Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2023

Υπάρχει λόγος σήμερα να λειτουργούν οι Ορθόδοξοι σε ναούς αλλοδόξων; - Κ. Νούσης

Υπάρχει λόγος σήμερα να λειτουργούν οι Ορθόδοξοι σε ναούς αλλοδόξων;
 
Αφορμή για μια ακόμη φορά σχόλια του διαδικτύου και η πρόσφατη παραχώρηση λατινικού θυσιαστηρίου στην Ορθόδοξη Επισκοπή Σμύρνης. Ο προβληματισμός γίνεται πιο έντονος σε συνδυασμό με τον περιρρέοντα Οικουμενισμό, ο οποίος αποτελεί νεοφανές αιρετικό φρούτο και συγκεκριμένα του εικοστού αιώνα. Φύτρωσε δε στο περιβόλι του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου. Δυστυχώς από τότε, λίγο έως πολύ ο εκάστοτε Πατριάρχης Κων/πόλεως θεωρεί μέρος των καθηκόντων του τη συνέχιση αυτής της προσπάθειας προσέγγισης με τους αλλοδόξους χριστιανούς αδελφούς, είτε με θεμιτά είτε με αθέμιτα εξ ιεροκανονικής απόψεως μέσα.
Έχει χυθεί πολλή μελάνη αναφορικά με τις επιδράσεις του δυτικού χριστιανισμού στην καθ’ ημάς Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία. Η συμβολή της μακραίωνης Τουρκοκρατίας στις Ορθόδοξες χώρες ήταν καθοριστική, ωστόσο τα νεότερα χρόνια περνάμε σιγά σιγά στην αποκάθαρση της Ορθοδοξίας από στοιχεία ξένα και αιρετικά προς την Παράδοση, την οποία διατείνεται πως διαφυλάσσει ανόθευτη από τα Αποστολικά ακόμη γεννοφάσκια του χριστιανισμού.
Η εκκλησιαστική ιστορία απέδειξε περίτρανα ότι το θέμα της ένωσης των εκκλησιών είναι σχεδόν ουτοπία, ωστόσο οι προς τούτο προσπάθειες τον τελευταίο αιώνα δεν θα πρέπει να παραθεωρηθούν και να δαιμονοποιηθούν εν γένει, όπως θα το ήθελαν πολλοί ζηλωτές και εκτός Εκκλησίας χριστιανοί αδελφοί μας. Η φάση αυτή επίσης των διαχριστιανικών διαλόγων και προσεγγίσεων πρέπει να παραδεχθούμε πως έχει τελματώσει και θα πρέπει να αρχίσει να μας προβληματίζει η ανεύρεση νέων τρόπων προώθησης της ορθόδοξης αλήθειας στον σύγχρονο κόσμο, στη μετανεωτερικότητα, όπως αρεσκόμεθα να βαπτίζουμε τη νέα εποχή.
Ο μέγας Γρηγόριος ο Θεολόγος δεν διανοήθηκε ποτέ να συνεργαστεί με τους πολυπληθέστερους αρχικά Αρειανούς της Κωνσταντινούπολης, πολλώ δε μάλλον να δανειστεί ναό τους για τις λειτουργικές ανάγκες των αυξανόμενων αριθμητικά Ορθοδόξων. Προτιμούσε τον ταπεινό ναό της Αναστασίας, δια του οποίου ανέστησε σιγά σιγά την Ορθοδοξία. Σε αντίθεση με αυτό το ιστορικό προηγούμενο, συνηθίζεται στις μέρες μας στους ομογενείς Ορθοδόξους η παραχώρηση ναών αλλοδόξων για τις λατρευτικές τους ανάγκες. Και ποιο είναι τελικά το αποτέλεσμα; Μήπως έχουμε επιστροφή των αλλοδόξων στην Ορθοδοξία; Ή μήπως περνάει το οικουμενιστικό – χριστιανοσυγκρητιστικό μήνυμα ότι μας χωρίζουν ελάχιστα και η σωτηρία βρίσκεται και δω και κει και παραπέρα, πλην όμως όχι αποκλειστικά στην Ορθόδοξη Εκκλησία;
Προ ημερών η ιστορική και πολυπαθής Επισκοπή Σμύρνης στη νυν Τουρκία προέβη σε μια αχρείαστη, κατά τη γνώμη μας, ενέργεια. Δέχτηκε να λειτουργεί σε ρωμαιοκαθολικό ναό κατόπιν συντονισμένων ενεργειών του Οικουμενικού Πατριαρχείου με τον Πάπα Ρώμης. Όπως έγραψα σε απαντητικό σχόλιο άλλου άρθρου, αν ήμουν στη θέση του συμφοιτητή μου Σμύρνης Βαρθολομαίου “δεν θα μου πήγαινε η καρδιά” να μπω να λειτουργήσω σε πρώην λατινικό θυσιαστήριο. Θα προτιμούσα να βρω μια μεγαλύτερη αίθουσα και να τη μετατρέψω σε ναό ή να παραμείνω στους ήδη υπάρχοντες, έστω και αν υπήρχε θέμα “στριμώγματος”. Η εικόνα και μόνο που δίνεται από έναν ρωμαιοκαθολικό ναό στον οποίο λειτουργούν Ορθόδοξοι κληρικοί περνάει προς τα έξω και στις συνειδήσεις όλων μας ένα κάρο μηνύματα, εξάπαντος οικουμενιστικού - ισοπεδωτικού χαρακτήρος και οπωσδήποτε αλλοιωτικού του ορθοδόξου φρονήματος. Ποιος μπορεί, λοιπόν, να αναπαυθεί σε τέτοιου είδους καταστάσεις;
Το ζητούμενο στις μέρες μας είναι η επιστροφή στη μοναδικότητα της Ορθοδοξίας πάση θυσία και ενεργεία. Οι δοκιμασμένες ήδη λύσεις των ψευτοδιαλόγων και της αγαπολογίας με τις δήθεν καλές διαχριστιανικές σχέσεις – στους τύπους και όχι στην ουσία – πρέπει να επαναδιαπραγματευθούν, διότι οι χαμένοι πρωτίστως είναι οι Ορθόδοξοι που ζουν στο εξωτερικό και οι αλλόδοξοι που αφήνονται επαναπαυμένοι στις πλάνες τους. Η ευθύνη για αυτές τις καταστάσεις βαρύνουν πρωτίστως και κυρίως τους Ορθοδόξους Ποιμένες.
 
Κ. Νούσης
Λάρισα, 10/11/2023

72 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μην μας προκαλείς τους Ορθοδόξους της διασποράς. Είμαστε λίγοι αριθμητικά και κρατάμε ναούς πάνω από τις δυνάμεις μας και έρχεσαι εσύ να μας πολεμάς. Λύστε τα προβλήματά σας εντός της Ελλάδος και μετά ελάτε να μας αλλάξετε τα φώτα και μας.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ σωστά επισημαίνετε κινδύνους. Υπάρχουν όμως κ πρακτικά θέματα στο εξωτερικό που δεν λύνονται εύκολα. Κατ οικονομιαν λοιπόν. Χωρίς φωτό κ βίντεο

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Νουση, το έγραψα και στην προηγούμενη ανάρτηση σας: μην αφορίζετε χωρις να γνωρίζετε. Εχετε παει στη Σμυρνη; Εχετε λειτουργηθεί στην αγια Φωτεινή; Ξερετε πού λειτουργεί; Εχετε γνώση για το καθεστώς τέλεσης ορθόδοξης Θείας Λειτουργίας στη Μικρά Ασία; Γνωρίζετε πόσοι ορθόδοξοι ναοί ειναι όρθιοι αυτη τη στιγμη;
Για να μην αναφερθω σε ευρωπαϊκές πόλεις που πιθανώς δεν γνωρίζετε οτι λειτουργούν μεσα σε παραχωρηθέντες ναούς αλλοδόξων χωρις καμια παραχώρηση δόγματος, αλλά αποτελώντας έναν φάρο Ορθοδοξίας στις χωρες που υπάρχουν.
Δεν ειναι θεμα συναισθηματισμού η Ορθοδοξία, ειναι θεμα πίστης στο δόγμα και …βουτιάς στην αγάπη του Θεού!
Ταξιδέψτε λιγο στον κόσμο και γράψτε μετα, γνωρίζοντας.

