Οἱ κατά τόπον Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες
ἐνώπιον σοβαρῆς προκλήσεως…
Ο ΑΥΤΟΧΕΙΡΟΤΟΝΗΤΟΣ
VINCENT CHEKALIN
καί ἡ “ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ” ΕΚΚΛΗΣΙΑ τῆς ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ
Πρωτοπρεσβύτερος
Ἀναστάσιος Κ. Γκοτσόπουλος
Ἐφημέριος Ἱ. Ν. Ἁγ.
Νικολάου Πατρῶν
τηλ. 6945-377621, agotsopo@gmail.com
Ἀναγκαῖες διευκρινήσεις: 1. Τὸ
παρὸν ἄρθρο ἐγράφη μὲ φόβο καὶ δέος μπροστὰ στὸν κίνδυνο νὰ ἀναγνωριστοῦν ἀπὸ τίς
κατά τόπον Ἐκκλησίες ἐπισκοπικὲς “χειροτονίες” χωρὶς Ἀποστολικὴ
Διαδοχή, δηλητηριάζοντας ἀνεπανόρθωτα τό ἐπισκοπικὸ Σῶμα τῆς ἀνὰ τὴν οἰκουμένη Ὀρθοδοξίας.
Θὰ χαρῶ, εἰλικρινά, ἂν ἀποδειχθεῖ ὅτι
σφάλλω στὰ στοιχεῖα πού παραθέτω ἢ ἔχω ὁδηγηθεῖ σὲ λανθασμένα συμπεράσματα.
2. Γιὰ τὴν ἀποφυγὴ
σκανδαλισμοῦ ἀποσιωπῶ ἐντελῶς τὴν ἠθικὴ ποιότητα τῶν “ἐπισκόπων” τῶν σχισματικῶν
ὁμάδων τῆς Οὐκρανίας, διότι ἐδῶ ἰσχύει τὸ Παύλειο: «αἰσχρόν ἐστι
καὶ λέγειν»… Ἀπορῶ, ὅμως, πόσο ἄκριτα καὶ βεβιασμένα τιμήθηκαν μὲ τὴν “Αὐτοκεφαλία”
καὶ τώρα ἔχουν τὴν ἀπαίτηση νὰ
ἀναγνωριστοῦν ἀπὸ τὶς ἄλλες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες, προκαλώντας τὴν διορθόδοξη ἐκκλησιολογικὴ
συνείδηση…
3. Ἐλπίζουμε πώς δὲν θὰ ἀναγκαστοῦμε
ἀπὸ τὶς ἐξελίξεις νὰ δημοσιεύσουμε καὶ τέτοιου εἴδους στοιχεῖα πρὸς
καταισχύνη ὅσων ἀναγνωρίσουν ὡς ποιμένες τοῦ
Λαοῦ τοῦ Θεοῦ τέτοιας ποιότητος ἀνθρώπους.
Σύμφωνα μὲ τὸ ἀπὸ 11.10.18 ἀνακοινωθὲν
τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ἡ Ἱ. Σύνοδος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου ἀποφάσισε νὰ
κάνει δεκτὲς τὰς «ἐκκλήτους προσφυγάς… τοῦ
Φιλαρέτου Ντενισένκο καὶ τοῦ Μακαρίου Μαλετὶτς καὶ τῶν σὺν αὐτοῖς,… καὶ νὰ ἀποκαταστήσῃ
αὐτοὺς μὲν εἰς τὸν ἀρχιερατικὸν ἢ ἱερατικὸν αὐτῶν βαθμόν, τοὺς δὲ πιστοὺς αὐτῶν
εἰς ἐκκλησιαστικὴν κοινωνίαν».
Γιὰ τὴν περίπτωση τῆς ἐκκλήτου
προσφυγῆς τοῦ Φιλαρέτου ἔχουμε ἀναφέρει σὲ παλαιότερο δημοσίευμά μας ὅτι ὁ Οἰκουμενικὸς
Θρόνος ἤδη ἀπὸ τὸ 1992 ἐξέτασε τὴν ἔκκλητο προσφυγὴ τοῦ Φιλαρέτου καὶ τότε τὴν ἀπέρριψε[1]. Ἐπισημαίνουμε
ἐπιπλέον, ὅτι ἀπὸ τότε ὁ Φιλάρετος καὶ γιὰ 26 συνεχῆ χρόνια, ὄχι μόνο δὲν
σεβάστηκε τὴν καταδικαστικὴ ἀπόφαση τοῦ ἁρμοδίου ἐκκλησιαστικοῦ δικαστηρίου ἀλλὰ
παραβιάζοντάς την καὶ περιφρονώντας τὴν πανορθόδοξη ἀποδοχὴ τῆς καταδίκης του
προχώρησε σὲ σοβαρότατα ἐκκλησιαστικὰ ἐγκλήματα (ἐνῶ εἶχε καθαιρεθεῖ προέβη σὲ
δεκάδες χειροτονίες, συνέστησε σχισματικὴ Σύνοδο, αὐτοχρίσθηκε Πατριάρχης,
κοινωνοῦσε μὲ σχισματικοὺς ἄλλων Ἐκκλησιῶν, ἔπηξε θυσιαστήρια ἐν Οὐκρανίᾳ καὶ ἀλλαχοῦ
κ.ο.κ.) προκαλώντας σχίσμα καὶ σκανδαλισμὸ τοῦ Λαοῦ. Συνεπῶς, ἡ κατ’αὐτοῦ
καταδικαστικὴ ἀπόφαση τοῦ Πατριαρχείου τῆς Μόσχας τοῦ 1992 κατέστη ἀνέκκλητη
σύμφωνα μὲ τοὺς κανόνες 4ο Ἀντιοχείας, 22ο Ἀποστολικό, 37ο
Καρθαγένης (κατὰ τὸ Πηδάλιο) λόγῳ τῆς ἐπιγενομένης ἐπὶ δεκαετίες ἀντικανονικῆς
καὶ προκλητικῆς συμπεριφορᾶς τοῦ
Φιλαρέτου.
Ἡ περίπτωση ὅμως τοῦ Μακαρίου
(Μaletic), τοῦ ἡγέτου τῆς σχισματικῆς ὁμάδας μὲ τὴν ἐπωνυμία «Οὐκρανικὴ Αὐτοκέφαλη Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία»
(UAOC), εἶναι πολὺ διαφορετικὴ καὶ ἐξαιρετικὰ σοβαρὴ γιὰ ὁλόκληρη τὴν Ὀρθοδοξία.
Σημειώνεται ὅτι ἡ ὁμάδα τοῦ Μακαρίου διαθέτει στὴ νέα “αὐτοκέφαλη” Ἐκκλησία 15
“ἐπισκόπους”, ἐπὶ συνόλου 50 ἐπισκόπων, δηλαδὴ ἀποτελοῦν τὸ 30% τοῦ συνόλου τῆς
Ἱεραρχίας της.
Εἶναι, ἐπίσης, ἄξιο προσοχῆς, ὅτι
ὅσοι ὑπερασπίζονται τὶς ἐπιλογὲς τοῦ Φαναρίου στὸ Οὐκρανικό[2], ἐνῶ ἀναφέρονται στὸν
Φιλάρετο καὶ τὴν ὡς ἔγινε “ἀποκατάστασή” του, ἀντιθέτως τηροῦν ἀπόλυτη σιγὴ γιὰ
τήν κατά πολύ σοβαρότερη περίπτωση τοῦ Μακαρίου. Οὐδέποτε ἀναφέρονται σ’ αὐτόν.
