Τό χρῆμα εἶναι πειρασμός· χτυπητό παράδειγμα ὁ Ἰούδας· δέν ἄντεξε
τόν πειρασμό· καί ἦταν κοντά στό Χριστό...!
Ὁ Μ. Βασίλειος δέν ἐπέτρεπε στό μαθητή του Χίλωνα,νά παίρνει
χρήματα στό χέρι του· γιά νά μή μολυνθεῖ ἡ ψυχή του ἀπό τήν ἡδονή τοῦ χρήματος
(P.G. 32:353), καί ἀνάψει μέσα του τό πάθος τῆς φιλαργυρίας· «κάνοντάς τον νά νιώθει τό χρῆμα σάν μέλος τοῦ σώματος,
καί ὅταν τό στερεῖται νά νιώθει σάν νά ἀκρωτηριάζεται» (Μ. Βασίλειος. P.G. 31:281).
Καί
πῶς νά «ἀκρωτηριασθεῖ», νά κάνει ἐλεημοσύνες ἕνας τέτοιος ἄνθρωπος; Ὅμως,
ἄν δέν «ἀκρωτηριασθεῖ», δέν εἶναι ἄξιος θείου ἐλέους (Ἰακ. 2:
12).
Τά χρήματα μᾶς πᾶνε ἤ στόν Παράδεισο ἤ στήν Κόλαση...
Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος: «Τά χρήματα μᾶς δίδονται ἀπό τό Θεό, πρός ἐπιβίωσή μας καί πρός βοήθεια τῶν πτωχῶν!». (P.G. 50:769). Ὁ μεγάλος Ἅγιος λέει καί κάτι ἄλλο: «Ὅταν σπαταλᾶμε ἀσκόπως τά προσωπικά μας χρήματα, θά δώσουμε λόγο στό Θεό!» (P.G. 50:769). «Κάντε μου μνημόσυνα, σαρανταλείουργο, νά μέ συγχωρέσει ὁ Θεός· γιατί τά χρήματα πού ξόδευα γιά τσιγάρα, θά μποροῦσα νά βοηθήσω μιά φτωχειά οἰκογένεια!...!», ἱκέτευε κλαίγοντας ἕνας νεκρός σύζυγος τή σύζυγό του.
Ἡ βοήθεια πρός τούς πτωχούς εἶναι χρέος, ὑποχρέωση τῶν χριστιανῶν· εἶναι ὅρος σωτηρίας. Ὁ Κύριος εἶπε στούς πλουσίους: «Κάντε φίλους, ἐλεημοσύνες, μέ τά χρήματα τῆς ἀδικίας (γιατί ἐλάχιστοι πλουτίζουν τίμια), ὥστε ὅταν πεθάνετε, νά σᾶς ὑποδεχθῦν στίς οὐράνιες κατοικίες» (Λκ. 16:9). Καί ὁ Κύριος ἐννοεῖ τήν ἐλεημοσύνη πού γίνεται τώρα, πρίν τό θάνατο, καί ὄχι αὐτή πού, θέλοντας καί μή, γίνεται μετά θάνατο στή διαθήκη. «Ἠλίθιο» ἀποκάλεσε ὁ Χριστός τόν πλούσιο τῆς παραβολῆς, πού ἀποθήκευε τά πλούτη του (Λκ.12:20), καί δέν ἦταν καί δέν εἶναι μόνο αὐτός ἠλιθιος. Μ. Βασίλειος: «Ὅσο οὖν πλεονάζεις τῷ πλούτῳ, τοσοῦτον ἐλλείπεις τῇ ἀγάπῃ» ( P.G. 31:281). Διακηρύττεις, ὅτι νοιάζεσαι γιά τούς πτωχούς; Δεῖξτε μας τούς τραπεζικούς σου λογαριασμούς καί τά ἀκίνητα πού ἔχεις...
Ἡ Διδαχή τῶν Ἀποστόλων προτρέπει τούς πιστούς νά ἐλεοῦν τούς κληρικούς (Α,13), γιά νά εὐλογηθοῦν οἱ οἰκογένειές τους (Ἱεζ.
44:30). Ἄν δέν ὑπάρχουν πτωχοί Ἱερεῖς, τότε νά βοηθοῦν τούς λαϊκούς (Α΄,13). Βεβαίως στήν ἐποχή ἐκείνη οἱ Ἱερεῖς δέν εἶχαν τήν ἀρρωγή τῆς
Πολιτείας.
Σήμερα μπορεῖ νά ἔχουν τήν ἀρρωγή τῆς Πολιτείας, ἀλλά
ὅταν ἔχουν οἰκογένεια,
δέν ἀρκεῖ ἡ ἀρρωγή. Χρειάζονται πρόσθετη οἰκονομική ἐνίσχυση.
«Καί πῶς θά ἐπιβιώσει ἕνας πτωχός, πολύτεκνος Ἱερέας; Νά δουλέψει σερβιτόρος;!».
Διερωτᾶτο ἕνας
σεβάσμιος Ἱερομόναχος.
