Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2019

Γόρτυνος Ιερεμίας: Δέσποτα, ἅγιε Πειραιῶς, μέ ἐλυπήσατε καί μέ ἐπονέσατε.


Γόρτυνος Ιερεμίας:
Δέσποτα, ἅγιε Πειραιῶς, μέ ἐλυπήσατε καί μέ ἐπονέσατε.

 Του Σεβ. Μητροπολίτη Γόρτυνος κ. Ιερεμία

Σεβασμιώτατε Ἅγιε Πειραιῶς
κ. Σεραφείμ,

1. Ἐδιάβασα μέ δυσκολία εἴς τινα σημεῖα (διά τό ἀκατάληπτό της) τήν ἐναντίον μου ἐπιστολή Σας. Θά ἔπρεπε, Δέσποτα, πρίν προβεῖτε στήν ἀπόφασή Σας νά διακόψετε ἀπό τόν Ραδιοφωνικό Σταθμό τῆς Πειραϊκῆς Ἐκκλησίας τίς ἐκπομπές μου καί πρίν γράψετε τήν ἐναντίον μου ἐπιστολή Σας, θά ἔπρεπε, λέγω, νά σκεφθεῖτε ὅτι ἐγώ γιά Σᾶς, γιά τήν ὑπεράσπισή Σας, ἦλθα, ὅπως γνωρίζετε, ἐπανειλημμένως σέ διαμάχη μέ φιλικά μου πρόσωπα καί ἔγραψα κείμενα ὑπερασπιζόμενα τό ὄνομά Σας. Καί θά ἔπρεπε ἀκόμη νά σκεφθεῖτε τήν ἀγάπη καί τήν ἐγκάρδιο φιλοξενία πού Σᾶς προσέφερα στήν ταπεινή μου Μητρόπολη καί σέ Σᾶς καί στά ἐκδρομικά Σας πούλμαν. Πόσο εὔκολα ξεχνᾶτε!.. Ὁ ἅγιος Νεκτάριος στήν Ποιμαντική του λέγει ὅτι καί ἡ δογματική ἀκόμη διαφορά δέν πρέπει νά μειώνει τήν ἀγάπη μας πρός τούς ἄλλους. Ὁ ἅγιος τό λέγει.
Καί τώρα Σεῖς, Δέσποτα, πήρατε τά «ὅπλα», γιά ὑπεράσπιση τάχα τῶν Ὀρθοδόξων δογμάτων, ἐναντίον ποίου; Ἐναντίον ἐμοῦ, ἐχθροῦ πίστεως; Ἀκοῦτε νά σᾶς πῶ, Δέσποτα, ἅγιε Πειραιῶς: Στήν ἱερατική μου ζωή δέν ὑπῆρξα «καλοπερασάκιας»,
ἀλλά ἔχω λασπωθεῖ σέ περιοδεῖες μου σέ χωριά, μέ ἔχουν γαυγίσει σκυλιά, ἔχω κοιμηθεῖ νηστικός γιά τό Εὐαγγέλιο καί ἀκόμη γιά τήν Πίστη ἔχω καθίσει στό ἐδώλιο τοῦ κατηγορουμένου μηνυθείς ἀπό αἱρετικούς, οἱ ὁποῖοι μέ ἀπειλοῦσαν καί μέ σκοτώσουν! Καί Σεῖς τώρα ὡς ὁ Ὀρθοδοξότατος ἔρχεσθε νά μέ συντρίψετε ὡς κακόδοξο, τόσο, ὥστε ὁ λόγος μου δέν πρέπει νά ἀκούεται ἀπό τόν Ραδιοφωνικό Σταθμό τῆς Μητροπόλεώς Σας.

Καί νά σκεφθεῖτε ὅτι γιά τόν Σταθμό αὐτόν εἶμαι ἐξ ἐκείνων πού, μαζί μέ ἄλλους κληρικούς τῆς Πειραϊκῆς Ἐκκλησίας, συναγωνιοῦσα (ὄχι ὅμως ἐκοπίασα) γιά τήν ἵδρυσή του καί τήν ἔγκρισή του. Καί βεβαίως στίς ἐκπομπές μου ἀπό τον Σταθμό δέν θά ἔλεγα ποτέ γιά τό Οὐκρανικό, γιατί πάντα οἱ ἐκπομπές μου ἦταν ἑρμηνευτικές στά βιβλία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, θέμα πού ἔλλειπε ἀπό τόν Σταθμό Σας. Νομίζω ὅμως ὅτι λίγο Σᾶς νοιάζει, ἄν οἱ ἀκροατές θά στερηθοῦν τήν ἑρμηνεία στό βιβλίο τοῦ Ἰώβ πού ἀνέπτυσσα. Ἄν σᾶς ἔνοιαζε, δέν θά τό ἐπράττατε.