Ανώνυμος είπε...

Κε Νούση, γράφετε διαρκώς χωρίς να έχετε συναίσθηση των ιδιαιτεροτήτων... λίγη προσοχή και ενσυναίσθηση

N. K. είπε...

Βλέπω εκ των προηγούμενων σχολιαστών ότι ο οικουμενισμός είναι λίαν προχωρημένος στο εξωτερικό. Κρίμα, αν και εν μέρει κατανοητό....

ΗΠΕΙΡΩΤΗς είπε...

Η κατάσταση στην Ευρώπη και στη διασπορά γενικότερα είναι όντως αρκετά δύσκολη και πολλές φορές αναγκάζονται οι ομογενείς μας να χρησιμοποιήσουν ναούς άλλων ομολογιών που είτε τους αγοράζουν-νοικιάζουν είτε παραχωρούνται δωρεάν.
Ωστόσο ο κ. Νούσης θεωρώ ότι έχει δίκαιο στη γενικότερη διαπίστωσή του ότι δηλαδή θέλει προσοχή να μην αμβλυνθεί σιγά σιγά το ορθόδοξο αισθητήριο με τέτοιου είδους παραχωρήσεις. Δυστυχώς είναι συχνή εικόνα π.χ. στην Γερμανία να προσέρχεται να κοινωνήσει ετερόδοξος (συνήθως νυμφευμένος με ορθόδοξη Ελληνίδα ή το αντίθετο) και να κάνει τον σταυρό του με τον παπικό τρόπο μπροστά στον ιερέα ο οποίος τον κοινωνεί κανονικά χωρίς να αντιδράσει ούτε αυτός ούτε κάποιος από τους πιστούς!
Αυτό δυστυχὠς συμβαίνει και λόγω της εξοικείωσης των πιστών που λειτουργούνται συχνά σε ένα περιβάλλον με παντελή απουσία ορθοδόξων εικόνων και "ερεθισμάτων"
Θα σας αναφέρω μόνο μια περίπτωση που βίωσα προσωπικά σε ταξίδι στο Trondheim της Νορβηγίας και η οποία οριοθετεί νομίζω τον σωστό τρόπο στάσης- αντίδρασης σε τέτοιου είδους καταστάσεις . Δεν βρήκαμε ελληνική εκκλησία για να εκκλησιαστούμε εκεί και από το διαδίκτυο βρήκα ότι υπήρχε μια ρωσική ενορία. Έστειλα μέιλ και ο ιερέας μου απάντησε ότι τους έχουν παραχωρήσει ναό οι προτεστάντες και λειτουργούν τα Σάββατα.
Κανονίσαμε το πρόγραμμα μας λοιπόν και πήγαμε εκεί το Σάββατο για να λειτουργηθούμε. Μόλις μπήκαμε μέσα μας φάνηκε σαν ένας κανονικός Ορθόδοξος ρωσικός ναός με το τέμπλο τις αγιογραφίες του, τις εικόνες, τα πάντα. Μόνο τα στασίδια για τον κόσμο θύμιζαν δυτικό ναό.
Μόλις όμως στο τέλος βγήκα για να πάρω κάποια βιβλία στα αγγλικά από το αυτοκίνητο για να τα δώσω ως δώρο στον ιερέα και γύρισα πίσω, προς στιγμήν δεν αναγνώρισα τον ναό στον οποίο είχα λειτουργηθεί 20 λεπτά πριν. Το τέμπλο απουσίαζε και οι αγιογραφίες στους τοίχους επίσης.
Τι είχε συμβεί; Οι ρώσοι πιστοί (εργάτες εκεί ως επί το πλείστον) είχαν τυπώσει σε πανιά μεγάλων διαστάσεων τους αγίους τους και κάθε Σάββατο πριν τη θεία Λειτουργία τα τοποθετούσαν περιμετρικά του ναού.Επίσης είχαν παραγγείλει ένα κανονικό ξύλινο πτυσσόμενο Τέμπλο το οποίο επίσης τοποθετούσαν πριν την ακολουθία ενώ και η Αγία Τράπεζα ήταν Ορθόδοξη κατά πάντα και δεν θυμίζε δυτικό αλτάριο.
Στην έκπληξή μου προς τον ιερέα μου ανέφερε ότι θέλουν να τους θυμίζει την ορθόδοξή παράδοσή τους ο ναός και έτσι μπαίνουν σε έναν κόπο κάθε Σάββατο για να βιώνουν κατά το δυνατόν την θεία Ευχαριστία σε ένα οικείο και κατανυκτικό περιβάλλον. Μου ανέφερε ότι το όλο στήσιμο-ξεστήσιμο θέλει δουλειά περίπου 40-50 λεπτών από 8-10 άτομα κάθε φορά, αλλά ευτυχώς βρίσκονται πάντα εθελοντές για την εργασία αυτή.
Νομίζω πως η στάση αυτή δίνει ένα μέτρο σύγκρισης για το πως πρέπει να αντιμετωπίζονται τέτοια θέματα και ιδίως στις περιπτώσεις που υπάρχει ενοικίαση ή απλά παραχώρηση χρήσης του ναού.
Στην περίπτωση όμως που παραχωρούνται δωρεάν για πάντα, τέτοιοι ναοί είναι νομίζω άτοπο να περνάνε 15-20 χρόνια και να βλέπεις ότι δεν έχει προστεθεί ούτε κατ'ελάχιστον ένα ορθόδοξο στοιχείο στους ναούς αυτούς και να μένει π.χ. ο ναός π.χ. χωρίς τέμπλο , αγιογραφίες ή με το αρχικό αλτάριο αντί για την Αγία Τράπεζα. .
Υπάρχουν βεβαίως και οι επαινετές εξαιρέσεις αλλά νομίζω ότι είναι εξαιρέσεις δυστυχώς.

Επαμεινώνδας Μανδηλάς είπε...

Σαφέστατα και οι επισημάνσεις του κυρίου Νούση βρίσκονται στη σωστή - ορθόδοξη κατεύθυνση. Οι κίνδυνοι από τη συνήθεια και τον εφησυχασμό του εκκλησιαστικού σώματος είναι ορατοί και πρέπει να εκφράζονται...
Οι πιστεύουσες της διασποράς κοινότητες είναι ανάγκη επιτακτική να αγωνίζονται, καθημερινά, για να διατηρήσουν ανόθευτη την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία στους ύπουλους και πονηρούς καιρούς της μεταμοντέρνας κατάστασης!

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστούμε που μας λέτε τι καταλαβαίνετε... για να κατανοήσουμε και μεις

Ανώνυμος είπε...

