Πέμπτη 6 Αυγούστου 2020

Μπορεί η μάσκα να μου στερήσει τον Χριστό ; - π. Σπυρίδων Σκουτής

 

Μπορεί η μάσκα να μου στερήσει τον Χριστό ;

  π. Σπυρίδων Σκουτής
Από τη στιγμή που είναι απόφαση του κράτους και της επιστημονικής κοινότητας, θα φορέσω την ιατρική μάσκα όπου ορίζει  ο νόμος.
Αφενός γιατί με αυτόν τον τρόπο δείχνω τον σεβασμό μου στην ανθρώπινη ζωή και αφετέρου διότι τα 150 ευρώ του προστίμου θα είναι πιο χρήσιμα αν τα δώσω σε ελεημοσύνη.  Εξάλλου από τη στιγμή που γίνεται νόμος του κράτους για λόγους δημόσιας υγείας, δεν έχω λόγο να το παίξω Νταρτανιάν, διότι πολύ απλά δεν θα έχει κανένα νόημα.
Μπορεί όντως να μας πειράζει αυτός ο γενικότερος παραλογισμός σχετικά με τη χρήση της μάσκας σε διάφορους χώρους αλλά δεν υπάρχει λόγος να ασχολούμαστε με αυτό. Αναγνωρίζω το γεγονός ότι βρήκαν ευκαιρία να επιτεθούν στην Εκκλησία και ότι οι επιστημονικές απόψεις διίστανται. Τους πειράζει ο Χριστός. Τους τυφλώνει το Φως της Αλήθειας. Κάμερες και drones έξω από Ιερούς Ναούς και στα club γίνεται χαμός. Η νίκη ενός νόμου είναι να με χωρίσει από τον Χριστό και τον συνάνθρωπο. ΟΧΙ ! Δεν θα του το επιτρέψω!


