Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2012

Στην Πάτρα ο Σεβ. Αρτέμιος


Αυτό το Σαββατοκύριακο (17 & 18 Νοε. 2012) θα βρεθεί στην Πάτρα ο Σεβ. κ. Αρτέμιος για να προσκυνήσει την Κάρα του Αγίου Ανδρέου.

Την Κυριακή το πρωί θα παρακολουθήσει την Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Πατρών και μετά θα αναχωρήσει.

18 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ενδιαφέρουσα πληροφορία.

Ανώνυμος είπε...

Σε ευχαριστούμε αγαπητέ Τάσο που μας ενημέρωσες για την επίσκεψη του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ράσκας και Πριζρένης Αρτέμιου. Για όσους δεν γνωρίζουν θα αναφέρω ότι ανήκει στην ιστορική τετράδα των πνευματικών παιδιών που πατρός Ιουστίνου Πόποβιτς (Αρτέμιος Ραντοσάβλιεβιτς, Αθανάσιος Γιέφτιτς, Αμφιλόχιος Ράντοβιτς και Ειρηναίος Μπούλοβιτς). Μάλιστα ο Σεβ. Αρτέμιος είναι ο αρχαιότερος της τετράδας και ο πιο πιστός υποστηρικτής των απόψεων του πατρός Ιουστίνου στα ζητήματα των διαχριστιανικών σχέσεων. Όμως η ζωή παίζει τα δικά της παιχνίδια και οι ευρύτερες γεωστρατηγικές ανακατατάξεις στη Χερσόνησο του Αίμου, οι πολιτικές-εκκλησιαστικές εξελίξεις στη Σερβία και ο αγωνιστικός και πολλές φορές επιθετικός, αλλά πάντα ειλικρινής λόγος του Αρτέμιου, να οδηγήσουν στην σύγκρουσή του με τη Σύνοδο της Σερβικής Εκκλησίας αλλά και με τα πνευματικά του αδέλφια, με αποτέλεσμα την απομάκρυνσή του από την επαρχία του, την ιστορική κοιτίδα των Σέρβων το Κοσσυφοπέδιο (Κόσσοβο και Μετόχια). Αυτό, για όσους ασχολούνται με τα ζητήματα της Χερσονήσου του Αίμου, συνεπάγεται ως απώλεια για τους Σέρβους στο φλέγον ζήτημα του Κοσσυφοπεδίου. Εμείς οφείλουμε να τιμούμε πάντα τον Μητροπολίτη Ράσκας και Πριζρένης Αρτέμιο για τους αγώνες του και του ευχόμαστε καλή διαμονή στην πόλη μας. Το μόνο που θα ήθελα να ρωτήσω είναι αν θα κληθεί και από τον οικείο Μητροπολίτη?

Ανώνυμος είπε...

Σε όλες της κατά τόπους Εκκλησίες υπάρχουν προβλήματα. Μερικές φορές παραμένουν άλυτα. Να ευχηθώ σύντομα να τα βρουν και να λυθεί το πρόβλημα.

Ανώνυμος είπε...

Αγιασμένος άνθρωπος

Ανώνυμος είπε...

Δεν θέλει να πειθαρχήσει στην Σύνοδο του Σερβικού Πατριαρχείου και τραβά μοναχικό αβέβαιο δρόμο.

Ανώνυμος είπε...

Με το καλό να έλθει

Ανώνυμος είπε...

Γιατί να έλθει στην Πάτρα; Ψάχνει για οπαδούς στους παλαιοημερολογίτες τους σχισματικούς; Να μνημονεύσει τον Πατριάρχη του και να αφήσει τα υπόλοιπα. Τα γνήσια παιδιά του Οσίου Ιουστίνου είναι αυτού που έχουν κοινωνία με την Αγία Εκκλησία της Σερβίας. Εκκλησία που συνεχίζει την ιερά παράδοση και δεν είναι αποκομμένη από τις Ορθόδοξες Εκκλησίες.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ μας Ιστολόγε αναμένουμε το χρονικό της παραμονής του Μητροπολίτη Αρτεμίου στην Πάτρα με σχετικό ρεπορτάζ από φωτογραφίες.

Ανώνυμος είπε...

σύγχρονος ομολογητής... λίγοι έμειναν... αφορίστηκε και αυτός για σκοπιμότητες... Τον περιμένει δόξης στέφανος

Νησιώτης είπε...

Ο Σεβασμιώτατος είναι ένας σύγχρονος ομολογητής και αυτά που γράφει ο 1:24 είναι σκουπίδια...
Δε ξέρει τι του γίνεται!
Ας ασχοληθεί λίγο να μάθει τα γεγονότα και ας μη βιάζεται να βγάζει τόσο λαθεμένα συμπεράσματα...

Ανώνυμος είπε...

Σίγουρα ευλογία για την Πάτρα μας η παρουσία του Σεβ. Αρτεμίου.

Ανώνυμος είπε...

ΥΠΕΡΟΧΑ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟΝ ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟ.

Ανώνυμος είπε...

και αλλού ήταν υπέροχα για τον ίδιο λόγο...

