ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 14.1.2016.
Σχετικά μέ τό θέμα τῆς καύσεως τῶν νεκρῶν καί τῆς
δημιουργίας ἀποτεφρωτηρίου στήν Πάτρα, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ.
Χρυσόστομος, ἀπέστειλε στόν Δήμαρχο Πατρέων κ. Κωνσταντῖνο Πελετίδη καί στά
μέλη τοῦ Δημοτικοῦ Συμβουλίου τήν παρακάτω ἐπιστολή:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
Ἐν Πάτραις τῇ 14ῃ Ἰανουαρίου 2016
Ἀριθ. Πρωτ. : 3
Ἀγαπητέ μου κύριε Δήμαρχε,
Ἀγαπητοί μου κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι,
Εὐλογία παρά Κυρίου καί ἀσπασμό πρός ὅλους σας.
Ἐν ὄψει τῆς συζητήσεως στό Δημοτικό
Συμβούλιο τοῦ θέματος περί δημιουργίας στήν Πάτρα χώρου ἀποτεφρώσεως τῶν νεκρῶν,
ὀφείλω ὡς πνευματικός πατήρ καί Ἐπίσκοπος τῆς πόλεως τῶν Πατρῶν καί τῆς Ἱερᾶς
Μητροπόλεως, κατόπιν μάλιστα τῶν πολλῶν συζητήσεων καί τοῦ σχετικοῦ θορύβου πού ἐπικρατεῖ κατ’ αὐτάς τάς ἡμέρας,
ὡς πρός τό ἐν λόγῳ θέμα, νά ἐκθέσω στήν ἀγάπη σας τά κάτωθι καί καθηκόντως ἀλλά
καί ἐν τῷ πνεύματι τῆς
συνεργασίας γιά τό καλό καί τήν πρόοδο τοῦ τόπου μας.
Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία στήν ὁποία ἀνήκει ἡ πλειονοψηφία τοῦ Ἑλληνικοῦ Λαοῦ γιά
λόγους θεολογικούς, ἀνθρωπιστικούς καί κανονικούς, ἀρνεῖται τήν καύση τῶν νεκρῶν,
ἡ ὁποία σημαίνει μηδενισμό, βία καί συμπεριφορά βάναυση ἐναντίον τοῦ ἀνθρωπίνου σώματος, παρέμβαση στή
λειτουργία τῆς φύσεως, ἡ ὁποία κατά τήν ὑπό τοῦ Θεοῦ ὡρισμένη τάξη ἀναλαμβάνει
τό ἒργο τῆς διαλύσεως τοῦ ἀνθρωπίνου σώματος, ἀκόμη δέ σημαίνει καί ἄρνηση τῆς ἀπό
χιλιάδων ἐτῶν παραδόσεως καί βεβαίως αὐτῆς τῆς πίστεως στήν Ἀνάσταση.
Ὃλα τά ἀνωτέρω, περί τῆς Ὀρθοδόξου δηλαδή Θεολογίας καί τά σχετιζόμενα μέ
τήν ἁγία πίστη καί παράδοσή μας, ἴσως νά μή τά συμμερίζονται κάποιοι γιά λόγους
ἰδεολογικούς ἤ ἄλλους. Ὅμως εἶναι ἀδιανόητο νά μή λαμβάνῃ κάποιος ὑπόψη του ὅτι
ἡ Ἑλλάδα ἔχει τή δική της πνευματική ταυτότητα. Καί ἄν αὐτό ἤθελε κάποιος
παραβλέψῃ σέ ἄλλο τόπο, δύσκολα ἤ μᾶλλον ἀδύνατον εὑρισκόμενος στήν Πάτρα,
παρακάμπτει, ἀφοῦ ἡ πόλη μας ἔχει τήν μεγίστη εὐλογία καί χάρη ἀπό τόν Θεό καί
αὐτό τήν καθιστᾶ ξεχωριστή καί τῆς δίδει τήν ἰδιαίτερη ταυτότητά της
παγκοσμίως, νά κατέχῃ τόν Σταυρό τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνδρέου, τήν Ἁγία Κάρα του
καί βεβαίως τόν τάφο του.