Δεν με πειράζει η ιατρική μάσκα στον Ιερό Ναό.  Είναι μια πράξη που δεν με χωρίζει από τον Χριστό. Μπορεί να διαφωνώ αλλά δεν θα υψώσω το λάβαρο του Ιερού πολέμου διότι δεν θα οδηγήσει πουθενά. Εξάλλου μπορώ να εκκλησιαστώ χωρίς μάσκα στο προαύλιο του Ιερού Ναού ακούγοντας την ακολουθία από τα μεγάφωνα. Δυστυχώς ακούμε ανθρώπους που λένε καλύτερα να κάτσω σπίτι από το να φορέσω μάσκα στο Ναό. Δηλαδή να χάσουμε τον Χριστό για ένα κομμάτι ύφασμα;
Σίγουρα μας κλονίζει όλο αυτό αλλά έχουμε πιο βαθύτερα πράγματα να ασχοληθούμε.
Με πειράζει η μάσκα της υποκρισίας που φοράω συνέχεια και δεν ξεκολλάει με τίποτα. Η συγκεκριμένη μάσκα δεν βγαίνει με ζηλωτισμούς του πληκτρολογίου αλλά με πόνους προσευχής και δάκρυα μετανοίας, κάτι από το οποίο δυστυχώς πάσχουμε. Δυστυχώς πολλοί χριστιανοί ουρλιάζουν αντί να προσεύχονται και επιτίθενται αντί να σιωπούν.  
Λυπάμαι που θα απογοητεύσω κάποιους αλλά κόλλησα πολλές φορές ίωση και γρίπη κάνοντας κατηχητικό σε παιδιά μέσα σε Ιερούς Ναούς. Από την άλλη, έχω βγάλει αρκετά ποντίκια και αρουραίους μέσα από το Ιερό της Εκκλησίας και πολλές φορές ήταν σε κατάσταση αποσύνθεσης και η μυρωδιά ήταν ανυπόφορη. Σύμφωνα με τη λογική κάποιων, αν έτρωγα τον συγκεκριμένο ποντικό δεν θα πάθαινα τίποτα αλλά, ευχαριστώ, δεν θα ήθελα  να το δοκιμάσω. Επίσης στη μία ενορία όπου είμαι εφημέριος, όλο το τέμπλο χρόνια τώρα το τρώει σαράκι και η κατάσταση είναι φοβερή. Έχουμε κάνει ενέργειες με την Αρχαιολογία για την απεντόμωση του τέμπλου. Ας μας πουν λοιπόν κάποιοι, πώς το αγιασμένο ξύλινο τέμπλο έπιασε σαράκι…………..
Έχει συμβεί πολλές φορές άνθρωποι να λιποθυμήσουν μέσα στον Ναό λόγω κάποιας ασθένειας που τους ταλαιπωρούσε, έχει ακόμα συμβεί να έχουν σκοντάψει ή να γλιστρήσουν και να σπάσουν το χέρι ή το πόδι τους. Πολλοί άνθρωποι έχει συμβεί να ανεβάσουν πυρετό την ώρα της Ακολουθίας. Μου έχει συμβεί να κάνω Θεία Λειτουργία με 39 πυρετό. Απορώ πως το επέτρεψε αυτό ο Θεός, όπως υποστηρίζουν κάποιοι θα έπρεπε όταν πω «Ευλογημένη η Βασιλεία» να πέσει ο πυρετός και μετά το «Δι’ ευχών» να τον αποκτήσω και πάλι. Ω! Ναι! Το έχω ακούσει και αυτό…..
Στο «Ευλογημένη η Βασιλεία» ανοίγουν οι Ουρανοί. Πολλοί λένε ότι «Πάτερ εκείνη την ώρα είμαστε προστατευμένοι και δεν πρόκειται να πάθουμε τίποτα». Το κράτος όμως αυτό το αγνοεί και δεν το πιστεύει, διότι δεν λειτουργεί με πνευματικούς νόμους αλλά με κοσμικούς και επιστημονικούς. Η υπακοή μου όμως σε έναν τέτοιο νόμο δεν με κάνει σίγουρα να χάσω τον Χριστό. Το τι επιτρέπει ο Θεός και τι όχι αυτό κανείς δεν μπορεί να το γνωρίζει.
Εδώ να τονίσουμε πως άλλο το θέμα του χώρου και του συνωστισμού που η Εκκλησία έκανε αγάπη προς τον συνάνθρωπο και άλλο η Θεία Κοινωνία που είναι Σώμα και Αίμα Χριστού. Το λέω για αυτούς που ίσως ακονίζουν τα ξίφη τους.
Η μάσκα και η απόσταση δεν μπορούν να μου στερήσουν το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου μας.
Σέβομαι το κάθε ανθρώπινο πρόσωπο. Δεν θα κατακρίνω κανέναν είτε φοράει μάσκα είτε όχι, θα τους αγκαλιάσω και τους δύο. Ακόμα και αυτόν που φοβάται ή  που είναι αδύναμος στην πίστη. Δεν θα βρίσω κανέναν που φοράει μάσκα μέσα στον Ναό όπως ακούω μερικούς να το κάνουν, χαρακτηρίζοντάς τους άπιστους και αντίχριστους. Κάποιοι χαρακτηρίζουν την ιατρική μάσκα ως μάσκα καρνάβαλου. Τότε θα πρέπει να θεωρήσουμε και καρναβαλίστικη αμφίεση τα πράσινα ενδύματα του χειρουργού.  Δεν γεννήθηκα για να μισώ , αλλά για να αγαπώ και να αγκαλιάζω κάθε άνθρωπο.
Προτιμώ να ασχολούμαι με το αν έχω καθαρή προσευχή και καλούς λογισμούς, παρά να βρίζω τον αδερφό μου που φοράει μάσκα ή είναι αδύναμος στην πίστη.  Προτιμώ από την Ωραία Πύλη αντί να βρίζω και να μιλάω για τον Κορονοϊό, να μιλάω για το Ευαγγέλιο και τον Υιό και Λόγο του Θεού που ήρθε να αγκαλιάσει κάθε άνθρωπο.
Ξέρω ήδη από τώρα ότι για αυτές τις σκέψεις, τις επόμενες ώρες ή μέρες θα χρειαστώ αρκετό χρόνο για να διαγράφω τα υβριστικά μηνύματα ζηλωτών, ότι είμαι άπιστος , αντίχριστος και ότι δεν πιστεύω στον Χριστό…..
Λυπάμαι αλλά δεν θα μας κολάσει η μάσκα στους Ιερούς Ναούς αλλά η μάσκα της υποκρισίας…
Αντί να ασχολούμαστε με τον Υιό και Λόγο του Θεού μιλάμε για τον Κορονοϊό και τις συνωμοσιολογίες. Ας σκεφτούν κάποιοι ότι τον χρόνο που σπατάλησαν για να διαβάζουν συνομωσίες, αν έκαναν προσευχή, σίγουρα θα είχαν προχωρήσει αρκετά βήματα στην πνευματική ζωή.
Δεν μου είναι ευχάριστο να φοριέται η μάσκα στον Ιερό Ναό, δεν συμφωνώ με αυτό δεν με αναπαύει. Αυτό είναι αλήθεια. Δεν πρόκειται όμως να κατακρίνω κανέναν αν τη φοράει.
Δεν είναι αίρεση η απολύμανση των Ιερών Ναών αλλά ότι αρνούμαστε να κάνουμε απολύμανση στην καρδιά μας.
Ας ενώσουμε τις προσευχές μας και όχι τα ξίφη….
Ας κοιτάξουμε μέρες που είναι να εξομολογηθούμε και να κοινωνήσουμε και ας αφήσουμε τις μάσκες…
Ο Θεός να μας ελεήσει……
Πηγή: Η Ευχή

