Τετάρτη 12 Ιουνίου 2019

Περί λογοκρισίας - Νίκος Τσαγκάρης


Αγαπητέ Αναστάσιε, σε ευχαριστώ για την (ετεροχρονισμένη) λογοκρισία που μου επέβαλες, ώστε να μη μένει η παραμικρή αμφιβολία για το πώς αντιλαμβάνεσαι, αφενός την έννοια της  δημοκρατικότητας και του πλουραλισμού στο δημόσιο διάλογο της ιστοσελίδας σου, αλλά αφετέρου και την έννοια του ήθους που διαπνέει το γνήσιο πατροπαράδοτον σέβας. 
Ει κακώς έγραψα, λοιπόν, μαρτύρησον περί του κακού. Ει δε καλώς, τι με φιμώνεις; Τι περισσότερο, αλήθεια, έγραψα από όσα υποστηρίζει ο ευλαβής κληρικός στο άρθρο του και τα οποία ασμένως έσπευσε να επικροτήσει το σύνολο αυτών που θέλησαν να σχολιάσουν; Μήπως πάλι παρεκτράπην, χρησιμοποιώντας απρεπείς εκφράσεις; Νομίζω πως αν συγκρίνεις τους ισχυρισμούς του κληρικού με τα όσα εγώ έγραψα, θα δεις ότι κινούνται στην αυτή ακριβώς γραμμή και λογική, την οποία, αν προεκτείνουμε στις ακρότατες συνέπειές της, θα καταλήξουμε αναπόφευκτα στην ενδυμασία ανδρών τε και γυναικών, εντός και εκτός της εκκλησίας, με μπούργκα!

Μήπως αυτή είναι, λοιπόν, η λέξη που σε σκανδάλισε και σου προκάλεσε δυσφορία; Αν αυτό συμβαίνει, όπως πιθανολογώ, τόσο για σένα που έσπευσες να αφαιρέσεις την παρέμβασή μου, όσο και για εκείνους που έσπευσαν να την (με) λοιδωρήσουν, τότε πολύ φοβάμαι πως η λέξη αυτή λειτούργησε τρόπον τινά ως καθρέφτης, στον οποίο μπορεί κανείς να διακρίνει ωμά και αφκιασίδωτα ένα ήκιστα ελκυστικό πρόσωπο, θα τολμούσα να πω - φευ... - ταλιμπανισμού (;), την  ίδια ώρα που εναγωνίως προσπαθεί να το καλύψει με το προσωπείο του δήθεν  "παραδοσιακού", "πατερικού", "γνήσια ορθόδοξου" κ.λπ. Είναι πολύ φυσικό η αποκάλυψη αυτή να προκαλεί έντονο  ψυχικό άγχος και δυσφορία. Οπότε η ευκολότερη λύση δεν είναι άλλη, από την θραύση του καθρέπτη!... 
Αν έχω κάπου άδικο σε αυτά, μπορείς να το επισημάνεις και ταυτόχρονα να επαναφέρεις το σχόλιό μου, ώστε ο καθένας να μπορεί να βγάλει τα δικά του προσωπικά συμπεράσματα, εννοείται αναλόγως των προϋποθέσεων και της ωριμότητάς του. Άλλωστε η παραμονή των επικριτικών σχολίων εν τη απουσία του στόχου τους συνιστά μια νοηματική ασυνέχεια, για όσους λαμβάνουν γνώση της δημόσιας συζήτησης. 
Αλλά και να μην επαναφέρεις το σχόλιο, δεν χάλασε δα κι ο κόσμος... Καλή καρδιά! 