Αὐτὸς εἶναι καὶ ὁ λόγος ποὺ ἀνησυχοῦμε ἰδιαίτερα, διότι, ἐνῶ ἡ Ἐκκλησία τῆς
Ρωσίας ἁρμοδίως ἔχει διατυπώσει σοβαρότατες καταγγελίες, ὁρισμένες ἀπὸ τὶς ὁποῖες
ἔχουν δεῖ τὸ φῶς τῆς δημοσιότητος, ἐν τούτοις οἱ ἁρμόδιοι παράγοντες καὶ τοῦ
Φαναρίου καὶ τῆς νέας “αὐτοκέφαλης” ἐκκλησίας στὸ Κίεβο σιωποῦν. Δὲν παρέχουν
καμία ἐξήγηση γιὰ ἀντικρούσουν τὶς καταγγελίες πολλαπλασιάζοντας ἔτσι τὶς ἀνησυχίες.
Τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο στὴν ἀνακοίνωση
γιὰ τὴν πράξη ἀποκαταστάσεως τοῦ Μακαρίου κάνει λόγο γιὰ ἔκκλητο προσφυγὴ τοῦ
Μακαρίου (Maletic), ἡ ὁποία, ὡς γνωστόν, ἀσκεῖται γιὰ νὰ ἀναιρεθεῖ καταδικαστικὴ ἀπόφαση ἐναντίον ἑνὸς ἐπισκόπου ἢ ἄλλου
κληρικοῦ.
Ὅμως, ὁ Μακάριος (Maletitc) δὲν ἐδικαιοῦτο νὰ ἀσκήσει ἔκκλητο προσφυγή,
διότι ὡς ἐπίσκοπος δὲν καταδικάστηκε ἀπὸ
ἐκκλησιαστικὸ δικαστήριο. Ἦταν πρωτοπρεσβύτερος τῆς κανονικῆς Οὐκρανικῆς Ὀρθοδόξου
Ἐκκλησίας (τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας), ἔφυγε ἀπὸ τὴ δικαιοδοσία της καὶ ἐντάχθηκε
στὴ σχισματικὴ UAOC[3]. Ἡ Ἐκκλησία
τῆς Οὐκρανίας τὸν ἔθεσε σὲ ἀργία. Στὶς 3.11.1996, ὄντας στὴ σχισματικὴ ὁμάδα τῆς
UAOC, “χειροτονήθηκε” σὲ “ἐπίσκοπο” ἀπὸ μὴ κανονικῶς χειροτονηθέντες “ἀρχιερεῖς” ἤτοι
ἀπὸ τοὺς Δημήτριο Yarema, Ἰγκὸρ Isichenko καὶ Μεθόδιο Kudryakov. Καὶ οἱ τρεῖς “χειροτονήσαντες” τὸν Μακάριο
δὲν ἔχουν Ἀποστολικὴ Διαδοχή, διότι ἕλκουν τὴ χειροτονία ἀπὸ τὸν διαβόητο τσαρλατάνο καὶ αὐτοχειροτόνητο Vincent
Chekalin[4]. Ἐπειδὴ ὅμως ὁ Μακάριος ἦταν ἐνταγμένος στὸ σχίσμα,
ὅπου καὶ “χειροτονήθηκε”, ἡ Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας δὲν ἀσχολήθηκε μαζί του, καὶ ἀσφαλῶς
δὲν τὸν καταδίκασε ποτὲ ὡς “ἐπίσκοπο”.
Συνεπῶς, τίθενται δύο καίριας
σημασίας ζητήματα:
1. Ἀφοῦ δὲν ὑπάρχει καταδίκη κατὰ τοῦ “ἐπισκόπου” Μακαρίου
(Maletic), ἐναντίον ποιᾶς καταδικαστικῆς ἀποφάσεως ἄσκησε ἔκκλητο προσφυγὴ ἐνώπιον
τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου; Καὶ ἀκολούθως, ποιὰ καταδικαστικὴ ἀπόφαση ἀναίρεσε
ἡ Πατριαρχικὴ καὶ Συνοδικὴ ἀπόφαση τῆς 11.10.18;
2. Πότε καὶ μὲ ποιὰ κανονικὴ χειροτονία εἰς ἐπίσκοπον ἀπέκτησε ὁ
Μακάριος τὸν «ἀρχιερατικὸ βαθμό»;
Πότε τοῦ στερήθηκε ὁ ὅποιος «ἀρχιερατικὸς
βαθμὸς» εἶχε ἀποκτήσει γιὰ νὰ ἀποκατασταθεῖ τώρα μὲ τὴν ἀπόφαση τοῦ
Πατριαρχείου; Μὲ ποιὸ τρόπο ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου «ἀποκατέστησε εἰς τὸν ἀρχιερατικὸ βαθμὸ»
τὸν Μακάριο; Εἶναι δυνατὸν μία Συνοδικὴ Πατριαρχικὴ ἀπόφαση ἐπὶ ἐκκλήτου
προσφυγῆς νὰ συμπληρώνει τὴν ἔλλειψη Ἀποστολικῆς Διαδοχῆς σὲ ἐπισκοπικὴ
χειροτονία; Ἀπὸ πότε εἰς τὰς «κανονικάς προνομίας τοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως
ὅπως δέχηται ἐκκλήτους προσφυγὰς ἀρχιερέων καὶ ἄλλων κληρικῶν ἐκ πασῶν των Αὐτοκεφάλων
Ἐκκλησιῶν» περιλαμβάνεται καὶ ἡ θεραπεία τῆς ἐλλείψεως Ἀποστολικῆς
Διαδοχῆς σὲ ἐπισκοπικὴ χειροτονία;
Ὅπως προκύπτει ἀπὸ τὸν συνημμένο
πίνακα, οἱ ἐπίσκοποι τῆς UAOC (ποὺ συμμετέχουν σὲ ποσοστὸ 30% στὴν Σύνοδο τῆς
νέας “αὐτοκέφαλης ” Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας) ἕλκουν τὴν χειροτονία τους ἀπὸ δύο
πρόσωπα: Ἀπὸ ἕνα καθηρημένο καὶ ἕνα αὐτοχειροτόνητο! Τὸν καθαιρεθέντα
πρώην ἐπίσκοπο Τζὸν Bodnarchuk καὶ τὸν αὐτοχειροτόνητο τσαρλατάνο Victor
(Vincent) Chekalin, οἱ ὁποῖοι τὸ 1990 “χειροτόνησαν” τοὺς πρώτους “ἐπισκόπους”
θεμελιώνοντας τὴ σχισματικὴ ὁμάδα καὶ τὴν ἀντικανονικὴ –ἄνευ Ἀποστολικῆς Διαδοχῆς–
ἱεραρχία τῆς UAOC. Πιό συγκεκριμένα:
Ὁ ΤΖΟΝΤ BODNARCHUK ἦταν Ἐπίσκοπος Ζυτόμιρ τοῦ
Πατριαρχείου Μόσχας, στὸ ὁποῖο καὶ χειροτονήθηκε κανονικὸς ἐπίσκοπος στὶς
23.10.1977. Τὸν χειροτόνησε ὁ Μητροπολίτης Κιέβου Φιλάρετος
(Denisenko) καὶ ἄλλοι ἐπίσκοποι τῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησιας ποὺ ἦταν σὲ
κανονικὴ κοινωνία μὲ τὸ Πατριαρχεῖο τῆς Μόσχας καὶ ὅλες τὶς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες. Ὃμως
ἀποσχίσθηκε ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία του καὶ ἔτσι στὶς 14.11.1989 καθαιρέθηκε μέ ἀπόφαση τῆς Συνόδου τοῦ Πατριαρχείου
Μόσχας. Οὐδέποτε ἄσκησε τὴν ἔκκλητο
προσφυγή. Συμμετεῖχε στὴ σχισματικὴ ὁμάδα τῆς UAOC καὶ ὄντας καθηρημένος
μαζὶ μὲ τὸν Vincent Chekalin
χειροτόνησαν τοὺς πρώτους “ἐπισκόπους” στὸ σχίσμα τῆς UAOC. Τὸ 1992 ζήτησε ἀπὸ
τὸ Πατριαρχεῖο Μόσχας νὰ ἐπανέλθει στὴ Ρωσικὴ Ἐκκλησία, ἀλλὰ τὸ 1993 ἐντάχθηκε
στὴ σχισματικὴ ὁμάδα «Οὐκρανικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία
τοῦ Πατριαρχείου Κιέβου» (UOC-KP) μὲ ἡγέτη τὸν Φιλάρετο (Denisenko).