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τα κουταλάκια μας χωρίζουν από τον χριστο;
Αν το επιβάλλει η επιστημονική κοινότητα να ναι ευλογημένο....

Ανώνυμος είπε...

Οι απόψεις διίστανται.
Ας πράξει ο καθένας όπως φρονεί και ας μην εξουθενώνει τους άλλους συνδούλους του.

Ανώνυμος είπε...

Μετριοπαθές και νηφάλιο κείμενο, γραμμένο με πόνο και αγάπη προς την Εκκλησία και τους πιστούς.
Δεν πρέπει, όμως, να υπακούμε αδιαμαρτύρητα στα κελεύσματα του αντίθεου Καίσαρα.
Πριν λίγο ο γνωστός υφυπουργός ανακοίνωσε την απαγόρευση λιτανειών και συναθροίσεων άνω των 9 ατόμων σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους στον Πόρο λόγω της εμφάνισης 13 κρουσμάτων...
Ξανά φαλκιδεύεται και στραγγαλίζεται η θρησκευτική ελευθερία και ζωή, αφού
τώρα δεν μιλάμε για μάσκες αλλά επανερχόμαστε στα θλιβερά και ανήκουστα, προ του Πάσχα, γεγονότα.
Και αυτά, πάλι στις παραμονές κορυφαίων εορτών της Ορθοδοξίας.
Αν είναι έτσι, να φορέσουμε ράσα και εγκόλπια στους κύριους Τσιόδρα και Χαρδαλιά, να τους καθίσουμε μόνιμα στα συνοδικά έδρανα και να τους αναθέσουμε τα της διεξαγωγής της λατρείας...
Όλα έχουν ένα όριο!

Ανώνυμος είπε...

Η επιστημονική κοινότητα επιβάλλει και τις εκτρώσεις.
Είναι κι αυτές ευλογημένες ?

Ανώνυμος είπε...

https://www.efsyn.gr/node/254967
Πού καταντήσαμε! Οι αριστεροί της Λαϊκής Ενότητας πιο αγωνιστικοί από κάποιους χριστιανούς...

Γιάννης Ιωαννίδης είπε...

H σύνδεση των μέτρων προστασίας της υγείας από τον κορωνοϊό με τις εκτρώσεις, που έκανε προηγούμενος σχολιαστής, με δωρική λιτότητα, είναι πολύ επιτυχημένη και αφοπλιστική. Στην σύγχρονη ιατρική μπορεί κανείς να βρει, όπως και σε κάθε επιστήμη άλλωστε, πολλά άτοπα, αντικρουόμενα, αμφιβαλλόμενα και οπωσδήποτε αντίθετα στην χριστιανική ηθική. Παρομοίως και στην σύγχρονη νομοθεσία.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ σωστά κ. Ιωαννίδη!!!

