Ο επίσκοπος
Ζβενίγκοροντ (Πατριαρχείο Μόσχας) Πιτιρίμ Τβορογκόφ, Πρύτανης της Θεολογικής Ακαδημίας
της Μόσχας, η οποία εδρεύει στην Τριαδική Λαύρα του Αγίου Σεργίου (το
σημαντικότερο Μοναστήρι της Ρωσίας που ιδρύθηκε στα μέσα του 14ου αι. από τον
όσιο Σέργιο του Ραντονέζ), ασθένησε πρόσφατα από τον ιό Covid-19 και χρειάστηκε
να νοσηλευτεί. Ο ίδιος ο επίσκοπος το ανακοίνωσε στο κανάλι του στο Telegram
και στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, προκειμένου να σταματήσει η
διάδοση ψευδών πληροφοριών.
Ο επίσκοπος
ανέφερε χαρακτηριστικά ότι μολύνθηκε μέσα στην εκκλησία ενώ υπηρετούσε, παρά το
γεγονός ότι τα μέτρα προστασίας της υγείας τηρούνταν αυστηρά σε όλη την
ακαδημία, την εκκλησία και τους παρακείμενους χώρους. Όταν ένιωσε τα πρώτα
συμπτώματα της ασθένειας, έκανε το ιατρικό τεστ που αποδείχθηκε θετικό. Και
παρόλο που όλη η ακαδημία βρισκόταν ήδη σε καραντίνα, μπήκε σε αυστηρή
απομόνωση στο νοσοκομείο.
Η μόλυνση έγινε από αερομεταφερόμενα
σταγονίδια και αυτό, σύμφωνα με τον επίσκοπο, «είναι η απάντηση σε όλους όσους
υποστηρίζουν ότι δεν μπορούν να μολυνθούν μέσα στην εκκλησία.» Ο επίσκοπος Πιτιρίμ
προέτρεψε τους πιστούς να προστατεύσουν τους εαυτούς τους και τους συνανθρώπους
τους και να μην εγκαταλείψουν τα σπίτια τους.
Ο επίσκοπος
ανέφερε ότι ανάμεσα στους πιστούς είχε προκύψει δυσαρέσκεια λόγω της πανδημίας
και της απαγόρευσης της πρόσβασης στους ναούς, και παραδέχτηκε ότι, ακριβώς
λόγω των απαιτήσεων των διαμαρτυρόμενων πιστών, την Μεγάλη Εβδομάδα και την
Εβδομάδα της Λαμπρής αποφάσισαν να ανοίξουν τις πύλες της Λαύρας της Αγίας
Τριάδας και του Αγίου Σεργίου του Ραντονέζ, γεγονός που είχε σαν συνέπεια οι
ιερείς του μοναστηριού να κολλήσουν τον κορωνοϊό.
Κατά τη
διάρκεια της απομόνωσής του, ο επίσκοπος Πιτιρίμ δημοσίευσε στον προσωπικό του
λογαριασμό στο Facebook τέσσερις επιστολές (κείμενα), ανοιχτές προς όλους όσους
τον παρακολουθούν, τις οποίες ονόμασε Μαθήματα Πανδημίας.
Μεταφέρουμε παρακάτω το περιεχόμενο δύο από
τις επιστολές του επισκόπου:
«Μου άσκησαν
δριμεία κριτική για το ότι προέτρεπα τους πιστούς να μη επισκέπτονται τους
ναούς κατά τη διάρκεια της επιδημίας. Απαιτούσαν ακόμη και να τους δώσω
«εξακριβωμένα συγκεκριμένα στοιχεία» ότι μολύνθηκα όντως μέσα στο ναό και όχι
κάπου αλλού. Αυτή τη στιγμή, το ιστορικό της νόσου έχει πλέον καθοριστεί με
ακρίβεια, οπότε μπορούμε να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της τελευταίας
Σαρακοστής, όπως συνήθως, τελούσα όλες τις Λειτουργίες και τις ακολουθίες. Τις
τελευταίες εβδομάδες, μαζί μου λειτουργούσαν ο ιεροδιάκονος Ιννοκέντιος, και ο
πατέρας Μιχαίας, του οποίου η κουρά σε μοναχό είχε γίνει πρόσφατα – με πολύ
ζήλο μάλιστα. Ο Ιννοκέντιος αρρώστησε πρώτος, εγώ ακολούθησα και τέλος και ο
Μιχαίας.
