

Πήγα προ ετών σε ναό των γοχ και το κατάλαβα όταν άρχισαν στο κήρυγμα να βρίζουν και να αναθεματίζουν τους οικουμενιστές νεοημερολογίτες. Όχι κύριοι δεν θα πάρω.

Θαλασσινός είπε...

Η Κρατούσα αποσχίστηκε λόγω ομαλοποιήσεων των διαφορών μέ τις αιρέσεις των δυτικών, πρός την τελική ένωση, γιά την οποία θά λάβει μέριμνα η "μεγάλη Σύνοδος",μέσα στό 2016.
Καί μετά βέβαια ακολουθούν οι μεγάλες προφητικές Θεομηνίες κατά επανάληψη ότι συνέβη μέ την άλωση της Πόλης τό 1453, αφού τά Χριστούγεννα του 1452 έγινε η ψευδοένωση των Ορθοδόξων μέ τους Λατίνους. Φανταστείτε τώρα τι έχει να γίνει που το Οικουμενιστικό σώμα περιέχει μάγους, γκουρού, καί ότι κυκλοφορεί σε αίρεση καί βλασφημίες. ...

Θαλασσινός είπε...

Μία είναι η Αγία Εκκλησία Τού Χριστού καθαρή καί απαλαγμένη από αιρετικά φρονήματα. Περί αιρετικων φρονημάτων σε παραπέμπω στην παραπάνω θέση μου.

Θαλασσινός είπε...

Δεν γνωρίζω γιά ποιούς παλαιοημερολογίτες αναφέρεσαι;;;

Θαλασσινός είπε...

Γιά ύβρεις δεν υπάρχει καμμία περίπτωση. Γιά αναθέματα περί οικουμενιστών νεοημερολογιτών ναί, όμως ψάξε στο YouTube καί δες ότι προ διετίας την Κυριακή της Ορθοδοξίας ο Μητροπολίτης Πειραιώς της Κρατούσης Εκκλησίας Κος Σεραφείμ, εξέπεμψε αναθέματα εναντίων των Οικουμενιστών την Κυριακή της Ορθοδοξίας...

Θαλασσινός είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Αφού διαπίστωσες και βαθμολόγησες ως χαμηλό το επίπεδό μας γράψε κάπου αλλού. Σου αρέσει όμως να τα παίζεις έξυπνος.

Θαλασσινός είπε...

Συγχώρα με εχεις δίκιο.

Ανώνυμος είπε...

Δεν έχω θεολογικές γνώσεις όμως γνωρίζω ότι την αλήθεια την έχει η Ελλαδική Εκκλησία και όχι οι παρασυναγωγές.

Θαλασσινός είπε...

Δεν είναι θέμα Θεολογικών γνώσεων η αλήθεια. Μήπως χρειάζεσαι επιστημονικές ή άλλες γνώσεις, ή νά έχεις σπουδάσει στό Πανεπιστήμιο, γιά νά αντιληφθείς πόσο ευεργέτης στον κόσμο είναι ο αισθητός Ήλιος;
Εάν λοιπόν γιά έναν αισθητό ήλιο δεν χρειάζεσαι γνώσεις παρά μόνο ανοιχτά μάτια, έτσι καί για την Αγία Εκκλησία δεν χρειάζεται γνώσεις αλλά ειλικρίνεια καί απλότητα καρδιάς γιά νά δούμε την αλήθεια.
Όπωσδήποτε η Αγία Εκκλησία είναι η Αγία Ορθόδοξος Εκκλησία της Ελλάδας,πού τηρεί απαρέγκλιτα καί απαρασάλευτα τους Αγίους καί Ιερούς Κανόνες τών Αγίων Αποστόλων των Οικουμενικών Συνόδων.