Ἀλήθεια, τί θά ἦταν ἡ Πάτρα χωρίς αὐτά; Τί θά ἦτο ἡ Πάτρα χωρίς τήν
πανσεβάσμια Κάρα τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνδρέου; Ἄν εἶχε ἀπό τούς Χριστιανούς υἱοθετηθῇ
ἡ καῦσις τῶν κεκοιμημένων, ἡ Πάτρα θά ἦτο πτωχοτάτη καί ἄσημος, διότι θά ἔλειπε
ὁ μέγιστος θησαυρός της, ἡ Κάρα τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνδρέου.
Εἶναι γνωστή ἡ τακτική τῶν εἰδωλολατρῶν νά καῖνε τά Λείψανα τῶν Ἁγίων μετά
τό μαρτύριο γιά νά ἀφανίσουν τά ἲχνη τῶν ἀγωνιστῶν ὑπέρ τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ καί
τῆς ἀξίας καί σωτηρίας τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου.
Ἀλλά, θά εἴπη εὔκολα κάποιος. Ἤδη ἔχει ψηφισθῆ νόμος ἀπό τήν Βουλή τῶν Ἑλλήνων
καί ἐπιτρέπει τήν δημιουργία ἀποτεφρωτηρίων καί ἑπομένως ἔχει ὁ Δήμαρχος τήν
δυνατότητα ὄχι μόνο νά συζητήσῃ τό θέμα, ἀλλά καί τόν ἀποτεφρωτικό χῶρο νά
δημιουργήσῃ. Οὐδείς δύναται τοῦτο νά ἀμφισβητήσῃ.
Ὅμως σέ ἕνα τόπο τόν ὁποῖο ἀγαπᾶμε καί ἐν τῇ ἐπιτελέσει τοῦ χρέους μας ἔναντι
τοῦ Λαοῦ τόν ὁποῖο ὑπηρετοῦμε, ὀφείλομε νά ἐκφράζωμε μέ ὑπευθυνότητα τίς θέσεις
μας, μάλιστα ὅταν ἔχωμε ὑποθέσεις πού ἅπτονται πνευματικῶν ζητημάτων καί τῆς ὃλης
ὀντότητος καί ὑποστάσεως τοῦ ἀνθρώπου.
Ἀγαπητοί μου ἐπιτρέψατέ μας, ἐν ἀγάπῃ πολλῇ νά εἲπωμεν ὃτι ἡ συζήτηση περί
τοῦ ὡς εἴρηται θέματος καί βεβαίως ἡ δημιουργία ἀποτεφρωτηρίου, οὐδέν ὄφελος
προσπορίζει στήν πόλη μας καί τήν κοινωνία μας, διότι ὑπάρχουν ἄλλα καί μάλιστα
τεράστια προβλήματα πού ταλανίζουν τήν Ἑλληνική κοινωνία καί τήν πόλη τῶν Πατρῶν,
τά ὁποῖα ἔχουν ἄμεση σχέση μέ τούς ζωντανούς καί τήν ποιότητα τῆς ζωῆς καί τήν ἐπιβίωσή
τους καί ὄχι μέ τούς νεκρούς καί τίς τέφρες πού «σκοτώνουν» καί τήν παραμικρή ἐλπίδα
γιά συνέχιση αὐτῆς τῆς πορείας μέ αἰσιοδοξία καί θάρρος καί μέ τήν βεβαιότητα τῆς
αἰωνιότητος.
