«ΣΕ ΘΑΝΑΤΕΡΗ ΠΑΝΔΗΜΙΑ
ΔΙΧΩΣ
ΑΝΩ ΣΧΩΜΕΝ ΤΑΣ
ΚΑΡΔΙΑΣ ; »
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
Α. Το απόσπασμα
που ακολουθεί, με ευρύτερη ανάγνωση ως προς τα δεδομένα εποχής, αφιερώνεται με πολύ
σεβασμό και τιμή πρώτιστα και κύρια στο Ιατρικό και Νοσηλευτικό προσωπικό που
είναι στην πρώτη γραμμή μάχης στον εναντίον του
θανατερού κορονοϊού πόλεμο, και, όσους προσφέρουν υπηρεσίες σε αναγκαίες
υποστηρικτικές δομές.
Διονυσίου Αλεξανδρείας : Το θυσιαστικό πνεύμα των πιστών στον Αρχηγό της
Ζωής που «αγάπη εστί», σε επιδημία πανώλης. Αλεξάνδρεια 250 ή 251 μ. Χ.
Οι πιο πολλοί αδελφοί μας από υπερβολή αγάπης … και πνεύμα αυτοθυσίας επισκέπτονταν
τους άρρωστους, τους περιποιούνταν και τους φρόντιζαν σαν τον ίδιο το Χριστό !
Και, όχι λίγοι, έχοντας μολυνθεί από την αρρώστια τους. και συν υποφέρει τους
πόνους τους. Πέθαιναν ευχαριστημένοι μαζί τους. Συνέβη επίσης κάποιοι να
θεραπεύσουν τους αρρώστους που φρόντιζαν
και να πεθάνουν οι ίδιοι παίρνοντας πάνω τους το δικό τους θάνατο.
Έτσι έφυγαν από αυτή τη ζωή άριστοι
αδελφοί μας, πρεσβύτεροι, διάκονοι και λαϊκοί, επαινούμενοι από όλους πολύ. Γιατί
ένας θάνατος, που από βαθιά ευσέβεια και ισχυρή πίστη γεννάει πνεύμα αυτοθυσίας
και καρπό αγάπης για τον άλλο, είναι ισοδύναμος με το Μαρτύριο !
Β. Αλειτούργητη, λοιπόν, η … Ορθόδοξη Ελλάδα μέχρι νεωτέρας λόγω πανδημίας
θανατερού κορονοϊού. Όχι Θεία
Λειτουργία, όχι Θεία Ευχαριστία, όχι στον εξ αυτής ζωντανά-«Σώμα και Αίμα»-παρόντα
εδώ και τώρα Ιησού Χριστό ! Κατ’ επέκταση, όχι στη Μετάληψη της Θείας
Ευχαριστίας, που είναι «φάρμακον αθανασίας», και κομίζει-προσέξτε- στον «μετά φόβου-σεβασμού-Θεού, πίστεως και
αγάπης», μεταλαμβάνοντα «ζωήν και
περισσόν ζωής», ως βεβαιώνει αψευδώς ο Χριστός-«Εγώ ήλθον ίνα ζωήν έχωσιν και
περισσόν έχωσιν»-Ἰω.10,10.
Γιατί συν τοις άλλοις από τυχόν κατάλοιπα-σάλιο ή άλλο τι-αυτού, όντος ανύποπτου
φορέα κορονοϊού, μπορεί να περάσει στον επόμενο και εξής η θανατερή απειλή. Όπερ
ασυμβίβαστο στο χρέος σεβασμού της ζωής του άλλου, και της αγάπης την οφειλή. «Μηδενί μηδέν οφείλετε, ει μη το
αγαπάν αλλήλους»-Ρμ.13,8.
Η Μετάληψη είναι ο κρίκος
της ζωντανής κοινωνίας αγάπης του χριστιανού
με το Χριστό, με τις προϋποθέσεις της
κλητήριας ευχής ! Ο 89 χρονών παπάς που καταθέτει μαρτυρία, με αυτή την
προϋπόθεση έκανε κατάλυση όταν κοινωνούσε λεπρούς ή φυματικούς. Και αν
προσέξατε τον έχοντα έιτζ δεν τον μετέλαβε με το κουταλάκι που έφερε, τον έβαλε
να κοινωνήσει τελευταίος, μεταξύ άλλων, για να φορτωθεί ο ίδιος-ο παπάς- και τη
δική του αρρώστια, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό ! Το καθαγιασμένο Σώμα και
Αίμα του Χριστού,, που δεν παύει να είναι Άρτος και Οίνος, όχι όμως σκέτος πια,
δεν είναι ένα Μαγικό μαντζούνι που δίνεται όπως-όπως, εδώ κι εκεί ! Τέλος η ευχή
που σιγοψιθυρίζει ή λέει πιο εύηχα στον ο Ιερέας στον μεταλαμβάνοντα. «Σώμα και
αίμα Χριστού, εις άφεσιν σου αμαρτιών και ζωήν την αιώνιον», του κρατάει
ανοιχτή την ελπίδα της περίπτωσης του ληστή στο Σταυρό.
