Στόν κατάμεστο ἀπό
κόσμο Ἱερό Ναό τοῦ Ἀποστόλου Ἀνδρέου Πατρῶν, ἐτελέσθη, τό ἀπόγευμα τῆς Κυριακῆς
τῆς Τυρινῆς, ὁ Α’ Κατανυκτικός Ἑσπερινός τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς.
Στόν Ἑσπερινό, ἐχοροστάτησε
ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος, συγχοροστατοῦντος τοῦ
Θεοφιλεστάτου Ἐπισκόπου Κερνίτσης κ. Χρυσάνθου, μέ τήν συμμετοχή πλήθους Ἱερέων
τῆς πόλεως τῶν Πατρῶν καί τῆς εὑρυτέρας Μητροπολιτικῆς περιφερείας.
Ὁ Σεβασμιώτατος μίλησε μέ θέμα: «Τό στάδιον τῶν ἀρετῶν ἠνέωκται, οἱ βουλόμενοι ἀθλῆσαι εἰσέλθετε».
Ἀνέλυσε θεολογικῶς τά, περί τοῦ σταδίου τῶν πνευματικῶν ἀγωνισμάτων, τῆς ἀπαρχῆς τοῦ ἀγῶνα, τῆς μεγάλης προσπαθείας νά νικήσωμε τά ἐμπόδια καί τά περί τῶν πολλῶν κόπων, ὡς καί τῶν πνευματικῶν φαρμάκων γιά τήν θεραπεία τῶν τραυμάτων καί πληγῶν ἀπό τόν ἀγῶνα αὐτόν, ὣστε νά φθάσωμε νικηταί στό τέρμα καί νά λάβωμε τόν τῆς νίκης στέφανον παρά τοῦ Σωτῆρος ἡμῶν.
Μίλησε ἐπίσης ὁ Σεβασμιώτατος γιά τρεῖς κατηγορίες ἀνθρώπων, σχετικά μέ τό θέμα αὐτό.
Οἱ πρῶτοι εἶναι ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι, ἐνῶ ἀκούουν τήν προτροπή καί τό κάλεσμα, ἀδιαφοροῦν καί προσπερνοῦν, χωρίς νά φθάσουν ἒστω καί στό κατώφλι τῶν πυλῶν τοῦ σταδίου.
Στή δεύτερη κατηγορία ἀνήκουν ἐκεῖνοι, οἱ ὁποῖοι εἰσέρχονται στό στάδιο, ἀρχίζουν τόν ἀγῶνα, ἀλλά ἓνεκα ἐσωτερικῶν καί ἐξωτερικῶν παραγόντων καί τῆς ἐλλείψεως διαθέσεως γιά περαιτέρω κόπους, ἐγκαταλείπουν τήν προσπάθεια.
Καί στήν τρίτη κατηγορία ἀνήκουν ἐκεῖνοι, οἱ ὁποῖοι εἰσέρχονται στό στάδιο τῶν ἀγώνων, ἀγωνίζονται μέ θέληση καί ἀπόφαση νά νικήσουν, ξεπερνοῦν τίς ἀντίξοες συνθῆκες καί καταστάσεις καί φθάνουν στήν νικηφόρο ἒκβαση καί στήν χαρά τῆς Ἀναστάσεως, ἒχοντες συσταυρωθῆ μέ τόν Σωτῆρα καί Λυτρωτῆ Κύριο.
Μετά τό πέρας τοῦ Ἑσπερινοῦ, ὁ ὁποῖος ὀνομάζεται, ὡς γνωστόν, Ἑσπερινός τῆς συγγνώμης, ἃπαντες οἱ Κληρικοί καί τό μέγα πλῆθος τῶν πιστῶν, ἀσπάστηκαν τόν Τίμιο Σταυρό καί τό χέρι τοῦ Σεβασμιωτάτου, ἐκζητοῦντες καί δίδοντες συγγνώμην μεταξύ τους
Ὁ Σεβασμιώτατος μίλησε μέ θέμα: «Τό στάδιον τῶν ἀρετῶν ἠνέωκται, οἱ βουλόμενοι ἀθλῆσαι εἰσέλθετε».
Ἀνέλυσε θεολογικῶς τά, περί τοῦ σταδίου τῶν πνευματικῶν ἀγωνισμάτων, τῆς ἀπαρχῆς τοῦ ἀγῶνα, τῆς μεγάλης προσπαθείας νά νικήσωμε τά ἐμπόδια καί τά περί τῶν πολλῶν κόπων, ὡς καί τῶν πνευματικῶν φαρμάκων γιά τήν θεραπεία τῶν τραυμάτων καί πληγῶν ἀπό τόν ἀγῶνα αὐτόν, ὣστε νά φθάσωμε νικηταί στό τέρμα καί νά λάβωμε τόν τῆς νίκης στέφανον παρά τοῦ Σωτῆρος ἡμῶν.
Μίλησε ἐπίσης ὁ Σεβασμιώτατος γιά τρεῖς κατηγορίες ἀνθρώπων, σχετικά μέ τό θέμα αὐτό.
Οἱ πρῶτοι εἶναι ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι, ἐνῶ ἀκούουν τήν προτροπή καί τό κάλεσμα, ἀδιαφοροῦν καί προσπερνοῦν, χωρίς νά φθάσουν ἒστω καί στό κατώφλι τῶν πυλῶν τοῦ σταδίου.
Στή δεύτερη κατηγορία ἀνήκουν ἐκεῖνοι, οἱ ὁποῖοι εἰσέρχονται στό στάδιο, ἀρχίζουν τόν ἀγῶνα, ἀλλά ἓνεκα ἐσωτερικῶν καί ἐξωτερικῶν παραγόντων καί τῆς ἐλλείψεως διαθέσεως γιά περαιτέρω κόπους, ἐγκαταλείπουν τήν προσπάθεια.
Καί στήν τρίτη κατηγορία ἀνήκουν ἐκεῖνοι, οἱ ὁποῖοι εἰσέρχονται στό στάδιο τῶν ἀγώνων, ἀγωνίζονται μέ θέληση καί ἀπόφαση νά νικήσουν, ξεπερνοῦν τίς ἀντίξοες συνθῆκες καί καταστάσεις καί φθάνουν στήν νικηφόρο ἒκβαση καί στήν χαρά τῆς Ἀναστάσεως, ἒχοντες συσταυρωθῆ μέ τόν Σωτῆρα καί Λυτρωτῆ Κύριο.
Μετά τό πέρας τοῦ Ἑσπερινοῦ, ὁ ὁποῖος ὀνομάζεται, ὡς γνωστόν, Ἑσπερινός τῆς συγγνώμης, ἃπαντες οἱ Κληρικοί καί τό μέγα πλῆθος τῶν πιστῶν, ἀσπάστηκαν τόν Τίμιο Σταυρό καί τό χέρι τοῦ Σεβασμιωτάτου, ἐκζητοῦντες καί δίδοντες συγγνώμην μεταξύ τους
1 σχόλιο:
Τα παραθρόνια στον ναό έπρεπε να είναι από μάρμαρο όπως και ο θρόνος.
Δημοσίευση σχολίου