Φιλικά
Νίκος Τσαγκάρης
Οφθαλμίατρος


Επειδή οι γυναίκες είναι ορατές από τους άνδρες στην Εκκλησία, αν και απέναντι, αυτό μπορεί σε κάποιους (ή κάποιες) να διεγείρει τα σαρκικά πάθη. Για το λόγο αυτό καλό θα ήταν να υπάρχει ένα υψηλό χώρισμα ανάμεσα στις θέσεις ανδρών και γυναικών, ώστε να μην υπάρχει οπτική επαφή και επομένως πειρασμοί ένθεν και ένθεν, εκείθεν κι εντεύθεν. Επίσης επειδή η οπτική επαφή ακόμα και μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου ενδέχεται να δίνει στον πονηρό πάτημα για να πειράξει με σαρκικό σοδομικό πειρασμό κάποιες ψυχές, καλό θα ήταν ο καθένας μέσα στην Εκκλησία να καταλαμβάνει μια θέση περίκλειστη (κάτι σαν καμπίνα δηλαδή), ώστε να είναι απερίσπαστα απορροφημένος στη λατρευτική θεία μέθεξη, χωρίς κίνδυνο να επιθυμήσει τον διπλανό του (ή την διπλανή της). Επειδή βέβαια η ναοδομική χωροταξία μάλλον δεν ευνοεί αυτές τις λύσεις, τις τόσο ζωτικής σημασίας ωστόσο, για την αδιατάρακτη μυσταγωγική μέθεξη των πιστών, ίσως μια πρακτικότερη λύση να ήταν η ολόσωμη κάλυψη ανδρών και γυναικών εντός της Εκκλησίας με μαύρου χρώματος ένδυμα, κάτι σαν ράσο δηλαδή, ή μπούργκα. Με δεδομένο βέβαια ότι οι σαρκικοί πειρασμοί ελλοχεύουν και εκτός του Ναού και μάλιστα πολύ περισσότερο εκεί, η κυκλοφορία όλων ανεξαιρέτως των Χριστιανών, ανδρών και γυναικών, εκτός των σπιτιών τους, ίσως να επιβάλλεται να είναι κατά τον τρόπο αυτό. Τέλος, επειδή ακόμα και στα ζευγάρια που είναι δεμένα με τα ιερά δεσμά του γάμου, η διαρκής επαφή του ή της συζύγου εντός της οικίας δύναται να διεγείρει άτακτες κινήσεις της σαρκός και πέραν της νομίμου προς τεκνογονίαν συζυγικής συνευρέσεως, της μόνης θεμιτής και επιτρεπτής, πολύ φοβάμαι πως η ολόσωμη κάλυψη πάντων και πασών με μπούργκα φαντάζει ως η πλέον πρόσφορη και πρακτική λύση που είναι σύμφωνη με την γνήσια ορθόδοξη ευσέβεια.


Κύριε Τσαγκάρη δημοσίευσα το σχόλιό σας (αν και δεν συμφωνούσα με τα γραφόμενά σας) και μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα έλαβα σχόλια διαμαρτυρίας. Σας μεταφέρω δύο από αυτά που δεν δημοσίευσα μέχρι που αφαίρεσα το σχόλιο σας.

Σοβαρό ατόπημα του διαχειριστή η δημοσίευση του σαρκαστικού σχολίου 9:14 μ.μ., αξιοπεριφρόνητο σε όλα, από ανώνυμο προφανώς που συμπλέει με τα νερά της διαφθοράς της εποχής μας και σαρκάζει κάθε ιερό και ηθικό! Δεν έχει να προσφέρει τίποτα ως αντεπιχείρημα ο συγκεκριμένος ανώνυμος. Τί να πει άλλωστε; Ό,τι δεν τα έκαναν καλά οι άγιοι Πατέρες και η Νέα Εποχή με την ανηθικότητα έχει το δίκαιο; Δεν μπορεί αν το πει αυτό. Και τί προσφέρει; Σαρκασμό ανήθικο! Μόνο σαρκασμό κατώτατου επιπέδου! Σοβαρό ατόπημα του διαχειριστή. Μέσα στα τόσα άλλα, που θα δώσει λόγο στον Δικαιοκρίτη. Μετάνοια. 

Διαβάζοντας το (ειρωνικό) σχόλιο, 10 Ιουνιου - 9,14, καταλαβαίνουμε για ποιό λόγο σήμερα έχουν διαλυθεί και διακωμωδηθεί τα πάντα. Γι αυτό, όχι μόνον ψάλτριες θα δούμε, όχι μόνον συμπροσευχές (ήδη βλέπουμε), αλλά είναι δύσκολο να φανταστούμε τί θα γίνεται στην Εκκλησία μετά από 50 ή 100 χρόνια. 

Δεν έχω αντίρρηση να δημοσιεύσω την διαμαρτυρία σας  και το σχόλιο σας με το ονοματεπώνυμό σας και την ιδιότητά σας χωρίς το τηλέφωνό σας. 
Από την Κύπρο που ευρίσκομαι αυτές της ημέρες σας χαιρετώ. 


  Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω, με ποα λογική θα πρέπει να αποσυρθεί το σχόλιο, επειδή κάποιοι διαφωνούν με αυτό! Να λοιπόν που υπάρχουν και κάποιοι που διαφωνούν με τους αντίθετους. Με την ίδια λογική θα πρέπει να αφαιρέσετε και τα δικά τους σχόλια;
Έπειτα δεν καταλαβαίνω σε τι συνίσταται η δική σας προσωπική διαφωνία. Θα είχε ενδιαφέρον να επισημάνετε επακριβώς τις ενστάσεις σας, ώστε να μπορεί να γίνει συζήτηση επί της ουσίας.
Θα σας παρακαλέσω να δημοσιεύσετε και το πρώτο σχόλιο που αποσύρατε και το δεύτερο που σας έστειλα κατ' ιδίαν και ασφαλώς και αυτό το επικριτικό που μόλις μου κοινοποιήσατε.
Βέβαια η δημοσίευση του δευτέρου σχολίου μου, όπως θα αντιλαμβάνεστε, σας "υποχρεώνει", τρόπον τινά, να τοποθετηθείτε προσωπικά και συγκεκριμένα, ως προς τις ενστάσεις σας.
Όμως, αν είναι προϋπόθεση η δημοσίευση των προσωπικών μου στοιχείων, στο οποίο και συγκατατίθεμαι, γιατί με την ίδια λογική να μην θέτετε την ίδια απαίτηση και προς όλους τους άλλους που έγραψαν ανώνυμα και ιδίως σε εκείνους που εξέφρασαν αντίθεση στις σκέψεις μου και μάλιστα με τη γνωστή αγένεια, που χαρακτηρίζει συνήθως τους κήνσορες του "αντι-οικουμενισμού" και της και καλά  "παραδοσιακότητας";
Πληροφοριακά, και τις δύο παρεμβάσεις μου τις έχω κοινοποιήσει σε ένα αριθμό φίλων, κληρικών και λαϊκών, οι οποίοι και ενοχλήθηκαν από την άκομψη απόσυρση και αναμένουν την αποκατάσταση, που ενδεχομένως τους δώσει την ευκαιρία να παρέμβουν και αυτοί. Αλλά αυτό, αν το κάνουν, είναι δικό τους θέμα.  Από πλευράς μου επαναλαμβάνω την επιθυμία μου να δημοσιεύσετε και τις δύο τοποθετήσεις μου και... σ' όποιον αρέσουμε! Για τους άλλους; Δεν θα μπορέσουμε. 😉
Φιλικούς χαιρετισμούς, καλή διαμονή στη Μεγαλόνησο! 😀

35 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλά έκαναν και διαμαρτυρήθηκαν οι αναγνώστες σας για το απαράδεκτο σχόλιο αυτό. Κακώς που εδόθει η πρόσβαση της παρούσας διαμαρτυρίας του συντάκτη. Το άρθρο δεν λέγει τίποτα από τους ισχυρισμούς του κ. Τσαγκάρη.

Ανώνυμος είπε...

Αυτές οι θέσεις δεν ανταποκρίνονται στην εκκλησιαστική γραμμή και απέχουν παρασάγγας από όσα λέει ο π. Βασίλειος. Είναι επηρεασμένες από ανατολίτικες νοοτροπίες από την περίοδο της τουρκοκρατίας. Το κυρίως θέμα είναι η γυναίκα στο ψαλτήρι τα υπόλοιπα είναι εκ του πονηρού. Χαίρομαι που και ο ιστολόγος δεν συμφωνεί.

Ανώνυμος είπε...

Άρρητα ρήματα χωρίς ορθόδοξη λογική.

Ανώνυμος είπε...

Και στην δημοκρατία υπάρχει λογοκρισία ιστολόγε. Μην σε ρίχνουν. Να είσαι σκληρός και απόλυτος. Να διαγράφεις πολλά από αυτά που σου στέλνουν.

Ανώνυμος είπε...

Απαράδεκτη αυτή η δημοσίευση του απαράδεκτου σχολίου που δεν έχει να προσφέρει τίποτα από επιχειρήματα, παρά μόνο ειρωνείες και παράλογες προεκτάσεις που κανείς δεν ζήτησε.

Μήπως ο σχολιαστής είναι ανώτερος και σοφότερος από τον ιερό Χρυσόστομο που διδάσκει για τον διαχωρισμό των αντρών και γυναικών; Ή από την Αγία Παράδοση της Εκκλησίας που κανόνισε Ψάλτες και όχι ψάλτριες;

Ο διαχειριστής δεν πρέπει κάμπεται από τις πιέσεις των αναγνωστών όταν αυτοί έρχονται σε αντίθεση με την παράδοση της Εκκλησίας. Ας προτιμάει να τα έχει καλά με τη συνείδηση του, παρά με μερικούς διάφορους αναγνώστες του όταν γράφουν απόψεις επιζήμιες και απαράδεκτες και αντιπαραδοσιακές.