Ὁ VICTOR
(VINCENT) CHEKALIN ἦταν διάκονος τῆς Ρωσικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας. Οὐδέποτε
χειροτονήθηκε πρεσβύτερος, οὔτε ἐπίσκοπος, οὔτε κἂν καὶ σὲ σχισματικὴ ὁμάδα. Τό
1987, δίδασκε σὲ ἀγροτικὸ σχολεῖο στὴν περιοχὴ Kaluga, ὅπου μετὰ ἀπὸ
καταγγελίες τῶν γονέων τῶν μαθητῶν, καταδικάστηκε σὲ τρία χρόνια φυλάκισης γιὰ ἀποπλάνηση
ἀνηλίκων.
Μετά την πρόωρη ἀποφυλάκισή του τὸ
1988 αὐτοονομάσθηκε «Ἐπίσκοπος Γιάσναγια Πολιάνα» τῆς «Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας».
Δημοσίευσε κείμενα ἀσκώντας κριτικὴ στὶς ἐκκλησιαστικὲς ἀρχὲς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας
τῆς Ρωσίας, τὶς ὁποῖες κατηγοροῦσε γιὰ οἰκουμενισμὸ καὶ ἐπαφὲς μὲ τὶς ἄλλες Ὁμολογίες.
Τὸ 1990 μετέβη στὸ Jordanville
τῶν ΗΠΑ, ζητώντας ὑποστήριξη ἀπὸ τὴν Ὑπερόρια Ρωσικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία (ROCOR),
ἀλλὰ ἐκδιώχθηκε καὶ ἀπελάθηκε ἀπὸ τὶς Ἡνωμένες Πολιτεῖες, ἐπειδὴ ἔκλεψε ἀντιμήνσια
καὶ λειτουργικὰ βιβλία.
Στη συνέχεια ἔφτασε στὴν Οὐκρανία
καὶ μὲ τὴν ἀνύπαρκτη ἰδιότητά του ὡς ἐπισκόπου τῆς «ἐκκλησίας τῶν κατακομβῶν»,
προσχώρησε στὴν UAOC καὶ μὲ τὸν καθαιρεθέντα ἐπίσκοπο John Bodnarchuk
δημιούργησε τὴν ἱεραρχία τῆς UAOC, «χειροτονώντας» τὸν Vasily Bodnarchuk καὶ τὸν
Andrey Abramchuk (24.3.1990 καὶ 7.4.1990).
Ἀργότερα, στὸ τέλος τοῦ 1990 ἐντάχθηκε
στὴν Ἑλληνόρρυθμη Καθολικὴ Ἐκκλησία τῆς
Οὐκρανίας (Οὐνίτες) καὶ ὁ Οὐνίτης Ἐπίσκοπος Lviv Vladimir Sternyuk ἐκ
μέρους τοῦ Πάπα Ρώμης τὸν διόρισε «Πρωθιεράρχη
τῆς Ρωσικῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας» (Οὐνίτες) μὲ δικαίωμα χειροτονίας καὶ ἀποδοχῆς
Ἐπισκόπων, ἱδρύσεως ἐπαρχιῶν καὶ ὅλα τά ἂλλα δικαιώματα διοικήσεως, ἐκδίδοντας
καὶ τὸ σχετικὸ Γράμμα. Ὁ Τσεκάλιν προχώρησε στή δημιουργία Ἑλληνοκαθολικῶν (Οὐνιτικῶν) κοινοτήτων στὴ Λετονία καὶ τὴ
Ρωσία.
Τὸ ἔτος 1991 τὸ Βατικανὸ ἐπισήμως παραδέχθηκε ὅτι ὁ Vincent Chekalin δὲν ἔχει
κανονικὴ σὲ Ἐπίσκοπο χειροτονία, οὔτε Ἐπίσκοπος εἶναι, ἀλλὰ οὔτε ὑπάγεται στὴν
Μητρόπολη Lviv τῶν Οὐνιτῶν, ἐνῶ ὁ Ἐπίσκοπος Vladimir Sternyuk λόγω τῆς
συνεργασίας του μὲ τὸν Chekalin παύθηκε ἀπὸ τὴ θέση του.
Στὶς ἀρχὲς τῆς δεκαετίας 1990 ὁ Chekalin
ἐξαπατώντας ζεῦγος πνευματικῶν του τέκνων ἀπήγαγε τὸν ἐννιάχρονο υἱό τους μὲ τὸν ὁποῖο
δραπέτευσε στὴν Αὐστραλία. Ἐκεῖ παρουσίασε τὸ παιδί ὡς υἱό του, ἐξασφάλισε νέα
ταυτότητα μέ τὸ ὄνομα Vincent Berg καὶ ἀπέκτησε τὴν αὐστραλιανὴ ὑπηκοότητα. Ἀργότερα,
ἡ μητέρα τοῦ παιδιοῦ κατ΄ ἐπανάληψιν κατηγοροῦσε τὸν Chekalin γιὰ ἀπαγωγὴ καὶ ἀποπλάνηση
ἀνηλίκου ἀλλὰ τελικὰ δὲν καρποφόρησαν οἱ προσπάθειες νὰ ἀποδοθεῖ τὸ παιδὶ στὴν
οἰκογένεια. Στὴν Αὐστραλία γιὰ ἕνα μεγάλο χρονικὸ διάστημα ὁ Chekalin παρουσίαζε τὸν ἑαυτὸ του θῦμα τῆς πολιτικῆς
καταστολῶν στὴν ΕΣΣΔ, ἐπίσκοπο τῆς Ἀγγλικανικῆς Ἐκκλησίας καὶ «ψυχίατρο τοῦ
μυστικοῦ σχολείου τῆς KGB». Τὸν Σεπτέμβριο τοῦ 2018, ὁ Chekalin καταδικάστηκε στὴν Αὐστραλία σὲ 4 χρόνια καὶ
3 μῆνες φυλάκιση γιὰ πολυάριθμες πράξεις ἀπάτης καὶ πλαστογραφίας, διότι ἐμφανιζόταν
ὡς ψυχίατρος μὲ πλαστὰ διπλώματα. Κατηγορήθηκε, ἐπίσης, γιὰ σεξουαλικὴ
κακοποίηση ἀνηλίκων. Ἀποδεικτικά στοιχεῖα τῆς καταδίκης δημοσιεύθηκαν στὰ
μέσα ἐνημέρωσης καὶ στὸ διαδίκτυο στὴν Αὐστραλία[5].
