ΕΝ ΤΗ ΚΟΙΜΗΣΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΟΥ ΚΑΤΈΛΙΠΕΣ ΘΕΟΤΟΚΕ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
Ακριβώς, λοιπόν! Επειδή «εν τη κοιμήσει
τον κόσμον ου κατέλιπες Θεοτόκε … ευσπλαχνίας την άβυσσον της σης παράσχου … η
τον Εύσπλαχνον κυήσασα και Σωτήρα πάντων των υμνούντων σε»!
α. Στους κληρικούς που στην
πανδημία του θανατερού ιού Κοβιτ19, υποκινούμενοι από «πανδημία θράσους,
ιεροκατηγορίας, και ψευδοπροφητειών», έφτασαν να καταφρονήσουν ποικιλότροπα τον
«εις τύπον και τόπον Χριστού» οικείο τους Επίσκοπο, τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο, την
όλη Ιεραρχική Εκκλησιαστική Ηγεσία! Και σε ανάλυση τελική τον ίδιο τον
Απόστολο των εθνών Παύλο που διαμηνύει κι εντέλλεται στην Εκκλησία των αιώνων:
«Πάντα ευσχημόνως και κατά τάξιν γινέσθω»! (1Κορ.14,40)
β. Σε κάποια «ιερά τέρατα» του μοναχισμού» -«αν ξέρατε ποιος είναι ο τάδε»- που στην ίδια περίοδο, έβαλαν πλάι στο κομποσκοίνι και την προσευχή της καρδίας του Ιησού και τη θερμουργό επίδοση σε «θεολογικά» ,,, ιατρική τρομολαγνεία!
γ. Και βέβαια στους αφελώς και
παθητικά εξαρτημένους «πνευματικά» από αυτούς απλούς χριστιανούς ορθοδόξους της
σήμερον, που στην ίδια πανδημία Κόβιτ19 κινήθηκαν στην αντίπερα της σταυρικής
αγάπης του Χριστού όχθη! Καταπάτησαν οδηγίες ιατρικές κι αδιαφορήσαν αν ως
άδηλοι «α- συμπτωματικοί» φορείς του θανατερού ιού θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή των
συνανθρώπων τους!
****** ***
******
Τώρα. «Κρίμασιν οις Κύριος μόνος -τέλεια- οίδε», πυρκαγιές ασύλληπτης έκτασης και ισχύος θερμοδυναμικής
χτύπησαν όχι λίγα μέρη της όμορφης, αγαπημένης, και πρωτοπόρου
πολιτισμικά-ιστορικά, «είτε με τις αρχαιότητες, είτε με Ορθοδοξία»-πατρίδας
μας. Και τα ολέθρια άμεσα και απώτερα λίαν δυσάρεστα παρεπόμενά τους στο φυσικό
περιβάλλον, που το μετέβαλαν σε σεληνιακό τοπίο, και τα από την αδίστακτη
καταβρόχθιση του κόπου και ιδρώτα-περιουσίες-μιας ζωής όχι λίγων Ελλήνων, δυστυχώς είναι απελπιστικά ορατά!
Ευτυχώς, και «δόξα τω Θεώ» με ελάχιστα ως μηδενικά συγκριτικά με την έκταση του
δεινού ανθρώπινα θύματα.
Αλλά και τι α-νόητο, αναδύθηκαν από τις στάχτες
τους θαρρείς και πέρασαν σε πρώτη γραμμή προβολής και ευρύτερου(;)
ενδιαφέροντος, είτε σχετικές
προφητείες και οράματα, που «παίρνουν την εκδίκηση». «Άμα κάνουν την ΑγιαΣοφιά
τζαμί, θα καεί όλη η Τουρκία»! Είτε
θάματα διάσωσης Εκκλησιών και Μοναστηριών από τη μανία της φωτιάς, που κάνει
παρεμβαίνων ο Θεός, ύστερα από σχετικές ιερές παρακλήσεις και εκκλησιαστικές λιτανείες.