Ανώνυμος είπε...

Πάντως η μάσκα όπως καί νά έχει δείχνει εικόνα γενικής υποταγής καί φίμωσης...

Bardanus Filippicus είπε...

π. Σπυρίδων, ορθά τα λέτε, αλλά αυτή η συγκαταβατική ρήση σας "δεν πρόκειται όμως να κατακρίνω κανέναν αν τη φοράει" δεν την ανέμενα. Εμφανίζετε ως εξαίρεση αυτόν που τη φοράει και ως κανόνα αυτόν που δεν φοράει μάσκα. Όμως, αυτός που δεν τη φοράει είναι επικίνδυνος, γιατί μπορεί να κολλήσει σε άλλους τον ιό, είναι ανεύθυνος και δεν επιτελεί χριστιανική συμπεριφορά γιατί αδιαφορεί για την υγεία των αδελφών του. Αυτή τη μη χριστιανική συμπεριφορά θα περίμενα όλοι οι ιερείς πρώτα να την καταλάβαιναν (που την καταλαβαίνει κι η μάνα μου ακόμη, όπως μου λέει) και μετά να την τονίζουν στους πιστούς.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 5:02 μμ τί όνομα είναι αυτό που επέλεξες;
Η Πολιτεία μπορεί να επεμβαίνει στα της Εκκλησίας;;;
Στον ι. Ναό ισχύουν αυτά που ισχύουν στον κόσμο;;

Φιλομακεδόνας

Αθανάσιος είπε...


Ευλογείτε Πάτερ,

Συγνώμη για την παρέμβαση μου αυτή. Θέλω να πω δύο λόγια πάνω στο άρθρο σας. Λέτε να κάνουμε υπακοή στο κράτος. Ποίο κράτος Πάτερ μου; Αυτό όπου νομιμοποίησε τις εκτρώσεις; Την ομοφυλοφιλία; Που διοργανώνει τα gay pride ; Που εισάγει από τα δημοτικά την σεξουαλική αγωγή στα παιδιά μας και τόσα άλλα; Όχι μόνο δηλαδή δεν έχουμε αντιδράσει μέχρι τώρα αλλά θέλουμε να κάνουμε και υπακοή στο κράτος που πάει τώρα να εισέλθει στην Εκκλησιαστική μας ζωή; Δεν έχει κανένα δικαίωμα ούτε πρόστιμα να βάλει ούτε και να αλλάξει την τάξη εντός του Ιερού και αγιασμένου Ναού. Τι είπε ο Κύριος; Ἀπόδοτε οὖν τὰ Καίσαρος Καίσαρι καὶ τὰ τοῦ θεοῦ τῷ θεῷ ( Ματθαίον κβ':21).

Η χαλαρή μας στάση Πάτερ τους έχει δώσει αυτό το δικαίωμα όπως και το Πάσχα που μας έκλεισαν τους Ναούς και διωκαν έναν Ιερέα που κοινώνησε ΕΞΩ από τον Ναό 2 αδερφάκια. Που ήσασταν τότε Πάτερ να γράψετε άρθρο και να υπερασπιστείτε τον Ιερέα που έδωσε Χριστό στα παιδάκια;; Τον Χριστό θα υπερασπιζοσασταν. Πότε Κύριε σε είδαμε διωγμένο και δεν σε υπερασπίστηκαμε; Αφού δεν το κάνατε στον αδερφό μου. Ούτε σε μένα το κάνατε.

