Γνωρίζαμε πολύ καλά «Αναστάσιε» ότι είστε Πατριαρχικός φουλ και καλά κάνετε. Διακίωμά σας. Αλλά έχω διαπιστώσει κάτι που μόνο ένας τυφλός δεν θα διαπίστωνε. Δεν θα περίμενα ποτέ αγαπητέ μου με πόνο ψυχής το λέω ότι δεν θα βάζατε έστω και μια μικρή φωτογραφία του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ. Χριστοδούλου. Έστω μια μικρή αναφορά. Ένα μικρό σχόλιο από τα χιλιάδες που είχε πει ο ίδιος. Έναν λόγω του προς τους νέους , μία συμβουλή. Κάτι που είπε. Το γνωρίζουμε πολύ καλά ότι δεν τον συμπαθούσατε από τότε με την διένεξή του με τον Πατριάρχη. Είναι γνωστό. Αλλά όπως και να το κάνετε αγαπητέ μου ο Χριστόδουλος είναι μια σύγχρονη μορφή της Ελλαδικής εκκλησίας και κοινωνίας. Τόσα θέματα αντιμετωπίζει η Ελλάδα μας. Οικονομικά, Εθνικά, Εσωτερικά. κ.λ.π. Ο Μακαριστός είχε χάρισμα από τον Θεό να είναι πολυμαθείς και ως Αρχιεπίσκοπος να έχει λόγω για όλα τα θέματα. Και πώς να μην είχε άλλωστε αφού όλα αυτά τα θέματα αφορούσαν το ποίμνιό του που πάρα πολύ αγαπούσε και διακονούσε με φόβο Θεού. Αξίζει κάτι παραπάνω από την αφάνεια που τον έχετε καταδικάσει. Με τιμή Νεανίας.
το νά εκτιμαει κανείς τόν πατριαρχη σημαίνει ότι ειναι 'πατριαρχικός';ενώ άμα επαινεί τόν αρχιεπίσκοπο τί είναι;μπερδεύετε μήπως τόν Ολυμπιακό και τόν Παναθηναικό μέ τήν εκκλησία,νεανία; ή μέ την αριστερά kai τήν δεξιά;H Εκκλησία όμως τά χωράει όλα.
Αφού τόση αγάπη τρέφεις για τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο Νεανία γράψε εσύ κάτι από αυτά που είπε για να σου περάσει ο καημός. Αν έγραφες κάποιο από τα υπέροχα ανέκδοτά του τότε θα έκανες την μεγαλύτερη προσφορά σε όλους μας. Εγώ δεν μπορώ να ξεχάσω την μεγαλύτερη φράση του «σας πάω». Τον λατρεύω τόσο που φοράω σκουραρίκι για να τον έχω πάντα στη σκέψη μου.
Μου έρχονται στο νου τα λόγια του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, (P.G. 36:31) «Καίτοι και Πέτρον τιμώ, αλλ’ ουκ ακούω Πετριανός, και Παύλον, Παυλιανός δε ουκ ήκουσα. Ου δέχομαι παρ’ ανθρώπων ονομάζεσθαι, παρά Θεού γεγονώς»
Νομίζω αγαπητέ αναστάσιε ότι έχετε βάλει λάθος τον τίτλο του Αρχιεπισκόπου. Ο ίδιος όπως έχει δηλώσει στα πλαίσια της εντύπωσης και της επίδειξης απέρριψε τον τίτλο "...και πάσης Ελλάδος". Κράτησε μόνο Αρχιεπίσκοπος αθηνών. Εσείς γιατί τον βάζετε?
Κατά τα 24 χρόνια που διετέλεσε Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού, ίδρυσε το "Σπίτι της Γαλήνης του Χριστού" για τους ηλικιωμένους, τη Χριστιανική Αλληλεγγύη για τους άπορους, το Κέντρο Συμπαράστασης Οικογένειας και το Συμβουλευτικό Σταθμό Προβλημάτων Εφηβείας.
Καθιέρωσε για πρώτη φορά κληρικολαϊκές συνελεύσεις, δημιούργησε κατασκηνώσεις για παιδιά όλων των ηλικιών, στέκι για τη νεολαία, ραδιοφωνικό σταθμό Ορθόδοξη Μαρτυρία (τον πρώτο για Μητρόπολη εκτός Αθηνών) και ιδιωτικό σχολείο της Μητρόπολης. Χορήγησε υποτροφίες εκ μέρους της Ιεράς Μητρόπολης, και συνεισέφερε στην αποστολή αρρώστων στο εξωτερικό. Επί των ημερών του λειτούργησε Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, συγκρότησε ενώσεις για την προστασία της ελληνικής γλώσσας σε συνεργασία με επιστήμονες της περιοχής. Θεμελίωσε ένα κτηριακό συγκρότημα σε μία έκταση περίπου 100 στρεμμάτων στην περιοχή Μελισσάτικα, έξω από τον Βόλο. Σήμερα, εκτός των γραφείων της Μητρόπολης στο συγκρότημα αυτό λειτουργεί συνεδριακό κέντρο. Έμφαση όμως έδινε και στο έμψυχο υλικό της περιοχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν πρωτοπήγε στον Βόλο υπήρχαν δώδεκα ιερείς θεολόγοι, ενώ όταν έφυγε άφησε πίσω του περίπου 80. Παράλληλα αρθρογραφούσε σε πολλά έντυπα.[6] Εξαιτίας ενός άρθρου του, που δημοσιεύτηκε στον τοπικό τύπο, το δημοτικό συμβούλιο του Βόλου, με ψήφισμά του στις 28 Ιουνίου 1984 τον κήρυξε «ανεπιθύμητο» για την πόλη, καθώς θεωρήθηκε ότι με το άρθρο του αυτό είχε «ξεφύγει από τα πλαίσια των θρησκευτικών καθηκόντων του και έβαλλε και κατ' αυτών ακόμη των Δημοκρατικών Θεσμών». Το 1987 ανέλαβε να τεκμηριώσει και να εκπροσωπήσει την άποψη της Εκκλησίας στα ζητήματα περί Εκκλησιαστικής περιουσίας που είχε θέσει ο τότε Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Αντώνης Τρίτσης, και ήταν εκ των ομιλητών στο συλλαλητήριο την 1η Απριλίου 1987. Η Ιερά Σύνοδος τον όρισε εκπρόσωπό της στην Επιτροπή Συντάξεως Νέου Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας το 1988, καθώς επίσης και στο Εθνικό Συμβούλιο Μεταμοσχεύσεων και στο Κέντρο Ελέγχου Ειδικών Λοιμώξεων. Ο αντιπρόεδρος της Βουλής κ. Γιώργος Σούρλας και ο αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Οικονόμου, στενός συνεργάτης του μακαριστού, πρότειναν να στηθεί ο ανδριάντας του μακαριστού Αρχιεπισκόπου μπροστά από τον Μητροπολιτικό ναό του Αγίου Νικολάου Βόλου, ως ένδειξη τιμής στον μεγάλο Ιεράρχη. Την πρόταση άμεσα αποδέχτηκαν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος, η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Ροδούλα Ζήση και ο αντιδήμαρχος Βόλου κ. Απόστολος Φοινικόπουλος. Ο κ. Σούρλας ζήτησε επίσης να δοθεί η ονομασία «Χριστοδούλου, Αρχιεπισκόπου» σε κεντρικό δρόμο της πόλης του Βόλου.
Ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ίδρυσε 14 Ειδικές Συνοδικές Επιτροπές για ένα ευρύ φάσμα προβλημάτων της σύγχρονης ζωής, μερικές από τις οποίες είναι για τα εξής θέματα: Βιοηθική (1988), Ακαδημία Εκκλησιαστικών Τεχνών (1999), Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (1999), Γάμου, Οικογενείας, Προστασίας του Παιδιού και Δημογραφικού Προβλήματος (1999), Χριστιανικών Μνημείων (1999), Θείας και Πολιτικής Οικονομίας και Οικολογίας (1999), Πολιτισμικής Ταυτότητας (1999), Γυναικείων Θεμάτων (1999), Παρακολούθησης των Ολυμπιακών Αγώνων "Αθήνα 2004" (1999), Αθλητισμου (2006), Μεταναστών, Προσφύγων και Παλλιννοστούντων (2006) κλπ. Κατά τη διάρκεια της αρχιερατείας του έλαβε και τις ακόλουθες πρωτοβουλίες:
* ίδρυσε το 1998 γραφείο αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος στην Ευρωπαική Ένωση, στο Συμβούλιο της Ευρώπης και στην UNESCO, καθώς και ειδική Συνοδική Επιτροπή παρακολούθησης Ευρωπαικών Θεμάτων * συνέστησε το Ίδρυμα Ψυχοκοινωνικής Αγωγής και Στήριξης "Διακονία" το 1999 για την αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων με έμφαση στους τοξικομανείς, ενώ παρείχε και κέντρο πρόληψης, * ίδρυσε τη "Στέγη Μητέρας" το ίδιο έτος για τη στήριξη ανύπανδρων μητέρων και κακοποιημένων γυναικών, * ίδρυσε το Κέντρο Στήριξης Οικογένειας (ΚΕ.Σ.Ο.) για τη μέριμνα για τα θύματα εμπορίας και παράνομης διακίνησης προσώπων, * δημιούργησε αλυσίδα βρεφονηπιακών σταθμών για την στήριξη απόρων και πολύτεκνων οικογενειών * ανέπτυξε το Γραφείο Νεότητας με κατασκηνώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, ραδιόφωνο, φοιτητικές συνάξεις, σχολές βυζαντινής μουσικής, συνάξεις και άλλα. * Από το 2002 λειτουργεί η Αλληλεγγύη, μία μη κυβερνητική οργάνωση της Εκκλησίας της Ελλάδος. Μερικές από τις χώρες που δέχθηκαν την ποικιλόμορφη προσφορά ανθρωπιστικής βοήθειας (τρόφιμα, ρούχα, φάρμακα, τεχνολογικό υλικό, βιβλία και άλλα): Αιθιοπία, Αλβανία, Αρμενία, Αφγανιστάν, Βουλγαρία, Γεωργία, Ερυθραία, Ζιμπάμπουε, Ιορδανία, Ινδία, Ιράκ, Καζακστάν, Λίβανος, Μαυροβούνιο, Μπεσλάν (Β. Οσετία), Ν.Α. Ασία, Νότια Αφρική, Ουζμπεκιστάν, Ουκρανία, Πακιστάν, Παλαιστίνη, Πολωνία, Ρουμανία, Σερβία, Συρία, Τουρκία, Τσεχία. Στο πλαίσιο της «Αλληλεγγύης» εγκαινιάστηκε το 2005 ο ξενώνας «Στοργή» με στόχο να «φιλοξενεί, περιθάλπει, ανακουφίζει και επανεντάσσει στην κοινωνία δεκάδες ταλαιπωρημένες και πληγωμένες γυναίκες και να δεχθεί στους κόλπους του κάθε νέα περίπτωση οικογενειακής ή άλλης βίας».
(Συνέχεια) Επίσης καθιερώθηκε η επιδότηση τρίτου παιδιού στα πλαίσια «προγράμματος στήριξης χριστιανικών οικογενειών της Θράκης» με τη μορφή μηνιαίου επιδόματος 35.000-40.000 δραχμών ανά παιδί ανά μήνα, με θετικά αποτελέσματα προς την κατεύθυνση της αύξησης των γεννήσεων με τον αριθμό «των γεννηθέντων ως τρίτων τέκνων...δι' έκαστον των ετών εφαρμογής αυτού, υπερδιπλάσιο των προ της εφαρμογής του Προγράμματος ετών». Το πρόγραμμα αυτό συνάντησε ορισμένες αντιδράσεις επειδή δεν δίνονταν στους μουσουλμάνους της περιοχής. Η Ιερά Σύνοδος με επιστολή της απάντησε λέγοντας πως καταβάλλει το επίδομα μόνο στις χριστιανικές οικογένειες επειδή σε αυτές μόνο έχει πρόσβαση αφού αυτές είναι μέλη της, ενώ έθιξε και ζήτημα διαρκούς απραξίας των κατηγόρων του προγράμματος. Σύμφωνα με τα στοιχεία των ληξιαρχείων, το μέτρο της Ιεράς Συνόδου βοήθησε να αυξηθεί η γεννητικότητα των χριστιανικών οικογενειών καθώς οι οικογένειες που απέκτησαν τρίτο παιδί έφτασαν μέσα σε τέσσερα χρόνια τις 800 από περίπου 100. Επίσης επί των ημερών του έγινε διοργάνωση πλήθους συνεδρίων και ημερίδων, είτε με τη συμμετοχή του, είτε υπό την αιγίδα του, για σειρά σύγχρονων θεμάτων της Θεολογίας, όπως οι αιρέσεις, οι ιερατικές κλίσεις και η κατήχηση. Τέλος αναβαθμίστηκε ο ραδιοφωνικός σταθμός της Ελλαδικής Εκκλησίας, που απέκτησε πρόγραμμα, και εκσυγχρονίστηκαν έντυπα όπως ο «Εφημέριος» και η «Εκκλησία», όπως και εκδόθηκε το περιοδικό «Τόλμη». Αρκετές μητροπόλεις επίσης απέκτησαν τη δική τους ιστοσελίδα, ενώ αξιοποιώντας κοινοτικά κονδύλια εκδίδουν ηλεκτρονικά πιστοποιητικά και έγγραφα. ================================= Να συνεχίσω???!!! Αγαπητέ μου όπως θα διαπίστωσες και εσύ ο ίδιος ο Χριστόδουλος εκτός από ανέκδοτα έκανε και κάτι!!!
