Χθες το μεσημέρι προς ωφέλεια πνευματική
μου, διάβαζα λόγους του Οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου, από το βιβλίο «Ο
Χριστός είναι το παν» της Ιεράς Πατριαρχικής & Σταυροπηγιακής Μονής
Χρυσοπηγής στα Χανιά της Κρήτης. Το βιβλίο μου πρόσφερε κατά το προσκύνημά μου
σε ιερούς χώρους της Κρήτης η Καθηγουμένη Γερόντισσα Θεοξένη.
Λέει ο Άγιος:
«Για να διατηρήσουμε την ενότητά μας, θα πρέπει να κάνουμε υπακοή στην
Εκκλησία, στους Επισκόπους της. Υπακούοντας στην Εκκλησία υπακούομε στον ίδιο
τον Χριστό. Ο Χριστός θέλει να γίνομε μία ποίμνη με έναν ποιμένα.»
Για ποιο λόγο Αρχιερείς, κληρικοί
και μοναχοί και λαϊκοί αμφισβητούν την υπακοή στην Εκκλησία και στις αποφάσεις της
Ιεράς Συνόδου;
Ο Άγιος Πορφύριος τον οποίο
μνημονεύουν κατά τον Όρθρο και στην Απόλυση πολλοί εξ αυτών λέει «Υπακούοντας
στην Εκκλησία υπακούομε στον ίδιο τον Χριστό» και τονίζει «Ο Χριστός θέλει να
γίνομε μία ποίμνη με έναν ποιμένα»
Τους τελευταίους μήνες υπάρχει
ενότητα είμαστε μία ποίμνη υπό «ένα Ποιμένα»;
Προσωπικά δεν μπορώ να δώσω
απάντηση. Θα κλείσω λέγοντας την λαϊκή παροιμία «όπου λαλούν πολλά κοκόρια αργεί
να ξημερώσει» και η αυτή νύχτα θα έχει διάρκεια.
Α.Κ.Κ.
22 σχόλια:
Σε ποια Εκκλησία υπακοή. Τώρα υπάρχει υπακοή στο εγω μας και σε αυτά που το μυαλό μας θέλει. Τα υπόλοιπα δεν ενδιαφέρουν.
Εχετε δίκαιο σε πολλές περιπτώσεις.
Ορισμένοι το παράκαναν και δημιουργούν προβλήματα για επουσιώδη και αμφιβαλλόμενα ζητήματα και αδικούν μητροπολίτες καλούς.
Ενα μερίδιο απο αυτούς για να κάνουν τον ήρωα και τον παλαιστή.
Αναγνώστης
Η διαφοροποίηση αποτελεί τον συνδετικό κρίκο για τον πλουραλισμό στην Εκκλησία. Αυτό είναι υγεία, οι πολλές διαφορετικές απόψεις. Εμείς είμαστε Ορθόδοξοι με πολλές τάσεις και απόψεις, δεν είμαστε αιρετικοί παπικοί που κάνουν υπακοή στον Πάπα. Ο Χριστός είπε ότι όπου συμφωνούν δύο ή τρείς εκεί και η Εκκλησία.
Βρε Κωστόπουλε εδώ δεν τα βρίσκουνε οι επίσκοποί με την Εκκλησία (Σύνοδο) ας τα βρουν και μετά ας μας πουν για υπακοή.
Αυτή είναι μια άποψη του Αγίου δεν είναι δογματικός όρος. έτσι το πίστευε έτσι έλεγε. σήμερα φωτισμένοι Ιεράρχες και Πνευματικοί έχουν άλλες απόψεις. εγώ κάνω υπακοή στον Γέροντα μου γιατί αυτός γνωρίζει. ότι μου πει ο Πνευματικός αυτό θα κάνω.
Ελένη
Τα έχεις μπερδέψει πολύ ανώνυμε 2:05 μ.μ.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είναι "μπάτε σκύλοι αλέστε ... " όπως λέει η λαϊκή παροιμία.
