Ο Όσιος Επιφάνιος ασκήτεψε στην
περιοχή Κυθρέας. Κατά το Λεόντιο Μαχαιρά, χρονογράφο του 15ου αιώνα, ήταν ένας
από τους 300, μοναχούς και λαϊκούς, που ήλθαν από την Παλαιστίνη στην Κύπρο,
για να αποφύγουν τις διώξεις από τους Μουσουλμάνους. Η Παλαιστίνη και οι
γειτονικές περιοχές της, της Συρίας, της Μικράς Ασίας και της Αιγύπτου, είχαν
ακμαίο μοναχισμό με πολλές Μονές και ασκητήρια και πλήθος μοναχών, αρκετοί από
τους οποίους μαζί με λαϊκούς κατέφυγαν στην Κύπρο, για να σωθούν από την Αραβική
και αργότερα την Οθωμανική καταπίεση. Ο Λεόντιος Μαχαιράς αναφέρει ότι οι 300
μοναχοί και λαϊκοί που ήλθαν στην Κύπρο διασκορπίστηκαν σε διάφορα μέρη της
Κύπρου και αναφέρει τα ονόματα και τους τόπους άσκησης δεκάδων από αυτούς. Από
τις πιο πάνω περιοχές, στην Κύπρο κατέφευγαν, για τους ίδιους λόγους, και σε
διάφορες άλλες εποχές και άλλοι μοναχοί και λαϊκοί.
Ένας από τους 300 που ήλθαν στην
Κύπρο ήταν και σήμερα τιμώμενος Άγιος Επιφάνιος. Δεν υπάρχουν πληροφορίες για
τον τόπο καταγωγής του, το χρόνο γέννησής του, το χρόνο άφιξής του στην Κύπρο
και το χρόνο κοίμησής του. Ο πιο πιθανός τόπος άσκησης του Αγίου στην περιοχή
της Κυθρέας είναι μια από τις σπηλιές–ασκητήρια στην οροσειρά του
Πενταδακτύλου. Ο τάφος του Αγίου ήταν στην περιοχή άσκησής του. Χαρακτηριστικά
ο Λεόντιος Μαχαιράς γράφει ότι «τό κοιμητήριν του εἶνε εἰς μοναξίαν».
Κάποτε, λόγω ερήμωσης της περιοχής, χρειάστηκε να μεταφερθεί η τιμία κάρα και η
εικόνα του Αγίου σε άλλο μέρος. Ο Λεόντιος Μαχαιράς αναφέρει τη μεταφορά τους
στον Κουτσοβέντη, πιθανότατα στη γειτονική Μονή του Αγίου Ιωάννου του
Χρυσοστόμου.
Aνδρέας Χ. Χριστοδούλου
17 σχόλια:
Ο Όσιος Επιφάνιος ο εν Κυθρέα να πρεσβεύει για την μετάνοια του Τάσου και την έναρξη του αντιβλασφημικού αγώνα.
Οι δημόσιες προσευχές σου τέτοιου είδους μου θυμίζουνε τον υποκριτή φαρισαίο της γνωστής παραβολής. Ας είναι μυστικές. Εμάς δεν μας ενδιαφέρουν.
Κάνεις λάθος νεωτεριστή-οικουμενιστή 11:15 μ.μ. Κουταμάρες λές με την παρομοίωση σου με τον φαρισαίο της παραβολής!
Οι καλές δημόσιες προσευχές παρακινούν και άλλους ορθόδοξους να κάνουν προσευχή για να βοηθηθεί ο τάδε Α που έχει εμπλακεί σε αιρέσεις και αιρετικούς και ο άλλος Β. που έχει άλλες κακές απόψεις και συνήθειες.
Οι προσευχές γίνονται όχι για να ενδιαφέρονται οι οικουμενιστές. Αλλά επειδή το θέλουμε για να παρακινούνται και άλλοι ορθόδοξοι να κάνουν προσευχή για τον Τάσο.
