Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2013

Ημερίδα για τα 50 ΧΡΟΝΙΑ της Β΄ ΒΑΤΙΚΑΝΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ Ερωτήσεις προς τον Καρδινάλιο κ. Domenico Calcagno από τον π. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο


Ημερίδα για τα 50 ΧΡΟΝΙΑ της Β΄  ΒΑΤΙΚΑΝΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
(Λεόντειος Σχολή  Σάββατο  9.11.13)  

Ερωτήσεις προς τον Καρδινάλιο κ. Domenico Calcagno

π. Αναστ. Γκοτσόπουλος : Θα ήθελα να απευθύνω δύο ερωτήσεις στον εκλαμπρότατο (Καρδινάλιο κ. Domenico Calcagno-υπεύθυνο επί των Οικονομικών της Αγ. Έδρας), επειδή σπανίως  έχουμε τη δυνατότητα αυτή :

Εκλαμπρότατε, σύμφωνα με την εκκλησιολογία της Ρώμης, μετά τη Β΄ Βατικανή,  η Ορθόδοξη Εκκλησία ανήκει στην Εκκλησία του Χριστού (ο όρος Εκκλησία με την αυστηρή θεολογική, εκκλησιολογική έννοια) με απολύτως έγκυρα Μυστήρια που παρέχουν σώζουσα χάρη. Παράλληλα όμως, σύμφωνα με την από 29.6.2007 νότα της Ἐπιτροπὴς γιά τή Διδασκαλία τῆς Πίστεως η Ορθόδοξη Εκκλησία, επειδή δεν αποδέχεται το πρωτείο και το αλάθητο του επισκόπου Ρώμης, έχει ελλείψεις, είναι μία ελλειματική Εκκλησία.

Διερωτώμαι :  Ἂν ἡ «Ἐκκλησία» ταυτίζεται μὲ τὴν πληρότητα, τὴν τελειότητα και τὴν καθολικότητα, πῶς μπορεῖ νά ὑπάρξει σ’ Αὐτὴν «ἔλλειμμα» ἢ «ἐκκλησιολογικὴ ἀνεπάρκεια» ; και μάλιστα με τη  βασική θεολογική έννοια του όρου στο πλέον καίριο θέμα του επισκόπου Ρώμης που είναι καθοριστικό. Ἂν ἡ «Ἐκκλησία» εἶναι τὸ «σῶμα τοῦ Χριστοῦ», πῶς ἐννοεῖ ἡ Ῥωμαϊκὴ Ἐπιτροπὴ Πίστεως τὸ ἄχραντο Σῶμα Του νά ἔχει «ἔλλειψη» - καὶ μάλιστα πολὺ οὐσιαστική ; Ἡ φράση Ἐκκλησία μὲ «ἔλλειμμα», νομίζω, ἐνέχει τὴν ἀπόλυτη ἀντίφαση, ὥστε αὐτοαναιρεῖται πλήρως : ἂν εἶναι «ἐλλειμματική», δεν εἶναι Ἐκκλησία, και αν είναι Εκκλησία δέν μπορεί να εἶναι «ἐλλειμματικὴ».

Και μία δεύτερη ερώτηση :

Κατ’ επανάληψη στο «περί Οικουμενισμού» (Unitatis Redidegratio) διάταγμα της Β΄ Βατικανής Συνόδου, αλλά και σε παπικές εγκυκλίους και ιδιαίτερα στην εγκύκλιο “Ut unum sint” του πάπα Ιωάννου Παύλου Β΄ τονίζεται ότι ο Θεολογικός Διάλογος με την Ορθόδοξη Εκκλησία πρέπει να διεξαχθεί με βάση την κοινή παράδοση της α΄ χιλιετίας, κάτι το οποίο αποδέχεται και η Ορθόδοξη Εκκλησία.

Στο διάταγμα περί των Ανατολικών Εκκλησιών (Orientalium Ecclesiarum, § 7 υποσ. 8 και § 9 υποσ. 11) της Β΄ Βατικανής Συνόδου και αργότερα στον Κώδικα Ανατολικών (Ουνιτικών) Εκκλησιών (CCEO, άρθρο 55 και 59) η Ρώμη αποδέχεται τον 28ο κανόνα[1] της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου ως κανόνα της αρχαίας Εκκλησίας.

Το ερώτημα : Γιατί η Ρώμη σε κανένα από τους διμερείς θεολογικούς διαλόγους που συζητούν το θέμα του επισκόπου Ρώμης από τη δεκαετία του 1970 (ARCIC, Λουθηρανούς, Μεθοδιστές, Ομάδα Dombes και τελευταία με την Ορθόδοξη Εκκλησία) αποφεύγει συστηματικά να αξιοποιήσει τον 28ο κανόνα της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου ως σταθερή και αμετακίνητη βάση και αραγές θεμέλιο για τη συζήτηση για το παπικό πρωτείο ;

Να υπενθυμίσω ότι ο 28ος κανόνας απαντά στα δύο καίρια ζητήματα του παπικού πρωτείου : αν το πρωτείο είναι «πέτρειο» και αν είναι θείω δικαίω:  και η απάντηση της αρχαίας Εκκλησίας εν Οικουμενική Συνόδω ήταν ότι «διὰ τὸ βασιλεύειν τὴν πόλιν ἐκείνην (την Ρώμην), οἱ Πατέρες εἰκότως ἀποδεδώκασι τὰ πρεσβεῖα». Συνεπώς  ούτε «πέτρειο» είναι, ούτε θείω δικαίω !

 

Απάντηση Καρδιναλίου κ. Domenico Calcagno

Καρδινάλιος κ. Domenico Calcagno : Είναι πολλά τα θέματα και δεν μπορώ να απαντήσω σε όλα διότι δεν είμαι και αρμόδιος για κάποια από αυτά τα θέματα που εθίγησαν.

Κατ’  αρχάς η έννοια της Αγίας Εκκλησίας ή της ελλειματικής Εκκλησίας, σύμφωνα με τη Σύνοδο, εξ  όσων γνωρίζω εγώ, δεν είναι τόσο ξεκάθαρα, όσο εμφανίζονται στο ερώτημα που έγινε. Διότι η Σύνοδος κατά σαφέστατον τρόπον λέγει ότι η Εκκλησία είναι συγχρόνως αγία και αμαρτωλός.  Είναι αγία, λόγω του Ιδρυτή, του θεμελιωτή, της χάριτος, των μυστηρίων, όλων όσων εκπορεύονται εκ Θεού. Αλλά επειδή στην Εκκλησία υπάρχει και το ανθρώπινο συστατικό, μπορεί πάντοτε να μην ανταποκρίνεται εξ ολοκλήρου και θετικώ τω τρόπω στη βούληση και στο θέλημα του Θεού. Γι’  αυτές τις ελλείψεις θετικών απαντήσεων είναι ανεπάρκειες, ελλείματα. Και αυτά τα ελλείματα μπορούννα είναι σε κάθε επίπεδο της χριστιανικής κοινότητος.

Θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας αυτές τις ιστορικές πραγματικότητες ως ελλειματικές. Δεν σημαίνει ότι όλα είναι και καθίστανται αρνητικά. Αυτή η πτυχή μπορεί να θεωρείται ολιγότερο πλήρης. Με τούτο και στην Καθολική Εκκλησία υπάρχουν πτυχές που δεν υπήρξαν ανέκαθεν θετικές. Πράγματι αφαιρέθησαν οι αμοιβαίες απαγορεύσεις μετάληψης και των δύο στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και εκεί υπήρξε στην ιστορία κάτι που ήταν πέραν, πήγαινε κατά της βουλήσεως της ειρήνης και του καλού.