Δεν κάνει ο καθένας ό,τι θέλει.
Υπακοή στους επισκόπους, μόνο όταν αυτοί κάνουν υπακοή στον Χριστό και την Εκκλησία Του.
Αν ο ιστολόγος με το κείμενο του εννοεί το θέμα της μασκοφορίας μέσα στους ναούς, εν ώρα Θείας Λειτουργίας, εξ όσων γνωρίζω, δέν υπάρχει καμμία Συνοδική Απόφαση γι αυτό το θέμα, ώστε οι πιστοί να κάνουν υπακοή.
Απλώς η Κυβέρνηση εξέδωσε την σχετική απόφαση και κατόπιν ο Αρχιεπίσκοπος εδήλωσε στην τηλεόραση ότι "η Εκκλησία θα ακολουθήση τις οδηγίες των λοιμοξιολόγων". Συνοδική Απόφαση δεν έχει ληφθεί, ώστε να τίθεται θέμα υπακοής.
Στις 6 έως 8 Οκτωβρίου θα συνεδριάση η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος στη Μονη Πεντέλης, και άν συζητήση το θέμα της μασκοφορίας και καταλήξη σε απόφαση, τότε θα τεθή το θέμα της υπακοής.
Αν δεν γνωρίζεις μην μιλάς. Δεν διευκρινίζει ο ιστολόγος στην παρέμβασή του αυτή για ποιες αποφάσεις μιλάει. Γενικά τα λέει. Επειδή όμως 8.11 το εξειδικεύεις το θέμα μπορείς να διαβάσεις την Συνοδική απόφαση
http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/egyklioi/1445_28072020.pdf
στην μεταφέρω εδώ για να μην ψάχνεις αν και μετά από αυτό θα μας πεις για απόφαση της ιεραρχίας και μετά θα το πας σε οικουμενική σύνοδο.
«Περί συνεποῦς τηρήσεως τῶν προβλεπομένων μέτρων προφυλάξεως διά τήν προστασίαν τῆς δημοσίας ὑγείας»
(28/7/2020).
Πρωτ. 3499
Αριθ. Διεκπ. 1445 Αθηνησι τη‚ 28ῃ Ἰουλίου 2020
Πρός
τήν Ἱεράν Ἀρχιεπισκοπήν Ἀθηνῶν καί
τάς Ἱεράς Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Ἐν ὄψει τῶν ἐπικειμένων μεγάλων ἑορτῶν τοῦ θέρους (Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος καί Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου), καθ᾿ ἅς παρουσιάζεται μεγάλη συμμετοχή πιστῶν εἰς τάς ἱεράς Ἀκολουθίας, ἐπ᾿ ἀφορμῇ δέ τῆς αὐξήσεως τῶν κρουσμάτων τοῦ νέου κορωνοϊοῦ ἰδιαιτέρως εἰς τό λεκανοπέδιον τῆς Ἀττικῆς, Συνοδικῇ Ἐντολῇ καί Ἐξουσιοδοτήσει, ὑπενθυμίζομεν ὑμῖν τάς σχετικάς ἀποφάσεις τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου ὡς πρός τήν τήρησιν τῶν προβλεπομένων μέτρων προφυλάξεως εἰς τούς Ἱερούς Ναούς κ.λπ. χώρους Λατρείας, διά τήν προστασίαν τῆς δημοσίας ὑγείας, προτρέποντες ὑμᾶς ἵνα συστήσητε εἰς τούς ὑφ᾿ ὑμᾶς Κληρικούς καί τά μέλη τῶν Ἐκκλησιαστικῶν Συμβουλίων καί Ἡγουμενοσυμβουλίων, τήν πιστήν καί μετά προσοχῆς τήρησιν τῶν ὡς κάτωθι διαλαμβανομένων:
1) Κατά τήν εἴσοδον εἰς τόν Ἱερόν Ναόν δέον ὅπως ἐφαρμόζηται, τῇ ἐπιτηρήσει εἰδικῶς ἐξουσιοδοτηθέντος ἐπί τούτῳ προσώπου, ἡ τήρησις τῆς ἀποστάσεως τοῦ ἑνός καί ἡμίσεος (1,5) μέτρου τοὐλάχιστον μεταξύ τῶν πιστῶν. Ἡ παρουσία πιστῶν ἐντός τῶν Ἱερῶν Ναῶν θά τηρῇ τήν ἀναλογίαν ἕν πρόσωπον ἀνά πέντε (5) τ.μ. ἐπιφανείας καί μέ ἐλαχίστην ἀπόστασιν ἑνός καί ἡμίσεος (1,5) μέτρου μεταξύ των, εἰς περίπτωσιν δέ καθ΄ ἥν ἡ ἐπιφάνεια τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ (ἐξαιρουμένων τῶν βοηθητικῶν χώρων) ὑπερβαίνῃ τά πεντακόσια (500) τ.μ., ὁ μέγιστος ἀριθμός παρευρισκομένων ἐκ τοῦ νόμου ὁρίζεται εἰς τά ἑκατόν (100) πρόσωπα.
2) Ἐπί τῷ σκοπῷ τῆς ἐξυπηρετήσεως τῶν πιστῶν κρίνεται ἀναγκαῖον ὅπως ἀναρτηθοῦν εἰς τούς πίνακας ἀνακοινώσεων τῶν Ἱερῶν Ναῶν ἤ καί εἰς τάς ὑφισταμένας ἱστοσελίδας των: α) τό ὡράριον τελέσεως τῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν, β) τό ὡράριον κατά τό ὁποῖον ὁ Ἱερός Ναός θά παραμένῃ ἀνοικτός διά τήν προσέλευσιν τῶν πιστῶν καί γ) ὁ συνολικός ἀριθμός τῶν πιστῶν, οἵτινες δύνανται ἵνα παρευρίσκωνται ταὐτοχρόνως ἐντός τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, συμφώνως πρός τάς ἀνωτέρω ὑγειονομικάς ὑποδείξεις.
4) Εἰς περίπτωσιν καθ΄ ἥν ὁ ἀριθμός τῶν προσελθόντων ὑπερβαίνῃ τόν ἐπιτρεπόμενον διά τούς εἰσερχομένους εἰς τούς Ἱερούς Ναούς, οὗτοι δύνανται ὅπως παραμένωσιν ἐν τῷ προαυλίῳ χώρῳ, προσευχόμενοι καί τηροῦντες τήν ἐνδεδειγμένην ἀπόστασιν τοῦ ἑνός καί ἡμίσεος (1,5) μέτρου μεταξύ των, καθώς θά ἔχουν τεθῆ εἰς λειτουργίαν τά ἐξωτερικά μεγάφωνα τῶν Ἱερῶν Ναῶν, κατά τάς ἐκ τῆς κειμένης νομοθεσίας ἐπιτρεπομένας ὥρας καί εἰς τό προβλεπόμενον ἐπίπεδον ἐκπομπῆς ἤχου.
5) Ἐάν ὑφίστανται πλείονες τοῦ ἑνός Ἐφημέριοι εἴς τινας Ἱερούς Ναούς, συνιστᾶται ἡ τέλεσις περισσοτέρων Θείων Λειτουργιῶν κατά τήν αὐτήν ἡμέραν, συμφώνως τῇ ἐκκλησιαστικῇ συνηθείᾳ καί πρακτικῇ, τόσον κατά τήν Κυριακήν, ὅσον καί κατά τάς μεγάλας Ἑορτάς. Ἐν τοιαύτῃ περιπτώσει, δύνανται οἱ κατά τόπους Σεβασμιώτατοι Μητροπολῖται νά ἐπιτρέψωσι, κατά τήν ποιμαντικήν Αὐτῶν κρίσιν, τήν τέλεσιν τῆς Ἀκολουθίας τοῦ Ὄρθρου ἀφ’ ἑσπέρας, μετά τήν Ἀκολουθίαν τοῦ Ἑσπερινοῦ. Αἱ Ἀγρυπνίαι θά τελῶνται κατά τά καθιερωμένα, ἀναφορικῶς δέ πρός τάς κωδονοκρουσίας, δέον ὅπως τελῶνται κατά τόν συνήθη τρόπον.
