Λόγος εἰς τό Εὐαγγέλιον
(Ματθ. δ΄19)
Τήν ἴδια πρόσκληση ἀπευθύνει σέ ὅλους
τούς ἀνθρώπους. Ἄς ἐπιχειρήσουμε λοιπόν
σήμερα νά γνωρίσουμε καλύτερα τό πρόσωπο αὐτοῦ πού μᾶς καλεῖ καί πῶς θά ἀνταποκριθοῦμε
στήν κλήση Του.
****
«Δεῦτε ὀπίσω μου καί ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων»
Αὐτός πού προσκαλεῖ τούς ψαράδες τῆς Γαλιλαίας νά τόν ἀκολουθήσουν μέχρι πρίν ἀπό λίγο ἐργαζόταν καί ὁ ἴδιος στή Ναζαρέτ, σάν ἕνας τεχνίτης, σάν μαραγκός (Μάρκ. στ΄3).
Νά ὅμως πού δέν εἶναι ἕνας ἁπλός μαραγκός, ἕνας κοινός καί συνηθισμένος ἐργάτης. Αὐτός πού προσκαλεῖ εἶναι ὁ Ἰησοῦς. Εἶναι ὁ Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ. Εἶναι ὁ Οὐράνιος, ὁ ἀνυπέρβλητος Διδάσκαλος ὁλόκληρης τῆς ἀνθρωπότητας, ὁ ὁποῖος γι' αὐτό ἦρθε στόν κόσμο "ἵνα μαρτυρήσῃ τῇ ἀληθείᾳ" (Ἰω. ιη΄37). Ἦρθε γιά νά ἀποκαλύψει καί νά κηρύξει τήν ἀλήθεια καί μ' αὐτήν νά κατακτήσει τόν κόσμο. Αὐτός πού καλεῖ τούς ψαράδες τῆς Γαλιλαίας καί τά πλήθη τῶν ἀνθρώπων στ' ἀκρογιάλια τοῦ κόσμου εἶναι ἡ ἐνυπόστατη Σοφία τοῦ Θεοῦ.
Τώρα
πού ὁ χρόνος γιά τόν ἐρχομό τοῦ Μεσσία εἶχε συμπληρωθεῖ καί πλησίαζαν οἱ μέρες
κατά τίς ὁποῖες θά θεμελίωνε πάνω στή γῆ τή Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν, θά ἵδρυε
δηλαδή τήν Ἐκκλησία Του, τώρα ξεκινᾶ τό δημόσιο κηρυκτικό καί λυτρωτικό ἔργο
Του. Καί τό ξεκινᾶ μέ τήν πρόσκληση "δεῦτε ὀπίσω μου" καί ζητεῖ νά
τόν ἀκολουθήσουν οἱ πρῶτοι Μαθητές. Ἀλλά καί πάλι δέν ἀρκεῖται σ' αὐτό. Περιόδευε
ὅλη τή Γαλιλαία κηρύσσοντας καί διδάσκοντας τό εὐαγγέλιο "τῆς
Βασιλείας" (Ματθ. δ΄23).
Καί
τό ἔργο αὐτό τό ἐπιτελοῦσε μέ ζῆλο καί ἐνδιαφέρον θερμό. Συνομιλοῦσε μέ τούς
ψαράδες τῆς Τιβεριάδας ἀλλά καί μέ τούς σοφούς διδασκάλους τοῦ Νόμου στίς
συναγωγές. Μιλοῦσε καί οἱ λόγοι Του ἔμπαιναν στίς ψυχές τῶν ἀκροατῶν Του καί ἔφερναν
ἀγαλλίαση καί σκόρπιζαν τήν ἐλπίδα καί τήν ἀνακούφιση, τόσο ὥστε νά βεβαιώνει ὁ
ἱερός Εὐαγγελιστής ὅτι (Λουκ. κ΄48) ὁ λαός κρεμόταν ἀπό τά χείλη Του καί τά
πλήθη βεβαίωναν πώς μέχρι τότε δέν μίλησε καί δέν παρηγόρησε κανείς τίς καρδιές
τῶν ἀνθρώπων, ὅπως αὐτός ὁ νέος Διδάσκαλος (Ἰω. ζ΄46).