Σύμφωνοι, Άγιε «τοις μακράν» -Χονγκ Κονγκ- αν και κανείς «δεν έχει στο τσεπάκι του»-προσφιλής έκφραση αείμνηστου Καθηγητή
Νίκου Νησιώτη- τι έχει στο νου του ο
Θεός, γιατί και πώς ενεργεί έτσι ή αλλιώς. Και βέβαια κανενός τη γνώμη ή
συμβουλή ανάγκη δεν έχει, ούτε ζητάει- «Τις γαρ έγνω νουν Κυρίου, ή τις
σύμβουλος αυτού εγένετο»!
Επί πλέον, όσο κι αν
βρισκόμαστε βαθιά πια στην περιβόητη «στροφή
στην Ορθοδοξία», που θεολογική κορυφή -Άγιος Περγάμου Ιωάννης- δεν τη θεωρεί
τίποτε πιο πολύ «από μια κατά γράμμα
απομίμηση της τεχνοτροπίας και των τύπων εκφράσεως του βυζαντινού παρελθόντος»! Και όπου, παρά ταύτα έχει σχεδόν παγιωθεί η αίσθηση ότι ο ουρανός βρέχει
αδιάκοπα, θαρρείς, «προορατικά» χαρίσματα και τα τοιαύτα. Και τούτο ανεξάρτητα
από ό,τι φάνηκε ήδη στην ανωτέρω πανδημική περίοδο, δηλαδή, πόσο «ορθόδοξο»
παγανισμό και δεισιδαιμονία κουβαλάει αυτή η ιστορία.
Αν όμως βάλουμε τα πράγματα
σε μια σειρά, είναι και μένει ανοιχτό
και αναπάντητο το ερώτημα κατάπικρος καημός, απλούς ανθρώπους, φτωχούς
οικογενειάρχες, που ήξεραν να κάνουν, κι έκαναν το σταυρό τους, και πήγαιναν
στην Εκκλησιά, και αγαπούσαν εσώψυχα το Χριστό και την Παναγιά με το δικό τους
τρόπο, κάτι και κάπως σαν «τους ελάχιστους αδελφούς του Χριστού», πώς ή γιατί άφησε ο Θεός έξω από μια αντίστοιχη προστασία! Κι έφτασαν να
βρεθούν από τη μια ως την άλλη στιγμή πάνω σε ένα πλεούμενο σε αναγκαστική φυγή
με μόνο εναπομείναν γυμνή τη ζωή τους!
Διαβάζω, λοιπόν, και
ξαναδιαβάζω που γράφετε. «Το ότι κάποια μοναστήρια και ναοί σώθηκαν από την
καταστροφή, σημαίνει ότι υπάρχει κάποιος σκοπός. Οι χώροι αυτοί λειτουργούν
παρηγορητικά και υποστηρικτικά. Πνευματικά
και υλικά». Σύμφωνοι, με το
κύριο βάρος δοκιμασίας στη δεύτερη λέξη, που υποδηλώνει πρόκληση και πρόσκληση
σε πράξη έμπρακτης αγάπης. Και δεν βάζω στο πλάι το ορθό κι αποδεκτό. «Σώθηκαν-
κάποια μοναστήρια και ναοί- όχι για να συγχαίρουμε ο ένας τον άλλο για το θαύμα,
αλλά για να διακονηθούν οι πολλαπλές
ανάγκες των πληγέντων». Όμως στο πολύ πλάι βάζω την προς τους παθόντες
διατύπωση. «Η προσευχή σας δεν ήταν ικανή να σκεπάσει τα χωριά σας»! Και
αναρωτιέμαι, αλήθεια τι παραπάνω μπορούσαν να είχαν κάνει οι δείλαιοι από την
πιο πάνω ευσέβεια και πίστη; Τάχα μου από πού μπορεί να τους αγγίζει την καρδιά
αυτό το: «Σκύψτε το κεφάλι και ταπεινωθείτε, Η προσευχή σας δεν ήταν ικανή να
σώσει τα χωριά σας». Διό και προτιμώ οι σχετικές ιερές παρακλήσεις κι εκκλησιαστικές
λιτανείες να απηχούσαν, και να επαναλάμβαναν όσο πιο δυνατά γι αυτούς του Μωυσή
στο Θεό το λόγο. «Όχι δε θα σώσεις μόνο
εμένα -τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια- από
την καταστροφή. Θα σώσεις και όλο το λαό»!