Για να κλείσω αυτή την πτυχή, δεν μπορούμε να δηλώνουμε ότι επειδή η Εκκλησία είναι Αγία και η Καθολική Εκκλησία αναγνωρίζει την αγιωσύνη της Ορθοδόξου Εκκλησίας όλες οι πτυχές αμοιβαία θα πρέπει και να αναγνωρίζονται ως θετικές. Γιατί αν όντως ήταν έτσι, αυτή η πλήρης αμοιβαία αναγνώριση δεν θα βρισκόμαστε τώρα εδώ, για να δούμε ότι είναι δύσκολο να επιλυθεί το πρόβλημα. Αν είναι δύσκολο, είναι δύσκολο, είναι γιατί τα προβλήματα υφίστανται ως προβλήματα, όχι επειδή τα επινόησε ο σεβασμιότατος ή εγώ, διότι εκ της ιστορίας τα κληροδοτήσαμε έτσι. Άρα καθήκον μας είναι τώρα να υπερβούμε περαιτέρω αυτές τις δυσκολίες. Και η Β΄ Βατικανή Σύνοδος, το είπα και σήμερα το πρωί άλλωστε, τροποποιεί το κριτήριον του ανήκειν στην Εκκλησία. Το “Mystici Corporis Christi” λέει ότι είναι πραγματικότητες που ενσωματώθηκαν στην Εκκλησία αυτές που πράγματι μας αφήνει να εννοήσουμε ότι όλοι οι άλλοι είναι εκτός. Η Β΄ Βατικανή Σύνοδος λέει ότι είναι πλήρως ενσωματωμένες πραγματικότητες και άλλες ενσωματωμένες εν τινι τρόπω μέχρι που φθάνουμε στο να αποδεχθούμε ότι και εκείνοι που δεν πιστεύουν, αρκεί να έχουν τη συνείδηση που να ανταποκρίνεται στη θέληση του Θεού για το καλό που κάνει. Λόγω χάριτος Κυρίου μπορεί να διασωθεί, διότι σώζεται όχι επειδή δεν πιστεύει, αλλ’  επειδή  χάριν στη δική του πραγματικότητα τη δεδηλωμένη ως αθέου πράττει το καλό και η συνείδησίς του το προτείνει, όπως λέει και ο Άγ. Παύλος. Έτσι δεν έλεγε ο Άγ. Παύλος ;  Άρα το κριτήριο είναι πιο ευρύ του ανήκειν εν τινι τρόπω στην Εκκλησία. Τώρα, στην αξιολόγηση, την ανθρώπινη, των χαρακτηριστικών εκείνων, των θετικών ή όχι, μπορεί κανείς να κάνει λάθος.

Κάτι ρωτήσατε ακόμα… ποιο ήταν το ερώτημα; ;  α !  για το πρωτείο του πάπα.

Παρεμβαίνει ο π. Μάρκος Φώσκολος : Τι λέει ο 28ος κανόνας της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου :   Λέει ότι το πρωτείο δόθηκε στη Ρώμη, επειδή ήταν εκεί ο αυτοκράτορας, η έδρα του αυτοκράτορα. Τώρα επειδή ο αυτοκράτορας έχει την έδρα του στην Κωνσταντινούπολη, δίδονται τα ίσα πρωτεία και στο θρόνο της Κωνσταντινουπόλεως. Σεβασμιώτατε, αν κάνω λάθος … περιληπτικά το λέω. Η Καθολική Εκκλησία ήδη από τον πάπα Λέοντα, τότε, δεν τον έχει αποδεχθεί (τον κανόνα). Δεν το δέχθηκε διότι ακριβώς στηρίζει το πρωτείο της στον Άγιο Πέτρο. Τώρα, για να είμαι ειλικρινής, εγώ δεν θυμάμαι αν πράγματι υπήρξε κάποια εγκύκλιος του πάπα που να αναγνώρισε, που να έχει πει ότι αποδέχομαι τον 28ο κανόνα της Χαλκηδόνας (της Δ΄Οικουμενικής). Δεν θέλω να ανοίξω  άλλη συζήτηση …

Παρεμβαίνει ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος : Αν μου επιτρέπεται, για εμένα, πάτερ, αρκεί αυτή τη στιγμή ένα πράγμα : Μετά από τόσους αιώνες η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία δέχεται και συζητά το πρωτείο του πάπα. Αυτό δεν είναι μικρό πράγμα ! Είναι πολύ μεγάλο ! Ερχόμαστε, λοιπόν, να δούμε τι συνέβαινε πριν 1000 χρόνια ! Εδώ πολλές φορές δεν ξέρουμε τι συνέβη πριν ένα χρόνο ! Ας πάρουμε λοιπόν αυτό ως δώρο Θεού, και νομίζω ότι είναι πολύ μεγάλο βήμα ! (θερμό χειροκρότημα από το κοινό).

Καρδινάλιος κ. Domenico Calcagno : Ο πάπας έθεσε επισήμως το ζήτημα αν υπάρχει μόνο τρόπος να ασκεί το πρωτείο, όπως στην ιστορία ελέγετο. Το αξιολογεί, το αξιολογεί εν ηρεμία και εν πλήρη ειλικρινεία. Δεν θα προσθέσω τίποτα άλλο.






[1] «Πανταχοῦ τοῖς τῶν ἁγίων Πατέρων ὅροις ἑπόμενοι, καὶ τὸν ἀρτίως ἀναγνωσθέντα κανόνα τῶν ἑκατὸν πεντήκοντα θεοφιλέστατων ἐπισκόπων, τῶν συναχθέντων ἐπὶ τοῦ τῆς εὐσεβοῦς μνήμης Μεγάλου Θεοδοσίου, τοῦ γενομένου βασιλέως ἐν τῇ βασιλίδι Κωνσταντινουπόλεως Νέᾳ Ῥώμῃ, γνωρίζοντες, τὰ αὐτὰ καὶ ἡμεῖς ὁρίζομέν τε καὶ ψηφιζόμεθα περὶ τῶν πρεσβείων τῆς ἁγιωτάτης ἐκκλησίας τῆς αὐτῆς Κωνσταντινουπόλεως Νέας Ῥώμης · καὶ γὰρ τῷ θρόνῳ τῆς πρεσβυτέρας Ῥώμης, διὰ τὸ βασιλεύειν τὴν πόλιν ἐκείνην, οἱ Πατέρες εἰκότως ἀποδεδώκασι τὰ πρεσβεῖα. Καὶ τῷ αὐτῷ σκοπῶ κινούμενοι οἱ ἑκατὸν πεντήκοντα θεοφιλέστατοι ἐπίσκοποι, τὰ ἴσα πρεσβεῖα ἀπένειμαν τῷ τῆς Νέας Ῥώμης ἁγιωτάτω θρόνῳ, εὐλόγως κρίναντες, τὴν βασιλείᾳ καὶ συγκλήτῳ τιμηθεῖσαν πόλιν, καὶ τῶν ἴσων ἀπολαύουσαν πρεσβείων τῇ πρεσβυτέρᾳ βασιλίδι Ῥώμῃ, καὶ ἐν τοῖς ἐκκλησιαστικοῖς ὡς ἐκείνην μεγαλύνεσθαι πράγμασι, δευτέραν μετ᾿ ἐκείνην ὑπάρχουσαν...»



61 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Οι δύο ερωτήσεις του πατρός Αναστασίου μεθοδευμένες.
Οι απαντήσεις δεν με έπεισαν. Οι Καθολικοί είναι ακόμα μπερδεμένοι. Ας ξεκαθαρίσουν τις απόψεις και τη θέση του και μετά ας ξεκινήσει ο διάλογος. Χωρίς σταθερά σημεία δεν μπορεί να υπάρξει γόνιμος διάλογος.

Ανώνυμος είπε...

Μπορεί κάποιος αναγνώστης να μου εξηγήσει αυτό που διάβασα στην απάντηση του Καρδινάλιου «Διότι η Σύνοδος κατά σαφέστατον τρόπον λέγει ότι η Εκκλησία είναι συγχρόνως αγία και αμαρτωλός» με αυτό το «αμαρτωλός» τι εννοεί ο αξιωματούχος της Ρώμης;

Ανώνυμος είπε...

Εδώ το σύμπαν στενάζει και οι ορθόδοξοι με του καθολικούς ερίζουν για το πρωτείο του πάπα. Όλος ο καυγάς είναι για το ποιος θα έχει το πάνω χέρι. Όλα για την εξουσία και όχι για την εκκλησία. Δεν μας νοιάζουν αυτά. Ας πηγαίνει ο κάθε ένας όπου του αρέσει και να μην υπάρχουν προστριβές για τα εκκλησιαστικά πιστεύω. Μεγάλη καταστροφή προξένησαν οι θρησκείες και οι ηγέτες τους στην ανθρωπότητα. Ας καθίσουν ήσυχα με όσους τους έχουν απομένει και να μην αναμοχλεύουν πάθη.

Ανώνυμος είπε...

Ο 28ος κανόνας της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου δεν είναι Δογματικός αλλά διοικητικός. Από τότε μέχρι σήμερα άλλαξαν πολλά. ας τον αλλάξουν και αυτόν.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί έγινε αυτή η εκδήλωση στην Ελλάδα;

Ανώνυμος είπε...

Ναι, ίσως είναι ασαφής η απάντηση του καρδιναλίου, αλλά θα πρέπει να συνηδειτοποιήσουμε ότι οι διάλογοι δεν γίνονται με απλή αναφορά στο τί λένε οι κανόνες, αλλά στο πώς αυτοί κατανοήθηκαν απο τις εκκλησίες, γιατί συνέβη αυτό και κυρίως στο να καταβληθή εργώδης προσπάθεια γνώσεως και κατανοήσεως του ιστορικού βάρους που καλύπτει και σκιάζει την θεολογική καθαρότητα των χριστιανικών παραδόσεων, και εν συνεχεία να προχωρήσουν οι διάλογοι, διαφορετικά θα κουβεντιάζουμε με τον εαυτό μας ευρισκόμενοι δήθεν σε διάλογο.
Επὶσης όταν διαλεγὸμαστε με κάποιον, τον οποιοδήποτε, τον βλέπομε ως ισότιμο συνδαιτημόνα μας και όχι ως όργανο άλωσης της Εκκλησίας(αυτό φανερώνει τουλάχιστον ανασφάλεια και ελλειπέστατη γνώση και βίωση της πίστης μας).
Χαίρομαι δε για την νηφάλια απάντηση του επισκόπου Δημητριάδος...
Ιφινόης

Ανώνυμος είπε...