6) Ἡ Ἱερά Σύνοδος προτρέπει τούς Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας ἵνα συστήσωσι τήν συχνήν τέλεσιν Θείων Λειτουργιῶν καί κατά τάς ἐργασίμους ἡμέρας τῆς ἑβδομάδος, ἐπί τῷ τέλει τῆς διευκολύνσεως τῶν ἐργαζομένων πιστῶν, ἀλλά καί τῆς συμμετοχῆς των εἰς ἐλάσσονος προσελεύσεως λειτουργικάς Συνάξεις.
7) Ὅσοι ἐκ τῶν πιστῶν ἀνήκουσιν εἰς ὑγειονομικῶς εὐπαθεῖς ὁμάδας (ἡλικιωμένοι, ἀσθενεῖς πάσχοντες ἐξ ἀναπνευστικῶν προβλημάτων ἤ σακχαρώδους διαβήτου ἤ καρδιαγγειακῶν νοσημάτων, ἀνοσοκατεσταλμένοι) παρακαλοῦνται ἵνα ἀποφεύγουν τήν ἔξοδον ἐκ τῆς οἰκίας αὐτῶν, χάριν τῆς προστασίας τῆς ὑγείας των. Ἐάν δέ ἐπιθυμοῦν τήν κατ᾿ οἶκον ἐξυπηρέτησιν τῶν ἐκκλησιαστικῶν ἀναγκῶν των, καί κυρίως τήν Θείαν Μετάληψιν τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων, δύνανται οἱ Ἱερεῖς, νά ἐπιτελοῦν τό ἀδιάπτωτον ποιμαντικόν των καθῆκον.
8) Θεωρεῖται ἀναγκαία ἡ μέριμνα διά τήν τοποθέτησιν ἀντισηπτικῶν/ἀπολυμαντικῶν εἰς τάς εἰσόδους τῶν Ἱερῶν Ναῶν, διά τήν ὑποχρεωτικήν δι’ ἅπαντας τούς εἰσερχομένους ἀπολύμανσιν τῶν χειρῶν, ὡς καί ἡ τοποθέτησις εἰς ἐμφανές σημεῖον τοῦ προβλεπομένου ἀναγκαίου ἐξοπλισμοῦ ὑγιεινῆς (χαρτομάνδηλα, χάρτιναι πετσέται κ.λπ.).
9) Ὁσάκις παρέχεται ἡ δυνατότης διευθετήσεως τοῦ χώρου ἑκάστου Ἱεροῦ Ναοῦ ἐπί τῷ σκοπῷ τῆς παρουσίας τῶν πιστῶν συμφώνως πρός τήν ὡς ἄνω ἀναλογίαν ἕν πρόσωπον ἀνά πέντε (5) τ.μ. ἐπιφανείας καί μέ ἐλαχίστην ἀπόστασιν ἑνός καί ἡμίσεος (1,5) μέτρου μεταξύ των, δέον ὅπως διατηρῶνται ἐντός τῶν Ἱερῶν Ναῶν μόνον τά ἀντιστοιχοῦντα εἰς τούς προσερχομένους καθίσματα, τιθέμενα κατά τάς προσηκούσας μεταξύ των ἀποστάσεις. Ἐπί τούτῳ προτείνεται ἡ ἀπόσυρσις τῶν περισσευόντων καθισμάτων ἐκτός τῶν Ἱερῶν Ναῶν.
10) Ὁ φυσικός ἐξαερισμός τῶν Ἱερῶν Ναῶν, ἐνόσῳ παραμένουν ἀνοικτοί, εἶναι ὑποχρεωτικός. Εἰς περίπτωσιν χρήσεως τεχνητοῦ κλιματισμοῦ, ἐνδείκνυται ἡ ἄμεσος μέριμνα διά τόν καθαρισμόν τῶν φίλτρων αὐτοῦ, καθώς καί ἡ ἐξασφάλισις ταὐτοχρόνου φυσικοῦ ἐξαερισμοῦ τοῦ ἱεροῦ χώρου ἐκ τῶν θυρῶν καί τῶν παραθύρων αὐτοῦ, κατά τήν διάρκειαν τῆς τυχόν λειτουργίας του.
11) Καθίσταται ἀδήριτος καί ἀπόλυτος ἡ ἀνάγκη διά τήν συχνήν καί σχολαστικήν καθαριότητα, καί διά τήν τακτικήν ἀπολύμανσιν δι΄ ἀντισηπτικοῦ διαλύματος τῶν σημείων καί τῶν ἐπιφανειῶν τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ ὅπου παρατηρεῖται συχνή πρόσβασις τῶν πιστῶν.
12) Κατά τήν διάρκειαν τῆς παραμονῆς των εἰς τόν Ἱερόν Ναόν, οἱ πιστοί, μέ προσωπικήν των εὐθύνην καί μέριμναν, συνιστᾶται ἵνα φέρουν προστατευτικήν μάσκαν, τήν ὁποίαν ἀσφαλῶς θά ἀφαιροῦν προσερχόμενοι εἰς τήν Θείαν Μετάληψιν. Ἐάν δέ πιστός τις, ἐνόσῳ παραμένει ἐν τῷ Ἱερῷ Ναῷ, παρουσιάσῃ συμπτώματα ἀσθενείας, ἐπιβάλλεται ὅπως ληφθῇ μέριμνα διά τήν ἄμεσον καί ἀσφαλῆ ἀπομάκρυνσίν του ἤ, ἐφόσον τοῦτο δέν εἶναι δυνατόν, διά τήν ἀσφαλῆ μετακίνησίν του εἰς εἰδικόν χῶρον, πρός ἀποφυγήν ἐπαφῆς μεθ΄ ἑτέρων προσώπων. Πρός ἀντιμετώπισιν τοιούτων φαινομένων, κρίνεται ὑποχρεωτική ἡ πρόβλεψις διά τήν ὕπαρξιν καταλλήλου χώρου (π.χ. γραφεῖον, χῶρος εἰς τό πνευματικόν κέντρον κ.λπ.) μέ ἐπαρκῆ ἐξαερισμόν, ὅπου θά ὑπάρχουν μάσκαι, χαρτομάνδηλα, πλαστική σακούλα διά τήν ἀπόρριψιν αὐτῶν καί ἀντισηπτικόν διάλυμα χειρῶν.
13) Κατά τήν προσέλευσιν εἰς τήν Θείαν Μετάληψιν ἀπαιτεῖται ἵνα τηρῶνται μετ΄ ἀκριβείας αἱ προβλεπόμεναι ἀποστάσεις μεταξύ τῶν πιστῶν. Ἐπίσης, κατά τήν διανομήν τοῦ ἀντιδώρου, τοῦ ἄρτου, τῶν κολλύβων καί ἄλλων εὐλογιῶν, πέραν τῆς τηρήσεως τῶν ἀναλόγων ἀποστάσεων, κρίνεται ἀναγκαία ἡ τήρησις τῶν σχετικῶν ὑγειονομικῶν προφυλάξεων.