Μάλλον ότι ζητάμε βρίσκουμε. Βρείτε μου έναν Αρχιεπίσκοπο που να έκανε μέσα σε μια δεκαετία τόσα πράγματα. Μην κουράζεσται...Δεν υπάρχει. Με τιμή Νεανίας.
Και ένα μικρούυυυυυυλι συγγραφικό έργο το είχε. Εκτός από τα ανέκδοτα:Το συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει:
· «Ιστορική και Κανονική θεώρησις του Παλαιοημερολογητικού ζητήματος κατά τε την γένεσιν και την εξέλιξιν αυτού εν Ελλάδι» (Ψηφιακή έκδοση στην ιστοσελίδα της Μυριόβιβλου)
· «Ελληνισμός προσήλυτος.Η μετάβαση από την αρχαιότητα στο χριστιανισμό»
· «Οι “φέρουσες” ή “υποκαθιστώσες” μητέρες από χριστιανική άποψη», Αθήνα 1985
· «Τεχνητή γονιμοποίηση και χριστιανική ηθική», Αθήνα 1988
· «Ηθικά και δεοντολογικά προβλήματα στην τεχνητή γονιμοποίηση», Αθήνα 1988
· «Βασικά σημεία ηθικής ιατρικής δεοντολογίας», Αθήνα 1989
· «Το ιατρικό απόρρητο: Η έκταση της εφαρμογής του και τα νέα ηλεκτρονικά δεδομένα που το απειλούν», Αθήνα 1996.
· «Η Εκκλησία μπροστά στην πρόκληση του AIDS», Αθήνα 1993
· «Προβληματισμοί από την εξέλιξη της γενετικής τεχνολογίας», Βόλος 1984
· «Εγκεφαλικός ή καρδιακός θάνατος; συμβολή στην εξελικτική πορεία των μεταμοσχεύσεων», Αθήνα 1992
· «Έρευνες και πειράματα επί του εμβρύου, η Ευρωπαϊκή πρακτική και μια Ορθόδοξη θέση», Αθήνα 1990
· «Ευγονική: ηθικοί προβληματισμοί και προοπτικές», Αθήνα 1997
· «Το δικαίωμα σ’ έναν αξιοπρεπή θάνατο», Αθήνα 1994
· «Νεώτερες απόψεις περί της ευθανασίας», Αθήνα 1986
· «Κλωνοποίηση και DNA: στην υπηρεσία της ζωής ή του ολέθρου;», Αθήνα 1995
· «Οι μεταμοσχεύσεις από χριστιανική άποψη», Βόλος 1987
· «Διαθρησκειακή θεώρηση των μεταμοσχεύσεων», Αθήνα 1991
· «Ηθική και πνευματική θεώρηση της οικονομικοποιημένης υγείας», Αθήνα 1998
· «Μουσικολογικά ανάλεκτα»
· «Εγχειρίδιον του Ιεροψάλτου»
· «Να σας ζήσει …»
· «Η εργατικότης της Παναγίας, ιδίως μετά την Κοίμησιν»
· «Καλοστεριωμένοι»
· «Εκ του θανάτου εις την ζωήν»
· «Υμνολογικαί μελέται»
· «Φεμινισμός και Εκκλησία»
· «Καταστροφικές λατρείες»
· «Λόγος ευθύνης»
· «Γρηγόριος ο Ε’, Ο εθνάρχης της οδύνης»
· «Η γυμνή αλήθεια για τους Ιεχωβάδες»
· «Μελέτιος ο Πηγάς» (Ψηφιακή έκδοση στην ιστοσελίδα της Μυριόβιβλου)
· «Η Θεία Ευχαριστία»
· «Η ψυχή της Ευρώπης», Αθήνα 2004
· «Το Θείο Πάθος» (Ψηφιακή έκδοση στην ιστοσελίδα της Μυριόβιβλου
Αρκετά για σήμερα. Ολοι πηρατε μια ελάχιστη γεύση για το ποιος ήταν ο Χροστόδουλος. Για το ποιος πραγματικά ήταν και όχι ο άνθρωπος με τα ανέκδοτα όπως θέλουν μερικοί να τον παρουσιάζουν... Με τιμή Νεανίας
Νεανία δεν έλαβα καμία γεύση. Έγραψες τόσα πολλά που δεν μπορώ να σπαταλήσω το χρόνο μου να τα διαβάσώ. Αναρωτιέμαι όταν τα αντέγραφες τα διάβασες; ή ότι βρήκες το έβαλες. Όταν τα διαβάσεις μου λες και μένα την περίληψη. Βλέπεις έχω εξεταστική και δεν προσφέρω τον πολύτιμο χρόνο μου για πολυλογίες. Αν όμως έχεις όρεξη αντέγραψε κι’ άλλα εσύ μήπως και εμπεδώσεις τον φανατισμό σου. «Σε πάω!!!»
Υ.Γ. Τι τα γράφεις όλα αυτά; εδώ ο Αναστάσιος έκανε λόγο για την γιορτή του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου τι δουλειά έχει το βιογραφικό μυθιστόρημα του προκατόχου του; αξιοποίησε το χρόνο σου καλύτερα και όχι με υπερβολές. Φοιτητής και όχι Νεανίας.
Και κάτι ακόμη μην αγωνίζεσαι για ανθρώπους που δεν σου έδωσαν ούτε θα σου δώσουν σημασία. Δεν αξίζει τον κόπο. Ούτε ο Χριστόδουλος ούτε ο Ιερώνυμος θα μεριμνήσουν για σένα. Πρόσεξε την πρόοδο σου και άσε τους να του κρίνει η ιστορία και όχι εμείς.
