Παρεπόμενα
…
«ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΒΗΜΑΤΙΣΜΩΝ
ΔΥΤΙΚΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗΣ»
Αγαπητέ μου Παναγιώτη
Διαβάζοντας πρόσφατα στην Ιστοσελίδα «Αναστάσιος» ανάρτηση, με
πρότασή σου, του άρθρου μου «Ανατολικοί Βηματισμοί της Δυτικής
Χριστιανοσύνης» απ’ το περιοδικό «Σύνδεσμος» και αρκετά από τα
σχόλια, σπεύδω να ευχαριστήσω αμφοτέρους, και τους αναγνώστες για τα όποια
σχόλια. Επειδή το άρθρο στο «Σύνδεσμο» ήταν μια επιτομή αναγκαία για το χώρο
του, σου στέλνω: 1. Το πλήρες- εκτενές- κείμενο με τον ομώνυμο τίτλο, και 2.
Κάποιες «προεκτάσεις ή παρεπόμενα με αφορμή παρεμβάσεις που διάβασα»-αφήνω στη
διάκρισή σου τη διαχείριση ανάρτησής τους-και απευθύνω σε όλους το χαιρετισμό
του Χριστού, «ειρήνη ημίν και υμίν», ορθόδοξοι αδελφοί ! Η Ορθοδοξία είναι η
Μία. Αγία, Καθολική, και Αποστολική Εκκλησία, όχι όμως λιγότερο Οικουμενική,
ήγουν με οικουμενικό χρέος μαρτυρίας !
ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΙ ΒΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗΣ
ΑΘ. ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
Ο π. Ηλίας Μαστρογιαννόπουλος, αφανής, πλην
λίαν υπολογίσιμη μορφή της ήρεμης Ορθοδοξίας και ειρηνικής, πολυγραφότατος, ‘ελαία
καλλιέλαιος’ και στα υπέρ ενενήντα του, με πνευματικά αποστάγματα σε ψυχές
πολλών και αξιόλογων εκκλησιαστικών ανδρών της σήμερον, ανθολογεί εδώ και
πενήντα χρόνια σταθερά, στοιχεία βηματισμών με τους οποίους «ο πατήρ μου (που)
έως άρτι εργάζεται», κινεί διακριτικά τη
Δυτική Χριστιανοσύνη προς την Ορθόδοξη Ανατολή. Αυτό μαρτυρούν τα βιβλία,
«Η Νοσταλγία της Ορθοδοξίας»,1956, «Η Εκκλησία εν πορεία», 1970, «Υπάρχει
σήμερον νοσταλγία της Ορθοδοξίας;», 1972, «Θεολογικές παρουσίες», 1986,
«Ορθόδοξες προσεγγίσεις», 1996, και το τελευταίο, «Η Δύση ανακαλύπτει την
Ανατολή»-2η έκδοση, «Τήνος», 2006-μικρό σε έκταση, μεγάλο σε μήνυμα.
Σ’ αυτό από γραπτά που δημοσίευσε την τελευταία πενταετία, επισημαίνει ότι,
ιδιαίτερα στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα, «στη δυτική Ευρώπη, όπου
επλεόνασαν οι κοσμικές επιτυχίες, άρχισε να παρατηρήται μια αναζήτηση της
εκκλησιαστικής ενότητας με το πρότυπο της αρχαίας ενωμένης Εκκλησίας και
ταυτόχρονα της Ανατολικής θεολογικής Παραδόσεως». Πρόκειται για ντοκουμέντα που
δείχνουν ότι στη Δύση με Συνέδρια, Εκδόσεις, Σύσταση εδρών σε Πανεπιστήμια έχει
γίνει μια αληθινή κοσμογονία προσέγγισης του πνεύματος της καθ’ ημάς Ανατολής.
Και σε ό,τι αφορά στην κατά Π. Ευδοκίμωφ «κοινή ενοχή» Δύσης και Ανατολής για
το σχίσιμο «του άρραφου χιτώνα του Χριστού», και την έργω ματαίωση της
προσδοκίας του Κυρίου «ίνα πάντες εν ώσιν», σημειώθηκαν από μέρους της ηγεσίας
της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας κινήσεις που ανατρέπουν τη στρατηγική και τακτική
της στο παρελθόν.
Αντιγράφω χαρακτηριστικά αποσπάσματα
ξεκινώντας από την προσέγγιση της Ανατολικής Θεολογικής Παράδοσης. «Το 1951
άρχισαν στην Οξφόρδη τα αξιόλογα Συνέδρια Πατρολογικών Σπουδών, που
συνεχίζονται μέχρι σήμερα με επιτυχία… Το 1958 έγινε αξιόλογο συνέδριο στη Ρώμη
για τον Ανατολικό Μοναχισμό, για τον οποίο μίλησε τιμητικά ο τότε πάπας Πίος 12ος
… Σχετικά Συνέδρια έγιναν, το 1973 στο Παρίσι για το Μέγα Αθανάσιο, και το 1979
για την 1600η επέτειο του Μ. Βασιλείου, στη Ρώμη… Μπάρι… Παλέρμο,
Ρέγκενσμπούργκ… Λυών… Βέλγιο(Μονή Chevetogne)…Παρίσι… Τορόντο του Καναδά
κλπ. Παράλληλα κυκλοφόρησαν τότε στο Βατικανό δυο γραμματόσημα για τον Άγιο της
Καππαδοκίας… Το 1997 έγινε στην Οξφόρδη συνέδριο για τον Άγιο Μάξιμο τον
Ομολογητή και το 1999… στην Καππαδοκία πάλι για το Μέγα Βασίλειο από
Ρωμαιοκαθολικούς θεολόγους».
Την ίδια περίοδο πυκνώνουν οι σχετικές
εκδόσεις. «Το 1951 εκδόθηκαν στη Γερμανία δυο τόμοι, αναμνηστικό αφιέρωμα στη
1500η επέτειο της 4ης Οικουμενικής Συνόδου εν Χαλκηδόνι…
Το 1956 εκδόθηκε στη Ρώμη αφιερωματικός τόμος για το Μέγα Αντώνιο… Ας
αναφέρουμε και τις αυξανόμενες εκδόσεις και μεταφράσεις των Πατερικών κειμένων
στις κυριώτερες χώρες της Ευρώπης-Γαλλία, Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία, Βέλγιο
κλπ-αλλά και της Αμερικής. Σημειώνουμε έναν χαρακτηριστικό αριθμό. Οι εκδόσεις
«Χριστιανικές Πηγές» του οίκου Cerf
ξεπέρασαν τους 460 τόμους με εκλεκτά κείμενα Πατέρων-Ελλήνων, Λατίνων, Σύρων.
Παράλληλα κυκλοφορούν πολλές αξιόλογες μελέτες για τη θεολογία, ανθρωπολογία,
εκκλησιολογία και κοινωνιολογία των Πατέρων της Εκκλησίας…
Δεν είναι άσχετα με αυτές τις αναζητήσεις,
συνεχίζει ο π. Ηλίας, οι καλλιτεχνικές εκθέσεις βυζαντινών εικόνων, τα πολλά
σχετικά λευκώματα, οι πολλές επισκέψεις στο Άγιον Όρος, στη Μονή του Σινά, στα
Μετέωρα, στην Πάτμο… Σε Θεολογικές Σχολές της Ευρώπης έχουν ιδρυθεί τμήματα
Ορθοδόξου Θεολογίας, όπως στο Μόναχο της Γερμανίας… στο Καίμπριτς της Αγγλίας…
Δεν είναι ευκαταφρόνητο, ότι καλούνται ορθόδοξοι θεολόγοι να ομιλήσουν κάθε
τόσο σε ξένα Πανεπιστήμια ή σε ειδικά συνέδρια ή σε εβδομάδες περισυλλογής…
Περιοδικά των ετεροδόξων δημοσιεύουν κατά καιρούς και άρθρα ορθοδόξων, όπως το Panoramma
των Παρισίων, και το Irenikon
του Βελγίου… Ορισμένα δυτικά μοναστήρια έχουν στόχο να μελετούν την Ορθόδοξη
Παράδοση με μελέτες και συνέδρια, όπως η μονή Chevetogne, (Βέλγιο) που εκδίδει το
περιοδικό Irenikon
και η μονή Bose
στη Β. Ιταλία με ειδικά συνέδρια κάθε χρόνο για την ανατολική Ορθόδοξη
πνευματικότητα, καθώς και πολλές σχετικές εκδόσεις.»
Έρχομαι τώρα στο σημείο αιχμής, «την κοινή
ενοχή» για το σχίσιμο του «άρραφου χιτώνα» του Χριστού, το μαρτύριο «να είμαστε
όλοι ενωμένοι γύρω από την ίδια Βίβλο, όσο είναι κλειστή, και μόλις την
ανοίγουμε να ακολουθούμε ο καθείς τις παραδόσεις μας και να καταλήγουμε σε
διαφορετικές αναγνώσεις» ! Αντιγράφω επισημάνσεις που δείχνουν τη
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και την ίδια την παπική ηγεσία να προωθούν κινήσεις
καθόλου ευκαταφρόνητες, μάλλον αληθινές ανατροπές της στρατηγικής και τακτικής
που ακολουθούσε μέχρι και το 19ο αιώνα. Έτσι, «το 1954, 900 χρόνια
από την τραγική ημέρα του σχίσματος, το Βελγικό Μοναστήρι των Βενεδικτίνων Chevetogne…
εκδίδει δίτομο αφιέρωμα με τον τίτλο «L’ Eglise et
les
Eglises»,
όχι με θριαμβολογίες για το χωρισμό εκείνο, αλλά με πόνο για το γεγονός, και με
διάθεση επουλώσεως του τραύματος», που δείγμα του είναι «ότι στον ένα από τους
δυο τόμους φιλοξενούνται και άρθρα Ελλήνων και Ρώσων ορθοδόξων θεολόγων...
…Ο Πάπας
Ιωάννης 23ος…το 1962 ξεκινάει τη Β΄ Σύνοδο του Βατικανού,
καλεί να παραστούν και Ορθόδοξοι παρατηρηταί, και αξιοποιεί την ανανεωτική
φιλοανατολική θεολογία των κορυφαίων θεολόγων Congar, Danielou, De Lubac… To 1964 ο
διάδοχός του Παύλος ο 6ος συναντάται με τον Πατριάρχη Αθηναγόρα στα
Ιεροσόλυμα, ακολουθούν δυο αντίστοιχες συναντήσεις σε Ρώμη και Κωνσταντινούπολη
και αμοιβαία άρση των αναθεμάτων… Στις 14 Μαρτίου 1975 ο ίδιος Πάπας στο
Σίξτειο Παρεκκλήσιο της Ρώμης γονατίζει και ασπάζεται τα πόδια του Πατριαρχικού
απεσταλμένου Μητροπολίτου Χαλκηδόνος Μελίτωνος προς γενική έκπληξη των
παρισταμένων. Ο επόμενος Πάπας Ιωάννης Παύλος Β΄ … με την εγκύκλιό του «ίνα
ώσιν εν»-1995-και με άλλες δυο… ομιλεί (για πρώτη φορά) για μετάνοια, κάθαρση
συνειδήσεως και συγγνώμη. Τον επόμενο χρόνο-1996-κυκλοφορεί το βιβλίο του, «Ας
μη φοβώμεθα την αλήθεια-τα λάθη των ανθρώπων και της Εκκλησίας», όπου καυτηριάζει
σφάλματα που έγιναν κατά καιρούς είτε από την κορυφή (‘Αγία Έδρα’), είτε από
άτομα και ομάδες Ρωμαιοκαθολικών, όπως το δουλεμπόριο, οι επιθέσεις εναντίον μη
Καθολικών…
Καθ’ όλη εκείνη την περίοδο γίνονται οι
εξής διορθωτικές πράξεις από την παπική αρχή, αποκήρυξη της Ιεράς Εξετάσεως,
της καταδίκης του Γαλιλαίου και της νύχτας του Αγίου Βαρθολομαίου…. Και
ερχόμεθα στο 2000 όπου ο Πάπας… κατά την διάρκεια ευχαριστιακής συνάξεως στην
Βασιλική του Αγίου Πέτρου απευθύνει το Mea Culpa…
ζητεί συγγνώμη ενώπιον όλων για τα αμαρτήματα που διέπραξε η Ρωμαϊκή Εκκλησία
δια μέσου των αιώνων. Συγχρόνως επτά ιεράρχες επανέλαβαν το αίτημα της
συγγνώμης… Το 2004 … επισκέπτεται τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο ο Καρδινάλιος της
Λυών Φίλιππος Μπαρμπαρέν, συνοδευόμενος από τον επίσκοπο της Ναντέρ Ζ. Ντωκούρ,
για να εκφράσει την ντροπή του Βατικανού για τη λατινική άλωση της Πόλης κατά
τη Δ΄ Σταυροφορία. Μετά από ενάμιση μήνα ο Πάπας, στις 29 Ιουνίου, εορτή των
δυο κορυφαίων Αποστόλων, παρουσία του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, εξέφρασε τον πόνο
και την θλίψη του για το φοβερό εκείνο γεγονός».