Ο πρώτος
άρρωστος με Covid-19 στη Θεολογική Ακαδημία της Μόσχας ήταν ένας μεταπτυχιακός
φοιτητής, μέλος της εκκλησιαστικής μας χορωδίας. Οι περισσότεροι φοιτητές της
Ακαδημίας μολύνθηκαν ο ένας από τον άλλο μέσα στην εκκλησιαστική χορωδία κατά
τη διάρκεια των ακολουθιών, όπου οι συνθήκες είναι ιδανικές για την εξάπλωση
του ιού. Οι ιερείς ρίσκαραν πολύ εξομολογώντας τους πιστούς. Εκτέθηκαν στον
μεγαλύτερο κίνδυνο από όλους και τελικά μολύνθηκαν, γιατί δεν απέφυγαν τους
ανθρώπους, θυσιαζόμενοι ταπεινά, διατηρώντας μια μικρή ελπίδα ότι οι πιστοί που
είχαν συμπτώματα θα παρέμεναν στο σπίτι τους σε αυτοαπομόνωση. Αλλά οι ελπίδες
αυτές δεν έγιναν πραγματικότητα.
Μεγάλη
Δευτέρα. Πρωί. Οι πύλες της Τριαδικής Λαύρας του Αγίου Σέργιου είναι κλειστές.
Μπροστά τους ένα μεγάλο πλήθος πιστών σε αναστάτωση, απαιτεί να ανοίξει η
Λαύρα. Συμπεριφέρονται πολύ επιθετικά και κάποιοι από αυτούς εκφράζονται με
πολύ άσχημο τρόπο. Ο επίσκοπος Παράμονος, ηγούμενος της Λαύρας, αποφασίζει,
κάτω από την ασφυκτική πίεση των πιστών, να ανοίξει τη Λαύρα για ολόκληρη την
Μεγάλη Εβδομάδα και για το Πάσχα. Η αγωνία όλων μας ξεκίνησε τη Μεγάλη
Παρασκευή. Αρρώστησε ο Ηγούμενος της Λαύρας, πολλοί ιερείς, φοιτητές της
Ακαδημίας, αλλά και μερικοί σεβάσμιοι Γέροντες, κάποιοι, δε, από αυτούς σε
σοβαρή κατάσταση.
Την Μεγάλη
Παρασκευή, όπως ήταν αναμενόμενο, όλοι μας είχαμε καρφωθεί στον Σταυρό. Και από
κάτω, το πλήθος περίμενε ένα θαύμα. Αλλά το θαύμα δεν έγινε. Μας κατηγόρησαν
ότι είχαμε εγκαταλείψει τους ανθρώπους. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Εμείς
μπορούσαμε να απαντήσουμε μόνο με έναν τρόπο - να αρρωστήσουμε εμείς οι ίδιοι,
έτσι ώστε οι άνθρωποι, βλέποντας τα βάσανά μας, να λυπηθούν εκείνους που ήταν
ακόμα υγιείς, να λυπηθούν τους επισκόπους, τους ιερείς και τους ιεροψάλτες
τους. Βρισκόμενοι στην Εντατική, πεθαίνοντας από τον πόνο και την ασφυξία
(σήμερα είδα προσωπικά όσους βρίσκονται σε σοβαρή κατάσταση, να βογκάνε από
τους πόνους και την αδυναμία να αναπνεύσουν), ζητάμε σιωπηλά από τους ενορίτες
μας:
Λυπηθείτε
μας, λυπηθείτε εκείνους που είναι ακόμα ζωντανοί, ακόμα υγιείς.
Λυπηθείτε
τους γιατρούς, οι οποίοι πεθαίνουν την ώρα της υπηρεσίας τους, χωρίς να
λυπηθούν τον εαυτό τους. Λυπηθείτε τους.