Αναστάσιε εκτός του πατρός Αναστασίου ήσουν και εσύ εκεί; Επιθυμώ να μάθω την δικιά σου άποψη. Εσύ τι έχεις να πεις;
Χ. Σ.

Ανώνυμος είπε...

Σας συγχαίρω π. Αναστάσιε για τις ερωτήσεις και την ομολογία της ορθοδόξου πίστεως σε ένα Συνέδριο αυτού του είδους. Να σας έχει καλά ο Θεός.

Ανώνυμος είπε...

Οι ερωτήσεις σαφείς, οι απαντήσεις ελλειπείς. Γιατί φοβάστε να το πείτε; Μην στενοχωρηθούν οι Καθολικοί; δεν είναι εκκλησία...

Ανώνυμος είπε...

Oι Καθολικοί είναι Εκκλησία 2.40. δεν μας ενδιαφέρει η άποψή σου. Είσαι εκτός του Εκκλησιαστικού πνεύματος. Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος με την απάντησή του σας αποστόμωσε όλους τους ταραχοποιούς http://anastasiosk.blogspot.gr/2013/11/50.html. Επιτέλους πάψτε τα ποιήματα του διχασμού.

Ανώνυμος είπε...

Ο Ιφινόης ορθοτομεί και θέτει το θέμα στην σωστή του βάση. Τις υποδείξεις του ας τις προσέξει ο π. Αναστάσιος. Αν υπήρχε αυτό το πνεύμα θα υπήρχε γόνιμος και αποδοτικός διάλογος.

Ανώνυμος είπε...

Οι Ρωμαιοκαθολικοί ας κάνουν όσα συνέδρια θέλουν. Δεν μπορεί να τους εμποδίσει κανένας. Οι Ορθόδοξοι Μητροπολίτες γιατί παίρνουν μέρος στο πάνελ; Αυτοί οι νεοτερισμοί θα με οδηγήσουν και προβλήματα.

Ανώνυμος είπε...

Την αλήθεια της πίστεως την κατέχει η ορθοδοξία. Οι παπικοί κατέχουν μέρος της αλήθειας. Παρόλο που είναι ελλειμματικοί είναι και αυτοί εντός της Εκκλησίας. Είναι σε όλους γνωστό το ότι η ορθόδοξη εκκλησία αναγνωρίζει την ιεροσύνη και τα μυστήρια των παπικών. ως εκ τούτου παπά Αναστάση οι καθολικοί είναι αδελφοί μας με κάποια μικρά κουσούρια. Όμως είναι μέσα στην οικογένεια της εκκλησίας.

Νικόλαος Μεσσαλάς είπε...

Ἀγαπητέ μου Ἀναστάσιε,
Μοῦ ἄρεσαν οἱ τεκμηριωμένες ἐρωτήσεις τοῦ π. Ἀναστασίου. Οἱ ἀπαντήσεις ὅμως πού δόθηκαν δέν μέ ἱκανοποίησαν, διότι, κατά τήν ἄποψή μου, περιέχουν μᾶλλον ἠθικολογικές ἑρμηνεῖες στίς ἐρωτήσεις τοῦ π. Ἀναστασίου, παρά θεολογικές. Καί αὐτό ἴσως εἶναι καί τό κλειδί κατανοήσεως ὅλων τῶν θεολογικῶν θεμάτων μέ τό ὁποῖο ἑρμηνεύουν τά θέματα οἱ Παπικοί.
Μέ ἀγάπη Χριστοῦ
Νικόλαος Μεσσαλᾶς

Ανώνυμος είπε...

Μήπως κ. Μεσσαλά το κλειδί της κατανοήσεως του διαλόγου δεν μπορούν να το κατανοήσουν άνθρωποι με παρωπίδες ώστε να μην μπορούν ικανοποιήσουν τις αναζητήσεις των παπικών. Όσο για τις ερωτήσεις του π. Αναστασίου δεν είναι τεκμηριωμένες αλλά κατάλληλα προετοιμασμένες με σκοπό όχι τον διάλογο της αγάπης αλλά της σκοπιμότητας.

Ανώνυμος είπε...

Θα τρελαθώ με αυτά που διαβάζω εδώ μέσα! Άκου "η ορθόδοξη εκκλησία αναγνωρίζει την ιεροσύνη και τα μυστήρια των παπικών"!!! Μπουχαχαχα!!! Ακόμα γελάω! Καλέ αν θέλετε να λέτε δικές σας απόψεις, τουλάχιστον μην τις αποδίδετε στην Ορθόδοξη Εκκλησία!!

Ανώνυμος είπε...


Η εκκλησια Του Χριστου ειναι ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ,ΜΕ ΟΛΗ ΤΗΣ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΕΙΑ...ΧΩΡΙΣ ΨΕΓΑΔΙ,ΜΕ ΟΛΗ ΤΗΣ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΛΑΤΤΩΜΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Ο ΣΤΥΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΔΡΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ Τιμ Α 15).Η Αγιοτητα της εκκλησιας ,δεν εξαρταται απο την αμαρτωλοτητα η τις τυχον πλανες των μελων της .Στην εκκλησια ξεκιναμε παντα με την ενοτητα της πιστεως και την κοινωνια του Αγ.Πνευματος.
Ολες οι αλλες ομολογιες που θεωρουνται εκκλησιες δεν ειναι η της Του Χριστου Εκκλησια αλλα ψευδεκκλησιες.Οι αιρεσεις κατα τον γερ.Ιουστινο Ποποβιτς ,δεν ειναι εκκλησιες....
Εαν καποιος απιστος κανει καλα εργα θα μπει στη Βασιλεια Των Ουρανων;;;
[Ερωτηση στον αγ Αναστασιο τον Σιναιτη]
Απ: Αν καποιος δεν γεννηθει με νερο και Πνευμα δεν θα μπει στη Βασιλεια των Ουρανων,δεν χανει ομως την αμοιβη του με ευημερια και πλουτο και απολαυση συμφωνα με το κατα Λουκ 16,25)''θυμησου οτι εσυ απολαυσες τα αγαθα σου στη γη...''