2. Ἐγώ, Δέσποτα τοῦ Πειραιῶς κ. Σεραφείμ, ὅ,τι λέγω σχετικά μέ τό Οὐκρανικό εἶναι ἡ θέση τῆς πλειονότητος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Διατί λοιπόν στρέφεστε ἐναντίον ἐμοῦ καί δέν στρέφεστε καί ἐναντίον τῶν τόσων-τόσων Ἱεραρχῶν τῆς Ἐκκλησίας μας, οἱ ὁποῖοι ἐδέχθησαν μετά ἐγκαρδίου συμφωνίας τήν θέση τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου μας;
Στό θέμα αὐτό, Δέσποτα κ. Σεραφείμ, ἔδωκα πίστη στίς θέσεις τοῦ ἁγίου Ναυπάκτου κ. Ἱεροθέου καί ὄχι στήν ἰδική Σας θέση ἐπί τοῦ θέματος, διότι τόν ἅγιο Ναυπάκτου τόν θεωρῶ ὅτι ἔχει πλουσία βιβλική καί πατερική θεολογία, ἐνῶ Ἐσεῖς δέν ἔχετε τοιαύτη θεολογία. Ἔτσι κρίνω ἐγώ, ἀφοῦ μάλιστα μέ θεωρεῖτε καί πανεπιστημιακό.
Ἐπείσθην λοιπόν κατά πρῶτον ἀπό τήν θεολογική ἀγόρευση τοῦ ἁγίου Ναυπάκτου, ὅπως καί ὅλων τῶν ἄλλων Ἱεραρχῶν, πλήν τινῶν, καί ἐδέχθην τήν θέση τῶν πλειόνων στό Οὐκρανικό. Ἀλλά Ἐσεῖς, ὁ ὁποῖος, ἐπαναλαμβάνω, δέν ἔχετε τήν θεολογική παιδεία τοῦ ἁγίου Ναυπάκτου, μοῦ εἴπατε σαφῶς πρό ἡμερῶν περί αὐτοῦ, ἐν τόπῳ ἱερῷ καί ἁγίῳ καί ἐνδεδυμένος ἅπασα τήν ἀρχιερατική Σας στολή, ὅτι σᾶς ἀπογοήτευσε πλήρως ὁ ἅγιος Ναυπάκτου.
Μοῦ τό εἴπατε δύο φορές. Ἀλλά τί εἶστε Σεῖς; Εἶστε τό ἀνώτερο κριτήριο, γιά νά κατακρίνετε τόν ἕνα Ἱεράρχη καί νά ἀπογοητεύεστε ἀπ᾽ αὐτόν καί νά ἐγκρίνετε τόν ἄλλο εὐαρεστούμενοι ἐξ αὐτοῦ; Ἀλήθεια, Δέσποτα, μέ τήν εὐκαιρία πού θυμήθηκα τό γεγονός, τί ἦταν αὐτό πού κάνατε τότε, ὅταν μοῦ εἴπατε αὐτόν τόν λόγο; Θυμηθεῖτε ὅτι ἐγκαταλείψατε τό Πανάγιο Θυσιαστήριο, τό ὁποῖον εἴχατε κυκλώσει μετά τῶν ἄλλων Ἀρχιερέων καί ἤλθατε πρός ἐμένα, πέραν τοῦ Ἱεροῦ Θυσιαστηρίου ἱστάμενον καί μοῦ λέγατε καί μοῦ λέγατε συνέχεια γιά τό Οὐκρανικό. Ἄν ἤσασταν παπᾶς στόν Πειραιᾶ ἐπί Σεβασμιωτάτου Γέροντος Πειραιῶς κ. Καλλινίκου θά «τρώγατε» φωνές, μήπως καί Σᾶς τράβαγε καί τό αὐτί, γιατί θεωροῦσε ὁ Γέροντας ὡς ἀσέβεια τό νά μετακινοῦνται οἱ Ἱερεῖς ἀπο τό Θυσιαστήριο ἐν ὥρα λατρείας καί νά συζητοῦν μέ ἄλλον ἄλλα θέματα.

