ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΞΕΛΛΑΔΙΣΜΟΥ ΤΟΥ
ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ
Κάπου και κάποτε είπα εις
τον Παναγιώτατον: "Παναγιώτατε, προσέξτε τον εξελλαδισμμό του
Πατριαρχείου". Ετόλμησα να ομιλήσω διότι είχα (και έχω εισέτι) παρατηρήσει
κάποιες επιρροές από το "αυτοκέφαλον". Παραδείγματος χάριν: Υπάρχει η
τάξις καθ΄ ήν αρχιερεύς μη λειτουργήσας, αλλά θέλων ίνα μετάσχη της θείας
Κοινωνίας, κοινωνεί τελευταίος και από τον τελευταίον διάκονον. Εν Ελλάδι
ο μη λειτουργών αρχιερεύς παραμερίζει ιερείς και διακόνους δια να κοινωνήση.
Αυτό παρετήρησα εις την Πόλιν συμβαίνει εις περίπτωσιν αρχιερέως εξ Ελλάδος και
ουδείς εκώλυσεν αυτόν.
Παρεμπιπτόντως σημειώ το εξής: Λειτουργώ (προ πολλών ετών) εις Μετόχιον της Μονής ημών. Παρών και χοροστατών ο κυρίαρχος Μητροπολίτης. Κατά την ώραν της θείας Κοινωνίας, εισέρχεται, φορεί επιτραχήλιον και ωμοφόριον, κοινωνεί πρώτος των αχράντων Μυστηρίων και αυτός ούτος κοινωνεί εμέ τον λειτουργούντα πρεσβύτερον! Νέα Ελλάδικά τυπικά!
Εις συζήτησιν επί τραπέζης
του εν Θεραπείοις θερέτρου λέγω απευθυνόμενος προς τον ξενίζοντα Πατριάρχην το
εξής: "Παναγιώτατε, χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Υπάρχει τάσις να
δημιουργηθή τέταρτος βαθμός ιερωσύνης, ο του Μητροπολίτου. Αναγινώσκομεν
εις τα ημερολόγια της Εκκλησίας της Ελλάδος "ο τάδε εχειροτονήθη
Μητροπολίτης" ή το άλλο "εχειροτονήθη Επίσκοπος και Μητροπολίτης".
Όμως ο όρος "Μητροπολίτης" είναι τίτλος, δεν είναι βαθμός
ιερωσύνης. Διαλύομεν τα πάντα". Ο Πατριάρχης συγκατένευσε.
ΤΑΠΕΙΝΩΣΙΣ
Ο Πατριάρχης μας "δουλεύει τω Κυρίω μετά πάσης ταπεινοφροσύνης", γινώσκων άμα ότι "προσευχή ταπεινού νεφέλας διήλθεν". Εσπερινός εις τον Πάνσεπτον Πατριαρχικόν Ναόν άνευ εισόδου. Παρών ο εφημέριος εις το Άγιον Βήμα, και η ελαχιστότης μου εις το δεξιόν αναλόγιον. Μόλις είχε σημάνει η μικρή καμπάνα. Πριν ποιήση "Ευλογητόν" ο ιερεύς, παρατηρώ ότι εφάνη επί της μεσαίας θύρας, προερχόμενος εκ του νάρθηκος, ένας καλόγηρος, πράγμα ουχί σπάνιον δια την Πόλιν. Πλησιάζει ήτο ο Πατριάρχης. Ίσταται εξ αριστερών μου και μου λέγει: "Άρχισε συ ( το κεκραγάριον προφανώς) π. Δοσίθεε". Τότε πώς να ψάλης; Κόβονται τα πόδια σου, ξεραίνεται το στόμα σου, τρέμουν τα χέρια σου και εί τί έτερον μη καταγραφόμενον. Πρώτος εγώ! Δεύτερος ο Πατριάρχης! Γίνεται; Δεν γίνεται...κι όμως έγινε. Αλλά και τώρα που το ενθυμούμαι αισθάνομαι κάτι να χτυπάει γρηγορώτρα μέσα μου!
