Αγαπητέ κ. Κωστόπουλε,
είδα στο διαδίκτυο
την επίσημη υποδοχή που επιφύλαξε η Ελλαδική Εκκλησία στον Προκαθήμενο της Κοπτικής
Εκκλησίας. Και καλώς έπραξε. Όμως, αν δεν απατώμαι, ο Πατριάρχης των Κοπτών
είναι ο Μονοφυσίτης Πατριάρχης της Αιγύπτου. Όμως, ο Μονοφυσιτισμός έχει καταδικαστεί
ως αίρεση από την Δ΄ Οικουμενική Σύνοδο (Χαλκηδόνα 451 μ. Χ.). Τελικά, είναι «Εκκλησία»
όπως αποφαίνεται και το σχετικό κείμενο της εν Κρήτης Συνόδου, καθώς και για άλλες
ετερόδοξες «Ομολογίες» ή όχι;!
Αν αποδεχτούμε λογικά ως «Εκκλησία»
αυτή των Κοπτών, γιατί να μην αποδεχτούμε και αυτή των Ρωμαιοκαθολικών. Άλλωστε,
ποια Σύνοδος έστω και τοπική, έχει καταδικάσει τον επίσκοπο Ρώμης, τον Πάπα, ως
αιρετικό! Φυσικά, εκκλησιολογικές αποκλίσεις (πρωτείο, αλάθητο, δογματικά (Filioque)
έχουν καταδικάσει τοπικές Σύνοδοι, ποια όμως, με βάση αυτές τις αποκλίσεις,
επίσημα έχει καταδικάσει τον Πάπα και τον Ρωμαιοκαθολικισμό ως αίρεση. Αληθινά το
αγνοώ. Φυσικά δεν ζητώ κάτι το αόριστο, αλλά το όνομα συγκεκριμένης Συνόδου με
συγκεκριμένη καταδικαστική απόφαση!
Και για τα δύο θέματα που
θίγονται σε αυτή την παρέμβαση, θα ήθελα την απάντηση «επαϊόντων», γιατί, έτσι,
δημιουργούνται απορίες, σχόλια, ακόμη και σοβαρά προβλήματα μεταξύ των πιστών,
που δεν ξέρουν τι να πιστέψουν!
Ευχαριστώ
Παναγιώτης Μαρτίνης
22 σχόλια:
Ρητορικά τα ερωτήματά σας. Τον Κόπτη Πατριάρχη τον υποδέχθηκε η Ιερά Σύνοδος στο Συνοδικό. Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος την ονόμασε Εκκλησία. Αντιγράφω από την Εκκλησία της Ελλάδος «Σήμερα, δυστυχώς η καθ’ Υμάς Εκκλησία ως και άπασα η Μέση Ανατολή γίνονται συχνά αποδέκτες βιαίων εκφράσεων θρησκευτικού φονταμενταλισμού, που θέτουν σε δοκιμασία το πιστό ποίμνιο Υμών, το οποίο όμως δίδει εμπράκτως μαρτυρία Χριστού.» (http://www.ecclesia.gr/epikairotita/main_epikairotita_next.asp?id=2005).
Πλήθος κειμένων πολλών Αρχιεπισκόπων Αθηνών τους Ρωμαιοκαθολικούς τους ονομάζουν Εκκλησία. Μόνο τα κείμενα του μακαριστού μεγάλου Αρχιεπισκόπου Χιστοδούλου κατά την επίσκεψη του Πάπα στην Ελλάδα το ομολογούν.
δεν είμαι επαΐων αλλά στο σχολείο για Εκκλησίες μου μιλούσαν
Στην θεολογική Θεσσαλονίκης με έμαθαν.
Οι μονοφυσίτες είναι αιρετική Εκκλησία.
Οι Ρωμαιοκαθολικοί σχισματική Εκκλησία.
Χρήστος Μαυρίδης, πτ. Θεολογίας
Η απάντηση στα ερωτήματα του αρθρογράφου είναι πολύ απλή.
Μετά το 1920, που εκδόθηκε η Εγκύκλιος του Πατριαρχείου περί Οικουμενισμού, όλοι εκκλησίες είναι !
Καί μάλιστα η εκκλησία της Ρώμης είναι και "αδελφή εκκλησία", όπως την αποκαλεί ο Πατριάρχης !
Οι δέ Αρμένιοι και Κόπτες είναι "Ανατολικές Ορθόδοξες (!!!) εκκλησίες", όπως αναφέρουν επίσημα κείμενα, που υπογράφουν κατά καιρούς διάφορες Επιτροπές Διαλόγου του Πατριαρχείου !
Ρωτήστε στο Πατριαρχείο να σας τα εξηγήσουν. Εχουν απαντήσεις για όλα ...
Και βεβαίως, να μήν ακούτε γνώμες Αγίων, όπως του Παισίου που έγραψε Επιστολή νουθεσίας προς τον Αθηναγόρα, ούτε του Πορφυρίου, που διακήρυττε ότι "μόνον η Ορθόδοξη Πίστη είναι η Αληθινή".
Αυτοί δεν ξέρουν, διότι ούτε Μητροπολίτες ήσαν ούτε πτυχίο Θεολογίας είχαν. Δεν μπορούν να συγκριθούν με τους θεολόγους του Οικουμενικού Θρόνου !!
ΔΙΠΤΥΧΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, έτος 1997 επί Αρχιεπ. Σεραφείμ, σελ. 269 "Ζ' Συνοδική Επιτροπή Διορθοδόξων και Διαχριστιανικών Σχέσεων.. ... Γραφείον Αλληλοβοηθείας και Σχέσεων μετά των Ξένων Εκκλησιών", στο ίδιο, έτος 2002 επί Αρχιεπ. Χριστοδούλου, σελ. 365 τα αυτά..., και τανύν επί Ιερωνύμου, και δη ηλεκτρονικώς πλέον,"http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/commitees/relations/relations.htm Συνοδική Επιτροπή επί των Διορθοδόξων και Διαχριστιανικών Σχέσεων.. ... Τομεύς Διαχριστιανικών Σχέσεων: Διμερείς σχέσεις μετά της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, των Παλαιοκαθολικών ως και των Προχαλκιδονίων -Η-ΤΟ ΧΑΛΚ-Η- ΘΕΛΕΙ Η !!!!, αλλά και πιο προχωρημένα πράγματα ήτοι Τομεύς Σχέσεων μεθ’ ετέρων Θρησκειών, Διαθρησκειακαί σχέσεις και διάλογοι... !
Εκκλησίες και οι δύο είναι τα άλλα λόγια για να περνά η ώρα.
Οι επαΐοντες το έχουν επιλύσει το θέμα από δογματικής και θεολογικής πλευράς με βάση τους ιερούς Κανόνες. Το ζήτημα αυτό το συζητούν άσχετοι σκληροπυρηνικοί χριστιανοί στην Ελλάδα και σε Σλαβικές χώρες και οι γνωστοί μας αιρετικοί παλαιοημερολογίτες. Δεν αξίζει τον κόπο να τους δίνει κανένας αξία στις απόψεις τους που πάντα είναι με παρωπίδες.
Περί των ερωτημάτων σας απαντά σοβαρά και υπεύθυνα κ. Μαρτίνη η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος. Όλα τα υπόλοιπα είναι απόψεις χωρίς υπόσταση. Μόνο η Συνοδός εκφράζει την Εκκλησία. Πάντα βέβαια υπάρχου οι υπέρμαχοι των προσωπικών τους απόψεων.
Όσο για τις απόψεις συγχρόνων Αγίων είναι σεβαστές αλλά όχι αποδεκτές αν δεν της επικυρώνει η Σύνοδος.
σοβαρή απορία
Τους Μονοφυσίτες τους καταδίκασε η Δ Οικουμενική Σύνοδος. Για του Παπικούς προχθές ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος αναφέρθηκε σε μια Σύνοδο που καταδίκασε τον Παπισμό μετά τη Φεράρα Φλωρεντία.
Γράφει ο Γόρτυνος Ιερεμίας: «Ἡ ἔκφραση «ἑτερόδοξες Ἐκκλησίες» σημαίνει «αἱρετικές». Καί ἀφοῦ λοιπόν εἶναι αἱρετικές οἱ «ἐκκλησίες» αὐτές, πῶς τίς ἀποκαλοῦμε «ἀδελφές»;
Ότι να ναι ρε φίλε...!!!
Πολλές απαντήσεις θυμήθηκα ότι προσφέρει επί του ερωτήματος Εκκλησία ο κ. Κοτταδάκης. Ανέτρεξα και το διάβασα http://anastasiosk.blogspot.gr/2016/04/blog-post_51.html
Θέλω να σας μεταφέρω από τα πολλά αυτό που διάβασα και το λέει ο Π. Ευδοκίμωφ «Γνωρίζουμε -οι Ορθόδοξοι- πού είναι η Εκκλησία. Αλλά ! Δεν έχουμε την εξουσία να εκφέρουμε κρίση και να πούμε, πού δεν είναι η Εκκλησία» «Ορθοδοξία» σελ. 241 και 409. Αν το μελετήσουν αυτό οι νεόκοποι που κρίνουν και αποφασίζουν μπορεί να κρατήσουν και κανένα δανεικό στις αλάθητες γνώμες τους.
Για μας τους Ορθοδόξους οι Ρωμαιοκαθολικοί είναι αιρετικοί διότι αποσκόπησαν από την Εκκλησία.
Για δε τους Ρωμαιοκαθολικούς οι Ορθόδοξοι είναι αιρετικοί γιατί αποσκόπησαν από την Εκκλησία.
Το ερώτημα μου είναι οι Ορθόδοξοι και οι Ρωμαιοκαθολικοί έχουν σχέση με αυτό που καθαγίασε ο Χριστός;
Προσωπικά αν και Ορθόδοξος αμφιβάλω…..
Είπεν ο Κύριος
« Πάλιν ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ἐὰν δύο ὑμῶν συμφωνήσωσιν ἐπὶ τῆς γῆς περὶ παντὸς πράγματος οὗ ἐὰν αἰτήσωνται, γενήσεται αὐτοῖς παρὰ τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς.
οὗ γάρ εἰσι δύο ἢ τρεῖς συνηγμένοι εἰς τὸ ἐμὸν ὄνομα, ἐκεῖ εἰμι ἐν μέσῳ αὐτῶν. (Ματ 18, 19-20)
Αυτός είναι ο ορισμός της Εκκλησίας.
Όταν δύο ή τρεις συναχθούν στο Όνομα του Χριστού αποτελούν Εκκλησία.
Αυτό που μας ενώνει είναι η παρουσία του Χριστού.
Εκκλησία είναι η κάθε ομάδα δύο ή τριών ατόμων, εκατοντάδων, χιλιάδων εκατομμυρίων.
«Μη φοβού το μικρόν ποίμνιον. ότι ευδόκησεν ο πατήρ υμών δούναι υμίν την βασιλείαν» (Λκ. 12, 32).
Καμιά σημασία η ποσότητα δεν παίζει.
Όλες οι Εκκλησίες στο Όνομα του Χριστού είναι αδελφές Εκκλησίες που οδηγούν στην Σωτηρία.
Εύβουλος
Αν όλες οι εκκλησίες στο όνομα του Χριστου είναι αδελφές και οδηγούν στη σωτηρία, κύριε Εύβουλε, τότε να γίνουμε όλοι Προτεστάντες, παραδείγματος χάριν, ή ρωμαιοκαθολικοί, ή Αγγλικανοί.
Τό δέχεται αυτό ο κ. Βαρθολομαίος ή θα τού κακοφανή ?
Δεν είναι και τόσο αθώο το ερώτημά σας κ. Μαρτίνη. Έχει κάποια παγίδα γιαυτό και δεν θα υπάρξει από τους φερόμενους ως ειδικοί απάντηση. Το Σάββατο πήγα σε μια ομιλία πολυδιαφημισμένη στην Πάτρα για την Σύνοδο της Κρήτης. Άλλα περίμενα να ακούσω και άλλα μας είπε. Ξεκίνησε με τον άγιο Ταράσιο και συνεχώς μας έλεγε για αυτόν. Μας είπε και περί εκκλησιών και ομολογιών και περί αιρέσεων αλλά και αυτά συγκεχυμένα. Συνήθως οι θεολόγοι προσφέρουν μπουφέ. Έχουν πολλά και ο καθένας παίρνει ότι του αρέσει. Έτσι όλοι είναι μέσα στην καλή χαρά.
Καλά Χριστούγεννα εύχομαι σε όλους σας.
Μια ερώτηση θα σου κάνω 3.18 (δεν είμαι αυτός στον οποίο απαντάς) αν είχες γεννηθεί στην Αγγλία τι θα ήσουν τώρα; Και τι θα μας έλεγες; Το ίδιο και για τις χώρες που κυριαρχεί ο καθολικισμός. Όσο για τον Βαρθολομαίο άστον και κοίταξε τον δικό σου Μητροπολίτη ή Αρχιεπίσκοπο. Στις προσευχές σου δεν προσεύχεσαι για τον Βαρθολομαίο αλλά για τον επίσκοπό σου.