Ο Φαρισαίος της παραβολής φαινόταν και επιδεικνυόταν. Σ΄ένα ανώνυμο εξ΄ ορισμού δεν υπάρχει η επίδειξη και η καύχηση ως ανώνυμος που είναι.
Πριν γράψεις καλό είναι αν σκέφτεσαι πρώτα...
Ο σχολιαστής 18-9-2019 2:11 μ.μ. μιλάει για τις δημόσιες προσευχές που γίνονται όχι από επίδειξη αλλά για ωφέλεια και από ειλικρίνεια.
Ιωσήφ
Πριν γράψεις καλό είναι να σκέφτεσαι πρώτα ανώνυμε 11:15 μ.μ. ...
Να σταματήσουν αυτές οι προσποιητές προσευχές υπέρ του Τάσου οι οποίες προκαλούν αηδία σε όσους από μας τις διαβάζουν. Ο συντάκτης τους είναι χειρότερος από φαρισαίος. Να τις κάνει μπροστά στο εικόνισμα και όχι μπροστά στον υπολογιστή.
Δεν είναι προσποιητές είναι ειλικρινείς. Μην γίνεσαι όργανο του διαβόλου ανώνυμε 8:31 μ.μ. με την συκοφαντία.
Ο συντάκτης τους δεν έχει σχέση με τον φαρισαϊσμό. Με τον φαρισαϊσμό έχει σχέση ο οικουμενιστής ανώνυμος 8:31 μ.μ.
Σου εξήγησαν πιο πάνω, ότι "Οι προσευχές γίνονται όχι για να ενδιαφέρονται οι οικουμενιστές. Αλλά επειδή το θέλουμε για να παρακινούνται και άλλοι ορθόδοξοι να κάνουν προσευχή για τον Τάσο". Αλλά φαίνεται είσαι άνθρωπος της ψευτιάς και σε καίνε οι προσευχές όπως καίνε τον διάβολο, γι΄ αυτό θέλεις να πάρεις στο λαιμό σου τον Τάσο. Γι΄ αυτό δεν θέλεις και τις προσευχές. Σκασίλα μας αν σε καίνε οι προσευχές!
Να συνεχίσουν και αυξήσουν τις προσευχές και τις κρυφές και τις φανερές όσοι θέλουν τον φωτισμό και την μετάνοια του Τάσου για να μην πέφτει θύμα των οργάνων του μισόκαλου εξαποδώ.
Το είπαν πιο πάνω αλλά ο οικουμενιστής 8:31 μ.μ. "ουκ ηβουλήθη συνιέναι". Τώρα ισχύει γι΄ αυτόν:
"Ο Φαρισαίος της παραβολής φαινόταν και επιδεικνυόταν. Σ΄ένα ανώνυμο εξ΄ ορισμού δεν υπάρχει η επίδειξη και η καύχηση ως ανώνυμος που είναι.
Πριν γράψεις καλό είναι αν σκέφτεσαι πρώτα...".
Εμένα αηδία μου προκαλεί η υποκρισία και ο φαρισαϊσμός του ανώνυμου 8:31 μ.μ. που δεν αηδιάζει τις ειλικρινείς προσευχές για το καλό του άλλου.
Δεν αποκλείεται να είναι και κανένας βλάσφημος γι΄ αυτό να πειράχθηκε από την προσευχή για έναρξη του αντιβλασφημικού αγώνα.
Ένα λάθος έγραψε ο 11:11 πμ.
Ο χθεσινός Υποκριτής και ΦΑΡΙΣΑΙΟΣ 8,31 Μ.Μ. αηδιάζει τις ειλικρινείς προσευχές για το καλό του άλλου.
Λέει να κάνουμε τις προσευχές στο εικόνισμα, ο 8:31 μ.μ..
Μα καλά δεν ξέρει ο Υποκρίταρος 8:31 μ.μ. ότι οι περισσότερες αναρτήσεις όπου καταχωρούνται οι προσευχές των αναγνωστών υπάρχει εικόνισμα στην ανάρτηση με την εικόνα του αγίου; Η παρούσα είναι εξαίρεση.