Το τοιούτον όμως έχει χρεία ανθρώπων
σταυρικής αγάπης Χριστού ατέλεστης τελειότητας, τόσης, όσης να μπορεί να περιλάβει
κι αυτή την απλοϊκή ευσέβεια που θυμίζει κάπως τη φωνή, «πιστεύω, Κύριε, βοήθει
μοι τη απιστία», αυτήν την πολύ-πολύ πιο κάτω και από τον κόκκο του σιναπιού δική
τους πίστη.
Ελπίδα και στήριγμα και
τείχος ακαταμάχητο η «εν τη κοιμήσει τον κόσμον ουκ κατέλιπες Θεοτόκε»!
Ιδιαίτερα για την Εκκλησία αυτών των
δίσεχτων χρόνων.
Αθανάσιος Κοτταδάκης
10 σχόλια:
Αλιμονο στους λαικούς δήθεν Χριστιανούς που διαθέτουν χρόνο μόνο για να ασχολούνται με το τι κάνουν οι άλλοι,χωρίς να κοιτάζουν το δοκάρι που βρισκεται αναμεσα στα μάτια τους.Ο Αντίχριστος θα πάρει την καθέδρα της υγείας όπως είπε ο π.Σαββας Αχιλλέως. Και πως να μην το κάνει οταν η ιατρική τοποθετείται πάνω απο την πίστη; Τελικά τι καταφρονειται πιο πολύ;Μακάρι η Παναγία να δώσει φώτιση.
Η Παναγία μας να φωτίσει όλους τους αρνητές να ακούσουν την Φωνή του Χριστού μας που σήμερα τον εκφράζει η Εκκλησία. Περισσότερο τους κληρικούς αυτούς που παραπλανήθηκαν.
Αυτοί είναι αμετανόητοι. Δυστυχώς παραπλανούν κόσμο και κοσμάκη με τα διαστρεβλωμένα κηρύγματα που εξαπολύουν και με το ράσο που φορούν.
Το πρώτο τμήμα του άρθρου δυστυχώς δεν οικοδομεί. Η καταφρόνηση, η μισαλλοδοξία, η κατάκριση δέν ταιριάζουν σε μία λαμπρή , εορταστική ημέρα σαν την σημερινή. Υπάρχουν ωραία Πατερικά κείμενα για την Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου, που ευφραίνουν τον αναγνώστη και τον ανυψώνουν πνευματικά. Ας ασχοληθούμε με αυτά.
Με αυτή την σημερινή παρέμβασή σας πικράθηκε νομίζω μια μικρή μερίδα αναγνωστών. Οι αλήθειες πρέπει να εκφράζονται. Η ειλικρίνεια να κυριαρχεί. Τα καλά λόγια κάνουν κακό. Η Παναγία να βάλει το χέρι Της.
Αν θυμάμαι καλά ο κ. Κοτταδάκης πρέπει να είναι κάπου στα 80 χρόνια. Έχει κάθε δικαίωμα να κάνει και κήρυγμα ελεγκτικό. Χρόνια τώρα μικροί στην ηλικία αρχιμανδρίτες μας υψώνουν το χέρι και μας μιλούν για ζητήματα που οι ίδιοι δεν έχουν αγωνιστή. Άλλοι το παίζουν Γέροντες και καθοδηγούνε σε λάθος μονοπάτια κατά την γνώμη μου. Φτάνουν τα κηρύγματα που οικοδομούνε στο τίποτα. Χρειαζόταν αυτήν την χρονιάρα μέρα ο κ. Κοτταδάκης να μιλήσει και να μας πει αυτά που γνωρίζει. καλά κάνει και δεν μασάει τα λόγια του. πολλές φορές έχω φτάσει στην αγανάκτηση να πω σταμάτα παπά μου να το παίζεις γέροντας. Παλαιότερα μιλούσαν λίγοι και καλοί τώρα που οι επίσκοποι τους κάνουν αρχιμανδρίτες ή πρωτοπρεσβύτερους νομίζουν τα καημένα τα παιδάκια ότι είναι κάτι. Είμαι 72 και δεν αντέχω τα κηρύγματα που μας φτάσανε εδώ. όλοι μιλούν εκτός από αυτούς που γνωρίζουν. Συγχαίρω τον κ. Κοτταδάκη που τολμάει δημόσια να ελέγξει τους εκτός μάνδρας.