Εν πάση περιπτώσει αυτό αποφάσισε η Πολιτεία ύστερα
από εισήγηση των Αρμόδιων Υγειονομικών Επιτροπών, νόμιμα, συνταγματικά, δημοκρατικά
! Και αυτό ασφαλώς πονάει πολύ ! Κι αν
τότε που η Πολιτεία ήταν και απολυταρχική και ειδωλολατρική η Αποστολική εντολή διαμήνυε: «Πάσα ψυχή εξουσίαις υπερεχούσαις
υποτασσέσθω».Ρμ.13,1-καθένας καταλαβαίνει πόσο πιο έντονα το διαμηνύει τώρα
που είναι δημοκρατική και τυπικά έστω χριστιανική ! Κατ’ επέκταση και πόσο
λάθος κάνουν κάποιοι προβαίνοντας σε επιπολαιότητες, «ίνα μη τι χείρον είπωμεν»,
εκκινώντας από την υποψία ότι τα τοιαύτα ακουμπούν το προφητικό. «Δήσωμεν τον
δίκαιον, ότι δύσχρηστος ημίν εστί»-Ησ.3,10.
Γ. Παραθέτω
την εκπληκτική κατάθεση ψυχής του γνωστού Γάλλου μαθηματικού, φυσικού, χριστιανού
συγγραφέα και στοχαστή Βλάσιου Πασκάλ, τον οποίο ο Φώτης Κόντογλου αποκαλεί, «δια
Χριστόν σαλόν»*. «Ο Ιησούς, λέει ο Πασκάλ, μέχρι το τέλος του κόσμου θα είναι -είναι- στον
κήπο της αγωνίας -(Γεθσημανή). Στο διάστημα αυτό δεν μπορεί να κοιμάται κανείς»
! Και βάζω απένταντι της την ομολογία του Αγίου Αλβανίας Αναστασίου. «αδελφοί
και αδελφές μου αιφνιδιαστήκαμε» ! Δεν υποκύπτω στον πειρασμό να την αποδώσω,
«πιαστήκαμε στον ύπνο σαν τους μαθητές στον κήπο της Γεθσημανή». Προτιμώ να βάλω
πλάι της τη φραση «κατεβήκαμε στις Κατακόμβες» του Αγίου Μεσογαίας και
Λαυρεωτικής Νικολαόυ, προεκτείνοντας, «ξέρουμε τι γινόταν εκεί». Και τέλος πλάι
στων δύο, τη σύσταση του Αρχιπίσκοπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμου Β’ , στα
σπίτια και στην καρδιά μας μικρές εκκλησιές «κάνουμε κάθε βράδυ 10.00-10.15
θερμή ικεσία στο Θεό να φύγει το δεινό» !
Πατάμε καλά στην υπόδειξη-εντολή του Χριστού. «Γίνεσθε ουν φρόνιμοι ως οι όφις, και ακέραιοι ως αι περιστεραί»-Μτ.10,16. Και ορμώμενοι από αυτό
βγαίνουμε στην άλλη δική Του υπόδειξη-εντολή. «Και τούτο έδει ποιήσαι, κακείνο
μη αφιέναι»-Μτ.23,8-με πρόταση στέρεη, χωρίς χαραμάδες διαφυγής, εναλλακτική
ρεαλιστική προς ημάς αυτούς, τους «εντός της παρεμβολής», «ήτις εστίν Εκκλησία
Θεού ζώντος». 1. Μεταδίδουμε σε πρόσφορη βραδινή ώρα και σε χώρους ευρείας
ακρόασης ηχογραφημένο σύντονα τον υπέροχο ύμνο στο Χριστό. «Κύριε των
δυνάμεων μεθ’ ημών γενού, άλλον γαρ εκτος Σου βοηθόν εν θλίψεσιν ουκ έχομεν,
Κύριε των δυνάμεων ελέησον ημάς». Και τον πρώτο της Μικρής Παράκλησης στην
Παναγία. «Πολλοίς συνεχόμενος πειρασμοίς, προς Σε καταφεύγω σωτηρίαν επιζητών.
