Τετάρτη, 29 Φεβρουαρίου 2012

Η μετάνοια ως αγάπη - π. Βασίλειος Θερμός

Η μετάνοια
ως αγάπη

Πρωτοπρεσβύτερος
Βασίλειος Θερμός

Ο τίτλος μπορεί κάπως να παραξένεψε ή να άφησε πολλά ερωτηματικά. Έχουμε συνηθίσει να μιλούμε για την μετάνοια και έχουμε διαβάσει πολλά. Επίσης έχουμε ακούσει και διαβάσει πολλά για την αγάπη. Δύο πολύ σπουδαίες έννοιες, δύο πολύ σπουδαίες πραγματικότητες της πνευματικής μας ζωής. Πώς αυτές οι δύο έννοιες μπορούν να συνυπάρξουν μέσα σε ένα τίτλο και μάλιστα κατά τέτοιο τρόπο διατυπωμένο, ώστε υπονοεί σχεδόν, ότι θα μπορούσαν να είναι και ταυτόσημες; Η μετάνοια, ιδωμένη ως αγάπη, εξεταζομένη ως αγάπη. Η μετάνοια υπό τη μορφή της αγάπης. Η μετάνοια με περιεχόμενο την αγάπη. Αυτές θα μπορούσε να είναι παραλλαγές επεξηγηματικές του τίτλου αυτού.
Τα αυτονόητα και τα στερεότυπα τα οποία έχουμε ο καθένας για τις δύο αυτές έννοιες δεν μοιάζουν να συγκλίνουν. Λέμε μετάνοια και έχουμε στο μυαλό μας το κατά Θεόν πένθος, το δάκρυ της μετανοίας, την συντριβή, τους καρπούς της μετανοίας, τα έργα της μετανοίας και όλα αυτά που έχουμε διαβάσει και έχουμε ακούσει. Λέμε αγάπη, και μας έρχονται στο νου η θυσία, η προσφορά, η ιλαρότητα, η φιλάνθρωπη διάθεση, η περιχώρηση του άλλου ανθρώπου. Πώς αυτά τα δύο διαφορετικά στερεότυπα, οι τόσο διαφορετικές εικόνες είναι δυνατόν να συγκλίνουν και υπό την μορφή, επαναλαμβάνω, σχεδόν της ταυτίσεως;
 Θα προσπαθήσω να στηρίξω αυτή τη υπόθεση, ότι η μετάνοια και η αγάπη βρίσκονται πάρα πολύ κοντά και σχεδόν ταυτίζονται και ότι η αγάπη αποτελεί προϋπόθεση της μετάνοιας, αυτή είναι η κεντρική ιδέα η αποψινή. Θα προσπαθήσω να τη στηρίξω μέσα από τρεις δρόμους, μέσα από τρία βασικά επιχειρήματα που θα αναπτύξω στην αγάπη σας και στην υπομονή σας.

O ένας μέλος του άλλου - Άγιος Κλήμης Ρώμης

«Γιατί υπάρχουν ανάμεσά σας παροξυσμοί, έριδες και διχοστασίες, σχίσματα και ανταγωνισμοί; Άραγε για όλους μας δεν υπάρχει ένας Θεός και ένας Χριστός και ένα Πνεύμα της χάριτος που εκχύνεται πάνω μας; Και μία δεν είναι η κλήση μας εν Χριστώ; Γιατί λοιπόν αποχωρίζουμε και διχάζουμε τα μέλη του Χριστού και επαναστατούμε απέναντι στο ίδιο μας το σώμα, φτάνοντας σε τέτοια έλλειψη αγάπης ώστε να ξεχνούμε ότι είμαστε ο ένας μέλος του άλλου;»

Άγιος Κλήμης Ρώμης

Άγιος άνθρωπος

Ο θεοφόρος πνευματικός παπα- Σάββας ουδέποτε κατηγόρησε άνθρωπο.
Όταν τον ρωτούσαν
«Τι άνθρωπος είναι εκείνος Πνευματικέ;» απαντούσε.
 «Άγιος άνθρωπος είναι αυτός ο άνθρωπος».

H αρχή της φυλάξεως του νου - Άγιος Ησύχιος ο Πρεσβύτερος

Η αρχή της καρποφορίας είναι το άνθος. Και η αρχή της φυλάξεως του νου είναι η εγκράτεια από φαγητά και ποτά, η άρνηση και αποχή κάθε πονηρού λογισμού και η ησυχία της καρδιάς.

Άγιος Ησύχιος ο Πρεσβύτερος

Η εορτή του Αγίου Νικολάου Πλανά εις Ιερό Ναό ΠΑΝΑΓΙΑΣ “ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙN” Πατρών

Στον Ιερό Ναό
ΠΑΝΑΓΙΑΣ “ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙN” Πατρών
(Βότση 34 και Μαιζώνος τηλ: 2610222781)

 Εορτή
Αγίου Νικολάου Πλανά

Πέμπτη 1η Μαρτίου ώρα 6 μ.μ.
Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετ’ Αρτοκλασίας και Θείου κηρύγματος

Παρασκευή 2α Μαρτίου 7:00 π.μ.
Όρθρος, Ώραι. Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία μετά Θείου Κηρύγματος

Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα

Την περίοδο προ το καρνάβαλου έστειλα με mail στον Δήμαρχο Πατρέων την παρακάτω επιστολή. Έως σήμερα λόγω φόρτου καρναβαλικών εργασιών, δεν μου απήντησε ο κ. Δήμαρχος. Την επιστολή την δημοσίευσαν όλες οι εφημερίδες στις οποίες την κοινοποίησα, και τις ευχαριστώ.



Προς τον Δήμαρχο Πατρέων κ. Γιάννη Δημαρά.