Ἡ Ἐκκλησία ἔχει ἤδη μεριμνήσει ἐπ'αὐτοῦ:
Ὁ πτωχός Ἱερέας
θά πρέπει νά ἐνισχύεται ἀπό τά ἔσοδα τῆς Ἐκκλησίας (ΝΘ΄Ἀποστόλων). Καί ὅταν ὁ διαχειριστής τους, Πρεσβύτερος ἤ Ἐπίσκοπος, ἀδιαφορεῖ ἐπ'αὐτοῦ, καθαιρεῖται «ὡς φονεύσας (!) τόν ἀδερφόν αὐτοῦ». (ΝΘ' Ἀποστόλων).
Ἡ παραβολή τοῦ κακοῦ διαχειριστοῦ (Μτ. 24: 45-51), εἰπώθηκε ἀπό τό Χριστό (!) εἰδικῶς γιά τόν διαχειριστή τῶν χρημάτων τοῦ Θεοῦ· ὁ δίκαιος Κριτής
θά τόν κρίνει δίκαια· χωρίς ἔλεος. Σπατάλησε ἀλόγως τά χρήματα τοῦ Θεοῦ, καί θά ἔχει ἔλεος;! Θά πεταχθεῖ «ἐκεῖ ὅπου θά εἶναι ὁ κλαυθμός καί βρυγμός τῶν ὀδόντων» (Μτ. 24:51). Κατά τά ἔργα του....
8 σχόλια:
Το χρήμα αυτοσκοπός καί στον εκκλησιαστικό χώρο για έργα της φωτογραφίας καί του φαίνεσθαι!!!
Ο αείμνηστος Μητροπολίτης Σιατίστης Παύλος έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις πολύτεκνες οικογένειες Ιερέων, τις στήριζε υλικά,
αιωνία του η μνήμη
Ερωτήματα προς ναυτιλλομένους ή περί κηρυγματικής αναξιοπιστίας
Χειροτονία εις Διάκονον μετά το 25ο ηλικιακό έτος; Χειροτονία εις Πρεσβύτερον μετά το 30ο ηλικιακό έτος;
Νηστεία όλο το Σάββατο, κάθε Σάββατο, πριν την Κυριακάτικη του Λειτουργού Ευχαριστία; Νηστεία όλη την ημέρα, κάθε ημέρα της εβδομάδας που προηγείται της Θείας Ευχαριστίας;
Οι άγαμοι κληρικοί μέσα στον κόσμο δίχως μοναχική κουρά;
Με ποιους εκκλησιαστικούς κανόνες και αποστολικές - πατερικές διατάξεις κάποιος αρχιμανδρίτης βρίσκεται στον κόσμο;
Γιατί για τους άλλους οι απόψεις είναι άτεγκτες αλλά για τον εαυτό αυτοσυγχωρητικές;
Έχει μάθει το ιερατείο να παίζει μπάλα μόνο του και ξεπερνά τα αυτονόητα ερωτήματα;
Υπάρχει ευθυξία; Μήπως ειλικρίνεια; Είδος τέτοιο αρχιμανδριτικό προς εξαφάνιση;
Κατά τα άλλα γίναμε μεγάλοι και αλάθητοι κήρυκες;
Θα σας πω το «περσινά ξινά σταφύλια» κ. Ε.Β.
Η ότι θυμάται χαίρετε ο καθένας.
Που κολλάνε ,όλα αυτά στα όσα γράφει ο π. Βασίλειος.
Καθένας με τον πόνο του εδώ μέσα.
Ο Δεσπότης μου όταν έμαθε ότι είμαι πολύτεκνος Ιερέας, και μένω σε ενοίκιο, με κάλεσε, και από τότε μου πληρώνει από την τσέπη του το μισό ενοίκιο, και μου 'πε να τον πω σε κανένα
λογικό ακοὐγεται να βοηθούνται οι πτωχοί Ιερείς από τα έσοδα της Επισκοπής
Σημασία έχει τι γράφω εγώ ή αν οι αγαμορασοφοροερωτηθεντες έχουν τα κότσια να απαντήσουν;
Ε.Β. μπερδεύετε το θέμα.Η κακοδιαχείριση του χρήματος είναι αγιάτρευτη πληγή καί θά δώσουμε λόγο ως άνθρωποι καί περισσότερο ως χριστιανοί.
Τώρα το θέμα του άγαμου κλήρου στον κόσμο είναι σχετικό. Πάντοτε υπήρχαν άγαμοι κληρικοί εκτός μονών. Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός,ο Άγιος Πορφύριος,ο Άγιος Ευμένιος,ο Άγιος Γερβάσιος εκ Πάτρας...
Σημασία έχει περισσότερο πώς ζει ο αγαμος στον κόσμο ή καί στο μοναστήρι.Ζει ασκητική ζωή ή κοσμική; Γιατί κοσμική ζωή μπορεί να ζει καί στο μοναστήρι..
Δημοσίευση σχολίου