Ω Μήτερ του Λόγου και Παρθένε, των δυσχερών και δεινών με διάσωσον». Ακούνε οι
πιστοί, βγαίνουν στα μπαλκόνια, με κερί ή καντήλι και σιγοψάλλουν μαζί. Οι
ύμνοι αλλάζουν ανάλογα με την περίοδο.
2/ Υποβάλλουμε αίτημα για ζωντανή μετάδοση μόνης
της Θείας Λειτουργίας-«Ευλογημένη η Βασιλεία του Πατρός …»- από την ΕΡΤ. α. Από
Αθήνα για την από Θεσσαλία και κάτω Ελλάδα. β. Από Θεσσαλονίκη για όλη τη βόρεια Ελλάδα. γ.
Από Ηράκλειο Κρήτης, για όλη τη θαλασσινή Ελλάδα. Με Κληρικούς και Ψάλτες συντονισμένους
στο γοργό, σύντονο, ευκρινές στις λέξεις, και κατανυκτικό. Αρχέτυπο, ο Ιερέας
που έψαλε στη Μητρόπολη τους Γ΄ Χαιρετισμούς εκπληκτικά αρμονικά μουσικά, λέξη
προς λέξη εύηχα και κατανοητά, όσο και κατανυκτικά. Με Ιεροκήρυκα που λέει
πέντε-δέκα μεστά λόγια ψυχής, όχι μονότονης ανάγνωσης από βιβλίο ή χαρτί ! Και δυο-τρεις
λαϊκούς εγγυημένα μη φορείς κορονοϊού που μεταλαμβάνουν στο όνομα όλων μας.
Με
δεδομένο ότι πλείστοι γιατροί λένε και επαναλαμβάνουν σε σοβαρές περιπτώσεις. «Η
επιστήμη έκανε το ανθρωπίνως δυνατό. Τώρα το λόγο έχει ο Θεός». Δίνουμε με
νόημα και νεύμα σε κάθε κατεύθυνση συμβολική μαρτυρία ότι, η πλειοψηφούσα στην
Ελλάδα με μέγιστη διαφορά Ορθόδοξη κοινότητα λέει και ομολογεί ότι, η πατρίδα
μας πολεμάει το θανατερό ιό, ανθρώπινα με τα όπλα της επιστήμης, και πνευματικά
με μια «άνω σχώμεν τας καρδίας» αναφορά !!
Με «την αγάπην την πρώτην, ην ουκ αφήκα…»
Αθανάσιος Κοτταδάκης
- Οι κατά Χριστόν σαλοί είναι Όσιοι που μηνούσαν την Αλήθεια Του κάνοντας πράγματα «τρελά».
7 σχόλια:
Έπρεπε να δοκιμασθεί και αυτή η κατάσταση για να αξιολογηθούν πολλά από τα λεγόμενα κεκτημένα μας, και να δείξει κάθε χριστιανός την αλληλεγγύη του στους άλλους.
Οι θέσεις σας ορθότατες.
Αυτές τις ημέρες υπάρχουν κληρικοί οι οποίοι βαθύτατα μας απογοήτευσαν. Θεώρησαν χρέος τους να τελέσουν την Κυριακή Θεία Λειτουργία με τους ημετέρους τους φίλους και αδελφούς. Εμάς τους υπόλοιπους ενορίτες οι άγιοι ποιμένες μας θεώρησαν παραπαίδια τους δεν είχαμε ένδυμα γάμου γιατί δεν είμαστε της κλίκας τους. Αισθάνομαι απογοητευμένους τους θεωρώ πατριούς και όχι πατέρες. Πως θα μας αντικρίσουν όταν ανοίξουν οι Εκκλησίες. Τότε και εμείς θα πρέπει να πάμε σε άλλους Ποιμένες που πειθάρχησαν όπως και εμείς στην Εκκλησία και στον νόμο και όχι με αυτούς που κατάντησαν την εκκλησία σύλλογο ημετέρων.
Η Ενορία είναι για όλους ας το καταλάβουν αύριο που θα ξαναπάνε με τους δικούς τους. Αν και προσωπικά θα πρότεινα στην ΕΛΑΣ να βάλουν έξω από κάθε Εκκλησία Αστυνομικούς για να διαφυλάξουν την τάξη το ίδιο να κάνουν στα παρεκκλήσια.
Δεν υπάρχουν δύο κατηγοριών πιστοί.
Σπύρος Βασιλειάδης
Πάτρα
Οι καρδιές μας δεν ανεβαίνουν προς τον Ουρανό. Γιατί; Μα ορισμένοι πιστεύουν ότι μόνο στον ναό υπάρχει η Λατρεία του Θεού. Ξεχνούν ότι Πνεύμα ο Θεός!!!!