Δημοσθένης Παπαχρονόπουλος
Συνταξιούχος ΟΣΕ
Η Πνευματικότητα δεν είναι θέμα ηλικίας. Ο Οσιος Παίσιος σε ηλικία 15 ετών προσευχόμενος μετά δακρύων σε ένα εξωκκλήσι της Κόνιτσας είδε τον Κύριο να εμφανίζεται μπροστά του και να τον ενθαρρύνη.
Ο Οσιος Πορφύριος ασκούμενος στην Αγία Αννα του Αγίου Ορους έλαβε το Διορατικό Χάρισμα σε ηλικία 17 ετών.
Οταν αργότερα ο πρώτος έγινε Μοναχός και ο δεύτερος Ιερομόναχος, η Πνευματική τους κατάσταση μπορούσε να συγκριθή με την πνευματική κατάσταση ενός λαικού θεολόγου ;
'Η θα μπορούσε να τούς ελέγξη με απαξιωτικό τρόπο ένας λαικός θεολόγος, όσης ηλικίας και άν ήταν, όπως δυστυχώς γίνεται τώρα με εκφράσεις τού τύπου "ιερά τέρατα του μοναχισμού" και "ιατρική τρομολαγνεία" ;
Δεν επιτρέπεται να λέγωνται τέτοια πράγματα για ανθρώπους που αφιέρωσαν τη ζωή τους στους βράχους του Αγίου Ορους, για την αγάπη του Χριστού και την τιμή προς την Υπεραγία Θεοτόκο.
«Σκύψτε το κεφάλι και ταπεινωθείτε»
Ἆραγε ποιός δέν γνωρίζει ἤ δέν κατανοεῖ τή σημασία καί τό νόημα τῆς λέξεως «Θεομηνία».
Οἱ παλαιότεροι ἡμῶν ὄχι μόνο τήν ἤξεραν, ἀλλά σέ κάθε «φυσικό» φαινόμενο, ὅπως ἀρεσκόμαστε να ὀνομάζουμε σήμερα κάθε καταστροφή πού προκαλείται ἀπό σεισμούς, πλημμύρες, πυρκαγιές, πολέμους, λιμούς, λοιμούς, ἐπέλαση καταστροφικῶν ἐντόμων κλπ, ἔνοιωθαν βαθιά μέσα τους πώς κάτι μεμπτό, κάτι κατακριτέο, κάτι κακό καί ἁμαρτωλό εἴχαν διαπράξει γιά νά ἐπέλθει τοῦ Θεοῦ ἡ μῆνις, ἡ ὀργή δηλαδή τοῦ Θεοῦ.
Ἡ ἐκδήλωση μιᾶς τέτοιας καταστροφῆς ἔφερνε πάντα καί τή θεάρεστη μετάνοια τῶν πιστῶν πού εἰς τύπον καί τρόπον «του βυζαντινού παρελθόντος», μέ προσευχές, μέ νηστεῖες, μέ ὁλονύκτιες ἱκεσίες, μέ γονυκλισίες, μέ λιτανεῖες καί περιφορές ἁγίων εἰκόνων καί ἱερῶν λειψάνων, ζητοῦσαν τό ἔλεος τοῦ Θεοῦ καί ὁ πολυεύσπλαχνος Κύριος ἀποφάσιζε «κατὰ τὴν πίστιν ὑμῶν γενηθήτω ὑμῖν» (Ματθ. θ΄29).