Ορθόδοξος Χριστιανός

Ανώνυμος είπε...

Η συγκεκριμένη ανάρτηση να κατεβεί! Δεν ωφελεί παρά μόνο βλάπτει.

Και εσείς θα δώσετε λόγο στον Δικαιοκρίτη και όχι μόνο ο αρθρογράφος.
Μην υποχωρείτε σε πιέσεις. Ο αγώνας της ψυχής έχει και αυτή τη διάσταση, δηλ. την σταθερή προσήλωση στην Παράδοση της Εκκλησίας και την αντίσταση στις αντίθετες κοσμικές γνώμες.

Ανώνυμος είπε...

Αφήστε ελεύθερα τα αντιοικουμενιστικά σχόλια και μην βάζετε τα ειρωνικά σχόλια τα εκτός ορθόδοξης λογικής.

Ανώνυμος είπε...

Τί λόγο θα δώσει στον Δικαιοκρίτη ο διαχειριστής για την παρούσα αλλά και για άλλες αναρτήσεις; Το σκέφθηκε καθόλου στα σοβαρά;
Αναρωτιέμαι.

Ανώνυμος είπε...

Ο οφθαλμίατρος είναι ειδικός στα οφθαλμολογικά και όχι στα πνευματικά.
Όπως και ο θεολόγος και κληρικός είναι στα πνευματικά και όχι στα οφθαλμολογικά. Εδώ δεν είναι οφθαλμολογικό μπλογκ και ούτε συζητάμε περι οφθαλμολογικών προβλημάτων.
Μην έχουμε απαιτήσεις για πράγματα που δεν έχουμε ασχοληθεί.

Στο πετραχήλι του π. Β. Μπακογιάννη θα έχουν κατατεθεί σκανδαλισμοί πιστών και άλλα και αυτά που γράφει τα γράφει και από την πείρα του πάνω στην πνευματική δουλειά του-ειδικότητα του.

Η Εκκλησία βάδισε την μέση οδό και αυτή την οδό στο θέμα αυτό εκφράζει ο π. Μπακογιάννης. Ας αφήσουμε τις τρελλές υπερβολές που βάζει ο αρθρογράφος ζητώντας καμπίνες και άλλα παρόμοια, διότι κανείς δεν ζήτησε κάτι τέτοιο από τους πιστούς.

Όμως την εφαρμογή της μακραίωνης παράδοσης της Εκκλησίας που έβαλαν οι άγιοι είναι λογικό να την απαιτούν οι πιστοί και αυτό κάνει και ο π. Μπακογιάννης πολύ σωστά και εκκλησιαστικά.

Ανώνυμος είπε...

Όποιος ανακατέβεται με τα πίτουρα, τον τρων οι κότες.
Κύριε Τσαγκάρη, σταματήστε να ασχολήστε με κομπλεξικούς κ πιετιστές κ να σχολιάζετε τα αναγραφόμενα, διότι ισχύει γι αυτούς το "ου με πείσεις καν με πείσεις". Ο χρόνος είναι σύμμαχος στις εν Χριστώ εξελίξεις. Έτσι, όσο κι αν φωνασκούν οι προβληματικοί της Εκκλησίας, επικαλούμενοι πατερικά χωρία δίχως να ερευνούν γιατί κ πως γράφτηκαν, η ανανέωση στην Εκκλησία δυναμικά θα έχει τον πρώτο λόγο. Ειρηνεύετε, λοιπόν, κ απαξιώστε τους.

Ανώνυμος είπε...

Επίσης, να σας πω πως κατα λάθος δημοσιεύτηκε το σχόλιό σας. Όσα σχόλια είναι αρνητικά, ο ευσεβιστής διαχειρηστής της σελίδας τα σβήνει ή δημοσιεύει μόνο όσα είναι σύμφωνα με τις σκοταδιστικές του αντιλήψεις. Αυτό το γνωρίζουν όλοι όσοι, κακώς, διαβάζουν τα άρθρα αυτά.
Δυστυχώς, με το ίντερντετ ο κάθε άσχετος απέκτησε φωνή!

Ανώνυμος είπε...

Τελικά το "Αναστάσιος" σχετίζεται με την αίρεση των Αναστασίων Σιναϊτών!

Ανώνυμος είπε...

Κομπλεξάρες, αδερφέ μου!
Βραδύκαυστοι!

Ανώνυμος είπε...