Με την πιστη,αποκτουμε το Πνευμα Γαλ 3-14)
Πρωτα πιστευεις και υστερα ομολογεις''Με την καρδια πιστευει κανεις και με το στομα ομολογει.Ρωμ 10-10}
Την πιστη ακολουθουν τα εργα ..
Αν καποιος δεν εχει το Πνευμα ,δεν ανηκει στον Χριστο.Ρωμ 8-9)..Το Πνευμα ,Ο Κυριος μας το εδωσε ως εγγυηση.Β !Κορ 5-5)
Λεγει ο ιερος Χρυσοστομος:
Η πιστη ,απο μονη της δεν μπορει να σωσει χωρις ορθο βιο ακομη και αν υπαρχει Βαπτισμα. Επομενως ΠΙΣΤΗ+ΒΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΩΜΕΝΑ.
Η ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ(χωρις την πιστη,κανεις δεν μπορει να εχει προσβαση στην αληθινη γνωση)
Η αληθινη αγαπη ομως ,η Γνησια ανιδιοτελης αγαπη[η αγαπη Του Θεου και του πλησιον...αγαπη για τους εχθρους και προς παντας -λογια του αγιου-]...Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΑΓΑΠΗ ΣΥΝΙΣΤΑ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΡΘΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ.
ΘΑΥΜΑΤΑ ,λεγει ο αγιος μπορουν να γινουν με μονη την πιστη,αλλα οταν δεν υπαρχει αγαπη,εκπιπτουν απο τη Βασιλεια Των Ουρανων..
Αλλα και η αγαπη συνδεεται με την καθαροτητα του βιου! Αυτη ειναι ανωτερη και απο το μαρτυριο... συνεχως αυξανεται ,δεν εχει κορεσμο .Χωρις την αγαπη δεν μπορει να παραμεινει ενεργο το Αγ.Πνευμα
Απο ΠΙστεως ειληκρινους ....>Αγαπη τικτεται
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΦΕΛΟΣ ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΡΘΗ ΠΙΣΤΗ.
ΛΕΓΕΙ Ο γερ.Ιουστ.Ποποβιτς
Η αγαπη ,συνδεεται με την αληθεια.Ο χωρισμος της αληθειας απο την αγαπη ειναι σημειον ελλειψεως Πιστεως και Ορθοφροσυνης διοτι ο σκοπος της αληθειας ειναι η σωτηρια.
Αραγε Πιστη-Αγαπη και αληθεια ταυτιζονται μας λεγει ο αγ Μαξιμος ο ομολογητης.
Ειπωθηκε:
Και εκεινοι που δεν πιστευουν,αρκει να εχουν συνειδηση θεου,αρκει να εχουν συνειδηση του καλου μπορει να σωθουν.
Εδω,καταλαβαινουμε οτι τιθεται κριτηριο σωτηριας τα καλα εργα ΧΩΡΙΣ ΠΝΕΥΜΑ- ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ.
Προηγουμενως ομως ο Χρυσοστομος ΤΙ ΕΙΠΕ;;;''δεν υπαρχει οφελος απο την αγαπη ,οταν δεν υπαρχει ορθη πιστη''
Δεν ειναι το ζητουμενο να γινουμε καλοι ανθρωποι αλλα το ζητουμενο ειναι να γινουμε αγιοι...''αγιοι γινεσθε οτι εγω αγιος ειμι.Α ! Πετρ.1,16).
Ολα αυτα χωρις τη Χαρη,δεν μπορουν να πραγματοποιηθουν.Η Χαρις Σωζει δια της ταπεινωσεως συνδεδεμενης με τη μετανοια τις καλοπροαιρετες ψυχες,τις οποιες συναζει στην ποιμνη του.
Επομενως ,αυτο που θα πρεπει να μας απασχολει ,θα πρεπει να ειναι ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.
Ο Κυριος ειναι ακριβοδικαιος και θα κρινει αυστηροτερα εμας...ζυγιζει με τη δικη του ζυγαρια..
Δεν ειναι δικο μου εργο να κρινω αυτους πουειναι εξω απο την εκκλησια...Ο ΘΕΟΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΚΡΙΝΕΙ(λεγει ο Παυλος) στους Κορ.Α 5,12-13)...καιαφου ο Παυλος ταδε λεγει,εμεις τι να πουμε;;;
Για εμας ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΘΑ ΠΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ..ΖΩΗ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΙΗΣΟΥ...
ΕΠΟΜΕΝΩΣ:
Η φυσικωτερα ΟΔΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΝΩΣΙΝ ΕΣΤΙΝ Η ΕΠΑΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΙΣ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΝ ΔΟΓΜΑΤΙΚΟΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΝ ΚΑΘΕΣΤΩΣ !!!( Η εν Κων/λει Συνοδος του 1895...ως απαντησις στον Παπα Λεοντα Ι.Γ-Καθε αλλη ενωτικη προσπαθεια ειναι καταδικασμενη.-π
Αν κατι μας διεφυγε συγχωρηστε μας!

Ανώνυμος είπε...

Η ουσία είναι το ότι η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία σήμερα συζητά το θέμα του πρωτείου. Η παρέμβαση του Δημητριάδος είναι σπουδαία. Ο Καρδινάλιος απαντά με ειλικρίνεια στις παγίδες που ο π. Αναστάσιος προσπάθησε να του κάνει. ένιωσα κατάπληξη με την απλότητα που απαντά. Οι δικοί μας ορθόδοξοι θα έβαζαν πολλές περικοκλάδες σε παρόμοια απάντηση.

Ανώνυμος είπε...

ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΧΑΣΕΙ ΤΗ ΔΟΞΑ Ο ΠΑΠΑΣ;

Ανώνυμος είπε...


Μην γελάς και τόσο πολύ 7.59 μμ. Διότι και εγώ γελάω με τα χάλια σου διότι έχεις άγνοια των αποφάσεων της Εκκλησίας. Ακούς μόνο αυτά που λένε και γράφουν γραφικοί τύποι. Γέμισε η Ελλάδα από χριστιανούς που κράζουν χωρίς να γνωρίζουν. Ανθρώπους που βάζουν την γνώμη του πάνω από αυτή της Εκκλησίας. Γεμίσαμε από προστεταντίζοντες ορθοδόξους. Την ιεροσύνη των Ρωμαιοκαθολικών την αναγνωρίζει η Εκκλησία της Ελλάδος. Για να ανοίξουν τα μάτια σου ας απευθυνθείς στην Συνοδική Επιτροπή επί των Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Εκτός αν το παίζεις και συ όπως πολλοί εθελοτυφλούντες ερμηνευτής των Γραφών και των Κανόνων.

Ανώνυμος είπε...

Το σχίσμα των ανατολικών και δυτικών έγινε μόνο από πολιτικούς και όχι για δογματικούς λόγους. Επί αιώνες υπήρχαν διαφορές. Ποτέ δεν έφτασαν στην ακοινωνησία. Οι πολιτικοί λόγοι χώρισαν την εκκλησία. Αν η εκκλησία δεν είχε βλέψεις πολιτικές θα ήταν όλα πολύ καλύτερα. Δυστυχώς όμως έπαιξε το παιχνίδι και συνεχίζει να παίζει το παιχνίδι των πολιτικών. Έτσι έφτασε στο σχίσμα. Τώρα συζητούν για ανύπαρκτες διαφορές. Σε αυτό το παιχνιδάκι πάντα ως πιόνια παίζουν τον ρόλο του ρυθμιστή κάποιοι κληρικοί και θεολόγοι με παρωπίδες. Στην εποχή της ενημέρωσης ο καθένας μας γνωρίζει ότι τίποτα δεν μας χωρίζει. Όλοι γνωρίζουν ότι αυτά είναι παιχνίδια εξουσία. Μεταξύ Ρώμης και Κωνσταντινούπολης και τώρα μεταξύ Κωνσταντινούπολης και Μόσχας. Μόνο η ταπείνωση και η επιστροφή στις ρίζες των αποστολικών χρόνων μπορεί να φέρει την ειρήνη. Οι ερωτήσεις του π. Αναστασίου είναι σοφιστείες για να υπάρχει ο χωρισμός και όχι ο φόβος της παραχάραξης της αλήθειας. Η Εκκλησία πάτερ έχει αρμόδιους για να ασχοληθούν με αυτά. Οι ιερείς να ασχοληθούν μόνο με το ποιμαντικό ενοριακό έργο τους και όχι με θέματα τα οποία δεν τους αφορούν.
Ιωακείμ

Ανώνυμος είπε...

Για πες μας των 1:15, (δεν ξέρω, μπορεί εσύ να έχεις σπουδάσει περισσότερα χρόνια από εμένα σε θεολογικές σπουδές) αν ένας παπικός θελήσει να γίνει ορθόδοξος δε θα τελέσει το Μυστήριο του Βαπτίσματος; Θα αρκεστεί η εκκλησία στο δια ραντισμού των Παπικών(με την ..."αναγνωρισμένη" ιεροσύνη); Ή αν ένας καρδινάλιος αποφασίσει τη μεταστροφή του στην Ορθοδοξία, μετονομάζεται αυτόματα σε πρεσβύτερος επειδή έχει ..."αναγνωρισμένη" από την Ορθοδοξία ιεροσύνη; Γιατί προτεσταντίζουσες απόψεις δεν υποστηρίζει η Εκκλησία ή εγώ αλλά μάλλον εσύ ουνιτικές...

Λεωνίδας είπε...

θεολογικότατες και μεστές περιεχομένου οι ερωτήσεις του π.Αναστασίου... για τις "απαντήσεις" που δόθηκαν, τί να πεί κανείς; άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε. Κρίμα που υπάρχει τέτοια ένδεια θεολογικής παιδείας σε παπικούς και ορθοδόξους [και μάλιστα επισκόπους]. μάλλον, ζούμε σε έσχατους καιρούς.

Ανώνυμος είπε...

Η ένδεια της θεολογικής παιδείας αγαπητέ Λεωνίδα υπάρχει στο ορθόδοξο κλήρο. Οι περισσότεροι είναι αγράμματοι. Μπήκαν στην Σχολή με μειωμένη βαθμολογία βγήκαν με μειωμένες γνώσεις. Είναι άγευστοι θεολογική και δογματικής παιδείας. Τα κηρύγματά του ελαφρά, επαναλαμβανόμενα και ανούσια. Αν τους ρωτήσεις οτιδήποτε δογματικό άστα να πάνε. Οι παπικοί έχουν άριστους θεολόγους με γνώσεις πολλές.

Ανώνυμος είπε...

Πρόσεξε Λεωνίδα και αυτά που γράφει ο Ιφινόης γιατί νομίζω ότι ο π. Αναστάσιος υποτιμά με τον τρόπο που ερωτά τους συνομιλητές του. Αν του απαντούσε όπως θα έπρεπε ο ερωτώμενος δεν γνωρίζω κατά πόσο θα μπορούσε να απαντήσει ο π. Αναστάσιος. Επαινείς ερωτήσεις που είχε μελετημένες και γραμμένες ο π. Αναστάσιος. Νομίζω ότι αν ανταπαντούσε με ερώτηση ο παπικός ο π. Αναστάσιος θα δυσκολευόταν το ίδιο.
Συμφωνώ μαζί σου στο «Κρίμα που υπάρχει τέτοια ένδεια θεολογικής παιδείας σε παπικούς και ορθοδόξους [και μάλιστα επισκόπους].»

