Νιγηρίας προς Λεμεσού: Τα Δίπτυχα
δεν είναι προς διαπραγμάτευση
ORTHODOXIA.INFO | Ανδρέας
Λουδάρος
Τις πρώτες αντιδράσεις στους κόλπους της ιεραρχίας του Πατριαρχείου
Αλεξανδρείας προκάλεσαν οι δηλώσεις του μητροπολίτη Λεμεσού Αθανασίου
σχετικά με την μνημόνευση του
νέου Μητροπολίτη κιέβου από τον Πατριάρχη Θεόδωρο στην Λεμεσό την προηγούμενη
εβδομάδα.
Ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας «δεν
δύναται να αναπροσαρμόζει, πολύ δε περισσότερο να θέτει υπό διαπραγμάτευση, τα
Δίπτυχα του Αποστολικού Θρόνου του Αγίου Μάρκου ανάλογα με τα πιστεύματα των
προσκαλούντων Αυτόν» τονίζει στην δήλωση του ο μητροπολίτης Αλέξανδρος
απαντώντας ευθέως στον Κύπριο μητροπολίτη που μίλησε ξεκάθαρα για πιέσεις που
ασκήθηκαν στον Πατριάρχη Αλεξανδρείας να μην μνημονεύσει κανονικά τα Δίπτυχα.
Ο μητροπολίτης Νιγηρίας
ξεκαθαριζει μάλιστα προς τον μητροπολίτη Λεμεσού πως «Δεν κοινωνούμε ενώ
παράλληλα διαλεγόμαστε περί του ορθού. Τούτο, το εκκλησιολογικώς διαχρονικό και
παναληθές, δεν μπορεί ούτε καν υπαινικτικως να αμφισβητείται καθ’ οιονδήποτε
τρόπο».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΝΙΓΗΡΙΑΣ
Ως εκ τούτου, δεν δύναται να
αναπροσαρμόζει, πολύ δε περισσότερο να θέτει υπό διαπραγμάτευση, τα Δίπτυχα του
Αποστολικού Θρόνου του Αγίου Μάρκου ανάλογα με τα πιστεύματα των προσκαλούντων
Αυτόν.
Εξ αλλου, διατηρούμε την
πεποίθηση ότι το ιερώτερο των Μυστηρίων, αυτό της Θείας Ευχαριστίας, και η από
κοινού συμμετοχή σε αυτό, εκφράζει την ορατή ενότητα του σώματος της Εκκλησιας
και αποτελεί το επιστέγασμα της κοινωνίας αδελφών προς αδελφους. Δεν κοινωνούμε
ενώ παράλληλα διαλεγόμαστε περί του ορθού. Τούτο, το εκκλησιολογικώς διαχρονικό
και παναληθές, δεν μπορεί ούτε καν υπαινικτικως να αμφισβητείται καθ’
οιονδήποτε τρόπο.
Ο Μακαριωτατος ήρθη εις το ύψος
των περιστάσεων και της κανονικής τάξεως της Εκκλησίας και προτρέπει, ως ένας
εκ των Πατριαρχών της Ανατολής, του παλαιφατου Πατριαρχείου της Αλεξανδρειας,
όλους τους νεωτέρους αδελφούς το του Κυρίου: «πορεύου και συ ποίει ομοίως».
7 σχόλια:
Σωστή και αυτή η άποψη.
Τώρα αρχίζουν τα γλέντια.
Ελευθερία υπάρχει και ο κάθε Προκαθήμενος μπορεί να μνημονεύει όποιον θέλει.
Αλήθεια!!! αν ο Άγιος Λεμεσού λειτουργήσει με τον άγιο Μόσχας θα του θέση ως όρο την Μνημόνευση του Οικουμενικού Πατριάρχη; Δεν το νομίζω. Γιατί θέτει όρους και κρίνει την στάση του Αλεξανδρείας ή του Αθηνών αργότερα;
Κυρ. Παρασκευόπουλος
Διάβασα τις Δηλώσεις του Λεμεσού και του Νιγηρίας. Με προβλημάτισε ο σχολιασμός του κ. Παρασκευόπουλου και θα κάνω μια προέκταση λίγο μάλλον αυθαίρετη.
Ο Λεμεσού Αθανάσιος έχει αδελφικούς δεσμούς με τον Βατοπαιδίου Εφραίμ. Ο Εφραίμ συνταυτίζεται με τις απόψεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου και στο Άγιο Όρος Λειτούργησε με τον Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίο. Ο Εφραίμ πηγαινοέρχεται στην Κύπρο και στην Λεμεσό. Ο Αθανάσιος θα τελέσει θεία Λειτουργία με τον Εφραίμ;
Οι εξ Ελλάδος Αρχιερείς θα πηγαίνουν στην Κύπρο; Και οι Κύπριοι θα έρχονται στην Ελλάδα;
Εμείς μεταξύ των δύο, με τα 1000 εμπιστευόμαστε τον αντιοικουμενιστή και παραδοσιακό μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιο που δεν υπέγραψε το αιρετικό κείμενο της ψευδοσυνόδου του Κολυμπαρίου!!!!!!
Μπράβο του!!!
Ρ.Ο.
Δεν υπέγραψε μεν αλλά προσκαλεί στην Μητρόπολή του αυτούς που υπέγραψαν τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης όπως τον πρωτοστάτη των αποφάσεων τον Αλεξανδρείας κ. Θεόδωρο και πολλούς άλλους. Κόψε κάτι από τα 1000 γιατί φέρνει και ο Λεμεσού κ. Αθανάσιος ευθηνές. Αν ήταν αντίθετος δεν έπρεπε να προσκαλεί κανένα από όσους υπέγραψαν. Καλύτερα μόνος στις χοροστασίες παρά με αποκλίνοντες –για να μην χρησιμοποιήσω σκληρότερη λέξη- από τα παραδομένα από τους Πατέρες.
Όχι μπράβο του αλλά ντροπή.
Θέλει τσαγανό για να μην υπογράψει ένας επίσκοπος στην ""Σύνοδο"" του Κολυμπαρίου.
Η αλήθεια να λέγεται.
Ο Λεμεσού Αθανάσιος το έπραξε!
9:32 μ.μ.
Είπαμε σε σύγκριση μεταξύ των δύο.
Δημοσίευση σχολίου