Την τραβάει τρελλά τη λογική απαίτηση των ι. Κανόνων και της ορθόδοξης παράδοσης, μιλώντας για τρελλά πράγματα, για να το παραστήσει στο τέλος παράλογο!...
Αξιολύπητο άρθρο για κλάμματα...

Ανώνυμος είπε...

Οι βρισιές των μοντερνιστών και αμαθών ανώνυμων προς τον διαχειριστή, ως πιετιστή και ευσεβιστή, είναι παράσημα.

Ο διαχειριστής δεν πρέπει να βάζει τα χυδαία σχόλια που μόνο βρίζουν επειδή προσπαθεί να κρατήσει σε κάποια σημεία την σώζουσα παράδοση της Εκκλησίας. Διαφορετικά, βρωμίζει το μπλογκ του με τις βρισιές των κοσμικόφρονων που δεν ξέρουμε και τη ζωή κάνουν, αν είναι έκφυλη ή ηθική.

Ανώνυμος είπε...

Ο ανώνυμος που έγραψε τα χυδαία σχόλια 5:24 μ.μ., 5:31 μ.μ., 5:38 μ.μ., 5:39 μ.μ. είναι αμφίβολο αν ξέρει ακόμα και το αλφάβητο της πνευματικής ζωής.
Νομίζει φαίνεται πώς η ζωή είναι πάρτυ ανήθικων παθών όπου ζούμε όπως θέλουμε χωρίς προσοχή και χωρίς την παράδοση της Εκκλησίας.
Μην μασά ο διαχειριστής.



Ανώνυμος είπε...

Είναι ομολογουμένως ενδιαφέρουσες οι θεολογικές προτάσεις του κ. Τσαγκάρη! Προς αποφυγήν λοιπόν οποιουδήποτε πειρασμού, καλυφτείτε με χαρτοκούτες-εννοείται πως θα βγάλετε τρυπίτσες για να βλέπετε και να αναπνέετε-με φορητά κουβούκλια, ή μίνι τροχόσπιτα, με οτιδήποτε τέλος πάντων που θα σας καλύπτει και θα έλεγα όχι μόνο εντός Εκκλησίας-αφού οι πειρασμοί ελλοχεύουν παντού-αλλά και σε όλους τους δημόσιους χώρους. Μηδενίζονται έτσι οι πειρασμοί αλλά και από πρακτικής άποψης τα πλεονεκτήματα είναι κι αυτά αρκετά. Το μαλλί δεν το χαλάει ο αέρας, ούτε ο ήλιος σε καίει, ούτε το κρύο σε χαλά, κανείς δεν σχολιάζει το ντύσιμό σου αλλά όπως είπαμε η ουσία είναι οι πειρασμοί που εξουδετερώνονται αυτομάτως..
Λοιπόν παιδιά, βρήκα μια χαρτοκούτα ψυγείου στο μπόι μου, τέλεια! Τρέχω μην την πάρει άλλος..
..και για να ξηγιέμαι..όχι..δεν τη θέλω για μπούρκα..μετακομίζω..σε άλλον πλανήτη..και θα πάρω μαζί μου όλα μου τα βιβλία εκτός από τηλεόραση, κινητό και..υπολογιστή..

Ανώνυμος είπε...

Καλά, έχουν ξεφύγει τελείως όλοι αυτοί οι αυτοδιορισθέντες πληρεξούσιοι εκπρόσωποι του... Δικαιοκρίτη (!), που εκδίδουν εκ του προχείρου πιστοποιητικά εκκλησιαστικών φρονημάτων και κουνούν απειλητικά το δάχτυλο (εξ ονόματός Του πάντοτε) απειλώντας με Κόλαση. Κωμικοτραγικές καταστάσεις μιλάμε. Καμμία ενσυναίσθηση του γελοίου του πράγματος.

Ανώνυμος είπε...

Το επίπεδο του σχολίου 9:29 μ.μ. ταιριάζει με το περιεχόμενο του.
Χαμηλό-χαμηλότατο. Κάτω από το 0. Σαχλαμαρώδης ειρωνεία και τίποτα άλλο!

Ο διαχειριστής καλείται να σεβαστεί τους αναγνώστες του και να μην βάζει ίσα και όμοια τις σωστικές διδασκαλίες των αγίων (Ι. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ, ΑΓΙΟΥ ΠΑΪΣΙΟΥ, κτλ) με τις φθηνιάρικες ειρωνείες ανθρώπων που έχουν γίνει ένα με τον κοσμικό πνεύμα των αηθών καιρών μας.