Κύριε Κοτταδάκη ο σεβαστός 89χρονος κληρικός ομολογεί την αλήθεια της Εκκλησίας περί της Θείας Ευχαριστίας. Τα πρόβλημα οι ιατροί το εστιάζουν στην μεταδοτικότητα η οποία μπορεί να προξενήσει ο συνωστισμός όπως στην Εκκλησία. Προ καιρού όταν η πολιτεία απαγόρευσε το Καρναβάλι διαμαρτυρήθηκαν οι καρναβαλιστές και εμείς τους χλευάσαμε γιατί έπραξαν κάτι το οποίο μπορούσε να αποβεί μοιραίο για την υγεία την δική μας. Τώρα που έφτασαν στα χωράφια μας οι αντιδράσεις δεν έχουν όριο. Τότε να γίνει η Ελλάδα μια αναρχία. Οι ποδοσφαιρόφιλοι να πάνε στα γήπεδα. Οι φίλοι της γυμναστικής στα γυμναστήρια, οι άλλοι στο θέατρο στο σινεμά κ. α. Εμείς αναβιβάζουμε τον Εκκλησιασμό σε θέμα Α και Ω και δεν το διαπραγματευόμαστε. Το ίδιο μπορούν να πουν και οι ποδοσφαιρόφιλοι. Αυτό που απουσιάζει είναι ο σεβασμός προς τον συνάνθρωπο.
ΟΙ προτάσεις σας έχουν νηφαλιότητα όπως και της Εκκλησίας μας δυστυχώς όμως αυτοί οι απειθείς κληρικοί κάνουν κακό στην κοινωνία, στην ορθοδοξία, στην εκκλησία στον άνθρωπο. Το χειρότερο δεν είδα την Εκκλησία (διοίκηση) να τους επιβάλει κυρώσεις στους απειθείς κληρικούς.
Ευχαριστούμε τον κ. Κοτταδάκη για την κατάθεση των απόψεών του για τη μεγάλη δοκιμασία που χτύπησε την ανθρωπότητα. Δράττομαι της ευκαιρίας να καταδικάσω όλους εκείνους τους φανερούς και κρυπτόμενους, που βρήκαν οι αθεόφοβοι την "ευκαιρία" να στοχοποίησουν τον Μεσογαίας για τα μέτρα, που πήρε η πολιτεία και τα οποία υιοθέτησε η Εκκλησία Ελλάδας, Κύπρου κλπ και το Πατριαρχείο. Βρήκαν "ευκαιρία" να ... σπρώξουν στην άκρη τον Μεσογαίας - μπας και τον " "κάψουν" - και να πάνε ένα βήμα πιο μπροστά οι ίδιοι στην ...κούρσα διαδοχής του Αρχιεπισκόπου!!! Διαβάστε κείμενα κακοηθείας στο διαδίκτυο εναντίον του Μεσογαίας από ... 'Επικοινωνιολόγο" και ... "Δημοσιογράφο" ΄Εφτασε σε σημείο να βρίζει και να μαλώνει άλλους δημοσιογράφους γιατί δε γράφουν εναντίον του Μεσογαίας ... Χυδαιότητα και αηδία ... Τι απεργάζονται σε σκοτεινά σαλόνια οι δυστυχείς! Τα εγκρίνει αυτά ο υποστηριζόμενος Μητροπολίτης των ... Νοτίων Χωρών? Ελπίζω να μην είναι ο ίδιος, που υμνεί τον "Επικοινωνιολόγο" που αποκαλύπτει τα παρασκήνια
Δεν ντρέπεσαι λιγάκι ανώνυμε 2:50 μμ;
Πώς μιλάς έτσι για τους ευλαβέστατους κληρικούς μας;
Για τους απειθείς στο θείο θέλημα νεωτεριστές και οικουμενιστές κληρικούς που περιφρονούν τους ι. Κανόνες της
Εκκλησίας πότε μίλησες υποκριτά ;;;
Πήγα την Κυριακή γιατί δεν μπορούσα να κάνω διαφορετικά. Δεν μπορώ να γράψω περισσότερα γιατί συνόδευα οικογενειακό πρόσωπο στα μαύρα χαράματα σε παρεκκλήσι της ενορίας μας. Τις επιπλήξεις σου αλλού. Θα επιθυμούσα να τους καταγγείλω αλλά ρουφιάνους δεν θα γίνω.
Είμαι υποκριτής 4.52 αλλά όχι θεομπαίχτης.
Δημοσίευση σχολίου