Υάκινθος
16 σχόλια:
Θα σπεύσουν να που κάποιοι λεπτομέρειες τα όσα μας περιγράφει εδώ ο π. Δοσίθεος. Εγώ τα θεωρώ ουσία που θα πρέπει να τα προσέξουν οι επίσκοποί μας στην Ελλάδα αλλά να τα κατανοήσουν και οι ιερείς. Χάσαμε την ουσία και μας αρέσουν οι νεωτεριστικοί βυζαντινισμοί. Ας προσγειωθούμε πριν μας προσγινόσουν οι βαπτισμένοι και δεν μιλάω για πιστούς που σπανίζουν και μακροθυμούν. Μας γύρισε την πλάτη ο κόσμος. Ας ξυπνήσουμε.
π. Νικόλαος
Αυτές τις ευλογημένες στιγμές θα τις ζήσουμε κάποτε στην Ελλάδοα. Μας πήρε το ποτάμι με τέλος την ταραγμένη θάλασσα.
Όσο και να επιχειρείτε με τα κατά καιρούς φιλοπατριαρχικά δημοσιεύματα και με τους επαίνους και τους ύμνους σας να φιλοτεχνήσετε ένα ευνοϊκό προφίλ του συγκεκριμένου πατριάρχη δεν μπορείτε εν τέλει να το επιτύχετε.
Οι πιστοί δεν ξεχνούν ούτε τις συμπροσευχές του, ούτε τις κατά καιρούς σκανδαλώδεις δηλώσεις του σε θέματα Πίστεως, ούτε τη στάση του απέναντι στα όσα βλάσφημα και ανήκουστα περί "πρωτείου στην Αγία Τριάδα" έχουν διατυπώσει οι Περγάμου και Αμερικής.
Δεν ξεχνούν τα όσα προδοτικά έχουν λάβει χώρα στις λεγόμενες "θρονικές εορτές", ούτε τη δήθεν "Αγία και Μεγάλη Σύνοδο", ούτε το διαλυτικό ρόλο του Φαναρίου στην Ουκρανία.
Τόμοι ολόκληροι δεν φθάνουν για να περιγράψουν τον ολέθριο ρόλο που έχει παίξει το Φανάρι επί Βαρθολομαίου.
Προς: 6 Ιουλίου 2022 - 8:43 π.μ.
Συμφωνώ μαζί σου ότι «Τόμοι ολόκληροι δεν φθάνουν για να περιγράψουν» το σπουδαίο έργο για την Ενότητα, το οποίο προσπαθεί να εδραιώσει ως συνείδηση των πιστών ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, με τις σημαντικές πρωτοβουλίες του τόσο στην "Αγία και Μεγάλη Σύνοδο" όσο και για το εκκλησιαστικό ζήτημα της Ουκρανίας, και πολλά άλλα. Το τεράστιο έργο του δεν είναι αυτά τα ολίγα που επιτιμητικά του προσάπτεις. Ως ο Αποστολος Φίλιππος σε ερωτώ «Άραγε γινώσκεις ά αναγιγνώσκεις;» και καταλαβαίνεις τα όσα διαβάζεις; Η με την προκατάληψή σου δεν μπορείς να διακρίνεις το σωστό; και τα θετικά του έργα του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου.
Είναι καιρός να καταλάβεις και εσύ, και άλλοι ελάχιστοι θορυβοποιοί, ότι το να αγαπούμε ο ένας τον άλλο δεν είναι προαιρετικό αλλά υποχρεωτικό. Ο Κύριος δεν μας έδωσε μια συμβουλή αλλά μια εντολή. Αν αυτό δεν το καταλάβεις και δεν το προσπαθήσεις, τότε ματαιοπονείς!
Δέν πρέπει να φοβάται ο π. Δοσίθεος. Δεν κινδυνεύει το Πατριαρχείο από την Ελλάδα.
Η Ελλάδα αγαπά το Πατριαρχείο και το συνδράμει συνεχώς ηθικώς, πολιτικώς και υλικώς.
Αν θέλει να δεί κινδύνους για το Τυπικό, ας ρίξει μία ματιά στην Αμερική (που υπάγεται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο) για να δεί μεικτές χορωδίες να ψάλλουν δυτική μουσική, με τη χρήση αρμονίου μερικές φορές, να δεί κληρικούς χωρίς ράσα, να δεί συνεστιάσεις και χορούς σε αίθουσες κάτω από ναούς, να δεί συναυλίες, κλπ.