Τό ποσόν τό ὁποῖον ἀπαιτεῖται ὡς ἐπληροφορήθημεν ἀπό τίς δηλώσεις τοῦ ὑπευθύνου
Ἀντιδημάρχου εἶναι πολύ ὑψηλόν μάλιστα σέ μιά ἐποχή κρίσεως οἰκονομικῆς, ἀνεργίας,
φτώχειας καί ἀνέχειας πού μαστίζει, ὡς μή ὤφελε, τόν τόπο μας.
Εἴμαστε καθ’ ἡμέραν μάρτυρες τῆς ὁδύνης πού περνάει ὁ Λαός μας καί πολλοί,
δυστυχῶς, θά ἔλεγα πάρα πολλοί συμπολίτες μας, ὑποφέρουν ἀκόμα καί ἀπό τήν ἒλλειψη
βασικῶν ἀναγκῶν γιά τήν καθημερινή τους ἐπιβίωση. Γιά τήν ἀντιμετώπιση αὐτῶν τῶν
δυσκολιῶν ὅλοι μας, Ἐκκλησία, Δῆμος καί ἄλλοι φορεῖς ἔχομε ἐνώσει τίς δυνάμεις μας.
Σήμερα, ὁ Λαός μας ἔχει ἀνάγκη ἀπό ἑνότητα καί ὄχι ἀπό ἐνέργειες καί
κινήσεις οἱ ὁποῖες δροῦν ἀντίθετα μέ τήν συνοχή του. Ἐν τῷ πνεύματι αὐτῆς τῆς ἑνότητος,
ἀπευθύνομαι στήν ἀγάπη σας καί γραπτῶς, ἐπαναλαμβάνοντας ὃσα μετά τοῦ κ.
Δημάρχου ἔχομε καί προφορικῶς συζητήσει.
Ἀκόμη, πιστεύομε ὅτι οὐδέν ὄφελος οἰκονομικό θά προσκομίσῃ ἡ λειτουργία τοῦ
ἀποτεφρωτηρίου στήν πόλη μας καί στήν περιοχή μας, ἀφοῦ οἱ ἐπιθυμοῦντες νά καοῦν
μετά θάνατον εἶναι ἐλάχιστοι, ἐξ’ ὅσων δυνάμεθα νά γνωρίζωμε καί τήν ἐνδεκαετῆ
μέχρι τώρα διαποίμανση ὑφ’ ἡμῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν. Τοῦτο συμβαίνει
καί γενικώτερα. Σημειωτέον ὃτι οὒτε στήν Πρωτεύουσα τῆς Ἓλλάδος ἒχει προχωρήσει
τό θέμα δημιουργίας ἀποτεφρωτηρίου.
Ταῦτα μετά πολλῆς ἀγάπης καί θερμῶν εὐχῶν μέ τήν ἐλπίδα ὅτι ὁ λόγος τῆς ἐλαχιστότητός
μας, θά τύχῃ τῆς δεούσης προσοχῆς, ἀφοῦ γνωρίζετε οἱ πάντες πολύ καλά, ὅτι τό
μόνο πού μέ ἐνδιαφέρει εἶναι ὁ Λαός μας καί ὁ τόπος μας, ὅπως βεβαίως καί ἐσᾶς.
Κύριε Δήμαρχε, κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι, γνωρίζετε πόσο σᾶς ἀγαπᾶμε καί
πιστεύομεν ὅτι εἶσθε βέβαιοι ἀπό τήν μέχρι τώρα συνεργασία μας, ὅτι βαθειά εἶναι
ἡ ἐπιθυμία μας νά ἐπιτύχετε στό ἔργο σας γιά τό καλό τοῦ τόπου μας καί τοῦ Λαοῦ
μας. Μέσα ἀπό αὐτό τό πνεῦμα δεχθῆτε καί τήν παρέμβασή μας αὐτή, ὡς μία ἔκφραση
τοῦ ἐνδιαφέροντός μας γιά τήν πρόοδο τῆς κοινωνίας μας.