Τι θα γινόταν αν οι τότε μάρτυρες και ομολογητές έκαναν υπακοή στο τότε κράτος επί Λέοντος Γ Ίσαυρου, που έδωσε εντολή να μην προσκυνουνται οι εικόνες; Που είναι η ομολογία μας σήμερα;

Αυτό δεν είναι σεβασμός στην ανθρώπινη ζωή όπως λέτε αλλά ασέβεια προς την εικόνα του ανθρώπινου προσώπου και τον οίκο του Θεού. Όσο για το ότι θα ήταν καλύτερα να τα δώσουμε ελεημοσύνη αυτά τα χρήματα. Αυτό θυμίζει την αντίδραση του Ιούδα όταν χύθηκε το πολύτιμο μύρο πάνω στον Κύριο, λέγοντας πως θα έπρεπε να το πουλήσουμε και να τα δώσουμε στους φτωχούς. Όλοι ξέρουμε γιατί το είπε. Δεν είναι λογική αυτή Πάτερ μου αλλά υπεκφυγές. Το πολύτιμο μύρο τώρα είναι η ομολογία μας . Ας μην γελιομαστε. Ποιός θα έδινε 150€ σε φτωχό; Που όταν πάμε να κάνουμε ελεημοσύνη δίνουμε 1,2 κέρματα και κοιτάμε κι όλας να μην είναι μεγάλης αξίας;

Δυστυχώς έχουμε μάθει στο βολεμα μας και αν κάποιοι βγαίνουν μπροστά τους χαρακτηρίζουμε εγωιστές, υπερήφανους, φανατικούς και πως δεν κάνουν υπακοή στους επισκόπους και το κράτος. Το διοικητικό σύστημα είναι μεν επισκοπικό, αλλά όχι…χουντομοναρχικό.

Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος αλλά και ο άγιος Νικηφόρος ο Ομολογητής λένε ρητά ότι και ελάχιστα άτομα να κρατήσουν ακέραιη την Ορθή Πίστη, αυτά μόνο θ’ αποτελούν την Εκκλησία του Χριστού . Ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς λέει ότι όταν η Εκκλησία απαγορεύσει στην απλή γιαγιά να ελέγχει τον επίσκοπό της, αυτό θα σημάνει το τέλος της Εκκλησίας. Θυμίζω όμως ακόμη και την προόραση του Αγίου Ιωάννη Μαξίμοβιτς ότι στα δύσκολα χρόνια που έρχονται η αίρεση θα έχει τόσο εξαπλωθεί που οι πιστοί δε θα βρίσκουν ιερέα να τους προστατέψει από την πλάνη, οπότε πλέον οδηγός τους θα είναι τα κείμενα των Αγίων Πατέρων και ο κάθε πιστός θα είναι πια υπεύθυνος για όλο το πλήρωμα της Εκκλησίας. Μετά από όλα αυτά πώς είναι δυνατόν να απαιτούν κάποιοι να υπακούμε αδιαμαρτύρητα πλανεμένους ιεράρχες και ακόμα περισσότερο το κράτος που αντί να ορθοτομούν λόγον αληθείας, σκανδαλίζουν τον λαό εκφέροντας λόγον κακοδοξίας και ψεύδους; Δηλαδή πειράζει ο έλεγχος του σκανδαλοποιού και όχι ο ίδιος ο σκανδαλοποιός; Πώς λοιπόν λέτε ότι δεν θα έχει κανένα νόημα η αντίδραση μας; Ενώ έχουμε περιφρόνηση της θείας χάρης;

Ρωτήσατε γιατρούς για το ζήτημα; Ή ακούτε μόνο το τι λένε στις ειδήσεις; Η μάσκα είναι κάτι το ανθυγιεινο για την υγεία μας. Σας προτείνω να ρωτήσετε ιδιωτικούς γιατρούς όπου δεν έχουν κανένα ώφελος. Μόνο οι άρρωστοι και οι χειρουργοί πρέπει να την φορούν και αυτό μόνο για να μην εκσφενδονίζονται σταγονίδια προς τους υγιείς ή προς το ανοιχτό σώμα που έχουν μπροστά τους.

Επίσης η μάσκα δεν προστατεύει από τον ιό καθώς ο ιός είναι πιο μικρός από τις κλωστές της μάσκας. Είναι σαν να βάζουμε συρματοπλέγματα για να εμποδίσουμε τα κουνούπια. Ας μην αναλύσουμε τα ιατρικά.