Αγαπητέ κ. Δήμαρχε.
Τις δεκαετίες του 80 και του 90 έγινε μεγάλος αγώνας για την ηχορύπανση, την οποία προκαλούσαν προεκλογικά τα πολιτικά κόμματα, και οι υποψήφιοι πολιτευτές, στις Εθνικές εκλογές, και κατ’ επέκταση στης Δημοτικές. Επί χρόνια γινόταν συζήτηση να σταματήσουν αυτές οι τριτοκοσμικές εκδηλώσεις που δεν άφηναν σε ησυχία τους πολίτες.
Τα μεν πολιτικά κόμματα σταμάτησαν, ο Δήμος Πατρέων όμως σε κάποιες εορταστικές περιόδους μας τρελαίνει, βομβαρδίζοντας εμάς τους ταλαίπωρους κατοίκους του κέντρου, με τα ηχηρά μεγάφωνα τα οποία μας κτυπούν τα τύμπανα της ακοής μας.
Για ποίο σκοπό πρέπει κάθε απόγευμα που είμαι σπίτι μου, να μην μπορώ να ησυχάσω από τα ανήσυχα μεγάφωνά σας.
Αν δεν γίνει κατανοητή η διαμαρτυρία μου, παρακαλώ, να μπει ένα μεγάφωνο έξω από το σπίτι σας, και από ένα σε όλους του Δημοτικούς Συμβούλους, όλων των παρατάξεων, για να απολαμβάνουν και αυτοί την όμορφη ατμόσφαιρα που κάνουν τα μεγάφωνα με την μουσική του Δήμου.

Αναστάσιος Κωστόπουλος

Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2012

Κυριακή της Τυρινής στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής στην Τσιλούμπα του Κονγκό

 Αγαπητέ μου Αναστάσιε,

Καλή και ευλογημένη Τεσσαρακοστή. Να αρχίσει η περίοδος αυτή με το στοιχείο της μυστικής χαράς. "Τον της νηστείας καιρόν φαιδρώς απαρξώμεθα".. Ένας χαρούμενος πνευματικός αγώνας με προοπτική την Ανάσταση του Κυρίου μας.
Την Κυριακή 26/2 με τις ευχές του Σεβασμιωτάτου Κεντρώας κ. Νικηφόρου λειτούργησα σ΄ ένα ωραίο χωριό την Τσιλούμπα. Στον Ι.Ν. Ζωοδόχου Πηγής. Εφημέριος είναι ο π. Ματθαίος, πτυχιούχος της Γεωπονικής Σχολής, πατέρας 4 παιδιών. Τον Ι.Ν. εχτισε πριν 14 περίπου χρόνια ο Σεβασμιώτατος Πενταπόλεως π Ιγνάτιος, υπεύθυνος της Ιεραποστολής στη Κανάγκα. Μετά την Θ.Λ. και το κήρυγμα, μίλησα στους γονείς στο σχολείο, που είχαν προσκληθεί να έρθουν να πάρουν τους βαθμούς της περιόδου, των παιδιών τους. Μέσα στο μεγάλο κτήμα της Εκκλησίας έχει χτιστεί 6τάξιο Δημοτικό Σχολείο. Το 2007 που ήμουν εδώ έγιναν τα εγκαίνια. Χτίστηκε με χρήματα που προσέφερε η οικογένεια Παλαμιώτη από Λάρισα, εις μνήμη του παιδιού τους Κωνσταντίνου πού σκοτώθηκε με το πυροσβεστικό του αεροπλάνο. Ήταν πνευματικό παιδί του π. Ιγνατίου. Γι' αυτό και ο π. Ιγνάτιος ονόμασε το σχολείο "ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΛΛΑΣ". Με την βοήθεια και τον συντονισμό της ελληνίδας διευθυντρίας δ. Ολυμπίας Χρυσικού λειτουργεί άψογα.
Καθώς τελείωσα την ομιλία στο Σχολείο και ετοιμαζόμουν να φύγω, στον Ναό ήταν συγκεντρωμένοι 18 απόφοιτοι και μαθητές Λυκείου οι οποίοι μου ζήτησαν να τους κάνω έναν σύντομο κύκλο. Με συγκίνησαν. Ζητούσαν να τους πω κάτι για την Ορθοδοξία. Κάθισα μαζί τους, συζητήσαμε και μπορώ να σου πω με ωφέλησε η αγνή τους διάθεση. Οι 10 από αυτούς αποτελούν μέλη της βυζαντινής χορωδίας του Ι. Ναού. Ψάλλουν υπέροχα. Βέβαια να πω ότι συμψάλλουν όλοι οι πιστοί στη Θ. Λειτουργία και ιδιαιτέρως τα παιδιά. Σε κάποιους ύμνους τα παιδιά κάλυπταν τη χορωδία. Σκεπτόμουν καθώς λειτουργούσα, τόσο ζωντανή συμμετοχή στη Λατρεία δεν βρήκα στην Ελλάδα μας Είπα στο τέλος στον ουρανό είμαστε σήμερα....Οι φωτο είναι από την Tshilymba. Να πάρεις μία μικρή γεύση του έργου που ο αείμνηστος π. Χαρίτων Πνευματικάκις και ο π. Ιγνάτιος Μανδελίδης (Άγιος Πενταπόλεως) έχουν επιτελέσει σ΄ αυτόν τον φιλόξενο τόπο.
Εύχου να αγωνιστώ με μετάνοια αυτή την περίοδο συναισθανόμενος τις αδυναμίες μου για να μη σκανδαλίσω τούς μαύρους αδελφούς που αναζητούν γνησιότητα, αλήθεια και αγιότητα βίου..
Με αγάπη και χαιρετισμούς από τους αδελφούς του Κογκό

π. Χ.














Το Μεγάλο Απόδειπνο από τον Μητροπολίτη Πατρών κ. Χρυσόστομο


Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος την Καθαρά Δευτέρα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος τέλεσε την ακολουθία του Μεγάλου Αποδείπνου στο παρεκκλήσιο του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου της Χριστιανικής Εστίας Πατρών. Έλαβε μέρος ο πρεσβύτερος π. Ανδρέας Τζεφριός και έψαλαν ο Αντιπρόεδρος του Περιφερικού Συμβουλίου ιεροψάλτης κ. Αριστείδης Μπουχάγιερ, ο διάκονος π. Σεραφείμ Αργυρόπουλος και ο θεολόγος κ. Δημήτριος Κεχαγιάς. Μετά την ακολουθία ο Σεβασμιώτατος περιηγήθηκε στους χώρους της Χριστιανικής Εστίας όπου και συνομίλησε με φοιτητές και νέους.










Ένας λεβέντης Δάσκαλος


Προς:
Την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων,
κα Άννα Διαμαντοπούλου – Αθήνα.


                  ΚΟΙΝ.:
                                                        1. Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας
                                                         κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο
                                                        2. Υφυπουργό Παιδείας κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου
                                                         3. Δ.Ο.Ε.



Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
      Είθισται να μονοπωλούν τις συζητήσεις, τις διαμαρτυρίες, τα ψηφίσματα, και τις απεργιακές κινητοποιήσεις θέματα ακραιφνώς οικονομικού περιεχομένου. Ίσως είναι η ώρα να ασχοληθούμε και με υψηλά και βαθύτερα ζητήματα.
      Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε το γεγονός της μη αποστολής χαιρετιστήριου-εορταστικού μηνύματος από μέρους σας επί τη εορτή των Τριών Ιεραρχών, την εορτή των γραμμάτων όπως την αποκαλεί ο λαός μας. Κι αυτό διότι μας έχετε συνηθίσει ακόμη και σε παγκόσμιες ημέρες να συντάσσετε ανάλογα μηνύματα. Αρχίζω να πιστεύω πως εάν υπήρχε Παγκόσμια ημέρα Μπαταρίας, κάτι θα εφευρίσκατε για να γράψετε. Σε αντίθεση με εσάς, η Κίνηση των Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Λακωνίας, διένειμε 1.200 εικόνες των σεπτών Ιεραρχών σε Λάκωνες μαθητές.

Δευτέρα, 27 Φεβρουαρίου 2012

Ἤθελον δάκρυσιν ἐξαλεῖψαι,



Ἤθελον δάκρυσιν ἐξαλεῖψαι,
τῶν ἐμῶν πταισμάτων Κύριε,
τὸ χειρόγραφον,
καὶ τὸ ὑπόλοιπον τῆς ζωῆς μου,
διὰ μετανοίας εὐαρεστῆσαί σοι,
ἀλλ' ὁ ἐχθρὸς ἀπατᾷ με,
καὶ πολεμεῖ τὴν ψυχήν μου,

Κύριε,
πρὶν εἰς τέλος ἀπόλωμαι,
σῶσόν με.



Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2012

Εκάθισεν Ἀδάμ, ἀπέναντι τοῦ Παραδείσου

«Εκάθισεν Ἀδάμ, ἀπέναντι τοῦ Παραδείσου, καί τήν ἰδίαν γύμνωσιν θρηνῶν ὠδύρετο. Οἴμοι, τόν ἀπάτῃ πονηρᾷ πεισθέντα καί κλαπέντα καί δόξης μακρυθέντα! Οἴμοι, τόν ἁπλότητι γυμνόν, νῦν δέ ἠπορημένον! Ἀλλ᾽ ὦ Παράδεισε, οὐκέτι σου τῆς τρυφῆς ἀπολαύσω, οὐκέτι ὄψομαι τόν Κύριον καί Θεόν μου καί Πλάστην· εἰς γῆν γάρ ἀπελεύσομαι ἐξ ἧς καί προσελήφθην. Ἐλεῆμον, Οἰκτίρμον, βοῶ Σοι· Ἐλέησόν με τόν παραπεσόντα.»

Λογίζομαι γάρ

«Λογίζομαι γάρ
ὅτι οὐκ ἄξια
τά παθήματα
τοῦ νῦν καιροῦ
 πρός τήν
μέλλουσαν δόξαν
ἀποκαλυφθῆναι
 εἰς ἡμᾶς»
(Ρωμ. η' 18).

Λόγος κατηχητήριος - Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος

Λόγος κατηχητήριος
ἐπί τῇ ἐνάρξει τῆς Ἁγίας
καὶ μεγάλης Τεσσαρακοστῆς

+ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ  ΕΛΕῼ ΘΕΟΥ
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ – ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ
ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
ΠΑΝΤΙ Τῼ ΠΛΗΡΩΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ,
ΧΑΡΙΣ ΕΙΗ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ,
ΠΑΡ’ HΜΩΝ ΔΕ ΕΥΧΗ, ΕΥΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΗΣΙΣ

«Περιχαρῶς δεξώμεθα πιστοί, τὸ θεόπνευστον διάγγελμα τῆς νηστείας».

Ἀγαπητοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοὶ καὶ τέκνα ἐν Κυρίῳ,

. Κατὰ τὸν τελευταῖον καιρὸν παρατηρεῖται μία ἔξαρσις ἀνησυχιῶν. Πολλὰ προβλήματα ἀναφύονται. Ὁ κόσμος ὑποφέρει καὶ ζητεῖ βοήθειαν. Διερχόμεθα πράγματι μίαν γενικωτέραν δοκιμασίαν. Ἄλλοι τὴν ὀνομάζουν ὕφεσιν οἰκονομικήν, ἄλλοι κρίσιν πολιτικήν. Δι᾿ ἡμᾶς εἶναι ἐκτροπὴ πνευματική. Καὶ ὑπάρχει θεραπεία. Πολλαὶ λύσεις δίδονται καὶ ἀπόψεις ἀκούγονται. Ἀλλὰ τὰ προβλήματα παραμένουν. Ὁ ἄνθρωπος αἰσθάνεται ἐγκαταλελειμμένος καὶ μόνος. Ἀγνοεῖται ἡ βαθυτέρα φύσις του. Παραμένει εἰς τὴν κατήφειαν τῆς ἀσαφείας καὶ τῆς ἀπογνώσεως.

. Αἱ προτεινόμεναι λύσεις, ὁποιανδήποτε κατεύθυνσιν ἢ ἔκβασιν καὶ ἂν ἔχουν, δὲν λυτρώνουν τὸν ἄνθρωπον, διότι ἐκ προοιμίου τὸν ἀφήνουν δέσμιον τῆς φθορᾶς καὶ τοῦ θανάτου. Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὁ Θεάνθρωπος Κύριος, ὁ ἐλευθερωτὴς τῶν ψυχῶν ἡμῶν. Εἰσερχόμενος ὁ ἄνθρωπος εἰς τὸν χῶρον τῆς Ἐκκλησίας εἰσέρχεται εἰς τὸ κλῖμα τῆς θείας παρακλήσεως, τῆς συμφιλιώσεως τοῦ οὐρανοῦ καὶ τῆς γῆς. Ἔρχεται εἰς τὰ ἴδια. Ἠρεμεῖ τὸ πνεῦμα του. Εὑρίσκει ἕν οὐράνιον κάλλος καὶ μίαν ὡριμότητα πνευματικὴν «εὐωδίας ἐνθέου πληροῦσαν πέρατα κόσμου». Ἡ Ἐκκλησία γνωρίζει ὅλα ὅσα ὑποφέρομεν. Καὶ ἔχει τὴν δύναμιν νὰ μᾶς ἐλευθερώσῃ. Μᾶς καλεῖ εἰς μετάνοιαν. Δὲν ὡραιοποιεῖ τὸ ψεῦδος οὔτε ἀποκρύπτει τὰ δεινά. Λέγει ὅλην τὴν ἀλήθειαν. Καὶ προτρέπει τὸν ἄνθρωπον νὰ ἀντικρύσῃ τὴν πραγματικότητα ὡς ἔχει. Νὰ συνειδητοποιήσωμεν ὅτι εἴμεθα γῆ καὶ σποδός.

