Στον μεγαλοπρεπή Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Αγρινίου τέλεσε
το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας την Κυριακή
26 Ιουνίου 2022 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου
και Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Ιερόθεος.
Ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμά του αναφέρθηκε στην προς Ρωμαίους επιστολή του Αποστόλου Παύλου γιατί από την σημερινή Κυριακή και όλο το μήνα Ιούλιο θα διαβάζονται τμήματα από αυτήν την επιστολή στους Ιερούς Ναούς. Είναι η εκτενέστερη επιστολή του Αποστόλου Παύλου και είναι θεολογική γιατί παρουσιάζει το Ευαγγέλιο της σωτηρίας.
Ανέφερε ότι σε όλη αυτή την θεόπνευστη επιστολή ο Απόστολος Παύλος κάνει λόγο για την πτώση του Αδάμ, την πνευματική νέκρωση των ανθρώπων, τον νόμο που δεν μπορούσε να δικαιώσει και να σώσει τον άνθρωπο και για την δικαίωση που έγινε εν Χριστώ Ιησού.
Κεντρικό τμήμα της επιστολής είναι τα κεφάλαια πέντε έως οκτώ. Εκεί κάνει λόγο για τον πνευματικό θάνατο, το βάπτισμα, με το οποίο ενωνόμαστε με τον Χριστό, το χάρισμα της υιοθεσίας, την καρδιακή προσευχή, την αγάπη του Χριστού ως κοινωνία και ένωση με τον Χριστό
Στη συνέχεια, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στο μεγάλο χάρισμα της θεολογίας, όπως φαίνεται και στην επιστολή αυτή. Πολλοί άνθρωποι μακαρίζουν ως μεγάλο χάρισμα το θαυματουργικό, αλλά όπως λέγει ο άγιος Ιωάννης, ο Σιναϊτης «πολλά εἰσί ὑπέρτερα τούτου καὶ ἀπόκρυφα» μεταξύ των οποίων είναι η εμπειρική θεολογία.
Υπενθύμισε τον λόγο του αγίου Διαδόχου, επισκόπου Φωτικής, ότι όλα τα χαρίσματα του Θεού είναι καλά και παρέχουν την αγαθότητα του Θεού. Αλλά κανένα άλλο χάρισμα δεν αναφλέγει και δεν κινεί την καρδιά στην αγάπη της αγαθότητος Του, όπως το χάρισμα της θεολογίας.
Προσδιόρισε όμως ότι όταν ομιλούμε για θεολογία δεν εννοούμε την συναισθηματική και λογική θεολογία, ή όπως έλεγε ο π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ την «περιπλανώμενη θεολογία», την «θεολογία με ξύλινα πόδια», «με δεκανίκια», που πάσχει από την «δυτική δηλητηρίαση», αλλά την εμπειρική θεολογία, όπως την προσδιορίζει ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος.
Στις ημέρες μας δίνεται σημασία σε μικρότερα χαρίσματα και μερικές φορές ανύπαρκτα, όπως είναι η ψευδοπροφητεία και η ψευδοθαυματουργία και αφήνονται κατά μέρος το χάρισμα της μετάνοιας, το χάρισμα της προσευχής, το χάρισμα της αγάπης, το χάρισμα της θεολογίας.
Ο Σεβασμιώτατος ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του είπε ότι, στις ημέρες μας, η Εκκλησία υποφέρει από την έλλειψη της εμπειρικής και ζωντανής θεολογίας∙ όχι ότι δεν την έχει, αλλά δεν την εκφράζουν οι κληρικοί και οι θεολόγοι.
Συνεπώς χρειάζεται να αναζητάμε την αυθεντική, ορθόδοξη θεολογία, την απαλλαγμένη από ξένες επιρροές και η οποία θα είναι το κριτήριο που θα διακρίνει κανείς τους προφήτες από τους ψευδοπροφήτες, τους Αποστόλους από τους ψευδαποστόλους, τους αδελφούς από τους ψευδαδελφούς.
Μετά τη Θεία Λειτουργία, στο αρχονταρίκι του Ναού, ο Σεβασμιώτατος συναντήθηκε με τους ιερείς του Ναού, τον π. Κωνσταντίνο Καντάνη και τον π. Γεώργιο Παππά, τους επιτρόπους και τους συνεργάτες του ενοριακού έργου, τις κυρίες που διακονούν εθελοντικά στο συσσίτιο και τις καθηγήτριες που διδάσκουν στο Κοινωνικό Φροντιστήριο της Ενορίας του Αγίου Δημητρίου με τους οποίους είχε μακρά συζήτηση για θεολογικά και σύγχρονα κοινωνικά θέματα.
Ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμά του αναφέρθηκε στην προς Ρωμαίους επιστολή του Αποστόλου Παύλου γιατί από την σημερινή Κυριακή και όλο το μήνα Ιούλιο θα διαβάζονται τμήματα από αυτήν την επιστολή στους Ιερούς Ναούς. Είναι η εκτενέστερη επιστολή του Αποστόλου Παύλου και είναι θεολογική γιατί παρουσιάζει το Ευαγγέλιο της σωτηρίας.
Ανέφερε ότι σε όλη αυτή την θεόπνευστη επιστολή ο Απόστολος Παύλος κάνει λόγο για την πτώση του Αδάμ, την πνευματική νέκρωση των ανθρώπων, τον νόμο που δεν μπορούσε να δικαιώσει και να σώσει τον άνθρωπο και για την δικαίωση που έγινε εν Χριστώ Ιησού.
Κεντρικό τμήμα της επιστολής είναι τα κεφάλαια πέντε έως οκτώ. Εκεί κάνει λόγο για τον πνευματικό θάνατο, το βάπτισμα, με το οποίο ενωνόμαστε με τον Χριστό, το χάρισμα της υιοθεσίας, την καρδιακή προσευχή, την αγάπη του Χριστού ως κοινωνία και ένωση με τον Χριστό
Στη συνέχεια, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στο μεγάλο χάρισμα της θεολογίας, όπως φαίνεται και στην επιστολή αυτή. Πολλοί άνθρωποι μακαρίζουν ως μεγάλο χάρισμα το θαυματουργικό, αλλά όπως λέγει ο άγιος Ιωάννης, ο Σιναϊτης «πολλά εἰσί ὑπέρτερα τούτου καὶ ἀπόκρυφα» μεταξύ των οποίων είναι η εμπειρική θεολογία.
Υπενθύμισε τον λόγο του αγίου Διαδόχου, επισκόπου Φωτικής, ότι όλα τα χαρίσματα του Θεού είναι καλά και παρέχουν την αγαθότητα του Θεού. Αλλά κανένα άλλο χάρισμα δεν αναφλέγει και δεν κινεί την καρδιά στην αγάπη της αγαθότητος Του, όπως το χάρισμα της θεολογίας.
Προσδιόρισε όμως ότι όταν ομιλούμε για θεολογία δεν εννοούμε την συναισθηματική και λογική θεολογία, ή όπως έλεγε ο π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ την «περιπλανώμενη θεολογία», την «θεολογία με ξύλινα πόδια», «με δεκανίκια», που πάσχει από την «δυτική δηλητηρίαση», αλλά την εμπειρική θεολογία, όπως την προσδιορίζει ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος.
Στις ημέρες μας δίνεται σημασία σε μικρότερα χαρίσματα και μερικές φορές ανύπαρκτα, όπως είναι η ψευδοπροφητεία και η ψευδοθαυματουργία και αφήνονται κατά μέρος το χάρισμα της μετάνοιας, το χάρισμα της προσευχής, το χάρισμα της αγάπης, το χάρισμα της θεολογίας.
Ο Σεβασμιώτατος ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του είπε ότι, στις ημέρες μας, η Εκκλησία υποφέρει από την έλλειψη της εμπειρικής και ζωντανής θεολογίας∙ όχι ότι δεν την έχει, αλλά δεν την εκφράζουν οι κληρικοί και οι θεολόγοι.
Συνεπώς χρειάζεται να αναζητάμε την αυθεντική, ορθόδοξη θεολογία, την απαλλαγμένη από ξένες επιρροές και η οποία θα είναι το κριτήριο που θα διακρίνει κανείς τους προφήτες από τους ψευδοπροφήτες, τους Αποστόλους από τους ψευδαποστόλους, τους αδελφούς από τους ψευδαδελφούς.
Μετά τη Θεία Λειτουργία, στο αρχονταρίκι του Ναού, ο Σεβασμιώτατος συναντήθηκε με τους ιερείς του Ναού, τον π. Κωνσταντίνο Καντάνη και τον π. Γεώργιο Παππά, τους επιτρόπους και τους συνεργάτες του ενοριακού έργου, τις κυρίες που διακονούν εθελοντικά στο συσσίτιο και τις καθηγήτριες που διδάσκουν στο Κοινωνικό Φροντιστήριο της Ενορίας του Αγίου Δημητρίου με τους οποίους είχε μακρά συζήτηση για θεολογικά και σύγχρονα κοινωνικά θέματα.
Μπορείτε να δείτε περισσότερες φωτογραφίες στον ακόλουθο σύνδεσμο https://photos.app.goo.gl/wmorhAji1yDYbSK98
6 σχόλια:
Φτάνει με τις φωτογραφίες Αναστάσιε! υπερβήκαμε κάθε όριο και εσύ και ο εικονιζόμενος. Είστε σκάνδαλο ανάμεσα στους λίγους που μείναμε να πιστεύουμε και το Θεό της ταπείνωσης και της αφάνειας.