Ανώνυμος είπε...

Οι Δυτικοι, και φυσικα οι Παπικοι, ειναι αβαπτιστοι, συμφωνα με τον Ορο Πιστεως της συνοδου των Πατριαρχων της Ανατολης,ο οποιος εξςδωθει υπο του Οικουμενικου Πατριαρχου Κυριλλου του Ε' το 1755.

Ο Ορος αυτος ανετρεψε την εγκυκλιο της συνοδου του 1484 η οποια ζητουσε την εισοδο στην Ορθοδοξια με Χρισμα και λιβελο, μια πρακτικη η οποια δεν αρμοζει στην περιπτωση των Λατινων.

Οι Παπικοι-Λατινοι δεν ειναι καν Χριστιανοι, οσο και να το θελουν καποιοι.

Οταν και εαν θελησουν να βαπτισθουν, τοτε και εμεις θα τους δεχθουμε ως αδελφους στην μια αγια αποστολικη και καθολικη Εκκλησια.

Εως της βαπτισεως των,λοιπον, ειναι ψευδες να προσηγορουνται Χριστιανοι..

Ανώνυμος είπε...

Να μη δωσει Ο Κυριος ποτε,να κρυψουμε την αληθεια και να ομολογουμε το ψεμμα.
ΔΕ ΘΑ ΠΑΨΟΥΜΕ ΝΑ ΛΕΜΕ
ΟΣΟΙ ΜΕΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΑ ΑΖΥΜΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΛΑΚΚΟ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΛΑΝΕΜΕΝΟΙ...
ΟΙ ΠΑΠΙΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ.
Ο ΑΡΤΟΣ ΤΩΝΑΙΡΕΤΙΚΩΝ,ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ''ΣΩΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ''
Ο ατρομητος ομολογητηςΙουσ.Ποποβιτς μας λεγει:
Γι'αυτο''οπως ο θειος αρτος ο μεταλαμβανομενος απο τους Ορθοδοξους ειναι ''ΣΩΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ''....ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΑΡΤΟΣ ΕΧΕΙ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑοσοι μεταλαμβανουν απο αυτον να γινονται κοινωνοι ενος σωματος αντιθετου προς Εκεινο...ετσι η κοινωνια του αιρετικου οχι κοινος αρτος ειναι αλλα ΦΑΡΜΑΚΙ[=ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ,ΤΟ ΟΠΟΙΟ οχι το σωμα βλαπτει αλλα και την ψυχη μελανιαζει και τη βυθιζει στο σκοταδι.Η διδασκαλια της Ορθοδοξου Εκκλησιας διατυπωθησα απο τους ΑΓΙΟΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ,ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ,ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΙΕΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙΕΞΗΣ:
Οι αιρεσεισ ,δεν ειναι εκκλησιεσ ...γι'αυτο δεν εχουν Μυστηρια,ιδιαιτερα δε το Μυστηριο της Θειας Ευχαριστιας.
Ο ΞΕΠΕΣΜΕΝΟΣ γηραλεος πα;πισμος που αναβαθμιστηκε με τον κατα τα αλλα ταπεινο-πλην τιμιο πα;πα,επιχειρει τεχνηεντος να βρει πα;πολατρες για τα συγκεντρωτικα του σχεδια και ετσιθελικα να επιβαλλουν τα κακογουστα δογμα τα τους.
Το πανθρησκειακο προσωπειο ζητα εις τους ποδας του αναδοχους ....ινα πραγματοποιηθει η επιθυμια των σιωνιστων,δια να γινει αποδεκτος ο τελικος αντιχριστος.ο καθ;ολα ''θεοπροβλητος''πα;πας ευρισκεται εις πλανηνδυστυχως !Δεν ειναι ''διαδοχος των αποστολων''
ΑΡΧΗ ΣΩΤΗΡΙΑΣ Η ΕΑΥΤΟΥ ΚΑΤΑΓΝΩΣΙΣ
Θειος Νειλος.
Οποιος δεχεται την ενωση.....>συντασσεται με τους αθεους..Διοτι οι αθεοι στη στοα....δεχονται οπαδους ολων των θρησκειων.Μη πιστευοντες,οτι ο Ιησους Χριστος ειναι Θεος.....>ειναι αθεοι... και αφου ειναι αθεοι,εχουν θεο τον σατανα.
Τις εστιν ο ψευτης....ει μη ο αρνουμενος οτι Ιησους ουκ εστιν ο Χριστος;Ουτος εστιν ο αντιχριστος,ο αρνουμενος ΠΑΤΕΡΑ ΚΑΙ ΥΙΟΝ...και συνεχιζει ο πατηρ της θεολογιας.....ΠΑΣ Ο ΑΡΝΟΥΜΕΝΟΣ ΤΟΝ ΥΙΟΝ,ΟΥΔΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΕΧΕΙ(Α` Ιωαν 22-24)
Ο Φραγκισκος,δεν κρυπτει την ιδιοτητα του αθεου.Την διακηρυττει δημοσιως:''ολοι οι καλοι,θα πανε στον παραδεισο και ας ειναι και αθεοι...''ΕΛΕΥΘ.ΤΥΠΟΣ30-5-2013 Σ64.
Οι καλοι αθεοι...θα πανε στον παραδεισο;;;θα τρελαθουμε τελειως;;;εχουν τελικα τεραστειο θεολογικο ελλειμμα....και επειδη επαγγελονται οτι ειναι χριστιανοι, πλανουν και τους οπαδους τους και τους αλλους αλλα και τους ορθοδοξους.Γινονται περιβαλλοντικα συμποσια οτι ταχα θα συνεργαστουν για το περιβαλλον,για την αγαπη,για την καταπαυση του πυρος των πολεμων ως ειρηνιστες και για την ισοτητα κλπ, για να επιρρεασουν τους ηγετες να σωθει ο πλανητης απο την καταστροφη...και φυσικα οι θεομηνειες ΕΞ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΜΑΣ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΑΚΡΑΙΑ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ.
αρχη σωτηριας η εαυτου μετανοια.......-

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ,Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΛΑΤΙΝΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΟΥΝ ΕΙΣ ΤΑΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΗΧΟΥΜΕΝΩΝ ΕΑΝ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΝ ΠΟΤΕ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΟΛΠΟΥΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.

Ανώνυμος είπε...

Δεν θα τους δεχθείς εσύ 6.14. έχεις μεγάλη ιδέα για τον εαυτό σου και κάνεις λάθος στην ερμηνεία των Κανόνων. Η Ορθόδοξη Εκκλησία θεωρεί έγκυρο το Βάπτισμα από του ιερείς της Δυτικής Εκκλησίας και ως εκ τούτου μόνο το Χρίσμα χρησιμοποιεί λόγω του σχίσματος. Μάθε και μετά να μιλάς τόσο εσύ όσο και ορισμένοι αμαθείς κληρικοί που την άποψη τους την βάζουν πάνω από τις αποφάσεις της Αγίας Εκκλησίας.

Ανώνυμος είπε...

Την εωσφορική αθεΐα την έχουν όσοι λένε ότι ο Επίσκοπος και Πάπας Ρώμης κ. Φραγκίσκος είναι άθεος. Λυπάμαι για το επίπεδό σου 1.09. να πας να εξομολογηθείς για να σωθείς. Είναι μέγα το αμάρτημα να συκοφαντείς και να διασύρεις Αρχιερέα. Ντροπή σου.

Ανώνυμος είπε...

Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης είναι ένας πιστός αντιγραφέας των κειμένων της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Και μόνο το Εξομολογητάριο που έχει συγγράψει έχει μέσα του εμφανή την θεολογία των σκληροπυρηνικών Καθολικών. Στα υπόλοιπα έργα του αντιγράφει την κουλτούρα την θεολογική της δύσεως. Αν λέει και μια κουβεντούλα παραπάνω για τους παπικούς το κάνει για να μην φανεί ο επηρεασμός του από αυτούς.

Ανώνυμος είπε...

Όταν ένα ζευγάρι είναι σε διάσταση καθήκον του ευλαβούς και σώφρονος κληρικού είναι να βρει αυτά που τους ενώνουν.
Να προσπαθήσει να κατευνάσει τις δύο πλευρές από την σύγκρουση.
Να τους θυμίσει ότι αυτά που τους ενώνουν είναι περισσότερα από αυτά που τους χωρίζουν.
Αλλοίμονο αν πας σε κληρικό που στο ζευγάρι αυτό θα τους μεταφέρει μόνο αυτά που τους χωρίζουν.
Τότε θα επέλθει ο χωρισμός με την συνεργασία του ιεράς που αντί για πυροσβέστης λειτούργησε ως πυρπολητής.
Άρα ο ιερέας αυτός δεν θα είναι άξιος της αποστολής του.
Τα συμπεράσματα ας τα εξάγει ο καθένας κατά την συνείδηση του.