Δυστυχῶς, ἀπὸ τέτοιας
ποιότητος “ἀρχιερωσύνη” χωρὶς Ἀποστολικὴ Διαδοχὴ ἕλκει τὴν χειροτονία του τὸ
μεγαλύτερο μέρος τῶν “ἱεραρχῶν” τῆς UAOC καὶ τῆς νέας “αὐτοκέφαλης” Ἐκκλησίας τῆς
Οὐκρανίας!
Στὸν ἑπόμενο πίνακα παρουσιάζεται
τὸ ἱστορικό τῆς διαδοχῆς τῶν χειροτονιῶν στὴ σχισματικὴ ὁμάδα «Οὐκρανικὴ Αὐτοκέφαλη
Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία» τοῦ Μακαρίου (Maletic)
καὶ ἰδιαιτέρως πόθεν ἕλκουν τὴν καταγωγὴ οἱ χειροτονήσαντες σὲ “ἐπίσκοπο”
τὸν ἡγέτη της Μακάριο (Maletic) (οἱ “ἱεράρχες” ποὺ ἕλκουν τὴ χειροτονία ἀπὸ τὸν
Vincent Chekalin σημειώνονται μὲ ἔντονα (bold) μπλὲ γράμματα).
Ὅπως προκύπτει ἀπὸ τὸν κατωτέρω
πίνακα, ἡ “ἱεραρχία” τῆς UAOC
“γεννήθηκε” στὶς 24.3.1990 μὲ τὴ “χειροτονία” σὲ “ἐπίσκοπο” τοῦ Vasily
Bodnarchuk ἀπὸ τὸν καθαιρεθέντα πρώην ἐπίσκοπο τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας John
Bodnarchuk καὶ τὸν αὐτοχειροτόνητο ἢ μᾶλλον οὐδέποτε χειροτονηθέντα σὲ ἐπίσκοπο
τσαρλατάνο Vicent
Chekalin. Ἀκολούθως, στὶς 7.4.1990 ὁ αὐτοχειροτόνητος Vicent Chekalin καὶ
ὁ Vasily Bodnarchuk “χειροτόνησαν” σὲ “ἐπίσκοπο” τὸν Ἀντρέι Abramchuk. Στὴ
συνέχεια, αὐτοὶ δημιούργησαν τὴν “ἱεραρχία” τῆς σχισματικῆς παρατάξεως τοῦ
Μακαρίου (Maletic), τῆς «Οὐκρανικῆς Αὐτοκέφαλης Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας (UAOC).
Σήμερα, στή Σύνοδο τῆς νέας «Αὐτοκέφαλης»
Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας ὑπὸ τὸν νέο “Ἀρχιεπίσκοπο” Ἐπιφάνιο ποὺ ἔλαβε τὸν «Τόμο
τῆς Αὐτοκεφαλίας» ἀπὸ τὴν Κωνσταντινούπολη, συμμετέχουν καί 15 “ἐπίσκοποι” τῆς
UAOC-Μακαρίου (Maletic) ποὺ ἕλκουν τὴν “χειροτονία” τους ἀπὸ τοὺς John
Bodnarchuk καὶ τὸν αὐτοχειροτόνητο ἢ μᾶλλον οὐδέποτε χειροτονηθέντα Vicent Chekalin. Δηλαδὴ, τὸ 30% τῶν “ἱεραρχῶν” τῆς νέας «Αὐτοκέφαλης»
Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας εἶναι ἄνευ Ἀποστολικῆς Διαδοχῆς…
Τὸ τραγικότερο ὅμως θὰ εἶναι νὰ
βρεθοῦν –ὅ μὴ γένοιτο!– τοπικὲς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες ποὺ θὰ ἀναγνωρίσουν
ὡς κανονικὲς καὶ ἁγιοπνευματικὲς τέτοιες χειροτονίες, γιὰ νὰ ὑπηρετήσουν ἐγκόσμιες
σκοπιμότητες… Μέχρι τώρα, δόξα τῷ Θεῶ, δὲν ἔχει συμβεῖ κάτι τέτοιο, ἀλλὰ ὅλες οἱ Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες στέκονται μὲ
φόβο καὶ τρόμο μπροστὰ στὸν κίνδυνο νὰ ἀναγνωρίσουν αὐτοχειροτόνητους ἄνευ Ἀποστολικῆς
Διαδοχῆς ὡς κανονικοὺς ἐπισκόπους της Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ,
δηλητηριάζοντας ἀνεπανόρθωτα τό ἐπισκοπικὸ Σῶμα τῆς ἀνὰ τὴν οἰκουμένη Ὀρθοδόξου
Ἐκκλησίας.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑΔΟΧΗΣ
ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΜΑΚΑΡΙΟΥ (Maletic)
καὶ “ἱεραρχῶν” τῆς σχισματικῆς
του ὁμάδας
Τὸ ἱστορικό τῆς διαδοχῆς τῶν
χειροτονιῶν στὴ σχισματικὴ ὁμάδα τοῦ Μακαρίου (Maletic), μὲ τὴν ἐπωνυμία UAOC (Οὐκρανικὴ Αὐτοκέφαλη Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία),
καὶ ἰδιαιτέρως, πόθεν ἕλκουν τὴν καταγωγὴ οἱ χειροτονήσαντες τὸν ἡγέτη της
Μακάριο (Maletic) σὲ “ἐπίσκοπο”.
Τὸ κάθε πλαίσιο ἀναφέρεται σὲ μία
ἐπισκοπικὴ χειροτονία: σημειώνεται τὸ ὄνομα τοῦ χειροτονουμένου ἐπισκόπου, ἡ ἡμερομηνία
τῆς χειροτονίας καὶ ποιοὶ ἀρχιερεῖς συμμετεῖχαν στὴ χειροτονία. Παραδείγματος
χάριν: ὁ ἡγέτης τοῦ σχίσματος Μακάριος Maletic χειροτονήθηκε στὶς
03.11.1996 ἀπὸ τοὺς ἐπισκόπους Δημήτριο
Yarema, Ἰγκὸρ Isichenko καὶ Μεθόδιο Kudryakov.
Ἐξετάζοντας ἕναν-ἕναν τούς ἐπισκόπους
ποὺ τὸν χειροτόνησαν φτάνουμε στὸν διαβόητο Chekalin:
Δημήτριος
Yarema - Πέτρος Petrus - Δανιήλ Kovalchuk - Vasily Bodnarchuk - Vincent Chekalin
Ἰγκὸρ Isichenko - Μιχαὴλ Dutkevich - Ἀντώνιος Masendich - Vasily Bodnarchuk - Vincent Chekalin
Ἰγκὸρ Isichenko - Μιχαὴλ Dutkevich - Ἀντώνιος Masendich - Vasily Bodnarchuk - Vincent Chekalin
Μεθόδιος Kudryakov - Vladimir
Romanyuk - Andrey Abramchuk - Vincent Chekalin
Μὲ τὸν ἴδιο τρόπο ἐλέγχονται καὶ οἱ
χειροτονίες τῶν λοιπῶν γιὰ νὰ καταλήξουμε τελικὰ στὸν αὐτοχειροτόνητο Chekalin καὶ στὸν καθηρημένο Τζὸν Bodnarchuk! Οἱ “ἱεράρχες” ποὺ ἕλκουν τὴ χειροτονία τους ἀπὸ τὸν
αυτοχειροτόνητο Vincent Chekalin σημειώνονται μὲ
ἔντονα (bold)
μπλὲ γράμματα.