Ζήτησε ποτέ από τον Πατριάρχη να διορθώση αυτές τις καταστάσεις ;
Μπορείς φίλε μου να μου πεις το πότε καθιερώθηκε το ράσο στην Εκκλησία. Στα απομνημονεύματα του π. Ευτυχίου Σπετσιέρη διάβασα ότι μετά την τουρκοκρατία στην περιοχή των Μεγάρων τους ιερείς τους αναγνώριζες από το λευκό πουκάμισο που φορούσαν με την βράκα. Στους πίνακες βλέπω πατριάρχες και αρχιερείς να φοράνε γούνες κλπ. Σε μια διδακτορική διατριβή για το ράσο έχει φωτογραφίες κληρικών από περιοχές της Ελλάδας που δεν βλέπω να έχουν ράσο. Διάβασε και μετά να μιλάς. Στην Αθήνα έχει δει κληρικούς από την πόλη μου να κυκλοφορούν με παντελόνια. Εσύ που είσαι;;; δεν βλέπεις;;; παπάδες στην θάλασσα με μαγιό ή στις ταβέρνες μετά το μπάνιο με μαγιό. Πρωτοπρεσβύτερος έπεζε ρακέτες με σορτσάκι επί ώρες σε αμμουδιά οικογενειακά με πολλούς λουόμενους δίπλα που ούτε που κατάλαβαν ότι είναι παπάς.
Έχεις πάει στις σλαβικές χώρες;;; γνωρίζεις ότι οι περισσότεροι των κληρικών όταν κυκλοφορούν δεν φοράνε ράσο. Τώρα μην κτυπάς το Οικουμενικό διότι είναι σαν να βλέπεις τα πράγματα μονόφθαλμα.
Ο π. Δοσίθεος τα λέει μια χαρά. Ας τον ακούσουν.
Να προσέξουν σε όλες τις ορθόδοξες εκκλησίες αυτούς που κάνουν επισκόπους. Όχι γιατί θα ξεπουλήσουν Δόγματα. Οι περισσότεροι είναι αγράμματοι μπήκαν στην θεολογική σχολή με 3 και την βγάλαν με 5. Μπήκαν στην Εκκλησία για να κάνουν καριέρα. Φτωχόπαιδα που ζήλεψαν δόξα και θρόνους. Μόνο γιαυτο μπαίνουν πολλοί. Από αρχιμανδρίτες όταν γίνουν δεσποτάδες ζουν το όνειρό τους ζωή πλούτου. Το βλέπεις σε πολλά επισκοπεία που κυριαρχεί το επιχρυσωμένο, το βελούδο και το καρακιτσαριό. Τους αρέσουν οι στολές και οι εκατοντάδες εγκόλπια που φορούν ανά πάσα στιγμή. Τις ενορίες τις γέμισαν προϊστάμενοι άγαμοι αρχιμανδρίτες υποψήφιοι για δεσποτιλίκη. Ήμουνα κάποτε επίτροπος και στην γιορτή του δεσπότη ο προϊστάμενος άγαμος για να γλείψει τον δεσπότη ήθελε να του δωρίσει μια αρχιερατική στολή. Όταν του αρνηθήκαμε πήγε και με χρήματα των πιστών από αυτά που κράταγε του αγόρασε ένα χρυσό ρολόι τσέπης.
Ο Κωστόπουλος μου είχε πει κάποτε ότι όταν χειροτονήθηκε ο Κονίτσης Ανδρέας με τον οποίο έχει πνευματική φιλία την μέρα της ενθρόνισης κάποιος σύλλογος του δώρισε ένα εγκόλπιο. Ο Ανδρέας δεν το δέχθηκε. Του είπαν μας πικραίνετε και τους απάντησε αυτή η πίκρα ξεπερνιέται. Όταν ο Κωστόπουλος του είπε δεν κάνατε σωστά που δεν το λάβατε ο Κονίτσης του είπε δεν το δέχθηκα για να μην με έχουν του χεριού τους με ένα δώρο. Πόσοι δεσποτάδες το κάνουν αυτό;
Προσεχή στους παπάδες της καριέρας που γλύφουν για να γίνουν δεσποτάδες. Όταν σε κάποιο δεσπότη είπαν να πάει κόντρα στο Σεραφείμ απάντησε: ο γέροντας με έκανε δεσπότη όσο ζει θα κάνω ότι μου λέει. Το άκουσα ο ίδιος.
Πηγαίνω στην εκκλησία σέβομαι τον Επίσκοπο αλλά ποτέ δε τον πλησιάζω. Που ακούστηκε μετάνοιες λες και είναι αυτοκράτορες.
Πολλά πρέπει να αλλάξουνε αν δεν θελήσουν ο κόσμος να τους γυρίσει την πλάτη όπως κάνουν τώρα και οι ναοί είναι αδειανοί. Βλέπω σε φωτογραφίες περισσότεροι οι παπάδες από τους πιστούς!!!!!!
Μιχάλης Ανδρεάδης
Περιστέρι
...Εις πολύ παλαιότερον προσκύνημα εις την Πόλιν, ηρώτησα τον Παναγιώτατον:" Σας στενοχωρούν τα όσα κακά σας αποδίδουν;". Απάντησις: " Τον πρώτον καιρόν της πατριαρχείας μου με στενοχωρούσαν πολύ, διότι ήσαν κατηγορίες άδικες. Μετά τίποτε δεν με στενοχωρεί. Από το ένα αυτί μπαίνουν, και από το άλλο αυτί βγαίνουν΄ αρκεί να επιτελώ το καθήκον μου". Υποθέτω, όμως, ότι πολλάκις υποφέρει...
Υάκινθος
"Aπό την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλα"...
Αυτό μου θύμισε η "απάντησή" σου Αναστάσιε.
Τα έκανες όλα γαργάρα για να υποστηρίξεις το Βαρθολομαίο.
Όσο για τους διαφωνούντες, τους οποίους σκωπτικά και αυθαίρετα αποκαλείς "ελάχιστους θορυβοποιούς", σε πληροφορώ (αν και το γνωρίζεις) ότι ούτε ελάχιστοι είναι, ούτε θορυβοποιοί.
Είναι αυτοί που εκπροσωπούν τη γρηγορούσα εκκλησιαστική συνείδηση και όχι οι πολιτικοί και κοσμικοί κύκλοι και οι εκκοσμικευμένοι χριστιανοί που υποστηρίζουν το Βαρθολομαίο.
Τους είδαμε, κάποιους από δαύτους, στο πρόσφατο συνέδριο στη Θεσσαλονίκη.
Είδαμε και τη βράβευση-σκάνδαλο του Σταμούλη.
Προς: 6 Ιουλίου 2022 - 8:19 μ.μ.
Γράψε ότι σου αρέσει, δεν υπάρχει φορολογία στα λόγια. Γνώριζε ότι «τη γρηγορούσα εκκλησιαστική συνείδηση» την εκπροσωπώ και εγώ. Δεν έχεις το μονοπώλιο.
Αναστάσιε μην είσαι τόσο ευγενικός. Η γλώσσα τους είναι απύλωτη.
9:59 σοβαρέψου. Όποιος κριτικάρει το Βαρθολομαίο έχει απύλωτη γλώσσα; Να προσέχεις τι γράφεις.
Προς 9:59: εμείς είμαστε πολύ ευγενικοί με σας. Δεν φθάνει που σε πνίγει το άδικο, ενώ εμάς το δίκαιο, μας βγαίνεις και από πάνω. Κανονικά θα έπρεπε με σκληρότερη γλώσσα να γράφουμε για τους μειοδότες της Πίστεως
Αλλο πράγμα είναι το μήνυμα, φίλε μου 9,59 και άλλο πράγμα ο τρόπος μεταφοράς του μηνύματος.
Αυτοί με τα "απύλωτα στόματα" εκφράζονται με σκληρό τρόπο μερικές φορές, αλλά αυτά που λένε δέν είναι λάθος.
Εσύ προφανώς ενοχλείσαι από το μήνυμα, γι αυτό θα πρέπει να δείς τα πράγματα και από διαφορετική οπτική γωνία, δηλαδή να σκέπτεσαι πιό αντικειμενικά.
Πολλά άσχετα σχόλια. Η πραγματικότητα είναι ότι το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο και ο Πατριάρχης του Γένους κ.κ. Βαρθολομαίος με φωτισμό Παναγίου Πνεύματος οδηγεί το πηδάλιο της Εκκλησίας εις πάντα τα έθνη.
Δημοσίευση σχολίου