Αὐτός
λοιπόν ὁ ἴδιος Κύριος, ὅπως τότε ἀπηύθυνε τόν λόγο στούς ψαράδες τῆς Γαλιλαίας
καί στούς ἀνθρώπους τῆς ἐποχῆς Του καί τῆς χώρας του, ἔτσι ἀπευθύνεται σέ ὅλους
τούς ἀνθρώπους κάθε ἡλικίας καί μόρφωσης καί παρακαλεῖ νά τόν ἀκολουθήσουμε.
Ἡ πρώτη καί κύρια ἐπίσκεψη τῆς ἀγάπης
τοῦ Χριστοῦ στή ζωή μας εἶναι ὅτι μᾶς ἀξίωσε νά γεννηθοῦμε ἀπό γονεῖς χριστιανούς,
οἱ ὁποῖοι ἄνοιξαν τήν ζωή μας στό φῶς τοῦ Χριστοῦ μέ τό μυστήριο τοῦ ἁγίου
Βαπτίσματος.
Ἀπό τότε καί μέχρι νά κλείσουμε τά μάτια πάνω
στή γῆ συνεχίζει ἀδιάλλειπτα νά μᾶς καλεῖ.
Τό "Δεῦτε ὀπίσω μου" τό ἀπευθύνει
πρός ὅλους τούς ἀνθρώπους πού δουλεύουν στήν ἁμαρτία. Ἐλᾶτε κοντά μου, φωνάζει,
νά σᾶς ἀπαλλάξω ἀπό τό δυσβάστακτο φορτίο τῶν τύψεων πού δημιουργοῦν οἱ ἁμαρτίες
σας.
"Δεῦτε
ὀπίσω μου" λέγει σέ κάθε ἁπλό ἄνθρωπο τοῦ λαοῦ πού παλεύει νά ἐξοικονομήσει
τά ἀπαραίτητα γιά τή συντήρηση τῆς οἰκογένειας του, γιά νά σέ ἀνακουφίζω ἀπό τό
μόχθο τῆς σκληρῆς δουλειᾶς σου.
Τό
ἴδιο λέει καί στόν ἐπιστήμονα. Ἀκολούθησέ με, γιά νά σέ βοηθήσω νά ἀξιοποιήσεις
σωστά τά χαρίσματά σου καί νά τά χρησιμοποιήσεις γιά τό καλό καί ὄχι γιά τή
ζημία τῆς κοινωνίας
Ἀκολούθησέ
με, λέει καί στόν ἄνθρωπο πού θλίβεται κάτω ἀπό τό βάρος τῶν προβλημάτων καί τῶν
θλίψεων τῆς ζωῆς γιά νά παρηγορηθεῖς στίς θλίψεις σου καί νά
βρεῖς τό βαθύτερο νόημα καί τόν σωτήριο σκοπό τοῦ πόνου.
"Δεῦτε
ὀπίσω μου" λέει καί πρός τούς νέους, γιά νά διατηρήσουν ἀκολουθώντας τόν
Χριστό αἰώνια τή νεότητά τους καί τήν ἄνθηση καί τήν καρποφορία τῆς ψυχῆς τους
σέ κάθε καλό ἔργο.
****
Σ᾽
αὐτή τήν πρόσκληση τοῦ Θεοῦ πῶς ἀνταποκρινόμαστε;
Ἐδῶ πρέπει νά κάνουμε μιά
διευκρίνιση. Ἡ πρόσκληση πού ἀπηύθυνε ὁ Χριστός τότε στούς ψαράδες τῆς
Γαλιλαίας εἶχε περιεχόμενο τελείως ξεχωριστό καί ἐξαιρετικό. Ἐκεῖνοι οἱ δώδεκα
δέν καλοῦνταν ἁπλῶς νά τόν ἀκολουθήσουν. Τούς καλοῦσε γιά νά τούς καταστήσει συνεχιστές
τοῦ ἔργου Του, στούς ὁποίους θά ἀνέθετε ἐντελῶς ἰδιαίτερη ἀποστολή.