Μακάριος Maletic
03.11.1996 (UAOC) Δημήτριος Yarema Ἰγκόρ Isichenko Μεθόδιος Kudryakov |
|||
Δημήτριος Yarema
05.09.1993 Πέτρος Petrus Μιχαήλ Dutkevich Θεόκτιστος Peresada Ἰγκόρ Isichenko |
Ἰγκόρ Isichenko
12.07.1993 (UAOC): Πέτρος Petrus, Μιχαήλ Dutkevich Θεόκτιστος Peresada |
Μεθόδιος Kudryakov
;;;.7.1995 (UAOC) Vladimir Romanyuk Izjaslav Karga |
|
Πέτρος Petrus
7.4.1992 (UAOC): Δανιήλ Kovalchuk,
Vladimir
Romanyuk
Ρομάν Balashchuk Anthony Masendich |
Μιχαήλ Dutkevich
14.6.1992 (UAOC): Βλαντιμίρ Romanyuk Πολύκαρπος Pakholiuk Αντώνιος Masendich |
Θεόκτιστος Peresada
30.06.1993 (UAOC) Πέτρος Petrus Μιχαήλ Dutkevich |
|
Δανιήλ Kovalchuk
28.4.1990 (UAOC): Τζον Bodnarchuk Vasily Bodnarchuk Andrey Abramchuk |
Vladimir
Romanyuk
29.4.1990 (UAOC): Τζον Bodnarchuk Vasily Bodnarchuk Andrey Abramchuk |
Ρομάν Balashchuk
22.5.1990 (UAOC): Τζον Bodnarchuk Vasily Bodnarchuk Andrey Abramchuk
Δανιήλ Kovalchuk
|
Anthony
Masendich
16.9.1990 (UAOC): Τζον Bodnarchuk Vasily Bodnarchuk
Δανιήλ Kovalchuk
Vladimir Romanyuk |
Ο καθηρημένος πρώην επίσκοπος
Τζον Bodnarchuk 23.10.1977 Φιλάρετος Denisenko και άλλοι επίσκοποι της Ρωσικής Εκκλησίας. |
Vasily Bodnarchuk
24.3.1990 (UAOC): Τζον Bodnarchuk
Vincent Chekalin
|
Andrey Abramchuk
7.4.1990 (UAOC): Τζον Bodnarchuk Vincent Chekalin Vasily Bodnarchuk |
[1] π. Ἀν. Γκοτσοπούλου, «Μικρὴ συμβολὴ στὸ διάλογο γιὰ τὸ
Οὐκρανικὸ “Αὐτοκέφαλο”», σελ. 22-24, στό http://anastasiosk.blogspot.com/2019/02/blog-post_82.html, καί https://aktines.blogspot.com/2019/02/blog-post_77.html.
[2] Ἀναστ. Βαβοῦσκος, «Κανονικὴ προσέγγιση τῶν ἀποφάσεων
τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου σὲ σχέση μὲ τὸ ἔκκλητο», στὸ https://www.romfea.gr/katigories/10-apopseis/27051-kanoniki-proseggisi-ton-apofaseon-tou-oikoumenikou-patriarxeiou-se-sxesi-me-to-ekklito
[3] UAOC: «Οὐκρανικὴ Αὐτοκέφαλη Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία»
(σχισματικὴ ὁμάδα ὑπὸ τὸν Μακάριο (Maletic). Ἐπανίδρυση τῆς «Ἐκκλησίας τῶν αὐτοχειροτονηθέντων-σαμοσφιάτοι»
τοῦ Βασιλείου Λιπκόφσκι (1922) βλ. π. Ἀν. Γκοτσοπούλου, «Νὰ χαιρόμαστε τὸν νέον
“προκαθήμενον”…», στὸ https://aktines.blogspot.com/2019/02/blog-post_3.html.
[4] Βλ. πιό
κάτω.
34 σχόλια:
Με χαρά υποδεχόμαστε τα άρθρα του π. Αναστασίου Γκοτσόπουλου, κληρικού με καθαρή ορθόδοξη πίστη.
Αυξέντιος
Αυτή η δημοσιότητα της παρούσας ανακοίνωσης σε τι ωφελεί πάντας ημάς; Αρμόδια είναι τα Συνοδικά ή τα δεσποτικά γραφεία και όχι σε μας. Μου δημιούργησε κλονισμό και για πολλά δικά μας ελλαδικά.
Πολύ ωφέλιμη είναι αυτή η δημοσιότητα. Κάποιοι θέλουν τον λαό να τρώει κουτόχορτο. Ο θεοφοβούμενος λαός πρέπει να έχει ενεργό ρόλο στα εκκλησιαστικά και να παρακινεί τους εκκλησιαστικούς μεγαλόσχημους να τηρούν του ιερούς κανόνες της Εκκλησίας.
Χριστιανός
Και ο π. Αναστάσιος συνεχίζει να ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου.
Στο σπίτι του κρεμασμένου…
https://www.arxon.gr/2019/03/στο-σπίτι-του-κρεμασμένου-από-σχισματ/
Αν αυτά τα οποία γράφουν στο παραπάνω σύνδεσμο είναι πραγματικότητα, τότε…. Δίκιο έχει το δεύτερο σχόλιο που το μεσημέρι έγραφε (προφητικά;) «για πολλά δικά μας ελλαδικά».
Ο π. Αναστάσιος οφείλει να μας απαντήσει για τα δικά μας (τα Ουκρανικά ας τα βρουν έκείνοι και το Φανάρι) τα οποία μας νοιάζουν.
Ας μην ξεχνά ότι ο Αθηνών Ιερώνυμος χειροτονήθηκε από τον επί επταετίας εκλεγέντα Θηβών από Αριστείνδην Σύνοδο.
Επαναλαμβάνω τα λόγια του συντάκτη κληρικού ‘’Θὰ χαρῶ, εἰλικρινά, ἂν ἀποδειχθεῖ ὅτι σφάλλω στὰ στοιχεῖα πού παραθέτω ἢ ἔχω ὁδηγηθεῖ σὲ λανθασμένα συμπεράσματα.’’.
Δεν αμφιβάλω ότι παρόμοια υπήρξαν στην εκκλησιαστική ιστορία αλλά στο σήμερα δεν θα ήθελα να συμβαίνουν.
Αγαπητοί μου εξισώνετε την Αριστείδην Σύνοδο με τον αυτοχειροτόνητο Τσεκάλιν;!
Είμαστε σοβαροί;
Ως Ελλαδική Εκκλησία έχουμε πολλά άσχημα. Δόξα τω Θεώ πάλιν και πολλάκις, γιατί το έλεός Του δεν επέτρεψε να καταντήσουμε να έχουμε και αυτοχειροτόνητους τσαρλατάνους!
Αν τα Ουκρανικά τα έβρισκαν με το Φανάρι και μόνο, δεν θα πολυασχολιόμουν με την ποιότητα της "αρχιερωσύνης" τους. Έλα ντε όμως, που δεν τους φτάνει αυτό, αλλά θέλουν να συμμετάσχουν στο ανοσιούργημα της αναγνώρισης χειροτονιών χωρίς Αποστολική Διαδοχή και οι άλλες Εκκλησίες, ακόμα και η Ελλαδική!
Γι'αυτό φωνάζουμε....