Ὅμως σήμερα, ἡ λέξη «Θεομηνία» ἔχει μεταλλαχθεῖ σέ «φυσικό» φαινόμενο καί μαζί της μεταλλαχθήκαμε κι ἐμεῖς καί ἀπό ἁμαρτωλοί γίναμε δικαιωματιστές καί τό ταπεινό φρόνημα μεταλλάχθηκε κι αὐτό ἔμποτιζόμενο μέ ἔπαρση καί ἀλαζονία.
Καί ἀναρωτιέμαι, μιά τέτοια προσευχή καί κάτω ἀπό αὐτές τίς προϋποθέσεις εἶναι ποτέ δυνατόν νά καρποφορήσει καί νά εἰσακουσθεῖ ἀπό τόν Κύριο;
Μιά τέτοια προσευχή χωρίς ταπείνωση καί δάκρυα μετανοίας εἶναι ποτέ δυνατόν νά ἐπιφέρει τό ἔλεος τοῦ Θεοῦ;
Μήπως γιά τό λόγο αὐτό «ο Θεός έσωσε τα μοναστήρια κι όχι και τα χωριά»;
Μήπως ἐκεῖ (στα μοναστήρια) δέν ἔχει ἐπέλθει ἀκόμη αὐτή ή μετάλλαξη;
Ἤ μήπως ἱσχύει αὐτό πού λέει ὁ θυμόσοφος λαός μας «ἀρνί πού βλέπει ὀ Θεός ὁ λύκος δέν τό τρώει»;
Καί ποιό ἀρνί ἆραγε βλέπει, ἐπιλεκτικά θά λέγαμε ὁ Θεός ἐνῶ γιά τά ἄλλα ἀδιαφορεῖ;
Στό σημεῖο αὐτό ἄν δοῦμε τί παραγγέλει ὁ Κύριος διά τοῦ Προφήτου Ἠσαΐα: «καὶ ἐπὶ τίνα ἐπιβλέψω, ἀλλ᾿ ἢ ἐπὶ τὸν ταπεινὸν καὶ ἡσύχιον καὶ τρέμοντα τοὺς λόγους μου;» (Ἠσ. ξστ΄2), τότε ἴσως κάτι καταλάβουμε.
Καί ἄν ἀκούσουμε μέ προσοχή τί μᾶς λέει, λαμβάνοντας ὡς ἀφορμή ἐκείνους τούς δεκαοκτώ πού ἔπεσε πάνω τους ὁ πύργος τοῦ Σιλωάμ καί τούς φόνευσε καί τί μᾶς προειδοποιεῖ διαχρονικά ὁ Κύριος:«ἀλλ᾿ ἐὰν μὴ μετανοήσητε, πάντες ὁμοίως ἀπολεῖσθε». (Λουκ.ιγ΄5), τότε ἴσως ἔλθουμε εἰς ἑαυτόν.
Κατόπιν αὐτοῦ γίνεται προφανές ὅτι ὁ λόγος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Χόνγκ Κόνγκ κ.κ.Νεκταρίου «Η προσευχή σας δεν ήταν ικανή να σώσει τα χωριά σας» ἔχει πλήρη ἐφαρμογή σέ μᾶς καί καθολική ἀπήχηση ἐπί τῶν ἔργων μας.
Οἱ προσευχές μας, δυστυχῶς ναί, κρίθηκαν ἀνάξιες τοῦ Θείου ἐλέους.
Προσευχές χωρίς ταπείνωση καί μετάνοια ἀλλά πλήρεις ὀρθολογικοῦ πνεύματος ποτέ δέν εἰσακούονται.