14) Ἐπαναβεβαιοῦνται αἱ ἀπό 16ης Μαρτίου καί 1ης Ἀπριλίου 2020 Ἀποφάσεις τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου, ὡς πρός τήν λιτήν τέλεσιν τῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν, συμφώνως πρός τό ἦθος καί τήν παράδοσιν τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας. Τό αὐτό ἰσχύει καί διά τάς μεγάλας Πανηγύρεις τῆς περιόδου αὐτῆς, αἱ ὁποῖαι θά πρέπῃ νά διακρίνωνται διά τήν μετά σεμνότητος τέλεσίν των, ἡ δέ συμμετοχή Ἀρχιερέων εἰς τυχόν Συλλείτουργα μή ὑπερβαίνῃ τόν ἀριθμόν τῶν τριῶν (3). Ἡ τέλεσις Λιτανειῶν θά πραγματοποιῆται μετά μεγάλης προσοχῆς, ἄνευ συνωστισμοῦ τοῦ συμμετέχοντος πιστοῦ λαοῦ, καί ἐάν ᾖ δυνατόν, ἐν συντομίᾳ, συμφώνως τῇ ποιμαντικῇ κρίσει τοῦ οἰκείου Ποιμενάρχου, ἐνῷ ἐπιτρέπεται ἡ μεταφορά Ἱερῶν Λειψάνων πρός ἁγιασμόν καί παραμυθίαν τῶν πιστῶν, λαμβανομένων πάντοτε ὑπ’ ὄψει τῶν ἀπαραιτήτων ὑγειονομικῶν μέτρων. Εἰς περίπτωσιν δέ καθ’ ἥν μεταφέρωνται ἐκ μιᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως εἰς ἑτέραν Ἱεράν Μητρόπολιν, τυγχάνει ἀπαραίτητος ἡ ἐπί τούτῳ ἔγκρισις τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, συμφώνως τῇ ὑπ᾿ ἀριθ. 2760/29.1.2003 Συνοδικῇ Ἐγκυκλίῳ.
15) Ὅσον ἀφορᾷ εἰς τήν τέλεσιν τῶν Ἱερῶν Μυστηρίων τοῦ Γάμου καί τῆς Βαπτίσεως καί τῶν Ἐξοδίων Ἀκολουθιῶν, ἰσχύουν ἅπαντα τά ἀνωτέρω προβλεπόμενα σχετικῶς πρός τήν προσέλευσιν τῶν πιστῶν, ἐνῷ τά Ἱερά Μυστήρια θά τελῶνται ἐντός τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, συμφώνως πρός προγενεστέραν Συνοδικήν Ἀπόφασιν. Ἀναφορικῶς δέ πρός τούς στολισμούς τῶν Ἱερῶν Ναῶν, θεωρεῖται ἀπαραίτητος ἡ προτίμησις τῆς λιτότητος καί τῆς ἁπλότητος.
16) Τά ἀνωτέρω ἰσχύουν δι΄ ἅπαντας τούς Ἐνοριακούς, Προσκυνηματικούς, Κοιμητηριακούς, Ἱδρυματικούς κ.λπ. Ἱερούς Ναούς, τά Μητροπολιτικά καί Ἐνοριακά Παρεκκλήσια, οὐχί ὅμως καί διά τά Παρεκκλήσια, τά ὁποῖα εὑρίσκονται ἐντός ἰδιωτικῶν κτημάτων, κτιρίων καί ἐπιχειρήσεων (π.χ. συγκροτημάτων κατοικιῶν, κέντρων ἐκδηλώσεων, ξενοδοχείων κ.λπ.), ὅπου δέν ἐπιτρέπεται ἡ προσέλευσις πιστῶν διότι, ὡς Ἱδιωτικοί Ναοί, εἶναι προωρισμένοι διά τήν ἐξυπηρέτησιν τῶν θρησκευτικῶν ἀναγκῶν τῶν ἰδιοκτητῶν καί τῶν οἰκείων αὐτῶν.
17) Ἅπαντα τά ἀνωτέρω ἀφοροῦν καί εἰς τάς Ἱεράς Μονάς καί τά Ἡσυχαστήρια. Ὁ ἀριθμός ἐπισκεπτῶν, τόν ὁποῖον ἐπιτρέπεται νά δέχωνται (χωρίς διανυκτέρευσιν) δέν εἶναι δυνατόν νά ὑπερβαίνῃ τήν ἀναλογίαν ἕν πρόσωπον ἀνά πέντε (5) τ.μ. τοῦ Καθολικοῦ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς ἤ ἑτέρου χώρου λατρείας Αὐτῆς ἤ τοῦ χώρου ἐγκαταβιώσεως, μέ ἀνώτατον ὅριον τά ἑκατόν (100) ἄτομα.