Μετ’ εὐχῶν ἐν Κυρίῳ καί τιμῆς
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
Ο ΠΑΤΡΩΝ
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
14 σχόλια:
Συγχαρητήρια στον Μητροπολίτη μας. Βάζει τα πράγματα στην σωστή βάση.
Επίσης:
1. Η ταφή είναι σύμφωνη με την παράδοση του ελληνισμού και όχι η καύση.
2. Η ταφή διασώζει την πίστη στην αθανασία και στην ανάσταση και όχι η καύση.
3. Η ταφή είναι αυτή που διέσωσε ανά τους αιώνες τα λείψανα των Αγίων που έχουμε σήμερα και όχι η καύση.
4. Ο τάφος είναι αυτός που μας συνδέει και συναισθηματικά με το νεκρό μας και όχι η σκόνη του νεκρού στο δοχείο.
5. Με την ταφή το σώμα διατηρεί την ιερότητά του και όχι με την καύση.
Βάσει όλων των ανωτέρω με την καύση υιοθετούμε παραδόσεις άλλων λαών και αμφισβητούμε την δική μας.
Ο Απόστολος Ανδρέας προτίμησε τον χιαστί Σταυρό. Και εγώ προτιμώ ως οι πρώτοι Χριστιανοί στο Κολοσσιαίο και αλλαχού να καύσουν στο σώμα μου ώστε δια της τέφρας να ομοιάσω στους χιλιάδες Μάρτυρες της πίστεως στον Χριστό.
Πολλά λέγει η παράδοση της Εκκλησίας τα οποία όμως έχουν ριφθεί ως σκύβαλα στον κάλαθο των αχρήστων
Παρακαλώ δια την ουσία και όχι παραπίπτοντα.
Τους αυτοκτονούντας τους κηδεύουν με ένα παπά. Ως σήμερα τους έβαζαν εκτός κοιμητηρίων.
Οι δια πολιτικού «γάμου» ενωθέντες μετέχουν στην Εκκλησιαστική ζωή.
Θα έγραφα και άλλα αλλά γνωρίζω ότι μάταια θα χάσω τον χρόνο μου εις αυτιά κουφών.
ΥΓ. Και μία προφητεία: για να πάρουν το τυχερό οι παπάδες θα κάνουν μνημόσυνο στους συγγενείς υπέρ αναπαύσεως του αποτεφρωθέντος ή θα ρίξουν και τρισάγια.
Ενθυμούμαι την εποχή του πολιτικού γάμου να ομνύουνε στο όνομα της Εκκλησίας και του ιερού μυστηρίου ο Μητροπολίτης Νικόδημος και οι συγκεντρωμένοι ιερείς στον άγιο Ανδρέας ότι δεν θα λάβουν τυχερό στο μυστήριο του γάμου. Από την επομένη το ξέχασαν. Στον γάμο μου τα πήραν και όταν πάντρεψα φίλους το ίδιο έκανα και κάνουν.
Οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια είναι όλο παγίδες και ο δήμος τώρα θα κάνει αποτεφρωτήριο. Βρεγμένη σανίδα που τους πρέπει.
ΩΡΑΙΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΠΡΑΒΟ!
Ο δήμος να κάνει κανένα άλλο έργο για την ωφέλεια των δημοτών. Αυτό το έργο θα είναι για ελάχιστους και όχι για δημότες. Θα είναι ένα έργο ντροπής. Πρέπει όλοι να ξεσηκωθούμε με αγωνιστικό πνεύμα. Με το που θα ξεκινήσουν τα έργα να μας βρουν μπροστά ως εμπόδιο. Το παράδειγμα των κομουνιστών ας είναι οδηγός μας. Τότε δεν θα μπορέσει τίποτα να κάνει η δημοτική σημερινή αρχή.
