Ύστερα από ερωτήματα δημοσιογράφων σχετικά με
προσβλητικές δηλώσεις εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου, στις οποίες
φέρεται να προέβη πρόσφατα στέλεχος της εν Ουκρανία αυτόνομης παρουσίας του
Πατριαρχείου Μόσχας, ο διευθυντής του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας του
Οικουμενικού Πατριαρχείου, Νίκος Παπαχρήστου, δήλωσε:
Ισχυρισμοί ή πληροφορίες
προερχόμενες από οιονδήποτε πως το Οικουμενικό Πατριαρχείο, προκειμένου να
εκχωρήσει τον Τόμο Αυτοκεφαλίας στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, δήθεν
ζήτησε και έλαβε, ή διεκδικεί, οποιασδήποτε μορφής αντάλλαγμα, οικονομικό ή
άλλου είδους, είτε από πολιτικά είτε από εκκλησιαστικά πρόσωπα, είναι απολύτως
ψευδείς, ανυπόστατες και συκοφαντικές.
Ταυτόχρονα, τέτοιου είδους
ισχυρισμοί, είναι και άκρως προσβλητικοί για την Μητέρα Εκκλησία της
Κωνσταντινουπόλεως, από την οποία έλαβαν την Αυτοκεφαλία τους, με ανάλογες και
παρόμοιες διαδικασίες, ακόμα εννέα τοπικές Εκκλησίες, συμπεριλαμβανομένης και
αυτής της Μόσχας.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο
Οικουμενικός Πατριάρχης, σε πρόσφατη ομιλία του, αναφερόμενος στην χορήγηση της
Αυτοκεφαλίας στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, επεσήμανε ότι “η ορθή
εκκλησιολογική απάντηση που έδωσε το Οικουμενικό Πατριαρχείο ήταν και βασίζεται
πάντοτε στην αιώνια παράδοση της Εκκλησίας, εμπνευσμένη από το Ευαγγέλιο, με
σεβασμό στους ιερούς κανόνες και απαλλαγμένη από οποιαδήποτε πολιτική και
διπλωματική πίεση.
Πράγματι, αυτό πρέπει να καταστεί
σαφές υπό το πρίσμα των κατηγοριών και της παραπληροφόρησης που κυκλοφορούν στο
Διαδίκτυο, τα γνωστά fake news, και χρησιμοποιούνται ενάντια στα κανονικά
δικαιώματα του Οικουμενικού Πατριαρχείου”.
Υπενθυμίζεται, επίσης, προς κάθε
ενδιαφερόμενο, ότι την 6η Ιανουαρίου 2019, ο Οικουμενικός Πατριάρχης
Βαρθολομαίος παρέδωσε τον Τόμο Αυτοκεφαλίας στον Μακαριώτατο Μητροπολίτη Κιέβου
και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιο, Προκαθήμενο της Ορθοδόξου Εκκλησίας της
Ουκρανίας, η οποία συγκροτήθηκε από την ενωτική Σύνοδο της 15ης Δεκεμβρίου
2018.
Από την ημέρα εκείνη η νέα
Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας είναι απολύτως αυτοδιοίκητη και έχει
την απόλυτη ελευθερία να διαχειρίζεται τα εσωτερικά της ζητήματα κατά την κρίση
και τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου της.
Η σχέση της με την Πρωτόθρονη
Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως είναι σχέση Μητέρας και Θυγατέρας, ένας ισχυρός
πνευματικός σύνδεσμος που διατηρήθηκε επί αιώνες, από την εποχή του βαπτίσματος
του Αγίου Βλαδιμήρου μέχρι και σήμερα.
Μία σχέση που, όσο και αν
προσπάθησαν και συνεχίζουν να προσπαθούν κάποιοι, προφανώς για τους δικούς τους
σκοπούς, δεν πρόκειται να την διαταράξουν, καθώς η Μητέρα Εκκλησία της
Κωνσταντινουπόλεως μεριμνά πάντοτε, με θυσιαστικό πνεύμα και αυταπάρνηση, για
όλα τα πνευματικά παιδιά της.
8 σχόλια:
Ας τα διαβάσουν αυτοί που παραπληροφορούν και ας κλείσουν τα απύλωτα στοματά τους διότι θα δώσουν απολογία στον Θεό για τις ηθελημένες συκοφαντίες τους προς την Μητέρα Εκκλησία.
«λίθον ὃν ἀπεδοκίμασαν οἱ οἰκοδομοῦντες, οὗτος ἐγενήθη εἰς κεφαλὴν γωνίας· παρὰ Κυρίου ἐγένετο αὕτη, καὶ ἔστι θαυμαστὴ ἐν ὀφθαλμοῖς ἡμῶν … καὶ ὁ πεσὼν ἐπὶ τὸν λίθον τοῦτον συνθλασθήσεται· ἐφ' ὃν δ' ἂν πέσῃ, λικμήσει αὐτόν»
Ας λέγουν ότι θέλουν το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο και ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος έχουν την έξωθεν καλή μαρτυρία. Ας ψάξουν αλλού οι Ρώσοι για σκάνδαλα. Ας ψάξουν στην αυλή του.
π. Νεόφυτος
Το τί μαρτυρία έχει το σημερινό οικουμενικό πατριαρχείο και ο σημερινός πατριάρχης δεν θα τη μάθουμε από σένα.
Θα την μάθουμε από τους μεγάλους αντιοικουμενιστές Ορθόδοξους κληρικούς και θεολόγους!
Αρχ. π. Αντωνίου Ρωμαίου, Σταλάγματα από τα κεραμίδια, εκδ. Εν πλώ, 2015, σελ. 42, 43, 44.
Δεν πρέπει να ταυτίζεται η αυθεντία της Εκκλησίας, η οποία (μέσα στον συνοδικό χαρακτήρα της) έχει οικουμενική εμβέλεια, με την παγκόσμια πολιτική εξουσία άλλων οργανισμών. Πολύ περισσότερο δεν μπορεί να συνδέεται με ένα πρόσωπο ή με ένα νεοπλασματικό συνοδικό υποκατάστατο που στηρίζεται σε καμένες ή ειδωλολατρικά και ανεδαφικά προβαλλόμενες, έστω και κάποτε ένδοξες, δάφνες. Τότε δημιουργείται χωροχρονική απολίθωση της Εκκλησίας.
* * *
Ηγέτης της Ορθοδοξίας δεν είναι δυνατόν να ονομαστεί κανένας θνητός. Ο χαρακτηρισμός αυτός γίνεται δεκτός μόνο έξω από το πλαίσιο της ορθόδοξης Θεολογίας.
* * *
Μόνιμοι Σύνοδοι με de facto-ipso jure δικαιώματα επί άλλων και μάλιστα εξωκλιματικών επισκόπων είναι αμφισβητήσιμης εκκλησιολογικής αυθεντίας. Επίσης είναι απαράδεκτη η διάκριση κάποιας τοπικής Εκκλησίας ως Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας ή Μητέρας Εκκλησίας. Δεν δέχομαι μια τέτοια διαβάθμιση και την θεωρώ ιδεολόγημα. Στην σκέψη μου διαβαθμίσεις μεταξύ επισκόπων και μεταξύ Εκκλησιών παίρνουν την έννοια εκκλησιαστικών νεοπλασμάτων.
Πηγή: www.attikisnikodimos.gr
Γιατί σας πειράζουν οι αλήθειες τις οποίες εκφράζει ένας ιερομόναχος. Οι μεγάλοι αντιοικουμενιστές Ορθόδοξοι κληρικοί και θεολόγοι! είναι αποτειχισμένοι οι στα προπύλαια της αποτειχήσεως. Ουδεμία σημασία έχουν οι λόγοι τους και τα κείμενά τους για την Ορθόδοξη Εκκλησία μας.
π. Νεόφυτος
Προς π. Νεόφυτο 8:58μ.μ.
Οι μεγάλοι αντιοικουμενιστές Ορθόδοξοι κληρικοί και θεολόγοι είναι μέσα στην Εκκλησία όπως και να έχει το πράγμα.
Αυτοί που είναι εκτός Εκκλησίας ή πρέπει να βγουν γρήγορα έξω από την Εκκλησία είναι οι οικουμενιστές που παραχαράσσουν την Πίστη μας. Αυτών οι λόγοι τους και τα κείμενά τους δεν έχουν για την Ορθόδοξη Εκκλησία μας ουδεμία σημασία! Των οικουμενιστών. Όσο υψηλή θέση και αν κατέχουν ΑΝΑΞΙΩΣ.
Όπως η Παλαιά Ρώμη έχασε τον 16ο αιώνα μια για πάντα τους βόρειους Ευρωπαίους με την κοντόφθαλμη πολιτική της έτσι και τον 21ο αιώνα θα χάσει μια για πάντα τους Σλάβους το Φανάρι .
Ο π. Αντωνιος Ρωμαιος μας καλυπτει απολυτως νομιζω. Τα υπολοιπα περισευουν! Ολως ευστόχως
Δημοσίευση σχολίου