Ἐντολῇ καί Ἐξουσιοδοτήσει τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
Ὁ Ἀρχιγραμματεύς
† Ὁ Ὠρεῶν Φιλόθεος
Σμπαράλια σε έκανε φίλε η εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου. Δεν έχεις ακούσει ότι το ψέμα έχει κοντά ποδάρια;
Αγαπητέ και εκλεκτέ Ιστολόγε κ. κ. Αναστάσιε Κωστόπουλε, συνέχισε να νουθετείς τους άτακτους κληρικούς και λαϊκούς όσο υψηλά και αν ίστανται με το να ορθοτομείς τον λόγο της αληθείας επαναφέροντας τους εις την κανονική εκκλησιαστική τάξη. Διότι όλοι ούτοι μεγίστη ευθύνη φέρουν για την κατάντια της εκκλησιας εις τους οφθαλμούς των πιστών με τους ανόητους χειρισμούς επί του θέματος της ενσκηψάσης πανδημίας οδηγώντας τους πιστούς εις λανθασμένους ατραπούς με τας προσωπικάς τους επικινδύνους απόψεις γράφοντας ή ξεστομίζοντας ανοησίας οι οποίες δεν αρμόζουν σε νοήμονες ανθρώπους και μάλιστα Χριστιανούς Ορθοδόξους.
Παναγιώτης Αδάμης
Για τον ευλαβή Ορθόδοξο 12-9-2020 - 7:32 μ.μ.
Έχετε δίκαιο, αλλά δεν είναι όλα τα δευτερεύοντα ζητήματα όπως π.χ. μάσκα, κάτι που δεν καταδικάστηκε απο καμία Σύνοδο, λόγοι για να σχίζουμε το Σώμα της Εκκλησίας και να κατηγορούμε καλούς μητροπολίτες με ελαφρότητα.
Χρειάζεται διάκριση.
Ποιός λέει ότι η μάσκα στον Ναό είναι ανυπακοή στον Χριστό και στην Εκκλησία;
Αναγνώστης
Ένα θέμα που αφορά την δημόσια υγεία κατάφεραν φανατικοί ρασοφόροι να το κάνουν ανατολικό ζήτημα. Από πότε οι ρασοφόροι γίνανε και γιατροί. Στην Ελλάδα υπάρχει κράτος που το διοικεί η εκκλησία δεν είναι σε ρόλο εξουσίας όπως στην Περσία ο Χομεϊνί; Όχι κύριοι ρασοφόροι έχουμε κοσμική δημοκρατία. Από την στιγμή που στις λαοσυνάξεις σας στους ναούς κινδυνεύουν Έλληνες πολίτες το θέμα αυτό δεν είναι αρμοδιότητά σας. Δεν είσθε πάνω από τους νόμους αλλά υπό την Ελληνική Δημοκρατία που σας πληρώνει και πρέπει να σέβεστε την νομοθεσία της. Για να διοριστεί ένας δεσπότης ή παπάς θέλει κρατική απόφαση. Είσθε υπό το κράτος αν δεν σας αρέσει ο δρόμος για την Περσία είναι ανοιχτός.
Το κείμενο που παραθέτει ο Ανώνυμος 8,52 είναι "Εγκύκλιον Σημείωμα", το οποίο, όπως λέει στον πρόλογο του, υπενθυμίζει τις αποφάσεις της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (όχι της Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος), σχετικά με τα μέτρα προφύλαξης από την πανδημία.
Πέραν αυτού, αν και το κείμενο είναι μακροσκελές και αναλυτικό, το θέμα των μασκών αναφέρεται μόνον με μία φράση, στην παράγραφο 12.