Αντίστοιχες προσεγγίσεις του πνεύματος της
ορθόδοξης Ανατολής σημειώνονται και στο χώρο της Ευαγγελικής Εκκλησίας, όπου ο
μεγάλος Γερμανοελβετός Πανεπιστημιακός θεολόγος Karl Barht «δεν
είναι ο μόνος από τους συγχρόνους προτεστάντες θεολόγους… που έχουν τονίσει την
πιστότητα της Ορθοδοξίας στην Παράδοση, στην αποστολικότητα και στις
Οικουμενικές Συνόδους, τον χριστοκεντρικό και αγιοπνευματικό χαρακτήρα της, την
ανθεκτικότητά της στους διωγμούς με το πλήθος των Μαρτύρων της, τον πασχάλιο
και αναστάσιμο χαρακτήρα της, την ζωντανή λειτουργική της διάσταση». Φυσικά δεν
είναι καθόλου μικρό ότι «ο απελθών Γενικός Γραμματεύς του Παγκοσμίου Συμβουλίου
Εκκλησιών Καθηγητής δρ. Κόνραντ Ράϊζερ σε ομιλία που έκανε στη Θεσσαλονίκη το
2003 υπογράμμισε τη ‘σημασία της συμβολής της Ορθοδοξίας στο Π.Σ.Ε. Είναι άξιο
πολλής προσοχής ότι το κείμενο της διαλέξεως αυτής δημοσιεύτηκε στα ελληνικά
από την εφημερίδα «Καθολική» των εν Αθήναις Ρωμαιοκαθολικών. Κι ας επιτραπή εδώ
να πούμε, γράφει ο π. Ηλίας με νόημα και νεύμα προς ευδιάκριτους αποδέκτες, ότι
το πράγμα δείχνει και από τις δυο πλευρές μια κάποια εκτίμηση της ‘άγνωστης’
Ορθοδοξίας…» !
Δεν είναι επίσης λίγο σημαντικό ότι «ο
μεγάλος πρωτοπόρος π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ» από το 1948 μίλησε για το «χρέος των
Ορθοδόξων να βοηθήσουν στις προσεγγίσεις αυτές». Ένας άλλος σταθμός στην πορεία
αναζητήσεως της Ορθοδοξίας, αλλά και της συμμετοχής αυτής στο Π.Σ.Ε. ήταν η
τρίτη συνέλευση αυτού στο Ν. Δελχί το 1961. Τότε ο γνωστός Γενικός Γραμματεύς
του Συμβουλίου Βίσερ-τ’-Χόουφτ υπογράμμισε ότι πρέπει να περιληφθή στη βάση του
καταστατικού μια ρητή αναφορά στην Αγία Τριάδα, όπως ζητούν οι Ανατολικές
Ορθόδοξες Εκκλησίες. Κι αυτό έγινε αποδεκτό αργότερα και από άλλα στελέχη, και
κατέληξε. «Ελπίζω ότι θα επωφεληθούμε αυτής της ευκαιρίας και θα ενισχύσουμε
έτσι τη συμμετοχή των Ορθοδόξων Εκκλησιών στην οικουμενική κίνηση και το
Π.Σ.Ε.». Ούτε τέλος είναι ασήμαντο ότι το 2002 στη Φινλανδία έγινε δεκτό πως
«τα αφορώντα στην Ορθόδοξη Εκκλησία θα αποφασίζωνται όχι δια της πλειοψηφίας,
αλλά δια συμφωνίας. Κι αυτό ήταν θετικό, όπως ετόνισε ο Έλλην εκπρόσωπος
καθηγητής Γ. Γαλίτης».
******
Δεν μπορεί βέβαια να περιλάβει κανείς σε
ένα άρθρο πολλά άλλα αξιόλογα στοιχεία που αναφέρει ο π. Ηλίας, όπως μελέτες
για τον «Ασκητικό πλούτο», τους «Πατέρες της Αιγύπτου», τις «Γυναίκες της
Ερήμου», το «ενδιαφέρον για τη σύγχρονη ορθόδοξη πνευματικότητα» κλπ. Μπορεί
όμως να καταγράψει την ενδιαφέρουσα επισήμανση που κάνει διακριτικά, πλην λίαν εύγλωττα
και με νεύμα προς όχι λίγους αποδέκτες στην Ελλάδα. «Και τώρα ίσως ερωτήσει
κανείς: μήπως αυτά είναι υπερβολές, μήπως τα παραλέμε; Απάντηση: Όλα εγράφησαν
με ντοκουμέντα και είναι κρίμα που τα αγνοούμε, δεδομένου ότι δεν υπάρχει στη
χώρα μας παρά ελάχιστη σχετική πληροφόρηση. Τα ελάχιστα θεολογικά περιοδικά
ασχολούνται μόνο με υψηλήν θεολογίαν, τα περιοδικά των Ι. Μητροπόλεων κυρίως με
τοπικές ειδήσεις, ενώ τα περιοδικά των χριστιανικών αδελφοτήτων με οικοδομητικά
πνευματικά θέματα. Τα ελάχιστα περιοδικά εκκλησιαστικής ενημερώσεως δεν θέλουν
να προσεγγίσουν αυτές τις εξελίξεις».
Βλέπετε εδώ αρέσει σε πολλούς να αλιεύουν
σε θολά νερά. Να λένε τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία μόνο Παπική, και να εννοούν
αιρετική, φυσικά την Προτεσταντική πιο πολύ! Την όλη περί το Παγκόσμιο
Συμβούλιο Εκκλησιών και την Οικουμενική Κίνηση να την αποπτύουν ως «παν-αίρεση» ! Δε θέλουν να καταλάβουν ότι η
Ορθοδοξία είναι σε σχέσεις συνεργασίας και επίσημου διάλογου με όλη τη Δυτική
Χριστιανοσύνη-Ρωμαιοκαθολική και Προτεσταντική-και μετέχει στο Π. Σ. Ε. ύστερα
από Πανορθόδοξες Συνοδικές Αποφάσεις. Τουτέστιν, δε θέλουν να καταλάβουν ότι η
Ορθοδοξία ως έχει χρέος τοποθετεί την
Αλήθεια της, δηλαδή την απαραχάρακτη Αλήθεια της Εκκλησίας «επί την
λυχνίαν», δεν την κρύβει «υπό τον μόδιον» μικρόψυχων σκοπιμοτήτων ! Δείχνει
ευρύτερα το εκπληκτικό βίωμα των πιστών της, «την ακλόνητη συνείδηση ότι
είναι η Una Sancta, η ‘Μία Αγία Εκκλησία’, και
συνάμα με ταπείνωση ομολογεί de facto
έτσι ότι, ως Ορθόδοξοι χριστιανοί,
«γνωρίζουμε πού είναι η Εκκλησία, δεν έχουμε όμως την εξουσία να εκφέρουμε
κρίση και να ειπούμε πού δεν είναι η Εκκλησία» ! (Π. Ευδοκίμωφ)
Δυστυχώς πολλοί εδώ στην Ελλαδική
Ορθοδοξία αυτά τα θεωρούν σημεία λύπης, όχι έστω ρωγμές ελπίδας και χαράς. «Και
όμως, γράφει ο π. Ηλίας, αυτές οι εξελίξεις αποτελούν ένα μείζον θέμα, διότι
σχετίζονται με τον τελευταίον πόθον του Λυτρωτού, τον οποίον κατ’ επανάληψιν
διετύπωσε στην προ της θυσίας Του Αρχιερατικήν προσευχήν, ‘ίνα πάντες εν ώσιν’». Και γράφονται όχι προς έπαινο της Δύσης,
«αλλά προς έπαινον του Θεού, ο οποίος δεν καθεύδει για το δράμα του διχασμού
των Χριστιανών, αλλά ‘έως άρτι εργάζεται’, όπως διαβεβαίωσε ο Κύριός μας. Γι
αυτό οφείλουμε τα σημάδια αυτά των καιρών να τα γνωρίζουμε, να τα προσέχουμε
και να βοηθούμε τους αδελφούς μας ετεροδόξους που ζητούν την αλήθεια, να
προχωρήσουν. Είναι χρέος μας».
Αθ. Κοτταδάκης
Προεκτάσεις με
αφορμή κάποια σχόλια στους «Ανατολικούς δρόμους…»
- Ο Διάλογος με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, όχι
«εκκλησία» ή όποιους άλλους διεξάγεται πάντα μετά από Πανορθόδοξες
Συνοδικές Αποφάσεις. Αυτό δεσμεύει πνευματικά τους πάντες,
ιδιαίτερα τους Επισκόπους. «Πείθεσθε τοις ηγουμένοις», είναι η Αποστολική
εντολή ! Και το ερώτημα είναι, τι παράδειγμα δίνουν όσοι την προσπερνούν !
- «Μη ταρασσέσθω ημών η καρδία», ορθόδοξοι αδελφοί ! Δεν
έπαθε τίποτε η Ορθοδοξία, ούτε πρόκειται να πάθει από το Διάλογο με
οποιονδήποτε ! Και όχι μόνο, αλλά, κι αν δεχτούμε, ως θέλουν μερικοί, ότι
εκτός από μας τους Ορθόδοξους, όλοι οι άλλοι κατάντησαν «έθνη» ή κάτι χειρότερο,
η Ορθοδοξία ακολουθεί τον Απόστολο Παύλο, ως έχει χρέος, «πορεύεται εις τα
έθνη», και δίδει τη μαρτυρία της
«παρακαταθήκης», που φυλάει «ως κόρη οφθαλμού» !
- Από πλευράς Ορθοδοξίας ασφαλώς και υπάρχουν Συνοδικές
επισημάνσεις των διαφορών μας με τη Ρωμαιοκαθολική ή την Προτεσταντική
Εκκλησία. Πλην, από όσο γνωρίζω, ούτε Συνοδικός χαρακτηρισμός τους ως
αιρετικών, ούτε συνακόλουθη ρητή καταδίκη τους έχει εκδοθεί.
- Το μαρτύριο της Εκκλησίας διαχρονικά έγκειται κατά
κύριο λόγο «στο σχίσιμο του άρραφου χιτώνα του Κυρίου» ! Αυτό
άρχισε τον 9ο αιώνα-867-και για να πούμε τα πράγματα με το
όνομά τους με βασική ως και αποκλειστική αιτία, την «αντιστροφή της
μεγάλης αντιστροφής του Χριστού» ! Αυτής που, μετά την «απαίτηση» των
δυο Ζεβεδαίων, και το «παράπονο» των δέκα, προσδιόρισε απερίφραστα ο
Κύριος και στους Δώδεκα ως εξής: «Στη δική μου
ιστορία-κοινωνία-Εκκλησία, πρώτος είναι ο τελευταίος, και μεγάλος ο
διάκονος όλων» ! Και, βέβαια, σφράγισε με την επίγεια ζωή-«εαυτόν
εκένωσεν μορφήν δούλου λαβών» με λόγο και έργο ως και το Σταυρό ! Όλα τα
άλλα, ως θα έλεγε ένας μαρξιστής, αποτελούν «το εποικοδόμημα», κοινώς το
παραγέμισμα ! Ποιος την αποτόλμησε και ποιος την αρνείται, η ιστορία το
μαρτυρεί. Το δυστύχημα είναι ότι «χωρίς αιδώ, χωρίς ντροπή», πάνω από δέκα
αιώνες το σχίσιμο κρατεί καλά και μανικά, και δεν ξέρω αν ή
ποιους έχει απασχολήσει πόσο αυτό λυπεί το Χριστό !
- Είναι, λοιπόν, ν’ απορεί κανείς, πώς και
γιατί κάποιοι πρωτοκλασάτοι-ως οι ίδιοι δοκούν εαυτούς-Επίσκοποι
κλπ. ταράζονται και ταράζουν τους απλοϊκούς. Ως έχουν σήμερα τα πράγματα
Ένωση των Εκκλησιών δεν μπορεί να γίνει, χωρίς άμεση παρέμβαση του
Χριστού ! Οι δυο κατά τις 2η και 4η Οικουμενικές
Συνόδους ισότιμοι Επίσκοποι-Πάπας της Ρώμης και Οικουμενικός Πατριάρχης
της Κωνσταντινούπολης των τελευταίων πενήντα χρόνων δεν είναι ούτε άπειροι,
ούτε αφελείς ! Γνωρίζουν ότι, ούτε η Ορθοδοξία-ατόφια συνέχεια της
Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, αιώνες είκοσι-ούτε
ο Καθολικισμός-με Δογματικές, Filioque, Κανονικές, πρωτείο, αλάθητο, θεσμικές,
κρατική υπόσταση παρεμβολές δέκα αιώνων-ούτε ο Προτεσταντισμός-με πέντε
αιώνες σε ποικίλες εκδοχές-μπορούν ή πρόκειται από «τα εαυτών» να
αποστούν ! Εδώ δεν τα βρίσκουμε οι της ίδιας ορθόδοξης πίστης, οι
αυτόκλητα «γνήσιοι ορθόδοξοι», του επιστημονικά λαθεμένου παλαιού
ημερολογίου του ειδωλολάτρη αυτοκράτορα Ιούλιου Καίσαρα, και οι
κατ’ επέκταση «νόθοι» του επιστημονικά ορθού ημερολογίου, του χριστιανού
Επίσκοπου Πάπα Γρηγόριου ΙΓ ! Ακόμα και σήμερα που ο κόσμος
είναι ένα χωριό, και βλέπουν όλοι ότι η Αλήθεια του Χριστού, σε
άλλο επίπεδο, δικό του αποκλειστικά, πρέπει να κινηθεί. Στο αν και
ποιοι-Ορθόδοξοι, Ρωμαιοκαθολικοί, Ευαγγελικοί-θα κερδίσουν το
πρωτείο της Αγάπης του Θεού, από την αγάπη του όποιου ανθρώπου, πλάσματος αυτού
! Αν και ποιοι θα κάνουν την Αλήθεια Χριστού-Εκκλησίας αγάπη
στον άλλο αισθητή και απτή ! Αυτή είναι η σταυρική χριστιανική πρόκληση
εποχής ! «Το δε περισσόν τούτου εκ του πονηρού» !