Ανώνυμος είπε...

Ο Σωτηρόπουλος έλειπε!
Ιφινόης

Ανώνυμος είπε...

Χαιρόμαστε και πονούμε συγχρόνως.Πρέπει να τον στηρίξει ο πιστός λαός!..π

Ανώνυμος είπε...

Ο αναγνώστης των απόψεων στο ιστολόγιο του αγαπητού Τάσου, σχετικά με την παρουσία του Σεβ, Αρτέμιου στην Πάτρα διακρίνει δύο τάσεις: α) αυτούς που είναι υπέρ ή απλώς συμπάσχουν με τον πόνο του επισκόπου Αρτέμιου και β) αυτούς που θεωρούν ότι καλώς εκδιωχθεί, διότι είναι φονταμενταλιστής και δεν θα πρέπει να τον δέχεται κανένας ορθόδοξος, διότι ψάχνει υποστηρικτές. Θεωρώ ότι τα πράγματα πρέπει να τα δει κανείς με ψύχραιμο τρόπο και κάτω από το πρίσμα των πολιτικών εξελίξεων στη Χερσόνησο του Αίμου και στην Σερβία. Πάντοτε τα σημαντικά εκκλησιαστικά γεγονότα ήταν συνδεδεμένα με τις όποιες πολιτικές εξελίξεις. Το ποιος είναι ο γέροντας Αρτέμιος, το γνωρίζουν όλοι όσοι έχουν ασχοληθεί με το ζήτημα του Κοσσυφοπεδίου. Αγωνίστηκε και συνεχίζει να αγωνίζεται για τα δικαιώματα των Σέρβων στο Κοσσυφοπέδιο και όσο ήταν εν ζωή ο μακαριστός Πατριάρχης Σερβίας Παύλος, κανένας δεν είχε πρόβλημα με τον Αρτέμιο και το έργο του ή τουλάχιστον δεν το δημοσιοποιούσε. Μήπως τότε δεν ήταν φονταμενταλιστής? Μήπως τότε δεν ήταν φανατικός και ζηλωτής? Τώρα έγινε ξαφνικά? Ας αναρωτηθούμε ποιες ήταν οι εξελίξεις στη Σερβία τα τελευταία τρία έτη? Τι συνέβη άραγε μετά το θάνατο του Παύλου και ποιες ήταν οι πολιτικές ανακατατάξεις? Μήπως ενόχλησε κάποιους το ότι ο Αρτέμιος δεν δέχθηκε να δει στο Κοσσυφοπέδιο τον αντιπρόεδρο της Αμερικής πριν μερικά έτη??
Ο Αρτέμιος για να θυμόμαστε διαδέχθηκε τον μακαριστό Παύλο στην επαρχία της Ράσκας και Πριζρένης. Ο μακαριστός Παύλος γιατί τον στήριζε? Εγώ προσωπικά διαφωνώ με τον επίσκοπο Αρτέμιο σε αρκετά θέματα και κυρίως στα ζητήματα των διαχριστιανικών σχέσεων, όμως δεν πρέπει να του αποκλείουμε το δικαίωμα στην διαφορετικότητα της απόψεως, διότι αμφισβητώντας τον τρόπο σκέψης του, τον ζηλωτισμό του αν θέλετε, αμφισβητούμε και τον δάσκαλό του τον Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς.
Δεν έχει δίκιο ο αγαπητός 1:24. Δεν ψάχνει υποστηρικτές ο Αρτέμιος στην Ελλάδα. Αν ήθελε θα είχε ήδη φτιάξει σχισματική εκκλησία, διότι έχει πάρα πολλούς οπαδούς στη Σερβία. Αυτό το οποίο έκανε ο Αρτέμιος είναι να ακολουθεί κατά γράμμα τη διδασκαλία του πνευματικού του πατέρα Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς. Ο Ιουστίνος αγωνιζόταν για ολόκληρη τη Σερβία και ο Αρτέμιος αγωνίζεται για το Κοσσυφοπέδιο. Ο Ιουστίνος δεν ήθελε καμία επαφή με τους ρωμαιοκαθολικούς, το ίδιο πράττει και ο Αρτέμιος. Μήπως αυτά τα δύο ζητήματα ήταν τα μεγάλα λάθη του Αρτέμιου και εμπόδιο στις όποιες εξελίξεις? (Κοσσυφοπέδιο και Βατικανό) Αν μου πείτε ότι οι εποχές έχουνε αλλάξει τότε συμφωνώ και εγώ. Αλλά και την εποχή του Ιουστίνου το ίδιο συνέβη, με τη διαφορά ότι γνωρίζουμε το λόγο και ποιοι τον φυλάκισαν στη μονή του. Σήμερα δεν γνωρίζουμε τι συμβαίνει? Και ο Ιουστίνος είχε κατηγορηθεί ως αντιδραστικός και ο Αρτέμιος το ίδιο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο Αρτέμιος δεν θέλει να δημιουργήσει σχίσμα στην Σερβική Εκκλησία. Νομίζω ότι ο διάβολος βρήκε έδαφος στο να διαλύσει την κοινωνία μεταξύ των πνευματικών τέκνων του π. Ιουστίνου. Αν σας κούρασα με τις σκέψεις μου, τις οποίες αυθόρμητα συνέθεσα, ζητώ συγνώμη. Θα μπορούσα να πω πολλά ακόμη αλλά ας το αφήσουμε για κάποια άλλη φορά.
Θα ολοκληρώσω αντιγράφοντας τον 8.58 μ.μ. Χαιρόμαστε και πονούμε συγχρόνως. Πρέπει να τον στηρίξει ο πιστός λαός!