Χριστιανός

Ανώνυμος είπε...

Το γελοίο το εκπροσωπείς εσύ ανώνυμε 11:26 μ.μ.!
Και δεν το έχεις πάρει χαμπάρι!
Δίκαια μιλάνε και για Δικαιοκρίτη και για Κόλαση οι πιστοί, αλλά αυτά εσύ φαίνεται δεν τα πιστεύεις.
Πιστεύεις μόνο στην νέα εποχή και στη γαστέρα σου!

Ανώνυμος είπε...

11:57,
Διαβάζοντας το σχόλιο του κ. Τσαγκάρη και τις πρακτικές θεολογικές του προτάσεις, προκειμένου να αποφύγει ο καθένας μας αλλεπάλληλους πειρασμούς, πρότεινα τις δικές μου. Το ύφος ενός κειμένου ή ενός σχολίου-εσύ μιλάς για επίπεδο-έχει άμεση σχέση με τον σκοπό του. Και ο σκοπός του δικού μου σχολίου-για άλλα σχόλια δεν μπορώ να ξέρω-είναι να παρουσιάσω αυτές τις πρακτικές ως γελοίες και αδύνατες, γι' αυτό άλλωστε φαντάζει η μετακόμιση σ' άλλους πλανήτες ως η μόνη λύση προς αποφυγήν πειρασμών..
Αλλά, ακόμα και τότε, οι πειρασμοί θα υπάρχουν, με τον ίδιο τρόπο που έχουν πειρασμούς άνθρωποι μοναχοί ή ασκητές..
Συμπεραίνω λοιπόν, πως ακόμα και 10 μπούρκες αν φορέσεις, ακόμα κι αν κτίσεις πανύψηλους τοίχους ανάμεσα σε σένα και στον αδελφό σου προκειμένου να απαλλαγείς απ' τον πειρασμό, αυτός θα υφίσταται αν υπάρχει στο μυαλό και στην ψυχή σου μέσα..όπου κι αν πας, ό,τι κι αν φορέσεις, όσα παραβάν κι αν βάλεις γύρω σου..
..και άκου..το ύφος του σχολίου μου δεν ήταν κυριολεκτικό..

Ανώνυμος είπε...

Αυτά που είπαν με τον φωτισμό του Θεού οι άγιοι Γέροντες είναι ολόσωστα και επιτυχημένα και η Παράδοση της Εκκλησίας.
Δεν μας ενδιαφέρει τί λες εσύ ένας ανωνυμάκος που μπορεί να βρίσκεσαι μέσα στη λάσπη και στα ούρα της αμαρτίας και να έχεις την αίσθηση ότι ...δροσίζεσαι.
Εμάς μας ενδιαφέρουν τί λένε οι άγιοι που ανέφερε με κάθε τεκμηρίωση ο π. Βασίλειος Μπακογιάννης.
Κατάλαβες ανώνυμε 2:58 μ.μ.

Και η Ορθοδοξία δεν έχει σχέση με τις μπούργκες. Φαίνεται είσαι φρούτο του οικουμενισμού και εσύ και μπερδεύεις οικουμενιστικά τις μανδήλες των σεμνών ορθόδοξων γυναικών, με τις άσχετες και ανόμοιες μπούργκες των μουσουλμάνων.
Τέτοια ... παιδεία φαίνεται ότι σου έμαθαν!!!

Ανώνυμος είπε...

Εκτός από κοροϊδευτικά σχόλια δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα άλλο αυτοί που θέλουν να περάσει οδοστρωτήρας στην Εκκλησία και να τα κάνει όλα ίσωμα.

Ύφος και περιεχόμενο των σχολίων τους συμβαδίζει απόλυτα...

Η Εκκλησία οφείλει να ακούσει τον άγιο Παϊσιο και όχι τον καθένα αναρμόδιο και ποιός ξέρει με πόσες αμαρτίες και πλανεμένες αντιλήψεις...

Για τον άγιο Παϊσιο στο συγκεκριμένο λυμένο για την Εκκλησία ζήτημα, μπορούν να δούν στο :
https://anastasiosk.blogspot.com/2019/06/blog-post_135.html

Ανώνυμος είπε...

Φασιστική η αντίληψη του ψευτοπροοδευτικού 5:31 μ.μ., όπως συνήθως συμβαίνει με τους ψευτοπροοδευτικούς.
Δεν θα ήθελε να είχε βήμα ο διαχειριστής επειδή έχει κάποιες ευσεβείς και σωστές απόψεις και δεν δημοσιεύει τις καταστροφικές απόψεις ασεβών και άσχετων ανθρώπων!