Θέα Θεού - Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης

«Ἀνίσως καί ὁ Θεός ἤθελε νά σοῦ φανερώνη ὀλίγον κατ᾽ ὀλίγον τίς θεῖες τελειότητές Του καί ὡραιότητες βέβαια ἠδύνατο εἰς ὅλην τήν αἰωνιότητα νά σέ κρατῆ πάντοτε εἰς νέα καί καινούργια θεάματα, ἄξια θαυμασμοῦ.» 
Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης

Ο θρήνος του Αδάμ - Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης

Ὁ Ἀδάμ, ὁ πατέρας τῆς οἰκουμένης, ἐγνώριζε στόν Παράδεισο τή γλυκύτητα τῆς θείας ἀγάπης. Ἔτσι, μετά τήν ἔξωσή του ἀπό τόν Παράδεισο γιά τό ἁμάρτημά του, ἐγκαταλειμμένος ἀπό τήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, θλιβόταν πικρά καί ὀδυρόταν μέ βαθεῖς στεναγμούς. Ὅλη ἡ ἔρημος ἀντηχοῦσε ἀπό τούς λυγμούς του. Ἡ ψυχή του βασανιζόταν μέ τή σκέψη: «Ἐλύπησα τόν ἀγαπημένο μου Θεό». Δέν μετάνοιωνε τόσο γιά τήν Ἐδέμ καί τό κάλλος της, ὅσο γιά τήν ἀπώλεια τῆς θείας ἀγάπης, πού τραβᾶ ἀχόρταγα τήν ψυχή στό Θεό.
Τό ἴδιο καί κάθε ψυχή πού γνώρισε μέ τό Ἅγιο Πνεῦμα τό Θεό κι ὕστερα ἔχασε τή χάρη, δοκιμάζει τό ἀδαμιαῖο πένθος. Θλίβεται ἡ ψυχή καί μεταμελεῖται σφοδρῶς, ὅταν προσβάλη τόν ἀγαπημένο Κύριο.
Βασανιζόταν κι ὀδυρόταν στή γῆ ὁ Ἀδάμ κι ἡ γῆ δέν τοῦ ἔδινε χαρά. Νοσταλγοῦσε τό Θεό κι ἐφώναζε:
Διψᾶ ἡ ψυχή μου τόν Κύριο καί Τόν ἀναζητῶ μέ δάκρυα. Πῶς νά μήν Τόν ζητῶ;
Ὅταν ἤμουν μαζί Του, ἀγαλλόταν εἰρηνικά ἡ ψυχή μου καί ἤμουν ἀπρόσιτος γιά τούς ἐχθρούς.
Τώρα ὅμως ἀπέκτησε ἐξουσία πάνω μου τό πονηρό πνεῦμα καί κλονίζει καί τυραννεῖ τήν ψυχή μου. Γι᾽ αὐτό λυώνει ἡ ψυχή μου γιά τόν Κύριο μέχρι θανάτου. Τό πνεῦμα μου ὁρμᾶ πρός τό Θεό καί τίποτε τό γήϊνο δέν μέ παρηγορεῖ· κι ἡ ψυχή μου δέν βρίσκει πουθενά παρηγοριά, ἀλλά ποθεῖ διψασμένα νά Τόν δῆ καί νά Τόν ἀπολαύση ὡσότου χορτάση. Δέν μπορῶ νά Τόν λησμονήσω οὔτε στιγμή κι ἀπό τόν πολύ μου πόνο στενάζω καί ὀδύρομαι: Ἐλέησόν με ὁ Θεός, τό παραπεσόν Σου πλάσμα».
Ἔτσι ὀδυρόταν ὁ Ἀδάμ κι ἔτρεχαν ποτάμι τά δάκρυα ἀπό τό πρόσωπό του κι ἔπεφταν στό στῆθος του καί στή γῆ.

Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης

Εὐλόγησε τούς ἐχθρούς μου, Κύριε! - Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

Εὐλόγησε τούς ἐχθρούς μου, Κύριε! Ἀκόμη κι ἐγώ τούς εὐλογῶ καί δέν τούς καταριέμαι.
Οἱ ἐχθροί μέ ἔχουν ὁδηγήσει στήν ἀγκάλη Σου περισσότερο ἀπ' ὅ,τι οἱ φίλοι μου. Οἱ φίλοι μου μέ ἔχουν προσδέσει στή γῆ, ἐνῶ οἱ ἐχθροί μέ ἔχουν λύσει ἀπό τή γῆ καί ἔχουν συντρίψει ὅλες τίς φιλοδοξίες μου στόν κόσμο.
Οἱ ἐχθροί μέ ἔχουν ἀποξενώσει ἀπό τίς ἐγκόσμιες πραγματικότητες καί μέ ἔκαναν ξένο καί ἀπισυσχετισμένον ἀπό τή ζωή τοῦ κόσμου. Ὅπως ἀκριβῶς ἕνα κυνηγημένο ζῶο βρίσκει πιό ἀσφαλές καταφύγιο ἀπό ἕνα ἄλλο πού ζῆ στήν ἡσυχία, ἔτσι κι ἐγώ. Καταδιωγμένος ἀπό τούς ἐχθρούς, ἔχω ἀνακαλύψει τό ἀσφαλέστερο καταφύγιο καί προφυλάσσομαι κάτω ἀπό «τή σκιά τῶν πτερύγων Σου», ὅπου οὔτε φίλοι οὔτε ἐχθροί μποροῦν νά ἀπωλέσουν τήν ψυχήν μου.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ - π. Ιωήλ Κωνστάνταρος


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ
(Ματθ. Στ΄ 14-21)