Ανώνυμος είπε...

Eίναι πολλά που δεν γνωρίζουμε και δεν μπορούμε να έχουμε μιά εις βάθος απάντηση νομίζω για το τι παίζεται στην υπόθεση αυτή.Αλλά μιά μερική γνώμη μπορούμε να έχουμε και αυτό ως προς το νόμο.Δεν νομίζω πως θέλει να δημιουργήσει σχίσμα ο π.Αρτέμιος.Κανείς δεν θα το ήθελε αυτό.Οι γέροντες αυτοί εβάδιζαν πάντοτε στα ίχνη των Πατέρων για ασφάλεια και συμφωνώ ως προς αυτό το κομμάτι.Διοτι,την αγάπη για τον Θεό την εκφράζουμε με τις εντολέςΑ!Ι.5-2].Συνεπώς,δεν υπάρχει ζήτημα διαφορετικότητας αφού έχουμε μιάν εγκυρη Διαθήκη που ό,τι έχει γραφεί μέσα,είναι για τον έλενχο της πλάνης,για μιά ζωή όπως τη θέλει Ο Θεός και κανείς δεν μπορεί να την αμφισβητήσει επειδή δεν είναι ανθρώπινη ούτε να προσθέσει κάτι σε αυτήν ούτε και να ακυρώσει.όπως μας λέγει ο Παύλος στους Γαλάτας3-15]ενώ πιο πάνω στοκεφ 3,10-11 αναφωνεί πως είναι καταραμένος όποιος δεν μένει πιστός σε όλα όσα ειναι γραμμένα στο βιβλίο του νόμου.Επομένως η δυγλωσσία κατακερματίζεται αφού υπάρχει η πυξίδα μας εδώ.Αν και ο Παύλος έχει μιλήσει για τις αιρέσεις μέσα στην εκκλησία και πως πολλοί ζουν ως εχθροί του σταυρού γιαυτούς το τέλος θα είναι η καταστροφή.Δεν είναι η διαφορετικότητα αυτή που αποζητούμε εμείς οι πιστοί,αλλά η πιστότητα και η αλήθεια και η ακρίβεια.Διότι όταν οι Γραφές μας λέγουν να έχουμε όλοι το ίδιο φρόνημαΦΙΛ.3-16]που το βλέπουμε αυτό?Ποιά μπορεί να είναι η διαφορετικότητα όταν όλα είναι τακτοποιημένα από τον Δημιουργό μέσα από τις Γραφές?Και εντάξει,ένας πατέρας εάν είχε δυό παιδιά εκ των οποίων το ένα ήταν άπιστο το άλλο πιστό τι θα γινόταν λοιπόν ,θα έπρεπε αυτοί οι δυο να μην μιλούν?όχι βέβαια αλλά εφόσων το πιστό μέλος της οικογένειας δεν ξέφευγε από την πίστη,θα προσπαθούσε να φέρει με την ειρήνη και την προσευχή το άπιστο στην αλήθεια ώστε να σωθεί.Αλλά να παραμείνει σταθερός στην Πίστη και όχι να παρεκλίνει χάριν της αγάπης διότι ο Παύλος στους Εφαισίους μας λέγει ''μη γίνεσθε συμέτοχοι αυτών,των απειθών και ανυποτάκτωνΚεφ.Ε!6-7].Επομένως,δεν τίθεται θέμα διαφορετικότητας ώς προς τα δόγματα γιατί η γραμμή είναι μιά.Γιαυτό και εμείς καλούμαστε να παραμείνουμε σταθεροί σε αυτά που μας παρεδώθησαν και ο καθένας ας αγωνιστεί όπως μπορεί[την πτωχή μου γνώμη είπα]να αγιαστεί μέσα από τον αγώνα του αλλά και για την εκκλησία επειδή το ζήτημα είναι πολύπλοκο και χρειάζεται υπομονή και να μη φύγει κανείς από την Αμπελο αλλά να παραμείνουμε με υπομονή με προσευχή ώστε να δώσει Ο Θεός τη λύση.Ο Κύριος γνωρίζει ποιοι είναι οι δικοί του.Εμείς δεν γνωρίζουμε από νόμους παράβασης Ιεραρχείας.Εμείς το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να κηρύττουμε μετάνοια και να ομολογούμε Πίστη.Ο Θεός ας μας φωτίσει!π

Ανώνυμος είπε...

Τάσο περιμένουμε ρεπορτάζ από την παραμονή του Σεβασμιωτάτου στην Πάτρα