Και που να δείτε και άλλα... αλλά λόγω Μ. Σαρακοστής είπαμε να σιωπήσουμε...
π. ΑΚΓ
Ανώνυμον, 7.12. Η όντως πάσχουσα εξ επόψεως κανονικής "εκλογή" στη Ι.Μ. Θηβών και Λεβαδείας του αρχιμ. Νικοδήμου Γραικού το 1967 απο την "Αριστίνδην",θεραπεύθηκε με την κατ' οικονομίαν αναγνώρισή του απο την Πρεσβυτέρα -κανονική - Ιεραρχία τον Μάρτιο του 1974. Ο Μητρ. Θηβών Νικόδημος Γραικός συντάχθηκε με την κανονική Ιεραρχία της οποίας και υπήρξε κανονικό μέλος μέχρι το 1981 οπότε παρητήθη εκλεγέντος στη θέση του αρχιμ. Ιερωνύμου Λιάπη (νυν Αθηνών). ΑΤΤΙΚΟΣ
Διάβασα σε ένα άλλο ιστολόγιο, πως καλά κάνεις και τα γράφεις, αλλά με αυτούς που κατηγορείς έχεις Εκκλησιαστική Κοινωνία. Ανήκεις σε Εκκλησία που έχει Κοινωνία με την Κωνσταντινούπολη, με αυτά και αυτούς που καταγγέλλεις. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις, και το ανώδυνο, για να σωθείς, είναι η αποτείχιση ως καθήκον διαμαρτυρίας, και ενότητας. Εκεί θα δουν όλοι πόσα απίδια πιάνει ο σάκος σας.
Ευγνωμονούμε τον Τριαδικό Θεό που μας χάρισε πνευματικό πατέρα αγωνιστή, ομολογητή, αληθινό ποιμένα, επόμενο των αγίων Πατέρων. Γέροντά μου άγιε π. Αναστάσιε, μαζί Σου έως τέλους.
Εφόσον υπάρχει ομολογία του Τριαδικού Θεού (βαπτισματική ομολογία, δηλ. το Σύμβολο της Πίστεως) και ορθή τέλεση του βαπτίσματος, ο,τιδήποτε άλλο παρέλκει. Μέχρι τα χρόνια του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού (7ος-8ος αι.) τα μυστήρια είναι το βάπτισμα, ο μυρισμός και η Θεία Ευχαριστία [Δ. 13(86)]. Για τη χειροτονία ο επίσκοπος κατέθετε στον αυτοκράτορα ομολογία πίστεως, όπως ο Άγιος Φλαβιανός (5ος αι.), που εν συνεχεία γενικεύθηκε τον 7ο αι., χωρίς να πάρει την καθορισμένη μορφή, αυτή των χρόνων της Τουρκοκρατίας υπό τη μορφή των δύο λιβέλλων. Μία τέτοια ομολογία χειροτονιτήρια έχουμε του Αγίου Φιλοθέου Κόκκινου, Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως (14ος αι.), καθώς κυρίως ο Πατριάρχης, και σπανίως οι επίσκοποι, έκανε ομολογία πίστεως εν είδει Εκθέσεως πέραν του Συμβόλου της Πίστεως. Οι νεότερες αυτοκέφαλες εκκλησίες έχουν βαπτισματική ομολογία και λειτουργική πράξη του Οικουμενικού Πατριαρχείου και ως εκ τούτου η αναγνώριση της λειτουργικής κανονικότητος υπό του Οικουμενικού Πατριαρχείου καθιστά όποια περαιτέρω συζήτηση άνευ αντικειμένου.
Καλά που θυμήθηκε ο εν λόγω Ιερεύς ότι είναι Σαρακοστή και πρέπει να σιωπήσει... Και ενα ταπεινό σχόλιο "Ελλαδική Εκκλησία" δεν υπάρχει, υπάρχει "η Εκκλησία της Ελλάδος" δεν θέτουμε επιθετικούς προσδιορισμούς μπροστά από μια τοπική Εκκλησία.
Αγαπητέ μου 11:05
θα σου απαντήσω στη Διακίδειο την Τετάρτη 20.3.19 ώρα 7:00 μμ
Θέμα: "Αποτείχιση: δικαίωμα για σχίσμα ή καθήκον ενότητας;"
Πόσα απίδια έπιασε ο σάκος μου θα το δούμε στην ενώπιον του βήματος του Χριστού παρουσία μου.
Τα υπόλοιπα είναι φαιδρότητες...
π. ΑΚΓ
Όσοι τρίζουν τους οδόντας των εναντίον του λίαν μορφωμένου κληρικού π. Αναστασίου τους παρακαλούμε να έχουν ανα χείρας ένα ξυδάκι για να πίνουν για την χώνεψη.
Ανώνυμε 11:05 π.μ. βρίσκεσαι σε πλάνη. Η αποτείχιση δεν είναι καθήκον είναι δικαίωμα. Άφησε κατα μέρος τις ακραίες αποτειχισμένες απόψεις από ακραία αποτειχισμένα μπλογκς.
Μπράβο στον π. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο για το σχόλιο του 15 Μαρτίου 2019 - 12:55 μ.μ. που έκλεισε το στόμα του κατήγορού του (15 Μαρτίου 2019 - 11:05 π.μ.) με τις φαιδρότητες του.
Πατέρα μας άξιε, θα είμαστε στη Διακίδειο. Ο Θεός να σου δίνει δύναμη κι εμάς να μας αξιώσει να είμαστε δίπλα σου στον αγώνα έως τέλους. Να έχουμε την ευχή σου!
Μετα το κολυμπαρι
Πολλα θα γινουν ακομη
Για όσους αδιαφορούν και ακολουθούν τον σχισματοαιρετικό ουκρανό...
Ούτε το αίμα του μαρτυρίου δεν ξεπλένει την αμαρτία του σχίσματος.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΛΗΡΙΚΟ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
“Πριν αλέκτωρ φωνήσαι άπαξ” ανώνυμος συνεργάτης του ιστολογίου “Φως Φαναρίου” δημοσίευσε νηφάλια και εμπεριστατωμένη απάντηση στο άρθρο του π. Αναστάσιου Γκοτσόπουλου, αποσπάσματα του οποίου δημοσιεύσαμε χθες, με τον τίτλο “Ο αυτοχειροτόνητος Vincent Chekalin καί ἡ “Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας.”
Ο ανώνυμος αρθρογράφος εξηγεί για ποιο λόγο το Οικουμενικό Πατριαρχείο αποδέχτηκε το έκκλητο του Φιλάρετου Ντενισένκο και του Μακάριου Μάλετιτς και γιατί οι εν λόγω ιεράρχες έχουν Αποστολική διαδοχή.
'Αγνωστο, μέχρι στιγμής, αν ο π. Αναστάσιος προτίθεται να δώσει συνέχεια στον διάλογο.
Αυτά από τον κ. Παναγιώτη Τελεβάντο
https://panayiotistelevantos.blogspot.com/2019/03/blog-post_35.html
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΛΗΡΙΚΟ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
“Πριν αλέκτωρ φωνήσαι άπαξ” ανώνυμος συνεργάτης του ιστολογίου “Φως Φαναρίου” δημοσίευσε νηφάλια και εμπεριστατωμένη απάντηση στο άρθρο του π. Αναστάσιου Γκοτσόπουλου, αποσπάσματα του οποίου δημοσιεύσαμε χθες, με τον τίτλο “Ο αυτοχειροτόνητος Vincent Chekalin καί ἡ “Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας.”