Δε χρειάζεται να διαθέτει κανείς «υψηλές θεολογικές γνώσεις» για να κατανοήσει ότι η Εκκλησία μας, δηλ. το Σώμα του Χριστού, εκτός των άλλων, είναι και ασκητική!
Η Ορθόδοξη ζωή εκφράζεται και με την αγωνιστική και ασκητική διάθεση του πιστού.
Μια απλή ματιά αν ρίξουμε στα ιερά συναξάρια, αμέσως θα διαπιστώσει του λόγου το αληθές. Και ακριβώς επειδή έτσι έχουν τα πράγματα, γι’ αυτό και η περίοδος της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής που ανοίγεται από αύριο μπροστά μας, μας δίνει την δυνατότητα (όταν βεβαίως υπάρχουν οι προϋποθέσεις) να ξεκινήσουμε λίγο περισσότερο την ευλογημένη άσκηση.
Φυσικά, ολόκληρο το έτος, για τον συνειδητό πιστό είναι περίοδος πνευματικών αγώνων. Όμως, η Μ. Τεσσαρακοστή, τόσο με τις μοναδικές της ακολουθίες, όσο και με την νηστεία και γενικώς τις πνευματικές ευκαιρίες, μας δίνει την δυνατότητα να πολεμήσουμε πάθη και αδυναμίες, προσελκύοντας περισσότερο την χάρη του Θεού!
Όπως όμως το σώμα για να ζει και να κινείται χρειάζεται να υπάρχει η ψυχή, ειδάλλως καταντά πτώμα, έτσι ακριβώς και η άσκηση και ιδίως η νηστεία, απαιτεί ορισμένες προϋποθέσεις. Απαιτεί να υπάρχει αυτό το πνεύμα της νηστείας που είναι η ειλικρίνεια και η παραδοχή των αδυναμιών μας. Απαιτεί με μια λέξη την ταπείνωση, ώστε να μη καταντά η όλη προσπάθεια ένας ξερός τύπος, με αρνητικά τελικώς αποτελέσματα τόσο για τον ίδιο τον πιστό, όσο και για το περιβάλλον του γενικώτερα. Και ομολογουμένως, στην Ευαγγελική περικοπή που μελετούμε, μας αποκαλύπτει ο ίδιος ο αγωνοθέτης, ο ίδιος δηλ. ο Κύριος την ουσία της όλης ασκήσεως.

Τί κακά κάνουν οἱ χριστιανοί στίς Ἀπόκριες - Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης

Τί κακά κάνουν ο χριστιανοί στίς πόκριες
(Ἄγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου)

          Ποιός μπορεῖ νά διηγηθεῖ τίς ἀταξίες, πού κάνουν οἱ Χριστιανοί κατά τήν περίοδο τῶν Ἀποκρέων, καί μάλιστα στά νησιά; Στ' ἀλήθεια, θά μποροῦσε νά πεῖ κανείς, ὅτι τότε οἱ Χριστιανοί δαιμονίζονται ὅλοι, διότι χορεύουν, παίζουν, τραγουδοῦν ἀσυνείδητα, μέχρι καί αὐτοί οἱ πλέον γέροντες. Καί, ὅποιος δέν χορέψει ἤ δέν τραγουδήσει, θεωρεῖται τρελλός, διότι οἱ ἄνδρες φοροῦν γυναικεία φορέματα καί οἱ γυναῖκες ἀνδρικά· διότι ντύνεται ὁ καθένας μέ διαφορετικά ροῦχα καί μάσκες, τίς κοινῶς ἀποκαλούμενες μουτσοῦνες· τότε δέν ἔχει διαφορά ἡ ἡμέρα ἀπό τήν νύκτα· διότι ἐπίσης μέ τήν ἡμέρα καί ὅλη ἡ νύκτα ξοδεύεται σέ χορούς καί μασκαριλίκια· τότε δέν διαφέρουν οἱ λαϊκοί ἀπό τούς κληρικούς καί τούς ἱερωμένους· διότι ὅλοι ἐξ ἴσου ἀτακτοῦν· τότε, γιά νά πῶ ἔτσι, πανηγυρίζει ἡ ἀσέλγεια· γιορτάζει ἡ ἀκολασία· εὐφραίνεται ἡ μέθη· ἀγάλλεται ἡ τρυφή καί ἡ ἀσωτεία· χορεύει ὁ διάβολος μέ δέκα μανδύλια καί μαζί μέ αὐτόν χορεύει ὅλο τό πλῆθος τῶν δαιμόνων· διότι τό κέρδος, πού κάνουν μόνο στίς ἀποκριές, δέν μποροῦν νά τό ἀποκτήσουν σέ ὁλόκληρο τόν χρόνο. Λυπᾶται δέ ἡ ἀρετή· στενοχωριέται ἡ σωφροσύνη· ὀδύρεται ἡ χριστιανική σεμνότητα καί ἡ εὐταξία· διώχνεται ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ καί ὁ φόβος τῆς κολάσεως καί τῆς κρίσεως· πενθεῖ ὁ Χριστός καί θρηνοῦν ὅλοι οἱ ἄγγελοι καί οἱ δίκαιοι.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ - Κωνσταντίνος Χολέβας

Γύρω μας βλέπουμε πρόσωπα σκυθρωπά. Το άγχος καταλαμβάνει τους Έλληνες και είναι έκδηλη η αγωνία για το μέλλον. Οι δημοσκοπήσεις και οι έρευνες των ειδικών Ινστιτούτων καταγράφουν μία εντεινόμενη και διευρυνόμενη τάση εθνικής κατάθλιψης. Στο μετρό ακούω συνεχώς και περισσότερους ανθρώπους να παραμιλούν. Στους δρόμους βλέπουμε εκατοντάδες ανθρώπους να ψάχνουν φαγητό στους κάδους απορριμμάτων. Ο καθένας μας ερωτά τον άλλο τί ξέρει, τι ακούει, τί προβλέπει για τα οικονομικά προβλήματα. Σύγχυση επικρατεί σε όσους ακούν και διαβάζουν τα ΜΜΕ. Κάθε αναλυτής έχει τη δική του γραμμή και άποψη που διαφωνεί με τις απόψεις και προβλέψεις των άλλων. Εικόνες και καταστάσεις ασυνήθιστες ειδικά για όσους γεννήθηκαν μετά το 1950 και έζησαν σε περιόδους σχετικής ανάπτυξης και ευμάρειας.