Ποιος θα σας
καθοδηγεί πνευματικά, ποιος θα σας κοινωνεί, θα σας θεραπεύει, θα σας
ενθουσιάζει με υπέροχους εκκλησιαστικούς ύμνους, εάν κάποιοι από εμάς πεθάνουν,
ή κάποιοι μείνουν μόνιμα ανάπηροι με τραυματισμένους τους πνεύμονες;
Εγώ προσωπικά είχα την ήπια μορφή μόλυνσης από
τον κορωνοϊό, αλλά σήμερα η αξονική τομογραφία έδειξε κάποια σημάδια μερικής
πνευμονικής ίνωσης (πιθανή συνέπεια της νόσου). Τι θα απογίνουν, όμως, όλοι
όσοι έχουν αρρωστήσεις σοβαρά; Εμείς, οι κληρικοί αρρωσταίνουμε συχνότερα –
λυπηθείτε εμάς! Ο Κύριος απευθύνεται σε όλους μας και μας θέλει φιλεύσπλαχνους
και ελεήμονες: «Ἐλεον θέλω και ου θυσίαν!» (Ματθ. θ 13 και ιβ 7)
Το κοινό
κακό, όσο παράξενο και να φαίνεται, δεν ένωσε, αλλά χώρισε τους πιστούς σε
όσους ταπεινά έμειναν στα σπίτια τους, στερούμενοι των λειτουργιών του Πάσχα
αλλά όχι το ίδιο το Πάσχα, και σε όσους επέμεναν να πάνε στην εκκλησία.
Οι πρώτοι
είναι ο προσεκτικός Νικόδημος και οι υπάκουες και πιστές γυναίκες που φέρουν
μύρα. Οι δεύτεροι - ένας ζηλότυπος Πέτρος, που ορκίστηκε ότι δεν θα προδώσει
ποτέ τον Κύριό του, τον υπερασπίστηκε με ένα σπαθί και ξαφνικά, απροσδόκητα για
όλους, ακόμη και για τον ίδιο του τον εαυτό, τον πρόδωσε, φοβισμένος από αυτούς
που τον αναγνώρισαν.
Αλλά ποιους
βλέπουμε στον Σταυρό; Την Μητέρα του Κυρίου, τον αγαπημένο του μαθητή Ιωάννη, τις
μυροφόρες γυναίκες και το Νικόδημο. Και πού είναι οι υπόλοιποι, που έχουν
ορκιστεί πίστη; Όλοι έφυγαν. Τι λάθος έκαναν; Η αυτοπεποίθησή τους απέτυχε:
ακόμα κι αν όλοι θα Σε αρνηθούν, εγώ δεν πρόκειται να Σε αρνηθώ ποτέ. Και πού
κρύβονται, φοβούνται; Στο θάλαμο της Σιών, ο οποίος έγινε ο πρώτος χριστιανικός
ναός. Και έχασαν τη Σταύρωση και την Ανάσταση, που ήταν εκεί όπου το Σώμα και
το Αίμα Του πρωτοεμφανίστηκαν. Και στον Σταυρό και στον Τάφο. Και εντέλει, ήταν
εκείνη η αγνή, ανιδιοτελής αγάπη που αποδείχθηκε υψηλότερη από το ζήλο, το
θάρρος και όλους τους όρκους της πίστης.
Αλλά τι
έσωσε τους μαθητές, πώς ο Πέτρος δικαιολογήθηκε τελικά; Η αναγνώριση των λαθών
και της μετάνοιας τους - αυτά είναι τα μόνα στοιχεία που διακρίνουν τη Μεγάλη
Παρασκευή από την Μεγάλη Τετάρτη - τον Πέτρο από τον Ιούδα.
Πόσο δύσκολο
είναι, άραγε, για τους σημερινούς Πέτρους να παραδεχτούν ότι έκαναν λάθος, ότι
δεν είχαν ανιδιοτελή αγάπη για τον Θεό και συμπόνια για το συνάνθρωπό τους! Τελικά, ακόμη και την αναζήτηση της
ευλογίας μπορούν οι άνθρωποι να την μετατρέψουν σε εγωιστική απληστία.
Πόσες περίπλοκες δικαιολογίες ακούστηκαν από τους ζηλωτές, πόση παραπληροφόρηση
– οι ναοί εξισώθηκαν με τα φαρμακεία και τα σούπερ μάρκετ κ.α. Τώρα είναι μια
πολύ κρίσιμη και δύσκολη στιγμή για όλους όσους έζησαν το Πάσχα στο θάλαμο της
Σιών και όχι στο Γολγοθά. Έχουν αρκετή δύναμη για να μετανοήσουν;»
Επιμέλεια
κειμένου: π. Δημήτριος Ι. Μαρούλης
Θερμές
ευχαριστίες για την ιχνηλάτηση των κειμένων και την μετάφρασή τους στις Olena
Gurina και Dragisa Tadic – Παπανικολάου.
Φωτογραφίες:
Ιστοσελίδα Θεολογικής Ακαδημίας Μόσχας
Πηγές:https://rg.ru/2020/04/18/rektor-moskovskoj-duhovnoj-akademii-podtverdil-zarazheniekoronavirusom.html?fbclid=IwAR3OImdVw1tA4Aka3Df5YegEHoFb6ymDd_jn3VKHEWxuIyudlvA3nbSZIU
https://www.facebook.com/pitirim.tvorogof?eid=ARDhZExJ0oC1m_vTWFRL9qXsn20Eun9R_T6XEjUMiOPcte2p3wHOSbpWWP0rgQLtKhEX5pEPhJ9AUiKe&hc_ref=ARTvd2968ECrsISDfVd6mlE4f01PS33uYOFMLZBhnWKW8QXXhJJ3D0YEsJmg7Jhx0dw&fref=nf
https://teleg.run/pitirimtvorogov
Η φωτογραφία
απεικονίζει χειρόγραφο σημείωμα, τοποθετημένο έξω από την πόρτα του δωματίου
ενός από τους φοιτητές της Ακαδημίας που βρίσκονται σε αυστηρή απομόνωση λόγω
κορονωϊού. Το σημείωμα γράφει: «Χωρίς ψωμί και σούπα | Ένα πολύ μεγάλο
ευχαριστώ | Χριστός ανέστη». Το κτίριο της Θεολογικής Ακαδημίας είχε μπει σε
καραντίνα και αυστηρά μέτρα προστασίας από τις 18 Μαρτίου, και όσοι φοιτητές
είχαν σπίτια να μείνουν, είχαν φύγει. Όσοι έμεναν πολύ μακρυά ή ήταν από άλλες
χώρες, έμειναν στην Ακαδημία. Και αρρώστησαν οι περισσότεροι.
26 σχόλια:
Πρώτη φορά ακούω επίσκοπο να λέει "Λυπηθείτε μας!"
Ας τα διαβάσουν αυτά και όσοι έκαναν του κεφαλιού τους πέφτοντας στην παγίδα του όχλου.
Από τους σημερινούς Πέτρους μην περιμένεις ούτε δικαιολογία ούτε μετάνοια. Είναι γεμάτοι από το ΕΓΩ τους που δεν αφήνει χαραμάδα αυτοκριτικής.
Ευχαριστούμε πολύ για την τεκμηριωμένη ανάρτηση. Ας μελετήσουμε αυτό το κείμενο και ας μετανοήσουμε !
Ουρανοκοσμοπολίτης
Ο επίσκοπος Ζβενίγκοροντ (Πατριαρχείο Μόσχας) Πιτιρίμ Τβορογκόφ, είναι αυτός που χρειάζεται μαθήματα πίστης. Αυτά που λέει, δεν είναι λόγια κληρικού της ορθόδοξης χριστιανοσύνης. Το τελικό συμπέρασμα είναι ένα, πως αγαπάει πάρα πολύ την επίγεια και αμαρτωλή ζωή γι' αυτό και τα λέει αυτά. Εν τέλει, δεν έχει αποδείξεις ότι νοσεί από covid19. Συγνώμη αν ενοχλώ, αλλά είναι σαφές, πως τα λόγια του είναι καθοδηγούμενα, ίδια με αυτά που ακούμε μήνες τώρα, ο νοών νοείτω.
Κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος κ. 9.30 να εκφράζει τις απόψεις του. την ζωή την χάρισε ο Άγιος Θεός και παράλληλα θέσπισε και την ιατρική για να μπορεί να βοηθά τους ανθρώπους. Τα δικά σου λόγια είναι καθοδηγούμενα και εκτός πραγματικότητα. Θυμάμαι μια διαφήμιση που μίλαγε κάποιος ιατρός για την μεταμόσχευση σε ασθενή του. Ο ασθενής νόμιζε ότι του πρότεινε να γίνει ο ίδιος δωρητής και του απαντά διαφωνώ με τις μεταμοσχεύσεις. Οπότε ο ιατρός του λέει έχεις ανάγκη μεταμόσχευσης για να ζήσεις.