Ο ανώνυμος αρθρογράφος εξηγεί για ποιο λόγο το Οικουμενικό Πατριαρχείο αποδέχτηκε το έκκλητο του Φιλάρετου Ντενισένκο και του Μακάριου Μάλετιτς και γιατί οι εν λόγω ιεράρχες έχουν Αποστολική διαδοχή.
'Αγνωστο, μέχρι στιγμής, αν ο π. Αναστάσιος προτίθεται να δώσει συνέχεια στον διάλογο.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΛΗΡΙΚΟ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
Ανωνύμου στο ιστολόγιο “Φως Φαναρίου”
=====
Ὁ Μητροπολίτης Φιλάρετος χειροτόνησε τούς δύο τελευταίους Πατριάρχες τῆς Ρωσίας, ἦταν ὑποψήφιος γιά τόν Πατριαρχικό Θρόνο. Ὅμως, ἀσφαλῶς, ὅσο ἐξυπηρετοῦσε τά συμφέροντα τῶν σημερινῶν κατηγόρων του ἦταν ἀμέμπτου ἠθικῆς, μετά τήν ἐπανάστασί του ἀπέκτησε ὅλα τά μεμπτά σημεῖα!
Ἔχετε μελετήσει περί τῆς ἐκκλησιαστικῆς πορείας τοῦ Φιλαρέτου; Ποιός ἦταν; Γιατί καταδικάστηκε; Με ποιά διαδικασία καταδικάστηκε; Ἕνας ἄνθρωπος που στά 90 ἔτη του λειτουργεῖ καθημερινῶς σχεδόν, μέ ἐπιβλητική ἱεροπρέπεια, ὄρθιος ἐπί ὥρες, γίνεται στόχος κατασπιλώσεως. Οἱ συνεργάτες του, τά πνευματικά του τέκνα μιλοῦν μέ θαυμασμό γιά τήν συνετή βιοτή του.
Γνωρίζετε τήν περίπτωσι τοῦ ἐπισκόπου Λυκοπόλεως τῆς Αἰγύπτου Μελιτίου; Ἔπεσε σέ σειρά μεγάλων παραπτωμάτων μέ κορωνίδα τή θυσία στά εἴδωλα! Τό διανοεῖσθε; Ὑπάρχει χειρότερο ἁμάρτημα ἀπό τήν ἄρνησι τῆς πίστεως; Κι ὅμως! Ἡ Ἐκκλησία, ὅταν συμβίβασε τό σχίσμα πού δημιούργησε ὁ Μελίτιος μετά τήν καθαίρεσί του, ζήτησε διά τοῦ τότε Ἀρχιδιακόνου τοῦ Ἀλεξανδρείας Ἀλεξάνδρου Ἀθανασίου τοῦ Μεγάλου, κατάλογο με ὅσα πρόσωπα εἶχε χειροτονήσει (σέ αὐτό τό σημεῖο ἐντοπίζεται κάποια ἐξωτερική ὁμοιότητα μέ τόν Σεβ. κ. Φιλάρετο). Καί μόνο ἐπισκόπους φαντασθῆτε εἶχε χειροτονήσει 28! Ὅλοι προσῆλθαν πίσω χωρίς ἀναχειροτονία.
Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος καί ὁ Μέγας Βασίλειος γνωρίζετε ἀπό ποιόν χειροτονήθηκαν διάκονοι; Ἀπό τόν Ἅγιο Μελέτιο. Ξέρετε ποιοί χειροτόνησαν τόν Ἅγιο Μελέτιο Ἐπίσκοπο; Οἱ Ἀρειανοί! Μάλιστα, οἱ Ἀρειανοί, μετά βεβαίως τήν καταδίκη τοῦ Ἀρείου. Οἱ ἴδιοι τόν μετέθεσαν στήν Βέρροια καί ἀπό ἐκεῖ πῆγε στήν Ἀντιόχεια. Κανείς δέν ἔφερε ἀντίρρησι γιά τή χειροτονία του. Ἔγινε ἄνευ ἀναχειροτονίας δεκτός. Ἐκτός τῶν δύο Μεγάλων Πατέρων τούς ὁποίους χειροτόνησε, διετέλεσε Ἔξαρχος τῆς Β΄Οἰκουμενικῆς Συνόδου καί κατέστησε τόν Ἅγιο Γρηγόριο Θεολόγο Ἀρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως.
Ὁ Ἅγιος Κύριλλος Ἱεροσολύμων καί αὐτός ἀπό Ἀρειανούς χειροτονήθηκε καί ὄχι μόνον ἔγινε δεκτός στήν Ἐκκλησία στόν βαθμό του ἀλλά καί ἁγίασε.
Ὁ Ἅγιος Ἀνατόλιος Κωνσταντινουπόλεως χειροτονήθηκε ἀπό τόν αἰρεσιάρχη Διόσκορο, παρακαλῶ, τόν φονιά τοῦ Ἁγίου Φλαβιανοῦ Κωνσταντινουπόλεως. Κι΄ὅμως ἡ Δ΄Οἰκουμενική Σύνοδος οὐδόλως ἀμφέβαλε περί τοῦ ἐγκύρου τῆς χειροτονίας του.
Ὁ Ἅγιος Γερμανός Κωνσταντινουπόλεως χειροτονήθηκε ἀπό τήν αἵρεσι τῶν Μονοθελητῶν ἤδη καταδεδικασμένης Συνοδικῶς.
Ἐάν ἀρχίσω τά πολλά καί δυσαρίθμητα παραδείγματα τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Ἱστορίας, σεβαστέ μου πάτερ, ἤ θα μετανοήσητε πικρῶς διά τά γραφέντα ἤ θά ὁμολογήσητε ὅτι δέν ὑφίσταται Ἀποστολική διαδοχή ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ.
Η χειροτονία τοῦ Σεβ. κ. Μακαρίου "ἔπασχε" τόσο ὅσο πάσχουν καί ὅλες οἱ χειροτονίες μέσα σέ σχίσματα καθώς ὁ χειροτονήσας αὐτόν Μεθόδιος εἶχε χειροτονηθῆ ἀπό τόν Βλαδίμηρο ὁ ὁποῖος Βλαδίμηρος εἶχε ἀναχειροτονηθῆ ἀπό τόν Φιλάρετο.
https://panayiotistelevantos.blogspot.com/2019/03/blog-post_35.html
Ποιός είναι αυτός ο ανώνυμος που απαντάει στον π. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο; Ποιές οι σπουδές του;
Και γιατί να πιστέψουμε αυτόν τον ανώνυμο και όχι τον π. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο που γνωρίζουμε για την ορθοδοξία του;
Χριστιανός
Ο π. Αναστάσιος έλαβε τις απαντήσεις που περίμενε. Η Εκκλησιαστική ιστορία και η πρακτική την οποία ακολούθησα οι Θεοφόροι Πατέρες που αναφέρει ο ανώνυμος αρθρογράφος. Γνωρίζοντας τον π. Αναστάσιο θα ερευνήσει το θέμα και θα αποφανθεί.
Ι.
4:05, 4:08
Η σοβαρότητα της "εμπεριστατωμένης και νηφάλιας" απάντησης είναι εμφανέστατη:
1. δεν παραπέμπει πού κάποιος μπορεί να διαβάσει ολόκληρη τη δική μου εργασία και κυρίως
2. στην ανωνυμία της. Και μόνο αυτή αρκεί... Είναι προφανές ότι ο συντάκτης της αντιλαμβάνεται ότι δεν τον τιμά να υπογράψει επωνύμως τέτοια "απάντηση"!