3. Σεβασμιώτατε ἅγιε Πειραιῶς, ἀναστενάζω γιά τά ἁμαρτήματά μου, ἀλλά ἀγαπῶ τόν Χριστό καί θέλω νά κηρύττω τήν Πίστη μας τήν Ἁγία, ὅπως μᾶς τήν παρέδωσαν οἱ ἅγιοι Πατέρες. Καί ὄχι μόνο θέλω νά τήν κηρύττω, ἀλλά θέλω καί νά πάσχω γι᾽ αὐτήν καί ἄν ὁ Θεός μέ ἀξιώσει, θέλω καί νά πεθάνω γι᾽ αὐτήν. Θέλω νά εἶμαι ἀγωνιστής τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως.
Ποτέ ὅμως, μά ποτέ, δέν θά ἤθελα νά εἶμαι ἀγωνιστής στόν τύπο τόν δικό Σας! Δέν εἶστε Σεῖς ὁ ἀγωνιστής τῶν ἱερῶν Συναξαρίων μας. Ὅπως τό διαβάζουμε στά Ἱερά Συναξάρια οἱ σωστοί ἀγωνιστές δέν ἐκφράζονται καί δέν ἐνεργοῦν ἔτσι ἀπότομα, ἀποκόπτοντας τούς ἀδελφούς ἀπό ἱερά διακονήματα, ὅπως Σεῖς ἐμένα, πού μοῦ ἀπαγορεύσατε τόν λόγον τοῦ Θεοῦ ἀπό τόν Σταθμό Σας.
Οἱ ἀγωνιστές τῶν Συναξαρίων ἔχουν ὑψηλή καί βαθειά θεολογία, τήν ὁποία Σεῖς στερεῖστε. Οἱ ἀγωνιστές τῶν Συναξαρίων μας εἶναι γεμάτοι ἀπό ἀγάπη καί ταπείνωση καί ζοῦν ἀσκητικά καί λιτά. Τοιούτων ἀγωνιστῶν ἔχουμε ἀνάγκη καί περί αὐτῶν «τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν», ὅπως ἔλεγε ὁ ἅγιος Ἰουστῖνος Πόποβιτς.
Ἀνέφερα εἰς τόν Μακαριώτατον Ἀρχιεπίσκοπον κ.κ. Ἱερώνυμον δι᾽ ἐγγράφου μου τήν ἀποπομπή τοῦ προσώπου μου ἀπό τόν Ραδιοφωνικό Σταθμό τῆς Πειραϊκῆς Ἐκκλησίας καί ὁ Μακαριώτατος ἐφρόντισε τάχιστα νά μοῦ δοθεῖ ἑβδομαδιαία ἐκπομπή στόν Ραδιοφωνικό Σταθμό τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Τόν εὐχαριστῶ λίαν.
Δέσποτα, ἅγιε Πειραιῶς, μέ ἐλυπήσατε καί μέ ἐπονέσατε. Καί τώρα πού μέ ἀποδιώξατε ἀπό ἄμβωνα τοῦ Σταθμοῦ Σας πεῖτε εὐφραινόμενος καί ἀγαλλόμενος: «Τόν συνέτριψα τόν Ἱερεμίαν»! «Τόν ἐβύθισα»!

15 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Διορθώστε την εικόνα!
Εχει τον Σταυρό να γέρνει και να πέφτει;
Τί νεωτερίστικη ασέβεια είναι αυτή;
Αν είναι δυνατόν!!!

Ανώνυμος είπε...

Οι Αντιοικουμενιστές μητροπολίτες να ειρηνεύσουν μεταξύ τους!

Μην δίνουμε χαρά στους εχθρούς.

Ανώνυμος είπε...

Να αγιάσει το χεράκι σου Άγιε Γόρτυνος. Τα γράφεις «τσουβαλάτα» όπως του αξίζουν του Μετζελόπουλου.

Ανώνυμος είπε...

Και ως συνήθως άλλα αντί άλλων... Για την ταμπακιέρα ούτε λόγος

Ανώνυμος είπε...

Οι οικουμενιστές και άλλοι αντίπαλοι του Γόρτυνος Ιερεμία και του Πειραιώς Σεραφείμ ας μην χαίρονται για την μεταξύ τους διαμάχη.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι είναι πολύ παροδική και θα περάσει.

Και οι Απόστολοι Παύλος και Βαρνάβας κάποια στιγμή ήλθαν σε διαμάχη.

Αναγνώστης

Ανώνυμος είπε...

O Ναυπάκτου σιωπά... Γιατί άραγε;

Ανώνυμος είπε...

Παιδί του Φλωρίνης Αυγουστίνου ο Γόρτυνος αν και πανεπιστημιακός διδάσκαλος μιλάει λαϊκά. Βγάζει μερικά ωραία στην φόρα για την ευλάβεια των αρχιερέων στην Θεία Λειτουργία στο ιερό κλπ κλπ.

Ανώνυμος είπε...

Το Οικουμενικο Πατριαρχειο πρεπει κανονικα να ειναι συνεκτικος κρικος και παραγων ενοτητος μεταξυ των Ορθοδοξων.
Δυστυχως ομως, με την αποφαση του για το Ουκρανικο εχωρισε τους Σλαβους Ορθοδοξους απο τους Ελληνες Ορθοδοξους, και τωρα δημιουργει διχοστασια και μεταξυ των Ελληνων Ιεραρχων !
Ειναι υπερβολη να πουμε οτι απετυχε στον ενοποιητικο του ρολο ?