Δεν εξιλεώνεσαι με μια δημοσίευση του π. Αεράκη
Προς: 26 Ιουνίου 2022 - 5:22 μ.μ.
Γιατί αυτά τα γράφεις ανώνυμα σε εμένα. Αν τολμάς γράψτα επώνυμα με mail και ονοματεπώνυμο προς την Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας και προς την Μητρόπολη Ναυπάκτου.
Αλλά η αναφορά σου προς τον «Θεό της ταπείνωσης και της αφάνειας» είναι για εξιλέωση του πνεύματος δειλίας το οποίο έχεις.
Δεν γνωρίζεις ότι ο «Ἰωσήφ…. Τολμήσας εἰσῆλθε πρός Πιλάτον καί ᾐτήσατο» τις παληκαριές σου τις εξαντλείς σε ανώνυμα σχόλια, σε αναρμόδιο (την ταπεινότητά μου), ο οποίος μεταφέρει αυτά που στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο έλαβε.
Σε «ασπάζομαι εν φιλήματι αγίῳ»
Φίλτατε Αναστάσιε η πλειονότητα των ανωνύμων είναι «τσάμπα μάγκες» ή μπορεί να ειναι και «γλείφτες» αυτών που εδώ κριτικάρουν
Σωστά του τα έγραψες του 5,22.
Ένας Ανώνυμος
Μια απορία:
Στις εκκλησίες μας έχουμε αγιογραφίες που πολλές είναι φωτογραφικά στιγμιότυπα θαυμάτων του Κυρίου ή από τη ζωή των αγίων. Γιατί τους πειράζουν οι φωτογραφίες που τραβούν σήμερα; Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν φωτογραφίες συγχρόνων αγίων σε διάφορες στιγμές (Ιακώβου, Πορφυρίου, Παϊσίου, Εφραίμ. Αμφιλοχίου, Ευμενίου ή και του Αγίου Νεκταρίου) αυτές είναι καλές ή πρέπει να καούν στην πυρά;;;;;
Ο κύριος αυτός φωτογραφίες η βίντεο από την βάπτιση του παιδιού του ή του γάμου του έχει; Αν τις έχει να τις καταστρέψει. Εγώ δεν θα τον ακολουθήσω.
Έχει δίκαιο ο σεβασμιώτατος. Έχουμε κουραστεί από τα τόσα θαύματα και τις ψευδοπροφητείες κάποιων. Το θαύμα δεν έρχεται κατά παραγγελία και προϋποθέτει την ταπείνωση και την αφάνεια, μακρυά από καταστάσεις διαφήμισης, επίδειξης, κενοδοξίας και ανθρωπαρέσκειας.Το μεγαλύτερο θαύμα επί της γης το βλέπουμε καθημερινά. Υπάρχει μεγαλύτερο θαύμα επί της γης από την μετατροπή του άρτου και του οίνου στο πανάγιο σώμα και στο τίμιο αίμα του Χριστού μας; Εξάλλου μην ξεχνάμε ότι η πανδημία του κορωνοιού μας έδειξε ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την θεολογία και εκκλησιολογία κάποιων. Κουράστηκαμε από τις ψευδοπροφητείες και τις αθεολόγητες τοποθετήσεις κάποιων που έχουν σκανδαλίσει τόσους ανθρώπους. Αυτοί οι άνθρωποι στερούνται γνώσεων ορθοδόξου θεολογίας και εκκλησιολογίας και η ζωή τους δεν έχει καμία σχέση με εκείνη των προφητών, Αποστόλων και πατέρων της εκκλησίας. Αλλά όπως έχω γράψει ξανά, το θανάσιμο πάθος της κενοδοξίας μας συνοδεύει μέχρι τα βαθειά γεράματα, πολλές φορές μέχρι τον τάφο. Καλή μετάνοια να έχουμε. Καλημέρα και καλή εβδομάδα.
Σε χτύπησε η ζέστη; Και πού να σφίξουν οι ζέστες! έλεγαν οι παλιοί όταν άκουγαν, εν μέσω θέρους, τρελά πράγματα.
Δεν θέλουν ενημέρωση; Γιατί τότε επισκέπτονται ενημερωτικά σάιτ;
Στην σύγχρονη πάντως εποχή, η ενημέρωση γίνεται και με λόγο και με εικόνα.
Εκτός εάν θέλουν μεν ενημέρωση, αλλά όχι για τον λόγο και το έργο συγκεκριμένων Επισκόπων.
Τι να του γράψει, αγαπητέ Αναστάσιε, του Επισκόπου; "Μην ενημερώνεις τα ενημερωτικά σάιτ για την δράση σου, διότι... δεν γουστάρω;" Ή: "Να ενημερώνεις μόνον γραπτώς και χωρίς φωτογραφίες διότι βαρέθηκα να βλέπω την φάτσα σου;"
Δημοσίευση σχολίου