Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2010

Σύγκρουση - Αλεξανδρεύς

Σύγκρουση

Κάθε μπουκιά του σιτευτού που καταπίνω
τα ξυλοκέρατα μου αναδεύει στο στομάχι
το δαχτυλίδι σαν κοιτώ στο δάχτυλό μου
αρχίζει στην ψυχή μου μιαν αμάχη.

Τάχα θα σβήσει η μυρωδιά από τους χοίρους
όσα αρώματα κι αν βάλω στο λουτρό μου
και θα μπορέσω να γλιτώσω από τους “φίλους”
ή θα επισκέπτονται το βράδυ τ' όνειρό μου;

Δεν είμ' ό ίδιος πιά· το ξέρω και το ξέρεις
καλύτερα από σε ποτέ μην είχα φύγει
η αγάπη σου γιάτρεψε την πληγή μου
μα κάποτε στο στήθος πάλι ανοίγει.

Ποτέ ξανά στα μάτια δε θα σε κοιτάξω
καλύτερα δούλο τότε να μ' είχες κάνει
κάποτε θέλω πάλι μακριά σου να πετάξω
μέσα μου η πόλη δεν λέει να πεθάνει.

Αλεξανδρεύς

26 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Θέλει ακόμα.
Εχεις γράψει και καλύτερα..
Η έμπνευση δεν έρχεται πάντα.
Πάντως ευχαριστούμε για την προσπάθεια.

Ανώνυμος είπε...

Θα διαφωνήσω με το μήνυμα 9,17 μου αρέσει είναι από τα καλύτερα. Η απλή ανάγνωση μερικές φορές δεν μπορεί να δείξει το βάθος των μηνυμάτων που θέλει να δώσει ο δημιουργός. Ας μην διαβάζει μόνο κάποιος αλλά ας προσπαθεί να εμβαθύνει και να βγάζει συμπεράσματα. Εγώ έλαβα τα μηνύματα που έπρεπε να πάρω. Αλεξανδρέα περιμένω ξανά να σε διαβάσω. Είσαι κάτι το πολύ καλό στον ποιητικό λόγο.

Ανώνυμος είπε...

Είσαι καταπληκτικός νομίζω ότι γνωρίζεις από ψυχολογία καθώς και από την λέξη μετάνοια η οποία δεν είναι κάτι το εδώ και τώρα γιατί θέλει αγώνα να πραγματοποιηθεί καθότι η κάθε «πόλη» μέσα στον κάθε μετανοούντα δεν έχει πεθάνει αλλά κάνει αγώνα να κερδίσει.

Ανώνυμος είπε...

Μια σύγκρουση έχει πάντα νικητές και ηττημένους θα ήταν αυταπάτη να νιώσει κάποιος ότι στην σύγκρουση για αλλαγή πορείας νικητής πάντα θα βγει το καλό η μάχη είναι συνεχιζόμενη και αμφίρροπη.

Ανώνυμος είπε...

Ωραία τα νοήματα τέλειος ο στίχος.

Ανώνυμος είπε...

Βλέπω «σύγκρουση» μεταξύ των ιδικών περί του ποιήματος. Ευτυχώς δεν γνωρίζω από αυτά. Όμως μου άρεσε όταν το διάβασα.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ωραίο Αλεξανδρέα. Μου έκαναν φοβερή εντύπωση οι δύο τελευταίοι στίχοι. Διότι αναλογίζομαι, αν έχει κάποιος μετανοήσει τόσο βαθειά και οριστικά, πως γίνεται να θέλει ή έστω να φοβάται ότι θα θέλει, να ξαναφύγει από τον Πατέρα;
Δύσκολο πράγμα η αληθινή μετάνοια, αλλά πιο δύσκολο να κρατηθείς μέσα στην μετάνοια.
Αλεξανδρέα ευχαριστούμε. Και φυσικά θα διαφωνήσω με τον πρώτο ανώνυμο, που με τόση σιγουριά αποφαίνεται ότι δεν είναι εμπνευσμένο το ποίημα αυτό. Και επίσης νομίζω ότι είναι ένα από τα καλά ποιήματά σου αυτό.
Θα συμφωνήσω, τέλος, και με τους άλλους σχολιαστές πως αξίζει να ασχοληθείς περισσότερο με την ποίηση και γενικά με τον γραπτό λόγο.

Ένας φίλος (όχι πάντως από αυτούς που αναφέρεις στο ποίημά σου!!!)

Ανώνυμος είπε...

Για άλλη μια φορά έδωσες «ρέστα».
Έχεις πάντα κάτι το καλό να πεις και να μεταδόσεις.
Είσαι γεννημένος δάσκαλος.
Τυχερός ο κ. Κωστόπουλος που σε έχει μόνιμο συνεργάτη.
Σε θαυμάζω!!!!

Ανώνυμος είπε...

Έχεις ταλέντο και δεν το καλλιεργείς... σνομπάρεις μάλλον. θα δώσεις λόγο και γι αυτό

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλό όπως πάντα... Κάτι θέλει ακόμα δούλεμα στους τελευταίους στίχους. Θα χαρώ να δω το Β σχεδίασμα. Μην βιαζεσαι.

Ανώνυμος είπε...

Εξαιρετικά υπέροχο. Με έβαλες σε πολλές θετικές σκέψεις. ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

Σύγκρουση την οποία ζω πολλές φορές και εγώ. Κονταροκτυπιέμαι με την διάθεση της αλλαγής πορείας, άλλα οι φίλοι με ελκύουν, και το χθες επειδή δεν ολοκληρώθηκε η μετάνοιά μου, δίνει μάχη με το σήμερα. Πολλές φορές, δεν τολμώ να Τον κοιτάξω, νοιώθω πως ίσος κατά βάθος Τον εμπαίζω…. Αχ μέχρι που θα φτάσει αυτή η σύγκρουση.
Μου έδωσε δύναμη, για πνευματικό αγώνα το δημιούργημα σου αυτό, ας τους άλλους να λένε ότι θέλουν, είναι τέλειο.
Καλή μετάνοια….

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ φίλε που θεωρείς ότι σνομπάρω. έχεις την καλοσύνη να μου ξεδιπλώσεις τη σκέψη σου προκειμένου να την κατανοήσω κι εγώ αφού με ενδιαφέρει; Και κάτι ακόμη λες ότι θα δώσω λόγο και για αυτό. Τι εννοείς και επίσης για τι άλλο θα δώσω κατά τη γνώμη σου;
Περιμένω με αγωνία την ειλικρινή απαντησή σου
Με ευχαριστίες
Αλεξανδρεύς

Ανώνυμος είπε...

Αριστουργηματικό.
Θέλω κι’ εγώ να εκφράσω το θαυμασμό μου. Με θλίψη διάβασα κάποια σχόλια που αποπνέουν κακία. Μην σου τραβούν την προσοχή δεν αξίζει τον κόπο.

Ανώνυμος είπε...

Εγώ που είμαι άσχρεος με τα ποιήματα μου άρεσε πολύ...
Σε βοηθάει...Ευχαριστούμε αλλά επιμένω όπως και μια άλλη φορά το είχα πει για εμάς που δεν είμαστε γνώστες των ποιημάτων ούτε και κατανοούμε το βάθος που έχουν τα ποιήματα ότι πρέπει ο ποιητής και εδώ συγκακριμένα ο Αλεξανδρευς να στέλνει και ένα σχόλιο πάνω στο ποίημα.Μία ερμηνευτική απόδοση.
Δεν ξέρω πως λέγονται αυτά. Αλλά να μας βοηθάει να μπαίνουμε στο βάθος και στην ουσία του ποιήματος.Είμαστε άσχετοι τι να κάνουμε!
Βοήθα Αλεξανδρεα να γίνουμε και λίγο σχετικοί.
Αλλά παρόλο που είμαι άσχετος μου μίλησε το ποίημα. Και μου άρεσε αυτό.
νγς

Ανώνυμος είπε...

το παν ειναι να σου μιλησει χωρις ερμηνευτικη αποδοση...
πετυχε τον σκοπο του...
ωραια Αλξανδρεα...εχει ωραιο υφος..

Αναζητητής

Ανώνυμος είπε...

Και μόνο ότι γράφτηκε μέσα σε μερικά λεπτά της ώρας (λιγότερα από πέντε...) μαρτυρεί την εκρηκτική έμπνευση του Αλεξανδρέα.

Keep ...writing my friend!

Ανώνυμος είπε...

Η Σύγκρουση είναι ακτινογραφία καθενός που κάνει την προσπάθεια να περάσει στην μετάνοια. Πολλές φορές έτσι νιώθω και εγώ. Σε αυτό που ελπίζω είναι στην αμέριστη ειλικρινή αγάπη του Πατέρα και όχι στα εσώψυχα τα δικά μου.

Ανώνυμος είπε...

Μαζί με τους άλλους επαναλαμβάνω ότι είναι εξαιρετικό. Αλεξανδρέα είσαι αχτύπητος.

Ανώνυμος είπε...

Είπα να γράψω την θετική μου γνώμη για το ποίημα αλλά είδα από ελάχιστους κάποια κακία.
Γιατί;
Μάλλον δεν μπορούν να αποδεχθούν ότι κάποιος είναι καλύτερος από αυτούς.
Γράψτε και εσείς κάτι.. για να σας κρίνουμε και όχι κάτω από την ανωνυμία να βγαίνουν κάποια απωθημένα σας.
Είσαι τέλειος στο γράψιμο Αλεξανδρέα.

Ανώνυμος είπε...

Αδελφέ μου δεν είναι κακία.
Οταν κάποιος κρίνει ότι το ποίημα δεν είναι καλό αλλά είναι μέτριο έως χάλια είναι η προσωπική κρίση του καθενός.
Δεν είναι κακία.
Είναι η γνώμη μας.
Ασε λοιπόν τους ποιητές να γράφουν ποίηματα.Μην το παίζουμε όλοι κάτι από αυτό που δεν είμαστε.

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή εσύ το θεωρείς χάλια; Γιατί; Μπορείς να μας το εξηγήσεις; Τι δε σου αρέσει; Τα νοήματα; Η έμπνευση; Η τεχνική; Ο ποιητής;
Αλλιώς κινδυνεύεις να κατηγορηθείς για εμπάθεια και μάλιστα ανώνυμη!!!

Ανώνυμος είπε...

Ασε το διακίωμα σε όποιον θελεί να μην του αρέσει.Δεν είναι αναγκασμένος ο άλλος να εξηγεί για ποιον λόγο δεν του αρέσει...Γιατί να το θεωρείς κακία?
Επειδή κάποιος λέει ότι είναι χάλια η κρύο η οτιδήποτε άλλο?
Ετσι εμένα δεν μου αρέσει.Λεφτά θα πάρεις???
Μπορεί βρε αδελφέ να έχουμε αλλεργία στα ποιήματα και μόλις βλέπουμε ποιήματα η κάποιους που το παίζουν ποιητές(ΟΧΙ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΑ)να μας σηκώνετε η τρίχα!!!
Πως να το κάνουμε...
Πάντως δεν είναι κακία...

Ανώνυμος είπε...

Έχεις ποιητικό τάλαντο. Αξιοποίησε όσο περισσότερο μπορείς τις δυνάμεις σου στον γραπτό λόγο. Διάβασα συνολικά τις παρουσιάσεις σου εδώ και διαπίστωσα ότι είσαι υπέροχος και μπορείς να συνεχίσεις προσφέροντας πάντα κάτι το νέο και το φρέσκο.
Αν. Παρ.

Ανώνυμος είπε...

Μου άρεσε υπερβολικά.
Είσαι αστέρι στο γράψιμο.
Περιμένω καινούργιες δημιουργίες όταν σου έλθει φωτεινή έμπνευση.
Σπύρος Παπαϊωάννου

Ανώνυμος είπε...

Υπέροχο ποίημα έψαχνα για κάτι άλλο -κατά τύχη το είδα- το διάβασα και με γοήτευσε ως σύνολο και ως μήνυμα.