ΤΟ ΜΕΓΑ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΑΝΤΗΘΗΚΕ:

ΤΟ ΜΕΓΑ ΕΡΩΤΗΜΑ
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΑΝΤΗΘΗΚΕ:


Ένα κοτόπουλο
διασχίζει το δρόμο....
ΕΡΩΤΗΜΑ:

Γιατί διέσχισε το δρόμο;


... ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:


... ΠΛΑΤΩΝ: Για το καλό του. Στην άλλη πλευρά του δρόμου βρίσκεται η αλήθεια. 
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: Είναι στη φύση του κοτόπουλου να διασχίζει τους δρόμους.
ΓΑΛΙΛΑΙΟΣ: Κι όμως τον διέσχισε
ΜΑΚΙΑΒΕΛΙ: Ο σκοπός, να περάσει το κοτόπουλο το δρόμο, αγιάζει τα μέσα -όποια κι αν είναι αυτά.
ΚΑΡΛ ΜΑΡΞ: Ηταν ιστορικά αναπόφευκτο.
ΔΑΡΒΙΝΟΣ: Τα κοτόπουλα στο πέρασμα των αιώνων επιλέχτηκαν από τη φύση με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι σήμερα γενετικώς ικανά να διασχίζουν δρόμους.
ΣΙΓΚΜΟΥΝΤ ΦΡΟΙΝΤ: Το γεγονός ότι ασχολείστε με το εάν το κοτόπουλο διέσχισε το δρόμο αποδεικνύει ότι διακατέχεστε από σύνδρομα ανασφάλειας και ότι η σεξουαλικότητά σας είναι καταπιεσμένη.

Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2012

Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου Αστόριας ο π. Ιερόθεος Ζαχαρής

Ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος τοῦ Οικουμενικού Πατριαρχείου . Διώρισε  νέον Ἡγούμενον τῆς ἐν Ἀστορίᾳ Νέας Ὑόρκης Ἱερᾶς Πατριαρχικῆς καί Σταυροπηγιακῆς Μονῆς Ὁσίας Εἰρήνης Χρυσοβαλάντου τόν Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτην κ. Ἱερόθεον Ζαχαρῆν.



Η νηστεία μας θεο-κεντρική - π. Αλέξανδρος Σμέμαν

Η πορεία της Μεγάλης Σαρακοστής μας υπενθυμίζει συνέχεια τις δυσκολίες, τα εμπόδια και τους πειρασμούς που περιμένουν όσους νομίζουν ότι μπορούν να στηριχτούν στη δύναμη της θέλησής τους και όχι στο Θεό. Για το λόγο αυτό, εκείνο που πρώτα απ΄ όλα χρειαζόμαστε είναι μια πνευματική προετοιμασία για την προσπάθεια της νηστείας. Και αυτή είναι να ζητήσουμε από το Θεό βοήθεια και επίσης να κάνουμε τη νηστεία μας θεο-κεντρική. Να νηστεύουμε εν ονόματι του Θεού. Πρέπει να ξανανιώσουμε ότι το σώμα μας είναι Ναός της ψυχής. Είναι ανάγκη να υιοθετήσουμε το σεβασμό που απαιτείται για το σώμα, την τροφή και για το σωστό τρόπο της ζωής μας.
Πρωτοπρεσβύτερος Αλέξανδρος Σμέμαν

Ἐγκύκλιος Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. Χρυσοστόμου πρὸς τὸν Ἱερὸ Κλῆρο

«Τυγχάνει τοῖς πᾶσι γνωστόν, ὅτι οἱ καιροί μας εἶναι ἐξαιρετικά δύσκολοι καί ὁ Λαός μας διέρχεται μία ἀπό τίς μεγαλύτερες καί βαθύτερες κρίσεις στήν διαδρομή τῆς ἱστορίας του. Ἔχομε ὅλοι χρέος, νά στηρίξωμε αὐτόν τόν Λαό, ὥστε νά μή γονατίσῃ μπροστά στίς δυσκολίες, στήν φτώχεια, καί τήν ἐγκατάλειψη. Προέχει βεβαίως ἡ πνευματική στήριξη, ἡ ὁποία εἶναι ἀπαραίτητη, ἀφοῦ ὁ Λαός ἔχει ἀνάγκη ἀπό ἐλπίδα, ἀγάπη, ὅραμα. Ὅλα αὐτά, τοῦ τά ψαλίδισαν τόσα χρόνια τά ποικίλα πολιτικά καί ἰδεολογικά συστήματα, τά ὁποῖα ἐχρησιμοποίησαν τούς ἀνθρώπους, προκειμένου νά περάσουν τίς διάφορες ἰδέες τους, ἐνῶ στό τέλος ἐπρόδωσαν τήν ἐμπιστοσύνη τῶν Ἑλλήνων.
Τώρα πού ὁ Λαός αἰσθάνεται αὐτή τήν ἀδικία, αὐτή τήν προδοσία καί τήν ἐγκατάλειψη, καλούμεθα περισσότερο ἀπό κάθε ἄλλη φορά, νά προσφέρωμε τό εἶναι μας θυσιαστικά γιά τόν κουφισμό καί τήν ἀπαντοχή τοῦ ποιμνίου μας, ἀλλά καί γενικώτερα ὅλων τῶν ἀνθρώπων, οἱ ὁποῖοι ἐγκαταβιοῦν στόν χῶρο μας.  

Το Μέγα Απόδειπνο την Καθαρά Δευτέρα στην Χριστιανική Εστία Πατρών

Την Καθαρά Δευτέρα
27 Φεβρουαρίου 2012
ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης
Πατρών κ. Χρυσόστομος
θα τελέσει την Ακολουθία
του Μεγάλου Αποδείπνου
και ώρα 6 μ.μ.
στο παρεκλήσιο του Αγίου
Ιωάννου του Χρυσοστόμου
της Χριστιανικής Εστίας Πατρών
(Μιαούλη 57)

Ο Α΄ Κατανυκτικός Εσπερινός εις Ι. Ν. Αγίου Ανδρέου Πατρών

Ο Α΄ Κατανυκτικός Εσπερινός
θα τελεσθεί την Κυριακή
26 Φεβρουαρίου 2012
υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου
 Πατρών κ. Χρυσοστόμου
εις τον νέο Ιερό Ναό του
Αγίου Ανδρέου Πατρών ώρα 6:00 μ.μ.