Δεν μου αρέσουν αυτού του είδους οι διαξιφισμοί. Χαιρόμουν Αναστάσιε διότι είχες στα σχόλια επίπεδο. Τώρα βλέπω πως κάποιοι θέλουν να μετατρέψουν αυτό τον ιστοχόρο σε «γήπεδο» όπως καλά λέει κάποιος άλλος. Την ευθύνη την έχεις εσύ. Σχολιασμός αυτού του επιπέδου είναι κουραστικός και ανώφελος. Πρέπει να στο πω όλα αυτά μου προκάλεσαν θλίψη.-
Αγαπητοί μου, ο μακαριστός Χριστόδουλος πρόσφερε έναν ανεκτίμητο θησαυρό στην πόλη του Αγίου Ανδρέου. Τον Μητροπολίτη μας κ. Χρυσόστομο. Μόνο και μόνο γι' αυτό του είμαστε ευγνώμονες.
Ο νεανίας παρουσιάζει τον μακαριστό σαν πολιτικο που πιο πολύ ηταν παρα σαν εκκλησιαστική προσωπικότητα που ελάχιστα ήταν.Όσο για το συγγραφικό του έργο, μάλλον κινείται σε πολύ χαμηλό θεολογικό επίπεδο, άσχετο κατά κανόνα με την ουσία της τρέχουσας πραγματικότητας.
Διαφωνώ με όσα λέτε. Ο Χριστόδουλος ίσως είναι η κορυφαία προσωπικότητα εκκλησιαστική και ηγετική στην ιστορία της ελλάδος. Αντε να τον συγκρίνουμε με τον π.Πατρών Γερμανό. Κορυφαίος των κορυφαίων. Αγις του θεού πρέσβευε υπέρ υμών. Πατρεύς
24 σχόλια:
Γνωρίζαμε πολύ καλά «Αναστάσιε» ότι είστε Πατριαρχικός φουλ και καλά κάνετε. Διακίωμά σας. Αλλά έχω διαπιστώσει κάτι που μόνο ένας τυφλός δεν θα διαπίστωνε.
Δεν θα περίμενα ποτέ αγαπητέ μου με πόνο ψυχής το λέω ότι δεν θα βάζατε έστω και μια μικρή φωτογραφία του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ. Χριστοδούλου. Έστω μια μικρή αναφορά. Ένα μικρό σχόλιο από τα χιλιάδες που είχε πει ο ίδιος. Έναν λόγω του προς τους νέους , μία συμβουλή. Κάτι που είπε. Το γνωρίζουμε πολύ καλά ότι δεν τον συμπαθούσατε από τότε με την διένεξή του με τον Πατριάρχη. Είναι γνωστό. Αλλά όπως και να το κάνετε αγαπητέ μου ο Χριστόδουλος είναι μια σύγχρονη μορφή της Ελλαδικής εκκλησίας και κοινωνίας. Τόσα θέματα αντιμετωπίζει η Ελλάδα μας. Οικονομικά, Εθνικά, Εσωτερικά. κ.λ.π. Ο Μακαριστός είχε χάρισμα από τον Θεό να είναι πολυμαθείς και ως Αρχιεπίσκοπος να έχει λόγω για όλα τα θέματα. Και πώς να μην είχε άλλωστε αφού όλα αυτά τα θέματα αφορούσαν το ποίμνιό του που πάρα πολύ αγαπούσε και διακονούσε με φόβο Θεού.
Αξίζει κάτι παραπάνω από την αφάνεια που τον έχετε καταδικάσει.
Με τιμή
Νεανίας.
ΜΠΡΑΒΟ ΝΕΑΝΙΑ.
ΜΠΡΑΒΟ...ΠΕΣΤΑ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΕ...
Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΥΓΧΟΝΗ ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ...
το νά εκτιμαει κανείς τόν πατριαρχη σημαίνει ότι ειναι 'πατριαρχικός';ενώ άμα επαινεί τόν αρχιεπίσκοπο τί είναι;μπερδεύετε μήπως τόν Ολυμπιακό και τόν Παναθηναικό μέ τήν εκκλησία,νεανία; ή μέ την αριστερά kai τήν δεξιά;H Εκκλησία όμως τά χωράει όλα.
Τα χωράει όλα ε!!!
Μα τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο δεν τον χώρεσε...
Εχεις απόδειξει για κάτι διαφορετικό αγαπητέ εν Χριστώ αδελφέ? κάτι άλλο?
Νεανίας
Αφού τόση αγάπη τρέφεις για τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο Νεανία γράψε εσύ κάτι από αυτά που είπε για να σου περάσει ο καημός. Αν έγραφες κάποιο από τα υπέροχα ανέκδοτά του τότε θα έκανες την μεγαλύτερη προσφορά σε όλους μας. Εγώ δεν μπορώ να ξεχάσω την μεγαλύτερη φράση του «σας πάω». Τον λατρεύω τόσο που φοράω σκουραρίκι για να τον έχω πάντα στη σκέψη μου.
Ε΄γώ είμι Κηφά, εγώ Απολλώ εγώ Παύλου. Είναι δυστυχώς παλιά η αρρώστια.
γδμ
Μου έρχονται στο νου τα λόγια του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, (P.G. 36:31) «Καίτοι και Πέτρον τιμώ, αλλ’ ουκ ακούω Πετριανός, και Παύλον, Παυλιανός δε ουκ ήκουσα. Ου δέχομαι παρ’ ανθρώπων ονομάζεσθαι, παρά Θεού γεγονώς»
Νομίζω αγαπητέ αναστάσιε ότι έχετε βάλει λάθος τον τίτλο του Αρχιεπισκόπου.
Ο ίδιος όπως έχει δηλώσει στα πλαίσια της εντύπωσης και της επίδειξης απέρριψε τον τίτλο "...και πάσης Ελλάδος". Κράτησε μόνο Αρχιεπίσκοπος αθηνών.
Εσείς γιατί τον βάζετε?
Κατά τα 24 χρόνια που διετέλεσε Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού, ίδρυσε το "Σπίτι της Γαλήνης του Χριστού" για τους ηλικιωμένους, τη Χριστιανική Αλληλεγγύη για τους άπορους, το Κέντρο Συμπαράστασης Οικογένειας και το Συμβουλευτικό Σταθμό Προβλημάτων Εφηβείας.