- Επειδή το λειτουργικό
αίτημα «υπέρ της των πάντων ενώσεως» δεν είναι τυπική έκφραση ή γράμμα κενό,
και «οι καιροί ου μενετοί», είπαν
με τις γύρω τους Συνόδους, αντί για
πλάτη με πλάτη, να γυρίσουν πρόσωπο με πρόσωπο να κοιταχτούν. Ν’
αφήσουν πίσω τη σκουριά της διχαστικής έχθρας, και να κινηθούν ως κατά
τους εννιά πρώτους αιώνες ως αδελφοί, μέλη της Εκκλησίας του Χριστού, που
έχει ως το καίριο και όλο της την «υπέρ της οικουμένης» Αγάπη-Σταυρό-όχι
βυζαντινά και άλλα υποκατάστατα Σταυρού. Πρόσεξαν ίσως και ότι, με τα πιο πάνω και άλλα τινά, ο
κόσμος αντί για «τα καλά ημών έργα», είδε ενασχόληση «με τον άνηθο, το
δυόσμο, και το κύμινο», και αδυναμία για τις πιο σπουδαίες εντολές, τη
δικαιοσύνη, την ευσπλαχνία, και την πιστότητα-«αφήκατε τα βαρύτερα του
νόμου την κρίσιν και το έλεος»
- Αλλά ! «Όταν οι δούλοι του αγαθού-ήγουν οι
χριστιανοί-εξασθενούν, το έργο των αναλαμβάνεται από δυνάμεις αλλιώτικες,
σημειωμένες με την αντίθετη σφραγίδα, και η σύγχυση ξεσπά». Ήγουν
παρεμβαίνει η πολιτική καπηλεία και το συνακόλουθο εμπόριο «προστασίας»
των φτωχών, κι ο κόσμος πέφτει στην αγκαλιά της ως ώριμος καρπός. Ο κανόνας
είναι απαρέγκλιτος, και «του λόγου το ασφαλές βεβαιώνει» ότι: «Σήμερα η
χριστιανοσύνη δεν είναι πια ενεργός παράγων της ιστορίας, αλλά παθητικός
δέκτης των προβάσεων που εκφεύγουν από την επιρροή της, και κινδυνεύουν να
φέρουν την Εκκλησία στις διαστάσεις και τη σημασία μιας αιρέσεως,
συσπειρωμένης στον εαυτό της, στο
περιθώριο των πεπρωμένων του κόσμου»-Π. Ευδοκίμωφ, «Ορθοδοξία», σ.
409.
- Δεν ξέρω αν ή πόσο μπορούν να αγγίξουν κάποιους οι
θέσεις που ακολουθούν, αλλά θα τις παραθέσω έστω μόνο να διαβαστούν: α. «Είμαστε όλοι ενωμένοι
γύρω από την ίδια Βίβλο, όσο είναι κλειστή. Μόλις όμως την ανοίγουμε,
ακολουθούμε ο καθείς τις παραδόσεις μας, και καταλήγουμε σε διαφορετικές
αναγνώσεις»-σ.457. Ποιος ορθόδοξος δε νιώθει από πόνο μέχρι
οδύνη γι αυτό; β. «Η Ορθοδοξία
ευνοεί και προστατεύει τη μέγιστη ελευθερία των θεολογικών γνωμών
μέσα στα πλαίσια της μιας παραδόσεως. Η Εκκλησία ξεπερνά κάθε σχολή, ενώ
τις περιέχει όλες»-σ.241. Ας μη σπεύδουν, λοιπόν, μερικοί να
προσφωνούν κάποιους «πεφιλημένους αδελφούς» ή «πολυτίμητους αδελφούς»-ιδιόγραφα-και
«μετ’ ου πολλάς ταύτας ημέρας» να τους στιγματίζουν «θεομάχους και
αγιομάχους», επειδή ανήκουν σε άλλη σχολή ! γ. «Κατά το ανθρώπινο
στοιχείο των-χειρισμοί ηγετικών προσώπων-τόσο η Ανατολή όσο και η
Δύση είναι το ίδιο ένοχες, και η κοινή αυτή ενοχή δημιουργεί επιτακτικά
την αξίωση για βαθύτερη μετάνοια»-σ.452. Ας περιμένουμε, προσευχόμενοι
το τελευταίο να συμβεί. δ. «Γνωρίζουμε-ως χριστιανοί ορθόδοξοι-πού
είναι η Εκκλησία! Δεν έχουμε όμως την εξουσία να εκφέρουμε κρίση και να
ειπούμε, πού δεν είναι η Εκκλησία»-σ.462. Αφού, «το Πνεύμα, όπου
θέλει πνει», και, αγαπάει «τα άλλα πρόβατα της ποίμνης» πιο πολύ
από όσο εμείς.
- Καλά θα κάνουν κάποιοι της εκκλησιαστικής ηγεσίας να
προσέξουν ότι γίναμε πια Εκκλησία των νηπίων, των γερόντων, και ίσως κάποιων
παρατρεχάμενων. Οι βαπτισμένοι ορθόδοξοι χριστιανοί της ενδιάμεσης ηλικίας,
ιδιαίτερα οι επιστήμονες, οι διανοούμενοι, οι πολιτικοί κλπ., διατηρούν το
πολύ μια τυπική επαφή μαζί της, ή έχουν περάσει στην αντίπερα όχθη, και
είναι από αδιάφοροι μέχρι και άθεοι. Ιδού
έργο ευθύνης επείγον και σοβαρό ! Ιδού πεδίο δόξας λαμπρό ! Αντί γι
αυτό, δίκην Δον Κιχώτη κάποιοι, κονταροχτυπούν, ξορκίζουν και αφορίζουν
ένα σκιάχτρο πολυσυλλεκτικό, γενικά και αόριστα αντί-δυτικό, και ειδικά,
ως εντυπωσιακό για τους απλοϊκούς και εύληπτο, αυτό που ακούει στο κακόηχο
«οικουμενισμός» ! Ως Πειραιώτης, αυτή τη φορά δε θα πω, ότι «το παίζουν
τζάμπα μάγκες». Θα παραθέσω ένα κείμενο από παραπλήσια εκκλησιαστική περιπέτεια
λίαν διδακτικό. «Επειδή δε οι φιλολοίδωροι
τους πολλούς συνήρπασαν, ως βλασφήμω μη προσέχειν τω Ωριγένη, μικρά
διελθείν περί τούτων ουκ άκαιρον ηγούμαι. Οι ευτελείς και αφ’ εαυτών μη δυνάμενοι φαίνεσθαι, εκ του ψέγειν
τους εαυτών κρείττονας δείκνυσθαι βούλονται. Τούτο πέπονθε πρώτος
Μεθόδιος της εν Λυκία πόλεως λεγομένης Ολύμπου επίσκοπος, είτα Ευστάθιος, ο της εν Αντιοχεία προς
ολίγον Εκκλησίας προστάς, και μετά ταύτα Απολινάριος, και το τελευταίον ο
Θεόφιλος. Αύτη των κακολόγων τετρακτύς, ου κατά ταυτόν ελθόντες, τον άνδρα
διέβαλον, άλλος γαρ δι’ άλλο επί την κατ’ αυτού κατηγορίαν εχώρησαν δεικνύντες έκαστοι, ως ο μη διέβαλλον,
τούτο πάντως εδέξαντο. Επειδή γαρ άλλο άλλου δόγματος ο καθείς
επελαμβάνοντο, δήλον ως έκαστος, ο
μη έσκωπτεν, τούτο ως αληθές πάντως εδέχετο, τω αποσιωπάν επαινών τούτο ο
μη διέβαλλε. Μεθόδιος μεν ουν πολλά καταδραμών του Ωριγένους, ύστερον
ως εκ παλινωδίας θαυμάζει τον άνδρα εν τω διαλόγω ω επέγραψε «Ξενώνα». Εγώ
δε τι και πλέον εκ της εκείνων αιτιάσεως εις σύστασιν Ωριγένους φημί. Οι
γαρ κινήσαντες όσα περ ώοντο μέμψεως άξια, δι’ ων ως κακώς δόξαντα περί
της Αγίας Τριάδος ουδ’ όλως εμέμψαντο, δείκνυνται περιφανώς την ορθήν
ευσέβειαν μαρτυρούντες αυτώ. Ούτοι μεν ουν δια του μη μέμψασθαι
μαρτυρούσιν αυτώ. Αθανάσιος δε, ο
της «ομοουσίου» πίστεως υπερασπιστής, εν τοις κατά Αρειανών λόγοις μεγάλη
τη φωνή μάρτυρα της οικείας πίστεως τον άνδρα καλεί, τους εκείνου λόγους
τοις ιδίοις συνάπτων και λέγων: «Ο θαυμαστός», φησί, «και φιλοπονώτατος
Ωριγένης τάδε περί του Υιού του Θεού τη ημετέρα δόξη μαρτυρεί, συναϊδιον
αυτόν λέγων τω Πατρί» ! Έλαθον ουν εαυτούς οι λοιδορήσαντες Ωριγένην
βλασφημήσαντες και τον επαινέτην αυτού Αθανάσιον»-Σωκράτη Εκκλ. Ιστ. 6,13. Επί πλέον. «Οι κατ’ εξοχήν
Πατέρες και Διδάσκαλοι της Εκκλησίας, Μέγας Βασίλειος και Γρηγόριος ο
Θεολόγος συντάσσουν «Φιλοκαλία»-Ανθολογία των έργων του, Γρηγόριος ο Νύσσης,
Ιωάννης ο Χρυσόστομος, Αμβρόσιος Μεδιολάνων και άλλοι, δεν αγνοούν τις
αποκλίσεις του Ωριγένη, τις σκεπάζουν όμως με το χιτώνα της αγάπης
τους.... αφήνουν να διαφανή μια αδιόρατη τρυφερότητα γι αυτόν»-Στ. Παπαδόπουλος.
Επίσης. «Το περίεργον είναι ότι παρ’ όλην την καταδίκην του Ωριγένους,
ουδέποτε η Θεολογία εν τη Ανατολική Εκκλησία απεξενώθη εντελώς από των
χαρακτηριστικών εκείνων τα οποία η προσωπικότης του προσέδωσεν εις αυτήν»-Δημ. Μπαλάνος.
«Εάν η Ορθοδοξία ήταν ένα ζήτημα αφοσίωσης, κανείς θεολόγος δε θα μπορούσε
να αφοσιωθεί περισσότερο στην υπόθεση της χριστιανικής πίστης, ούτε να
είναι περισσότερο ορθόδοξος από τον Ωριγένη»-Βλ. Φειδάς, Καθηγητές
Θεολογικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών και οι τρεις. Αφήνεται
στον καθένα να συμπεράνει, αν και ποιοι σπεκουλάρουν και λαϊκίζουν και
ποιοι ου !
- Κατά τα άλλα, ακουμπώντας ήδη την όγδοη δεκαετία προτιμώ, μια Ορθοδοξία ανοιχτή σταυρική αγκαλιά του Χριστού ! Του Χριστού που, έπλυνε τα πόδια και του προδότη του, συγχώρεσε τον αρνητή μαθητή του, παρακάλεσε τον Πατέρα να συγχωρέσει τους σταυρωτές του, κι έβαλε πρώτο στον Παράδεισο το μετανιωμένο ληστή ! Την Ορθοδοξία, του Χριστού που απαντάει με ένα φιλί στο Μέγα Ιεροεξεταστή, που είχε το θράσος να τον συλλάβει, να τον φυλακίσει, και έμελλε να τον κάψει-Ντοστογιέφσκυ, «Αδερφοί Καραμαζώφ» ! Γιατί, η Ορθοδοξία είναι «καρδία ελεήμων … Καύσις καρδίας υπέρ πάσης της κτίσεως. Υπέρ των ανθρώπων, και των ορνέων… και των δαιμόνων»-Άγιος Ισαάκ ο Σύρος. Την Ορθοδοξία του, «αληθεύοντες εν αγάπη»-Εφ..δ,15, δες ερμηνεία Τρεμπέλα, και νεοελληνική Πανεπιστημιακών. Του, «αγαπήσωμεν αλλήλους», πάνω στο οποίο πατάει καλά στη Λειτουργία η ομολογία της πίστεως-«Πιστεύω» ! Και, για να το πω σε παραλλαγή στίχου του Ελύτη, την Ορθοδοξία στην οποία, Πίστη και αγάπη, «παν’ μαζί, δεν πάνε χώρια» !
Αθ. Κοτταδάκης
78 σχόλια:
Ξεκάθαρες κουβέντες, σκέψεις και απόψεις.
Δεν μπόρεσα ποτέ μου να κατανοήσω γιατί ορισμένοι τραβούν τα άκρα όταν υπάρχει η μέση και βασιλική οδός.
Οι απαντήσεις στα σχόλια είναι καταπληκτικές και κατοχυρωμένες.
Τα δικά σας τα κίνητρα κ. Κοτταδάκη καθώς και του π. Ηλία Μαστρογιαννόπουλου είναι αγνά και ειλικρινή. Είσθε και οι δύο από την «στόφα» των παλαιών καλών θεολόγων που σπούδασαν την ιερά επιστήμη με μοναδικό σκοπό να υπηρετήσουν την αλήθεια του Ευαγγελίου και την Εκκλησία. Αυτό το βλέπει κάποιος καλόπιστος και στην παρούσα εργασία σας καθώς και στην πληθώρα των βιβλίων σας και του π. Ηλία. Θα έλεγα ότι και ο σχολιασμό σας στα σχόλια των αναγνωστών αποπνέουν την ειλικρίνεια και τη ευθύτητα. Το κακό είναι ότι αυτοί που κάνουν τους χειρισμούς των θεμάτων αυτών σήμερα δεν μυρίζουν «λιβάνι» δεν είναι ζυμωμένοι με το άρωμα της ορθοδοξίας αλλά με τον δυτικό σκεπτικισμό και την λογική. Από εκεί ξεκινά το όλο κακό και πηγαίνει προς το χειρότερο.
Μου έλυσε απορίες. Διαπίστωσα ότι και οι δυτικοί κάνουν προσπάθεια προσέγγισης.
Εχω νομιζω το δικαιωμα να διαφωνησω.Φανταζομαι πως το Ευαγγελιο και οι Ι.Κανονες,οι οικ συνοδοι και η Ι.Παραδοσις δεν ηταν προσωπικοι στοχασμοι των αγιων πατερων της εκκλησιας μας αλλα εξ αποκαλυψεως του αγ.Πνευματος!
Ο Οικουμενισμος δεν ειναι μια αποψις ,μια θεολογικη θεσις αστοχη...αλλα κατεγνωσμενη αιρεσις απο πολλους Πατερες της εκκλησιας μας.Και ποιος δεν εχει μιλησει για την παν-αιρεση αυτη,μηπως ο γερων Παισιος δεν εχει μιλησει;Ποιος δεν εχει μιλησει,δεν μιλα στα κειμενα του ο αγ.Ιουστινος Ποποβιτς;ποιος;Δεν μιλησε ο γερων Εφραιμ της Φιλοθεου,νυν Αριζονας;Απο τους τωρινους προσφατως θεολογοι και επισκοποι συναμα περι της παναιρεσεως αυτης;;;Οικουμενισμος:Μια Παγκοσμια θρησκεια[Μωαμεθανοι,Ορθοδοξοι,ινδουιστες,Ιουδαιοι,Βουδιστες]εχοντας ως δελεαρ καποια σοβαρα παγκοσμια προβληματα περιβαλλοντος,υγειας ειρηνης,συμμετεχουν σε διαθρησκειακες συναντησεις,οπου προβαλλονται οι θρησκευτικες τους διδασκαλιες και το αποτελεσμα η εξισωση των αιρεσεων αυτων με τη μοναδικη διδασκαλια.Στον ιδιο χωρο δρα και το Π.Σ.Ε.Οι Ρωμαιοκαθολικοι δρωντας εκτος Π.Σ.Ε ,επιδιωκουν την ενωση ολων των χριστιανων[Ορθοδοξων,Πα;πικων,Προτεσταντων,,,,,,ουνιτων κλπ].
Το κυριο επιχειρημα των Ορθοδοξων εκκλησιων ειναι εκτος του να βοηθησουμε για την ειρηνη των λαων,να δωσουμε μαρτυρια Ορθ.Αληθειας προς ολες τις κατευθυνσεις.Αυτο το επιχειρημα δεν στεκει εαν σκεφθει κανεις πως εχουν διαρευσει οι κακοδοξιες που ποτε μιλουν για Διευρυμενη εκκλησια,οπου ολες οι εκκλησιες ειναι ''αδελφες'' και αλλοτε μιλουν για ''θεωριες των κλαδων'',οπου καθε ομολογια κατεχει ενα μερος της αληθειας οποτε καταργειται η ΜΙΑ,Αγια,Καθολικη και Αποστολικη Εκκλησια και βλασφημειται το Αγιον Πνευμα και αλλα πολλα μπορουν να ειπωθουν,τομοι ολοκληροι.Δεν υποβιβαζεται με αυτο τον τροπο η Ορθοδοξια;Δεν αποπροσανατολιζεται και συγχυζεται ο πιστος λαος και αμβλυνεται η Ορθ.συνειδηση;
1)
2)
Οι ετεροδοξοι με χιλιες δυο πλανες δεν ειναι αιρετικοι;
Μιλαμε για την ειρηνη και βεβαιως ειρηνη υπαρχει και η εκκλησια μας δεεται για την ειρηνη συνεχως απο αρχης της ιδρυσεως της εκκλησιας.Αλλα εδω πωλειται η Ορθοδοξια στα παζαρια.Πως ειναι δυνατον να εχεις ειρηνη με τους ανθρωπους ,οταν δεν τα βρεις με τον Θεο???
Μιλαει το κειμενο για την πιστη και αγαπη...Συμφωνω!Καθοτι αυτες ειναι καρποι του αγ.Πνευματος και ειναι αλληλενδετες και πρεπει να αποδεικνυονται,δεν χ ω ρ ι ζ ο ν τ α ι η μια απο την αλλη αλλα και δεν ζει η μια εις βαρος της αλλης ,Πατερικη θεσις αυτη.
Αλλα καποιοι παιρνουν τις πατερικες θεσεις και τις προσαρμοζουν με τις λανθασμενες δικες τους και τις κανουν ''παντιερα''για να διευκολυνουν το εργο της πλανης.
Το Βατικανο θα ειναι το ιδιο και το αυτο εως οτου ελθει ο αντιχριστος.Εχει παρει γη και θρονο και ευκολα δεν πετα τις πλανες του που επιβαρυνθηκαν ακομα με την πανθρησκεια.Παντα διεκδικουσε τον τιτλο της #πραγματικης εκκλησιας#.Προς τι λοιπον ολη αυτη η προσπαθεια;;;Προς τι οι συμμετοχες σε συμποσια..οι πανθρησκειακες συναξεις με ολη την πληθωρα του κοσμου οπου βλεποντας ο καθενας θεωρει πως σιγουρα δεν υπαρχουν διαφορες και βγαζοντας τους αγιους εξω απο τον πραγματικο αγωνα και ως θυματα..ποιοι,οι αγιοι,που δεν ειχαν τιποτε πιο πολυτιμο στη ζωη απο την αγαπη του Κυριου-μας.
Διδασκεται λοιπον η ειρηνη μεσα σε μια κοινωνια με ολες τις αιρεσεις.
Οι πιστοι θα κριθουμε βασει ευαγγελιου.Την αγαπη μας για τον θεο την εκφραζουμε με τις εντολες και οι εντολες εκφραζονται και εφαρμοζονται με την πιστη.Απο που εκδηλωνει κανεις την ευσεβεια του στην εκκλησια;Μηπως δεν μπορει κανεις να ξεχωρισει τα βεβηλα απο τα αγια;..τα ανιερα απο τα ιερα;;;Εχει σοβαρο προβλημα τοτε.
Με το να γεμισει η εκκλησια με καθε αιρεση μηπως δεν ειναι πασιφανες πως ξεπουλαμε τη Χαρη Του αγ.Πνευματος;τι σημασια μπορει να εχει για τον καθενα η λεξη και η εννοια ''εκκλησια'';;;
Καποιοι τεντωνουν την χορδη του τοξου και στοχευουν τιμιες καρδιες .αλλα σκοπευουν στο σκοταδι!π
Είναι χρέος του κάθε Ορθοδόξου να βοηθήσει τους χριστιανούς της δύσης να επιστρέψουν στην Ορθοδοξία. Τα βήματα που έχουν γίνει είναι πολλά. Εμείς οι Έλληνες έχουμε την διχόνοια στο αίμα μας. Θα είχαν γίνει πολλά αν δεν υπήρχε η ιέρεια και ο φόβος. Γιατί τόσος φόβος. Η Ορθοδοξία είναι η Αλήθεια την οποία δεν μπορεί να την κρατά για τον εαυτό του ο καθένας. Είναι υποχρέωση ο διάλογος και η διαφώτιση. Οι λόγοι του Χριστού μας είναι «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη». Όποιος δεν ακολουθεί αυτή την εντολή του Χριστού είναι εχθρός της Αλήθειας της Εκκλησίας.
Στο τέλος θα γίνει αυτό που γράφει ο συντάκτης «Καλά θα κάνουν κάποιοι της εκκλησιαστικής ηγεσίας να προσέξουν ότι γίναμε πια Εκκλησία των νηπίων, των γερόντων, και ίσως κάποιων παρατρεχάμενων» εγώ θα πρόσθετα αυτό να το προσέξουν περισσότερο αυτού που παντού βλέπουν φαντάσματα και εχθρούς εναντίον της Εκκλησίας. Έγινε της μόδας να κολλάς την ρετσινιά του «οικουμενιστή» σε κάθε ένα που διαφωνεί.
Και κατι ακομη για το Πνευμα οπου θελει πνει,που γινεται λογος συνεχως.Ναι ,οπου θελει πνει,αλλα οχι σε ασεβη καρδια μας λεγει ο αγ.Νικοδημος.
Αν καποιος δεν αξιωνεται να λαβει τη Χαρη ας μεμφεται την απιστια του μας λεγει ο αγ.Κυριλλος Πατριαρχης Ιεροσολυμων.εχει εξουσια δεν εξουσιαζεται ,μοιραζει ....δεν μοιραζεται.Η Αγ.Τριαδα δεν χωριζεται.Δεν μοιραζεται...αλλα η Χαρη η οποια ενεργει οπως θελει.Α`Κορ 12-11).κια η Χαρη προερχεται απο Τον Πατερα.Λου κ 11-13) ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟΝ ΛΑΤΡΕΥΟΥΝ ,ΤΟΝ ΛΑΤΡΕΥΟΥΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΑ.ΙΩΑΝ 4,23,24)...ο ΘΕΟΣ ,ΟΜΩΣ,''Εδωσε το Πνευμα Του εις τους πειθαρχουντας εις Αυτον..Πρξ 5-32).
Το ''οπου θελει πνει '' ειναι σημειον οπου δειχνει την εξουσια ΤΟΥ και οχι οτι επικαθεται σε αιρετικους...
Συγχωρηστε με!π
Κύριε Κοτταδάκη σας συγχαίρω, διότι με παρρησία γράψατε, αυτά που άλλοι τα λένε σε στενό κύκλο, αλλά ποτέ δημόσια.
Είναι κρίμα, όλες αυτές τις πληροφορίες να τις κρύβουν περιοδικά μητροπόλεων, συλλόγων κλπ. Δεν προσεγγίζουν τις εξελίξεις για τον φόβο του «όχλου». Υπάρχουν και αυτοί που κοιτάζουν μόνο τα «πνευματικά» με το βλέμμα στραμμένο στο χθες. Αφού αυτοί βολεύτηκαν με μια θεσούλα στο παράδεισο δεν τους ενδιαφέρει για τους άλλους.
Σας ευχαριστώ για την αισιοδοξία που το κείμενο αυτό έφερε στην ψυχή μου. Με ανάπαυσαν τα όσα διάβασα. Μου άρεσε και αυτή η ευχή και προτροπή σας: «απευθύνω σε όλους το χαιρετισμό του Χριστού, «ειρήνη ημίν και υμίν», ορθόδοξοι αδελφοί ! Η Ορθοδοξία είναι η Μία. Αγία, Καθολική, και Αποστολική Εκκλησία, όχι όμως λιγότερο Οικουμενική, ήγουν με οικουμενικό χρέος μαρτυρίας !»
Ο κ.Κοτταδάκης παραθεωρεί το σκανδαλώδες ζήτημα της ουνίας που πανηγυρικά αποκαλύπτει ότι οι αιρετικοί παπικοί δε διαθέτουν ούτε πολλοστημόριο καλής θελήσεως ενώ δίδει ουσιαστική αξία στους παπικούς θεατρινισμούς όπως αυτόν του υποκριτικού ασπασμού των ποδών του μακαριστού Χαλκηδόνος Μελίτωνος.
Όταν η Εκκλησία αναγνωρίζει τους Ρωμαιοκαθολικούς ως Εκκλησία τότε όλοι οι άλλοι ακόμα και αν είναι επίσκοποι πρέπει να την δεχθούν ως Εκκλησία και όχι «εκκλησία». Η υπό αριθμό 1 απάντηση του κ. Α. Κ. στα σχόλια τα λέει όλα.
"Από πλευράς Ορθοδοξίας ασφαλώς και υπάρχουν Συνοδικές επισημάνσεις των διαφορών μας με τη Ρωμαιοκαθολική ή την Προτεσταντική Εκκλησία. Πλην, από όσο γνωρίζω, ούτε Συνοδικός χαρακτηρισμός τους ως αιρετικών, ούτε συνακόλουθη ρητή καταδίκη τους έχει εκδοθεί" απεφάνθη ο κ.Κοτταδάκης.
Μήπως γνωρίζει να μας πει ποια συνοδική απόφαση χαρακτηρίζει σαν αιρετικούς τους μεθοδιστές, αντβεντιστές, κουάκερους κ.ο.κ.;
Μήπως γνωρίζει να μου πει ο 12,08 ποιά συνοδική απόφαση έχει καταδικάσει τον Πάπα από το αρχιερατικό του αξίωμα. Από όσο γνωρίζω [και γνωρίζω καλά] η Εκκλησία μας τον ονομάζει Επίσκοπο Ρώμης. Έτσι τον προσφώνησε και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κυρός Χριστόδουλος. Ακόμα η Σύνοδος αναγνωρίζει τα τελεσθέντα Μυστήρια υπό των Ρωμαιοκαθολικών ως έγκυρα. Την όποια άποψη έχει ο 12,08 να την κρατήσει για τον εαυτό του. αν όμως θέλει να είναι συνεπής να μην κάνει ότι θέλει αλλά να πειθαρχεί στις αποφάσεις της Εκκλησίας. Επιτέλους η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία έχει ένα Πάπα εμείς εκατομμύρια.
Άρχισαν ξανά τις σοφιστείες τους οι συντηρητικοί που μόνο συνομοσίες βλέπουν παντού. Είναι γνωστό ότι μόνο ελάχιστες Τοπικές Σύνοδοι καταδίκασαν μεμονωμένα ορισμένες αποκλίσεις και όχι αιρέσεις της Δυτικής Εκκλησίας (Filioque, αλάθητο κ.α.) αλλά ποτέ την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία γενικά με αποκοπή.
Έτσι επίσημα παρέμεινε ως «σχισματική» έως και σήμερα. Όλα τα επίσημα κείμενα ομιλούν για το «σχίσμα του 1054 μ.Χ.» και όχι για την αίρεση. Άλλωστε και οι εκατέρωθεν αναθεματισμοί ήσαν μεταξύ του Πάπα (Καρδιναλίου Ουμβέρτου αληθέστερα, ο Πάπας Λέων Θ΄ είχε ήδη πεθάνει) και του Πατριάρχη Κηρουλαρίου. Δεν ήσαν αναθεματισμοί μεταξύ των δύο Εκκλησιών. Από του «σχίσματος» και μετά δεν έγιναν πολλές απόπειρες διαλόγου μεταξύ Ανατολής και δύσης προς ένωση (Λυών 1275, Φεράρας-Φλωρεντίας 1439/40), χωρίς να φοβούνται οι της «καθ’ ημάς Ανατολής» να προσέρχονται και να διαλέγονται μέχρι και σήμερα. Ο Θεολόγος Κοτταδάκης και ο Αρχιμ. Μαστρογιαννόπουλος σκιαγραφούν τα θετικά και ενθαρρυντικά. Βλέπω ότι οι ΑΛΗΘΕΙΕΣ πονούν μερικούς εργολάβους του αντιπαπισμού. Έτσι την τρίχα την κάνουν τριχιά.