Κι αὐτοί μόλις ἄκουσαν τήν θεϊκή
κλήση «εὐθέως ἀφέντες τά δίκτυα ἠκολούθησαν αὐτῷ». Ἀνταποκρίθηκαν ἀμέσως
στήν κλήση τοῦ Χριστοῦ. Ἄφησαν δίκτυα, πλοῖο, τρόπο καί συνήθειες ζωῆς, ἄφησαν
γονεῖς, οἰκογένεια καί ὅ,τι ἀγαπητό καί προσφιλές εἶχαν.
Κι αὐτή τους ἡ αὐταπάρνηση ἔφθασε
στό κατακόρυφο ὅταν μετά τήν Πεντηκοστή διεσπάρησαν στά πέρατα τῆς οἰκουμένης
γιά νά κηρύξουν τό λόγο τῆς Ἀναστάσεως.
Κι ἐμεῖς, ἀδελφοί, καλούμαστε νά ἀνταποκριθοῦμε
στήν κλήση τοῦ Θεοῦ μέ τήν ἴδια αὐταπάρνηση
καί προθυμία τῶν ἱερῶν μαθητῶν. «Σπουδάσατε, μᾶς λέγει ὁ Ἀπ.Πέτρος,
βεβαίαν ὑμῶν τήν κλῆσιν καί ἐκλογήν ποιεῖσθαι» ( Β´Πετρ. α´10). Καταβάλετε περισσότερη ἐπιμέλεια, γιά νά κάμετε τήν
κλήση σας ἀσφαλῆ καί ἀμετακίνητη. Μήν ἐπιτρέπετε στόν ὁδοστρωτήρα τῆς
συνήθειας νά ἐξασθενεῖ τήν κλήση σας. Μή τήν ἀποδυναμώνετε μέ τήν νωθρότητα καί
τή ραθυμία σας. Μήν ἀφήνετε τήν ἁμαρτία νά μαράνει τό ζῆλο σας καί νά σκληρύνει
τήν καρδιά σας. Καί ὄχι μόνο αὐτό, ἀλλά νά φροντίζετε νά περιπατεῖτε «ἀξίως τῆς
κλήσεως ἧς ἐκλήθητε» μᾶς παραγγέλλει ὁ θεῖος Παῦλος. Ὅλη σας ἠ ζωή, ἀπό τίς ἐπιθυμίες
καί τούς λογισμούς σας μέχρι τά λόγια καί τίς πράξεις σας νά εἶναι ἀντάξια τῆς
κλήσεως, πού σᾶς ἔκαμεν ὁ Θεός.
****
«Δεῦτε ὀπίσω μου καί ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων»
Θεοφιλέστατε Πάτερ καί Δέσποτα, οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι, ὅταν ἀκολούθησαν τόν Χριστό, ὁπωσδήποτε δέν φαντάζονταν τίς τούς περίμενε. Εἶπαν τό «ναί» στήν πρόκλησή Του χωρίς νά ὑπολογίσουν τίς συνέπειες. Ὅμως γι´κείνη τήν προθυμία καί τήν σταθερότητά του μέχρι θανάτου στήν κλήση τους δοξάζονται καί ἐγκωμιάζονται αἰώνια. Παρόμοια δόξα ἀναμένει καί ὅλους τούς δικαίους στή Βασιλεία τῶν οὐρανῶν. Ὅσοι ἀγωνίζονται ἐδῶ στή γῆ νά ζοῦν ὅπως θέλει ὁ Θεός, πού τούς ἐκάλεσεν κοντά Του, θά καθίσουν, μᾶς εἶπε στό θρόνο Του καί θά δοξάζονται αἰώνια στόν οὐρανό. Ἀνάμεσα σ᾽ αὐτούς εὐχηθεῖτε νά βρεθοῦμε καί ὄλοι ἐμεῖς, πού δεχθήκαμε τή μεγάλη κλήση νά γίνουμε χριστιανοί ὀρθόδοξοι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου