Τρίτη 10 Μαρτίου 2020

«Εκκλησιαστικά μέτρα κατά την περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής για τον περιορισμό της εξά­πλω­σης του κορωνοϊού στην πατρίδα μας»


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ    ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ & ΛΑΥΡΕΩΤΙΚHΣ


ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ  -  ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ -    10 Μαρτί­ου 2020

 Θέμα: «Εκκλησιαστικά μέτρα κατά την περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής για τον περιορισμό της εξά­πλω­σης του κορωνοϊού στην πατρίδα μας»
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η εξάπλωση του κορωνοϊού σε όλον τον κόσμο, στην Ευρώπη και φυσικά και στην πατρίδα μας έχει λάβει μεγάλη έκταση και ο έλεγχός της γίνεται όλο και πιο δύσκολος. Αυτός είναι και ο λόγος που οι αρμόδιοι φορείς της πολιτείας προβαίνουν σε αποφάσεις και λαμβάνουν τα ενδεδειγμένα μέτρα: Ματαιώνονται κοινωνικές και καλλιτεχνι­κές εκδηλώσεις, περιορίζονται σημαντικά οι αερο­πορικές πτήσεις, ακυρώθη­καν όλα τα συνέδρια, κλείνουν τα σχολεία, γίνονται αυστηρές συστάσεις για όρους υγιεινής προστασίας και καθαριότητας και γενικά υπάρχει μια συντο­νισμένη προσπάθεια περιορισμού των συγκε­ντρώσεων κόσμου, όλα αυτά με πάσης φύσεως τεράστιο κόστος, προκειμένου να περιοριστεί κατά το δυνατό η δυνα­μική μετάδοσης της ασθένειας. 

Δυστυχώς, μεταξύ των άλλων έχει κηρυχθεί ένας πόλεμος ειρωνειών, πιέσεων, προσβολής των μυστηρίων, ακόμη και των θέσεων της Ιεράς Συνό­δου από ανθρώπους που είτε αγνοούν τη λογική της πίστεως είτε αρνούνται την εμπειρία της ζωής της Εκκλησίας. Ως Εκκλησία και ειδικότερα ως Μητρό­πολη εμείς σεβόμαστε τα αρμό­δια όργανα λήψης αποφάσεων, όπως και τη γνώμη των ειδικών επιστημόνων και επειδή η λειτουργία μας περιλαμβάνει συνάξεις πιστών, μάλιστα στην περίοδο αυτήν της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, δεν αποφαινόμαστε ως ειδικοί ούτε κρίνουμε το αν τα λαμβανόμενα μέτρα είναι υπερβολικά ή όχι, προσπαθούμε όμως να συμβά­λουμε το κατά δύναμιν, χωρίς καθόλου να τραυματίζουμε την ευλάβεια και εμπιστοσύνη στην Εκκλησία μας ή να αναιρούμε τα βιώματα και την εμπειρία της πίστης μας.
Κατόπιν τούτων, αποφασίσαμε, εντός των ορίων της Μητροπόλεως Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, μέχρι τέλος Μαρτίου, να περιοριστούν όσο είναι δυνατόν οι ακολου­θίες, πρωτίστως στις περιοχές όπου κλείνουν τα σχολεία ή λαμβάνονται έκτακτα μέτρα, και ιδίως στους μεγάλους ναούς, όπου οι συνα­θροίσεις των πιστών είναι συνήθως πολυπληθείς. Οι πιστοί προτρέ­πονται να υποκαθιστούν τις κοινές προσευχές με εντονότερη ατομική προσευχή, κάτι που δεν αποτελεί επιπόλαια καινοτομία, αλλά είναι απόλυτα συμβατό και με την παράδοση της Εκκλησίας μας, μάλιστα την μοναστηριακή.
Συγκεκριμένα, μέχρι 31 Μαρτίου:
(α) Δεν θα τελεσθούν οι Κατανυκτικοί Εσπερινοί των Κυριακών, της Β΄ Νηστειών (15 Μαρτίου), της Σταυροπροσκυνήσεως (22 Μαρτίου) και της Γ΄ Νηστειών (29 Μαρτίου), συμπεριλαμβα­νομένων κυρίως αυτών στους οποίους επρό­κειτο να χοροστατήσει ο Μητροπολίτης μας,
(β) Οι καθ’ ημέραν ακολουθίες του Όρθρου, των Ωρών, του Εσπερινού και του Μεγάλου Αποδείπνου, καλό είναι να περιορισθούν ή να τελούνται κατ’ ιδίαν από τους ιερείς,
(γ) Οι ακολουθίες των Χαιρετισμών (Παρασκευές 13, 20 και 27 Μαρτίου) συνιστάται είτε να μην τελούνται ή να τελούνται σε μικρά παρεκκλήσια ή κατά την κρίση των ιερέων,
(δ) Δεν θα τελεσθούν οι Προηγιασμένες, πλην αυτών για τις οποίες έχει ήδη γίνει η εξαγωγή του Αμνού, δηλαδή αυτής της εβδομάδος (Τετάρτη 11 Μαρτίου και Παρασκευή 13 Μαρτίου).
(ε) Οι θείες Λειτουργίες του Μεγάλου Βασιλείου των Κυριακών (Β΄ Νη­στειών, Σταυροπροσκυνήσεως και Δ΄ Νηστειών, αντίστοιχα 15, 22 και 29 Μαρτίου) και φυσικά του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου (25 Μαρτίου), θα τελεσθούν κανονικά και ως προβλέπεται.
Προφανώς όλα αυτά δεν υπονοούν κάποιον φόβο για τη θεία κοινωνία, αλλά προστατεύουν από τον κίνδυνο των συναθροίσεων.
Τέλος, αναστέλλονται μέχρι τέλος Μαρτίου και όλες οι προγραμμα­τισμένες εκκλησιαστικές και ενοριακές δραστηριότητες, κατηχητικές συνά­ξεις, εκδηλώσεις, ομιλίες κ.λπ., οι οποίες σχετίζονται με συναθροίσεις κοινού, όπως και η λειτουργία του Κέντρου Ημέρας της Μονάδας Ανακουφιστικής Φροντίδας "ΓΑΛΙΛΑΙΑ".
Για οποιαδήποτε αλλαγή, θα βγει σχετική ανακοίνωση και για κάθε εξαίρεση και ειδική περίπτωση απαιτείται συνεννόηση με την Μητρόπολη και άδεια του Μητροπολίτου.
Θερμή παράκληση να προσέξουν πάρα πολύ όσοι παρουσιάζουν συμπτώματα γρίπης (βήχα, φτέρνισμα, πυρετό, ίσως κάποια κακουχία, πόνο στον λαιμό κ.λπ.). Γι’ αυτούς επαναλαμβάνουμε όσα είπαμε στην Εγκύκλιο της 27ης Φεβρουαρίου, ότι δηλαδή «επιβάλλεται να αποφύγουν να έρχονται στις ακολουθίες για όσο καιρό χρειάζεται η αποκατάσταση της υγείας τους, ώστε και οι ίδιοι να προστατευθούν και τους υπόλοιπους να προστα­τεύ­σουν. Ἡ Εκκλησία εύχεται και για όσους είναι ασθενείς και για όσους απου­σιάζουν δικαιολογημένα από τη σύναξη. Οι υγιείς προσεύχονται για τους ασθε­νείς από τον ναό και οι ασθενείς για τους υγιείς και τον εαυτό τους από το σπίτι».
Κάθε μέτρο που γκρεμίζει την πίστη και την ελπίδα μας στον Θεό, κάθε τι που προσβάλλει την θεία κοινωνία και τα μυστήρια είναι απορριπτέο. Κάθε τι που σέβεται την κοινωνία και τον συνάνθρωπο αποτελεί έκφραση αγάπης και στον Θεό.


84 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ντροπή του! Δεν το περιμέναμε από αυτόν!

Unexpected Opponent είπε...

O υ δ ε π ο τ ε ακούστηκε η δημοσιεύτηκε είδηση για μετάδοση νοσηματος από τη θεία ευχαριστια : ο άρτος και ο οίνος μ ε τ α β α λ λ ο ν τ α ι σε μ α τ ω μ ε ν ε ς σ α ρ κ ε ς του Kυριου και Θεού και Σωτήρος Xριστου , είναι A σ υ λ λ η π τ ο για την A ν θ ρ ω π ι ν η λογική μ υ σ τ η ρ ι ο , δ ε το κατανοεί το π ε π ε ρ α σ μ ε ν ο μυαλό μας .

Ανώνυμος είπε...

Αν και ημίμετρα είναι σε σωστή γραμμή πλεύσεως. Θα τον λοιδορήσουν οι συστημικοί. Θα τον ευγνωμονούν σε λίγο καιρό που τόλμησε να πει αλήθειες και να τις μεταφέρει στο λογικό ποίμνιό του.
Σας ευχαριστούμε σεβασμιότατε.