1:18 κατ αρχήν η ερώτηση απευθύνεται στον κ.Κοτταδάκη και όχι σε σένα. Εσύ τι είσαι που πετάγεσαι σαν συμπιεσμένο ελατήριο; Το alter ego του;
Από κει και πέρα δεν απάντησες στην ερώτηση αλλά αλληθώρισες πράγμα σύνηθες για οπαδούς του παναιρετικού οικουμενισμού. Επαναλαμβάνω λοιπόν την ερώτηση προς τον κ.Κοτταδάκη:ποια συνοδική απόφαση χαρακτηρίζει σαν αιρετικούς τους μεθοδιστές, αντβεντιστές, κουάκερους κ.ο.κ.; "
Μου αρέσει Αναστάσιε που δεν το βάζεις κάτω και συνεχίζεις να μας διαφωτίζεις με άρθρα τα οποία απηχούν την άποψη της Εκκλησίας. Σε έχουν βάλει στο μάτι και σε πολεμούν. Δεν θέλουν να ακουσθεί η αντίθετη άποψη. Σε άλλο μπλοκ διάβασα : "Για μία ακόμη φορά το ιστολόγιο ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ παραχώρησε τις στήλες του στους πεμπτοφαλαγγίτες προκειμένου να χύσουν για μία ακόμη φορά το οικουμενιστικό τους δηλητήριο και να αμβλύνουν το ορθόδοξο αισθητήριο των πιστών." Νομίζουν οι άθλιοι ότι μπορούν με τέτοια αφοριστικά να φοβίσουν.
Παρακολουθώ χωρίς να γνωρίζω πολλά από θεολογικής απόψεως τα τεκταινόμενα έτσι όπως τα εμφανίζουν στο διαδίκτυο οι διαχειριστές. Βλέπω πάντα αποκλίσεις. Αντιπαλότητες. Διαφορές. Θα έλεγα χάσμα. Ιδιαίτερα για το θέμα των ορθοδόξων και των καθολικών. Δεν έχω γνώσεις και δεν θα πω ούτε για το θέμα ούτε για τους μεθοδιστές, αντβεντιστές, κουάκερους κ.ο.κ. που επιμένει ο κύριος.
Το μόνο που θα έλεγα είναι ότι δεν μπορούμε οι ορθόδοξοι να τα βρούμε μεταξύ μας. Τώρα τρώγονται τα Ιεροσόλυμα με την Αντιόχεια για το Κατάρ.
Μετά από αυτό δεν περιμένω να υπάρξει αποτέλεσμα στους όποιους βηματισμούς των δυτικών. Και να θέλουν να κάνουν προσπάθεια αυτοί θα τους κλωτσήσουμε εμείς.
Πρώτα να τα βρούμε μεταξύ μας και μετά με τους άλλους.
Τέλος λέω ότι καλά κάνουν όσοι ανάβουν το κεράκι σαν και μένα γιατί αν έμπαιναν παραμέσα με τις φαγωμάρες σας τότε μπορεί να πήγαιναν στους μεθοδιστές, αντβεντιστές, κουάκερους κ.ο.κ. για κάτι το καλύτερο.
Οι αυτόονομαζόμενοι ως αντιοικουμενιστές μόνο από αφοριστικά κείμενα γνωρίζουν.
Σας ευχαριστώ κ. Κοτταδάκη για την συρραφή των κειμένων του π. Ηλία. Όλοι αυτοί οι βηματισμοί όπως χαρακτηριστικά τους ονομάσατε είναι σπουδαία στοιχεία προσεγγίσεως και αναζητήσεως της Ορθοδοξίας. Για εμένα θα είναι πολύτιμος θησαυρός. Είμαι της αρχής πρώτα να βρεθούν τα κοινά δηλαδή αυτά που μας ενώνουν και μετά τα ελάχιστα που μας διαιρούν.
"Νομίζουν οι άθλιοι ότι μπορούν με τέτοια αφοριστικά να φοβίσουν".
Οι "άθλιοι"! "Χριστιανικότατος" χαρακτηρισμός για τους αντιφρονούντες!
"Οι πάπαι και αμαρτάνουσι και κολάζονται και θα κολάζονται μέχρι της Δευτέρας Παρουσίας` ίσως και αιωνίως διά τα προς την Ελληνικήν Εκκλησίαν κακά και τας ψευδοενώσεις και τας ασεβείς και αντιχριστιανικάς διατάξεις», άγιος Νεκτάριος, ΜΕΛΕΤΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΑΙΤΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ.
Καλό θα προκύψει εάν τόσο ο π.Ηλίας όσο και ο κ.Κοτταδάκης μελετήσουν με προσοχή το συγκλονιστικό βιβλίο του Marco Aurelio Pivelli με τίτλο "Ο αρχιεπίσκοπος της Γενοκτονίας" που προλόγισε ο νυν αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος και που αναφέρεται στο διαβόητο Κροάτη παπικό "αρχιεπίσκοπο" Αλουίσιο Στέπινατς υπεύθυνο για την εξόντωση 700000 ορθοδόξων Σέρβων κατά τρόπο φρικώδη και προκαλούντα τον αποτροπιασμό σε κάθε τίμιο άνθρωπο.
Δειγματοληπτικά αναφέρω τη δήλωση ενός φανατικού Κροάτη, παπικού, πολιτικού αξιωματούχου (πρώην υπουργού), του Πρβόσλαβ Γκριζόγκονο, οποίος περιγράφοντας τις μαζικές-άγριες δολοφονίες και τα φρικτά βασανιστήρια γράφει, μετακύ των άλλων, και τα εξής: "Η δική μας καθολική εκκλησία συμμετείχε με δύο τρόπους σε όλα αυτά τα βάρβαρα εγκλήματα, χωρίς προηγούμενο, που ξεπερνούν την ιεροσυλία".
Σε ένα από τα περιβόητα στρατόπεδα συγκεντρώσεως, αυτό του Πασένοβιτς που δολοφονήθηκαν και αποτεφρώθηκαν χιλιάδες ορθόδοξοι Σέρβοι, διοικητής διετέλεσε ο Φραγκισκανός μοναχός Μίροσλαβ Μαιστόροβιτς που ονομάστηκε απ τους βασανιζόμενους "πατήρ Σατανάς" και συμμετείχε προσωπικά στις δολοφονίες.
Το ίδιο συνέβη και με άλλους παπικούς κροάτες κληρικούς.
Τι να πούμε δε για τα εγκλήματα των ουνιτών στην Τσεχοσλοβακία το 1969 (κατά τα άλλα σύνφωνα με τον π.Ηλία "άλλαξαν" οι παπικοί) ή για τα σημερινά εγκλήματα της ουνίας στην Ουκρανία για τα οποία ο κ.Κοτταδάκης τηρεί αιδήμονα σιγή και ασχολείται με τα...πόδια του Μελίτωνα ως δείγμα μεταστροφής της παπικής "εκκλησίας" (ναι κε Κοτταδάκη, βάζουμε εισαγωγικά όσοι έχουμε μελετήσει τη Συμβολική και αναφερόμαστε σε σχισματοαιρετικές κοινότητες).
Ο παπισμός ούτε άλλαξε ούτε πρόκειται να αλλάξει παρά μόνο με θαύμα. Γιατί δεν καταργεί την ουνία; Γιατί ασκεί αθέμιτο προσηλυτισμό; Γιατί προσθέτει συνεχώς καινούρια δόγματα κι έχει μετατραπεί σε βιομηχανία παραγωγής δογμάτων;
Καλά τα λέει ο Άγιος Νεκτάριος. Εκφράζει την άποψή του όχι της Εκκλησίας. Τις απόψεις της η Εκκλησία της Εκφράζει σε Σύνοδο. Μήπως αυτή την άποψη του Αγίου Νεκταρίου, θα πρέπει να την οικειοποιηθεί η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδας τον Οκτώβριο, για να υπάρξει Συνοδική καταδίκη; Και παράλληλα να αποσύρει τον εκπρόσωπο της από τον διάλογο με τους Καθολικούς. Αν αυτά δεν γίνουν τότε …
Ο σεμνότυφος αδελφός που τον σκανδάλισε η λέξη «άθλιος» ας περιηγηθεί σε άλλους χώρους διατυπώσεως ιδεών και θα συναντήσει εύηχες λέξεις τις οποίες ούτε στην Τρούμπα δεν χρησιμοποιούσαν.
Γιατί θα πρέπει να απαντήσει ο Κοτταδάκης και δεν μας πληροφορούν με αυτά που γνωρίζουν οι αντιτιθέμενοι;
Μάλλον δεν έχουν να που κάτι το νέο για να στηρίξουν τις σαθρές αντορθόδοξες απόψεις τους.
Τι όμορφα που τα γράφει ο 12:38 μ.μ. !!! μας θυμίζει πραγματικά ιστορικά γεγονότα. Τον ευχαριστώ πολύ. Θα του υπενθυμίσω όμως ότι και εμείς οι Ορθόδοξοι δεν είμαστε οι καλές Παρθένες. Ξεφεύγω από το θέμα. Αλλά εδώ «ο καθένας ότι θυμάται χαίρετε»
Του υπενθυμίζω τον αυτοκράτορα τον Ορθόδοξο Χριστιανό Βασίλειο τον Βουλγαροκτόνο που έδωσε εντολή να τυφλωθούν με πυρωμένο σίδερο οι Βούλγαροι. Και στις 4 Οκτωβρίου ο Σαμουήλ αντίκρισε μια εικόνα βγαλμένη από την κόλαση. Μια ατελείωτη πορεία 15.000 τυφλών στρατιωτών οι οποίοι καθοδηγούνταν από έναν τυχερό μονόφθαλμο για κάθε 100 άνδρες. Ο τσάρος αρχικά λιποθύμησε στη θέα των ανδρών του και έπεσε αναίσθητος στο έδαφος. Οι γύρω του προσπάθησαν να τον συνεφέρουν. Όταν ο Βούλγαρος ηγεμόνας συνήλθε, ζήτησε να πιει κρύο νερό. Αυτό του προκάλεσε καρδιακή προσβολή και δύο ημέρες αργότερα εξέπνευσε. Η σκληρή τιμωρία που επιβλήθηκε στους στρατιώτες αιχμαλώτους πολέμου αφήνει πράγματι να υποθέσει κανείς, ότι οι Βούλγαροι και ο ηγεμόνας τους Σαμουήλ θεωρήθηκαν στην πραγματικότητα ως απλοί στασιαστές, εναντίον του φυσικού μονάρχη τους, δηλαδή του Βυζαντινού αυτοκράτορα. Κάθε ενέργεια των Βουλγάρων εναντίον των Βυζαντινών ισοδυναμούσε με αδελφοκτόνο πόλεμο. Τη συνέκριναν με ανταρσία ενός αχάριστου γιού ενάντια στον πνευματικό του πατέρα, που την υποκινούσε ο διάβολος για τον όλεθρο των χριστιανικών ψυχών. Γι’ αυτό έπρεπε να τιμωρηθεί από τον Θεό και επομένως από τον εκπρόσωπο του στη γη, δηλαδή τον Βυζαντινό αυτοκράτορα. Πέρα όμως από αυτή τη θεωρία που επέτρεψε σε έναν χριστιανό αυτοκράτορα να φερθεί τόσο σκληρά στους Βούλγαρους στρατιώτες, υπάρχει προφανώς και άλλη αιτία. Ο Βασίλειος Β΄ με την τύφλωση των εχθρών του και την αποστολή τους στη Βουλγαρία προκάλεσε μια πραγματική ψυχολογική παράλυση. Πέρα από το θανατηφόρο σοκ που υπέστη ο Σαμουήλ, οι υπόλοιποι Βούλγαροι ηγεμόνες τρομοκρατήθηκαν, αναλογιζόμενοι την τύχη που τους περίμενε. Επιπλέον οι οικογένειες των 15.000 στρατιωτών βίωναν ένα ασύλληπτο δράμα. Οι ακρωτηριασμένοι άνδρες ήταν μια ζωντανή, διαρκής και ζοφερή υπενθύμιση της ήττας.
Αν συνεχίσεις αδελφέ θα σου αναφέρω και άλλα εγκλήματα των Ορθοδόξων όχι εναντία στους αιρετικούς αλλά στους αδελφούς Ορθοδόξους.
ΖΗΤΩ η Ορθοδοξία ΑΝΑΘΕΜΑ στους αιρετικούς.
O συμψηφισμός που επιχειρεί ο 3:15 είναι τουλάχιστον ατυχής αν και βαρύτερη έκφραση θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε. Ο Βασίλειος ο Βουλγαροκτόνος δεν υπήρξε εκκλησιαστικός αλλά πολιτικός αξιωματούχος. Πριν πιάσουμε το πληκτρολόγιο καλά θα είναι να βουτάμε πιο πριν τη γραφίδα μας στο μυαλό και την Ιστορία. Λίγη σοβαρότητα επιτέλους!
Ο συμψηφισμός που επιχειρεί ο 3:15 είναι επιεικέστατα ατυχής για να μη χρησιμοποιήσουμε βαρύτερη έκφραση. Ο Βασίλειος ο Βουλγαροκτόνος δεν ήταν εκκλησιαστικός αλλά πολιτικός αξιωματούχος ενώ ο Στέπινατς και οι λοιποί παπικοί δολοφόνοι ήταν κληρικοί. Το "επιχείρημα" λοιπόν που προσήγαγε ο συγκεκριμένος σχολιαστής δεν έχει καμία αξία και μάλλον τον εκθέτει στα μάτια των υπόλοιπων σχολιαστών.