Καθιέρωσε για πρώτη φορά κληρικολαϊκές συνελεύσεις, δημιούργησε κατασκηνώσεις για παιδιά όλων των ηλικιών, στέκι για τη νεολαία, ραδιοφωνικό σταθμό Ορθόδοξη Μαρτυρία (τον πρώτο για Μητρόπολη εκτός Αθηνών) και ιδιωτικό σχολείο της Μητρόπολης. Χορήγησε υποτροφίες εκ μέρους της Ιεράς Μητρόπολης, και συνεισέφερε στην αποστολή αρρώστων στο εξωτερικό. Επί των ημερών του λειτούργησε Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, συγκρότησε ενώσεις για την προστασία της ελληνικής γλώσσας σε συνεργασία με επιστήμονες της περιοχής. Θεμελίωσε ένα κτηριακό συγκρότημα σε μία έκταση περίπου 100 στρεμμάτων στην περιοχή Μελισσάτικα, έξω από τον Βόλο. Σήμερα, εκτός των γραφείων της Μητρόπολης στο συγκρότημα αυτό λειτουργεί συνεδριακό κέντρο. Έμφαση όμως έδινε και στο έμψυχο υλικό της περιοχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν πρωτοπήγε στον Βόλο υπήρχαν δώδεκα ιερείς θεολόγοι, ενώ όταν έφυγε άφησε πίσω του περίπου 80.
Παράλληλα αρθρογραφούσε σε πολλά έντυπα.[6] Εξαιτίας ενός άρθρου του, που δημοσιεύτηκε στον τοπικό τύπο, το δημοτικό συμβούλιο του Βόλου, με ψήφισμά του στις 28 Ιουνίου 1984 τον κήρυξε «ανεπιθύμητο» για την πόλη, καθώς θεωρήθηκε ότι με το άρθρο του αυτό είχε «ξεφύγει από τα πλαίσια των θρησκευτικών καθηκόντων του και έβαλλε και κατ' αυτών ακόμη των Δημοκρατικών Θεσμών».
Το 1987 ανέλαβε να τεκμηριώσει και να εκπροσωπήσει την άποψη της Εκκλησίας στα ζητήματα περί Εκκλησιαστικής περιουσίας που είχε θέσει ο τότε Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Αντώνης Τρίτσης, και ήταν εκ των ομιλητών στο συλλαλητήριο την 1η Απριλίου 1987. Η Ιερά Σύνοδος τον όρισε εκπρόσωπό της στην Επιτροπή Συντάξεως Νέου Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας το 1988, καθώς επίσης και στο Εθνικό Συμβούλιο Μεταμοσχεύσεων και στο Κέντρο Ελέγχου Ειδικών Λοιμώξεων.
Ο αντιπρόεδρος της Βουλής κ. Γιώργος Σούρλας και ο αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Οικονόμου, στενός συνεργάτης του μακαριστού, πρότειναν να στηθεί ο ανδριάντας του μακαριστού Αρχιεπισκόπου μπροστά από τον Μητροπολιτικό ναό του Αγίου Νικολάου Βόλου, ως ένδειξη τιμής στον μεγάλο Ιεράρχη. Την πρόταση άμεσα αποδέχτηκαν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος, η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Ροδούλα Ζήση και ο αντιδήμαρχος Βόλου κ. Απόστολος Φοινικόπουλος. Ο κ. Σούρλας ζήτησε επίσης να δοθεί η ονομασία «Χριστοδούλου, Αρχιεπισκόπου» σε κεντρικό δρόμο της πόλης του Βόλου.
(Συνέχεια)
Ως Αρχιεπίσκοπος τώρα.
Ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ίδρυσε 14 Ειδικές Συνοδικές Επιτροπές για ένα ευρύ φάσμα προβλημάτων της σύγχρονης ζωής, μερικές από τις οποίες είναι για τα εξής θέματα: Βιοηθική (1988), Ακαδημία Εκκλησιαστικών Τεχνών (1999), Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (1999), Γάμου, Οικογενείας, Προστασίας του Παιδιού και Δημογραφικού Προβλήματος (1999), Χριστιανικών Μνημείων (1999), Θείας και Πολιτικής Οικονομίας και Οικολογίας (1999), Πολιτισμικής Ταυτότητας (1999), Γυναικείων Θεμάτων (1999), Παρακολούθησης των Ολυμπιακών Αγώνων "Αθήνα 2004" (1999), Αθλητισμου (2006), Μεταναστών, Προσφύγων και Παλλιννοστούντων (2006) κλπ.
Κατά τη διάρκεια της αρχιερατείας του έλαβε και τις ακόλουθες πρωτοβουλίες:
* ίδρυσε το 1998 γραφείο αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος στην Ευρωπαική Ένωση, στο Συμβούλιο της Ευρώπης και στην UNESCO, καθώς και ειδική Συνοδική Επιτροπή παρακολούθησης Ευρωπαικών Θεμάτων
* συνέστησε το Ίδρυμα Ψυχοκοινωνικής Αγωγής και Στήριξης "Διακονία" το 1999 για την αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων με έμφαση στους τοξικομανείς, ενώ παρείχε και κέντρο πρόληψης,
* ίδρυσε τη "Στέγη Μητέρας" το ίδιο έτος για τη στήριξη ανύπανδρων μητέρων και κακοποιημένων γυναικών,
* ίδρυσε το Κέντρο Στήριξης Οικογένειας (ΚΕ.Σ.Ο.) για τη μέριμνα για τα θύματα εμπορίας και παράνομης διακίνησης προσώπων,
* δημιούργησε αλυσίδα βρεφονηπιακών σταθμών για την στήριξη απόρων και πολύτεκνων οικογενειών
* ανέπτυξε το Γραφείο Νεότητας με κατασκηνώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, ραδιόφωνο, φοιτητικές συνάξεις, σχολές βυζαντινής μουσικής, συνάξεις και άλλα.