Ανώνυμος είπε...

Οι κληρικοι των εσχάτων χρόνων θα είναι χειρότεροι από τους λαϊκούς.

Ανώνυμος είπε...

Απίστευτο! Μα είναι δυνατόν;

Ανώνυμος είπε...

Πρώτε ανώνυμε το διάβασες όλο πριν κρίνεις; Πρόσεξες το πιο κάτω;

"Κάθε μέτρο που γκρεμίζει την πίστη και την ελπίδα μας στον Θεό, κάθε τι που προσβάλλει την θεία κοινωνία και τα μυστήρια είναι απορριπτέο. Κάθε τι που σέβεται την κοινωνία και τον συνάνθρωπο αποτελεί έκφραση αγάπης και στον Θεό."

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 7:58 μμ ποιούς ονομάζεις "συστημικούς"; Είσαι νεωτεριστής και βρήκες αυτή την λέξη για να κατατάξεις τους ανθρώπους που ακολουθούν την εκκλ. Παράδοση;
Επειτα μην τους προκαταλαμβάνεις πριν μιλήσουν.

Και περισσότερο μην τον ερμηνεύεις νεωτερίστικά, γιατί τον παρερμηνεύεις πολύ αν το κάνεις.
Προσέξες τί είπε;
"Προφανώς όλα αυτά δεν υπονοούν κάποιον φόβο για τη θεία κοινωνία, αλλά προστατεύουν από τον κίνδυνο των συναθροίσεων."

Ανώνυμος είπε...

Είναι πολύ μπροστά ο άνθρωπος.... Ας ακολουθήσει και η Σύνοδος... δεν επιβάλλει, συνιστά....

Ανώνυμος είπε...

Πολύ μπροστά ως επιστήμονας. Ως Δεσπότης; Του ξεφεύγει το :Όπου εισι δύο ή τρεις συνηγμένοι... Πρέπει να δικαιολογήσει κάποια πτυχία...

Ανώνυμος είπε...

Όλοι είστε ανώνυμοι. Αν έχετε κότσια πείτε επώνυμα τη γνώμη σας

Ανώνυμος είπε...

ΝΑ ΧΑΊΡΕΣΤΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ.ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ.ΑΝ ΕΊΝΑΙ ΑΛΉΘΕΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΕΡΊ ΙΩΣΗ ΟΠΟΊΟΣ ΕΊΝΑΙ ΆΡΡΩΣΤΟ ΝΑ ΚΑΤΣΕΙ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ.ΠΑΝΤΟΥ ΜΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ.

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο κ.κ. Νικόλαε να λειτουργούν τα τραμ, τα αεροπλάνα, τα καφενεία, τα μανάβικα, αλλά οι εκκλησίες όχι...

Ανώνυμος είπε...

Ένας απλός ιερέας στη Σπιναλόγκα αποδείχτηκε πολύ ανώτερος απ τον Μεσογαίας

Ανώνυμος είπε...

Επιτέλους η φωνή της πίστεως και της λογικής.

Ανώνυμος είπε...

Δεν είναι παράρτημα της αθεης πολιτείας η Εκκλησία σεβασμιωτατε!
"Πειθαρχειν δει Θεώ μάλλον ή ανθρώποις", μας διδάσκετε σεις οι επίσκοποι.
Καρπαζοεισπρακτορες των πολιτικαντηδων έχετε γίνει!

Ενορίτης είπε...

Έστω και τώρα ο Μεσογαίας κ. Νικόλαος τολμάει να μιλάει και να διδάσκει ως Πατέρας και Ποιμένας και όχι ως Δεσπότης.
Του κατασπάζομαι το χεράκι του το αγιασμένο.
Τα παρακάτω τα γράφει το «Πηδάλιο» εκδόσεις Αστήρ, 1990, σ. 243 ) [1η έκδοση: Λειψία, 1800]
Ας σταματήσουν οι άγευστοι της Εκκλησιαστικής ιστορίας και πρακτικής να λένε τις ανοησίες τους. Ας «μορφωθούν» από το Πηδάλιο. Γεμίσαμε θεομπαίχτες που εκ του ασφαλούς μιλάνε. Δεν είδα δεσποτάδες να πηγαίνουν στα Νοσοκομεία να συμπαρασταθούν. Μόνο οι εφημέριοι των Νοσηλευτικών ιδρυμάτων δίνουν την παρουσία τους. Διαβάστε και θα επανέλθω με αν χρειαστεί.
Ενορίτης


"Ιερείς και Αρχιερείς πρέπει εν καιρώ πανώλης να μεταχειρίζονται τρόπον εις το να μεταλαμβάνουν τους ασθενούντας, […] βάλλοντες […] τον άγιον Άρτον […] εις τι αγγείον ιερόν, και εκείθεν να τον λαμβάνουν, ή οι μόρται, ή οι ασθενείς, διά λαβίδος. Το δε αγγείον συν τη λαβίδι να βάνεται εις ξύδι, και το ξύδι να ρίπτεται εις το χωνευτήριον, ή με όποιον άλλον τρόπον δυνηθώσι ασφαλέστερον και κανονικόν"

Σημείωση 1 Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτη] στον κανόνα ΚΗ της ΣΤ Οικουμενικής Συνόδου.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ σωστά μέτρα, προφυλάσσεται η Θ.Λειτουργία της Κυριακής άρα και η Θ.Μετάληψη.
Η μη τέλεση των κατανυκτικών εσπερινών και των χαιρετισμών προαιρετικά, είναι δείγμα οτι και η Εκκλησία μπορεί να "συμβάλει" τελικά τις δύσκολες ημέρες που περνά ο λαός μας.
Ψυχραιμία, σύνεση και κατανόηση απο όλους μας!

Ανώνυμος είπε...

Γιατί πετροβολάτε; Διαβάστε και μετά μιλήστε. Ο άνθρωπος τα λέει υπέροχα και Πατερικά.
Όταν θα αρχίσουν οι κηδείες αυτών που νόσησαν και δεν τα κατάφεραν τότε τι θα πουν οι τσάμπα μάγκες των σχολιασμών;
Και το τραγικότερο στις κηδείας θα πάνε οι μακαρίτες σαν το ‘’σκυλί στο αμπέλι’’ γιατί όλοι εσείς οι πιστοί δεν θα συμμετέχετε μήπως και σας κολλήσει ο νεκρός.
Ας συνέλθουμε… ας αναλάβουμε ως χριστιανοί τις ευθύνες μας.
Α.Μ.

Ανώνυμος είπε...

Η φωνή του ενόχου συμβιβασμού θέλεις να πεις.
Η Εκκλησία μετά τη δοκιμασία που ενεσκηψε λόγω της αποστασίας μας θα έπρεπε να καλέσει το λαό στους ναούς και να πυκνώσει τις λειτουργίες, τα αποδειπνα, τις αγρυπνίες, κηρυττοντας μετάνοια.
Όχι να τα περιορίζει.

Ανώνυμος είπε...

Εσύ τι είσαι;

Unknown είπε...

Εάν για κάποιο λόγο μείνει για μέρες θ.κοινωνια στο Άγιο ποτηριο αλλοιώνεται και μουχλιάζει....γιατί; Ενώ ο αγιασμός όχι! Γιατί αποξηραίνεται ο άγιος Άρτος που φυλάσσεται στο Αρτοφόριο αφού είναι άφθαρτος;..σε περίπτωση που θα υγραίνει μουχλιάζει! Μήπως πρέπει να απομακρύνουμε τα μυστήρια; Ιφ

Ανώνυμος είπε...

Αντε σοβαρεψου λιγάκι που αποκαλείς θεομπαικτες τους ασυμβίβαστους πιστούς που διασωζουν την αξιοπρέπεια του μέλους της Εκκλησίας σε αντίθεση με σένα και το δεσπότη που υποστηρίζεις...

Unknown είπε...

Αντί απομακρύνουμε απομαγευσουμε. Ιφ

Ανώνυμος είπε...

Ο Μεσογαίας πρέπει να υπερασπιστεί κάποια πτυχία και τίτλους (και ας τα θεωρεί "υποδεέστερα" στις συνεντεύξεις του). Σεβαστό είναι αυτό, έχουν και αυτά τον κόπο τους.
Μα όταν είσαι Δεσπότης είσαι Δεσπότης. Πας μπροστά, βρε αδερφέ. Βλέπεις τα πράγματα πιο πνευματικά. Άστα αυτά για τους υπουργούς και τους γιατρούς, που εκεί φθάνουν και αυτά λένε. Είσαι Δεσπότης. Αν εσύ "φοβάσαι", και συνιστάς την ακύρωση της μισής Μεγάλης Σαρακοστής, και αυτό φαίνεται μέσα από το ανακοινωθέν, τί περιμένεις να κάνει ο λαϊκός;
Συνιστάς να μη γίνουν οι Χαιρετισμοί; Στην Βασιλεύουσα απ έξω ήταν το γιαταγάνι του Τούρκου και μέσα στις Εκκλησίες παρακαλούσαν με όλη την ύπαρξη τους την Παναγία γιατί πίστευαν ακριβώς ότι εκεί ήταν η λύση. Δεν περίμεναν σπίτια τους. Εσύ τώρα μας λές να κάτσουμε σπίτια μας και να δούμε τον τροχό της τύχης; Όχι Σεβασμιώτατε, δεν θα περιμένουμε μοιρολατρικά την τύχη μας στα σπίτια μας. Τώρα είναι η ευκαιρία, Δέσποτα, να καλέσουμε όλους τους πιστούς μας στην εκκλησία και να προσευχηθούν γονατιστοί και με πίστη. Και ξέρεις γιατί;Για να μάθουν και να δούν με τα μάτια τους οτι όλες οι κρίσεις ξεπερνιούνται μέσα στην Εκκλησία και τις ακολουθίες της. Σκέψου, απο την μία δείχνεις στο ποίμνιό σου οτι μια σωματική ασθένεια δικαιολογείται να μας κρατήσει σπίτι και να απέχουμε απο την Εκκλησία. Απο την άλλη, πως θα πείσεις, Δεσποτά μου, τον λαϊκό ότι μια πνευματική του ασθένεια, σοβαρότερη της πρώτης, θα λυθεί και θα ξεπεραστεί μέσα από την συμμετοχή στις ακολουθίες της Εκκλησίας μας και των σωτηριωδών φαρμάκων της; Σιγά μη σε πιστέψει. Ή μήπως προτείνει η Μητρόπολη για τις ψυχολογικές ασθένειες τον εγκλεισμό σε ψυχιατρεία;
Επίσης, Δέσποτα μου, άλλο η εκκλησιαστική σύναξη κατα το "οὗ γάρ εἰσι δύο ἢ τρεῖς συνηγμένοι εἰς τὸ ἐμὸν ὄνομα, ἐκεῖ εἰμι ἐν μέσῳ αὐτῶν", και άλλο οι κάθε άλλου είδους συναθροίσεις. Ή όποτε έχουμε λοιμό δεν ισχύουν αυτά; Ας μην αντιγράφουμε κακέκτυπα το κοσμικό πνεύμα. Απλή λογική είναι. Γίνεται κάπου που είναι παρών ο Χριστός να κολλάει και ασθένεια; Γίνεται κάποιος Δεσπότης να μιλάει σαν γιατρουδάκι; Στο βαθμό που δεν συμβαίνει το πρώτο, στον ίδιο βαθμό μας στενοχωρεί το δεύτερο.

παπα-Παύλος Τσιριγώτης

υ.γ. Ανώνυμε 7.43 μ.μ. γενικά σου θυμίζω "μὴ πεποίθατε ἐπ᾿ ἄρχοντας, ἐπὶ υἱοὺς ἀνθρώπων..."

Ανώνυμος είπε...

Οι προτάσεις αυτές προς την μητροπολιτική του περιφέρεια είναι μετρημένες και αποδεκτές. Ας αναλάβουν και οι άλλοι Επίσκοποι και Κληρικοί τις ευθύνες τους.
Στην τηλεόραση την Παρασκευή είδα άδειους σχεδόν ναούς. Την Κυριακή της Ορθοδοξίας ήταν μια απογοήτευση.
Ας δούμε την πραγματικότητα η κατάσταση είναι τραγική. Υπάρχει κίνδυνος. Όποιος θέλει ας γίνει μάρτυρας κορονοιού αλλά δεν του φταίει ο διπλανός του που θα κολλήσει εξαιτίας του.

Ανώνυμος είπε...

Αφησε τις σαχλαμάρες ανώνυμε 8:51 μμ περι ανωνυμίας.
Οσοι γράφουν χωρίς όνομα δεν το κάνουν όλοι απο δειλία.

Ανώνυμος είπε...

Ρίξτε γενναίοι μου αδελφοί μια ματιά στην γειτονική Ιταλία και μετά θρήνος και κλαυθμός. Θα σας φταίει η κυβέρνηση, οι γιατροί… αλλά ποτέ μα ποτέ ο απείθαρχος Λαός.

Ανώνυμος είπε...

"(ε) Οι θείες Λειτουργίες του Μεγάλου Βασιλείου των Κυριακών (Β΄ Νη­στειών, Σταυροπροσκυνήσεως και Δ΄ Νηστειών, αντίστοιχα 15, 22 και 29 Μαρτίου) και φυσικά του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου (25 Μαρτίου), θα τελεσθούν κανονικά και ως προβλέπεται."

Βλέπετε νεωτεριστές; Στις μεγάλες συναθροίσεις των Κυριακών και του Ευαγγελισμού θα γίνουν κανονικά.
Περαστικά στους νεωτεριστές που προσπαθούν να παρουσιάσουν όπως θέλουν τον Μεσογαίας Νικόλαο, με τα νερά τους.

Ποταμίσιος

Ανώνυμος είπε...

Ενορίτη,
ο κανόνας δεν γράφει αυτό που θέλεις εσύ να φανεί. Ο συγκεκριμένος καθαυτό κανόνας, ο ΚΗ, δεν αναφέρει καθόλου για πανώλη ή ποιος να είναι ο τρόπος μετάδοσης σε καιρό πανώλης. Να μιλάμε ξεκάθαρα.
Αυτό που εσύ ρίχνεις τον προβολέα για να στηρίξεις την άποψή σου είναι μια μόνο σημείωση, και τίποτε παραπάνω, με όποια ισχύ μπορεί να έχει αυτή. Ούτε καν ερμηνεία του ΚΗ κανόνα.
Ο Άγιος Νικόδημος το γράφει αυτό διότι συνηθιζόταν από κάποιους ιερείς, προφανώς με λίγη πίστη ή φοβητσιάρηδες, να βάζουν τον Άγιο Άρτο μέσα σε σταφίδα και να κοινωνούν τους αρρώστους, για να μη μαγαρίσουν, και καλά, τα ιερά σκεύη. Ο Άγιος βλέποντας το ασθενές τους, τους λέει να μην το κάνουν αυτό αλλά να μεταχειρίζονται ιερό αγγείο και λαβίδα (όχι μιας χρήσεως κουταλάκι), αλλά μετά την μετάληψη των ασθενών να βάζουν ξίδι και στα δύο και να χύνουν το ξίδι σε χωνευτήρι. Θα αφήσουμε δηλαδή τώρα το καινοδιαθηκικό «Ὁ τρώγων μου τὴν σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἐν ἐμοί μένει κἀγώ ἐν αὐτῷ» και θα ανασύρουμε μια ... σημείωση; Αστείο.

παπα-Παύλος Τσιριγώτης

Ανώνυμος είπε...

Δόξα τω Θεώ. Η Εκκλησία έχει φωτισμένους ιεράρχες.

Ανώνυμος είπε...

Καλό το κήρυγμα και οι μεγάλες κουβέντες. Άλλο το γιαταγάνι και άλλο η επιδημία. Αν θες να μας δείξεις τα πιστεύω σου παπα-Παύλο Τσιριγώτη πήγαινε σε ένα νοσοκομείο και μπες μέσα σε αυτούς που έχουν προσβληθεί από τη νόσο για να δω πόσα απίδια πιάνει το ράσο σου.
Πρόσεξε δεν αμφισβητώ το μυστήριο της θείας Κοινωνίας αλλά αμφισβητώ τις υπόλοιπες μπούρδες.
Πήγαινε χωρίς μέτρα προστασίας να κάνεις επίσκεψη αγάπης στα δωμάτια όσων έχουν την νόσο. Πήγαινε όπως πήγαινε ο Κύριος στα σπίτια των ασθενών. Δεν σε γνωρίζω παπά μου αλλά μου την έδωσε διαβάζοντας τα θεολογικά εκ του ασφαλούς.
Εδώ στην Πάτρα στο νοσοκομείο του Ρίου υπάρχει ένας παπάς που το οργώνει. Θέλω να πιστεύω ότι είναι εκεί και τώρα γιατί δεν έχω πάει. Πρώτα πήγαινα μερικές φορές. Φοβάμαι το ομολογώ. Εσύ όμως, και οι υπόλοιποι τριακόσιες παπάδες της περιοχής δεν έμαθα να πάτε όλοι μαζί να κάνετε λιτανεία με την θαυματουργή εικόνα στους αρρώστους. Αν σας δω όχι τους 300 άλλα και 150 τότε θα ζητήσω επώνυμα συγνώμη. Το γράφω αυτό γιατί μου είπαν ότι ο ιερέας στους χαιρετισμούς παραπονιόταν που ο ναός δεν είχε κόσμο. Αφού δεν πάει ο κόσμος ας πάνε να γεμίσουν τον Ναό και μετά τους διαδρόμους και τα δωμάτια οι σεβάσμιοι κληρικοί.
Ειδάλλως από λόγια χόρτασα.
Τέλος συντάσσομαι με την δέσμη μέτρων του Άγιου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. κ. Νικολάου.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον πατέρα Παύλο Τσιριγώτη για το πολύ φωτισμένο του σχόλιο!!!
Και φορά είχε κάνει παρέμβαση πολύ φωτισμένη!!!
Αν είναι δυνατόν θέλουμε συχνότερα τις παρεμβάσεις του.

Αντιαιρετικός και Αντιοικουμενιστής

Ανώνυμος είπε...

Ασχετο εντελώς το σχόλιο 10:05 μμ.

Ανώνυμος είπε...

Οικουμενιστή Ιφ. τα Μυστήρια δεν τα έχουμε "μαγεύσει" για να τα "απομαγεύσουμε"!!
Αν τώρα απιστείς στα θαύματα που συμβαίνουν μόνο στην Ορθοδοξία, τότε εσύ είσαι ο άπιστος και εσύ έχεις πρόβλημα απιστίας και όχι η Εκκλησία!!!

Αντιαιρετικός και Αντιοικουμενιστής

Ανώνυμος είπε...

Ευγε στον π. Παύλο Τσιριγωτη που επιστομησε τους υποστηρικτές του μητροπολίτη.
Κανονικά πρέπει οι ενορίτες των ναών της Μεσογαίας να πάνε ομαδικά να εκκλησιαστουν τις ημέρες που προβλέπονται και να τους αποπέμψει ο μητροπολίτης και οι ιερείς του.

Ανώνυμος είπε...

Και με πολλά πτυχία...
Αυτό το "ξέχασες"...

Ανώνυμος είπε...

Στην Ελλάδα τα ελάσσονα τα κάνουν μείζονα θέματα. Πάντα θα υπάρχει ο διχασμός με τα υπέρ της μια πλευράς και τα κατά της άλλης. Εγώ εδώ στην αλλοδαπή τέτοιο πρόβλημα δεν έχω. Δεν υπάρχει ορθόδοξος ναός ποτέ δεν πάω στους αιρετικούς παπικούς οπότε δεν εκκλησιάζομαι. Ο πατέρας μου που ζει στην Ελλάδα και έχει προβλήματα υγείας και ξημεροβράδιαζε σε εκκλησίες και συγκεντρώσεις χριστιανικές τώρα δεν πάει πουθενά. Δεν νομίζω ο Θεός να τον τιμωρήσει.

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Νομιζω η ανακοινωση, δεν εχει να κανει με την προσελευση στις Ακολουθιες λογω της μαστιγας του Κορονοιου,αφου υπαρχουν ανθρωποι που ειναι στο κρεβατι του πονου και αλλοι διακονουν απο εναν εως και τρεις δικους τους γεροντες και οι μετακινησεις τους στην εκκλησια δεν ειναι τακτικες για το διαστημα αυτο , αλλα η ανακοινωση εχει σχεση με την εξαπλωση της νοσου στις συναξεις οταν μεσα σε αυτες τις λατρευτικες συναξεις,πηγαινουν ατομα με ιωσεις καθε ειδους, αψηφωντας τους κινδυνους να κολλησουν τον πλησιονκαι που επειδη η ασθενεια εχει παρει διαστασεις πανουκλας,ειναι επικινδυνο και για τα παιδια μας αλλα και για αλλες ευπαθεις ομαδες.Αυτο δεν εχει να κανει με την Θ.Κοινωνια, περι αμφισβητησης μερικων .Ολα μπορει να κλεισουν,οβιδες να πεφτουν,αλλα η Εκκλησιες ειναι και πρεπει να ειναι ανοιχτες για τον λαο.Ειναι η ελπιδα μας ,το Φως μας ,η μανα μας η εκκλησια,ειναι η ανοιχτη αγκαλη της προς παντας ,πλην πρεπει και εμεις να προσεχουμε.Το να προσεχω δε σημαινει πως δεν πιστευω,πιστευω πρωτιστως αγαπω Τον Θεο και τον πλησιον μου ομοιως.
Οποιος γινει καλα απο την ιωση του,επιστρεφει στις Ακολουθιες του ,αλλιως εαν παρουσιασει και κορονοιο,απο τον γιατρο να μπει σε καραντινα...

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 12.55
μήπως τελείς λίγο υπο σύγχυση; Βρε αδερφε, σου αρέσει ο παπάς που είναι στο Ρίο. Γιατί; γιατί φέρνει τον Χριστό και την Εκκλησία στους αρρώστους. Και γω μαζί σου, τον πάω. Σου αρέσει και ο Μεσογαίας που κλείνει τις Εκκλησίες και τις ακολουθίες, που ιδιαίτερα θα βοηθούσαν τους αρρώστους ή αυτούς που θέλουν, τέλος πάντων, να συναχθούν επι το αυτό. Να ικετεύσουν τον Παναγία για το κακό αυτό. Σου αρέσει και αυτό, που είναι σε αντίθετη γραμμή με το προηγούμενο. Ο ένας φέρνει την Εκκλησία, ο άλλος "διώχνει" απο την Εκκλησία. Είμαστε σοβαροί; Τουλάχιστον να έχουμε μια εσωτερική συνέπεια και ας τα βρίσκουμε με τον εαυτό μας.

παπα-Παύλος Τσιριγώτης
υ.γ.
1.Μια φιλική συμβουλή. Μην δένεσαι τόσο με πρόσωπα. Οδηγείσαι σε αντιφάσεις.
2.Πολύ δύσκολα θα μάθεις τί κάνει ο κάθε παπάς.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλά τα είπε ο Δεσπότης

Ανώνυμος είπε...

Προς π. Παύλο Τσιριγώτη

Καλό είναι να είμαστε προσεκτικοί όταν διαβάζουμε, ώστε να μην εκτιθέμεθα, λέγοντας και γράφοντας άστοχα.

Ο μεν Κανόνας είναι άσχετος προς το θέμα, ωστόσο ο Άγιος Νικόδημος παίρνει αφορμή ("όθεν") για να αναφερθεί σε ένα άλλο, επίκαιρο θέμα της εποχής του. Ο Κανόνας αναφέρεται για κάποιους που αναμίγνυαν σταφύλια με τα Άχραντα Μυστήρια. Το σχόλιο, όμως, του Αγίου Νικοδήμου, γραμμένο σε εποχή κατά πολύ μεταγενέστερη εκείνης στην οποία γράφτηκε ο Κανόνας, αφορά στον τρόπο μετάδοσης των Αχράντων Μυστηρίων σε ασθενείς που έχουν προσβληθεί από πανούκλα, σε καιρό επιδημίας της νόσου.

Ο Άγιος Νικόδημος, κάθε άλλο παρά "νεωτεριστής" και "οικουμενιστής" (sic), δεν συμβουλεύει να μεταλαμβάνουν οι νοσούντες ομού με τους υγιείς, με τον συνηθισμένο τρόπο. Ίσως δεν διέθετε την πίστη και την θεολογική κατάρτιση των σημερινών λαύρων πιστών, κληρικών και λαϊκών, που επικαλούνται την δύναμη των Μυστηρίων ως αποτρεπτική της μετάδοσης μολυσματικών νοσημάτων, πανούκλας στην εποχή του, λοίμωξης από κορωνοϊό (ή και HIV) στη δική μας εποχή...

Εν πάση περιπτώσει, ο Άγιος Νικόδημος συμβουλεύει οι ασθενείς να κοινωνούν με ειδικά σκεύη, όχι με την λαβίδα που κοινωνούν οι υγιείς και, μάλιστα, τα σκεύη αυτά στη συνέχεια να απολυμαίνονται, με τον τρόπο της εποχής εννοείται, με ξύδι. Θα τον εγκαλέσετε πάτερ μου και τον Άγιο Νικόδημο, επειδή κρίνει πως τα σκεύη που δέχτηκαν το Σώμα και το Αίμα του Χριστού χρειάζονται απολύμανση, προφανώς για πρόληψη της μετάδοσης της νόσου; Περί αυτού πρόκειται, αυτή είναι η ουσία του συγκεκριμένου σχολιασμού, ο οποίος ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΓΑΝΤΙ με τους προβληματισμούς και τις συζητήσεις της επικαιρότητάς μας.

Με σεβασμό.

Ανώνυμος είπε...

Πιστεύω η επίσημη εκκλησία κάνει ένα μεγάλο λάθος. Συγχεει την συνάθροιση στους ιερούς ναούς με την θ. Μετάλήψη. Όσον αφορά την θ. Μετάλήψη δεν τίθεται καν συζήτηση είναι αποδεδειγμένο στους αιώνες ότι ουδείς ασθενήσε από αυτήν. Αλλά για μένα το μεγάλο λάθος γίνεται στο ότι θα έπρεπε και οι ιερείς να συστήνουν κάποια μέτρα στους πιστούς. Καθώς επίσης και σε κάθε ναό έπρεπε να τελουνται οι ακολουθίες με ανοιχτά όλα τα παράθυρα και πόρτες ώστε να αεριζεται επαρκώς ο χώρος.η πίστη είναι μέσα στον καθένα μας και ότι και να πουν στον αληθινό χριστιανός είναι αδύνατον να του αλλάξουν την δύναμη της πίστης του. Φτάνει πια με τους φανατικούς που μόνο κακό κάνουν στο σώμα της εκκλησίας.