Φίλε είμαι οικονομικός μετανάστης. Έφυγα από την Ελλάδα το 2011 διωγμένος από την συγκυρία την οικονομική. Εδώ που έφτασα δεν υπάρχει Εκκλησία Ορθόδοξη. Για να πάω στην πλησιέστερη θέλω αεροπλάνο. Χρήματα δεν διαθέτω για τέτοια «πολυτέλεια». Στην πόλη που εργάζομαι υπάρχει ναός των Καθολικών. Έχω ανάγκη ως άνθρωπος να δω ένα ναό, να ακούσω μια ψαλμωδία, να μου πουν λόγια Χριστού. Όταν αισθάνομαι αυτή την θρησκευτική μοναξιά πάω στους καθολικούς. Έχει βρει ζεστασιά και αγάπη. Δεν κοινωνώ μόνο εκκλησιάζομαι. Τι να μου πει ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και εσύ που ίσος την καμπάνα να την ακούς δίπλα σου. Οι ξυλιές στην πλάτη του άλλου δεν πονούν. Όταν τις φας θα καταλάβεις όπως και εγώ τώρα. Η τηλεόραση για να δω την λειτουργία δεν μου λέει τίποτα. Τα Χριστούγεννα θα πάω στους καθολικούς τους βρίσκω ως διπλανούς ανθρώπους ως καλούς γείτονες αφού δεν υπάρχει εδώ η οικογένειά μου.
Εύβουλος
Για τον ανωνυμο 4,56
Αν γεννιόμουν στην Αγγλια θα ήμουν Αγγλικανος, αν γεννιομουν στην Ιταλια Ρωμαιοκαθολικος, αν γεννιομουν στην Ινδία ινδουιστής, αν γεννιομουν στην Κινα βουδιστής, αν γεννιομουν στη Σοβιετικη Ενωση άθεος, κλπ.
Αν ο Κύριος ήθελε να γίνω Χριστιανός Ορθόδοξος, θα μού εδινε ευκαιρία να γνωρίσω την Ορθοδοξία και να βαπτιστώ. Αν όχι, θα με άφηνε εκεί που είμαι και θα με έκρινε βάσει του νόμου της συνειδήσεως.
Ευρισκόμενοι όμως, χάριτι Κυρίου, μέσα στην Ορθοδοξία, οφείλουμε να έχουμε την αυτοσυνειδησία ότι κατέχουμε την Αλήθεια. Και αυτό πρέπει να το διακηρύττουν πρωτίστως οι Κληρικοί μας. Γι αυτό και είναι στενάχωρο να ακούμε Ανώτατους Κληρικούς να λένε "Ολες εκκλησίες είναι".
Κύριε Εύβουλε δεν μπορώ να σε συμβουλεύσω τίποτα. Το μόνο που μπορώ να πώ είναι να ζητήσης την γνώμη του Πνευματικού σου, έστω τηλεφωνικώς, και να πράξης αναλόγως.
Μην περιμένεις άσκοπα απαντήσεις. Ποτέ δεν υπήρξαν καταδίκες εκτός μεμονωμένων περιπτώσεων χωρίς καμία αξία. Η Ρωμαιοκαθολικοί είναι Εκκλησία και ο Πάπας της Ρώμης έχει το Αρχιερατικό αξίωμα διότι ουδέποτε καταδικάστηκε. Το μόνο επιτίμιο που υπάρχει για να το πω απλά να το καταλάβει ο κόσμος είναι αυτό της ακοινωνησίας. Για αυτό και η Εκκλησία της Ελλάδος Αναγνωρίζει τα μυστήρια του βαπτίσματος, γάμου κλπ ως έγκυρα.
Ευστράτιος Μακρίδης
Σας αναφέρω δύο Συνόδους που έγιναν στην Κωνσταντινούπολη.
Σύνοδος 1838 στην Κωνσταντινούπολη :
«να προφυλάξωμεν τα γνήσια τέκνα της Ανατολικής Εκκλησίας από τας βλασφημίας του Παπισμού … τα βάραθρα των αιρέσεων και τους ψυχοφθόρους κρημνούς της παπικής πλάνης των … ίνα μη απατάσθε από του λοιπού από τα σοφίσματα και καινοφωνίας των ψυχοφθόρων τούτων αιρετικών … της ματαιόφρονος και σατανικής τούτων αιρέσεως»
Σύνοδος 1895 στην Κωνσταντινούπολη:
«Η σημερινή Ρωμαϊκή είναι Εκκλησία των καινοτομιών, της νοθεύσεως των συγγραμμάτων των Πατέρων, της παρερμηνείας της Γραφής και των όρων των Οικουμενικών Συνόδων. Γι’ αυτό ευλόγως και δικαίως αποκηρύχθηκε και αποκηρύσσεται εφ’ όσον μένει στην πλάνη της»
Δημοσίευση σχολίου