Η Παναγία, αξιώθηκε να φέρει
στην κοιλία Της, τον Υιό και Λόγο του Θεού, να φέρει στα σπλάχνα Της, το πυρ
της θεότητος, χωρίς να καίεται, όπως η φλεγόμενη και μη καιόμενη βάτος του
Σινά.
Στην 3η ακολουθία της Δ΄ Στάσεως
των Χαιρετισμών που τελέστηκε στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας
Πειραιώς, την Παρασκευή 1 Απριλίου, ιερούργησε και μίλησε προς τους πιστούς,
ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Δημήτριος Μπάτσης, κληρικός
της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς.
Η ομιλία εντάσσεται στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ 2022».
Ο π. Δημήτριος, στην αρχή του
λόγου του, και με την αφορμή της μνήμης του οσίου Ιωάννη του Σιναΐτη, που
εορτάζεται την Δ’ Κυριακή των Νηστειών, αναφέρθηκε στο θεοβάδιστο όρος του
Σινά, εκεί που ο Θεός παρέδωσε τις θεοχάρακτες πλάκες του νόμου στον Προφήτη
Μωυσή.
Εκεί που για περισσότερα από
1.500 χρόνια, στέκει αγέρωχο το καστρομονάστηρο της αγίας Αικατερίνης. Εντός
των τειχών της μονής, δεν φυλάσσονται μόνο το ιερό λείψανο της αγίας, όπως και
άλλων αγίων, ιερά κειμήλια και χειρόγραφοι κώδικες, αλλά βρίσκεται και το
παρεκκλήσιο της Φλεγομένης Βάτου.
Η μονή, αφιερώθηκε από τους
κτήτορες της στην Θεοτόκο, η οποία προετύπωνε το θαύμα της ακατάφλεκτης βάτου.
Επίσης, οι πρώιμες εικόνες της μονής, ταυτίζουν την Παναγία, με την φλεγόμενη
βάτο.
«Το γεγονός της φλεγόμενης και
μη καιόμενης βάτου, προανήγγειλε την τέλεια ένωση του Υιού του Θεού με
την ανθρωπότητα, την οποία έλαβε δια της Θεομήτορος.
Η Παναγία, αξιώθηκε να φέρει
στην κοιλία Της, τον Υιό και Λόγο του Θεού, να φέρει στα σπλάχνα Της, το πυρ
της θεότητος, χωρίς να καίεται, όπως η φλεγόμενη και μη καιόμενη βάτος του Σινά.»
Το γεγονός της βάτου, συνέχισε ο
π. Δημήτριος. θεωρήθηκε από τους Πατέρες της Εκκλησίας, ότι δεν είναι άσχετο
και προς κάθε ευλαβή χριστιανό, ο οποίος δέχεται τον Χριστό με την μετάληψη του
Κυριακού Σώματος και Αίματος και δεν φλέγεται.
Η εντολή του Θεού στον Μωυσή
«λύσαι το υπόδημα εκ των ποδών σου» σχετίζεται με την προσέλευση μας στην θεία
Κοινωνία. Και συγκεκριμένα, οι προτροπές για εμάς, όπως είπε χαρακτηριστικά ο
π. Δημήτριος, είναι να λύνουμε, ως άλλο υπόδημα, κάθε αδικία που έχουμε
επιτελέσει, να προσπαθήσουμε να προσερχόμαστε στο άγιο Ποτήριο, χωρίς να
είμαστε βεβαρυμμένοι με την ενοχή της αδικίας προς τον αδελφό.
Ακόμη, να λύσουμε κάθε έχθρα και
πικρία προς τον πλησίον. Και τέλος, να λύσουμε κάθε ακαθαρσία, κάθε πάθος που
μολύνει την ψυχή και το σώμα.
Απαραίτητη προϋπόθεση για να
προσέλθουμε στην θεία Κοινωνία, είναι η προσέλευση στο μυστήριο της ιεράς
Εξομολογήσεως. Όπου ο εξομολόγος Ιερέας, ως διάδοχος των Αποστόλων, έχοντας την
ουράνια χάρη του δεσμείν και λύειν, λύνει τα δεσμά της ανθρώπινης ψυχής με την
αμαρτία και τα πάθη.
Και ολοκλήρωσε:
«Η Υπεραγία Θεοτόκος, αποτελεί
την επιβεβαίωση και το επισφράγισμα της Παλαιάς Διαθήκης. Σκοπός των
χριστιανών, είναι να ομοιάσουμε στην Κυρία των Αγγέλων. Και δεχόμενοι το Σώμα
και το Αίμα του Υιού Της, να αναδειχθούμε ως βάτοι φλεγόμενοι και μη καιόμενοι.
Αναγκαία προϋπόθεση είναι ο
πνευματικός μας αγώνας για κάθαρση από τα πάθη και τις αμαρτίες, και βεβαίως η
καταλλαγή με τον πλησίον.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου