ΑΛΛΟ ΛΕΕΙ
Ο ΜΩΥΣΗΣ ΚΑΙ
ΑΛΛΟ Ο ΘΕΟΣ ΔΗΛΑΔΗ
;
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
Με τον με τον Ιερολογιώτατο Αρχιδιάκονο και Πανεπιστημιακό Δάσκαλο, αγλαό καρπό του Απόδημου Ελληνισμού-Αυστραλία-π.
Ιωάννη Χρυσαυγή με συνδέουν. 1. Το
εξαίρετο βιβλίο του. «Βαρθολομαίος. Αποστολή και Όραμα», και η κριτική του
παρουσίαση από μέρους μου με τον τίτλο. «Οικουμενικό Πατριαρχείο. Μαρτυρία και
Κοινωνία Πανανθρώπινης Αδελφοσύνης. Απαρχές Πρόσωπα Κορύφωση»-«Αναστάσιος», 11 Μαΐου 2018. 2. Η ευτυχία να επιδοθεί φωτοαντίγραφο αυτής
στον Παναγιώτατο όταν επισκέφτηκε τις Σπέτσες για το «Διεθνές Οικολογικό Συμπόσιο», και να τύχει αμέσως της προσοχής-ευλογίας
του-«Αναστάσιος», 10 Ιουνίου 2018. 3. Μια και μόνη και στιγμιαία συνάντηση
με το συγγραφέα την ίδια μέρα.
Α. Από αυτά, λοιπόν, και με τον οφειλόμενο
σεβασμό σε κληρικό και Διδάχο Πανεπιστημιακό αντιγράφω. «Διότι όταν ο Θεός «μιλάει» στο Βιβλίο της Γένεσης-σ.δ. δείχνει,
ορίζει, ευλογεί γάμο άνδρα με γυναίκα, όπως μετά και ο Χριστός με το πρώτο
θαύμα στο γάμο της Κανά-αυτά τα λόγια-γράφετε-ανήκουν στον συγγραφέα της Πεντατεύχου-Μωυσής-και όχι στον άφατο, αόρατο, και υπερβατικό
Θεό. Αυτό άλλωστε είναι η βάση και η
ουσία της ερμηνευτικής»-«Τα του Θεού και του Καίσαρος»-«Αναστάσιος» 18.2.24.
Και το ερώτημα είναι-κατά κει πάει το πράγμα λογικά-ενδέχεται ο Μωυσής να γράφει κάτι δικό του, κάτι εντελώς άλλο από
αυτό που φέρεται να δείχνει, ορίζει, ευλογεί για γαμήλια κοινωνία, γάμο άνδρα
με γυναίκα, «ο άφατος, αόρατος, και
υπερβατικός Θεός»;
Β. Εάν όμως, και βέβαια έτσι είναι, ο Μωυσής
δε γράφει άλλο από αυτό που δείχνει, ορίζει, ευλογεί για το γάμο ο
Θεός-Ορθόδοξη Αλήθεια, Αντίληψη. «Ο
νόμος για το γάμο ομοφυλόφιλων ζευγαριών», ναι, «δεν αφορά την Εκκλησία και την υπόστασή της, αλλά περιορισμένο και
συγκεκριμένο αριθμό πολιτών, και για τους οποίους το μεν κράτος είναι υπεύθυνο
και υποχρεωμένο να μεριμνά». Ασφαλώς. Αλλά
! Αυτή η ευθύνη και η μέριμνα δε θα έπρεπε να μη δημιουργεί σύγχυση πραγμάτων; Πραγμάτων που πέρα από την Αλήθεια-Εκδοχή
της Εκκλησίας-«Μυστήριον μέγα, εγώ δε λέγω και εις Χριστόν και εις την
Εκκλησίαν», Παύλος- σε τελική ανάλυση
αποτελούν τη φυσική, και τη διαχρονικά κυρίαρχη πανανθρώπινη πράξη εμπειρία και
αποδοχή;
Γ. Τέλος. Ναι, βέβαια, ασφαλώς, φυσικά. «Η δε Εκκλησία θα έπρεπε τουλάχιστον να
επιδεικνύει την ίδια ποιμαντική και πνευματική φροντίδα … από τη φύση της
οφείλει και καλείται να σταθεί δίπλα στους πλέον περιθωριοποιημένους και
εξοστρακισμένους». Αν και για τη συγκεκριμένη περίπτωση το τελευταίο σήμερα
μπορεί να αμφισβητηθεί. Δεκτό όμως για τη συζήτηση, περιλαμβάνει όσους άκριτα
στιγματίζονται με τη γνωστή λέξη και τις παραλλαγές αυτής, ή ας πούμε χαρακτηριστικά
με κείνο το : «Δε με λες εσύ,
ντιγκιντάγκας θα γίνεις;», που ακούγεται να λέει με έκδηλη ανησυχία πατέρας
στο γιο του-ταινία, «Πολίτικη Κουζίνα». Προσθέτω επί του προκειμένου και σε εντελώς ανεπίτρεπτες εκστομίσεις από χείλη κληρικών και
παραπλήσιων, σαν μερικές που άκουσα κι έφριξα παλιά, που κλήθηκα και πήγα σε
σύσκεψη σχετική με τα από Αττικής Αρχιεπισκοπικά.
Ωστόσο
είναι ατυχές ή περιττό; Το αντίθετο, δεν είναι κάτι το εντελώς-εντελώς άλλο, και
«άξιον και δίκαιον», που η Εκκλησία μένει κι επιμένει στο κλασσικό γραφόμενο
από Απ. Παύλο-Ρωμ. 1,26κε. «Δια τούτο παρέδωκεν αυτούς ο Θεός εις πάθη ατιμίας. Αι τε θήλειαι αυτών μετήλλαξαν την φυσικήν χρήσιν εις την παρά
φύσιν. Ομοίως δε και οι άρσενες, αφέντες την φυσικήν χρήσιν της θηλείας εξεκαύθησαν εν τη ορέξει αυτών εις
αλλήλους, άρσενες εν άρσεσι την ασχημοσύνην κατεργαζόμενοι, και
την αντιμισθίαν ην έδει της πλάνης αυτών εν εαυτοίς απολαμβάνοντες». Από τούτο
και σε όσα από Άγιο Ιωάννη το Χρυσόστομο-«Μονοδιάστατος ομοφυλοφιλικός
καταιονισμός»-ή άλλους κορυφαίους Αγίους Πατέρες της Εκκλησίας έχουν γραφεί για
αυτό;
Και δεν είναι πρόκληση ανεπίτρεπτη, και ει
τι έτερον προς την Εκκλησία Σώμα Χριστού, όταν
αυτή η σύγχυση των πραγμάτων σήμερα πια ενεργείται δια χειρός τυπικά έστω
μελών αυτής; Και φέρει βούλα κρατική, εδώ κατά τεκμήριο Χριστιανική Ορθόδοξη; Προσέτι
ότι τούτο επιχειρείται του Συνταγματικού Χάρτη της χώρας φέροντος εισέτι τη
σφραγίδα και επιγραφή. «Εις το Όνομα της
Αγίας και Ομοούσιας και Αδιαίρετης Τριάδας»; Γιατί τάχατες; Μήπως για την
«ξιπασιά» ότι πρώτη η «Ορθόδοξη» Ελλάδα πέρασε στην … «προοδευτική» Δύση;
Αθανάσιος Κοτταδάκης
3 σχόλια:
Το κείμενο "τα του καίσαρος..." που δημοσιεύθηκε στην καθημερινή, εαν δεν ήξερα τον συγγραφέα θα μπορούσα άνετα να το αποδώσω στον κο Βαλιαννάτο ή στον κο Τατσόπουλο. Ειλικρινά φαίνεται να έχει γραφτεί από άνθρωπο εκτός της Εκκλησίας -αν όχι ενάντιο σε αυτήν.
Το κείμενο που δημοσιεύτηκε στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ είναι στην ουσία του κείμενο υβριστικό για όλη την Εκκλησία ...
ΑΛΛΑ
είναι και κείμενο σκοπιμότητας...
Κρατήστε το αυτό.
Θα το θυμηθούμε όταν τεθεί το θέμα της εκλογής νέου Αρχιεπισκόπου Αμερικής...
Πότε;
΄Αγνωστο βεβαίως προς το παρόν ...
.....σχετική με τα από Αττικής Αρχιεπισκοπικά......" Όνειδος η φιλο- Αυγουστινική γλώσσα που ήταν γραμμένη σε πανώ φωνασκούντων ανερχομένων την οδό Ακαδημίας στην Ζωοδόχο Πηγή.
Δημοσίευση σχολίου