Ανώνυμος είπε...

9:46 λυπουμαι ειστε σε πλανη...
Οσο για την εξομολογηση , ευχαριστω πολυ για την διδαχη .....οποιος γνωριζει πατερικη και οχι μεταπατερικη θεολογια,γνωριζει και την αληθεια αλλα δεν την γνωριζει μονον...του την αποκαλυπτει και το Αγιον Πνευμα![δεν μιλαμε για εμας....αλλα για τους αγιους μας!].
Ο (η)
1:09
& 1:49.-

Ανώνυμος είπε...

10:07
Να βρουν αυτα που τους χωριζουν και αυτα πουτους ενωνουν η αυτα που τους ενωνουν οχι κατω απο την παντουφλα του πα;πα ;;;γιατι και αυτα που απεμειναν να τους ενωνουν δεν θα εχουν καταληξη την αιωνια Ζωη αλλα τον Αδη.
Συνεπως,το ζητημα ειναι ποιος συντασσεται με τον Θεο και οχι ποιος συντασσεται με τον αντιχριστο.Διοτι ,και απιστος να ειναι καποιος απο τους δυο,με τις προσευχες του αλλου και της εκκλησιας καθως και την πιστη μπορει να γινει συνειδητο μελος της εκκλησιας.Οταν ομως αλλοιωνεται το φρονημα της εκκλησιας που σωζει και χαριτωνει>>>>>συντασσομαστε με τους απιστους.Και ο μη πιστευων κατα την παραδοση της εκκλησιας μας λεγει ο αγιος Ιωαν.ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ ..........>απιστος εστι....και ως απιστος θα δει την απωλεια εν τη ημερα της Κρισεως.π

Ανώνυμος είπε...

"ΟΥ ΜΟΝΟΝ ΕΙΣΙΝ ΟΙ ΛΑΤΙΝΟΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ...ΗΜΕΙΣ ΔΕ ΟΥΔΕ ΔΙ ΑΛΛΟ ΤΙ ΕΣΧΙΣΘΗΜΕΝ ΑΥΤΩΝ,ΕΙ ΜΗ ΟΤΙ ΕΙΣΙΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ.ΔΙΟ ΟΥΔΕ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΩΣ ΕΝΩΘΗΝΑΙ ΑΥΤΟΙΣ, ΕΙ ΜΗ ΕΚΒΑΛΩΣΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΘΗΚΗΝ ΑΠΟ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΣΩΣΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΗΜΕΙΣ".
Μάρκου Εφέσου, Ομολογία, P.G.160,32Β
Κι όμως! Ο Ιφινόης χαρακτήρισε την απαράδεκτη άποψη του Δημητριάδος με βάση την οποία οι παπικοί δεν είναι αιρετικοί ως "νηφάλια"! Αν είναι δυνατόν!

Ανώνυμος είπε...

Δεν είμαι σε πλάνη. Εγώ ακολουθώ τα κελεύσματα της Αγίας του Χριστού Εκκλησίας. Εσύ είσαι σε πλάνη διότι δεν ακούς την εκκλησία αλλά πλανεμένους ορθοδόξους που πολεμούν την ενότητα της Εκκλησίας.
Μια είναι η θεολογία αυτό που λες εσύ μεταπατερική δεν είναι τίποτα άλλο παρά η συνέχεια της σκέψης των Πατέρων στον σημερινό εξελισσόμενο κόσμο.
Να πας σε καλό πνευματικό για να σε καθοδηγήσει. Διαφορετικά θα συνεχίσεις να κάνεις όπως οι προτεστάντες το δικό σου και όχι αυτό που διδάσκει η Εκκλησία.

Ανώνυμος είπε...

Ο Άγιος Μάρκος Εφέσου δεν είναι η αυθεντία της Εκκλησίας. Είναι μια μονάδα στο σύνολο της Εκκλησίας. Δεν είναι ο μοναδικός και απόλυτος εκφραστής του Παναγίου Πνεύματος. Την Εκκλησία την Εκφράζουν οι Σύνοδοι και όχι μεμονωμένες απόψεις έστω και Αγίων Πατέρων. Οι Λατίνοι δεν είναι αιρετικοί αλλά σχισματικοί. Πολλά μας ενώνουν ελάχιστα μας διαιρούν.
Ο Ιφiνόης με τα όσα έγραψε εκφράζει την σκέψη και την γνώμη της Εκκλησίας. Εσύ είσαι εκτός Εκκλησιαστικής διδασκαλίας.
Οσο για τις ερωτήσεις του π. Αναστασίου ήσαν άστοχες και άκαιρες. Πάντα έχει εμμονές. Δεν θέλω να επεκταθώ. Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος έβαλε τα πράγματα στην θέση τους.

Ανώνυμος είπε...

Ο αγιος Μαρκος Εφεσου, ειναι οντως εις των αγιων θεοφορων πατερων της Ορθοδοξιας και συνιστα οντως ΑΥΘΕΝΤΙΑ, οπως και αλλοι πατερες, οι οποιοι εθεολογησαν , "εν τη συμφωνια αυτων".

Το οτι μονος αυτος δεν υπεγραψε στην ψευδοσυνοδο, ενω οι λοιποι της ορθοδοξου αποστολης υπεγραψαν με την σχετικη οικονομικη συνδρομη, αρκει να τον θεσει εις αιωνια τιμη και σεβασμο και τιμη.

ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΔΙΑΦΕΥΓΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟΣΙΩΠΑΤΑΙ ΣΚΟΠΙΜΩΣ, οτι ο αγιος Μαρκος ο Ευγενικος, σε απολυτη θεολογικη συμφωνια με ολους τους θεολογησαντες πατερες της Εκκλησιας, εθεολογησε κατα της αιρεσεως των λατινων.

Πολυ θα ηθελα να δω, ορθοδοξες θεολογικες αντιρησεις... Ορθοδοξες..οχι αποκυηματα βατικανης διδασκαλιας.. που να αναιρουν την αληθεια που μαρτυρεισαι ο αγιος Μαρκος ο Ευγενικος...

(Προφανως και δεν θα βρουν οι συγχρονοι μας αζυμιτες... και για αυτο προωθουν ιδεες του ειδους της μεταπατερικης θεολογιας...της απηλαγμενης απο της ενωχλητικης πατερικης θεολογικης συνεισφορας στην Εκκλησια)

Και για να μην το ξεχναμε..
ΟΙ ΤΟΤΕ ΑΖΥΜΙΤΕΣ (ΨΕΥΔΟ)ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΥΠΕΓΡΑΨΑΝ ΣΤΗΝ ΦΕΡΑΡΑ-ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ,ΜΕ ΧΡΗΜΑΤΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ._

Ανώνυμος είπε...

Ώστε ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός είναι μια μονάδα! Αν είναι δυνατόν να εκφραζόμαστε έτσι για τον άτλαντα της Ορθοδοξίας!
Ο άγιος Μάρκος δεν υπήρξε τυχαίος αλλά συνδύαζε την αγιότητα με την τεράστια μόρφωση και άφησε κατάπληκτους για τις θεολογικές του γνώσεις και τους εχθρούς του! Και για την ιερή μάχη που έδωσε κατά της παπικής πανώλους ανακηρύχθηκε άγιος απ την Εκκλησία.
Επίσης πέντε (αριθμός 5) τουλάχιστον σύνοδοι (1722,1727,1755,1838,1848,1895) καταδίκασαν σαν αιρετικές τις παπικές κακοδοξίες.
Συνοδικώς λοιπόν έχει καταδικαστεί ο παπισμός σαν αίρεση.
Καλό λοιπόν θα είναι να πάψουμε να μιλάμε για δήθεν προσωπικές απόψεις και για συνοδικές επιτροπές!
Ο Βόλου δεν εκπροσωπεί παρά τον εαυτό του!

Ανώνυμος είπε...

Μωραινει Κυριος....

Βλεπεταιμ οι λατινολαγνοι της Ορθοδοξιας θα πρεπει να μας εξηγησουν, πως ειναι δυνατον να ειναι Χριστιανος , οποιος πιστευει οτι εναθρωπησας Θεος εχει κτιστοτητα στην υπαρξι του.