Ανώνυμος είπε...

Ωραία τα λες παπα-Παύλο, τώρα που ο ιός είναι ακόμα μακριά από το Τσιρίγο.
Για να σε δω με 20 κρούσματα και 2 νεκρούς στο Τσιρίγο, τι θα λες και τι θα κάνεις...
Όταν θα σκέφτεσαι όχι τον εαυτό σου αλλά την παπαδιά σου (;), τα παιδιά σου (;), έστω το ποίμνιό σου.
Όταν θα ακούσεις τον γιατρό να σου λέει ότι ξέρει πως χωρίς ΜΕΘ η μάνα σου ή η παπαδιά σου (;) θα πεθάνει, αλλά παρόλα αυτά δεν μπορεί να την βάλει γιατί θα δώσει προτεραιότητα σε νεώτερους, με μεγαλύτερη πιθανότητα επιβίωσης!!! Το λένε ήδη στην Ιταλία.

Πιστεύουμε στο διαρκές θαύμα της Θείας Ευχαριστίας. 2000 χρόνια ζωής της εκκλησίας και δεν υπάρχει καμία μαρτυρία να κόλλησε κανείς αρρώστια από την Θεία Κοινωνία, ούτε καν σε νοσοκομεία Λοιμωδών. Όμως η προσέλευση σε πολυπληθείς ακολουθίες είναι άλλο. Θα κολλήσουν και χριστιανοί πιστοί, και παπάδες και δεσποτάδες. Έχεις σκεφτεί ότι η εκούσια έκθεση σε τέτοιο κίνδυνο (που μπορεί να αποδειχθεί και μοιραίος) μπορεί να σου λογιστεί (εκτός από ανοησία) ως αυτοκτονία;;;

Η προσευχή δεν γίνεται μόνο "οὗ εἰσι δύο ἢ τρεῖς συνηγμένοι", σε άλλο σημείο λέει "σὺ δὲ ὅταν προσεύχῃ εἴσελθε είς τὸ ταμεῖον σου καὶ κλείσας τὴν θύραν σου πρόσευξαι...". Κανείς δεν είπε να σταματήσει η προσευχή. Το αντίθετο! Είναι καιρός για πιο έντονη προσευχή, να βοηθήσει ο Θεός τον κόσμο του και να άρει τον πειρασμό αυτό.

Έπραξε σοφά, νομίζω ο Μεσογαίας και έστειλε την εγκύκλιο αυτή, λαμβάνοντας υπ' όψη του τις ανάγκες, τις ευαισθησίες, τους φόβους, το καλό του ποιμνίου του. Δεν έχουν (έχουμε) όλοι την ίδια πίστη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κάποιοι επειδή φωνάζουν και βγάζουν εύκολους και ανώδυνους δεκάρικους είναι απαραίτητα καλύτεροι. Πρώτος στον Παράδεισο πήγε ένας ληστής...

Στώμεν καλώς αδελφοί!
Και μην ξενάτε πριν γράψετε κάτι:
" ὁ ἐσθίων τὸν μὴ ἐσθίοντα μὴ ἐξουθενείτω, καὶ ὁ μὴ ἐσθίων τὸν ἐσθίοντα μὴ κρινέτω· ὁ Θεὸς γὰρ αὐτὸν προσελάβετο"

Χείρων

Ανώνυμος είπε...

Επειδή ακούω, ότι τινές κληρικών και λαϊκών, συνεχίζουν τις συναθροίσεις εις πνευματικά κέντρα ιερών ναών ή και συλλόγων εκκλησιαστικών, μήπως θα πρέπει να επέμβει η αστυνομία ή ο εισαγγελέας, να σταματήσουν αυτές οι συναθροίσεις από τις οποίες μπορεί να κινδυνεύσουν οι συμμετέχοντες και κατά επέκταση οι οικογένειές τους;
Ζούμε σε μια συντεταγμένη κοινωνία και αυτών η συμπεριφορά δεν διαφέρει από δράση επαναστατικών αριστερών ομάδων ή και αυτή του Ρουβίκωνα.
Άγνοια Νόμου δεν υπάρχει και οι διοργανωτές τοιούτων συνάξεων να απολογηθούν για την εγκληματική των πράξη.

Ανώνυμος είπε...

Τα μέτρα αυτά είναι στα μέτρα της εκκλησιαστικής ευθύνης των υπευθύνων Μητροπολιτών. Σοφές και υπεύθυνες οι συμβουλές του Μητροπολίτη Νικόλαου προς τον κλήρο και τον λαό της περιφερείας του. Πρέπει να εισακουστεί η φωνή της σωφροσύνης και όχι της επιπολαιότητας στην Εκκλησία την Ορθόδοξο. Επιτέλους ας σταματήσουν οι ανευθυνότητες λαϊκιστών ρασοφόρων.

Ανώνυμος είπε...

Για σημερινό ανώνυμο 1:30 μμ
Ποιά επισημη Εκκλησία κάνει συγχέει τις συναθροίσεις στους ι. Ναούς με τη θεία Μετάληψη;
Οι επίσκοποι το ξεχωρίζουν απ΄όσο είδα. Και ο Μεσογαίας Νικόλαος στην παρούσα ανακοίνωση και σε άλλες πριν από λίγες ημέρες εγκυκλίους του ξεχωρίζει τα Θεία Κοινωνία απο τις συναθροίσεις αλλά και ο Πειραιώς Σεραφείμ που άκουσα σε συνέντευξη του τηλεοπτική ξεχώρισε τα Μυστήρια όπου δεν κολλάνε, με τις συναθροίσεις.

Δαμιανός

Ανώνυμος είπε...

παπα-Παύλος Τσιριγώτη

μη φοβάστε, δεν διώκεται η πίστις.... λίγο μυαλό χρειάζεται και σύνεση και διάκριση....

Μερικοί όμως δεν τα διαθέτουν δυστυχώς και είναι και πνευματικοί πατέρες....

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 11.59
Από μέρους μου μπορεί και να εγκαλέσω τον Άγιο Νικόδημο (μιας που άλλοι σύγχρονοι Άγιοι τη Εκκλησίας μας δεν εφάρμοζαν φυσικά το μέτρο αυτό και ας υπηρετούσαν σε Λεπροκομεία και ας μη κόλλησαν ποτέ). Στο κάτω - κάτω θα με υπερασπιστούν αυτοί.
Εσύ όμως που πρέπει να εγκαλέσεις τόσους Άγιους Πατέρες ανά τους αιώνες που δεν πρόβλεψαν ούτε διατύπωσαν κανένα κανόνα (όχι υποσημείωση) για την μετάληψη των ασθενούντων; Για σκέψου. Και αυτό διότι για αυτούς ποτέ δεν τέθηκε τέτοιο ζήτημα διαχωρισμού κοινωνίας σε υγιείς και σε ασθενείς με διαφορετικό τρόπο.
Εντάξει θα έχεις μαζί σου τον Άγιο Νικόδημο, μα είναι ένας... (και κοίτα που ξαφνικά θυμήθηκαν όλοι το Πηδάλιο).

παπα-Παύλος Τσιριγώτης

υ.γ. το "Με σεβασμό" δεν χρειάζεται να το βάζεις. Δεν παρεξηγούμε...

Ανώνυμος είπε...

Προς ανώνυμο 3:24 μμ
Αυτοί που δεν διαθέτουν την σύνεση, την διάκριση και μυαλό είναι οι πνευματικοί "πατέρες" που αλλοιώνουν οικουμενιστικά τον θησαυρό της ορθόδοξης πίστης μας!
Ο πατήρ Παύλος Τσιριγώτης είναι απο τους καλύτερους ιερείς απ' όσο κρίνω απο τα ορθόδοξα σχόλια του που εκτιμά τον θησαυρό της ορθόδοξης πίστης!!!

Αντιαιρετικός και Αντιοικουμενιστής

Ανώνυμος είπε...

Ανεύθυνε λαϊκιστή ανώνυμε 2:35 μμ, τους ανεύθυνους λαϊκιστές ρασοφόρους θα τους βρεις στους εκκοσμικευμένους ρασοφόρους που η γλώσσα τους σχεδόν σε τίποτα δεν διαφέρει απο την γλώσσα πολιτικών και διανοουμένων κοσμικών!!!

Αντιαιρετικός και Αντιοικουμενιστής

Ανώνυμος είπε...

Σταλινικού αντιεκκλησιαστικού φασισμού βρώμα, βρωμάει το σχόλιο του 2:28 μμ. Η υποκρισία και ο Φασισμός στο κόκκινο!!!

Αντιαιρετικός και Αντιοικουμενιστής

Ανώνυμος είπε...

https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/35809-dis-aproskopti-sunexisi-tis-leitourgias-ton-ieron-naon
Η ΔΙΣ πάντως σε σχετική της ανακοίνωση κάνει λόγο για απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας των ιερών ναών.

Ανώνυμος είπε...

Πάτερ Παύλο Τσιριγωτη, τα σχόλια σας είναι υπέροχα. Μην σταματήσετε να σχολιάζετε όταν μπορείτε, μιας και Ωφέλεια μόνο προξενείτε.
Ας κράζουν οι ανώνυμοι κράχτες της απιστίας και του οικουμενισμού εναντίον σας. Μην σας πτοεί καθόλου!!!

Αντιαιρετικός και Αντιοικουμενιστής

Ανώνυμος είπε...

Προς 2:28: έπρεπε να είχαμε σοβαρή, χωρισμένη από το κράτος, στιβαρή και εμφορουμενη από το πνεύμα των Πατέρων εκκλησιαστικη διοίκηση και κάποιους χριστιανούς σαν και σένα, με τέτοιες απόψεις, θα τους είχε βάλει στη θέση τους.
Επισειεις σαν φόβητρο και το...χωροφυλακα!
Και σε κατακομβες και σπηλιές αν χρειασθεί θα καταφυγουν οι πιστοί.
Όσο για σένα, κάτσε να ειδοποιείς τις αρχές για το πού συναθροιζονται οι πιστοί...

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Χείρων,
με κάνει και "δακρύζω" το ενδιαφέρον σου για την παπαδιά μου και τα παιδιά μου. Εσύ αλήθεια, αν ζείς στην Πάτρα, έχεις εξασφαλίσει την ΜΕΘ για τους δικούς σου; Εννοείται ότι όλα παίζουν είτε μένεις στα Αντικύθηρα είτε στην Αθήνα.
Τι θα λέω; Γιατί όχι σε μένα. Τί θα κάνω; Θα πυκνώσω τις ακολουθίες μου και τις προσευχές μου. Δεν είναι καλύτερο αυτό, παρά το να αποκοπώ από την Σύναξη, και μάλιστα παπάς;
Εκούσια έκθεση; Εκούσια έκθεση ήταν και ο δρόμος Αθηνών - Πατρών με τα εκατοντάδες τροχαία, κόπηκε ποτέ η κυκλοφορία ή δεν πήγες ποτέ Αθήνα; Εκούσια έκθεση είναι και η συμμετοχή, χρόνια τώρα, στα καρναβάλια των Πατρών με τις χιλιάδες εκτρώσεις- φόνους βρεφών. Καταργήθηκε το καρναβάλι; Εκούσια έκθεση είναι και τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα. Σταμάτησε η ξετσιπωσιά στην εποχή μας; Αλλά αυτά δεν φαίνεται να σου φταίνε.
Και πάμε στα ηπιότερα.Εκούσια έκθεση είναι και το να πας σούπερ μάρκετ (ιδιαίτερα στην μαναβική), το σταμάτησες; τί τρως; εκούσια έκθεση είναι και οι γεμάτες καφετέριες στην Αγίου Νικολάου, κλείσανε; Λίγη σοβαρότητα, λοιπόν.
Αυτοκτονία είναι η συμμετοχή στα της Εκκλησίας, λόγω κάποιου ιου; Αλήθεια έχεις ακούσει για το Ευχέλαιο, τον Αγιασμό, την Εξομολόγηση...ή μήπως και αυτά είναι άχρηστα ή άξια χλευασμού;
Τελικά αγαπητέ Χείρων σε φοβίζει από τι θα φύγεις; ή αν θα χαρείς το σημερινό κατανυκτικό μεγάλο απόδειπνο, την προηγιασμένη Θεία Λειτουργία ή την λαμπρή ακολουθία των Χαιρετισμών ή την πανέμορφη Μεγάλη Εβδομάδα. Κρίμα δεν είναι να τα χάσεις; Μην μπερδεύεσαι, λοιπόν, γιατί δεν έχει κανείς σίγουρη την επόμενη σαρακοστή για να τα ζήσει.

παπα-Παύλος Τσιριγώτης
Χείρων (κένταυρος της μυθολογίας γνωστός για την σχέση του με την θεραπεία). Ξέρεις κάτι;

υ.γ. ανώνυμε 2.35 μην μπερδεύεσαι.Οι λαϊκιστές ρασοφόροι θα πουν να κλείσουν οι Εκκλησίες όσο το δυνατόν περισσότερο, για να είναι αρεστοί.

Γιάννης Ιωαννίδης είπε...

Η πατρίδα μας δέχθηκε συντονισμένη και άγρια επίθεση από τον προαιώνιο εχθρό, με σκοπό την κατάληψη της ελληνικής Θράκης.
Η επίθεση αυτή βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία στάθηκε, όπως πάντοτε, στην πρώτη γραμμή και αυτού του αγώνα, που ακόμη δεν έχει δικαιωθεί.
Η πολιτεία και το συμπλεγματικό δημοσιογραφικό - πολιτικό κατεστημένο των "αλλοφύλων" επέλεξαν αυτήν ακριβώς την κρίσιμη ώρα για να ζητήσουν, με το ευλογοφανές για τους αφελείς πρόσχημα μίας μετεξελιγμένης εποχιακής γρίπης, να διακόψει η Εκκλησία την κηρυκτική και λειτουργική της δραστηριότητα και ουσιαστικώς να... διαλυθεί προσωρινώς!
Πόσο τερατωδώς αδίστακτοι οι εχθροί της Εκκλησίας! Οι οποίοι βεβαίως είναι και ορκισμένοι εχθροί της ίδιας της πατρίδας, που τους γέννησε.
Οι εχθροί αυτοί επέλεξαν ακριβώς αυτήν την κρίσιμη ώρα για να πλήξουν την αγωνιζομένη στο πλευρό της πατρίδος Εκκλησία μας. Μεταξύ των εξωφρενικών μέτρων του ευρωπαϊκού Πρωτοκόλλου του παραλογισμού, που αυτές τις ημέρες λαμβάνονται, η αδίστακτη πολιτικοδημοσιογραφική ιντελλιγκέντσια δεν δίστασε να περιλάβει και το... κλείσιμο των Εκκλησιών και το σταμάτημα των κατηχητικών, μέτρα τα οποία χωρίς καμία αμφιβολία εκβιαζομένη η Ιεραρχία μας αναγκάσθηκε να λάβει, ευτυχώς μόνον εν μέρει!
Η Εκκλησία εκβιάζεται, αλλά δεν υποκύπτει. Φοβούμαι όπως μήπως στην επικειμένη εθνική κρίση (ο Θεός να φυλάξει!) βρεθεί μόνη να αγωνίζεται στο πλευρό του δοκιμαζομένου λαού, ενώ οι εχθροί της θα έχουν εξαφανισθεί στα ασφαλή αλλοδαπά καταφύγιά τους.

Ανώνυμος είπε...

Πάτερ Παύλο επειδή για όλα έχεις άποψη μάς γράφεις σε παρακαλώ το αληθινό σου όνομα;

Ανώνυμος είπε...

Αντί να "τρώγεστε" στα ιστολόγια παπάδες και λαϊκοί και να κατηγορείτε αλλήλους και δεσποτάδες (παρ' ότι είναι σαρακοστή), πείτε κανένα "Κύριε ελέησον" παραπάνω. Ειλικρινά λυπάμαι για την κατάντια μας που αντί να συσπειρωθούμε με περισσότερη προσευχή και αγώνα, ο καθένας από το μετερίζι του, σπαταλάμε το χρόνο μας και την ενέργειά μας στο να αποδείξουμε ποιος είναι περισσότερο ή λιγότερο ευσεβής, "ορθόδοξος", οικουμενιστής, αντιοικουμενιστής κ.ο.κ. "Στώμεν καλώς"!!! Ο Θεός να μας ελεήσει και να μας φωτίζει.

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο Χίλια στον π. Παύλο Τσιριγώτη!!!

Ανώνυμος είπε...

4:03 μμ
Με αυτό δεν λέει η ΔΙΣ ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να κολλήσουν στις συναθροίσεις για τις ι. Ακολουθίες. Συνεχίζει απρόσκοπτα την συνέχιση της λειτουργίας των ιερών ναών και άριστα κάνουν, αλλά ο καθένας θα πρέπει να προσέχει και με υπευθυνότητα να λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα υγιεινής και να προφυλάσσει τους άλλους και τον εαυτό του.
Τα ιερά Μυστήρια όμως δεν μεταδίδουν κανένα ιό.

Ανώνυμος είπε...