* Από το 2002 λειτουργεί η Αλληλεγγύη, μία μη κυβερνητική οργάνωση της Εκκλησίας της Ελλάδος. Μερικές από τις χώρες που δέχθηκαν την ποικιλόμορφη προσφορά ανθρωπιστικής βοήθειας (τρόφιμα, ρούχα, φάρμακα, τεχνολογικό υλικό, βιβλία και άλλα): Αιθιοπία, Αλβανία, Αρμενία, Αφγανιστάν, Βουλγαρία, Γεωργία, Ερυθραία, Ζιμπάμπουε, Ιορδανία, Ινδία, Ιράκ, Καζακστάν, Λίβανος, Μαυροβούνιο, Μπεσλάν (Β. Οσετία), Ν.Α. Ασία, Νότια Αφρική, Ουζμπεκιστάν, Ουκρανία, Πακιστάν, Παλαιστίνη, Πολωνία, Ρουμανία, Σερβία, Συρία, Τουρκία, Τσεχία. Στο πλαίσιο της «Αλληλεγγύης» εγκαινιάστηκε το 2005 ο ξενώνας «Στοργή» με στόχο να «φιλοξενεί, περιθάλπει, ανακουφίζει και επανεντάσσει στην κοινωνία δεκάδες ταλαιπωρημένες και πληγωμένες γυναίκες και να δεχθεί στους κόλπους του κάθε νέα περίπτωση οικογενειακής ή άλλης βίας».
(Συνέχεια)
Επίσης καθιερώθηκε η επιδότηση τρίτου παιδιού στα πλαίσια «προγράμματος στήριξης χριστιανικών οικογενειών της Θράκης» με τη μορφή μηνιαίου επιδόματος 35.000-40.000 δραχμών ανά παιδί ανά μήνα, με θετικά αποτελέσματα προς την κατεύθυνση της αύξησης των γεννήσεων με τον αριθμό «των γεννηθέντων ως τρίτων τέκνων...δι' έκαστον των ετών εφαρμογής αυτού, υπερδιπλάσιο των προ της εφαρμογής του Προγράμματος ετών». Το πρόγραμμα αυτό συνάντησε ορισμένες αντιδράσεις επειδή δεν δίνονταν στους μουσουλμάνους της περιοχής. Η Ιερά Σύνοδος με επιστολή της απάντησε λέγοντας πως καταβάλλει το επίδομα μόνο στις χριστιανικές οικογένειες επειδή σε αυτές μόνο έχει πρόσβαση αφού αυτές είναι μέλη της, ενώ έθιξε και ζήτημα διαρκούς απραξίας των κατηγόρων του προγράμματος. Σύμφωνα με τα στοιχεία των ληξιαρχείων, το μέτρο της Ιεράς Συνόδου βοήθησε να αυξηθεί η γεννητικότητα των χριστιανικών οικογενειών καθώς οι οικογένειες που απέκτησαν τρίτο παιδί έφτασαν μέσα σε τέσσερα χρόνια τις 800 από περίπου 100.
Επίσης επί των ημερών του έγινε διοργάνωση πλήθους συνεδρίων και ημερίδων, είτε με τη συμμετοχή του, είτε υπό την αιγίδα του, για σειρά σύγχρονων θεμάτων της Θεολογίας, όπως οι αιρέσεις, οι ιερατικές κλίσεις και η κατήχηση. Τέλος αναβαθμίστηκε ο ραδιοφωνικός σταθμός της Ελλαδικής Εκκλησίας, που απέκτησε πρόγραμμα, και εκσυγχρονίστηκαν έντυπα όπως ο «Εφημέριος» και η «Εκκλησία», όπως και εκδόθηκε το περιοδικό «Τόλμη». Αρκετές μητροπόλεις επίσης απέκτησαν τη δική τους ιστοσελίδα, ενώ αξιοποιώντας κοινοτικά κονδύλια εκδίδουν ηλεκτρονικά πιστοποιητικά και έγγραφα.
=================================
Να συνεχίσω???!!!
Αγαπητέ μου όπως θα διαπίστωσες και εσύ ο ίδιος ο Χριστόδουλος εκτός από ανέκδοτα έκανε και κάτι!!!
Μάλλον ότι ζητάμε βρίσκουμε.
Βρείτε μου έναν Αρχιεπίσκοπο που να έκανε μέσα σε μια δεκαετία τόσα πράγματα.
Μην κουράζεσται...Δεν υπάρχει.
Με τιμή
Νεανίας.
Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος
κυρός +Χριστόδουλος
Ὁ Μακαριστός Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κυρός +Χριστόδουλος Παρασκευαΐδης, γεννήθηκε στὴν Ξάνθη τὸ 1939. Τὸ 1962 ἔλαβε τὸ πτυχίο τῆς Νομικῆς καὶ τὸ 1967 τὸ πτυχίο τῆς Θεολογικῆς. Ἦταν διδάκτωρ τῆς Θεολογίας, πτυχιοῦχος τῆς γαλλικῆς καὶ ἀγγλικῆς γλώσσας, γνώστης δὲ τῆς ἰταλικῆς καὶ γερμανικῆς γλῶσσας. Διάκονος χειροτονήθηκε τὸ 1961 καὶ πρεσβύτερος τὸ 1965. Διετέλεσε ἐπὶ 9 χρόνια ἱεροκήρυκας καὶ πνευματικὸς προϊστάμενος τοῦ Ι.Ν. Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου (Παναγίτσας) στὸ Παλαιὸ Φάληρο, καὶ ἐπὶ 7 χρόνια Γραμματεὺς τῆς Ι. Συνόδου. Ἐξελέγη Μητροπολίτης Δημητριάδος τὸ 1974. Ἔλαβε μέρος σὲ πολλὲς ἐκκλησιαστικὲς ἀποστολὲς στὸ ἐξωτερικό. Συνέγραψε πλῆθος ἐπιστημονικῶν καὶ ἐποικοδομητικῶν κειμένων. Ἀρθρογράφησε στὸν ἐκκλησιαστικὸ τύπο καὶ σὲ ἐφημερίδες. Τὸ 1998 ἐξελέγη ὑπὸ τῆς σεπτῆς Ἱεραρχίας Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος.
Ἀνάμεσα στὶς δημοσιεύσεις του ξεχωρίζουν τὰ βιβλία «Ἑλληνισμὸς προσήλυτος. Ἡ μετάβαση ἀπὸ τὴν ἀρχαιότητα στὸν χριστιανισμό», ὅπου ἑρμηνεύει πῶς ἐπέτυχε ὁ χριστιανισμὸς νὰ ἐπικρατήσει καὶ νὰ προσυλητίσει Ἕλληνες καὶ Ρωμαίους, καὶ «Ἡ ψυχὴ τῆς Εὐρώπης» ( ἀγγλικὴ ἔκδοση: The European Psyche) ὅπου ἀναφέρεται στὸν ρόλο τοῦ χριστιανισμοῦ κατὰ τὴ δημιουργία τοῦ εὐρωπαϊκοῦ κόσμου καὶ τὶς προοπτικὲς τοῦ Εὐρωπαίου ἀνθρώπου ἐὰν ξερριζώσει τὴν ταυτότητά του.