Απο εσας και τον κ. Νούση εγω παντως βλεπω οτι η κατάκριση ειναι λίαν προκεχωρημένη στους χριστιανούς του καναπέ που σε σε 5 λεπτά απόσταση εχουν 5 ορθόδοξους ναούς στη διάθεση τους. Ταξιδέψτε λιγο και θα λάβετε γνώση για τους αγώνες των χριστιανών του εξωτερικού, ώστε να τους κατακρίνετε λιγότερο.

N. K. είπε...

Αγαπητοί Έλληνες εν τω εξωτερικω
Γνωρίζουμε όλοι ότι επικρατεί στην εκεί ορθόδοξη εκκλησία ένα μπαχαλο και μια πολύ προχωρημένη εκκοσμίκευση.
Μην περιμένετε λοιπόν να σας ευλογησουμε και από πάνω
Σας λέμε το ορθό μπας και προχωρήσετε κάπως...

Αθανάσιος Κοταδάκης είπε...

«Αγαπητοί Έλληνες εν τω εξωτερικώ Γνωρίζουμε όλοι ότι επικρατεί στην εκεί ορθόδοξη εκκλησία ένα μπαχαλο και μια πολύ προχωρημένη εκκοσμίκευση. Μην περιμένετε λοιπόν να σας ευλογησουμε και από πάνω…" Ταύτα έφα-αποφάνθηκε- ο Λαρισαίος θεολόγος και φιλόλογος κ. Κωνσταντίνος Νούσης ως εξ kathedra ! Και αναρωτιέται κανείς τι θα λέει ο Όσιος Πορφύριος-καταλαβαίνει τι εννοώ-ή αν δεν τρίζουν τα οστά του με αυτά; Και με την ευκαιρία επειδή ξαναδιάβασα το αντί-γραπτό μου. «Η παρά φύσιν εκτροπή της νεοελληνικής ηθικής», παρακαλώ να καταγράψετε τις «θυμήθηκα κάτι θεολογικές και γραμματοσυντακτικές ασυναρτησίες, που έγραφες πρόσφατα και με ανάγκασες να σε σχολιάσω. Τώρα τι θες και προκαλείς, θες να τα ξανακούσεις μήπως;». Είμαι έτοιμος να τα ξανακούσω-κοινώς να τις φάω-ξανά ! Όσοι ξέρουν ανάγνωση και γραφή ελπίζω πως καταλαβαίνουν και πολλά και αρκετά καλά. Αθανάσιος Κοτταδάκης

N. K. είπε...

@ κοτταδακη
Οκ. Συ ειπας. Για αρχή θα σχολιάσω την τελευταία φράση του σχολίου σου. Πρέπει για να σε καταλάβουν πλήρως να διαθέτουν και ισχυρή φαντασία ώστε στο τέλος να θεωρούν ότι κάτι κατάλαβαν, χωρίς να ισχύει ότι αυτό ταυτίζεται με εκείνο που εσύ εννοούσες...

N. K. είπε...

@ Κοταδακη
θα ηθελα να σε ρωτησω γιατι θα επρεπε να τριζουν τα οστα του αγιου Πορφυριου με αυτα που γραφψ.
οσο για το αλλο περι της ακαταλαβιστικης εν γενει γραφιδος σου, θα σου απαντησω μεσω ενος σχολιαστη σου στο αρθρο σου που μας προανεφερες:
"Κουρασμένος είπε...
Ομολογώ πως -χωρίς να αμφισβητώ κατά τα άλλα την θεολογική σας παρουσία- πολύ συχνά στα κείμενα σας δυσκολεύομαι να παρακολουθήσω τον ειρμό και την σκέψη σας ακόμα σε ένα τόσο μικρό και σύντομο - υποτίθεται στοχευμένο- άρθρο.
Τί μας λέτε εν τέλει;
Με ποίο σημείο ακριβώς διαφωνείτε ώστε να προβαίνετε σε δημοσίευση;
"στον αντίποδα" τίνος;
Προς τί και γιατί οι συνεχείς ευαγγελικές παραπομπές;
Δεν ξέρω μπορεί και να είναι δικό μου το θέμα αλλά συχνά κουράζομαι ειλικρινά.
28 Σεπτεμβρίου 2023 στις 9:23 π.μ."
θες και αλλα;; θα ερθουν...

N. K. είπε...

@ κοτταδακη
Επίσης δεν γνώριζα ότι έχετε τάσεις μαζοχισμού, επιθυμώντας να τις φάτε ξανά... Ημαρτον!

N. K. είπε...

Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί τρίβεσαι στην γκλίτσα του τσοπάνη...
Δεν ξέρεις τι ακολουθεί;
Επειδή είσαι προκλητικός και ειρωνικός - χωρίς αφορμή από την πλευρά μου - θα πληρώσεις οσονουπω την ύβρη σου.. Ύβρις - Ατη - Νέμεσις....

Ανώνυμος είπε...

Το θράσος του κ Νούση ήταν ορατό από τις πρώτες του αναρτήσεις. Τώρα έφτασε στο απροχώρητο!
w

N. K. είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
N. K. είπε...

Λυπάμαι Ανάστασιε για τη μεροληψία σου. Από τη μια ανεβάζεις τις προκλήσεις του κοταδακη - απρόκλητες μάλιστα - και από την άλλη αποκρύπτεις τις απαντήσεις μου.

N. K. είπε...

Οργανωσιακοι δεν είστε όμως; τι να περιμένει κανείς... Κόραξ κορακου μάτι δεν βγάζει...

Αναστάσιος είπε...

Προς: 13 Νοεμβρίου 2023 στις 1:28 μ.μ.

Αγαπητέ κ. Νούση δίκαιο το παράπονό σας. Έκρινα ότι προσωπικές επιθέσεις δεν ενδιαφέρουν τους επισκέπτες.

N. K. είπε...

Και τότε γιατί ανέβασες του κοταδακη; και την αμέσως επόμενη; αυτές δεν ήταν προσωπικές επιθέσεις;

Ανώνυμος είπε...

Σαν δεν ντρέπεσαι Νούση. Είσαι σε σχολείο έτσι μιλάς στους γονείς των παιδιών και τα διαπαιδαγωγείς. Υπάρχει σχολικός σύμβουλος να δει το ήθος σου;;;;;

Ανώνυμος είπε...

Από την μια παραπονιέσαι και από την άλλη δεν έχεις το θάρρος να μάθουμε τι ασυναρτησίες έλεγες στο σχόλιό σου 1.28 που απέσυρες. Για δημοσιεύσετέ το για να κριθεί και ο ιστολόγος που δεν τα έβαλε γιατί πολλά από αυτά που διάβασα προσμοιάζουν σε χαβούζα.

Αναστάσιος είπε...

Προς: 13 Νοεμβρίου 2023 στις 2:14 μ.μ.

Αγαπητέ κ. Νούση σας ευχαριστώ για τα φιλόφρονα λόγια σας.

«Οργανωσιακοι δεν είστε όμως; τι να περιμένει κανείς... Κόραξ κορακου μάτι δεν βγάζει...»

Κάντε προσευχή για την μετάνοια και την διόρθωσή μου.

Ανώνυμος είπε...

Δημοσίευσες όμως τα άρθρα σου σε «κόρακα» «οργανωσιακό». Τι να σου πω; Κρίμα την θεολογική σου παιδεία.

Ανώνυμος είπε...