ο Θωμας ο Ακινατης αναφερει εις το εργον του “Quaestiones Disputatae de Veritate” την θειαν χαριν εις τον Χριστον κτιστην,
“It is necessary to hold that there was created grace in Christ.” και “Merit requires grace. But Christ merited for Himself and us, as the saints Say. Christ therefore had created grace, for it is not attributable to the Creator to merit.” και “5. The relation of grace’ to the wayfarer is the same as that of glory to the possessor. But in Christ, who was both wayfarer and possessor, there was created glory, because He enjoyed the divinity by a created act. Consequently there was created grace in Him.”

Η ησυχαστικη συνοδος του 1351, καταδικαζει και στερει την ιερωσυνη και αποβαλει εκ της Εκκλησιας, οσους λεγουν “και την θεωσιν του δεσποτικου προσληματος κτιστην ετολμησαν ανειπειν”.

Τωρα, θα το ξαναγραψω, διοτι η Ιστορια εχει την κακη συνηθεια να επαναλαμβανεται.

Η λατινολαγνεια ειναι επικερδης επιχειρησις, ακομα και οταν το κερδος δεν ειναι οικονομικο, αλλα συνεχιζει να ειναι του μαμωνα.

Οι αζυμιτες, τοτε υπεγραψαν με χρηματικη επιχορηγηση..

Για τους σημερινους, θα μας πει η Ιστορια..

Ο Βεκος και ο Καλεκας θα εχουν παντα θαυμαστες στις αυλες και τα αποχωρητηρια της Ορθοδοξιας.
Βαρυς ο λογος , πλην αληθης.

Και το αζυμιτικο αζημειωτο θα ειναι πανατ αληθες, ακομη και εαν , οι δυστηχεις αποβλεπουν στην απολαυση της απλης προσκυνησεως της παπικης παντοφλας και μονο.

Ανώνυμος είπε...

Σημερα εορταζωμεν τα Εισοδια της Θεοτοκου..

Οι συγχρονοι αζυμιτες, λατινο-λαγνοι οικουμενιστες τι συν-εορταζουν μετα των εκ Δυσμων αφεντικων τους?

Την ασπιλον συλληψιν της Παναγιας μαζι τους??

Μεσα στην αμαθεια τους, συμπροσευχομενοι μετα των λατινων σπονσορων τους, εορταζουν και συναποδεχονται το αρθρο 966 της κατηχησεως της Καθολικης Εκκλησιας(?)
"Finally the Immaculate Virgin, preserved free from all stain of original sin,”

Ποιος ανθρωπος ειναι ελευθερος του πρωπατωρικου? Ουδεις.

Επωμενος οι οικουμενιστες μας, συναποδεχονται θεοτητα στην Παναγια.

Αλλα ταυτοχρονα , οι οικουμενιστες μας, ενεκα της συμπροσευχης, συναποδεχωνται κτιστη την χαρι του Θεανθρωπου.

Μωραινει Κυριος...




Ανώνυμος είπε...

Ο τοις εχθροις .................+του Βασιλεως Χριστου συμφιλιαζων,ΟΥ ΔΥΝΑΤΑΙ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΦΙΛΟΣ ΕΙΝΑΙ,ΑΛΛ ΟΥΔΕ ΖΩΗΣ ΑΞΙΟΥΤΑΙ,ΑΛΛ ΣΥΝ ΤΟΙΣ ΕΧΘΡΟΙΣ ΑΠΟΛΕΙΤΑΙ[''']
Ιωαν Χρυσοστομος

Χρονια πολλα κι ευλογημενα!π
Αλλος δρομος για το ποιμνιο δεν υπαρχει,παρα της αναστυλωσης της Ορθοδοξου Παραδοσεως.-π

Ανώνυμος είπε...

12:45
ΦΟΒΕΡΟ ΣΧΟΛΙΟ.

Ανώνυμος είπε...

Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ο Δημητριάδος!
Είναι και κάποιοι σχολιαστές που δε θεωρούν τους παπικούς αιρετικούς!
Αυτό το τελευταίο πρέπει να μας προβληματίσει σοβαρά!

Ανώνυμος είπε...

Και όχι μόνο δεν τους θεωρούν αιρετικούς αλλά διακηρύσσουν σημεία και τέρατα όπως ότι το βάπτισμα των παπικών είναι έγκυρο!! Κρίμα που δε βάφτισα το βαφτιστήρι μου στον αγ.Πέτρο της Ρώμης τότε!!! Η Ουνία βρίθει εδώ μέσα...!

Ανώνυμος είπε...

Εμένα με προβληματίζει που λένε κάποιοι από εδώ τους Παπικούς αιρετικούς την στιγμή που η Εκκλησία της Ελλάδας τους έχει ως σχισματικούς. Καταντήσανε την Εκκλησία όπως γράφει άλλος παραπάνω παρακλάδι των προτεσταντών που ο κάθε πιστός έχει την δικιά του άποψη. Αίσχος.

Ανώνυμος είπε...

Το βάπτισμα των ρωμαιοκαθολικών είναι εγκυρότατο.
Βαπτίζουν τα παιδιά στο Όνομα της Αγίας Τριάδος.
Γνωστό και στους αγράμματους ότι οι ρωμαιοκαθολικοί έχουν το χάρισμα της ιεροσύνης.

Ανώνυμος είπε...

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης αλλά και οι Άλλοι Πατριάρχες προσφωνούν σήμερα τον Πάπα Ρώμης «Αγαπητέ Αδελφέ»

Ανώνυμος είπε...

Για πες μας των 10:17,όπως έγραψα παραπάνω, (δεν ξέρω, μπορεί εσύ να έχεις σπουδάσει περισσότερα χρόνια από εμένα σε θεολογικές σπουδές) αν ένας παπικός θελήσει να γίνει ορθόδοξος δε θα τελέσει το Μυστήριο του Βαπτίσματος; Θα αρκεστεί η εκκλησία στο δια ραντισμού των Παπικών(με την ..."αναγνωρισμένη" ιεροσύνη); Ή αν ένας καρδινάλιος αποφασίσει τη μεταστροφή του στην Ορθοδοξία, μετονομάζεται αυτόματα σε πρεσβύτερος επειδή έχει ..."αναγνωρισμένη" από την Ορθοδοξία ιεροσύνη; Γιατί προτεσταντίζουσες απόψεις δεν υποστηρίζει η Εκκλησία ή εγώ αλλά μάλλον εσύ ουνιτικές...

Ανώνυμος είπε...

10:17
Ο αποκομμενος απο την ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ,ΧΑΝΕΙ ΤΗ ΧΑΡΗ,ΤΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ,ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΕΤΕΣ.
Η θεια χαρη παρεχεται με τα Μυστηρια και μονο μεσα στους κολπους της Μιας Αγιας Καθολικης και αποστολικης εκκλησιας,μας λεγει ο Αγιος Κυπριανος Καρχηδωνας.

Η Αποστολικη διαδοχη δεν παρεχεται ανευ Ορθης Πιστεως
Αρετες δεν υπαρχουν λογω ελλειψης Χαριτος
Ο αιρετικος δεν μπορει να αγιασει το ελαιον αφου δεν υπαρχει εκκλησια,ουτε θυσιαστηριον ουτε χρισμα υπαρχει [ Ιερ.Κανονες εν Καρχηδονι αγιας τοπικης Συνοδου 258]
Αν καανεις δεν γεννηθει απο το νερο και το Πνευμα ,δεν μπορει να μπει στη Βασιλεια Του Θεου .Ιωαν3-5).
Γραφει ο αγ.Κυριλλος Ιεροσολυμων:
Επειδη ο ανθρωπος ειναι διπλος(σωμα +ψυχη)...πρεπει να καθαριστει και στα δυο.Και το μεν νερο καθαριζει το σωμα,το δε Αγ.Πνευμα ΣΦΡΑΓΙΖΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ.να πλησιασουμε τον Θεο,ραντισμενοι στην καρδια με το αγ Πνευμα και λουσμενοι στο σωμα με αγιασμενο νερο.(πρβλ.Εβρ ι`22).Ουτε εχει την τελεια Χαρη εκεινος που βαπτιστηκε στο νερο αλλα δεν καταξιωθηκε να δεχτει το Αγ Πνευμα,ουτε θα εισελθει στην Βασιλεια των Ουρανων,ακομα και αν ειναι εναρετος στα εργα,εαν δεν παρει με το Βαπτισμα.....ΤΗΝ ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ.Ειναι τολμηρος αυτος ο λογος ,αλλα δεν ειναι δικος μου.βεβαιωσου λοιπον απο την Αγια Γραφη οτι μετα την επισκιαση της Χαρης Του αγ Πνευματος,εδωσε εντολη ο Αποστολος Πετρος στους πιστους να Βαπτιστουν .Πρξ ι`48/ ΩΣΤΕ ΑΦΟΥ ΑΝΑΓΕΝΝΗΘΕΙ Η ΨΥΧΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ,ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΜΕΡΟΣ ΣΤΗΝ ΧΑΡΗ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟσωμα.( Η Χαρη δινεται με το νερο και οχι με καποιο αλλο στοιχειο,διοτι το νερο ειναι το σπουδαιοτερο στοιχειο.''Το Πνευμα του Θεου επισκιαζε και καλυπτε το νερο.(Γεν Α`2).Η αρχη της δημιουργιας του κοσμου ειναι το νερο και αρχη των Ευαγγελιων ο Ιορδανης.Η ελευθερια απο τον Φαραω δοθηκε στον ισραηλιτικο λαο δια μεσου της Ερυθρας θαλασσας.
Συνεπως,δεν υπαρχει εκκλησια ουτε θυσιαστηριο,ουτε Πνευμα,ουτε αληθεια.....ουτε διαδοχη,ουτε μυστηρια.Εξαλλου οι παπικοι δεν βαπτιζουν ραντιζουν...δεν βυθιζουν στο νερο...
Ασε σε τι βαπτιζουν οι λατινοι τα παιδια τους και πιασε και κυνηγα Το Πνευμα...οπου Πνευμα ,εκει η αληθεια.
Εδω λοιπον το Φως,[στη Μια αγια καθ & αποστ εκκλησια]!!!
Εδω Το Αγιο πνευμα!!!
Εδω τα χαρισματα!!!
Εδω η καθαροτης!!!
Εδω ο φωτισμος!!!
Εδω το καταφυγιο!!!
Εδω η προετοιμασια για την αιωνιοτητα!!!
Με τον αγιασμο του αγ Πνευματος και με την Πιστη στην αληθεια ,ανηκουμε σε αυτους πουκαλεσε στη Σωτηρια.θεσσ.Α`2-13)
Ο πιστευσας και βαπτισθεις σωθησεται,ο δε απιστησας κατακριθησεται.Μαρκ ιστ`16)
Και αλλου,''μας εδωσε το πνευμα του,ετσι ειμαστε βεβαιοι πως ειμαστε σε κοινωνια με Το Θεο και Ο Θεος σε κοινωνια με εμας.Α`Ιωαν 4-13)......π