Ας φτιάξει και ας καλλωπίσει λίγο το Ναό στο Α΄ Κοιμητήριο που είναι για κλάματα ο κ. Δήμαρχος και μετά ας ασχοληθεί με τα υπόλοιπα. Τόσα χρήματα μπαίνουν στον Ναό αυτό και κάθε φορά που πάω σε κηδεία αγανακτώ. Έχει καταντήσει ερείπιο από τους προηγούμενους και τους τωρινούς. Αν δεν μπορεί να τον φτιάξει ας τον προσφέρει στην Εκκλησία για να τον ευπρεπίσει.
Το αποτεφρωτήριο αφορά όσους θέλουν να καούν, οι οποίοι δεν εμφορούνται από τα πιστεύματα της Εκκλησίας. Ποιός δύναται να τους το αρνηθεί; Και εδώ η Εκκλησία αντιδρά σπασμωδικά, βεβιασμένα και υπεροπτικά, όπως στο θέμα του πολιτικού γάμου, της αποποινικοποίησης της μοιχείας και προσφάτως του συμφώνου συμβιώσεως. Η Εκκλησία απευθύνεται στα μέλη της πρωτίστως. Δεν είναι οι Έλληνες στο σύνολό τους χριστιανοί ορθόδοξοι. Και όσοι νομίζουν πως είναι έχουν παχυλή άγνοια των της πίστεώς των. Η έλλειψη στοιχειώδους κατηχήσεως είναι εμφανέστατη και οδυνηρή! Δεν καλύπτεται με την κατήχηση των παιδιών , που ελάχιστα προσέρχονται στα κατηχητικά σχολεια και δη τα περισσότερα μικράς ηλικίας. Και πώς να μην συμβαίνει αυτό αφού οι γονείς και οι παππούδες είναι ασχετοι με την Εκκλησία, για να μην πώ εχθρικοί- και ποιός φταίει γι αυτό;
Αλήθεια άν ένας πιστός ζητήσει την νεκρώσιμη ακολουθία αλλά επιλέξει την καύση, πού θα στηριχθεί η Εκκλησία και θα του την αρνηθεί; σε ποιά θεολογία;
Αν κάποιος έχει επιλέξει την καύση, αλλά πλησιάζοντας ο θάνατος και ευρισκόμενος σοβαρά άρρωστος στο σπίτι ή στο νοσοκομείο και ζητήσει εξομολόγηση και θεία κοινωνία ο ιερέας θα του το αρνηθεί ή θα του ζητήσει δήλωση μετανοίας;
Θα στήσει η Εκκλησία κανένα μηχανισμό παρακολούθησης των πιστών ή θα ζητήσει ενημέρωση από το αρμόδιο πολιτειακό όργανο;
Επιτλτους η Εκκλησία θα πρέπει να ξαναβρεί την θεολογία της η οποία θα γίνει μαρτυρία και για τους εκτός αυτής. Δεν ζούμε στο Βυζάντιο ( που και εκεί η Εκκλησία είχε εντελώς διαφορετική στάση...). Ζούμε σε εποχή εκκοσμίκευσης. Δεν μπορεί η Εκκλησία να απευθύνεται στο κοινωνικό σώμα θεωρώντας ότι τα μέλη του είναι και μέλη της.ΑΛΛΑΞΑΝ οι καιροί και οι εποχές και δεν επανέρχονται....
ιφ.
Τα όσα παρέθεσε ο ΄΄ιφ΄΄ είναι στα πλαίσια της κοινής λογικής.
Γιατί δεν τα ακούει η διοικούσα εκκλησία;
«Ο βασικός κανόνας της Ορθοδοξίας είναι ότι ο κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να διαλέξει αυτό που θέλει, αλλά αναλαμβάνει και την ευθύνη γι' αυτό που κάνει», τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος σχετικά με το θέμα καύσης των νεκρών.
όλα τα είχε η κουρελού ο φερετζές της έλειπε. βρεγμένο κόπανο θέλει η δημοτική αρχή και οι υποστηρικτές της.