Τί έγραφες στο σχόλιο που διέγραψες. Μήπως δεν άντεχε την δημοσιότητα και θα έπεφτε η μάσκα σου και η φιλαδελφία σου σε συνάδελφό σου θεολόγο με πλούσιο έργο. Ο κ. Κοτταδάκης είναι πρόσωπο γνωστό από του πλούσιο συγγραφικό έργο και την παρουσία του στο Ραδιόφωνο επί του Καλλινίκου του αναμορφωτή.
Π. Χ.

Ανώνυμος είπε...

Κρατήστε κάποιο ύψος ευπρέπειας κ. Κ. Νούση. Δεν σας τιμούνε τέτοια ξεσπάσματα λαϊκότητας.

Ανώνυμος είπε...

Μήπως σας αρέσει το τρολάρισμα στην Λάρισα ;;;;;;

Ανώνυμος είπε...

Τι έλεγε στο διαγραμμένο σχόλιο. Πρέπει ιστολόγε να μας το δημοσιεύσεις. Διαφορετικά κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει.

Ανώνυμος είπε...

Ό, τι νάναι, ρε συ ανωνυμε 2: 57!
Τί σχέση έχει ο σχολικός σύμβουλος με τα σχόλια και τις αναρτήσεις; μ ΄αυτά θ' ασχοληθεί;
Σοβαρέψου, ρε φίλε!!

Επαμεινώνδας Μανδηλάς είπε...

Aγαπητοί μου φίλοι, δεν νομίζω πως ωφελούν οι εντάσεις, οι αποδοκιμασίες και οι ειρωνείες στα σχόλια!
Ο καθείς διατυπώνει τις απόψεις του, που σε κάθε περίπτωση πρέπει να είναι σεβαστές!
Φρονώ, μάλιστα, πως ορισμένοι σχολιαστές αδίκησαν αρκετά τον κ. Νούση!
Μακάρι να είχαμε θεολόγους που να τολμούν να γράψουν με το ένθερμο ενδιαφέρον για τα της Εκκλησίας,
όπως και ο εν λόγω φιλόλογος / θεολόγος.
Τώρα, εάν υπάρχουν διαφωνούντες,... με επιχειρήματα, πρωτίστως θεολογικά και ορθολογικά, να θεμελιώνουν τις απόψεις τους και όχι να απαξιώνουμε τα κείμενα και πολύ περισσότερο τις αγαθές προθέσεις του γράφοντος!...
Σας ευχαριστώ!

N. K. είπε...

@ Αναστασιο

εχεις δικιο. ο,τι και να συνεβη, δεν επρεπε να σου μιλησω τοσο σκληρα. σου ζητω συγνωμη.
βλεπεις, με παρεσυραν τα κοταδακεια φληναφηματα...

Αθανάσιος Κοταδάκης είπε...

Ιδού μέγα μέρος του αντί-γραπτού μου στο ταυτώνυμο δικό σας .«Η ΠΑΡΑ ΦΥΣΙΝ ΕΚΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΗΘΙΚΗΣ» Αθανάσιος Κοτταδάκης « Το θέμα, όσο κι αν το τραβάτε, συντάκτης και σχολιαστές, δεν πάει κατά κει. Δεν πάει στον μπαμπούλα «δεινών και Θεό-εγκαταλείψεως», και τα γνωστά παρεπόμενα αυτού του δίδυμου. Είμαστε δυο χιλιάδες χρόνια και, στην εποχή του Σταυρού και της Ανάστασης Ιησού Χριστού, του Υιού του Θεού, που «Αγάπη εστί»! Όπου τα ψευδό-άλλοθι απεμπόλησης της προσωπικής ευθύνης του χριστιανού, μάλιστα του ορθόδοξου δια της πλαγίας οδού -Αντίχριστος κλπ- δεν πιάνουν ούτε ένα λεπτό-σεντ! Ως ένας, λοιπόν, κάποιας ηλικίας και με τη μνήμη να κρατάει αρκετά καλά, πάω κατευθείαν στα τελευταία εξήντα χρόνια, όπου μεταξύ πολλών τε και άλλων de facto-ήτοι, από αυτά τα πράγματα-μπορεί λίαν σαφώς τε και ευκρινώς να συναχθεί ότι: «Η παρά φύσιν εκτροπή της νεοελληνικής ηθικής», και έχει, και θέλει άλλη ανάγνωση, γραφή, στάση, και ομολογία ανοιχτή-Μετάνοια. Κι αυτό γιατί, «ακόμα κι οι πέτρες κράζουν» -Λκ.19,40-και urbi et orbi διαλαλούν ότι έχει βέβαια «σημείον αρχής…», αλλά έχει και βίο παράλληλο με όλη εκείνη τη διθυραμβική, τη μεγαλόστομη θριαμβολογία των τελευταίων εξήντα χρόνων περί Ορθοδοξίας. Πράγμα που κάνει να αναρωτιέται κανείς. Πού πήγε, πού έπεσε η τόση ατόφια -ορθόδοξη- διδαχή του Χριστού; Η τόση καθάρια και καθαρτική πνοή του Αγίου Πνεύματος; Και πώς το αποτέλεσμα βγήκε τόσο αρνητικό, ούτε καν’ στο πηλίκον μηδενικό; Όλοι εμείς, οι «αρ-άσωτοι» θεολόγοι, οι άλλοι με ράσο και Λειτουργήματα υψηλά, οι Γέροντες πάνω απ’ όλα και όλους, το περίφημο και άγιο στη θέση του κομποσκοίνι, κοινό βραχιόλι, μόδα, συρμός έξω, ως στο χέρι των δυο της φωτογραφίας άνωθεν της επιγραφής … τρέχαμε και πασχίζαμε «ως αέρα δέροντες» -1Κο.9,26- και δεν το είχαμε καταλάβει; Εκπέμπαμε σε υψηλό μήκος κύματος, και δεν το έπιαναν οι δέκτες των πολλών τε και απλοϊκών; Αναλωνόμασταν αυτό-ικανοποιητικά σε … «εξυπνάδες» του τύπου, «Εκκλησία, όχι Θρησκεία» ο ιστορικός Χριστιανισμός έχοντας την ψευδαίσθηση ότι τετραγωνίσαμε τον κύκλο;» Πείτε μου παρακαλώ και σεις και ει τι άλλος ποιες είναι οι «θεολογικές και γραμματοσυντακτιές ασυναρτησίες;». Αθανάσιος Κοτταδάκης

Ανώνυμος είπε...

Γιατί το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη. Να δοθεί στην δημοσιότητα. Σε πολλά μπορεί να πάει το μυαλό μας. Θα ήθελα να το γνωρίζω. Ο διάλογος το επιβάλει.

Ανώνυμος είπε...

Αναστάσιε να είσαι σταθερός στις αποφάσεις σου 1,18. Τέτοια λόγια δεν είναι καλό να βλέπουν την δημοσιότητα. Έχεις απόδειξη κατά καιρούς την δημοκρατικότητά σου δημοσιεύοντας εσύ ‘’οργανωσιακός’’ ‘’κορακο-ζώη-τος’’ τον αντίπαλο λόγο. Όμως αν εσύ έχεις μακροθυμία… εμένα με πικραίνεις με το να διαβάζω τις πτώσεις των σχολιαστών. Θα συμφωνήσω με την κριτική του 11.35. Πρόσεχε διότι είσαι πολύ μαλακός και αυτό είναι μειονέκτημα.
Συγνώμη αν σε στενοχώρησα αλλά σε όσα σου έγραψαν έπρεπε να τα πω.
παπά Γιώργης

N. K. είπε...

κατι τελευταιο

δεν περιμενα τοσο μενος και προσωπικη εμπαθεια. υποτιθεται μιλαμε με επιχειρηματα και για θεολογικα θεματα. προς τι τοση κακια;
λυπαμαι πραγματικα

Ανώνυμος είπε...