«Την μεν αιτίαν του σχίσματος εκείνοι δεδώκασι, την προσθήκην εξενεγκόντες αναφανδόν, ην υπ' οδόντα πρότερον έλεγον. ημείς δε αυτών εσχίσθημεν πρότεροι, μάλλον δε εσχίσαμεν αυτούς και απεκόψαμεν του κοινού της Εκκλησίας σώματος. Δια τι ειπέ μοι: Πότερον, ως ορθήν έχοντας δόξαν, ή ορθώς την προσθήκην εξενεγκόντας; Και τις αν τούτο είποι, μη σφόδρα τον εγκέφαλον διασεσεισμένος; Αλλά ως άτοπα και δυσσεβή φρονούντας και παραλόγως την προσθήκην ποιήσαντας. Ουκούν ως αιρετικούς αυτούς απεστράφημεν και δια τούτο αυτών εχωρίσθημεν... αιρετικοί εισιν άρα, και ως αιρετικούς αυτούς απεκόψαμεν».
Ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός για τους αιρετικούς παπικούς. Μήπως κι αυτός εξέφραζε "προσωπικές" γνώμες;
Το κείμενο του σπουδαίου Θεολόγου κ. Αθανασίου Κοτταδάκη και του σοφού κληρικού π. Ηλία Μαστρογιαννόπουλου άλλα λένε και οι περισσότεροι εδώ γράφουν τους καημούς της καρδιάς τους.
Ο Χριστός μας πήγε και έψαξε το απολωλός πρόβατο.
Στην παραβολή του Ασώτου ο Θεός Πατέρας διαγράφει το χθες και κοιτάζει την διάθεση του μικρού γιού για επιστροφή.
Διαβάζοντας όλα τα σχόλια βλέπω πως πολλοί από εμάς στην συμπεριφορά είμαστε ίδιοι με τον Πρεσβύτερο γιό της Παραβολής του Ασώτου.
Αν οι αδελφοί μας χριστιανοί της δύσης νιώσουν την διάθεση της επιστροφής με ποιο δικαίωμα εμείς οι σκληρόκαρδοι θα τους το αρνηθούμε.
Δεν είμαι κάποια προσωπικότητα εκκλησιαστική. Είμαι ένας εκκλησιαζόμενος μέλος της Εκκλησίας που μου πιπιλίζουν κάθε Κυριακή το μυαλό με πολλά και ανώφελα οι κληρικοί.
Έχω κουραστεί να ακούω για τις αιρέσεις του Πάπα και τα τερτίπια του Βατικανού.
Ποτέ όμως δεν τόλμησαν οι κληρικοί μας να κριτικάρουν τους προϊσταμένους επισκόπους τους ή την ηγεσία της Ελλαδικής Εκκλησίας για τις παρεκτροπές τους.
Έτσι που το πάτε θα μείνουν οι ναοί με γέρους που δεν έχουν που να περάσουν την ώρα τους και βρίσκουν καταφύγιο στο ναό.
Αραδιάζου πολλοί κείμενα του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού και άλλοι του Αγίου Νεκταρίου. Εγώ θα σας αναφέρω έναν σύγχρονο άγιο της Εκκλησίας μας που είχε σχέσεις στην αλλοδαπή που έζησε με παπικούς. Συλλειτουργούσε με μερίδα αυτών. Χειροτόνησε και μερικούς με ενδύματα παπικών και τους πρόσφερε τιάρα στο κεφάλι. Αυτός είναι ο Άγιος Ιωάννης ο Μαξίμοβιτς. Λένε οι υποστηρικτές τους ότι αυτό το έκανε για να τους προσεγγίσει. Καλά έκανε και καλά η Εκκλησία τον έχει ως Άγιο.
Σας ασπάζομαι με φιλενωτικό πνεύμα ως ο Άγιος Ιωάννης ο Μαξίομοβιτς.
Τάραξε τα νερά ο Κοτταδάκης. Μια χαρά τα γράφει και συνεχίσει να γράφει για να μάθουν την άλλη πλευρά οι πιστοί και να ξυπνήσει συνειδήσεις.
Επειδή κακώς ενεπλάκη το όνομα του αγίου Ιωάννη Μαξίμοβιτς προκειμένου να στηριχθούν οι φιλοοικουμενιστικές θέσεις κάποιων καλό θα είναι να αναφέρουμε τι έγραψε γι αυτόν το πνευματικό του τέκνο, ο γνωστότατος, μακαριστός π.Σεραφείμ Ρόουζ, αναφορικά με τις απόψεις του αγίου για το θεοκατάρατο οικουμενισμό: "«Βλέπουμε την ανάγκη για τη διατύπωση μιας υγιούς τοποθέτησης, η οποία θα δίνει έμφαση στην αληθινή Ορθοδοξία, η οποία σταθερά θα αντιτίθεται στον οικουμενισμό και τον εκσυγχρονισμό, αλλά δεν θα βγαίνει από το πλοίο που είναι η Εκκλησία".
Ο άγιος Πορφύριος για την Ορθοδοξία:
"«Μία θρησκεία μόνον είναι, η Ορθόδοξος Χριστιανική Θρησκεία. Και το πνεύμα αυτό το ορθόδοξον είναι το αληθές. Τα άλλα πνεύματα, είναι πνεύματα πλάνης και οι διδασκαλίες είναι μπερδεμένες».
- «…η αλήθεια είναι στην Ορθοδοξία…Υπάρχουν πολλά φώτα, που βλέπει κανείς και εντυπωσιάζεται, μα ένα είναι το φως το αληθινόν…αξίζει να λατρέψει κανείς τον μόνον αληθινόν Θεόν, τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν… Οι αλήθειες του Θεού, όπως τις έχει πει, από την αρχή, αυτές είναι. Δεν υπάρχουν άλλες αλήθειες…».
- «Μόνο η Θρησκεία του Χριστού ενώνει και όλοι πρέπει να προσευχόμαστε να έρθουνε σ΄ αυτή. Έτσι θα γίνει ένωσις, όχι με το να πιστεύεις ότι όλοι είμαστε το ίδιο και ότι όλες οι θρησκείες είναι το ίδιο… Προσεύχομαι ο Θεός να σας δώσει φώτιση να καταλάβετε ότι δεν έχει σχέση η Θρησκεία, η Ορθοδοξία μας, με άλλες θρησκείες».
ΠΗΓΗ : ΨΥΧΟΣΩΤΗΡΙΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΓΕΡΟΝΤΩΝ, εκδ. «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ»
"Προσωπικές" γνώμες κι αυτές κατά τη σάπια και αρρωστημένη "λογική" κάποιων!
Πράγματι ο Άγιος Ιωάννης ο Μαξίμοβιτς είχε «υγιή τοποθετήσει» στο θέμα των σχέσεων με τους Παπικούς. Χωρίς να «βγαίνει από το πλοίο του που ήταν η Εκκλησία» είχε οικουμενιστικές σχέσεις μαζί τους. Ανέπτυξε σχέση Κοινωνίας με ομάδα από αυτούς που έκαναν βηματισμό προς την Ορθοδοξία. Τους χειροτόνησε χωρίς να τους ζητά να ακολουθήσουν την Ορθόδοξη Παράδοση. Έφτιαξε δηλαδή κάτι σαν την Ουνία των Παπικών αλλά τώρα υπό την ηγεσία του. Αυτό επιβεβαίωσαν και οι λόγοι του μακαριστού π. Σεραφείμ Ρόουζ ο οποίος ήταν παλαιοημερολογίτης σε κάποια από τα πολλά παρακλάδια των Ρώσων. Μετά όμως από την επανασύνδεσή τους με την Ρωσική Εκκλησία τους εδόθη αμνηστία και έτσι επανήλθαν στην Εκκλησία την Ορθόδοξη. Ο Άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς είναι ο προστάτης των ανά της γης Οικουμενιστών. Αυτός ας είναι πλέον το πρότυπο και η Ορθοδοξία θα βρει τον δρόμο της προς την ένωση με την δυτική Εκκλησία.
Απο που βγαινει οτι ο εν λογω αγιος ειναι οικουμενιστης της γης,ουτε μπορω να το κατανοησω!Ο καθε χριστιανος ειναι υπευθυνος για την Ορθοδοξια εστω και απο λιγο και γι αυτο το λιγο η πολυ θα δωσει λογο στο Θεο.Για τον εν λογω αγιο,δεν γνωριζω να ηταν εκσυγχρονιστης,αλλα μερικοι ψαχνουν μεσα στο σκοτος να βρουν παραθυρο να ανοιξουν για να βγουν λιγο στον αερα,επειδη η αληθεια Του Χριστου τους πονα .ο δρομος προς την ενωση κατα την ατελη μου γνωμη δεν εχει μελλον εαν δεν πεταξουν τις πλανες τους οι αιρετικοι και με την καρδια τους πιστεψουν και δεν απορριψουν ολο το οικοδομημα που λεγεται Ορθοδοξος εκκλησια.Αλλα οταν αγιοι ανδρες μιλουν περι παναιρεσεως και καποιοι τους απορριπτουν,την ιδια την Παραδοση απορριπτουν και ποσο μαλλον μπορει να ειναι αξιοπιστοι .Το εργο της σωτηριας εξαρταται απο τον μετανοουντα ,τον θελοντα και Την Χαρη που σπρωχνει προς αυτη την κατευθυνση και κατοπιν με την εισοδο στην Μια Εκκλησια,τον αγωνα,εν μετανοια και ταπεινωση εως εσχατης πνοης και με την ελπιδα της αναστασης.Διοτι,η αρχη της σωτηριας συντελειται δια μεσου της πιστεως και οχι μεσω της αναμοχλευσεως των δαιμονοθρησκειων.....να ανακατεψουμε κουκια με μαυροματικα π.χ και οτι περισσεψε απο το βραδυ,ολιγα χορτα πικρα να βανουμε και λιγο νερο και να τα φαμε,που καλα ειναι και αυτα οταν δεν υπαρχει η δυνατοτης να εχει κανεις την αλλη μερα ενα πιατο φρεσκο φαγητο. Γιατι για τους Πατερες η πειρα ηταν αυτη και οχι μονον τα λογια που αποστρεφονταν την αιρεση και ο κοπος ηταν δασκαλος.Εκτος αυτου η αληθεια ειναι μια και εις μεν τους αποστολους εδωθη ευθυς εξ αρχης,απο εμας εγγειται δια της επιμελειας....Το βλεπομε καθαρα πλεον ...ο οικουμενισμος ειναι παν-αιρεσις....και ως τοιαυτη την απορριπτουμε και την αποστρεφομεθα.Δεν ειναι δυνατον να εχει κανεις μυστικη ενωση μετα Του Θεου,την εν αγιω Πνευματι και να εργαζεται εργα δαιμονων.Και αυτο ,δεν ειναι δικη μας γνωμη....αλλα των αγιων ανδρων που δογματισαν οτα αυτη ηταν στα σπαργανα.Τωρα ομως ολα φαινονται καθαρα και δεν ειναι δυνατον να απορριψομε την αγιοπατερικη και αποστολικη διδασκαλια,να συνακολουθησομε την πλανη και παναιρεση και να πιστεψομε ολα αυτα που διωχνουν τη Χαρη του αγ.Πνευματος.Εχουμε βεβαιως και το δικαιωμα να εχουμε τις αντιρρησεις μας και δεν μας πειραζει εαν μας θεωρουν ''ανταρτες του Πνευματος''...διοτι δεν εχουμε κανενα αλλο πολυτιμο Μαργαριτη σε αυτη την γη,περα απο τον Κυριο Ημων Ιησου Χριστο.Οποιος θελει να πιστευει κατι αλλο ,θα αναλαβει και τις ευθυνες του.....π
Αυτούς τους οποίους εσείς οι συντηρητικοί τους λέτε ως οικουμενιστές είναι η αφρόκρεμα της Πατερικής Θεολογίας και της Δογματικής γνώσης. Μην σας παρασύρουν στην στασιμότητα η Εκκλησία είναι εν πορεία.
Αγαπητή π. σε θαυμάζω για το γεγονός ότι διατηρείς την ψυχραιμία σου τη στιγμή κατά την οποία οι οικουμενιστές, έχοντας αποβάλλει κάθε έρμα, ακόμη και τον παραδοσιακότατο άγιο Ιωάννη Μαξίμοβιτς πάνε να τον "βγάλουν"...οικουμενιστή! Μιλάμε για απύθμενο θράσος! Δε δίστασαν κάποιοι απ αυτούς ακόμη και το γέροντα Παίσιο να "χρησιμοποιήσουν" προκειμένου να δικαιολογήσουν τα εγκλήματα του Βαρθολομαίου εκμεταλλευόμενοι μία αμφιλεγόμενη δήλωσή του τη στιγμή που και οι κότες γνωρίζουν πόσο αντιοικουμενιστής υπήρξε ο μακαριστός γέροντας! Οι άνθρωποι δεν ορρωδούν προ ουδενός! Απαιτείται αντίσταση γενναία κατά των συγκεκριμένων ολετήρων!
"Ο βαθειά κοιμισμένος" και καθεύδων υπό τον οικουμενιστικό μανδραγόρα δεν μπορεί να ξυπνήσει συνειδήσεις 9:55! Δεν είναι δύσκολο μα το καταλάβεις! Παρόλα αυτά δεν το κατάλαβες ακόμη! Ελπίζουμε ότι κάποτε θα το καταλάβεις...!
3:45
Επι της ουσιας....εκεινο που νομιζω εχουμε αναγκη ο καθενας ειναι αυτο που υπαρχει κατατεθημενο στη φιλοκαλια σελ 923
''Διακρισις πνευματων,
Η διαιρουσα
Το χειρον απο του κρειτονος.....