Και τα νήπια γνωρίζουν ότι η προσευχή δεν χρειάζεται απαραίτητα και εικόνισμα και ότι μπορεί να γίνει σε κάθε καιρό και τόπο, με ή χωρίς εικόνισμα.
Πόσο βαθιά νυχτωμένος είσαι που ως εικόνισμα βλέπει την φωτό του υπολογιστή στο αγιολογικό θέμα. Μετανόησε και πήγαινε στα εικονίσματα του σπιτιού σου με το φως του καντηλιού να προσευχηθείς και όχι εδώ. Τι άλλο θα διαβάσουμε Θεέ μου!!!!!!
Φαίνεται ο ανώνυμος 5:06 μ.μ. είναι στη ορθόδοξη κατήχηση χειρότερος και από νήπιο. Ακόμα και τα νήπια γνωρίζουν ότι η προσευχή δεν χρειάζεται απαραίτητα και εικόνισμα και ότι μπορεί να γίνει σε κάθε καιρό και τόπο, με ή χωρίς εικόνισμα.
Αυτό δεν θέλει να το καταλάβει ο τυπολάτρης ανώνυμος και ζητεί οπωσδήποτε εικόνισμα για να προσευχηθεί!!!
Να όμως που ο υπολογιστής έχει και εικόνες αγίων, αγιογραφίες και κλείνει το στόμα του τυπολάτρη ανώνυμου!
Και πάλι ο ανώνυμος θέλει εικόνισμα από ξύλο για να προσευχηθεί!!!!
Το άκρως άωτον της τυπολατρείας και της νηπιακής αντίληψης για την προσευχής.
Για την ανώριμη και νηπιακή σκέψη του προσευχή=απαραίτητα εικόνα από ξύλο!!!
Τί άλλο τρελλό και τυπολατρικό-ειδωλολατρικό θα ακούσουμε από ανθρωπους που δεν θέλουν να παραδεχθούν την αλήθεια;
Αναρωτιέται κανείς αν ζουν προ Χριστού ή μετά Χριστόν!!!
Σίγουρα δεν έχουν ανοίξει την Καινή Διαθήκη καθόλου.
Πόσο βαθιά νυχτωμένος και ειδωλολατρικά κατηχημένος είσαι 5:06 μ.μ.;;;
Σου έμαθαν εσένα ότι για να κάνει την προσευχή του ο Χριστιανός πρέπει να έχει παραμάσχαλα και μια εικόνα από ξύλο;
Στον δρόμο που περπατάει δεν μπορεί να κάνει ο Χριστιανός την προσευχή του;
Τί ειδωλολατρίες είναι αυτές εκτός Χριστιανικού Ορθόδοξου πνεύματος;;;;;
Και όλα αυτά για να δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα!!!!!
(( Φαίνεται θα είσαι κανένας που δεν θέλει οι άλλοι ν΄ αλλάξουν προς το καλύτερο (γι΄ αυτό δεν θέλει τις καλές προσευχές για τον Τάσο) για να τους έχει κάποια "παρηγοριά" στην στραβή πορεία του. ))
Ποιός είπε στον ανώνυμο 19-9-2019 5:06 μ.μ εαν κάνουν και προσευχές και στα εικονίσματα του σπιτιού και στα εικονόσματα του υπολογιστή; Το ένα δεν απαγορεύει το άλλο.
Η προσευχή δεν γίνεται άλλωστε στα εικονίσματα , γίνεται στους αγίους.
Ο κάθε Ορθόδοξος μπορεί να προσεύχεται όταν βλέπει και όταν θυμάται τους αγίους, όπου και αν βρίσκεται: στον υπολογιστή, στο δρόμο, στο σπίτι, στην Εκκλησία.
Μην γράφεις σαχλαμάρες ανθρώπου που δείχνει άσχετος με τα Εκκλησιαστικά.
Μάλλον στην πρώτη σειρά ο 12:11 μ.μ. αντί "εάν" ήθελε να γράψει "δεν".
Δημοσίευση σχολίου