Καί πῶς ἆραγε νά εἰσακουσθοῦν ὅταν, σέ καιρό πού δέν ὑφίσταται lockdown, τήν ἴδια στιγμή πού ψάλλουμε τό «ἐν τῇ Κοιμήσει τὸν κόσμον οὐ κατέλιπες Θεοτόκε» καί περιμένουμε τήν σκέπη καί προστασία της, τήν ἴδια στιγμή ἀποφεύγουμε τήν περιφορά τῆς Ἁγίας καί Θαυματουργοῦ Εἰκόνας της (ὅρα Τῆνος) ὡς λίαν ἐπικίνδυνης νά διασπαρεῖ ὁ ἐπάρατος καί φονικός ἰός;
Μέ τά λόγια ψάλουμε ἀλλά μέ τό νοῦ καί τήν καρδιά ἄλλα σκεπτόμαστε καί πράττουμε ὅπως καταγράφει ὁ ψαλμωδός «τῆ μέν γλώττη ἄσματα φθεγγόμενος, τῆ δέ ψυχῆ ἄτοπα λογιζόμενος» .
Ἄν δέν άφεθοῦμε μέ ἐμπιστοσύνη στήν ἀγκαλιά Της, ὅπως τό παιδάκι στήν ἀγκαλιά τῆς μάννας του, ζητῶντας θαλπωρή, προστασία καί ἀσφάλεια, μάτην κοπιῶμεν.
Μέ σεβασμό κι ἐκτίμηση,
Θεόδωρος Σ.
Αυτός ο Κοτταδακης γράφει γράφει μόνο για να ελέγξει τους άλλους .Τον εαυτό του πότε θα τον ελέγξει; Τον παρακολουθώ στο ιστολόγιο καιρό τώρα.Μέχρι και απόλυτη υπακοή προτείνει στην Ιερά Σύνοδο και ότι αποφασίζει.Μέχρι και υπέρ του εμβολίου τάσσεται,γράφοντας πιο παλιά σε μια ανάρτηση, οτι τα μωράκια που εκτρώνονται έχουν δικαίωμα να χρησιμοποιούνται ώς ιατρικά απόβλητα.
Αυτό το δικαίωμα από το κήρυγμα το απέκτησε λόγω ηλικίας; Δηλαδή κι εσύ που είσαι 72 θα μας πείς πως η αγιότητα σας έφτασε σε επίπεδο διδαχης....Ούτε οι παπάδες θα γίνουν ποτέ γέροντες μα κι ούτε οι 80αρηδες αν πρώτα η ταπείνωση δεν τους επισκεφτεί.Στο κάτω κάτω, οι αρχιμανδρίτες έχουν κι ένα ποίμνιο να καθοδηγήσουν με κάθε κόστος. Ο Κοτταδακης να σκεφτεί πως η δύση της επίγειας ζωής έφτασε.
Νικολαος Κ.
Πατέρας 4 παιδιών που δεν εκτρώθηκαν
ΠΡΟΣ «ΑΝΩΝΥΜΟ» ΝΙΚΟΛΑΟ Κ.
(«Πατέρα 4 παιδιών που δεν εκτρώθηκαν»)
Το ότι ξέρει κάποιος ανάγνωση και γραφή, αγαπητέ μου, δε σημαίνει ότι ξέρει να διαβάζει και να γράφει εκείνο που έγραψε «αυτός ο Κοτταδάκης»-οποία ευγένεια!- και όχι τα κραυγαλέα ψεύδη που μέσα του φωλιάζουν !
1. Υπακοή στον οικείο Επίσκοπο, τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο, τη Σύνοδο της Ιεραρχίας, οφείλει να κάνει πρώτα κάθε κληρικός-αλλιώς δεν μπορεί να Λειτουργήσει- μοναχός, και μετά κάθε χριστιανός ορθόδοξος. Η δική μου πρόταση, είναι μια απλή πρόταση. Και θα ήταν καλό να προσέξεις πόσο πολύ πιο αυστηρός και απόλυτος είναι ο Άγιος Παϊσιος στο θέμα, ως μαρτυρεί το γραφόμενο από τον Αγιορείτη-Ιβηρίτη-Γέροντα Αντύπα. «Έλεγε ο Άγιος Παϊσιος, τον οποίο γνώρισα και με τον οποίο συνομίλησα πολλές φορές, αυτό που είπαν και παλαιότεροι Πατέρες, πως ακόμη «κι αν υποθέσουμε ότι η Εκκλησία εν Συνόδω κάνει λάθος, και πάλι πρέπει αυτήν να ακολουθούμε, διότι εκτός Εκκλησίας δεν υπάρχει σωτηρία». Φαίνεται όμως ότι, εσύ και άλλοι τινές βραχυκυκλωμένοι στο σύνδρομο: «Σήμερα έχουμε πανδημία θράσους, ιεροκατηγοριών και ψευδοπροφητειών», ως συνεχίζει ο ίδιος, προτιμάτε Εκκλησία «ξέφραγο αμπέλι», κακό του κεφαλιού σας !