Όταν ο κίνδυνος είναι μακριά μας λέμε μεγαλοστομίες όταν πλησιάζει σε μας θερμοπαρακαλούμε για παράταση ζωής. Τίποτα άλλο δεν επιθυμώ να σου πω.
Δεν έχεις ακούσει κ. 10.45 επισκόπους που δεν πάνε όπου φυσά ο άνεμος αλλά προσπαθούν να βοηθήσουν τους άλλους με το να μην τους βάλουν οι ίδιοι στον πειρασμό της δοκιμασίας. .
Αχ! αυτός ο θρησκευτικός φανατισμός. Γράφει κάτι ένας και αμέσως να πολεμήσω τα γραφόμενά του μήπως και πιάσουν χώρο. Μπορεί να βλάψουν όχι τους πιστούς αλλά τους οπαδούς…
Δεν ειναι ευκολο να διακρινει κανεις σε πολλες περιπτωσεις την αληθεια.
Ο Ναος ειναι αγιασμενος,μπορει να πηρε τον ιο,εκτος Εκκλησιας.Αλλα οπως νομιζω,εαν σκοπος του διαβολου ειναι να λιγισει την ψυχη με την οδυνη και τις συμφορες,αποτελεσμα δεν θα ειναι να νικησει περιοριζοντας την δυναμη της ελπιδας στον Θεο?Αυτο δεν θα εχει σαν συνεπεια να σκανδαλισει καποιους εξ αιτιας των οδυνηρων συμβαντων και να επελθη η αθεια?
Ειναι πολλα που δεν γνωριζουμε .
Γιατι δεν επιτρεπει ο Θεος να γινονται θανατικα σε μια ας πουμε ειδωλολατρικη εστια ,ενω ο ειδωλολατρης να πεθαινει ειρηνικα και ο ορθοδοξος μεσα σε πονους.
Εχω περασει απο ιωσεις με τους πνευμονες και γνωριζω τι εστι να μην μπορεις να αναπνευσεις.
Και ειχα κ δικους μου ανθρωπους που ειχαν αναπνευστικα προβληματα και ξερω τι δυσκολες παθησεις ειναι αυτες..Αλλα αν μπουμε σε αυτους τους λογισμους,τοτε γιατι Ο Χριστος ειναι ο ιατρος των ψυχων και των σωματων ημων?Η αδιαφορια ομως της ψυχης,μας θετει σε πιο θανατιφορα παραλυσια.Και ο Χριστος,απο τις κατηχησεις που μαθαμε,θυμιζει στον παραλυτο της Καπερναουμ πως πρωτα εχει αναγκη την
συγχωρηση των αμαρτιων του
και τη θεραπεια του απο τα παθη και επειτα τη θεραπεια του σωματος.
Πρωτιστως η πιστη εχει αξια ,γιατι θυμηθηκα τον αγιο νεομαρτυρα Νικολαο τον Μετσοβιτη,ο οποιος αρνηθηκε την πιστη του οταν καποιοι μωαμεθανοι τον πιεσαν γιαυτο που μεχρι που και τον εντυσαν με τουρκικα ρουχα και πηγε στο Τζαμικαι και ας μελετησουμε τον Συναξαριστη για τα δακρυα μετανοιας που ετρεξαν και ποτισαν τη φυλακη απομονωμενος που ηταν ,χωρις νερο και φαγητο και πως προετοιμαζοταν για το μακαριο τελος του...
Καταδικαστηκε σε θανατο δια πυρας
Το μαρτυριο...
Πρεπει να Μελεταμε τους αγιους ,Τους Μαρτυρες γιατι δεν γνωριζουμε πως θα τελειωσει ο βιος μας.
Δεν δειλιασε!
Για την αγαπη Του Χριστου!
Η ψυχη του ειχε πυρακτωθη απο το αυλον πυρ της Θειας Αγαπης..[+17Μαιου 1617].
Τις ευεργεσιες του αγιου εχουν δεχθη πληθος Θεσσαλων και Ηπειρωτων κ πολλες φορες ο Αγιος εσωσε απο θανατιφορες αρρωστιες,απο επιδρομες ακριδων και πλημμυρες.
Η καρα του φυλασσεται στην Ιερα Μονη Βαρλααμ στα Μετεωρα.
Αν μιλησω κοσμικα,θα πω για καποιον που ταξιδευε σε ολον τον κοσμο,ηταν πλοιαρχος,περασε τον πολεμο του περσικου και γυριζοντας πλεον χαρουμενος και αβλαβης,επεσε απο την ταρατσα σε ενα μικρο ταρατσακι του σπιτιου του 2 μετρων και πεθανε!
Χριστος Ανεστη!
Αν οι δολιοι εχθροι ειναι σε θεση να μας στειλουν στον θανατο,αυτο δεν μπορουμε να το γνωριζουμε η και αν το μαθουμε , αυτα τα γνωριζει Ο Θεος.
Το να απαγγιστρωθουμε ομως απο την Εκκλησια,δεν ειναι λογος η λοιμικη ασθενεια,να μας χωρισει απο Τον Θεο.Αντιθετα νομιζω,πως ολοι εχουμε την δυνατοτητα στη βαθεια μετανοια κ τα αδυνατα παρ'ανθρωποις δυνατα τω Θεω....αλλα δεν θα φθασουμε στην απιστια κ αθεια για να σωσουμε το τομαρι μας.Λυσεις υπαρχουν!
,,,,,
Στην Ελλάδα έχουν γίνει όλοι λοιμωξιολόγοι, επιδημιολόγοι ανώτεροι από τον Τσιόρδα και χωρίς να σπουδάσουν...
Υπάρχουν πολλοί επίσκοποι που αγωνίζονται για τον καλό της ορθοδοξίας αλλά και μερικοί που με τον τρόπο τους διώχνουν τον κόσμο από την εκκλησία.
Kατ΄αρχάς παρατηρούμε ότι ενώ ο Επίσκοπος αποφαίνεται ότι μολύνθηκε μέσα στην Εκκλησία,ταυτόχρονα παραδέχεται ''τα μέτρα προστασίας της υγείας τηρούνταν ΑΥΣΤΗΡΑ σε όλη την ακαδημία,την εκκλησία και τους παρακείμενους χώρους...''.Το απόσπασμα αυτό συν οι συνεχείς εκκλήσεις του να λυπηθούμε αυτόν και τους συλλειτουργούς του πράγματι προκαλούν λύπη αλλά και υποψίες.Ας τονισθεί λοιπόν άλλη μια φορά ότι στον Οίκο του Θεού μεταδίδονται ευλογίες και ΟΧΙ μικρόβια,ΕΚΤΟΣ εάν οι Λειτουργοί Του με υπαιτιότητά τους διώξουν την Χάρη Του.Δηλαδή εάν συλλειτουργούν με αιρετικούς ή σχισματικούς και αχειροτόνητους ή βλασφημούν το Μυστήριο της Θείας Κοινωνίας όπως συμβαίνει σήμερα στην Ρωσία με απολύμανση σε οινόπνευμα της Αγίας λαβίδας μετά την μετάληψη του πιστού και την απαγόρευση χρήσεως(σκούπισμα)του μάκτρου αλλά ατομικής χαρτοπετσέτας.Βλασφημία επίσης η χρήση γαντιών υπό του διανέμοντος το αντίδωρο Ιερέως και απαγόρευση ασπασμού Εικόνων κλπ.Ας συνειδητοποιήσουμε επί τέλους ότι οι πνευματικοί Νόμοι λειτουργούν και κάποιες φορές είναι αμείλικτοι ιδίως για τους έχοντες την Ιεροσύνη παραβάτες.
Να σεβαστούν τις σκέψεις το δοκιμασμένου αυτού Ποιμένα όλοι οι σχολιαστές που γνωρίζουν να κάνουν αντιπολίτευση χωρίς την τεκμηρίωση.
Καλύτερα να τον διώχνουν 11,34 παρά να τον βάζουν μέσα για να πάνε μετά πνευμάτων δικαίων. Ο Επίσκοπος και ο σωστός ιερέας φέρνει ευθύνες δεν μπορεί να οδηγήσει τους ανθρώπους της Εκκλησίας στον σωματικό θάνατο.
Δύο χιλιάδες χρόνια .... πρώτη φορά ακούμε δέσποταδες ...να αποτρέπουν τον κόσμο από τους Ναούς.....!!!