Ἡ ἄνοδός του στὸν θρόνο τοῦ Προκαθημένου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος στάθηκε ἀφετηρία ἀναβάθμισης τῆς παρουσίας τῆς Ἐκκλησίας στὴ σύγχρονη πραγματικότητα. Ἐπὶ τῶν ἡμερῶν του ἀναδιοργανώθηκαν οἱ Συνοδικὲς Ἐπιτροπὲς καὶ ἱδρύθηκαν νέες, ὥστε ἡ Ἐκκλησία νὰ παρακολουθεῖ καὶ νὰ παρεμβαίνει ὅπου καὶ ὅποτε τοῦτο εἶναι ἀναγκαῖο.
Ὑπὸ τὴν ἡγεσία του, προήχθη τὸ ἔργο τῆς Ἐκκλησίας στὸν κοινωνικὸ τομέα. Ἡ ἐνίσχυση τῶν ὑπαρχόντων καὶ ἡ ἵδρυση νέων ὀργανισμῶν καλύπτουν τομεῖς ὅπως ἡ βιοηθική, ἡ μέριμνα γιὰ τοὺς τοξικομανεῖς, ἡ συμπαράσταση πρὸς τοὺς οἰκονομικοὺς πρόσφυγες, τὴν κακοποιημένη γυναίκα, τὴν ἄγαμη μητέρα, τὰ θύματα τοῦ trafficking, κλπ., συνοδεύτηκε ἀπὸ παρεμβάσεις ποὺ ὁδήγησαν στὴ δημιουργία δικτύου δεκάδων βρεφονηπιακῶν σταθμῶν γιὰ τὴ στήριξη τῆς ἐργαζόμενης γυναίκας, τὴ μεθοδικὴ στήριξη τῶν πτωχῶν καὶ πολύτεκνων οἰκογενειῶν κλπ. Ἡ ἵδρυση τῆς Ἀλληλεγγύης ΜΚΟ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἐπέτρεψε τὴ σὲ μεγάλη κλίμακα παρέμβαση μὲ ἀνθρωπιστικὴ βοήθεια στὴν Ἑλλάδα καὶ τὸν διεθνὴ χῶρο –τὴ Μέση Ἀνατολή, τὴν Ἀφρική, τὴν Ἀσία καὶ τὴν Ἀνατολική Εὐρώπη.Σημαντικὲς προόδους σημείωσε καὶ τὸ ἔργο τῆς Ἱ. Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν μὲ τὰ ὀργανωμένα σισίτια γιὰ περίπου 3000 ἄτομα τὴν ἡμέρα, τὴ δωρεὰν παροχὴ καινούργιου ρουχισμοῦ, τὴν ἵδρυση τῆς «Στέγης Μητέρας», τῶν Βρεφονηπιακῶν Σταθμῶν, τῶν Στεγῶν Γερόντων, Κατακοίτων, Ἀπροσαρμόστων παιδιών, τὶς δωρεὰν ὶατρικὲς καὶ νομικὲς υπηρεσίες μέσω τοῦ «Κέντρου Στήριξης Οἰκογένειας» καὶ τῆς «Διακονίας», τοῦ Ἱδρύματος Ψυχοκοινωνικῆς Ἀγωγῆς καὶ Στήριξης.
Καὶ στὴν ἐπικοινωνία τῆς Ἐκκλησίας τὰ πράγματα ἄλλαξαν. Ὅπως ἐλέχθη, «ὁδήγησε τὴν Ἐκκλησία στὸν κόσμο τῆς ψηφιακῆς ἐποχῆς», ἱδρύοντας τὴν ὑπηρεσία διαδικτύου στὸ ὁποῖο ἐκτὸς ἀπὸ τοὺς ἀμιγῶς ἐκκλησιαστικῆς ὕλης ἱστοχώρους δημιούργησε τὸ πρῶτο διαδικτυακὸ πολιτιστικὸ κέντρο μὲ ψηφιακὴ βιβλιοθήκη σὲ 9 γλῶσσες, πινακοθήκη, μουσικοθήκη, καὶ πύλη πολιτιστικῶν εἰδήσεων στὴν ἑλληνικὴ καὶ ἀγγλικὴ γλώσσα. Ἱδρύθηκε ἀκόμη ἱστοχῶρος πολυμέσων, γιὰ ὁπτικοακουστικὲς μεταδόσεις.
Σημαντικὴ ὑπήρξε ἡ φροντίδα τοῦ Μακαριστοῦ γιὰ τὰ εὐρωπαϊκὰ θέματα. Ἐπὶ τῶν ἡμερῶν του ἱδρύθηκαν ἡ ad hoc Συνοδικὴ Επιτροπή, ἡ Ἀντιπροσωπία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος στὴν Ευρωπαϊκὴ Ἕνωση μὲ ἕδρα τὶς Βρυξέλλες, καὶ ἱστοχῶρος ἀφιερωμένος στὴν προβολὴ καὶ στήριξη τῶν ταυτοτικῶν στοιχείων τοῦ εὐρωπαϊκοῦ πνεύματος.
Και ένα μικρούυυυυυυλι συγγραφικό έργο το είχε.
Εκτός από τα ανέκδοτα:Το συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει:
· «Ιστορική και Κανονική θεώρησις του Παλαιοημερολογητικού ζητήματος κατά τε την γένεσιν και την εξέλιξιν αυτού εν Ελλάδι» (Ψηφιακή έκδοση στην ιστοσελίδα της Μυριόβιβλου)
· «Ελληνισμός προσήλυτος.Η μετάβαση από την αρχαιότητα στο χριστιανισμό»
· «Οι “φέρουσες” ή “υποκαθιστώσες” μητέρες από χριστιανική άποψη», Αθήνα 1985
· «Τεχνητή γονιμοποίηση και χριστιανική ηθική», Αθήνα 1988
· «Ηθικά και δεοντολογικά προβλήματα στην τεχνητή γονιμοποίηση», Αθήνα 1988
· «Βασικά σημεία ηθικής ιατρικής δεοντολογίας», Αθήνα 1989
· «Το ιατρικό απόρρητο: Η έκταση της εφαρμογής του και τα νέα ηλεκτρονικά δεδομένα που το απειλούν», Αθήνα 1996.