Ὁ ἀπολογισμὸς τῆς ἐθελοντικῆς αἱμοδοσίας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν τοῦ ἔτους 2011. Σύνολον φιαλῶν αἵματος: 1009

Μεγάλη εἶναι ἡ ἀνταπόκριση τοῦ Πατραϊκοῦ Λαοῦ στὴν πρόσκληση τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας γιὰ ἐθελοντικὴ αἱμοδοσία, ὥστε νὰ καλύπτωνται οἱ ἀνάγκες τῶν συνανθρώπων μας, ποὺ ἔχουν ἀνάγκη αἵματος. Ἡ Ἱερὰ Μητρόπολη διοργανώνει αἱμοληψία τρεῖς φορὲς τὸν χρόνο στὴν Πλατεία Γεωργίου στὴν Πάτρα σὲ συνεργασία μὲ τὰ μεγάλα Νοσοκομεῖα τῶν Πατρῶν Γ.Π.Ν.Π. «Παναγία ἡ Βοήθεια» καὶ «Ἅγιος Ἀνδρέας».
Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος μὲ ἐγκυκλίους του καὶ ὁμιλίες του εὐαισθητοποιεῖ τὸν Λαὸ καὶ τὰ ἀποτελέσματα εἶναι ἄκρως ἱκανοποιητικά. Ἐκτὸς ἀπὸ τὴν γενικὴ αὐτὴ προσπάθεια ποὺ ἀναφέραμε παραπάνω, μὲ τὶς εὐλογίες τοῦ Σεβασμιωτάτου γίνεται ἐθελοντικὴ αἱμοδοσία καὶ στὶς Ἐνορίες, σὲ συνεργασία μὲ τὰ Νοσοκομεῖα τῶν Πατρῶν.
Ὑπεύθυνος στὸν τομέα αἱμοδοσίας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν ἔχει ὁρισθῆ ἀπὸ τὸν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας, ὁ Πρωτοπρεσβύτερος π. Ἰωάννης Σταυρόπουλος ἀπὸ τὴν Ἐνορία τοῦ Παντοκράτορος, ὁ ὁποῖος μὲ θερμουργὸ ζῆλο ἐργάζεται γιὰ τὴν συγκέντρωση αἵματος πρὸς ἀνακούφιση τῶν πασχόντων ἀδελφῶν μας.
Κάθε φορά ποὺ διενεργεῖται ἐθελοντικὴ αἱμοδοσία, ἡ Ἱερὰ Μητρόπολις προσφέρει στοὺς ἐθελοντὲς αἱμοδότες ἕνα ἀναμνηστικὸ δῶρο, πάνω στὸ ὁποῖο ὑπάρχει καὶ ἀνάλογο σύνθημα εὐαισθητοποιήσεως τῶν ἀνθρώπων γιὰ τὴν προσφορὰ αἵματος.
Ἡ τοπικὴ Ἐκκλησία μὲ τὸν τρόπο αὐτό, βοηθάει ἀνθρώπους ἀπὸ τὴν Μητροπολιτική μας περιφέρεια, οἱ ὁποῖοι νοσηλεύονται στὰ τοπικὰ Νοσοκομεῖα ἢ ἀλλοῦ, ἀλλὰ καὶ ἀνθρώπους ἀπὸ ἄλλα γεωγραφικὰ διαμερίσματα τῆς πατρίδος μας ἐφ’ ὅσον τοῦτο ζητηθῇ.
Ἡ κίνησις τῆς τραπέζης αἵματος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν διά τό παρελθόν ἔτος 2011 ἔχει ὡς ἑξῆς: Σύνολον φιαλῶν αἵματος: 1009. Ἐξ αὐτῶν διετέθησαν 185 φιάλαι αἵματος διά τάς ἀνάγκας τῶν ἐμπεριστάτων καί ἀσθενούντων ἀδελφῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν.
Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος, ἀπευθύνει ἕνα μεγάλο εὐχαριστῶ πρὸς ὅλους ἐκείνους οἱ ὁποῖοι, δίδοντας λίγες σταγόνες ἀπὸ τὸ αἷμα τους, σώζουν ζωὲς τῶν συνανθρώπων τους. Ἐπίσης παρακαλεῖ τὸν εὐσεβῆ καὶ φιλόθεο καὶ φιλάνθρωπο Λαό μας νὰ συνεχίσῃ, νὰ ἔχῃ αὐτὴν τὴν εὐαισθησία καθ’ ὅσον ἡ ἀγάπη εἶναι ἐντολὴ τοῦ Θεοῦ. Εὐλογεῖ ἅπαντας τούς ἀδελφοὺς ἐθελοντὲς αἱμοδότες, ὅπως καὶ τοὺς ἐργαζομένους στὸν τομέα αὐτὸ, τόσο στὰ Νοσοκομεῖα, ὅσο καὶ στὴν τοπική μας Ἐκκλησία, εὐχόμενος πᾶσαν δωρεὰν καὶ χάριν παρὰ τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος τὸ Πανάγιον Αἷμα Αὐτοῦ ἐξέχεε, ὑπὲρ τῆς σωτηρίας τῶν ἀνθρώπων.

Καταργήθηκε η λέξη «δεσποινίς» από τα επίσημα έγγραφα στη Γαλλία

Οι Γαλλίδες δεν θα είναι υποχρεωμένες εφεξής να αναφέρουν στα επίσημα έγγραφα την οικογενειακή τους κατάσταση, αφού από τα έγγραφα απαλείφεται η λέξη mademoiselle («δεσποινίς») που δηλώνει φυσικά τις ανύπαντρες γυναίκε
Με απόφαση του πρωθυπουργού Φρανσουά Φιγιόν, όλα τα έγγραφα της κεντρικής κυβέρνησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης θα έχουν μόνο δύο επιλογές για το φύλο των πολιτών: «κυρία» («madame») και «κύριος» («monsieur»).
Επιπλέον οι γυναίκες δεν θα είναι υποχρεωμένες να αναφέρουν το πατρικό τους ή το όνομα του πατέρα ή του συζύγου τους, αναφέρει το Reuters.
Υπέρ της αλλαγής είχαν κινητοποιηθεί οργανώσεις γυναικών που θεωρούν ότι το «δεσποινίς» είναι σεξιστικό, καθώς υπονοεί ανωριμότητα μπορεί να θεωρηθεί προβληματικό για μία ώριμη γυναίκα που δεν έχει παντρευτεί.
Πηγή: in.gr

Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2012

Η αξία μιας πόλης - Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Την αξία μιας πόλης,
δεν την καθορίζει
η ωραιότητα των οικοδομών,
ούτε το πλήθος των κατοίκων,
αλλά η αρετή τους.