Όταν προσφέρεις αγκάθια θα σου τα επιστρέψουν αυτή είναι η κοινωνία μας. Αν και διδάχθηκε σε ρυθμό παπαγαλίας στο μαθήματα των θρησκευτικών στο σχολείο και τα κατηχητικά. Όταν βλέπει σε εμπόλεμη κατάσταση αναμεταξύ τους κληρικούς τι να περιμένεις; Βλέπε το τι έγινε στην Λάρισα από οργανωσιακούς και εκκλησιαστικούς!!! Πού πάει η κοινωνία πού;

Αθανάσιος Κοταδάκης είπε...

Δεν καταλαβαίνω ποιος έχει "τόσο μένος και προσωπική εμπάθεια", αυτός που άσκεφτα μιλάει για "θεολογικές και γραμματοσυντακτικές ασυναρτησίες" του άλλου ή αυτός που έχει το θάρρος να ξαναδείξει το επίδικο κείμενο, και να αντιμετωπίζεται με υπεκφυγή, με "απορία ψάλτου βηξ" έτι δε και με νεώτερα λόγια κατηγορίες βαριές; Όσο για τον παπά-Γιώργη-επώνυμο;-δεν καταλαβαίνω γιατί πικραίνεται με τη δημοκρατία της άλλης άποψης και όχι από το μονολιθικό δογματισμό ! Γιατί ξέρετε έχω μερικά ακόμα, όχι δικά μου, άλλων, ονόματα πολύ δυνατά. Αθανάσιος Κοτταδάκης

Ανώνυμος είπε...

Ε όχι και παράπονα αφού έψαλες τον εξάψαλμο σε άλλους θα ακούσεις και τον δικό σου. Καλό να βουτάει κάποιος την γλώσσα του στο μυαλό προτού μιλήσει. Καλό να γράφεις άρθρα, αλλά να μην απαντάς γιατί προκαλείς.

Ανώνυμος είπε...

Μία απάντηση στο σχόλιο 6 - 20, θα μπορούσε να είναι, ότι η Αμερικανοευρωπαική επίδραση που συνέβη στη χώρα μετά τον Β' Παγκόσμιο πόλεμο, μετέφερε μαζί της καί την πτώση της Ηθικής, η οποία προιόντος του χρόνου έλαβε μεγάλες διαστάσεις.
Γι αυτό καί οι Ορθόδοξοι πιστοί δέν θα έπρεπε να στρέφωνται πρός τη Δύση, χρησιμοποιώντας ως επιχείρημα την "αγάπη", αλλά να παραμένουν στην Παράδοση, χωρίς να μισούν βεβαίως τους δυτικούς.
Αλλο η αγάπη, άλλο η Πίστη. Οι Πατέρες που απέκοπταν από την Εκκλησία τούς αιρετικούς, δέν είχαν αγάπη ;
Ομως μετά την δεκαετία του '60, παράλληλα με την ηθική πτώση, παρατηρήθηκε άνθηση του Μοναχισμού, επάνδρωση των Μονών του Αγίου Ορους καί εμφάνιση Ασκητικών προσώπων, που αγάπησαν τον Θεό καί κατέληξαν στην Αγιοκατάταξη.
Αυτό, κάθε άλλο παρά μικρό πράγμα είναι καί εμφανίστηκε την περίοδο της παρακμής.
Επιβεβαιώθηκε λοιπόν ότι οπου επλεόνασεν η αμαρτία υπερεπερίσσευσεν η χάρις.

Ανώνυμος είπε...

Μια απάντηση 8,56 μ.μ. για την άνθιση του Αγίου Όρους μετά το 1960 ο Αναστάσιος είπε 4,00 μ.μ. https://anastasiosk.blogspot.com/2023/11/blog-post_13.html
‘’Το 1985 μέτρησα και διαπίστωσα ότι 17 από τους Ηγούμενους στο Άγιο Όρος, ήταν πρώην μέλη ή συνεργάτες της Ζωής. Ας σταματήσει αυτό το ποίημα για «τα οργανωσιακά κατάλοιπα».
Τέλος οι Αρχιεπίσκοποι Αλβανίας Αναστάσιος και Γέρων πρώην Αμερικής Δημήτριος είναι από αυτά «τα οργανωσιακά κατάλοιπα».’’

Ανώνυμος είπε...

Ο Δεσπότης σας στην Λάρισα αν δεν κάνω λάθος είναι οργανωσιακός. Είναι και αυτός κόρακας. Αν τολμάς γράψτε και για αυτόν όπως λες για άλλους Μητροπολίτες.

Ανώνυμος είπε...

« Αυτό που δεν καταλάβατε και είναι αυτό που θέλω να πω είναι: Δυο γενιές «ορθόδοξης Ορθοδοξίας», και η ελληνική κοινωνία είναι σε ξέφρενο ηθικό ξεπεσμό ! Πώς και γιατί αυτό. Και από δω και μπρος, πώς και τι αλλιώς ! Ελπίζω, αν θέλουμε, καταλαβαινόμαστε καλά. "Quo vadis", λοιπόν; Αθανάσιος Κοτταδάκης»

Ἀξιότιμε κ. καθηγητά,
μετά τό "Quo vadis", πού θέσατε ὡς ἐπιμύθιο στόν «ξέφρενο ηθικό ξεπεσμό» πού συνειρμικά θεωρεῖτε πώς ὀφείλεται στήν «μεγαλόστομη θριαμβολογία των τελευταίων εξήντα χρόνων περί Ορθοδοξίας» καί στήν ἀνόητη «στροφή στην Ορθοδοξία» καί ὅπου φυσικά, δέν μπορεῖτε νά φανταστεῖτε οὔτε καί νά ἀναρωτηθεῖτε τό πώς θά ἤμασταν σήμερα καί σέ τί τραγική πνευματική καί ἠθική κατάπτωση, ἄν δέν γινόταν αὐτή ἡ ἀναζωπύρωση καί στροφή στήν Ὀρθοδοξία ἀπό τό ’60 καί ἐντεῦθεν, ἔρχεται αὐθόρμητα στά χείλη μας μία καί μοναδική ἀπάντηση:
Ὁρθοδοξία καί πάλι Ὀρθοδοξία!
Ἀδελφοί, «Στῶμεν καλῶς• στῶμεν μετά φόβου Θεοῦ».
Κλεῖστε τά αὐτιά σας στίς σειρῆνες τῆς ἐκκοσμίκευσης.
Ὄχι στόν παραχαραγμένο Χριστιανισμό τῆς Δύσης.
Ὄχι στήν θρησκειοποίηση τῆς Πίστης.
Ὄχι στόν ἀποχριστιανισμό τῆς κοινωνίας.
Ὄχι στήν ἐλευθεριότητα τῶν σχέσεων.
Ἄς κρατηθοῦμε γερά ἀπό τή μάνα μας Ὀρθοδοξία.
«Οὐκ ἀρνησόμεθά σε, φίλη Ὀρθοδοξία·
οὐ ψευσόμεθά σου πατροπαράδοτον σέβας·
ἐν σοὶ ἐγεννήθημεν, καὶ σοὶ ζῶμεν, καὶ ἐν σοὶ κοιμηθησόμεθα·
εἰ δὲ καλέσει καιρός, καὶ μυριάκις ὑπὲρ σοῦ τεθνηξόμεθα.» (Ἰωσήφ Βρυέννιος).