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Ολα αυτα νομιζω προερχονται οχι απο την ελλειψη αγαπης,αλλα απο τον τροπο με τον οποιο ελειφθησαν αποφασεις σε τοσο σημαντικα ζητηματα,τη στιγμη που η Μοσχα οριεται σε βαθμο να προβει σε διακοπη μνημοσυνων.
Παντοτε οι Πανορθοδοξες συνοδοι διασαφιζαν τα δογματατης Ορθ.Πιστεως υπο τον φωτισμο του Αγ.Πνευματος.Αν μια συνοδος εξεφραζε κατι αντιθετο απο τα μη παραδιδομενα,ο λαος δεν αποδεχοταν τις αποφασεις ακομα και αν τις ενεκρυνεκαι καποιος αυτοκρατορας επειδη η συνοδος ενεκρινε κατι το οποιοηταν ταπεινωτικο για την ορθοδοξη πιστη και δεν εξεφραζε την ορθη πιστη και την διασφαληση τωναληθειων της.Απο οτι μαθαμε δεν εγινε ψηφοφορια για το Ουκρανικο και το ερωτημα του πιστου λαου μετα απο ολα αυτα που μας αναγκαζουν ειναι ποια η δημοκρατικη δομη της Εκκλησιας,εναντι τοσων σοβαρων αποφασεων που κρινουν και την ενοτητα και την ακριβεια η την οικονομια ειτε αφορουν αιρεση ειτε αφορουν σχισμα?

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Αν μου επιτρεπετε και κατι ακομα,δεν τιθεται για μας τους πιστους θεμα ποιος ειναι πιο κατατοπισμενος αν και ειναι καθηγητης,γιατι ενα ειναι το Π ν ε υ μ α ,που μοιραζει.
Στον εναν δινει αυτο,στον αλλον εκεινο το χαρισμα,ομως ενα ειναι το πνευμα που ενωνει,οπως λεγει ο Παυλος στους Εφεσιους στο 4 κεφ,ενα σωμα αποτελειτε ολοι και ενα πνευμα σας ενωνει...ενας Κυριος υπαρχει,μια πιστις,ενα Βαπτισμα,ενας Θεος και Πατερας ολων,που ενεργει σε ολους,το μετρο του χαρισατος,δωριζει Ο Χριστος.Ολα αυτα τα χαρισματα γινονται για τηνδιακονια για να οικοδομειται η εκκλησια μας!!!
Συγνωμη για την παρεμβαση αλλα ολοι μας εχουμε εναντιωθει και ειναι αναγκη να βρουμε ειρηνικα λυσεις .
Χιλια συγνωμη!

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Αν μου επιτρεπετε και κατι ακομα,δεν τιθεται για μας τους πιστους θεμα ποιος ειναι πιο κατατοπισμενος αν και ειναι καθηγητης,γιατι ενα ειναι το Π ν ε υ μ α ,που μοιραζει.
Στον εναν δινει αυτο,στον αλλον εκεινο το χαρισμα,ομως ενα ειναι το πνευμα που ενωνει,οπως λεγει ο Παυλος στους Εφεσιους στο 4 κεφ,ενα σωμα αποτελειτε ολοι και ενα πνευμα σας ενωνει...ενας Κυριος υπαρχει,μια πιστις,ενα Βαπτισμα,ενας Θεος και Πατερας ολων,που ενεργει σε ολους,το μετρο του χαρισατος,δωριζει Ο Χριστος.Ολα αυτα τα χαρισματα γινονται για τηνδιακονια για να οικοδομειται η εκκλησια μας!!!
Συγνωμη για την παρεμβαση αλλα ολοι μας εχουμε εναντιωθει και ειναι αναγκη να βρουμε ειρηνικα λυσεις .
Χιλια συγνωμη!

Ανώνυμος είπε...

Ειρήνη να έλθει μεταξύ των Αντιοικουμενιστών μητροπολιτών.

Ανώνυμος είπε...

Ο Ιερεμίας ορθώνει φωνή Ορθοδόξου Ιεράρχη. Άξιος.
Τον έβαλε στην θέση του τον Σεραφείμ.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 9:15 μ.μ. είσαι οικουμενιστής και χαίρεσαι;
Σε τσουρούφλιζε ο Πειραιώς Σεραφείμ με τις συνεχείς αντιοικουμενιστικές παρεμβάσεις του και του Γραφείου της Μητρόπολης του επι των Αιρέσεων;

Ανώνυμος είπε...

Ομόνοια μεταξύ των Αντιοικουμενιστών μητροπολιτών!!
Ομόνοια και αδελφοσύνη!!!