Από πού κι ως πού Ιφ. "αντιδρά σπασμωδικά η Εκκλησία στο σύμφωνο συμβίωσης" των ανωμάλων;
Τι ήθελες δηλαδή εσύ, να μην καυτηριάσει η Εκκλησία με δριμύτητα το καραμπινάτο αυτό αίσχος;
Αν αύριο οι παιδόφιλοι και οι κτηνοβάτες εν ονόματι των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ζητήσουν κι αυτοί θεσμική αναγνώριση δεν πρ΄΄επει να αντιδράσει η Εκκλησία;
Όταν η Εκκλησία μπήκε στον κόσμο δεν απαίτησε να αλλάξει καμμιά νομοθεσία. Εκόμισε ένα τρόπο ζωής που έπεισε και ενέπνευσε, υπογράφοντας με το αίμα της αυτη τη ζωή. Οι κανόνες αφορούν τους πιστούς όχι την πολιτεία ή τους εκτός αυτής. Το ηθος των πιστών πείθει, όχι οι αποστροφές και οι αφοριστικοί και αποτρεπτικοί λόγοι. Το σύμφωνο συμβίωσης αφορά αυτούς που αφορά η Εκκλησία πρέπει να θεολογήσει περί του γάμου και όχι να ηθικολογεί και να πανικοβάλλεται και να πανικοβάλλει. Ζούμε σε εποχές διαφορετικές από αυτές που για αιώνες σαρκώθηκε η χριστιανική πίστη...όσο νωρίτερα το καταλάβουμε τόσο πιο ουσιαστική μαρτυρία θα έχουμε στον κόσμο που χάνεται στον μηδενισμό και την απαξίωση της ζωής. Για δείτε πώς ζούν οι Ορθόδοξοι στη διασπορά. Εκεί που η πολιτεία δεν δίνει σημασία σε καμμιά θρησκευτική πίστη και νομοθετεί κατά το δοκούν και το συμφέρον της πλειονότητος...Ζούμε σε ένα κόσμο πτώσης μη ζητάμε η πολιτεία να σκέπτεται διαφορετικά απο τη στιγμή που η πλειονότητα των πολιτών είναι αδιάφορη,εθρική ή και "χαμένη"...
Άρα και λίγα λέει ο Ιφ.
η θεσμικη αναγνωριση ειναι κοσμικη αναγνωριση. παραξενευονται καποιοι ακομα και ποιμενες στην εκκλησια για τα καμωματα τησ πολιτειας, αλλα πρεπει να το καταλαβουν η πολιτεια τραβα το δρομο της και η εκκλησια το δικο της. ΠΕΡΑΣΑΝ (ΕΥΤΥΧΩΣ) ΟΙ ΕΠΟΧΕΣ ΠΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΣΥΜΠΟΡΕΥΟΝΤΑΝ. καιρος οι ποιμενες και ολοι οι χριστιανοι να ξεβολευτουν και να ζησουν κατα Χριστον ωστε με το παραδειγμα τους και μονο να πειθουν τους ανθρωπους και οχι με φωτοβολιδες του στυλ δεν κανω κηδεια σε αυτους κλπ κλπ. Στο εξωτερικο δηλαδη που υπαρχει η καυση τι γινεται; η εκκλησια πορευεται ο Χριστος ζει και αυτο και μονο πρεπει να μας ενδιαφερει.... τα υπολποιπα θα τα κανονισει Εκεινος
Τι να σου πει κανείς 7:27! Ώστε "ηθικολογεί" η Εκκλησία καυτηριάζοντας το βρωμερό και επαίσχυντο σύμφωνο! Διάβασε λιγάκι εκκλησιαστική ιστορία προτού πιάσεις το πληκρολόγιο και θα δεις ότι οι άξιοι της αποστολής τους ποιμένες δεν κρατούσαν το στόμα τους κλειστό αλλά στηλίτευαν την πολιτική εξουσία του καιρού τους!
Γεμίσαμε ηττοπαθείς φλογοσβέστες!
Δημοσίευση σχολίου