Τη μαχαιρα του λογου''..................
----
Η λεξις ''κοτες'',πληγωνει! Σε ολα τα αλλα συμφωνω!π
Μια και σας κατηγορούν για οικουμενιστή κ. Κωστόπουλε, σας παρακαλώ να μπει ως προμετωπίδα του ιστολογίου σας ο πραγματικός προστάτης Άγιος του Οικουμενισμού. Και αυτός δεν είναι από τον «Άγιο Ιωάννη Μαξίμοβιτς τον Οικουμενιστή». Υπήρξε και αυτός κοσμοπολίτης όπως και εσείς.
Ο Μακαριστός Άγιος Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης σεβόταν βαθύτατα τον Θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου και ήταν πάντα υπό την προστασία του Επισκόπου του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου. Όλα τα υπόλοιπα είναι μυθεύματα. Μπορεί να είχε κάποιες ανησυχίες για τον διάλογο μεταξύ των Εκκλησιών Κωνσταντινουπόλεως και Ρώμης αλλά έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Ας πληγωθεί λιγάκι ο εγωισμός τους π. Αυτοί δε διστάζουν να "πληγώνουν" το δόγμα με τα όσα αδίστακτα διακηρύττουν και πράττουν. Ακούς εκεί να περιφρονούν αναίσχυντα τη συμφωνία των νεότερων αγίων και πατέρων αναφορικά με το χαρακτηρισμό του οικουμενισμού σαν παναίρεσης που οι τελευταίοι έχουν διατυπώσει και τον οποίο ανερυθρίαστα "βαφτίζουν" προσωπικές γνώμες! Οι δικές τους ιδεοληψίες αποτελούν όχι απλώς προσωπικές γνώμες αλλά αιρετικές γνώμες! Οι άνθρωποι έχουν ξεσαλώσει!
Απόλυτη επιτυχία είχε η παρέμβαση αυτή του αξιότιμου κ. Κοτταδάκη. Κατάφερε να ταράξει τα λιμνάζοντα νερά. Κατάφερε να γράψει τις αλήθειες που οι άλλοι προσπαθούν να αποκρύψουν. Προσπάθησε να συμβάλει στην ενημέρωση με απλή κατανοητή και Ορθόδοξη γραφή. Κατάφερε με τις απαντήσεις τους στα σχόλια να μεταφέρει το ανόθευτο πνεύμα των Άγιων Πατέρων της Εκκλησίας στην σημερινή πραγματικότητα. Τα όσα ειπώθηκαν υπέρ και κατά ωφέλησαν. Αυτή η ανταλλαγή απόψεων και ιδεών είναι πάντα γόνιμη.
ΤΕΛΙΚΑ Η ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΠΙΦΕΡΕΙ Ο ΔΑΙΜΟΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ! ΤΙ ΚΡΙΜΑ ΤΕΚΝΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΒΛΗΘΕΙ ΣΕ ΠΑΤΡΑΛΟΙΕΣ ΚΑΙ ΜΗΤΡΑΛΟΙΕΣ
!
Ας επικρατήσει νηφαλιότητα.
Δεν χωρεί αμφιβολία αδελφοί μου ότι η οδός η άγουσα προς την χριστιανική ενότητα είναι δύσβατος και κοπιώδης, εξάλλου και ο κ. Κοτταδάκης περί «βηματισμών της δυτικής Χριστιανοσύνης» γράφει, και ο σεβαστός Γέρων π. Ηλίας Μαστρογιαννόπουλος ελπιδοφόρα μηνύματα μεταφέρει, δεν είναι εύκολο να γεφυρωθούν πελώρια χάσματα και να παρακαμφθούν, «εδώ και τώρα», θεολογικές έριδες και ποικίλες άλλες εκκλησιαστικο-πολιτικές διαμάχες που συσσωρεύτηκαν διά μέσου των αιώνων. Ωστόσο, δεν πρέπει να ολιγοψυχούμε, ούτε να αποθαρρυνόμαστε, ο Κύριος Ιησούς επιθυμεί και ευλογεί την Ενότητα. Δεν πρέπει να ολιγοψυχούμε προ των μεγίστων δυσκολιών, και της πολεμικής υπό αδελφών, αλλά πεπεισμένοι, καθώς είχε τονίσει η Γ΄ Προσυνοδική Διάσκεψις του 1986, ότι η Εκκλησία μας, είναι ο φορέας και μάρτυς της πίστεως και της παραδόσεως της Μιάς, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας και ως εκ τούτου κατέχει κεντρική θέση στην υπόθεση της προωθήσεως της χριστιανικής ενότητας, δέον να συνεχίσουμε και να καλλιεργήσουμε περαιτέρω τον διαχριστιανικό διάλογο, παρά τα αδιέξοδα και την μετ΄ εμποδίων πορεία του, σε μια προσπάθεια αποκαταστάσεως της ενότητας της Εκκλησίας, και καθώς έλεγε ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός στη Σύνοδο της Φλωρεντίας, της επανόδου όλων «εἰς τόν καιρόν ἐκεῖνον, καθ’ ὅν ἡνωμένοι ὄντες, τό αὐτό πάντες ἐλέγομεν καί οὐκ ἦν ἐν ἡμῖν σχίσμα»[ I.Gill (ed), Actorum Graecorum Concilii Florentini, 1953, pp. 53. Πρβλ. και Γρηγορίου Λαρεντζάκη, Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός και η ενότητα των Εκκλησιών Ανατολής και Δύσεως, Εκδ. Επέκταση, 1999, σελ 82.].
Είναι σε όλους πρέπει να γνωστό ότι οι διάλογοι δεν είναι «ενωτικαί Σύνοδοι», και πως τα κείμενα που εκδίδουν οι επιτροπές δεν έχουν χαρακτήρα «συμφωνίας», πολύ δε περισσότερο «κοινής ομολογίας πίστεως», όπως συχνά πιστεύεται και επίμονα επαναλαμβάνεται από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν μεν αλλά κρίνουν δε. Καθώς έλεγε πολύ εύστοχα ο π. Θεόδωρος Ζήσης, λαϊκός καθηγητής τότε, στην Γ΄ Προσυνοδική Διάσκεψη, «ἄν δῇ κανείς τά πρακτικά τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων, θά διαπιστώσῃὅτι μέχρις ὅτου φθάσουν οἱ συνοδικοί πατέρες εἰς τήν διατύπωσιν ὅρων, προηγεῖται μία μακρά περίοδος, κατά τήν ὁποίαν ἐκτίθενται καί ἀναλύονται προβλήματα, ἀναλύονται θέσεις καί μελέται, καί ἐπί τῇ βάσει αὐτῆς τῆς προεργασίας καταλήγει ἡ Σύνοδος εἰς τήν διατύπωσιν ὡρισμένων ὅρων». Ως εκ τούτου, νομίζω ότι παρέλκει η κάθοδος, δίκην καταδρομέων, αμυντόρων της Ορθοδοξίας σε χώρους ή χώρες όπου διεξάγονται οι διάλογοι, προκειμένου να παρεμποδιστεί πάραυτα η «ένωση» της Ορθοδοξίας με την αιρετική Δύση! Πρέπει να τονισθεί, πάλιν και πολλάκις, ότι διάλογοι έχουν μόνο εξερευνητικό χαρακτήρα, και ότι τα υπ΄ αυτών εκπονούμενα γραπτά, είναι απλώς «κείμενα εργασίας» και τίποτε περισσότερο, υποβαλλόμενα από τους διαλεγομένους στις Εκκλησίες τις οποίες εκπροσωπούν, προς αξιολόγηση και σχολιασμό. Και ad referendum, φυσικά, προς την Αγίαν και Μεγάλην Σύνοδον. Είναι κείμενα τα οποία, απλώς, βοηθούν την κοινή πορεία προς την χριστιανική ενότητα, κείμενα τα οποία οι Εκκλησίες μπορεί να απορρίψουν, καθώς απεδείχθη στην πράξη.
Αριμαθαίος
12:17
Να θυμηθουμε τον αιρεσιαρχη ουνιτη μοναχο Βαρλααμ,ο οποιος αγευστος πνευματικης πειας μελετησε αγιους Πατερες και επελεγε διαφορα χωρια τους,οσα του εφαινονταν οτι υπηρετουσαν τις ψευδοθεωιες του.Ετσι, κατεφευγε συνεχως στα συγγραμματα του αγιου Διονυσιου του αρεοπαγιτη,φρονωντας οτι συμφωνουσα με τις αποψεις του.Η δι:ασταση ομως ηταν σαν το φως του ηλιου και της πυγολαμπιδας.Ετσι επιπτε απο κρημνου εις κρημνον.Γιατι το σαθρο,δεν εχει βασεις να σταθη.π
Από πού κι ως πού απηχούν την άποψη της Εκκλησίας τα άρθρα στα οποία αναφέρεσαι 8:26 6/9; Την άποψη της Εκκλησίας απηχούν οι αποφάνσεις και αποφάσεις των συνόδων που έχουν καταδικάσει την αίρεση και τους αιρετικούς κι όχι οι ιδεοληψίες και οι προσωπικοί στοχασμοί του Ευδοκίμωφ και του κ.Κοτταδάκη.
http://pmeletios.com/ar_meletios/orthodoxia/diafores_or8odo3ias_papismoy.html
Εξαιρετικά αφιερωμένο στον κ.Κοτταδάκη που αδικώντας κατάφωρα την αλήθεια γράφει απλώς για "συνοδικές επισημάνσεις των διαφορών μας" με τους παναιρετικούς παπικούς παραθεωρώντας τις "καραμπινάτες" αιρέσεις των τελευταίων.
Στον π. Μελέτιο έχει απαντήσει κατάλληλα ο κ. Τελεβάντος. Εγά απλά σιωπώ 12.14.
Στον π. Μελέτιο έχει απαντήσει κατάλληλα ο κ. Τελεβάντος. Εγώ απλά σιωπώ 12.14.
Μετά τα όσα έγραψε ο Αριμαθαίος τίποτα άλλο δεν είναι αναγκαίο να ειπωθεί.
Τον συγχαίρω.
Σε ομαλή προσγείωση μας έβαλε όλους ο κ. Αριμαθαίος με τα όσα μας έγραφε και διασάφησε. Είναι αλήθεια την οποία ξεχνάμε διάλογο κάνουν και όχι Συμφωνία. Υπάρχει δρόμος ακόμα.
Ο ΑΡΙΜΑΘΑΙΟΣ ΤΑ ΕΙΠΕ ΟΛΑ.
"ΠΑΣΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΣ ΑΠΟ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΣΙΣ" και "ΟΙ ΕΤΕΡΟΔΟΞΟΙ, ΟΙ ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΡΝΟΥΜΕΝΟΙ, ΕΙΝΑΙ ΕΞ ΙΣΟΥ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ, ΕΙ ΚΑΙ ΙΣΤΑΝΤΑΙ ΕΓΓΥΤΕΡΟΝ ΤΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ", καθηγητής Δογματικής Χρήστος Ανδρούτσος.
Εξαιρετικά αφιερωμένο στους παραμυθάδες του οικουμενισμού που διαστρέφουν ανερυθρίαστα την αλήθεια ισχυριζόμενοι ότι ο παπισμός δεν είναι αίρεση!
Φιλιόκβε, πρωτείο, αλάθητο, μαριολατρεία, διάσπαση των μυστηρίων του βαπτίσματος και του χρίσματος, μετάληψη μόνο άρτου απ τους μη κληρικούς κατ τόσα άλλα τα κάνουμε γαργάρα χωρίς να ντρεπόμαστε λιγάκι!
http://www.alopsis.gr/modules.php?name=News&file=print&sid=288
Οι διάλογοι χωρίς προσωπείο, του π.Γεωργίου Μεταλληνού.
Αναφερθηκε για πρωτη φορα η φραση ''αιρετικη δυση''...και πως αφου ειναι αιρετικη της εδωθησαν αυθεντικα Μυστηρια???
Κυριε,μακρια απο τις εντολες σου να πλανιεμαι μη με αφηνεις!
Αν ειναι δυνατον!
Αναγνωριζουμε ιερωσυνη κει που υπαρχει ετεροδιδασκαλια και αληθεια εκει που κυοφορηθηκαν αιρεσεις ,τη στιγμη που αναθεματιστηκαν απο Οικουμενικες συνοδους και λεμε το σκοτος φως και διαχεουμε αυτο στους γυρω και πνιγουμε μεσα σ;αυτο τα τεκνα του φωτος.
Και οι διαλογοι λεει εχουν εξερευνιτικο χαρακτηρα.Πως γινεται αυτο????Οπου θελουμε χρησιμοποιουμε τους πατερες.Και οποτε μπορουμε τους πνιγουμε στη γουρνα.
Ο αγιος Γρηγοριος Παλαμας μας λεγει πως δεν δυνατον να εφαρμοσωμεν τον διαλεκτικον συλλογισμον...διοτι αυτο επραττον οι Ελληνες φιλοσοφοι και η σοφιστειες τους κατηντησαν πιθανολογια.Πως ειναι δυνατον να βαλεις σε ενα τραπεζι το υπερ-ε ν δ ο ξ ο ν με το αναληθες.Αυτο δεν σημαινει οτι αυτο πραγματευεται και μπορει να αποδειχθει ποτε αναληθες και ποτε αληθες και καποιες φορες πιθανον??????????!!!!!!!!!Ομως η κατα θεον σοφια ειναι αυταρκη!!!Τι πραγματευεται το αει αληθες;;;;;Ωστοσο υπαρχουν και πλευρες που χρειαζονται αποδειξη,αλλες που εχουν αποκαλυφθει απο ''αυτοπιστους αρχες'' και αλλες που ειναι ανεξερευνητες.Και με αυτη την επιθυμια της ενωσεως τοιουτοτροπως ευνοειται και διευκολυνεται η αρνησις των διαφορων.Γι αυτο και ολη η Αγιοπνευματικη Παραδοσις και τα συγγραμματα τα αφησαν σαν παρακαταθηκη οχι προς επιδειξιν καλλους αλλα προς αποδειξιν της αληθειας. π
Άπελπις προσπάθεια των οικουμενιστών και των συνοδοιπόρων τους να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα. Και επειδή ΟΛΟΙ ΜΑ ΟΛΟΙ οι νεότεροι άγιοι καταδίκασαν με δριμύτητα τον οικουμενισμό, όπως φαίνεται από τα παρατιθέμενα αποσπάσματα, προσπαθούν μάταια να μας τους παρουσιάσουν σαν φιλοοικουμενιστές.