Σου μίλησα με αγάπη και απαντάς με ειρωνεία και αφ' υψηλού... Να 'σαι καλά...
Τα τροχαία και τα καρναβάλια και οι εκτρώσεις είναι εκτος θέματος, δεν θα ασχοληθώ. Εδώ έχουμε μια μεταδοτική νόσο που διασπείρεται εκθετικά. Μάλλον δεν καταλαβαίνεις τι σημαίνει αυτό, σκέψου μόνο ότι μια μείωση των κοινωνικών επαφών μας στο μισό, μπορεί να μειώσει τον αριθμό των θυμάτων στο ένα εκατοστό!!! Πρόσεξε γιατί έχεις ευθύνη για αυτά που λες...
Να φοβάσαι πιο πολύ την πνευματική αποκοπή από την Σύναξη και οχι την σωματική απουσία. Τα μυστήρια της εκκλησίας μας δεν είναι άχρηστα, ούτε αξια χλευασμού (μην βάζεις λόγια στο στόμα μου) αλλά δεν λειτουργούν "μαγικά".
Ναι, με φοβίζει από τι θα φύγω. Οι χριστιανοί όλων των εποχών σέβονταν και φρόντιζαν το ναό του Θεού, το σώμα. Στους διωγμούς κρύφτηκαν στις κατακόμβες, στη Σύναξη μετείχαν όποιοι και όποτε μπορούσαν, χωρίς να διαταραχτεί η ενότητα του σώματος της εκκλησίας, για να μην εκθεσουν εκουσίως τον εαυτό τους στον κίνδυνο.
Ζουμε μια ιδιαίτερη κατάσταση. Κανείς δεν μιλάει για κατάργηση της Εκκλησιαστικής μας ζωής, αλλά για κάποια προσωρινά μέτρα για το καλό το δικό μας και των γύρω μας. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο να μην κολλήσουμε οι ίδιοι αλλά και να μην μεταδόσουμε σε άλλους. Έχουμε ευθύνη και για αυτό.
Ας είμαστε προσεκτικοί. Αν νιώθεις ότι η σχέση σου με τον Θεό θα διαταραχτεί τόσο βαθειά αν δεν πας την Παρασκευή στους Χαιρετισμούς, τι να πω, λυπάμαι...

Χείρων

Ανώνυμος είπε...

Π. Παύλο συνεχίστε να σχολιάζετε και κάνετε κρεμμυδάκια τα σχόλια των επηρεασμένων απο τον άθεο και υλόφρονα κόσμο.

Ελληνορωμιός

Ανώνυμος είπε...

Προς π. Παύλο Τσιριγώτη

α) Θα αντιστρέψω το επιχείρημα (;) ότι δεν θεσπίστηκε επί τούτου Κανόνας που να προβλέπει αυτό που ο Άγιος Νικόδημος σχολιάζει και θα ρωτήσω: μήπως, αντίθετα, οι Άγιοι Πατέρες θέσπισαν ειδικό Κανόνα που να ανάγει το θέμα για το οποίο συζητούμε σε θέμα πίστεως, δογματίζοντας σαφώς και ρητώς ότι σε περιπτώσεις πανδημείας αποκλείεται η μετάδοση του νοσήματος από τα ιερά σκεύη της Εκκλησίας, είτε αυτά είναι οι Εικόνες που ασπάζονται όλοι οι εκκλησιαζόμενοι, είτε η λαβίδα με την οποία τούς προσφέρονται τα Άχραντα Μυστήρια;

β) Ως προς τους σύγχρονους Αγίους, που διακόνησαν λεπρούς κ.λπ., χωρίς να προσβληθούν από τις ασθένειές τους. Αυτό το έκαναν με άκρα θυσιαστική αγάπη, αδιαφορώντας για τον ενδεχόμενο κίνδυνο να "κολλήσουν", ελόμενοι συγκακουχείσθαι τοις αδελφοίς τοις ελαχίστοις του Χριστού. Το έκαναν όμως στους χώρους νοσηλείας ή καραντίνας των ασθενών αυτών, διακινδυνεύοντας αποκλειστικά τον δικό τους εαυτό. Δεν το έπραξαν στους συνήθεις χώρους λατρείας, μαζί με τους υγιείς σωματικά, μεταλαμβάνοντας και τους μεν και τους δε από την ίδια λαβίδα, διακινδυνεύοντας έτσι και άλλους, εκτός από τον εαυτό τους. Είστε σίγουρος, πάτερ, ότι θα συμμερίζονταν οι ίδιοι αυτοί σύγχρονοι Άγιοι την άποψη ότι δεν υφίσταται ζήτημα πιθανής μετάδοσης νοσημάτων από την κοινή χρήση της ιεράς λαβίδας;

Γράφοντας όλα τα παραπάνω θέλω να πω ότι το ζήτημα δεν είναι τόσο απλό, όσο θέλετε να το παραστήσετε, κι εσείς προσωπικά και άλλοι αρκετοί πιστοί. Το σχόλιο του Αγίου Νικοδήμου ασφαλώς και δεν είναι θέσφατο, όπως, φαντάζομαι ότι θα συμφωνήσετε, δεν είναι θέσφατα ούτε οι δικές σας απόψεις επί του θέματος.

Αν κάτι, όμως, αποδεικνύει το σχόλιο αυτό, είναι ακριβώς ότι το θέμα ΔΕΝ επιτρέπεται να το προσεγγίζουμε απλουστευτικά, ΔΕΝ είναι θέμα πίστεως, αλλά τελικά είναι θέμα διακρίσεως, αγάπης (ακόμα και προς τους πιστούς με ασθενή συνείδηση), αλλά και ταπεινώσεως, με την έννοια ότι εμείς οι πιστοί, με δεδομένες τις πεποιθήσεις μας, δεν θέτουμε εαυτούς υπεράνω κάθε άλλης κοινωνικής ομάδας, εναρμονιζόμενοι όπως και οι άλλες θρησκευτικές, αθλητικές, πολιτιστικές, επιστημονικές κ.λπ. κ.λπ. ομάδες, με τις συστάσεις των αρμοδίων οργάνων της Πολιτείας, που ισχύουν για όλους.

Ανώνυμος είπε...

Δεν έμαθες ποτέ σου τί θα πει διάλογος ανώνυμε 5:16 μμ;
Σε πειράζει φαίνεται η αλήθεια που λάμπει στον διάλογο και μας το παίζεις "υπεράνω"...
Ασε τις υποκρισίες!
Μυρίζεις τί καπνό φουμάρεις όσο και αν προσπαθείς να κρυφθείς.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε "Χείρων" τα σχόλια σου είναι ένα χάλι ασυναρτησίας και ορθολογισμού!!
Ντροπή σου να μιλάς έτσι στον ευλαβέστατο π. Παύλο!!

Ανώνυμος είπε...

Ο π. Παύλος Τσιριγώτης γράφει καλά σχόλια, αλλά το κακό είναι ότι μιλάει πολύ σπάνια στο μπλογκ δυστυχώς.

Ανώνυμος είπε...

Η κατάντια είναι δική σου ανώνυμε 5:16 και βλέπεις στραβά τα ευλαβή και ορθόδοξα σχόλια και τα βάζεις στο ίδιο τσουβάλι με τα οικουμενιστικά και κοσμικοφερόμενα.

Ανώνυμος είπε...

Ευτυχώς που έχουμε ενότητα εκατό χριστιανοί εκατόν ένα απόψεις!
Πιστεύω ότι στις μέρες μας υπάρχει σύγχυση νοός.

Ανώνυμος είπε...

"Είστε σίγουρος, πάτερ, ότι θα συμμερίζονταν οι ίδιοι αυτοί σύγχρονοι Άγιοι την άποψη ότι δεν υφίσταται ζήτημα πιθανής μετάδοσης νοσημάτων από την κοινή χρήση της ιεράς λαβίδας;"

Σκέφτεσαι όπως οι κοσμικοί ανώνυμε 6:16.

Γιάννης Ιωαννίδης είπε...

