Είναι μερικές φορές που αισθανόμαστε πως κάποιοι θέλουν να μας κλειδαμπαρώσουν σ' ένα δωμάτιο. Για να μη διαμαρτυρόμαστε μας διαβεβαιώνουν πως πρόκειται για το ίδιο υπερώο στο οποίο εμφανίστηκε ο αναστημένος Χριστός. Οι αλήθειες που μας κρύβουν είναι δύο. Πρώτη, πως οι φοβισμένοι δεν είμαστε εμείς οι έγκλειστοι, αλλά όσοι περιστοιχίζουν τη συνείδησή μας με τις δικές τους φοβίες και δεύτερη, πως κρατούν για τον εαυτό τους το αποκλειστικό προνόμιο του να μπαινοβγαίνουν από τους τοίχους των θυρών κεκλεισμένων. Βέβαια οι τοίχοι αυτοί υψώνονται μέσα τους και κατασκευάζονται είτε από φάσματα κενοδοξίας είτε από χίμαιρες ενοχών.
Θα στέκει διαχρονικό το πρόβλημα για τους πιστούς η διαχείριση των ψευδοομολογιών του εσωτερικού μας κόσμου. Η ανάγκη του να ονομαζόμαστε εμείς οι ορθόδοξοι για να καταπραΰνουμε την φοβία του μήπως δεν είμαστε. Η αδυναμία του να ψιθυρίσουμε ήσυχα στους εφιάλτες μας, πως γινόμαστε χριστιανοί και πως ακόμα δεν γινήκαμε.
Είμαστε χριστιανικές κοινότητες που πορεύονται στη γεύση της Εκκλησίας σε κάθε τους σύναξη ευχαριστιακή, αλλά δεν φυλακίζεται η γεύση στην ιστορία... Τί είναι Εκκλησία; Εάν ρωτήσουμε τον εαυτό μας θα βρούμε την απάντηση; Δεν μας ξεπερνά πολύ το ερώτημα; εάν σεβόμαστε το δικό μας ταξίδι τότε πώς εκτοξεύουμε δηλητηριώδη βέλη στους συνταξιδιώτες μας;
Η τιμή στους Πατέρες προϋποθέτει δύο αφανείς πραγματικότητες. Η πρώτη, να μην τους υποτάσσεις στα υστερόβουλα σχέδιά σου και η δεύτερη να μην τους επικαλείσαι απο ματαιοδοξία, θέλοντας να υποβάλεις στους ακροατές σου το αίσθημα πως είσαι και εσύ τόσο σπουδαίος όσο ήταν κι αυτοί. Αυτοί, λοιπόν, οι οδηγοί μας δεν ήταν μήτε κουτοί μήτε αναίσθητοι, όταν απέφευγαν να καταδικάσουν σε Σύνοδο τη Ρωμαϊκή Εκκλησία και τις Εκκλησίες της Μεταρρύθμισης ως αιρετικές. Ελπίζω επίσης να αποδεχόμαστε πως με την φροντίδα της Πρόνοιας του Θεού έλαβαν χώρα ως τα σήμερα όλες οι Οικουμενικές Σύνοδοι. Θα τα βάλουμε μήπως μαζί Του, γιατί αμελεί εδώ και δέκα αιώνες να τακτοποιήσει μια τόσο σοβαρή εκκρεμότητα; Πατέρες που αγίασαν επί δέκα αιώνες έπασχαν στην ομολογία;
Η Ρωμαϊκή Εκκλησία έχει τη θεία χάρη και μόνο από το γεγονός της ύπαρξης της Ορθόδοξης Εκκλησίας που αγαπητικά περιποιείται τα τραύματά Της. Όπως ο πρεσβύτερος υιός της ευαγγελικής παραβολής του Ασώτου ανήκει στην οικογένεια του Πατέρα Του που παρακλητικά τον θεραπεύει διαλεγόμενος μαζί του. Πιστεύει κανείς πως η άρνησή του να συμμετάσχει στο Δείπνο του στερεί την ιδιότητα του Υιού; Το χάριν του Ασώτου Δείπνο γίνεται αιτία να χορηγηθή μεγαλύτερη χάρη και στο μεγάλο αδελφό. Εάν η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν γίνει χορηγός του ελέους και αληθείας στην πρεσβυτέρα αδελφή Της τότε θα καταντήσει μία Εκκλησία ιδιωτών και από την πίσω πόρτα θα εκπληρώσει με την πράξη Της τη θεωρία του Filioque. Ο διάλογος με τη Ρωμαϊκή Εκκλησία ως πράξη υποστηρίζει την άρνηση του Filioque. Η θεολογία του Filioque έχει πνευματικό καρπό ο καθένας να ενδιαφέρεται μόνον για τον εαυτό του περιφρονώντας τον άλλο.
Όσοι υποστηρίζουν τη διακοπή του Διαλόγου σαρκώνουν αντί της εικόνος της κοινωνίας του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος εκείνη της ιδιώτευσης του Πατέρα μέσω της εκπόρευσης του Αγίου Πνεύματος και της ιδιώτευσης του Υιού μέσω του ίδιου έργου. Αυτή την ρήξη αρνείται από την ίδια του τη φύση ο Διάλογος των αδελφών Εκκλησιών.
Θα στέκει διαχρονικό το πρόβλημα για τους πιστούς η διαχείριση των ψευδοομολογιών του εσωτερικού μας κόσμου. Η ανάγκη του να ονομαζόμαστε εμείς οι ορθόδοξοι για να καταπραΰνουμε την φοβία του μήπως δεν είμαστε. Η αδυναμία του να ψιθυρίσουμε ήσυχα στους εφιάλτες μας, πως γινόμαστε χριστιανοί και πως ακόμα δεν γινήκαμε.