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Ο Παπαδήμος και η Συμφωνία της Φεράρας - Γεώργιος Π. Μαλούχος

Την ιστορία μου θύμισε προχθές αγαπητός φίλος, βαθύς γνώστης της ιστορίας: όλα αυτά που συμβαίνουν, είπε, θυμίζουν έντονα τη Συμφωνία της Φεράρας - Φλωρεντίας. Πάγωσα, γιατί, όσο κι αν ουδεμία πραγματολογική σχέση υφίσταται μεταξύ αυτών που αποφάσισε το γιουρογκρούπ και της Συνόδου Φεράρας - Φλωρεντίας, άλλο τόσο, η ιστορία ακούγεται σήμερα σχεδόν ζώσα…
Το 1438, ο Πάπας Ευγένιος έχοντας να αντιμετωπίσει πολύ μεγάλα προβλήματα στο εσωτερικό της δυτικής εκκλησίας και στις ισορροπίες ισχύος στην Ιταλία, πείθει τον Αυτοκράτορα Ιωάννη Η’ Παλαιολόγο να συζητήσουν το ζήτημα της επανένωσης των εκκλησιών. Ως «αντάλλαγμα», του υπόσχεται μεγάλη στρατιωτική βοήθεια της δύσης έναντι του ταχέως ανερχόμενου για το Βυζάντιο τουρκικού κινδύνου. Ο αυτοκράτορας πήρε μαζί του τον Πατριάρχη Ιωσήφ Β’ και πήγαν μαζί με πλήθος αρχιερέων στην Ιταλία, πρόθυμοι να ανταποκριθούν θετικά.
Οι διαπραγματεύσεις, εντατικές και δύσκολες, διεξήχθησαν για καιρό στις δύο ιταλικές πόλεις. Τα θεολογικά ζητήματα της εποχής, είτε το πιστεύουμε είτε όχι, τα λάμβαναν εξίσου, αν όχι και περισσότερο σοβαρά από την υπόθεση του χρέους και του ευρώ: άλλωστε, δεν επρόκειτο για τίποτε άλλο, παρά για μια από τις πολλές προσπάθειες ένωσης της Ευρώπης που έγιναν και απέτυχαν ανά τους αιώνες. Η πολιτική σημασία ήταν δηλαδή, ακόμη μεγαλύτερη από αυτή που ζούμε σήμερα.
Βεβαίως, ο Πάπας, κατάφερε να μετατρέψει τις αποφάσεις της Συνόδου σε ένα είδος «αφομοίωσης» της Ανατολής από τη Δύση. Κι έτσι, η Συμφωνία - πρακτικό που υπέγραψαν τον Ιούλιο του 1439, ερμηνεύθηκε πίσω στην Κωνσταντινούπολη ως προσχώρηση της Ανατολής στη Δύση κι όχι ως ισότιμη πράξη, ιδίως μέσα από τις σφοδρές αντιδράσεις του Μάρκου Ευγενικού.
Η αντιπροσωπεία επέστρεψε στην Πόλη το Φεβρουάριο του 1440. Το αποτέλεσμα, ήταν ότι ο λαός και ο κλήρος την αποδοκίμασαν έντονα, μαζικά, ανοιχτά και βίαια. Η Συμφωνία είχε πεθάνει… Το ερώτημα αν η Βυζαντινή Αυτοκρατορία θα είχε σωθεί με την εφαρμογή της Συμφωνίας δεν θα απαντηθεί ποτέ – αν και είναι προφανώς εντελώς αφελές…
Ας μην πλανώνται οι ηγεσίες: όλα, θα παιχτούν και σήμερα στο λαό. Η Ελλάδα, όπως έγραψαν προχθές και οι Φαινάνσιαλ Τάιμς, είναι πια αποικία στην καρδιά της Ευρώπης. Κι αυτό, μαζί με τα όσα σημαίνει στην πράξη, δεν χωνεύεται. Μην περιμένει κανείς στο Μέγαρο Μαξίμου ή στα κόμματα ότι όλα αυτά θα γίνουν ερήμην του λαού. Ούτε οι αυτοκράτορες δεν κατάφεραν κάτι τέτοιο… Αν πιστεύουν αυτό που υπέγραψαν, πρέπει τώρα να πείσουν. Οσο για το πώς, εκεί, ας τους φωτίσει ο θεός. Γιατί, άνθρωπος, δύσκολα θα βρει τον τρόπο…  
Γιώργος Π. Μαλούχος
Πηγή ΤΟ ΒΗΜΑ

Deutsche Bank: Αποζημιώσεις σε επενδυτές θανάτου

Αποζημίωση 100% δίνει η Deutsche Bank σε όσους επενδυτές επιθυμούν να αποσυρθούν από επενδυτικό πρόγραμμα, το οποίο προτείνει στους συμμετέχοντες να πλουτίσουν στοιχηματίζοντας στον πρόωρο θάνατο ανθρώπων!

Οι αποδόσεις του επενδυτικού χαρτοφυλακίου Kompass Life 3 εξαρτώνται από το προσδόκιμο ζωής μίας ομάδας 500 ανωνύμων προσώπων, τα οποία προσφέρονται εθελοντικά στις ΗΠΑ. Όσο περισσότεροι θάνατοι επέρχονται το ταχύτερο, τόσο μεγαλύτερα θα είναι τα κέρδη των επενδυτών.

Περίπου 10.000 επενδυτές, στην πλειονότητά τους μικροκαταθέτες, στη Γερμανία συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό, που ξεκίνησε το 2007 και ήδη έχει έναν όγκο 200 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, ορισμένοι επενδυτές εξέφρασαν παράπονα, όχι ηθικής φύσεως αλλά για την ισχνή απόδοση του προγράμματος, η οποία ετησίως απέδιδε το 3% στο διάστημα 2009-2011.

Πηγή: skai.gr