Το διάγγελμά του ο Πρωθυπουργός έπρεπε να το κάνει από τον Έβρο, όπου οι ολιγάριθμες ελληνικές δυνάμεις δίδουν μάχη σώμα με σώμα με τους τζιχαντιστές. Εκεί έπρεπε να είναι όλες αυτές τις ημέρες.
Δυστυχώς, με επικοινωνιακά τρικ, η πολιτική ιντελλιγκέντσια ξεφεύγει, για μία ακόμη φορά, από τις βαρύτατες εθνικές της ευθύνες.
Μόνον από τον συνωστισμό στους Ιερούς Ναούς (πού τον είδε; Δεν ξέρει ότι μόνον το 2% του πληθυσμού εκκλησιάζεται;) κινδυνεύουν οι ευπαθείς ομάδες;
Στα καζίνο, νυχτερινά κέντρα, χαρτοπαικτικές λέσχες, θέατρα και κινηματογράφους δεν υπάρχει παρόμοιος κίνδυνος;
Μήπως ο Πρωθυπουργός προτίθεται να απαγορεύσει την λειτουργία εργοστασίων, εμπορικών κέντρων και επιχειρηματικών μονάδων, στις οποίες συνωστίζονται καθημερινά χίλιες φορές περισσότεροι άνθρωποι από ό,τι σε όλες τις Εκκλησίες της Ελλάδος αθροιστικά, όλες τις ημέρες του έτους;
Μήπως σκοπεύει να πάρει κάποιο μέτρο για τον συνωστισμό στο κέντρο και τις λαϊκές συνοικίες των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης χιλιάδων... επενδυτών εξ Ασίας που η αφροσύνη του πολιτικού κατεστημένου εγκατέστησε στην χώρα μας και οι οποίοι, ως γνωστόν, δεν δεσμεύονται και δεν τηρούν κανένα νόμο και αγνοούν προκλητικά και τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής;
Δεν μας πείθει ότι είναι πιστός. Είναι, αλλά όχι στην θρησκεία μας. Εάν πίστευε, έστω και λίγο, θα ζητούσε όχι κλείσιμο, αλλά παράταση της λειτουργίας των Ιερών Ναών και πολλαπλασιασμό των δεήσεων για την σωτηρία της πατρίδας μας από τους τεράστιους κινδύνους που την κυκλώνουν.

Ανώνυμος είπε...

Την σύγχυση νοός που πράγματι υπάρχει στην αποκαλυπτική εποχή μας, 8:11 μμ, θα την βρεις στους "πιστούς" που ονομάζονται "πιστοί" αλλά σκέφτονται κοσμικά.

Χριστιανός

Ανώνυμος είπε...

Και από σήμερα πανδημία. Ο Μεσογαίας ως Θεολόγος και επιστήμονας βλέπει πολύ μπροστά από άλλους. Σε λίγο όλοι θα ακολουθήσουν στα αχνάρια του.

Ανώνυμος είπε...

Ο Χείρων τα έγραψε μια χαρά από κάθε πλευρά και μάλιστα με θεολογική ευθύνη. Οι απαντήσεις παιδαριώδης από τον π. Π.Τ. αν είναι ιερέας θα περίμενα περισσότερη υπευθυνότητα διότι θα δώσει λόγο στον Θεό και για τις ψυχές που επηρεάζει και φροντίζει.

Ανώνυμος είπε...

Όντως αδελφέ: ποιά συνάθροιση; μόνο το 2% των Ελλήνων εκκλησιάζεται - και μάλιστα, τις τελευταίες εβδομάδες, λόγω κορωνοϊού, ακόμη λιγότεροι! Στην περιοχή μου (Αττική) την Κυριακή της Ορθοδοξίας που πάντοτε είχαμε πολλούς όρθιους πιστούς στην Εκκλησία, υπήρχαν ακριβώς πριν τη λιτάνευση των εικόνων άδειες καρέκλες...

Αντίθετος1972 είπε...

Πόσο δίκιο έχεις ανώνυμε 5:16... Με τα μούτρα έχουμε πέσει όλοι στην κατάκριση...

Ανώνυμος είπε...

Προς 8.17 μ.μ.

Καλά εγώ, σκέφτομαι όπως οι κοσμικοί.
Ο Νικόδημος ο Αγιορείτης όμως;
Κι αυτός όπως οι κοσμικοί σκεφτόταν;
Τι λες γι' αυτό εσύ, που σκέφτεσαι και καλά σαν τους αγίους και τους Πατέρες και, επομένως, νομιμοποιείσαι να μιλάς ως εκπρόσωπός τους και για λογαριασμό τους;

Ανώνυμος είπε...

"Αντίθετε 1972", δεν είναι κατάκριση να αντικρούονται οι αιρετικές απόψεις και η απιστία, ούτε η επίθεση στην Εκκλησία που βρήκαν ευκαιρία τώρα κάποιοι να βγάλουν με αφορμή τον ιό.
Αλλοίμονο αν κάθε αντιπαράθεση και κάθε αποτύπωση της πραγματικότητας την ονομάζουμε κατάκριση...
Ευτυχώς που υπάρχουν κάποιοι και μιλάνε σωστά και εκκλησιαστικά όπως ο π. Παύλος Τσιριγώτης και οι άλλοι.

Ελληνορθόδοξος

Ανώνυμος είπε...

Προς 9:00 μμ
Παιδαριώδης είναι η δική σου σκέψη που βλέπει τα σωστά και ευλαβή λόγια του π. Παύλου Τ. σαν παιδαριώδη και τα χείρονα σχόλια του Χείρονος ανώνυμου σαν καλά...

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 11 Μαρτίου 2020 - 6:16 μ.μ.
Σου απάντησε ο ευλογημένος π. Παύλος στο πρώτο σου ερώτημα που ξαναρωτάς και προσπαθείς να φέρεις ως επιχείρημα ότι δεν θέσπισαν ειδικό κανόνα που να απαγορεύει την διαφορετική μετάληψη της Θ.Κοινωνίας εκτός από την παγίως χρησιμοποιούμενη λαβίδα.

Σου είπε ο π. Παύλος ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ:
"Εσύ όμως που πρέπει να εγκαλέσεις τόσους Άγιους Πατέρες ανά τους αιώνες που δεν πρόβλεψαν ούτε διατύπωσαν κανένα κανόνα (όχι υποσημείωση) για την μετάληψη των ασθενούντων; Για σκέψου. Και αυτό διότι για αυτούς ποτέ δεν τέθηκε τέτοιο ζήτημα διαχωρισμού κοινωνίας σε υγιείς και σε ασθενείς με διαφορετικό τρόπο."

Αν υπήρχε κίνδυνος θα είχαν προνοήσει οι Άγιοι Πατέρες για τον διαφορετικό τρόπο μετάληψης της Θείας Κοινωνίας στους ασθενείς με λοιμώδεις ασθένειες.

Φιλοαγιορείτης

Ανώνυμος είπε...

Ο μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος ήταν ξεκάθαρος.

"Προφανώς όλα αυτά δεν υπονοούν κάποιον φόβο για τη θεία κοινωνία, αλλά προστατεύουν από τον κίνδυνο των συναθροίσεων."

"Κάθε μέτρο που γκρεμίζει την πίστη και την ελπίδα μας στον Θεό, κάθε τι που προσβάλλει την θεία κοινωνία και τα μυστήρια είναι απορριπτέο."

Ανώνυμος είπε...

Προς χθεσινό 11:45 μ.μ.

Μην είσαι σίγουρος όταν εξηγείς σωστά τον άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη (και όχι απλά "Νικόδημο Αγιορείτη").

Ανώνυμος είπε...

Για να μην γίνεται σύγχυση και μια που 10 χρόνια ως ΑΜ γράφω σχόλια σε Αμέθυστο και άλλα θρησκευτικά blogs και κάποιοι μπορεί να σκέφτηκαν ότι ο ΑΜ είναι υπέρ της μη τέλεσης Ακολουθιών την Σαρακοστή ενώ ταυτόχρονα στον Αμέθυστο είναι σκεπτικιστής ως προς τον ίδιο τον Ιό θα ήθελα να πω σκεπτόμενος εγωιστικά τον εαυτό μου ότι ο επί 10 χρόνια ΓΟΧ σχολιαστής ΑΜ εκ Θεσσαλονίκης θεωρεί απαράδεκτη την αραίωση Ακολουθιών στην διάρκεια της Σαρακοστής .Ο σχολιαστής της 10ς Μαρτίου 9 καί 42 ας βρει άλλο ψευδώνυμο . Όλα έχουν την σημασία τους .Και μάλιστα επειδή μιμείται και το ύφος ο συγκεκριμένος που είναι υπέρ της μείωσης των Ακολουθιών θα έλεγα ότι πιθανόν το κάνει και επίτηδες . ΑΜ

Ανώνυμος είπε...

Ο π. Παύλος από τα έως τώρα σχόλια, μας δείχνει ότι είναι άγευστος ποιμαντικής διακονίας.
Του εύχομαι να την αποκτήσει, όχι μόνο θεωρητικά, αλλά πρακτικά, με την αναστροφή των ανθρώπων. Να μην ξεχνά ότι ο κληρικός έχει ως ποίμνιο όχι μόνο τα πρόβατα αλλά και τα ερίφια. Σε όλα πρέπει να δείχνει αγάπη, στοργή, μακροθυμία και να μην υψώνει οδοφράγματα.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 6:58 μμ, παρεξήγησες τον π. Παύλο και τον ερμηνεύεις σύμφωνα με δικά σου κριτήρια.
Ο π. Παύλος δείχνει αγάπη, στοργή, μακροθυμία και δεν υψώνει οδοφράγματα.
Ομως η αλήθεια είναι αλήθεια.