Αυτά ο μακάριος γέροντας Παΐσιος τα έγραφε το 1969. Τα χρόνια εκείνα ήσαν χρόνια συγχύσεως. Όταν τα πράγματα ωριμάσαν ο άγιος Γέρων Παΐσιος μετέβαλε άποψη όπως και πολλοί άλλοι.
Στην σπουδαία και ουσιώδη παρέμβαση του Αριμαθαίου δεν βλέπω να υπάρχουν αντιρρήσεις. Σας πείραξε η πραγματικότητα ότι άλλο διάλογος και άλλο απόφαση Συνοδική. Σας αποστόμωσε όλους εσάς που αναμασάτε δύο τρία άντε και δεκατρία κλισέ. Πέραν αυτών δεν έχετε να πείτε τίποτα.
Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός έχει προσφέρει σπουδαία ιστορική και όχι θεολογική εργασία παλαιά. Τα τελευταία χρόνια μετά και την τηλεοπτική του συνεργασία με τον Μικρούτσικου και άλλες μεσημεριανές εκπομπές ότι και να κάνει δεν μπορεί να προσφέρει. Ότι ήταν να δώσει τα έδωσε τώρα ας παραμένει συνταξιούχος ομότιμος. Αυτό του φτάνει. Κάποτε γέμιζαν οι αίθουσες να τον ακούσουν τώρα μιλάει σε άδειες καρέκλες.
Ο άγιος Νεκτάριος εκφράζει "προσωπικές" γνώμες για κάποιους σπεκουλάτορες του οικουμενισμού. Ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς το ίδιο. Ο άγιος Πορφύριος το ίδιο. Ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης το ίδιο. Ο γέροντας Παίσιος τα είπε αυτά 70 1969 μέσα στη σύγχιση που επικρατούσε ενώ ο π.Γεώργιος Μεταλληνός επειδή συμμετείχε στις εκπομπές του Μικρούτσικου οι απόψεις του χάνουν την αξία τους.
Πού να παρατεθούν και τα μνημειώδη αντιοικουμενιστικά κείμενα των μακαριστών Φλωρίνης Αυγουστίνου και γέροντος Επιφανίου Θεοδωρόπουλου! Πάλι θα αρχίσουν τις ίδιες πομφόλυγες περί "προσωπικών" γνωμών των προαναφερθέντων!
"Φοβερό" επίπεδο "επιχειρημάτων" απ την πλευρά των οικουμενιστών!
"Ο Οικουμενισμός, η μεγαλυτέρα αίρεσις του εικοστού αιώνος, κηρύττουσα τον δογματικόν και θρησκευτικόν συγκρητισμόν και τείνουσα εις εν είδος πανθρησκείας δια της εξισώσεως των χριστιανικών ομολογιών και θρησκειών, αποτελεί την πλέον θανάσιμον απειλήν δια την Ορθοδοξίαν".
Μακαριστός αρχιμανδρίτης π.Σπυρίδων Μπιλάλης.
Καλό θα είναι οι λάτρεις και οπαδοί του διαλόγου, μεταξύ των οποίων και ο Αριμαθαλιος, να προσέξουν την παρακάτω προσέγγιση του όλου ζητήματος απ την πλευρά του μακαριστού μοναχού Μωυσέως:
Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος έγκαιρα τόνιζε: «Δέος μη τις παραφθαρή υπό της των αιρετικών αγάπης»9. Μετά τη Β' Σύνοδο του Βατικανού, το Βατικανό ξεκίνησε οργανωμένη «επίθεσιν δια λόγων αγάπης και ταπεινοφροσύνης» με τη βέβαιη ελπίδα «ότι η τακτική αυτή θα φέρη περισσότερους καρπούς» απ' όσους έφερε η «σκληρά γραμμή»10, που είχε μέχρι τότε ακολουθηθεί. Η νέα γραμμή ακολουθήθηκε πρόθυμα κι από την Ορθόδοξη ηγεσία, αφού η αγάπη κατέστη ανώδυνη κι η αλήθεια οδυνηρή. Διαχωρίζεται η πίστη από την αγάπη κι υποτάσσεται η θεολογία της αλήθειας στον διάλογο της αγάπης κι έχουμε τελικά «διαίρεση της Αγάπης από της Αληθείας»11. Οι Δυτικοί θέλουν να εμφανισθεί ο Διάλογος «ως μη οφειλόμενος σε δογματικές διαφορές, αλλά σε ψυχολογικές ή -το πολύ- σε διαφορές θεολογικών "σχολών"»12. Μάλιστα το σχίσμα μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Εκκλησίας θεωρείται ότι έγινε όχι για την αίρεση του παπισμού, αλλά από υποχώρηση της αγάπης.
Είναι γεγονός πως πάντοτε οι αιρετικοί διακατέχονταν από έντονο αταπείνωτο φρόνημα. Αυτός ο εγωισμός τους θα πρέπει να μας προβληματίσει. Ορισμένοι πάλι οδηγούμενοι σε αναζήτηση πληροφορούνται καθησυχαστικά από τους διαλεγομένους: «Μείνατε όπου είστε. Είμαστε το ίδιο. Η ένωσις επίκειται». Έτσι κλείνεται η θύρα της βασιλείας των ουρανών σε πολλές ψυχές που αναζητούν την αλήθεια και τη σωτηρία τους13. Δημιουργείται έτσι τεχνηέντως δια του συνεχομένου συγχρωτισμού και των συμπροσευχών μεγάλη σύγχυση. Αυτή η σύγχυση μεγαλώνει όταν στο πνεύμα αυτής της αναληθούς αγάπης οι διαχριστιανικοί διάλογοι γίνονται διαθρησκειακοί κι επικρατεί ο συγκρητισμός.
Ο θεολογικός Διάλογος Πίστεως σκόπιμα μετετράπη σε Διάλογο Αγάπης. Το συναίσθημα υπερνικά την Αλήθεια. Η Δύση κατάφερε να δημιουργήσει μάλιστα ενοχές και μειονεξίες σε ορισμένους ημετέρους. Η μεγάλη αρετή της Αγάπης δεν μπορεί να είναι αποκομμένη από καμμία άλλη ευαγγελική αρετή και μάλιστα της Αλήθειας της πίστης, της διάκρισης και της ταπείνωσης. Η Αλήθεια δεν είναι ιδέα, είναι το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος. Κατά τον άγιο Γρηγόριο Νύσσης «η πίστις της ομολογίας προλάμπει και η αγάπη τη πίστει συμπλέκεται»14. Βεβαίως αγάπη, αλλά αγάπη μόνο «εν τη αληθεία» και αλήθεια μόνο «εν τη αγάπη». Πραγματική αγάπη σημαίνει γνήσια, ειλικρινή και ολόψυχη εμμονή στην αλήθεια. Το λέγει καθαρά ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: «Ει που την ευσέβειαν παραβλαπτομένην ίδοις, μη προτίμα την ομόνοιαν της αληθείας, αλλ' ίστασο γενναίως έως θανάτου... την αλήθειαν μηδαμού προδιδούς. Προτιμητέα η αλήθεια της αγάπης, αφού "μηδέν νόθον δόγμα τω της αγάπης προσχήματι παραδέχησθε"»
ΠΡΟΣ 9:04: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΥΤΟΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΕΥΔΟΚΙΜΩΦ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗ; ΤΡΕΜΕ ΟΛΥΜΠΕ! ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗ ΣΤΟΧΑΣΤΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΡΩΣΩΝ ΕΜΙΓΚΡΕΔΩΝ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΩΝ ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΟΠΛΗΚΤΩΝ, ΖΗΖΙΟΥΛΟΠΛΗΚΤΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑΝΝΑΡΟΠΛΗΚΤΩΝ; Ε ΡΕ ΒΡΕΓΜΕΝΗ ΣΑΝΙΔΑ ΜΕ ΠΡΟΚΕΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ!
Διάβασα όλα τα σχόλια. Ελάχιστα έχουν ουσία. Τα υπόλοιπα τα γράφουν για να γράψουν. Ο Θεολόγος και συγγραφέας κ. Κοτταδάκης έκανε μια αναφορά.
Προσωπικά τον ευχαριστώ διότι μου έμαθε πράγματα τα οποία δεν γνώριζα. Δεν έχω διαβάσει αυτά τα κείμενα του διαπρεπούς θεολόγου και αρχιμανδρίτη Ηλία Μαστρογιαννόπουλου.
Δεν θα πάρω μέρος στην διελκυστίνδα αυτά των άκρων. Το κείμενο πιστεύω και εγώ ότι ακολουθεί την μέση και βασιλική οδό.
Δεν τον παρακολουθείς καλά τον Γόρτυνος. Σε άλλα κείμενα του «κάνει νερά».
Έχει λεχθεί 9.04 , και είναι αλήθεια, ότι η εμπειρία των φωτισμένων και θεουμένων Πατέρων καθοδηγεί το ποίμνιο στο σωστό δρόμο, αποφεύγοντας τα άκρα. Τα άκρα που οδηγούν στην καταστροφή. Ο Γέροντας Παΐσιος αναπτύσσει αυτή την ευλογημένη εμπειρία της Χάριτος, στο θέμα των Εκκλησιαστικών αγώνων και της εν Χριστώ αφυπνίσεως, παραμένοντας πάντοτε εντός της Εκκλησίας. Αγωνίζεται σε πολύ υψηλό πνευματικό επίπεδο και με σεβασμό αποτυπώνει την ουσία των πραγμάτων, αλλά και την προσοχή που χρειάζεται να υπάρχει σε κάθε έκφραση και μορφή ζηλωτισμού. Είθε όλοι μας να κατανοήσουμε το σαφές πνευματικό μήνυμα που εκφράζει ο Γέροντας, του οποίου η ευχή ας μας συνοδεύει πάντοτε.
Έγραψαν και ξεθύμαναν οι αντιοικουμενιστές. Τώρα ηρέμισαν. Έκαναν το καθήκον με τις άσφαιρες βολές τους. Έτσι είναι η ζωή μετά το πάθος η ηρεμία.
Προς λαλήσαντα "βαρύγδουπα" ρήματα 11:48: για σένα και τους ομόφρονές σου τα επιχειρήματα που στηρίζονται στη Γραφή, τους αγίους πατέρες, παλαιότερους και νεότερους, στους κανόνες και την παράδοση είναι "άσφαιρες βολές". Ενώ οι ιδεοληψίες και οι στοχασμοί του π.Ηλία και του κ.Κοτταδάκη αποτελούν τις θέσεις της Εκκλησίας. Σε δικαιολογώ εν μέρει γιατί πολλοί χριστιανοί , ειδικά στις μέρες μας, θέλγονται απ τη λεγόμενη "στοχαστική" θεολογία, την αγαπολογία, τη σχεσιολογία κ.τ.ό. Το γεγονός αυτό υπογραμμίζει με έμφαση τη διάβρωση που έχει επιφέρει στο σώμα της Εκκλησίας ο οικουμενισμός. Γι αυτό και όλοι όσοι φρονούν ορθώς εν προκειμένω θα πρέπει να εντείνουν τον αγώνα τους εναντίον της οικουμενιστικής λύμης.
Πλούσιο το υλικό το οποίο σταχυολόγησε εδώ ο συντάκτης. Είναι να δοξάζει καθένας μας τον Θεό για αυτά τα θετικά βήματα των δυτικών αδελφών μας χριστιανών προς προσέγγιση της ορθόδοξης πίστεως.
ΟΙ ΤΙΝΕΣ ΤΗΝ ΥΓΙΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΠΙΣΤΙΝ ΠΡΟΣΠΟΙΟΥΜΕΝΟΙ ΟΜΟΛΟΓΕΙΝ, ΚΟΙΝΩΝΟΥΣΙ ΔΕ ΤΟΙΣ ΕΤΕΡΟΦΡΟΣΙ,ΤΟΥΣ ΤΟΙΟΥΤΟΥΣ ΕΙ ΜΕΤΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ ΜΗ ΑΠΟΣΤΩΣΙ,ΜΗ ΜΟΝΟΝ ΑΛΟΙΝΩΝΗΤΟΥΣ ΕΧΕΙΝ,ΜΗΔΕ ΑΔΕΛΦΟΥΣ ΟΝΟΜΑΖΕΙΝ
ΜΕΓΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΕΝΤΕΛΛΕΤΑΙ
Ο Θεός θέλει τους πιστούς του ενωμένους. Ο διάβολος να είναι κομμάτια. Ο Θεός θα νικήσει. Όσοι προσπαθούν να βρεθεί λύση στην ενότητα είναι οι ευλογημένοι του Θεού.
Οι σοβαρές, υπεύθυνες και τεκμηριωμένες απόψεις χάλασαν την σούπα σε αυτούς που θέλουν να παίζουν τον ρόλο του σωτήρα της ορθοδοξίας. Οι ακραία πάντα προξενούν αντίκτυπο αλλά στο τέλος παίρνουν ως επιβράβευση την απομόνωση που τους αξίζει. Η συντριπτική πλειοψηφία των χριστιανών επιθυμεί να ξεπεραστούν τα εμπόδια.
Από πότε 2:45 η συντριπτική πλειοψηφία των χριστιανών ταυτίζεται με την αφεντιά σου;
Δημοσίευση σχολίου