Η απάντηση αυτή είναι της αυτής σοβαρότητος και επιστημοσύνης με το ιστολόγιο στο οποίο δημοσιεύθηκε, το οποίο δεν τόλμησε να δημοσιεύσει το δικό μου κείμενο.
Πάντως, αν προσέξει κάποιος την απάντηση, ουσιαστικά επιβεβαιώνει τα όσα γράφω...
π. ΑΚΓ
Διάβασα στην ιστοσελίδα το κείμενο του ανώνυμου αρθρογράφου και συμφωνώ με την μετρημένη απάντηση (6.36) την οποία έδωσε ο π. Αναστάσιος. Ο ανώνυμος γράφει πολλά χωρίς καμιά ουσία και παραπομπή. Δεν είναι εκ των υποστηρικτών του π. Αναστασίου αλλά εδώ κέρδισε ως τώρα έστω και στα σημεία.
Και κάτι ακόμα… γιατί ο ανώνυμος δεν παραπέμπει ή δεν δημοσιεύει το κείμενο του π. Αναστασίου. Πιθανολογώ ότι θέλει το γήπεδο όλο δικό του διότι γνωρίζει ότι θα χάσει τον αγώνα με αντίπαλο τεκμηριωμένο και υπογεγραμμένο κείμενο.
Ο ίδιος.
Ο π. Αναστάσιος γνωρίζει όταν γράφει γιαυτό και δεν τολμούν οι αντίθετοι να υπογράψουν επώνυμα τα γραπτά τους.
Οι αλήθειες που γράφει εδώ ο π. Α. είναι πικρές αλλά έπρεπε να τις γράψει.
Πολλούς συναισθηματισμούς έχει ο κ. που απαντά στον π. Α. και λίγα επί της ουσίας. Όλοι μας τιμούμε την Μητέρα Εκκλησία αλλά πρέπει μερικές φορές να υπάρχει και ο αντίλογος πέρα από συναισθηματισμούς για την Ρωμιοσύνη την οποία εκφράζει.
Ρώτησαν κάποτε την καμήλα. "Οταν είσαι φορτωμένη, σου αρέσει καλύτερα ο ανήφορος ή ο κατήφορος ?". Και εκείνη απάντησε "Χάθηκε το ίσωμα ?"
Γιατί λοιπόν να μπούμε στο παιχνίδι "Αφού το έκαναν τον 4ο αιώνα με τον Μελίτιο Λυκοπόλεως, να το κάνουμε και τον 21ο αιώνα με τον Επιφάνιο" ?
Χάθηκαν οι αμεμπτοι, σοβαροί, Θεοφιλείς, ενάρετοι, ακατηγόρητοι, Κανονικώς Χειροτονημένοι Επίσκοποι, από την Ρωσία και την Ουκρανία, για να τοποθετήση το Πατριαρχείο κάποιον επι κεφαλής της Ουκρανικής Εκκλησίας ?
Και εν τέλει, αν δεν υπήρχε κανείς με άμεμπτη Ιερωσύνη, ας έστελνε κάποιον από την Ελλάδα, όπως έκανε στην περίπτωση της Αλβανίας με τον Αναστάσιο.
Οποιος διαβάσει το Ανώνυμο κείμενο στο "Φως Φαναρίου", και όσα περιγραφει για τις χειροτονιες στην Ουκρανία, θα βγαλη τα συμπεράσματα του.
Ο Π. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ τα είπε σωστά στο τελευταίο σχόλιο του!
π. Αναστάσιε για να κατανοήσουν ότι δεν μπορούν να γράφουν για τέτοια σημαντικά θέματα υπό την ανωνυμία δεν πρέπει να του απαντήσεις. Κουράστηκε τόσο ο αδελφός για να καταγράψει όλα αυτά και μάλιστα σε πολυτονικό και δεν τα υπογράφει; Σε ανώνυμους μην απαντάς. Αφού δεν δημοσίευσαν και το δικό σας άρθρο δεν τους πρέπει καμιά αξία. Και πολύ ήταν αυτή η παραπάνω δήλωσή σας.
Μπράβο στον π. Αναστάσιο για το σχόλιο του 15 Μαρτίου 2019 - 6:36 μ.μ.
Θα προσθέσω και κάτι ακόμα που δεν είπε ο π. Αναστάσιος.
Είναι απαράδεκτο ο αντιοικουμενιστής θεολόγος κ. Τελεβάντος να επισκέπτεται τέτοιου είδους μπλογκς!
Ευγένιος
Έγινε άνθρωπος και πέθανε ως άνθρωπος, για να καλέσει κοντά Του την ανθρωπότητα, που βασανιζόταν από το κακό, το θάνατο και το διάβολο, να την ενώσει σε ένα σώμα (την Εκκλησία) Την αυτή ταύτη εκκλησία που σήμερα προσπαθούμε να διαλύσουμε...Έχουμε μπροστά μας εναν αγώνα και χαρακτηριστικό αυτού του αγώνα δεν είναι η αποδοχή κάποιων αυθαίρετων κατασκευασμένων «δογμάτων», άνωθεν επιβαλλόμενων με τη βία ή την προπαγάνδα, αλλά η άμεση γνώση του Θεού, συσσωρευμένη μέσα στους αιώνες και ελεγμένη τόσο προσεχτικά, όσο η γνώση σε κάθε άλλο τομέα. Πίστη στην ορολογία της Αγίας Γραφής και των αγίων Πατέρων , στους Ιερούς Κανόνες του Πηδαλίου, δε σημαίνει απλά αποδοχή της ιδέας ότι υπάρχει Θεός, αλλά εμπιστοσύνη στο Θεό ότι η υπόσχεση για την ανάσταση των νεκρών και τη βασιλεία Του είναι αληθινή. “Στην Ορθοδοξία εγεννήθημεν, σ' αυτήν αναπνέομε, σ' αυτήν ζώμεν και αν παρουσιαστή ανάγκη δι΄αυτήν θ' αποθάνωμεν. Διότι δεν αποκλείεται -οι χρόνοι κυλούν, οι αιώνες φεύγουν, μεγάλα γεγονότα θα εξελιχθούν εις τον κόσμον- και η Ορθοδοξία να διωχθεί. Αλλ' υπάρχουν, δόξα τω Θεώ, ψυχές” είχε πεί ο Μακαριστός αγωνιστής επίσκοπος Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης. Είθε ο Θεός στους δύσκολους αυτούς καιρούς να φανερώσει τους εκλεκτούς του. Αμήν!
Κυριακή της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ σήμερα, και άκουσα -στην Κύπρο όπου και ευρίσκομαι αυτή την περίοδο- κατά την Θεία Λειτουργία, για πρώτη φορά να μνημονεύουν μετά τον καθαγιασμό των Τιμίων Δώρων, την 15η αυτοκέφαλη εκκλησία, αυτή της Ουκρανίας και τον προκαθήμενο αυτής Μητροπολίτη Κιέβου κ. Επιφάνιο.
Ο κ. Τελεβάντος μπήκε στο βάθος του προβλήματος και προκαλεί την π. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο να πάρει θέση σε αυτά που τον ρωτά. Αυτές ειναι απορίες και πολλών χριστιανών
https://panayiotistelevantos.blogspot.com/2019/04/blog-post_945.html
Δημοσίευση σχολίου