Εκεί οι πιστοι "με προσωπικήν των ευθύνην και μέριμναν ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ίνα φέρουν προστατευτικήν μάσκαν'.
Είναι προφανές ότι άλλο πράγμα είναι το "Συνιστάται" και άλλο πράγμα είναι το "Υποχρεούνται".
Εάν οι πιστοι "Υποχρεούνται" (πράγμα που δέν αναφέρει το "Εγκύκλιον Σημείωμα") τότε τίθεται θέμα εκκλησιαστικής υπακοής.
Εάν "Συνιστάται", τότε υπάρχει περιθώριο ατομικής απόφασης, κατά την βούλησιν κάθε πιστού.
Αυτή είναι , κατά την γνώμη μου, η έννοια του κειμένου.
Αν κάνω λάθος, ευχαρίστως δέχομαι διόρθωση.
Ουαί εις εσάς, γραμματείς και Φαρισαίοι, υποκριταί, διότι κλείετε την βασιλείαν των ουρανών έμπροσθεν των ανθρώπων, επειδή σεις δεν εισέρχεσθε, ουδέ τους εισερχομένους αφήνετε να εισέλθωσιν’
«Αλίμονο σας Γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές». Με αυτή τη φράση ξεκίνησε ο Ιησούς τις επτά καταγγελίες του για τη θρησκευτική ηγεσία του Ισραήλ. Στη διδασκαλία του προειδοποιεί τους Γραμματείς και τους Φαρισαίους για την επερχόμενη τιμωρία τους. Τους χαρακτήρισε υποκριτές και τους κατηγόρησε για ασυνέπεια λόγων και έργων. Ήταν προσκολλημένοι στο δόγμα και δεν δέχονταν καμία μεταρρύθμιση.
Δεν θα δεχθείς καμιά διόρθωση 1.18 διότι έχεις μάθεις να διδάσκεις χωρίς να διδάσκεσαι. Η Ιερά Σύνοδος αντιπροσωπεύει την ιεραρχία. Προσπαθείς με σοφιστείες να περάσεις τα σκοταδιστικά σου φαρισαϊκά τεχνάσματα.
Πρόσεχε διότι θα δώσεις λόγο εις Θεό Ζώντα.
Ανώνυμε 12:23 μ.μ.
Εσύ με τις βρισίες σου στους κληρικούς που διαφωνούν με την μάσκα, δείχνεις ότι είσαι φανατικός κοσμικός. Δεν αποκλείεται να είσαι και εκκλησιομάχος. Την φρασεολογία που χρησιμοποιείς την χρησιμοποιούν οι εκκλησιομάχοι και πολλοί άθεοι.
Φιλομακεδόνας
Σας ευχαριστώ για τις ουσιώδεις παρεμβάσεις σας κ. Κωστόπουλε που είναι διαφωτιστικές και με την Πατερική σφραγίδα. Δίνω πάντα μεγάλη προσεχή στα κείμενά σας.
Αντώνης Φ.
Από πότε οι θέσεις του κ. Αδάμη εκπροσωπούν την εκκλησιαστική τάξη;
Από πότε και οι δικές απόψεις μπορούν να εκφράσουν τις αποφάσεις άλλων. Για εμένα που γνωρίζω τον κ. Κωστόπουλο από την εποχή που μου έκανε κατηχητικό και γέμιζε την καρδιά μου με το πνεύμα θυσίας στην κατασκήνωση και τα όσα μας δίδασκε τον έχω ως πρότυπο. Σε αυτόν ξανοιγόμουνα περισσότερο από την οικογένειά μου και τον πνευματικό μου γιατί πάντα με σωφροσύνη που έδινε την λύση. Πολλές φορές λέω που είσαι Κωστόπουλε τώρα που σε χρειάζομαι για να μου δείξεις τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσω. Πόσο θα ήθελα να ήμουνα στην Πάτρα για να με συμβουλεύει…
Δημοσίευση σχολίου