Εξέλειπε η πίστη από κληρικούς καί λαϊκούς..... σημείο των καιρών....
Μέχρι τώρα ίσως φορούσαμε μάσκες διαφανείς καί μέσα στούς Ναούς ....
Τώρα ας φορέσουμε μαύρες.... καί έγχρωμες....!!!
ΔΗΛΑΔΗ, ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΕΝΑΣ ΝΑΟΣ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΕΙ, ΘΑ ΜΕΝΑΤΕ ΜΕΣΑ ΝΑ ΚΑΤΑΠΛΑΚΩΘΕΙΤΕ, ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;;; ΠΑΤΕ ΚΑΛΑ ΜΕΡΙΚΟΙ;;;
Μεταλαβιά: Μπαίνουμε στο Ναό με τη μάσκα... ασπαζόμαστε τίς εικόνες με αυτήν... βγάζουμε την μάσκα... κοινωνούμε καί γιά αποφυγή κορονοϊού..σκουπιζόμαστε με αυτήν.....
Ναι βρε κολασμένε μέσα θα μείνουμε γιατί ο πνευματικός μας λέει ότι μέσα στον Ναό μας προστατεύει η Θεία Χάρις. Εγώ αν μου πει ο πνευματικός μου να κάνω κάτι θα το κάνω γιατί είναι η Φωνή του Θεού. Αλλά από δυσσεβή όπως εσύ τι θα περίμενα να ακούσω από τον κόρακα κρα θα ακούσεις. Πάνω από Εκκλησίες και δεσποτάδες είναι ο Γέροντας. Μόνο έτσι θα πάω καλά στον πνευματικό μου αγώνα.
"ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΧΟΡΟ ΠΟΛΛΆ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΞΕΡΟΥΜΕ..."..
Αν σου πει ο γέροντας σου, αδελφέ, να μείνεις μέσα, μείνε . Με ψεκασμενους δεν μπορώ να τα βάλω. Ευτυχώς οι ιεράρχες μας έπραξαν συνετά. Μακάρι έτσι να πράττουμε κι εμείς.
Μεγάλο μάθημα. Ας το διαβάσουν όλοι όσοι έπαιξαν με τις ζωές μας. Το καλύτερο να πάνε να κρεμάσουν το πετραχήλι τους όσοι δεν άκουσαν την Φωνή της Εκκλησίας. Η οποία τους είπε όχι αυτή την επικίνδυνη περίοδο κόσμο σε ναούς και μοναστήρια.
Αυτοί που ψυχοπονούν τον δεσπότη ας προσευχηθούν καλυτερα να του δώσει ο Θεός μετάνοια και δύναμη ψυχής.
Τον άνθρωπο που δεν έχει πίστη θα τον συμπονέσω και θα προσευχηθώ γιαυτόν. Αν αρχίσω να τον δικαιολογώ βαδίζουμε για αλλού.
Πιστεύω ότι γνωρίζετε το ευαγγέλιο που λέει ότι οι δειλοί ΔΕΝ ΣΩΖΟΝΤΑΙ. Δεν είπε οι πόρνοι, αλλά οι δειλοί.
Αυτό να μας φοβίζει φίλοι.
Αλλά πρέπει να ντραπούμε που ο Θεός μαρτυρείται από απλούς ανθρώπους και όχι από τους "πιστούς".
Βγαίνει σε συνέντευξη ο Οικονομόπουλος ο Νίκος ο γνωστός τραγουδιστής και λέει θα μπορούσα να κοινωνήσω και μετά από λεπρό και ότιδήποτε μολυσματικό νόσημα μπορεί να έχει ο πιο μπροστά από μένα.
Ας προσευχηθούμε για την ολιγοπιστία μας.
Ο 5:41 μμ μάλλον είναι προβοκάτορας.
Το ανησυχητικό είναι ότι τα εννοεί. Δεν λέω για τους χαρακτηρισμούς . Δεν με ενδιαφέρουν. Για τις απόψεις που εκφράζει, λέω. Και είναι πολλοί που λένε τα ίδια ...
Αυτό το μάθημα είναι σπουδαίο και πρέπει να το βάλουν στο μυαλό τους οι ανεγκέφαλοι.
Δημοσίευση σχολίου