Ἀξιότιμε κ. καθηγητά,
αὐτός ὁ ξέφρενος ἠθικός ξεπεσμός ἐπιβάλλει ἐτοῦτες τίς στιγμές, πού ὅλα γύρω μας παραπαίουν, ἡ πίστη κλονίζεται, «τά τῶν φίλων ἄπιστα, τά τῆς Ἐκκλησίας ἀποίμαντα, ἔρρει τὰ καλά, γυμνὰ τὰ κακά, ὁ πλοῦς ἐν νυκτί, πυρσὸς οὐδαμοῦ, Χριστὸς καθεύδει», στροφή καί πάλι στροφή στήν Ὀρθοδοξία.

Ὁ μοναχός Ἰωσήφ Βρυέννιος, κορυφαῖος λόγιος στήν Κωνσταντινούπολη, τριανταπέντε (35) χρόνια πρίν τήν Ἄλωση ἐκφώνησε λόγο στό Παλάτι ὅπου ἐξέθεσε καί παρουσίασε ὡς αἰτία τῆς ὀργῆς τοῦ Θεοῦ καί τῆς δικαίας Αὐτοῦ ἀγανάκτησης τήν ἠθική καί πνευματική ἀποστασία τῶν Ρωμηῶν.
«Ζητά από τούς κατοίκους να μετανοήσουν, γιατί αν δεν γίνη αυτό, η καταστροφή θα είναι τόσο μεγάλη που όλα τα έθνη και οι μέλλουσες γενεές θα λένε σε παρόμοιες περιπτώσεις: «μη πάθοιμεν α οι Ρωμαίοι πεπόνθασιν. «Της αλώσεως προηγείται η αποστασία και της αποστασίας έπεται η άλωσις» (Ἀπό ἄρθρο τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱεροθέου.)
Καί συνεχίζει ὁ Σεβασμιώτατος «Άλλωστε κατά την ορθόδοξη θεολογία ο Θεός διευθύνει τον κόσμο με τις άκτιστες ενεργειές Του, και η προσωπική Του επέμβαση εκδηλώνεται με την ευδοκία Του, την μακροθυμία Του, την παραχώρηση των ποικίλων πειρασμών κλπ. Σε αυτά τα πνευματικά αίτια αναφέρεται ο μοναχός Ιωσήφ Βρυέννιος, διδάσκαλος του γένους και ομολογητής της πίστεως, που έζησε στις τελευταίες στιγμές της ζωής της Βασιλεύουσας και άκουγε τον ρόγχο του θανάτου της.»

Ἄς πάψουμε λοιπόν νά θεωροῦμε ἔνοχη τήν Ὀρθοδοξία ἄν ἐμεῖς δέν ἔχουμε ὀρθοπραξία.
Κι ἄς σταματήσουμε νά στρουθοκαμηλίζουμε μπρός στήν ἐπερχόμενη δίκαιη κρίση τοῦ Θεοῦ ἐάν δέν μετανοήσουμε καί δέν ἀλλάξουμε τρόπο ζωῆς.
Μέ ἐκτίμηση,
Θεόδωρος Σ.

Αθανάσιος Κοταδάκης είπε...

Ευγενής όπως πάντα στο σχολιασμό γραπτών μου ο Θεόδωρος Σ. και σεβαστικός, παρακαλώ να προσέξει ποιοι και ποιοι λέω ευθυνόμαστε που μετά μια υπέρ εξηντάχρονη διθυραμβική διαδρομή σε πούρα Ορθοδοξία η ευρύτερη ελληνική κοινωνία είναι σ’ αυτόν τον ηθικό ξεπεσμό. Μακριά από το μανιχαϊσμό, Ανατολή-Ορθοδοξία-το φως, Δύση-Ρωμαιοκαθολική και Ευαγγελική-το σκότος, πρεσβεύω ή προτιμώ μια Ορθοδοξία ανοιχτή στην οικουμένη, όχι αυτό-περιχαρακωμένη. Όχι «Αντί-Δύση» παγερή. Αλλά ! Όπως ο Χριστός στο Σταυρό, για να 'ρθει στα λογικά της η Χριστιανοσύνη η Δυτική, η πληγωμένη του Χριστού αδελφή ! Πράγμα που βέβαια προϋποθέτει όχι ... υποκατάστατα σταυρικά, αλλά πράξη και παράδειγμα αληθινής χριστιανικής ζωής. Αθανάσιος Κοτταδάκης

Ανώνυμος είπε...

Μπορεί οι Ηγούμενοι, αγαπητέ 10 - 27, να ήσαν πρώην μέλη της Ζωής, αλλά αφ' ης στιγμής βρέθηκαν στο Αγιον Ορος, ασφαλώς δέχθηκαν την επίδραση από τους παλαιότερους Αγιορείτες που βρήκαν εκεί καί σταδιακά απέκτησαν το Αγιορείτικο ύφος.
Αυτό φαίνεται πολύ καθαρά όταν συζητά κανείς με Αγιορείτη, αντιλαμβάνεται ότι δέν συζητά με μέλος της Ζωής, αλλά με άνθρωπο που έχει αποκτήσει το φρόνημα και την ιδιοπροσωπεία του Αγίου Ορους.
Το ίδιο ισχύει καί για τον Δημήτριο καί τον Αναστάσιο, οι οποίοι βρέθηκαν σε θέσεις ευθύνης, πράγμα που τούς προσέδωσε επί πλέον σοφία καί ωριμότητα.

N. K. είπε...

Oι οργανωσιακοι σύμφωνα με τους σύγχρονους αγίους και πατέρες δεν είναι εντός ορθοδόξου παραδόσεως. Όλα τα άλλα είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε

Ανώνυμος είπε...

Καλέ μου άνθρωπε μην λες πράγματα που δεν μπορείς να απόδειξης. Έχω δει σε κελιά Αγιορειτών φωτογραφίες του Ευσέβιου Ματθόπουλου, Διονύσιου Φαραζουλή, Σεραφείμ Παπακώστα, Αθανάσιου Φραγκόπουλου και πολλών άλλων. Οι οργανωσιακοί περιοδεύουν όλο το ¨αγιο Όρος και χαίρουν εκτιμήσεως. Κούνα λίγο το κεφάλι σου θα σου κα΄νει καλό στην αποστροφή και την εμπάθειά σου. Άραγε ο Μητροπολίτης Κεντρώας Αφρικής Ιγνάτιος και ο μακαρίτης Αθανασόπουλος δεν σου λένε τίποτα;
Να μάθεις να είσαι στο θέμα σου και να μην μιλάς περί αέρων και υδάτων περί ποντικών και γάτων. Άντε γιατί έγινες μονότονος.
Ανώνυμος Οργανωσιακός

Ανώνυμος είπε...

Για γράψε ντοκουμέντα με σύγχρονους πατέρες και άσε τις αοριστολογίες.

N. K. είπε...

Δεν απαντάω σε ανώνυμους προτεστάντες. Σημειωτέον έτσι χαρακτήριζε τους οργανωσιακους ο όσιος Πορφύριος

Ανώνυμος είπε...

Δεν θα χάσω τον χρόνο μου είναι πολύτιμος.
Σας διαβεβαιώ ότι δεν θα διαβάσω σχόλιό σας ούτε κείμενό σας.
Άντε γειά!!!!
Ν. Φ.