Ανώνυμος είπε...

http://katanixis.blogspot.gr/2013/11/blog-post_9742.html
Aπαντηση-καταπελτης στο μητροπολιτη Βόλου.

Ανώνυμος είπε...

Την διάβασα την καταπληκτική απάντηση και είναι ένα ακόμα ανάγνωσμα μπουρδολογίας χωρίς κάποια αξία. Εκφράζει τις σκληροπυρηνικές μονόπλευρες απόψεις αυτών και μόνο που την συνέταξαν. Άντε και ολίγων ακόμα. Όχι όμως την γνώμη της Εκκλησίας της Ορθόδοξης που διαφέρει από τα μονόπλευρα που εκφράζουν. Πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν οι ακραίοι που προξενούν κακό.

Ανώνυμος είπε...

Ένας είναι ο Χριστός μία και η Εκκλησία Του.

Ανώνυμος είπε...

9:26
Περιττος ο λογος για διορθωση,οταν η εντονη κλιση ειναι αντιθετη προς την αληθεια.Εχεις δικιο ομως ,σε τι; Δεν γινεται αποκηρυξη της αιρεσεως.δεν μπορω να πω κατι αλλο.Κανε οπως νομιζεις`π

Ανώνυμος είπε...

Προς 9:26: μπουρδολογία είναι τα όσα εσύ ισχυρίζεσαι. Τόλμα γενναίε να τα ανασκευάσεις για να δούμε σε τι βαθμό θα κακοποιήσεις την αλήθεια!
Κατά τα άλλα είσαι μέλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας όταν δε θεωρείς τους παπικούς αιρετικούς!

Ανώνυμος είπε...

Απαντώ στο σχόλιο 22 Νοεμβρίου 2013 - 12:17 π.μ. και όχι μόνο σε αυτό.

Να σταματήσουν επιτέλους οι ανίδεοι και γραφικοί να παραπλανούν τον πιστό λαό του Ορθοδόξου πληρώματος της Αγίας μας Εκκλησίας. Όλοι μας κληρικοί και λαϊκοί να πειθαρχήσουμε σε όσα μας λέει η Εκκλησία και να σταματήσουν οι κληρικοί να παραπλανούν τους πιστούς.

Ιδού τι συνιστά η Εκκλησία της Ελλάδος δια της Συνοδικής Επιτροπής.

«Γιά τήν προσέλευση στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία
ΕΤΕΡΟΔΟΞΩΝ καί ΑΛΛΟΘΡΗΣΚΩΝ

Α' ΕΝΗΛΙΚΕΣ

Στήν περίπτωση πού Ἑτερόδοξος ἤ Ἀλλόθρησκος θελήσει νά ἐνταχθεῖ στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, ἰσχύουν τά ἑξῆς:

α) Ἐάν εἶναι Ρωμαιοκαθολικός, χρίεται διά τοῦ Ἁγίου Μύρου.
β) Ἐάν εἶναι Προτεστάντης καί ΕΧΕΙ Τριαδικό Βάπτισμα, χρίεται διά τοῦ ἁγίου Μύρου.
γ) Ἐάν εἶναι Προτεστάντης καί ΔΕΝ ἔχει Τριαδικό Βάπτισμα (βλ.Σημ.), βαπτίζεται κανονικά.
δ) Ἐάν εἶναι ἀλλόθρησκος (Μουσουλμάνος, Βουδιστής, κλπ.) ἤ ἄθρησκος βαπτίζεται.(βλ.Ἑνότητα Γ').
Σημ. Πρόκειται γιά αἱρετικές παραφυάδες, μερικές ἀπό τίς ὁποῖες εἶναι καί οἱ ἑξῆς: Ἀγαπινισμός, Ἀδελφοί ἐλευθέρου Πνεύματος, Ἀντβεντισταί τῆς Ἑβδόμης Ἡμέρας, Βοημοί Ἀδελφοί, Ἐκκλησία τοῦ Θεοῦ τῆς Πεντηκοστῆς, Καθαροί, Κουάκεροι, Μορμόνοι, Χριστάδελφοι, τά Παιδιά τοῦ Μῶ, Ἀποστολική Ἐκκλησία τῆς Πεντηκοστῆς, Ἀντιτριαδικές Πεντηκοστιανές Ὁμάδες (Κοινωνία τῶν Μαθητῶν τοῦ Χριστοῦ, Ἀνανεωμένοι Χριστιανοί κλπ), ὑπερκοινοτικές Πεντηκοστιανές Κινήσεις (Εὐαγγελική Ἀδελφότης ἤ Πεντηκοστή, Πανελλήνιος Χριστιανική Ἀδελφότης) κλπ.

Όλα τα άλλα είναι φληναφήματα εξωεκκλησιαστικών.

Ανώνυμος είπε...

Τα πράγματα αλλάζουν.
Αν αυτή είναι η απόφαση της Συνόδου τότε…..
Υπακοή στην Σύνοδο.

Ανώνυμος είπε...

Φληναφολόγε των 1:18, επειδή τυχαίνει να έχω κάποια σχέση με τη Σύνοδο και με την ειδική Επιτροπή στην οποία αναφέρεσαι, σε Ρωμαιοκαθολικους τελείται ολόκληρο το Ιερό Μυστήριο του Βαπτίσματος εκτός από την τριπλή κατάδυση, κι ακόμα κι αυτό...κατά περίπτωση, σε κάποιες περιπτώσεις Ρωμαιοκαθολικών τελείται και η τριπλή κατάδυση. Τα περί "αναγνωρισμένης" ιεροσύνης μην τα λέτε πιο έξω, γίνεστε γραφικός...

Ανώνυμος είπε...

Γραφικός είσαι εσύ.
Ουδεμία σχέση με την Συνοδική Επιτροπή δεν έχεις.
Αυτά τα οποία μετέφερα είναι αποφάσεις της Συνοδικής Επιτροπής επί των Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Σταμάτα να παραπλανάς τον κόσμο.
Να απευθυνθείς στον γραμματέα της Επιτροπής Ἀρχιμανδρίτη κ. Φιλόθεο Κολλιόπουλο για να μάθεις αυτά που αγνοείς.
Φτάνουν τα ψέματα.
Λίγη σοβαρότητα επί σπουδαίων θεμάτων είναι απαραίτητη.

Ανώνυμος είπε...

Προς 10:47: κατ άκραν εκκλησιαστικήν οικονομίαν γίνονται όλα αυτά που αναφέρεις. Και σε τίποτε δεν αλλζουν την αλήθεια με βάση την οποία οι παπικοί είναι ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ!

Ανώνυμος είπε...

Το πόσο ψηλά έχει διεισδύσει η Ουνία στη χώρα μας δεν ήθελα να το αναφέρω αλλά ο σχολιαστής των 10:47 το αναδεικνύει μόνος του. Σώσον Κύριε τον λαόν Σου... από τους προβατόσχημους λύκους της Ουνίας...