Είμαστε χριστιανικές κοινότητες που πορεύονται στη γεύση της Εκκλησίας σε κάθε τους σύναξη ευχαριστιακή, αλλά δεν φυλακίζεται η γεύση στην ιστορία... Τί είναι Εκκλησία; Εάν ρωτήσουμε τον εαυτό μας θα βρούμε την απάντηση; Δεν μας ξεπερνά πολύ το ερώτημα; εάν σεβόμαστε το δικό μας ταξίδι τότε πώς εκτοξεύουμε δηλητηριώδη βέλη στους συνταξιδιώτες μας;
Η τιμή στους Πατέρες προϋποθέτει δύο αφανείς πραγματικότητες. Η πρώτη, να μην τους υποτάσσεις στα υστερόβουλα σχέδιά σου και η δεύτερη να μην τους επικαλείσαι απο ματαιοδοξία, θέλοντας να υποβάλεις στους ακροατές σου το αίσθημα πως είσαι και εσύ τόσο σπουδαίος όσο ήταν κι αυτοί. Αυτοί, λοιπόν, οι οδηγοί μας δεν ήταν μήτε κουτοί μήτε αναίσθητοι, όταν απέφευγαν να καταδικάσουν σε Σύνοδο τη Ρωμαϊκή Εκκλησία και τις Εκκλησίες της Μεταρρύθμισης ως αιρετικές. Ελπίζω επίσης να αποδεχόμαστε πως με την φροντίδα της Πρόνοιας του Θεού έλαβαν χώρα ως τα σήμερα όλες οι Οικουμενικές Σύνοδοι. Θα τα βάλουμε μήπως μαζί Του, γιατί αμελεί εδώ και δέκα αιώνες να τακτοποιήσει μια τόσο σοβαρή εκκρεμότητα; Πατέρες που αγίασαν επί δέκα αιώνες έπασχαν στην ομολογία;
Η Ρωμαϊκή Εκκλησία έχει τη θεία χάρη και μόνο από το γεγονός της ύπαρξης της Ορθόδοξης Εκκλησίας που αγαπητικά περιποιείται τα τραύματά Της. Όπως ο πρεσβύτερος υιός της ευαγγελικής παραβολής του Ασώτου ανήκει στην οικογένεια του Πατέρα Του που παρακλητικά τον θεραπεύει διαλεγόμενος μαζί του. Πιστεύει κανείς πως η άρνησή του να συμμετάσχει στο Δείπνο του στερεί την ιδιότητα του Υιού; Το χάριν του Ασώτου Δείπνο γίνεται αιτία να χορηγηθή μεγαλύτερη χάρη και στο μεγάλο αδελφό. Εάν η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν γίνει χορηγός του ελέους και αληθείας στην πρεσβυτέρα αδελφή Της τότε θα καταντήσει μία Εκκλησία ιδιωτών και από την πίσω πόρτα θα εκπληρώσει με την πράξη Της τη θεωρία του Filioque. Ο διάλογος με τη Ρωμαϊκή Εκκλησία ως πράξη υποστηρίζει την άρνηση του Filioque. Η θεολογία του Filioque έχει πνευματικό καρπό ο καθένας να ενδιαφέρεται μόνον για τον εαυτό του περιφρονώντας τον άλλο.
Όσοι υποστηρίζουν τη διακοπή του Διαλόγου σαρκώνουν αντί της εικόνος της κοινωνίας του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος εκείνη της ιδιώτευσης του Πατέρα μέσω της εκπόρευσης του Αγίου Πνεύματος και της ιδιώτευσης του Υιού μέσω του ίδιου έργου. Αυτή την ρήξη αρνείται από την ίδια του τη φύση ο Διάλογος των αδελφών Εκκλησιών.
Υάκινθος.
63 σχόλια:
Υποθέτω ότι η ανάρτηση του κειμένου γίνεται για να επισημανθούν τα κραυγαλέα λάθη του.
Καταρχήν είναι αδιανόητο κληρικός που αρθρογραφεί στον "Εφημέριο" επίσημο όργανο της Εκκλησίας της Ελλάδος να αγνοεί ότι και οι Παπικοί αλλά και ο Προτεσταντισμός καταδικάστηκαν πάλιν και πολλάκις από Ορθόδοξες Συνόδους
Ιδιαίτερα οι Παπικοί έχουν καταδικαστεί από 20 Πανορθόδοξες και τοπικές συνόδους και από το ΣΥΝΟΛΟ των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας την τελευταία χιλιετία.
Αν ο καλός αρθρογράφος γράφει ότι έγραψε επειδή αγνοεί την εκκλησιαστική ιστορία καλόν είναι να αρθρογραφεί αφού ενημερωθεί για το θέμα που πραγματεύεται.
Αν όμως έγινε σκόπιμη και κραυγαλέα διαστροφή των ιστορικών γεγονότων τότε μιλάμε για πολύ σοβαρό ολίσθημα.
Ευχαριστούμε λοιπόν το ιστολόγιο "Αναστάσιος" που μας βοήθησε να αντιληφθούμε ποια λοιμική νόσος προσβάλλει ακόμη και κληρικούς και βρίσκει, ως μη όφειλε, φιλόξενο βήμα από τις στήλες περιοδικού της Εκκλησίας που απευθύνεται μάλιστα σε κληρικούς!!!
Τι άλλο θα ακούσουμε απ τον κουλτουριάρη νεοορθόδοξο παπά της Σαλονίκης που επειδή καινολογεί μάλλον κενολογεί γίνεται αρεστός σε ικανή μερίδα της Σαλονικιώτικης νεολαίας;Άφού λοιπόν δεν καταδικάστηκε ο παπισμός και η μεταρρύθμιση δεν υπάρχει πρόβλημα!Ωραία τω όντι λογική!Αλλ ω αγαθέ!Οι μορμόνοι,οι κουάκεροι,οι μεθοδιστές και πλείστες άλλες παραφυάδες καταδικάστηκαν επίσημα από οικουμενικές ή τοπικές συνόδους;΄Πότε επιτέλους η Ελλαδική Εκκλησία θα ασχοληθεί σοβαρά με τους αιρετίζοντες λαικούς και κληρικούς που δυστυχώς βρίσκουν καταφύγιο στο κατά τα άλλα αξιόλογο μπλογκ σας;
Διαφωνώ με τα όσα έγραψαν οι παραπάνω φίλοι. Ως κείμενο με προβλημάτισε. Βλέπει τα πράγματα με άλλη ματιά την οποία βρίσκω περισσότερο εκκλησιαστική. Ο κάθε διάλογος μόνο ωφέλεια φέρνει. Η τελευταία παράγραφος τα λέει όλα.
Αυτό που δεν μου αρέσει στον Υάκινθο είναι ότι κάνει επιλογές κειμένων αλλά ο ίδιος δεν παίρνει μέρος στον διάλογο. Δεν φτάνει μόνο ο προβληματισμός Υάκινθε πρέπει να μας λες και εσύ τις σκέψεις σου στα κείμενα που μας παρουσιάζεις.
Ο κάθε διάλογος μόνον ωφέλεια φέρνει, ισχυρίζεται ο ανώνυμος σχολιογράφος.
Ανάτρεξε αδελφέ μου στη Γένεση για να διαπιστώσεις το ακριβώς αντίθετο από αυτό που ισχυρίζεσαι.
Μελέτησε τον Αόρατο Πόλεμο του Αγίου Νικοδήμου για να διαπιστώσεις ότι το πρόβλημα από το διάλογο αρχίζει.
Σε κάθε περίπτωση κανένας ΔΕΝ διαφωνεί με τους διαλόγους με τους αλλόθρησκους και τους αιρετικούς αν έχουν καλή διάθεση να βρουν την αλήθεια.
Αν οι Ορθόδοξοι αντιπρόσωποι πηγαίνουν στους διαλόγους και ομολογούν ορθόδοξα και ΔΕΝ συμπροσεύχονται με τους αιρετικούς και τους αλλόθρησκους ΟΥΔΕΙΣ έχει αντίρρηση να διεξάγονται.