Αθανάσιος Κοταδάκης είπε...

Ο κ. Κωνσταντίνος Νούσης έφα-αποφάνθηκε και πάλι ως ex kathedra. «Οι οργανωσιακοί σύμφωνα με τους σύγχρονους αγίους και πατέρες δεν είναι εντός της ορθοδόξου παραδόσεως … ». Αλλά !Ακουέτωσαν ο ίδιος και άλλοι τινές που μοιάζει να πήραν ετεροχρονισμένα φόρα ! «Η Ορθοδοξία ευνοεί και προστατεύει τη μέγιστη τη μέγιστη ελευθερία των θεολογικών γνωμών μέσα στα πλαίσια της μιας παραδόσεως. Η Εκκλησία ξεπερνά κάθε σχολή, ενώ ταυτόχρονα τις περιέχει όλες»- Παύλος Ευδοκίμωφ. «Ορθοδοξία», σελ.241. Και έπονται και έτερα εν καιρώ. Και βέβαια ευγενικά και πολιτισμένα, όχι σε ύφος νταή και γλώσσα «θου Κύριε φυλακήν τω στόματί μου. Αθανάσιος Κοτταδάκης

N. K. είπε...

Κοταδακη
Συνεχίζεις να προκαλεις αλλά δεν θα σου κάνω τη χάρη να ασχοληθώ μαζί σου.
Μάθε όμως, διότι ή δεν ξέρεις ή δεν θες να παραδεχθεί, ουδείς εκ των μεγάλων σύγχρονων αγίων συμπαθούσε τις παρεκκλησιαστικες οργανώσεις. Μάλιστα μερικοί μιλούσαν σκληρά για αυτές, όπως ο όσιος Πορφύριος. Αν δεν με πιστεύεις, σύρε στα Καυσοκαλύβια να σου πουν τα πιο κοντινά πνευματικα του παιδιά

Επαμεινώνδας Μανδηλάς είπε...

Αγαπητοί μου φίλοι, η θέση μου σχετικά με τις θρησκευτικές οργανώσεις είναι, εξάπαντος, θετική κσι σε κάθε περίπτωση πιστεύω πως έχουν βοηθήσει το κατηχητικό έργο της Εκκλησίας, σε πολύ μεγάλο βαθμό...Από τις οργανώσεις, η αναφορά μου για τη Ζωή, όπου αρκετά χρόνια βοήθησα στο κατηχητικό της έργο, έχουν περάσει εξαιρετικές προσωπικότητες, αυτό που λέμε ανθρώπινη ποιότητα...Η αφεντιά μου είχε τη χαρά να συνεργαστεί με τον αείμνηστο θεολόγο Κων/νο Αθανασόπουλο!...Ένας υπέροχος άνθρωπος!... Φυσικά, όπως κάθε πιστεύουσα κοινότητα, δεν δύναται να ενεργεί δίχως λάθη, όπως και στο ενοριακό σώμα. Όμως, οι χριστιανοί, εάν θέλουν να είναι πραγματικοί πιστοί , πρέπει να αφήνουν κατά μέρος τις διαφορές και τα πάθη τους, να συνθέτουν και να προχωρούν για το καλό της Εκκλησίας, αλλά και των ίδιων των πιστών. Σε κάθε περίπτωση, οι θρησκευτικές αυτές κοινότητες είναι εντός της Εκκλησίας και όχι παρεκκλησιαστικές , όπως επικράτησε να ονομάζονται από τον Γιανναρά. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο πως η θεσμική επίσημη Εκκλησία, συνοδικώ τω τρόπω, ποτέ δεν καταδίκασε ως αιρετικές τις θρησκευτικές οργανώσεις...Συνεπώς, μπορούν να συνεχίσουν το αγιαστικό / ιεραποστολικό τους έργο, πάντα σε πλαίσιο εκκλησιολογικό, χριστοκεντρικό και σαφέστατα σωτηριολογικό!
Ευχαριστώ!

Αθανάσιος Κοταδάκης είπε...

κ.ΚΝ, ακολουθείτε πάλι τη γνωστή οδό, της εκ του πλαγίου διαφυγής, ποτέ στο θέμα, απορία ψάλτη βήχας, ύφος νταή-απειλητικό. Πράγματα που επαληθεύουν όσα σας έγραψα ξέρετε για τα οστά ποιου. Ο Όσιος Πορφύριος είναι ο πιο αγαπημένος μου από τους τρεις. Και, προς μεγάλη σας λύπη περί αυτού γνωρίζω από πρώτο χέρι πολλά τε και λίαν αγαθά. Αυτό του συμφοιτητή μου στη Θεολογία, φίλου, και αδελφού-ΧΦΕ,«ΖΩΗ»-αείμνηστου Γιώργου Παπαζάχου, που μετά ταύτα ως Καθηγητής της Καρδιολογίας ήταν ο προσωπικός του γιατρός ! Καληνύχτα σας. Αθανάσιος Κοτταδάκης

Ανώνυμος είπε...

κ. Κοτταδάκη ο κ. Κ.Ν. δεν έχει τι να κάνει, και παίζει σχολιάζοντας, για να περνά τον χρόνο του. Αφήστε τον μόνο του στην άνιση διελκυστίνδα που ο ίδιος κατασκεύασε.

Ανώνυμος είπε...

Ξέχασα να σημειώσω στο προηγούμενο σχόλιο
Για το πόσο άδικα παίζει το δείχνει στο σχόλιο 13-11-23 των 1,28 που απέσυρε γιατί υποθέτω ότι θα ντροπιαζότανε αν το δημοσίευε.
Αυτός είναι ο θεολόγος της «αλήθειας;;;»
Ντροπή, ντροπή, ντροπή.
Αν τολμά να το επαναφέρει.

N. K. είπε...

Ου υμίν γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές οργανωσιακοι
Που θέλετε να μας κάνετε και μάθημα υπέρ των οργανώσεων, εσείς που θέλατε να καταλαβετε την ηγεσία της εκκλησίας επί χούντας και λίγο πιο πριν. Ο όσιος Πορφύριος όμως το απέτρεψε μέσω του αρχιεπισκόπου Σεραφείμ τόκα.
Κοταδακη, το ότι ο άγιος δεν εξέφρασε τη γνώμη του για τις οργανώσεις στον παπαζαχο, δεν σημαίνει ότι συμφωνούσε με το πνεύμα τους

N. K. είπε...

Επειδή μας έχετε ζαλίσει με το αποσυρθεί σχόλιο, ας το δημοσιεύσει ο Αναστάσιος, αν το έχει ακόμα, διότι εγώ το διέγραψα. Διαβεβαίωνω ωστόσο τον ταραττομενο σχολιαστή ότι δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο. Έτσι, για να ηρεμήσει το λεω

N. K. είπε...

@ κοταδακη
Επειδή συνέχεια προκαλείς θα σου μιλήσω επί της ουσίας και δεν θα κατέβω στο επίπεδο σου. Είναι λυπηρό να προσπαθείς σε κείνο το άρθρο σου να μεμφθεις την προσπάθεια που έγινε τις τελευταίες δεκαετίες ώστε να απαγκιστρωθεί η ορθόδοξη θεολογία από τη δυτική βαβυλωνεια αιχμαλωσία της και να μας επαναφέρεις την οργανωσιακή αρεταλογια που έχει προτεσταντισμού.
Να είσαι σίγουρος ότι η κατάπτωση της ηθικής μας δεν έχει σχέση με την επαινετη προσπάθεια αποκαθαρσης και αναγέννησης της Ορθοδοξίας μας τα τελευταία χρόνια. Αλλού ψάξε τα αίτια.

N. K. είπε...

@ κοταδακη και λοιπούς οργανωσιακους
Αν θέλετε να ακούσετε την πραγματική άποψη του οσίου Πορφυρίου για τις οργανώσεις, σύρτε να ρωτήσετε τον π Ακάκιο στα Καυσοκαλύβια και τον π Αρσένιο Κωτσοπουλο στο Παγκράτι. Άντε, διότι αρκετή μπουρδολογια κυκλοφορεί στους σχολιαστές και καμιά διάθεση εκμάθησης της θεολογικής ακρίβειας

N. K. είπε...

Δύο διορθώσεις στα προηγούμενα σχόλια: Σεραφείμ Τικα και οζει προτεσταντισμού

Ανώνυμος είπε...

Μα τι μεγάλη ευλογία!!! για τον κ. Ν.Κ. που ήταν στο άμεσο περιβάλλον του Οσίου Πατρός Πορφυρίου και κατέχει τόσες γνώμες του Αγίου μας. Ας συγγράψει ένα βιβλίο προς ωφέλεια πάντων ημών. Δεν χρειάζεται να ερωτηθούν τα καλογέρια αφού μιλάει ο εκ Λαρίσης ακόλουθος του Αγίου.
Ο θεολόγος και ιατρός μακαρίτης Παπαζάχος ήταν Ζωικός υπήρξε και δόκιμο μέλος της οργανώσεως αυτής προτού ακολουθήσει την ιατρική. Αλλά και ο Καθηγητής κ. Κρουσταλάκης φίλος της Ζωής είναι που συνέγραψε βιβλίο δεν γνωρίζει τίποτα μπροστά στον ακόλουθο του αγίου κ. Ν.Κ. ο οποίος θα βλέπει νομίζω και οράματα όπως η κ. Τσολάκη η γνωστή εις Λάρισα.
Μιλήστε σας παρακαλώ πείτε την αλήθεια, αυτή που δεν είπαν οι συνεργάτες της Ζωής, γνωρίστε στο ευρύ κοινό τις ενδόμυχες σκέψεις του Όσιου κατά των οργανωσιακών.
Αλήθεια αυτούς τους δύο οργανωσιακούς γιατί τους είχε κοντά του αφού ήταν της Ζωής; Την απάντηση θα δώσει ο κ. Κ.Ν. που μπορεί να απαντά εκ μέρους του Αγίου.
Γ. Χ. Τ. Λαρισαίος

ΥΓ. Ο Όσιος πήγε να αγιάσει το πορνείο και τας πόρνας πλησίον της πλ. Ομονοίας αλλά ουδέποτε δεν θα πατούσε το πόδι του σε ναό που προερχόταν από αιρετικούς. Τα γράφω αυτά για να μην ξεφεύγουμε από το θέμα μας το θεολογικόν.

N. K. είπε...

@ ΓΧΤ
Έχεις δίκιο. Τις αναλύσεις μου για αυτό και για πολλά άλλα θέματα θα βρεις στο βιβλίο μου για τον Άγιο εκδ. Γρηγόρη

Ανώνυμος είπε...

Ο Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου Ιερώνυμος (κατά κόσμο Παναγιώτης Νικολόπουλος), από ποια οργάνωση προέρχεται κ. Ν.Κ. θα ήθελα να μάθω αν αυτές τις απόψεις σας του τις έχετε πει προσωπικά του Ποιμενάρχης σας ως θεολόγος-συγγραφέας που είσθε;
Καλή σαρακοστή.

N. K. είπε...

Ο Λαρίσης είναι παιδί της ΓΕΧΑ. Δεν έτυχε να του πω τις συγκεκριμένες απόψεις μου, ωστόσο τις έχω εκφράσει κατά καιρούς σε πληθώρα άρθρων

Ανώνυμος είπε...

Οι Ορθόδοξοι του εξωτερικού εχουν εκπέσει, οι οργανωσιακοί όζουν προτεσταντισμό, ανυπομονώ για τον επόμενο σας στόχο, κ. Νούση! Μόνος σας θα σωθείτε απο ό,τι φαινεται!

Ανώνυμος είπε...

Και ιδού! Ο πολυγραφότατος και εμβριθέστατος κ Νούσης, ο αποφαινόμενος επί παντός του θεολογικού επιστητού, ολίγον πειραχθείς -αληθινώς ή φαντασιακώς- απεκδύθη πάραυτα το χιτώνα του θεολογικού στοχασμού και -νεότατος ων- επετέθη αηθώς όχι μόνο στον κ Κοτταδάκη -γηραιόν όντα- αλλά και εις όποιον άλλον ήθελε τολμήσει να διαφωνήσει μαζί του.
Ειλικρινά έμεινα έκθαμβος όχι διότι η ταχύτητα του να ασχολείται κατα πάντα και δια πάντα δε με είχε προϊδεάσει αλλά διότι η υποδηλούμενη από την ευρυμάθεια του ευστροφία με έκανε τον δυστυχή να πιστεύω ότι δεν θα εξετίθετο με τοιούτου ύφους και ήθους επιθέσεις. Ήλπιζα τουλάχιστον εις ολίγον αστικό τακτ!!!! Έστω σε έναν -υπό νοός καθοδηγούμενον- εγωισμόν που δεν θα του επέτρεπε να κατέβη σε αυτό το επίπεδο!
Φευ! Το πάθος τα πήρε όλα μπροσταριά! Τώρα;;; Τώρα μαζεύει τα κομμάτια της αξιοπρέπειας και ετοιμάζει νέους φιλιππικούς υπέρ της ορθοδοξίας.
Αλλά τώρα που ακούσαμε τη φωνή του κόρακος -κατά τον αισώπειον μύθο- τις ακούσεταί του;

Καρθαγένειος

N. K. είπε...

@ Καρθαγένειε
Επλανασω πλάνην οικτράν αν με θεωρουσες άγιο!

N. K. είπε...

Γιατί όποιος προσπαθεί να μιλήσει ορθόδοξα θεωρείται ότι έχει στόχους στους οποίους επιτίθεται; το ότι κάποιοι είναι μακριά από την ορθοδοξία ή προτεσταντιζουν δεν σημαίνει πως είναι και για την κόλαση... Μη μου βάζετε λόγια που δεν είπα ούτε και υπονοησα....

N. K. είπε...

@ Καρθαγένειε
Πρώτα να διορθώσω το επλανασω σε πλανιοσουν από προηγούμενο σχόλιο. Κ. Καρθαγένειε, απαιτείται από έναν νεότερο όπως λέτε ταπείνωση και δικαιολογείται σε έναν γηραιότερο την πρόκληση. Αυτή δεν περιέχει εγωισμό; και να ξέρετε, όπως λέει και ο Αριστοτέλης, ο εγωισμός δικαιολογείται περισσότερο στους νεότερους. Η ανωριμότητα και έλλειψη σύνεσης του
γηραιότερου κοταδακη θα μείνει ασχολία στη εκ μέρους σας;

N. K. είπε...

Συγχώρηστε μου μια ακόμη διόρθωση στο προηγούμενο: απαιτείτε και δικαιολογειτε

N. K. είπε...

@ Καρθαγένειο
https://anastasiosk.blogspot.com/2023/11/0.html?m=1
Βλέπεις; βλέπεις ποιος προκαλεί;