2. Για «τα μωράκια που εκτρώνονται έχουν δικαίωμα να χρησιμοποιούνται ώς ιατρικά απόβλητα», εδώ είναι που ούτε κατάλαβες, ούτε ξέρεις τι γράφεις. «Για τη θέση της Εκκλησίας στο θέμα των εκτρώσεων, έγραψα, παραπέμποντας στην ανάρτηση : «Γιατί με σκοτώνεις;» του Μητροπολίτη Βρυούλων Παντελεήμονος ότι: Για την Εκκλησία η έκτρωση είναι έγκλημα, όσους νόμους αμνήστευσης κι αν εκδώσει η Πολιτεία. Η προσθήκη όμως εδώ είναι ότι αρμόδιος να κρίνει την κάθε περίπτωση-γυναίκας και γιατρού-είναι μόνο ο Θεός». Από κει και πέρα συμπλήρωσα στο μέτρο που το δύστυχο έμβρυο κομματιάστηκε όπως κομματιάστηκε και χαρακτηρίστηκε «ιατρικό απόβλητο» ή κατά τη Γραφή μπήκε πια στη σειρά «χους ει και εις τον χουν απελεύσει»-«γιατί χώμα είσαι, και στο χώμα θα επιστρέψεις»-Γεν.3,19- αναρωτήθηκα γιατί δεν έχει το δικαίωμα η ιατρική επιστήμη, να το κάνει αντικείμενο μελέτης, και ενδεχομένως ανακάλυψης επωφελούς ιάματος για τους άλλους ανθρώπους που συνεχίζουν στο στάδιο της επίγειας ζωής; Και αλλιώς. Γιατί δεν μπορούμε να βάλουμε εδώ πλάι το λεγόμενο από τον Άγιο Ιωάννη το Χρυσόστομο, ότι από τα πνευματικά αθλήματα ανώτερα είναι αυτά που αποβλέπουν στο ευρύτερο όφελος των ανθρώπων και γενικό καλό;
3. Και, για απόδειξη αληθινά χριστιανικής στάσης στο θέμα της έκτρωσης παρέθεσα το λεχθέν για τη μητέρα του από τον νυν Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιο σε παλιά σχετική συζήτηση στην Τηλεόραση. «Στη μητέρα μου είχαν επισημάνει επίμονα οι γιατροί ότι θα διατρέξει τον έσχατο κίνδυνο, αν δε διακόψει την κύηση. Εκείνη όμως έκανε το Σταυρό της και την συνέχισε. Και ιδού ο καρπός της, ο νυν ανάμεσα σας και ομιλών», Αρχιμανδρίτης τότε Αναστάσιος Γιαννουλάτος!
4. Τέλος. Γενικά έχω την αδυναμία να αντιπαθώ τις μισές αλήθειες, που είναι ακέραια ψεύδη ! Αυτό δεν αίρει το σεβασμό που οφείλω σε κάθε κλητό κι ευλογημένο από το Χριστού μπρος στην Αγία Του Τράπεζα να παραστέκει ! Για δε τα προσωπικά μου του λέω μόνο ετούτο. Άγων τα 87, έχω πρώτο Ψαλμό κάθε μέρα. «Ευλόγει η ψυχή μου τον Κύριο … τον εμπιπλώντα εν αγαθοίς την επιθυμίαν σου…» ! Και αμέσως επόμενο. «Ελέησον με ο Θεός κατά το μέγα έλεός σου και κατά το πλήθος των οικτιρμών σου εξάλειψον τα ανομήματά μου». Αθανάσιος Κοτταδάκης
Δημοσίευση σχολίου