Οι αντιρρήσεις μας για τους διαλόγους εστιάζονται αποκλειστικά στο ότι συνομολογούνται προδοτικές συμφωνίες για την Ορθοδοξία όπως του Σαμπεζύ και του Μπαλαμάντ, προωθούνται κακόδοξες θεολογίες όπως η βαπτισματική, η θεωρία των κλάδων και η θεολογία των αδελφών Εκκλησιών.
Αλλωστε είναι θέμα κοινής λογικής να αντιληφθεί κανείς την αλήθεια των ισχυρισμών μου.
Για ποιο λόγο θα είχαμε ποτέ αντίρρηση να διαξάγεται διάλογος με εκπροσώπους ανθρώπους όπως οι π. Θεόδωρος Ζήσης, π. Γεώργιος Μεταλληνός, π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, π. Γεώργιος Καψάνης, π. Σαράντης, οι Σεβασμιότατοι Κυθήρων, Αιτωλοακαρνανίας , Ναυπάκτου, Πειραιώς κτλ. ή ο κ. Τσελεγγίδης;
Ενώ τώρα;
Μας αδικείς επειδή τρέμουμε σύγκορμοι επειδή οι Περγάμου, Μεσσηνίας, Φειδάς, Τσέτσης, κτλ εκπροσωπούν την Ορθοδοξία στους διαλόγους;
Ποια Ορθοδοξία εκπροσωπούν αφού ο Μεσσηνίας λ.χ. δήλωσε στη Σύνοδο της Ιεραρχίας ότι η Εκκλησία είναι διαιρεμένη;
Κάπως μπερδεμένη την βλέπω την ερμηνευτική την οποία κάνει ο πατήρ προκειμένου να βγάλει τα συμπεράσματα που θέλει. Νομίζω ότι η βάρκα μπάζει πολλά νερά.
Παναγία μου τι λέει ο παππούλης μας !
«Όσοι υποστηρίζουν τη διακοπή του Διαλόγου σαρκώνουν αντί της εικόνος της κοινωνίας του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος εκείνη της ιδιώτευσης του Πατέρα μέσω της εκπόρευσης του Αγίου Πνεύματος και της ιδιώτευσης του Υιού μέσω του ίδιου έργου. Αυτή την ρήξη αρνείται από την ίδια του τη φύση ο Διάλογος των αδελφών Εκκλησιών»».
Όποιος το κατάλαβε τον ικετεύω να μου το εξηγήσει στα ελληνικά !
Υάκινθε μην περιφρονήσεις την έκκλησή μου !
Kαλημέρα!Η διδασκαλία της Αγίας Γραφής,της Αποστολικής και Αγιοπατερικής παραδώσεως,δεν έχει ανθρώπινη προέλευση.''Στήκετε και κρατείτε τας παραδώσεις''.μας λέγει το Γραφικό χωρίο [Β!θΕΣΣ.β!15.Δεν έγραψαν αφεαυτού το ευαγγέλιο στο οποιό και στηρίχτηκαν και οικ.συνόδοι.Ο χριστός,μας λέγει όστις θέλει οπίσω μου ελθείν..Εδώ έχουμε μπερδέψει τα πράγματα..μιλάμε για ενότητα θρησκειών...μιλάμε για ενότητα των εκκλησιών και μιλάμε για διάλογο ..Μιά είναι η ΑΓΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ...Ενότητα των εκκλησιών δεν μπορει λοιπόν να γίνει διότι όλες οι άλλες εκκλησίες είναι προσβεβλημένες από τις πλάνες και καταδικασμένες εάν δεν μετανοήσουν.Η Δυτική χριστιανοσύνη δεν έχει ορθή πίστη.Διάλογος να γίνει ναι..με ποιούς να γίνει διάλογος;Με τους αυτοπροαίρετως προσερχομένους στην ορθή πίστη ,σε αυτούς που όπως λέγει το Γραφικό χωρίο΄''Διδάσκαλε τι να κάνω για να κληρονομήσω την βασιλεία των ουρανών;''ποιοί θα κάνουν το διάλογο;Οι προσωπικότητες που ζουν το μήνυμα ώστε να μπορούν να το μεταδώσουν.Δεν μπορούμε να ανακατευόμαστε μέσα στα παζάρια του Βατικανού παραγκωνίζοντας τους ιερούς κανόνες διότι εάν το κάνουμε θα κληρονομήσουμε το ''ΟΥΕ''μας λέγει ο Οσιος Νείλος.Το να συμμετέχουμε λοιπόν επίσημα η ανεπίσημα στις διάφορες διαθρησκευτικες εκδηλώσεις μόνο και μόνο για να δώσουμε τη μαρτυρία της ορθόδοξης Αλήθειας και Πίστεως μας προς όλες τις κατευθύνσεις πάλι δεν έίναι καλό ούτε και σαν επιχείρημα αφου ο λύκος δεν μπορεί να συνυπάρξει με το αρνι και αφού υποβιβάζεται έτσι η Ορθοδοξία διότι σου λέγει ο άλλος τι παπικός ,τι προτεστάντης,τι ορθόδοξος αφου είμαστε ''αδελφές εκκλησίες''>>>πην
>>Oπως γνωρίζουμε από τα Γραφικά χωρία ''Ουδείς δύναται εισελθείν προς εμε εάν μη ο πατήρ ο πέμψας ελκύσει αυτόν [ιωάν44]Καθένας λοιπόν πιστεύει επειδή προσελκύθειαπό την χάρη...Αν όμως πουμε πως κάθε άνθρωπος πρέπει να κληθεί για να προσελκυθεί από τον θεό και να πιστέψει,γιατί δν οδηγεί και τους ετερόδοξους,ετεροθρησκους κ.λ.π στην πίστη;--ο θεός πάντας θέλει σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν[Α.Τιμ β,4]ποια είναι η επίγνωση της Αληθείας;Η ζώσα πίστις με την αδιάλειπτη προσευχή,τα μυστήρια της Εκκλησίας,τη μελέτη των Γραφών και πατερικών κειμένων ,τα έργα αγάπης κ.λ.π--Γιατί δεν θέλουν να έλθουν σε επίγνωση Αληθείας;Διότι δεν θέλουν να έλθουν...''και δεν μπορούσε εκει να κάνει ούτε ένα θαύμα εξαιτίας της απιστίας τους[Μαρκ6,5-6]Μην ευαγγελιζόμαστε διαφορετικα από ότι ευαγγελίστηκαν οι αυτόπτες του Λόγου..Για θέματα πίστεως απαγορεύται η σιωπη...Ο Στάρετσ Σέργιος είπε ''μην τολμήσει κανείς και θεολογήσει χωρίς τους τρεις ιεράρχες''Ποιά λοιπόν ήταν η θέση τους σε όλα αυτά;Πετάς το παλαιό;πως το πετάς αφου είναι το προζύμι του νέου;Τιμή αγίου[μας λέγει η Εκκλησία ]μίμησις Αγίου..πως τιμάς λοιπόν τον Αγιο αφού δεν τον μιμήσαι;Πην.
Σημασία δεν έχει τι διαβάζεις. Σημασία έχει τι πιστεύεις πριν αρχίσεις το διάβασμα. Η ερμηνευτική μας πάνω στα κείμενα έχει κυρίως εσωτερικές προϋποθέσεις γνωστικές και ψυχολογικές, συνειδητές και ασυνείδητες.
Έτσι καθίσταται ξεκάθαρο το πώς "διαβάζοντας" το ίδιο κείμενο οδηγούμαστε σε τόσο εκ διαμέτρου αντίθετα συμπεράσματα.
Στην ανάγνωσή μας αυτή δεν εμβαθύνουμε στα γραφόμενα αλλά συχνά χρησιμοποιούμε "κωδικοποιημένα σήματα" που μας επιτρέπουν αυτομάτως την κατάταξη του κειμένου χωρίς πολλή πολλή σκέψη. Τέτοια σήματα είναι το όνομα του συγγραφέα ή λέξεις-κλειδιά με λειτουργία ταμπέλας. Η υπεραπλουστευτική αυτή "ανάγνωση" έχει συνήθως ψυχολογικά αίτια και απέχει της αλήθειας παρασάγγας.
Η χρήση του λόγου του άλλου ως λίθου δια του οποίου θα του επιβάλλουμε την προαποφασισμένη ποινή του δια λιθοβολισμού θανάτου είναι συνηθισμένη κυρίως σε ιδεολογικά φορτισμένες συζητήσεις όπως η παρούσα. Και με σύνηθες ψυχολογικό άλλοθι την υπεράσπιση της αλήθειας. Τρομάρα μας!!!!
ΓΔΜ
Αφού κ. Τελεβάντε, ο διάλογος γεννά κάθε κακό, εσείς γιατί συμμετέχετε σ'αυτόν εδώ τον διάλογο; επειδή είσθε άτρωτος;
ο π.Κ.Νευροκοπλής δεν ισχυρίζεται ότι δεν έχει καταδικασθή απο Πατέρες ή τοπικές συνόδους ο παπισμός ή η Μεταρρύθμιση, αλλά ότι δεν έχει συγκληθή οικ. Σύνοδος επ'αυτών,και επ'αυτού έχει και καταθέτει την δική του ερμηνευτική θεολογική πρόταση-ασχέτως εαν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί
για μένα το πιό σημαντικό είναι οι δυο προυποθέσεις που θέτει στη μελέτη και χρήση των Πατέρων και η νοτροπία του φοβικού συνδρόμου που καλλιεργείται απο τους αυτοανακηρυσσόμενους ως προστάτες της πίστεως έναντι της στάσεως που πρέπει να έχομε όχι μόνο ως "μεμονωμένοι" χριστιανοί αλλά και ως Εκκλησία,στους κάθε είδους σχισματικούς ή αιρετικούς
να υπενθυμίσω ότι στα όσα λέει ο άγ. Μάρκος ο Ευγενικός για τους παπικούς, κάπου τους αποκαλεί "μέλη του Δεσποτικού Σώματος".
Τί αξία έχει η δική μου θέση; Τα κείμενα που δημοσιεύω αποβλέπουν σε ένα γόνιμο προβληματισμό που μας βγάζει έξω απο πραγματικά αλλά κυρίως "τεχνητά" αυτονόητα, που εμποδίζουν στην πλήρη και ουσιαστική γνώση των θεμάτων, και άρα στην παρεμπόδιση οποιουδήποτε διαλόγου και στη δημιουργία "κεκλεισμένων τειχών"....
εξ άλλου όπως τονίζει κι ο Μ.Βασίλειος, "επεί δυσθήρατος εστίν η αλήθεια, πανταχόθεν εξερευνητέα".(αυτό κι αν αποτελεί-απαιτεί έρευνα και διάλογο στην πιο απόλυτη και ουσιαστική του μορφή).
Υάκινθος.
Δεν νομίζω ότι φτάνει μόνο ο προβληματισμός Υάκινθε. Οι πειραματικοί προβληματισμοί από εμένα που δεν γνωρίζω θεολογία ίσος και να είναι καταστρεπτικοί. Σε κάποια θέματα χρειάζεται χειραγώγηση ώστε οι απόψεις να μην είναι εσφαλμένες.
Η Ορθοδοξία διαθέτει ισχυρές θεολογικές δυνάμεις για να ανταπεξέλθει στο διάλογο. Πράγμα που επιβεβαιώνεται με την παρατήρηση της επιρροής της σύγχρονης Ορθόδοξης θεολογίας στη σύγχρονη θεολογία της Δύσης. Όποιος πιστεύει στην αλήθεια δεν φοβάται να διαλεχτεί γι’ αυτήν. Η αλήθεια δεν φοβάται το διάλογο. Είχε τονίσει ο Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης και νομίζω ότι έχει δίκιο.
Η άρνηση του διαλόγου αποτελεί έγκλημα και η αποδοχή του δυνατότητα κοινωνίας και αγάπης. Την ένωση κάνει η Εκκλησία και όχι οι θεολογικοί διάλογοι. Δεν είδα λάθη στο σκεπτικό του αρθρογράφου. Είναι πράγματι κείμενο προβληματισμού. Χαίρω που ο «Εφημέριος» δημιουργεί έδαφος θεολογικού προβληματισμού και διαλόγου.
Προς προβληματισμό :
Γιατί ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Στυλιανός έχει χαρακτηρίσει τον διεξαγόμενο διάλογο με τους Ρ/ΚΑθολικούς ως "ΑΝΟΣΙΟ ΠΑΙΓΝΙΟ" και φτάνει μάλιστα να λέει ότι "Σήμερον, ατυχώς, ουδόλως διαφέρομεν των Ουνιτών" ;
π. ΑΚΓ
Είναι σοβαρή θεολογική ερμηνεία αυτή του φιλιόκβε που επιχειρεί ο π.Κων/νος;Άυτή είναι η΄πραγματική έννοια του φιλιόκβε και οι προεκτάσες της;Ως πότε θα μπερδεύουμε τα δόγματα της Ορθοδοξίας με τις ιδεοληψίες μας;
--O kΎΡΙΟΣ μας είπε:-Τα πάντα εγνώρισα υμίν[ιωαν.ιε 15].Οταν λοιπόν υπάρχει επιμονή στην πλάνη δεν υπάρχει νόημα να επιμένει κανείς με νουθεσίες,συμβουλές κ.λπ.Για αυτόν τον λόγο ο Θείος Παύλος μας λέγει ''παραιτου''...Το ''παραιτου'' εφάρμωσαν και οι Αγιοι Πατέρες για να φυλαχτεί η ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ...Η Εκκλησία ,δεν είναι ανθρώπινος θεσμός,είναι σώμα χριστου...πην
ΤΑ ΤΕΛΥΤΑΙΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΜΕΡΙΟΥ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΡΑΜΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ --ΟΠΟΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑ ΔΕΧΟΜΑΙ.ΣΤ.
Υάκινθε διάβαζε καλά τις αναρτήσεις σου.
Ο π. Νευροκοπλής δεν ομιλεί μόνο για Οικουμενική Σύνοδο, αλλά λέει ότι οι Πατέρες «δεν ήταν μήτε κουτοί μήτε αναίσθητοι, όταν απέφευγαν να καταδικάσουν σε Σύνοδο τη Ρωμαϊκή Εκκλησία και τις Εκκλησίες της Μεταρρύθμισης ως αιρετικές». Και στη συνέχεια αναφέρεται και σε Οικουμενικές. Κατά τον π. Νευροκ. καμία Σύνοδος δεν καταδίκασε τους Λατίνους.
Από πού βγάζει το συμπέρασμα ο π. Ν. ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία μόνο διά της Οικουμενικής Συνόδου αποφαίνεται; Ποια Οικουμενική Σύνοδος καταδίκασε τους Μάρτυρτες του Ιαχωβά; Μήπως επειδή δεν υπάρχει τέτοια καταδίκη έχεις αμφιβολίες Υάκινθε αν είναι αιρετικοί οι Ιαχωβάδες;
Υάκινθε εξήγησέ μου:
Οι Πατέρες «δεν ήταν μήτε κουτοί μήτε αναίσθητοι, όταν απέφευγαν να καταδικάσουν σε Σύνοδο τη Ρωμαϊκή Εκκλησία και τις Εκκλησίες της Μεταρρύθμισης ως αιρετικές». Συμφωνώ, δεν ήσαν ούτε κουτοί ούτε αναίσθητοι!
Όταν όμως οι ίδιοι οι Πατέρες καταδίκαζαν «τη Ρωμαϊκή Εκκλησία και τις Εκκλησίες της Μεταρρύθμισης ως αιρετικές» ως Ποιμένες και Διδάσκαλοι της Εκκλησίας τι ήσαν; Να υποθέσω ότι τότε ήσαν κουτοί και αναίσθητοι;
Δεν μου εξηγήσατε πάντως τι σημαίνει η τελευταία παράγραφος του π. Ν.
Υάκινθε περιμένω.
π. ΑΚΓ,
Ο Αυστραλίας Στυλιανός δεν έχει γράψει "ΑΝΟΣΙΟ ΠΑΙΓΝΙΟ" αλλά "ΑΝΟΥΣΙΟ ΠΑΙΓΝΙΟ". Νομίζω καταλαβαίνετε τη διαφορά.
Πού έγραψε ότι δεν διαφέρουμε των Ουνιτών ;
Ας είμαστε πιο προσεκτικοί !
«σχίσμα εγένετο εν τω όχλω δι' αυτόν». (Ίω. ζ' 43)
Ο Αυστραλίας Στυλιανός π. ΑΚΓ ήταν πάντα επικριτικός στον διάλογο εναντίων των παπικών. Όταν ήταν πρόεδρος σε συνέντευξή του είχε μιλήσει με τρόπο ανοίκειο για τους παπικούς. Και κατά τις συνεδριάσεις της επιτροπής ήταν σκληρό καρύδι. Τότε όμως οι σκληροπυρηνικοί Ορθόδοξοι τον κτυπούσαν πανταχόθεν. Τώρα πλέον που δεν έχει καμιά θέση εις τον διάλογο κάποιοι τον ενθυμούνται. Είναι πλέον αργά. Στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα.
Στον ανώνυμο 9:31
Επιμένω στην αναφορά του Αυστραλίας. Έγραψε "ΑΝΟΣΙΟ ΠΑΙΓΝΙΟ", όχι ανούσιο!(θα τεκμηριώσω προσεχώς)
Μην ξεχνάμε ότι ο Αυστραλίας δεν είναι κάποιος με τα σύνδρομα που προσάπτει ο π. Νευροκοπλής συλλήβδην εναντίον όσων διαφωνούν με τα οικουμενιστικά, αλλά ήταν 20 χρόνια συμπρόεδρος στο Διάλογο με τους Ρ/Καθολικούς.
Μήπως και αυτός εξαναγκάστηκε σε παραίτηση επειδή ήταν "σκληρό καρύδι" (κατά Αριμαθαίο); Ο άλλος εξεδιώχθη από το Διάλογο επειδή ήταν "δύσχρηστος", ο άλλος γιατί ήταν αυστηρός στο θέμα της Ουνίας, ο άλλος γιατί δεν ήταν ... "γαλλόφωνος" ...
Τελικά τι διάλογος είναι αυτός;
Η καταγγελία του Αυστραλίας ότι μετά τη συμφωνία του Balamand "Σήμερον, ατυχώς, ουδόλως διαφέρομεν των Ουνιτών" δεν πρέπει να μας ανησυχήσει;
Καλές οι γενικότητες και οι θεωρίες περί του διαλόγου, αλλά δεν πρέπει να δούμε και συγκεκριμένες παραμέτρους του συγκεκριμένου διαλόγου που οδηγούν ;
Προς προβληματισμό !
π. ΑΚΓ
Τέτοια κείμενα θέλω Ιστολόγε μήπως και ξυπνήσουν μερικοί. Μου αρέσει να διαβάζω σχόλια που ο κάθε ένας λέει την γνώμη του. Αυτό είναι πνευματική υγεία. Έτσι μπράβο να βρίσκεις κείμενα να μας ξυπνάς από τον λήθαργο.
Έλεος βρε παιδιά και με μένα τον μειωμένης θεολογικής αντιλήψεως!
Γιατί περιφρονείτε την έκκλησή μου; Σας θερμοπαρακαλώ και πάλι ιδιαιτέρως εσάς που βρήκατε πολύ ενδιαφέρον το άρθρο του π. Ν. να εξηγήσετε και σε μένα τι σημαίνει η τελευταία παράγραφος που αναφέρεται στην … ιδιώτευση του Πατέρα και του Υιού μέσω της εκπόρευσης του Αγίου Πνεύματος!
Δεν καταλαβαίνω γρί!
Ιδιαιτέρως παρακαλώ τον Υάκινθο, τον Αριμαθαίο, και τον κ. 12:10 κατά τον οποίο «η τελευταία παράγραφος τα λέει όλα».
Εκτός και αν και εσείς δεν καταλαβαίνετε και για το λόγο αυτό βρίσκεται το κείμενο ενδιαφέρον….
Πριν απαντήσω τα ερωτήματα των καλών αδελφών παρακαλώ να μας διευκρινισετε αν ο Αριμαθαίος και Υάκινθος είναι το ίδιο πρόσωπο ή δύο διαφορετικά πρόσωπα.
Αγαπητέ κ. Τελεβάντο, τον Υάκινθο τον γνωρίζω. Μου αποστέλλει με e-mail τις συνεργασίες του.
Τον Αριμαθαίο δεν τον γνωρίζω.
Είναι δύο διαφορετικά πρόσωπα.
Δηλαδή αν κατάλαβα καλά τον γνωρίζετε μόνο ηλεκτρονικά. Οχι εκ του σύνεγγυς τον Υάκινθο. Επομένως δεν γνωρίζετε λ.χ. αν είναι κληρικός λαικός ή μοναχός;
Άσε ρε που θα μας πεις ότι δεν τον γνωρίζεις!Δεν μας πείθεις ρε!Όλοι ίδιοι είστε τα τσιράκια του Αρχοντώνη!
Ο Υάκινθος μου έχει γράψει το ποιος είναι, το βλέπω και στον λογότυπο του mail του. Μου έχει εκφράσει κ. Τελεβάντε την επιθυμία του, από την αρχή της συνεργασίας, να μην γνωστοποιήσω το ποιος είναι. Ως εκ τούτο σέβομαι την εκφρασθείσα επιθυμία του.
Μήπως δεν γνωρίζεις από την εμπάθεια που έχεις 12.21 να διαβάζεις. Ο ιστολόγος έγραψε ότι «τον Υάκινθο τον γνωρίζω». Και μόνο το «ρε» που χρησιμοποιείς δείχνει το επίπεδο σου.
Αγαπητοί αδελφοί, ας κοιτάξουμε να λύσουμε τα δικά μας προβλήματα ως ορθόδοξη Εκκλησία, και μετά ας δούμε και τις πλάνες των Παππικών, ας συνενοηθούμε πρώτα εμείς και μετά θα μας καταλάβουν και όλοι οι άλλοι, ο Κύριος είπε στους μαθητές Του πως ο κόσμος θα τους αναγνωρίσει ως μαθητές Του και θα τους πιστέψει αν έχουν αγάπη μεταξύ τους, έχουμε άραγε εμείς κληρικοί και λαϊκοί αυτή την αγάπη;
Τόσα σχόλια για το τίποτα. Ο π. Κων/νος προβάλει το σκεπτικό του επί του θέματος το οποίο διαπραγματεύεται. Γιατί τώρα τόσος θόρυβος. Επώνυμα κατέθεσε την άποψή του εις το περιοδικό των κληρικών. Αν κάποιος έχει αντίθετη άποψη διαφορετική ας την τεκμηριώσει εις το περιοδικό επώνυμα και αυτός. Όλα τα άλλα είναι περιττά.
1.H Eκκλησία διαλέγεται με τους πάντες εκ της φύσεώς της,απο την αρχή της ιστορίας της. Η επιτυχία του διαλόγου δεν εξαρτάται μόνο απ'αυτή και ούτε έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Και ο κάθε συνδιαλεγόμενος έχει κι αυτός την ευθύνη του.Ούτε η όποια "αποτυχία" ή άποψη, και του πιο εκλεκτού στελέχους της, ( και κατ'εμέ ο Αρχ. Αυστραλίας είναι ένας εκ των πιο εκλεκτών θεολόγων της σύγχρονης Ορθοδοξίας), μπορούν να αποτελέσουν την αιτία ή αφορμή για διακοπή του διαλόγου.Ο διάλογος μπορεί να διακοπή για λίγο, αλλά ποτέ δια παντός. Η Αλήθεια ζητεί το απολωλός και εξέρχεται προς ανεύρεσή του, δεν κάθεται ναρκισσευομένη να αυτολιβανίζεται και να ζεσταίνεται με τη σόμπα των κολασμένων!!!!
2.π.ΑΚΓ, έχω διαβάσει όλα τα βιβλία του Αρχ. Αυστραλίας,και το συγκεκριμένο "Στο περιθώριο του διαλόγου",οπως και τις απαντήσεις του στις επι αιρέσει κατηγορίες του κ. Σωτηρόπουλου (συμφωνείτε με τις απαντήσεις του αρχιεπισκόπου;). Οι απόψεις του για τον διάλογο και τους παπικούς είναι όντως πολύ ενδιαφέρουσες, αλλ'επ'ουδενί αιτία ή αφορμή διακοπής του διαλόγου. Πανω από όλους είναι η Εκκλησία η οποία αποφασίζει τι , πότε και πώς θα το πράξει, και εν προκειμένω το Οικ. Πατριαρχείο που είναι υπεύθυνο για τους διαλόγους και όχι μόνο!
3.Στο παρόν φιλόξενο ιστολόγιο,έχω στείλει κείμενα του Αυστραλίας για τα οποία κατηγορήθηκε ως αιρετικός ή οικουμενιστής....
4.Το κείμενο του π.Κ.Νευροκοπλή, δημοσιεύεται σε συγκεκριμένο περιοδικό στο οποίο παραπέμπω.Καλό και συνετό θα ήταν να στείλετε τις όποιες διαφωνίες σ'αυτό και να αναπτυχθή ένας σοβαρός διάλογος, στον αποίο θα μπορούσε να συμμετάσχει και ο συντάκτης της επιστολής και να δώσει και τις απαραιτητες απαντήσεις ή διευκρινίσεις.
5.Όντως η τελευταία παράγραφος είναι πολύ περιεκτική (όχι κουλτουριάρικη ή διανοουμενίστικη),θεωρώ όμως πως αυτά που επισημαίνει είναι αυτά που γέννησαν και δογμάτισαν το παπικό πρωτείο, το Filioque δηλ.είναι η θεολογική βάση του παπικού πρωτείου.
6.Κε, Τελεβάντε, δαιμονοποιείτε τον διάλογο και εν συνεχεία εισέρχεσθε σ'αυτόν, ως κάτοχος του αλαθήτου και του πρωτείου της αληθείας...όντως δεν μπορώ να σας κατανοήσω, να είσθε πάντως σίγουρος πως και καταλαβαίνω και κατανοώ και τις αναρτήσεις μου και τα σχόλιά μου,...ευτυχώς όμως, όχι όπως εσείς.
7.Τά όσα κατά καιρούς αναρτώ γνωρίζω ότι δεν απευθύνονται σε όλους, χωρίς να θέλω να υποτιμήσω κανένα, εξ άλλου κι εγώ δεν τα γνωρίζω και δεν τα κατανοώ όλα,...ας ευχηθούμε κάθε δυσκολία να μας ενεργοποιεί σε περαιτέρω ενασχόληση για γνώση και αύξηση των ενδιαφερόντων μας. Η γνώση της Αληθειας είναι δεδομένη για την Εκκλησία ως Σώματος Χριστού,αλλά όχι για κάθε μέλος της.