· «Η Εκκλησία μπροστά στην πρόκληση του AIDS», Αθήνα 1993
· «Προβληματισμοί από την εξέλιξη της γενετικής τεχνολογίας», Βόλος 1984
· «Εγκεφαλικός ή καρδιακός θάνατος; συμβολή στην εξελικτική πορεία των μεταμοσχεύσεων», Αθήνα 1992
· «Έρευνες και πειράματα επί του εμβρύου, η Ευρωπαϊκή πρακτική και μια Ορθόδοξη θέση», Αθήνα 1990
· «Ευγονική: ηθικοί προβληματισμοί και προοπτικές», Αθήνα 1997
· «Το δικαίωμα σ’ έναν αξιοπρεπή θάνατο», Αθήνα 1994
· «Νεώτερες απόψεις περί της ευθανασίας», Αθήνα 1986
· «Κλωνοποίηση και DNA: στην υπηρεσία της ζωής ή του ολέθρου;», Αθήνα 1995
· «Οι μεταμοσχεύσεις από χριστιανική άποψη», Βόλος 1987
· «Διαθρησκειακή θεώρηση των μεταμοσχεύσεων», Αθήνα 1991
· «Ηθική και πνευματική θεώρηση της οικονομικοποιημένης υγείας», Αθήνα 1998
· «Μουσικολογικά ανάλεκτα»
· «Εγχειρίδιον του Ιεροψάλτου»
· «Να σας ζήσει …»
· «Η εργατικότης της Παναγίας, ιδίως μετά την Κοίμησιν»
· «Καλοστεριωμένοι»
· «Εκ του θανάτου εις την ζωήν»
· «Υμνολογικαί μελέται»
· «Φεμινισμός και Εκκλησία»
· «Καταστροφικές λατρείες»
· «Λόγος ευθύνης»
· «Γρηγόριος ο Ε’, Ο εθνάρχης της οδύνης»
· «Η γυμνή αλήθεια για τους Ιεχωβάδες»
· «Μελέτιος ο Πηγάς» (Ψηφιακή έκδοση στην ιστοσελίδα της Μυριόβιβλου)
· «Η Θεία Ευχαριστία»
· «Η ψυχή της Ευρώπης», Αθήνα 2004
· «Το Θείο Πάθος» (Ψηφιακή έκδοση στην ιστοσελίδα της Μυριόβιβλου
Αρκετά για σήμερα.
Ολοι πηρατε μια ελάχιστη γεύση για το ποιος ήταν ο Χροστόδουλος. Για το ποιος πραγματικά ήταν και όχι ο άνθρωπος με τα ανέκδοτα όπως θέλουν μερικοί να τον παρουσιάζουν...
Με τιμή
Νεανίας
Νεανία δεν έλαβα καμία γεύση. Έγραψες τόσα πολλά που δεν μπορώ να σπαταλήσω το χρόνο μου να τα διαβάσώ. Αναρωτιέμαι όταν τα αντέγραφες τα διάβασες; ή ότι βρήκες το έβαλες. Όταν τα διαβάσεις μου λες και μένα την περίληψη. Βλέπεις έχω εξεταστική και δεν προσφέρω τον πολύτιμο χρόνο μου για πολυλογίες. Αν όμως έχεις όρεξη αντέγραψε κι’ άλλα εσύ μήπως και εμπεδώσεις τον φανατισμό σου.
«Σε πάω!!!»
Υ.Γ. Τι τα γράφεις όλα αυτά; εδώ ο Αναστάσιος έκανε λόγο για την γιορτή του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου τι δουλειά έχει το βιογραφικό μυθιστόρημα του προκατόχου του; αξιοποίησε το χρόνο σου καλύτερα και όχι με υπερβολές. Φοιτητής και όχι Νεανίας.
Και κάτι ακόμη μην αγωνίζεσαι για ανθρώπους που δεν σου έδωσαν ούτε θα σου δώσουν σημασία. Δεν αξίζει τον κόπο. Ούτε ο Χριστόδουλος ούτε ο Ιερώνυμος θα μεριμνήσουν για σένα. Πρόσεξε την πρόοδο σου και άσε τους να του κρίνει η ιστορία και όχι εμείς.
Δεν μου αρέσουν αυτού του είδους οι διαξιφισμοί. Χαιρόμουν Αναστάσιε διότι είχες στα σχόλια επίπεδο. Τώρα βλέπω πως κάποιοι θέλουν να μετατρέψουν αυτό τον ιστοχόρο σε «γήπεδο» όπως καλά λέει κάποιος άλλος. Την ευθύνη την έχεις εσύ. Σχολιασμός αυτού του επιπέδου είναι κουραστικός και ανώφελος. Πρέπει να στο πω όλα αυτά μου προκάλεσαν θλίψη.-
Αγαπητοί μου, ο μακαριστός Χριστόδουλος πρόσφερε έναν ανεκτίμητο θησαυρό στην πόλη του Αγίου Ανδρέου. Τον Μητροπολίτη μας κ. Χρυσόστομο. Μόνο και μόνο γι' αυτό του είμαστε ευγνώμονες.
νεανια,δέν ειναι κακό νάχει κανεις τό μέτρο τών πραγματων.
Ο Ιερώνυμος ήταν και είναι κεφάλαιο ελπίδας για την Εκκλησία.
Ο νεανίας παρουσιάζει τον μακαριστό σαν πολιτικο που πιο πολύ ηταν παρα σαν εκκλησιαστική προσωπικότητα που ελάχιστα ήταν.Όσο για το συγγραφικό του έργο, μάλλον κινείται σε πολύ χαμηλό θεολογικό επίπεδο, άσχετο κατά κανόνα με την ουσία της τρέχουσας πραγματικότητας.
συμφωνω απολυτως
συγγνωμη,τι τρέχει,έγινε κατολισθησις..τι ειναι αυτό με τόν χριστόδουλο;
Διαφωνώ με όσα λέτε.
Ο Χριστόδουλος ίσως είναι η κορυφαία προσωπικότητα εκκλησιαστική και ηγετική στην ιστορία της ελλάδος.
Αντε να τον συγκρίνουμε με τον π.Πατρών Γερμανό.
Κορυφαίος των κορυφαίων.
Αγις του θεού πρέσβευε υπέρ υμών.
Πατρεύς
εχετε ανάγκη από μύθους.Δέν είναι τόσο χριστιανικο...
Δημοσίευση σχολίου