Ωραία ψευτοδημοκρατία έχει στο νου του, ο ψευτοπροοδευτικός ανώνυμος!..

Ανώνυμος είπε...

Ούτε γελοίες ούτε αδύνατες δεν είναι οι πρακτικές που έχουν προτείνει οι άγιοι της Εκκλησίας κατόπιν πόνου, δακρύων, ασκήσεως, φωτισμού Θεού.

Γελοίες και σαχλαμαρώδεις είναι οι απόψεις των μεταπατερικών ψευτοπροοδευτικών!

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Τσαγκάρη
Και λίγα γραφετε!!!
Δυστυχώς όμως βιώνουμε την αποθέωση του Ταλιμπανισμού και «εκκλησιαστικού» φαλλοκρατισμού

Ανώνυμος είπε...

Τελικά κοπέλια, περί λογοκρισίας δεν λέει τίποτα..περί λογοκρισίας, περί ύβρεων, περί έλλειψης διαλόγου και αντιλόγου και τελικά θα με κάνετε να συμφωνήσω με τον κ. Τσαγκάρη, περί έλλειψης ελευθερίας του λόγου, του χιούμορ, δημοκρατίας..
..mea maxima culpa..
..ένας χριστιανός..αν μου επιτρέπετε..

Ανώνυμος είπε...

Σας χάλασε ο κάδος απορριμάτων;
Δεν έχετε κάδο απορριμάτων;
Η συγκεκριμένη ανάρτηση είναι για τον κάδο απορριμάτων: ανούσια, ειρωνική, αντιπαραδοσιακή και σαχλαμαρίστικη!
Χρησιμοποιείτε και λίγο τον κάδο απορριμάτων. Δεν κάνει κακό.

Ανώνυμος είπε...

Το πως πρεπει να ειναι ντυμενοι οι χριστιανοι μεσα στον οικο Του Θεου,εξαρταται απο πολλους παραγοντες,κυριως απο την ευσεβεια που πρεπει να εχει ο καθεις.
Γιατι εχουμε δει ντυμενες και ντυμενους κατα παραβασιν λες και πηγαινουν σε κεντρο διασκεδασης.
Φτιαξε μου Θε μου μια καθαρη καρδια!
Το θεμα ειναι πως βλεπει κανεις το ασθενες φυλο.Το Ευαγγελιο ομιλει πως πρεπει να βλεπουμε τις γεροντοτερες και τις νεοτερες ,τους μεγαλους στην ηλικια και τους μικροτερους.
Περι αδελφοσυνης οι οδηγιες...
Ξυπναει συνειδησεις για να ευαισθητοποιηθουμε ολοι,αλλα ποτε δεν προσβαλλει.Την αδυνατη πιστη θελει να ενδυναμωσει.
Αλλα ποιος ειναι εκεινος που εδεσε τον τυραννο με την ταπεινωση μεσα στο εξομολογηταριο σε σχεση με αυτον που τον εδεσε με τους αγωνες ;;;;
Ποιος ειναι ο αγνος;;;;
Μηπως αυτος που υπεταξε τα μελη του με την αντιρρηση,με την προσευχη,με τη νηστεια,με την Μετοχη του στη Θ.Ευχαριστια τακτικοτατα,κεινος που εξουδετερωσε τους κυνες με τη βοηθεια της Χαριτος..με την ευχη ,τη Μελετη...ζωντας εν Χριστω και για την αρετη ,ειναι αυτος που κουβαλαει τον εποπτη του και που ολος του ο θησαυρος ειναι η η αγαπη της Αγιας Τριαδος κ αυτη του πλησιον;;;;
Οποιος σεβεται Τον Θεο απεχθανεται το κακο Παρ.8-13]...
Μακαριοι ειναι αυτοι που εχουν υγιη λογισμο περι της εγκρατειας και αυτος ο λογισμος ειναι η μαχαιρα!,,,,

Unknown είπε...

Το μικρό κείμενο του π. Βασιλείου έγινε αφορμή να εκδηλωθεί ο μισογυνισμός πολλών που κρύβονται πίσω από την δήθεν τήρηση της παράδοσης. Το ειρωνικό σχόλιο του Τσαγκάρη θέτει το δάχτυλο επί τον τύπον των υλών.

Ανώνυμος είπε...

Ο δυσσεβής 9:51 μ.μ. θέλει να καλύψει το αντιπαραδοσιακό του πνεύμα και το αγιομαχικό του πνεύμα κάτω από το κάλυμα της δήθεν αγάπης στη γυναίκα!
Λες και οι άγιοι της Εκκλησίας δεν αγαπούν την γυναίκα!
Λες και ο άγιος Παϊσιος δεν αγαπούσε τις γυναίκες επειδή έβαζε όρους και όρια!
Λες και το Άγιο Όρος που τιμά την Παναγία, δεν αγαπά τις γυναίκες, επειδή απαγορεύει την είσοδο γυναικών στο χώρο του Αγίου Όρους!

Συκοφαντεί αναιδέστατα αυτούς που δεν έκαναν τίποτα παρά να στηρίξουν τις άγιες παραδόσεις της Εκκλησίας απέναντι στο ισοπεδωτικό σίφουνα των ημερών μας.

Με αυτό τον τρόπο ο ανώνυμος προσπαθεί αλεπουδίστικα να καλύψει την καταφρόνηση του προς τις ιερές παραδόσεις της Εκκλησίας που σώζουν ψυχές και καθιέρωσαν αγιασμένες ψυχές! Κανείς όμως δεν ξεπερνάει σε σύνεση και αγιότητα τις αγιασμένες ψυχές που καθιέρωσαν τις ιερές παραδόσεις της Εκκλησίας (μια από αυτές είναι αυτή του θέματος μας).

Απαίσια η συκοφαντία του ανωνυμάκου προς όσους στηρίζουν τις ιερές παραδόσεις κόντρα στους μεταπατερικούς δυσσεβείς!

Τελικά το άρθρο του π. Βασίλειου Μπακογιάννη έγινε αφορμή για να αποκαλυφθούν εκ πολλών καρδιών πονηροί διαλογισμοί σε βάρος των αγίων Παραδόσεων της Εκκλησίας μας.

Ανώνυμος είπε...

Τα σχόλια της 13ης Ιουνίου - 5:23 μ.μ. - 6:41 μ.μ. - 9:51 μ.μ. ήταν για τον κάδο ανακύκλωσης. Γιατί τα βάζετε;
Για να μολύνονται οι αναγνώστες ή να για να τρώνε τον χρόνο τους άλλοι να απαντούν στις σαχλαμαρίστικες συκοφαντίες τους;

Ανώνυμος είπε...

Κανένας μισογυνισμός δεν υπάρχει στους υποστηρίζοντες τις άγιες παραδόσεις. Κάνουν το καθήκον τους όλοι οι πιστοί που υποστηρίζουν τις άγιες παραδόσεις της Εκκλησίας. Αυτό έλειπε να αφήναμε αχαλίνωτους τους ισοπεδωτές των παραδόσεων να αλώσουν τα πάντα!
Αντίθετα στο σχόλιο του 13 Ιουνίου 2019 - 9:51 μ.μ. κρύβεται μισορθοδοξία και αγιομαχία!

Ανώνυμος είπε...

Με τα χθεσινά σχόλια του/των 5:23 μ.μ, 9:51 μ.μ. ξεπρόβαλε μπροστά μας η αποθέωση του Μισορθόδοξου αντιπαραδοσιακού Ταλιμπανισμού με χυδαίες συκοφαντίες εναντίον των πιστών στις άγιες παραδόσεις της Εκκλησίας!
Τα ίδια θέλουν να πουν και για τους αγίους που καθιέρωσαν τις άγιες παραδόσεις της Εκκλησίας, αλλά δεν το τολμούν από υποκρισία!

Ανώνυμος είπε...

Ο χθεσινός γκαιμπελίστας συκοφάντης 9:51 μ.μ. ας κατεβάσει την αλαζονεία του και την περιφρόνηση και συκοφάντηση των ιερών παραδόσεων.
Και το λέγω αυτό μιας και Τίποτα άλλο δεν έκαναν οι σχολιαστές που βρίζει, παρά να υποστηρίξουν την αιωνόβια και σώφρονα παράδοση της Εκκλησίας μας.

Ας ακούσουν και όλοι, για να μην παρασύρονται από τέτοιες κορακίστικες φωνές της ισοπεδωτικής συνήθειας των μεταπατερικών αιρετικών το λόγο του σήμερα τιμώμενου αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς.

"Οι Άγιοι Πατέρες είναι οι ιεροί και αθάνατοι ο­δηγοί και διδάσκαλοι της αιωνίου ζωής".

Είναι από σημερινή ανάρτηση που είχε την καλωσύνη να βάλει ο διαχειριστής.

Με αγανάκτηση
Ορθόδοξος