8.Με τις όποιες αναρτήσεις επίσης θέλω να επισημάνω πως η αλήθεια δεν βρίσκεται σε μια μόνο πλευρά...και καλό είναι αυτό να το ξέρουμε, κυρίως η εν Ελλάδι χριστιανοί που νομίζουμε πως την γνώση και την εμπειρία της αλήθειας την έχουμε κληρονομήσει με το DNA.
Υάκινθος
Καμιά εντύπωση αγαπητέ Υάκινθε δεν μου έκαναν τα σχόλιά σου.
Και την αλαζονεία που σε διακατέχει γνωρίζω και την εμπάθεια που σε χαρακτηρίζει δεν αγνοώ.
Γνωρίζω επίσης ότι παρόλον τον όγκο της παραγωγής σου η αξία του περιεοχόμενου της είναι πολύ κάτω του μετρίου.
Το ακόμη χειρότερο. Ούτε το ψέμα το έχεις για τίποτα ούτε ακόμη και τη συκοφαντία.
Και αρχίζω από το ψέμα: Διάβασες λες όλα τα έργα του Αυστραλίας. Από πότε γνωρίζεις Γερμανικά;
Ερχομαι στη συκοφαντία: Γράφεις ότι δαιμονοποιώ το διάλογο αν και όλοι γνωρίζουν ότι ουδέποτε και με κανένα ποτέ δεν αρνήθηκα να διαλεχθώ, όπως μαρτυρούν τα εκατοντάδες σχόλιά μου σε δεκάδες ιστολόγια, εφημερίδες και περιοδικά.
Πρόσεξα ότι ορισμένοι σχολιογράφοι σε κατηγόρησαν ως οικουμενιστή.
Παρόλον ότι και εγώ κατέγραψα στο παρελθόν - σε άλλο ιστολόγιο - ότι διατυπώνεις οικουμενιστικές θέσεις η αλήθεια είναι ότι δεν είσαι τίποτα άλλο εκτός από φανατικός οπαδός του απύθμενου εγωισμού σου.
Την παρατήρηση μου ότι ο κάθε διάλογος δεν σημαίνει ότι είναι καλός τη διέστρεψες να σημαίνει ότι κάθε διάλογος δεν είναι καλός.
Κατέστησα σαφές, με την παραπομπές που έδωσα, ότι εννοούσα ότι βασικά ο διάλογος με το διάβολο δεν είναι καλός. Εσύ όμως δεν είχες δυσκολία να με συκοφαντήσεις ότι εννοούσα με τους ανθρώπους για να μπορείς ύστερα να με διασύρεις.
Γιατί κατέφυγες σε μια τόσο χονδροειδή συκοφαντία;
Μόνον από εμπάθεια και μνησικακία επειδή ένιωσες μειωμένος για τον έλεγχο των αθεολόγητων θέσεων που κατέγραψες;
Οχι μόνον. Το έκανες επειδή είσαι, κατά τη λαική έκφραση, "αλεπουδιάρης".
Με τη συκοφαντία ότι δαιμονοποιώ το διάλογο κατόρθωσες να αποφύγεις να απαντήσεις τα θεολογικά ερωτήματα που έθεσα για τη "βαπτισματική θεολογία", τη θεολογία των "αδελφών Εκκλησιών" και τις άλλες οικουμενιστικές αιρέσεις.
Δυστυχώς αυτό είναι το ποιόν σου. Κουτοπονηριές για να αποφευχθεί ο έντιμος διάλογος.
Ούτε το ψέμα το έχεις για τίποτα αλλά δυστυχώς ούτε τη συκοφαντία.
Προς τί το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός;
Θαυμάζω τον υπέροχο διάλογο αγάπης που κάνετε οι «χριστιανοί»!!!!
Τι κοσμητικά επίθετα! Τι επίπεδο! Αχ και να ζούσε ο Ψαθάς….
Τώρα πλέον κατάλαβα γιατί κάποιοι από σας, προ αιώνων σκότωσαν την Υπατία.
Ο «χριστιανικός» φανατισμός είναι τόσο επικίνδυνος όσο και των μουσουλμάνων. Ποιά η διαφορά σας από αυτούς; Σε τι διαφέρεις φίλε και όχι «αδελφέ» από τους σταυροφόρους της Δύσης που σκότωσαν αδελφούς τους της Ανατολής;
Είμαι ευτυχισμένος και «μακάριος» κατά την επί του όρους ομιλία του Κυρίου που δεν έχω τόση «ευσέβεια» ώστε να κατεβαίνει το επίπεδο μου εκτός Ευαγγελικών ορίων.
Αν δεν πονούσα θα γελούσα…..
Κύριε ελέησον!!!
Τεκνία μου, μὴ ἀγαπῶμεν λόγῳ μηδὲ τῇ γλώσσῃ, ἀλλ᾿ ἐν ἔργῳ καὶ ἀληθείᾳ. καὶ ἐν τούτῳ γινώσκομεν ὅτι ἐκ τῆς ἀληθείας ἐσμέν, καὶ ἔμπροσθεν αὐτοῦ πείσομεν τὰς καρδίας ἡμῶν,
Ιωάννου Α’ γ 18-19
Ευτυχώς που στον κλήρο υπάρχουν φωτισμένοι και καταρτισμένοι κληρικοί για να μας ανοίγουν τα μάτια στην αλήθεια της πίστης. Χορτάσαμε τόσα χρόνια με τα ηθικολογικά κηρυγματάκια. Ας πάρουν τον λόγο αυτοί που μπορούν να προσφέρουν κάτι παραπάνω από τα συνηθισμένα. Ο π. Κωνσταντίνος έχει γνώσεις τις οποίες μπορεί να μεταφέρει στο ποίμνιο.
12:28
Μήπως εσύ κατάλαβες τι λέει η τελευταία παράγραφος;
Άντε θα μου μείνει καϋμός!
Τόσο χαμηλά έπεσε Ο ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ ; Δυστυχισμένε χριστιανικέ λαέ τού Θεού ! Μάλλον η έννοια της σωτηρίας δεν απασχολεί πια κανένα,όπως φαίνεται.Πόση θλίψη ! Ευχαριστούμε για την ενημέρωση.
Ο Εφημέριος τώρα έχει αξία γιατί τολμά να ταράζει τα λιμνάζοντα νερά. Η επιστολή του π. Κωνσταντίνου είναι ένα θεολογικό αριστούργημα. Κατάφερε να δημιουργήσει έστω και εδώ αυτό τον διάλογο. Μόνο για αυτό άξιζε να δημοσιευτεί.
Υάκινθε ας σε πότισαν κάποιοι πικρόχολα σχόλια, συνέχισε τις παρουσιάσεις σου.