Αθανάσιος είπε...

Παρόλαυτα λέτε ότι οι επιστημονικές απόψεις διίστανται όπως και ότι βρήκαν ευκαιρία να επιτεθούν στην Εκκλησία. Αλλά δεν θα αφήσετε έναν νόμο να σας χωρίσει από τον Χριστό και από τον συνάνθρωπο. Μα Πάτερ μου δυστυχώς αυτό ακριβώς κάνετε. Σας χωρίζει από τον Χριστό η έλλειψη ομολογίας καθώς αυτοί κάνουν επίθεση στην Εκκλησία άρα στον Χριστό και εσείς συντασεστε μαζί τους κάνοντας υπακοή. Σας χωρίζει και από τον συνάνθρωπο καθώς με αυτή την στάση αφήνετε ανοιχτό το ενδεχόμενο ( αν και νομίζω το λέτε σαφώς πιο κάτω) πως μπορούμε να μολυνθουμε εντός του Ναού. Αντί να ενθαρρύνετε τους ολιγοπιστους όπως μας λέει ο Απόστολος Παύλος: νουθετεῖτε τοὺς ἀτάκτους, παραμυθεῖσθε τοὺς ὀλιγοψύχους, περισσότερο τους ωθείται ο ένας να βλέπει καχύποπτα τον άλλον αν φοράει μάσκα για να μην τον κολλήσει, να μην παίρνει ευλογία από το χέρι του Ιερέα, να μην φιλάει τις εικόνες και κάποιοι ακόμα και να μην κοινωνανε.

Λέτε ότι θα χάσουμε τον Χριστό για ένα κομματάκι ύφασμα. Δεν είναι λογική αυτή Πάτερ. Αν είναι ας βάλουμε ένα Σταυρό και ας δεχτούμε και το χάραγμα. Υπάρχουν όμως πολλοί Ιερείς με καθαρό νου όπου έχουν πολύ καλές ομιλίες και προτρέπουν το ποίμνιο σε αντίσταση. Γιατί αυτούς τους χαρακτηρίζεται ζηλωτές; Με την κακή φυσικά έννοια; Ξέρετε τι είναι ο ζηλωτής; Λέμε ο Προφήτης Ηλίας ο ζηλωτής. Ο προφήτης Ναούμ γράφει ότι ο Θεός είναι «ζηλωτής» (Ναούμ α’ 2). Υπάρχει λοιπόν και καλός ζήλος. Λέει ο Νικηφόρος Θεοτόκης Αρχιεπίσκοπος Αστραχάν και Σταυρουπόλεως:

Η ολιγοπιστια είναι αυτή όπου ψυχραινει τον πόθον της αρετής. Ο ολιγοπιστος διαφέρει από τον πιστό και από τον άπιστο, όπως το χλιαρό νερό από το θερμό και το ψυχρό. Ο πιστός επειδή θερμώς πιστεύει και πολύν ζήλον έχει, δύσκολα παραβαίνει τις εντολές του Θεού, ενώ ο ολιγοπιστιος, επειδή διστάζει στα λόγια του Θεού και έχει ολίγον ζήλον, εύκολα περιφρονεί τους θείους νόμους.

Λέτε πως πολλοί χριστιανοί ουρλιάζουν αντί να προσεύχονται. Ποιός σας είπε ότι όσοι αντιδρούν και μιλάνε ήρεμα και με διάκριση δεν κάνουν και προσευχή; Τι λογική είναι αυτή; Που είναι επίσης η ευθεία και ευλογημένη οδό; Γιατί πιάνετε τα άκρα που δυστυχώς πάντα υπάρχουν στην Εκκλησία;

Το θέμα της προσευχής, ασφαλώς και είναι το πρώτιστο και ουδείς αμφισβητεί τη σημασία της. Όμως ο Θεός μάς έδωσε και νουν του συνιέναι και οφθαλμούς του οράν και στόμα του λαλείν. Και εδώ ισχύει το ευαγγελικό «καὶ ταῦτα δεῖ ποιῆσαι κἀκεῖνα μη ἀφιέναι». Αν δεν μιλήσουμε και δεν αντιδράσουμε την ώρα που διώκεται η πίστη μας, θα είμαστε αναπολόγητοι απέναντί Του. Τέτοιες παθητικές και αποστασιοποιημένες λοιπόν στάσεις δεν μπορούν να αφορούν σε κανένα πραγματικό ορθόδοξο χριστιανό, ειδικά στους σημερινούς κρίσιμους χρόνους. Οι ίδιοι οι Πατέρες είναι ξεκάθαροι και κατηγορηματικοί επ’ αυτού .