Kαλησπέρα και πάλι μιας και η συζήτηση έχει πάρει φωτιά..αν μου επιτρέπετε...ο πρεσβύτερος στο κείμενο γράφει μεταξυ άλλων πως η Ρωμαική εκκλησία έχει την θεία χάρη και μόνο από το γεγονός της υπάρξεως της ορθοδοξίας...πως είναι δυνατόν να έχει την θεία χάρη από την στιγμή που αποσχίστηκε;πως είναι δυνατόν Η ΤΡΙΑΔΙΚΗ ΘΕΟΤΗΤΑ, να χαριτώνει εκείνον που Την βλασφημεί; και αν ήταν έτσι γιατί δεν βγαίνει το Αγιον Φως στους καθόλα ''χαριτωμένους ετερόδοξους φίλους μας '';Το Αγιον Πνεύμα ,δεν μπορεί να το αποκτίσει κανείς εαν δεν βαπτιστεί στο όνομα της Αγίας Τριάδος.Με το βάπτισμά μας έχουμε ενταχθεί εις την ''στρατευομένην Εκκλησίαν''οπότε είμαστε οι κλιτοί και με τον αγώνα μας να γίνουμε οι εκλεκτοι αφου ο Κύριός μας θέλει να γίνουμε αγιοι καθώς και εκείνος είναι Αγιος.Ενα ευαγγέλιο υπάρχει ,μιά Πίστις,ένα βάπτισμα.''Η γη η οποία ρουφάει τη βροχή που συχνά πέφτει πάνω της και γεννάει για τους καλλιεργητές της χρήσιμα χορταρικά,δέχεται την ευλογία του Θεού..Οταν όμως βλασταίνει αγκάθια και τριβόλια,είναι άχρηστη και η κατάρα πλησιάζει πάνω της...ΤΟ ΤΈΛΟς ΤΗς ΘΆΝΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΩΘΕΊ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ[ΕΒΡ.6.1-8]''---Ας μέίνουμε αδελφοί πιστοί στην Πίστη μας και να μην αφηνουμε κανέναν να μας εξαπατά με απατηλά λόγια---Διότι το ζήτημα δεν είναι τι πιστεύεις αλλά αν αυτό που πιστεύεις είναι η ΑΛΉΘΕΙΑ....Οσο για το άν η Εκκλησία κάνει την ένωση ένα έχω να πω πως την Εκκλησία την απαρτίζει όλο το ιεράτευμα[λαός κλήρος και μοναχοί]και κεφαλή της είναι Ιησούς....Εάν είμαστε ενομένοι σε αυτά που μας παρέδωσε η Αγιοπατερική Διδασκαλία..το ευαγγέλιο αφου είμαστε ενωμένοι και με τον Κύριο θα πρέπει πάσει θυσία να τα διαφυλάξουμε..πηνελόπη--συνχωρέστε με...
Αφυπνιστικό κείμενο που σε κάνει να σκεφθείς και να αναθεωρήσεις.
Αυτά τό 2010.
Γιά δείτε σήμερα, τί πρεσβεύει
http://www.academia.edu/31313162/Μετά_τον_Χριστιανισμό_After_Christianity_.docx
Είδατε πού οδηγεί η έκπτωση τής Ορθοδόξου αληθείας ?
Φωτισμένος άνθρωπος. Να τον έχει ο Θεός καλά για να μας διδάσκει την αλήθεια του Ευαγγελίου έτσι όπως την λέει ο Χριστός μας. Είναι μια απάντηση στα όσα κάνουν σήμερα οι παπάδες εκείνοι που νιώθουν την αυτάρκεια του εγώ τους και φεύγουν από την Εκκλησία μας για να πάνε προς δρόμους αποτείχισης με αμφίβολη σωτηρία.
ό,τι και να κάνει ο συγκεκριμένος άνθρωπος, θα έχει πάντοτε την αγάπη μας, διότι αγάπη μοίρασε πάντοτε.
Δόξα τω Θεώ! Να μη τα γράφω κι εγώ που είμαι και υπερφορτωμενος..Ευχαριστώ για την απάντηση!
Ούτε και τα αντίθετα όμως 😀
Απαντάτε με δικολαβιες...Δεν είναι το θέμα οι Ιεχωβαδες αλλά η ΠΡΩΤΗ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, αυτή, της Ρώμης. Ως και ο Αναθεματισμος το 1054 ΕΙΝΙ ΑΚΥΡΟΣ, διότι ο Επίσκοπος Ρώμης είχε ήδη ΠΕΘΑΝΕΙ (Καθηγητής Γρηγόριος Λαραντζακης. Επομένως ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ Υφίσταται νομικά νομοκανονικα...Αλλά βγαίνουν όλοι οι ξερόλες υπερορθοξοι,επικαλούνται τους Πατέρες αλλά ξεχνούν πως το πλείστον των Πατέρων Είναι κοινό, διότι έζησε πριν τον 12 αιώνα. Η εχθρότητα εναντίον του Παπα είχε συνήθως πολιτικούς λόγους, φθόνο για το Πρωτείο κλπ
Διάλογος ΕΝΑΝΤΙΟΝ των Πσπικων? Δεν τα λέει όλα αυτή η φρασεολογία? Διάλογο δεν κάνουν ΕΝΑΝΤΙΟΝ αλλά ΜΕ κάποιον !
Μπράβο! !!!!
😃😃😚😚😚😚😚😚😚😚😃😃😃😃
Συγγνώμη αλλά είστε τελείως άσχετος. Η καθολική αλλά ΚΑΙ η Ευαγγελική Εκκλησία βαφτίζουν στον Όνομα της Αγίας Τριάδος, επομένως έχουν ΕΓΚΥΡΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ...μη διαβάζετε μόνον μπλογκς
Μαύρα μεσάνυχτα έχετε! Τα τελευταία χίλια χρονια, ποσες "πανορθοδοξες σύνοδοι " ήταν πραγματοποιήσιμη εντός της ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ? ΔΙΑΒΑΣΤΕ,ΙΣΤΟΡΙΑ !
Σωστά!
Δεν είναι ;; με το καρκίνωμα των ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ;
Ο Θεός μας έπλασε ελεύθερους κι εσείς μιλάτε για χειραγώγηση? Μήπως και λίγα βασανιστήρια? Τροχό. Μαστίγιο, πάρτε κάτι😜
Κι εσύ τσιράκι της Μόσχας και του υποκριτή Σαδδουκαιου Κυρίλλου
Ωραια απάντηση μετά από 7 χρονια...
Τα πεταξε στο μεταξυ τα ρασα 😂
Εσυ ποια αληθεια του ευαγγελιου βλεπεις στο τωρινο του κειμενο academia και τα ρεστα ?
Δεν πειράζει....ο Θεός είναι πολυευσπλαχνος αλλά και απερινοητος, ακαταληπτος!
Και οι Πατερες είναι εξισου σαφεις
Στεναχωρεθηκα πολυ για την εξελιξη του ..Ο θεος να του δωσει μετάνοια και σε ολους μας. . .
Δημοσίευση σχολίου