Δυστυχώς πάλι αναφέρεστε σε ακραίες καταστάσεις όπως αυτό με το ποντίκι που δεν θέλω να το σχολιάσω καθώς είναι ένας ανόητος συλλογισμός. Όπως και για τον πυρετό. Να σας πω μόνο να διαβάσετε τον βίο του Αγίου Ιακώβου του Τσαλίκη. Όντως είχε πολλές φορές πυρετό ή τον ταλαιπωρούσε κάποια ασθένεια πριν αρχίσει η θεία λειτουργία. Με το που άρχιζε όμως πετούσε. Γιατί; Γιατί είχε θερμή πίστη. Δεν υποστήριζε ότι μέσα στον Ναό του Θεού όπου όλα αγιαζονται καθώς κατεβαίνει το Άγιο πνεύμα, μπορείς να κολλήσεις ασθένειες. Ακόμα και την σκόνη μάζευαν οι Άγιοι από το πάτωμα καθώς και αυτή αγιαζεται. Οι εικόνες, ο Ναός , το χέρι του Ιερέα είναι πηγές αγιασμού και όχι μολυσμου. Αυτά διδάσκουν οι Άγιοι πατέρες. Φυσικά έχει επιτρέψει ο Θεός και Άγιοι έχουν λυποθημησει εντός του Ναού αλλά για τους λόγους που εκείνος μόνο ξέρει. Αλλά ποτέ στα 2000 χρόνια τώρα εκκλησιαστικής ιστορίας δεν έχει γίνει κάτι ανάλογο, να κλείσουν Εκκλησίες ή να παίρνουν μέτρα προστασίας. Υπήρχαν πολύ πιο μεταδοτικές και θανατηφόρες ασθένειες. Τότε οι πατέρες έκαναν περισσότερες λιτανείες και περισσότερες λειτουργίες. Έχουμε πολλά παραδείγματα όπου η ασθένεια έφευγε αμέσως μετά από αυτές.

Αθανάσιος είπε...

Μας δίνει Πάτερ μου ο Κύριος τις ευκαιρίες σε αυτή την εποχή που ζούμε να τον ομολογήσουμε. Δυστυχώς εμείς όχι αυτό δεν κάνουμε αλλά για να δικαιολογήσουμε την αδυναμία μας ανοίγουμε το στόμα μας και δεν ξέρουμε τι λέμε. Στους παλαιούς χριστιανούς η ομολογία κόστιζε την ζωή τους, εμείς φοβόμαστε ένα πρόστιμο. ( Που ούτε καν αυτό δεν θα μας δώσουν) . Δειλοί λοιπόν και ολιγοπιστοι.

Η ανάδειξη της αλήθειας μέσα στην Εκκλησία δεν διαιρεί Πάτερ μου. Διότι η αλήθεια είναι ο ίδιος ο Χριστός. Αντιθέτως ενώνει και ενδυναμώνει τα πιστά μέλη της.

Αύριο θα δούμε τον Πέτρο που κάνει υπακοή στον Κύριο να πάει κοντά του και ενώ ζει το θαύμα, περπατάει πάνω στην λίμνη, όταν σταματάει να κοιτάει τον Κύριο στα μάτια ,αισθάνεται τον δυνατό αέρα, βλέπει τα κύματα, γίνεται ολιγοπιστος και αρχίζει και βουλιάζει.

Λέει τότε ο Κύριος στον Πέτρο : «Ολιγόπιστε, εις τι εδίστασας;»

Ας ευχηθούμε λοιπόν να μας δίνει ο Θεός πίστη.