Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2022

Μαρινάκειον Μέλαθρον - Παναγιώτης Ασημακόπουλος

Για όσους έχουμε μπει σε γραφεία Μητροπολιτών, κάπως έτσι είναι η αισθητική τους. Κάθεσαι και περιμένεις να πεταχτεί από τη μια γωνιά ο Γιώργος Μάγκας και πάσης Ελλάδος με το κλαρίνο του κι από την άλλη ο Μάκης Χριστοδουλόπουλος να λέει με πόνο ψυχής

"Το προσκλητήριο που μού 'πεσε απ'τα χέρια,
όχι δεν γίνεται, δεν είναι δυνατόν,
εσύ που μού 'ταζες τον ουρανό, τ'αστέρια,
τώρα στο γάμο σου με θες να 'μαι παρών"!
(Όπως καταλαβαίνεις, ήθελα να το γράψω όλο!)

Το ζήτημα λοιπόν στο Μέγαρο της Μητρόπολης Πειραιώς ("Μαρινάκειον Μέλαθρον" για τους φίλους...), δεν είναι το κιτς χρυσό με τις ζαχαρένιες πολυθρόνες και τις βαριές κουρτίνες. Είναι που ...ο λέων της Ορθοδοξίας, Μητροπολίτης Πειραιώς επέλεξε για κεντρική εικόνα μια δυτικότροπη παράσταση της Αγίας Τριάδος με τον Θεό Πατέρα ως Γέρο και το Άγιο Πνεύμα ως περιστέρι κι όχι την ορθόδοξη Φιλοξενία του Αβραάμ.

Εκτός κι αν είναι κι αυτό επιθυμία του ανακαινιστή κι ευεργέτη της Μητροπόλεως...

Παναγιώτης Ασημακόπουλος

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δε γνωρίζω τους λόγους για τους οποίους η συγκεκριμένη εικόνα αναρτήθηκε στο σημείο αυτό.

΄Ομως

τέτοιες δυτικότροπες παραστάσεις της Αγίας Τριάδας

έχουν φιλοτεχνηθεί και σε μοναστήρια

και δεν έχω ακούσει καμία διαμαρτυρία

αναμεμειγμένη με υπονοούμενα και ειρωνίες ...

ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ

σχεδόν ΟΛΑ τα εγκόλπια των Αρχιερέων

- ακόμη και εκείνα τα πατριαρχικά -

έχουν παραστάσεις ΔΥΤΙΚΟΤΡΟΠΕΣ, "ρωσότροπες" και όχι βυζαντινές, ορθόδοξες.

ΚΑΙ σ' αυτή την περίπτωση

ΚΑΜΙΑ διαμαρτυρία αναμεμειγμένη με υπονοούμενα και ειρωνίες ...

ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ

ο εμβληματικός μητροπολιτικός ναός Αθηνών

είναι κατάγραπτος από ΔΥΤΙΚΟΤΡΟΠΕΣ 'αγιογραφίες', ζωγραφιές μάλλον...

ΚΑΙ πάλι

καμιά διαμαρτυρία κλπ κλπ

Η κατ' επιλογήν 'ενόχληση' για τη συγκεκριμένη δυτικότροπη αυτή εικόνα

ΑΛΛΑ κρύβει ...

Ανώνυμος είπε...

Γράφεις για εικόνες που υπάρχουν σε πολλούς ναούς. Εκείνες αποτελούν καλότεχνή κληρονομιά και το υπουργείο δεν επιτρέπει την αντικατάστασή τους. Αυτή όμως την διάλεξαν να την τοποθετήσουν στον συγκεκριμένο χώρο.

Ανώνυμος είπε...

Δε γράφει μόνον για την ... "καλότεχνή" (!!!!!) κληρονομιά.

Γράφει και για άλλα

και εσύ τα ... αγνοείς ...

Μπορείς να μας πεις με ποια απόφαση ποιου υπουργείου απαγορεύεται

η ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ των δυτικότροπων ζωγραφιών;

Ανώνυμος είπε...

Ποιο κακόγουστη είναι η συνεργασία με τον Μαρινάκη.
Ιφ

Ανώνυμος είπε...

Δεσπότης είναι καί ότι θέλει κάνει... δεν θα δώσει λόγο κιόλας...

Ανώνυμος είπε...

Οι περισσότεροι των Επισκόπων μας ζουν τον μύθο τους. Ξέχασαν την καταγωγή τους και την σεμνή διαμονή τους. Δεν βλέπουν το ποίμνιο που δεν έχει τα κατάλληλα για την διαμονή και αυτοί ζουν σε ανάκτορα όπως η βασιλική Οικογένεια παλαιά. Γνώρισα Επισκόπους που παρέμειναν σεμνού θα αναφέρω ενδεικτικά: Λευκάδος Νικηφόρος, Γυθείου Σωτήριος, Κονίτσης Σεβαστιανός, Μεγαλουπόλεως Θεόφιλος, Αιτωλίας Κοσμάς. Υπάρχουν και άλλοι.
Σήμερα ντρέπομαι να μπω από την χλιδή σε επισκοπικές κατοικίες και γραφεία.
Ακολουθούν πιστά τον Κυριακό Λόγο «ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου οὐκ ἔχει ποῦ τὴν κεφαλὴν κλίνῃ»
π. Νεόφυτος

Γιάννης Ιωαννίδης είπε...

Όμορφη, καλαίσθητη, σεμνή και καλόγουστη η μορφή της αίθουσας.
Δεν προκαλεί καθόλου, τουλάχιστον αυτούς που δεν θεωρούν ότι το ταπεινό δέον να ταυτίζεται με το... γύφτικο.
Τα μητροπολιτικά γραφεία και αίθουσες ανήκουν στην Εκκλησία και δεν είναι ιδιωτικά, ώστε να γίνεται λόγος για πολυτελή δήθεν διαβίωση του Μητροπολίτη επειδή το γραφείο του δεν μοιάζει με... αχούρι.
Τα περί της εικόνας αυτής τα έχουμε ακούσει και διαβάσει άπειρες φορές και τα έχουμε πλήρως εμπεδώσει. Η πίστη μας πάντως δεν κινδυνεύει από αυτήν.
Πολλοί χριστιανοί έχουν κάνει την μεμψιμοιρία τον εντελώς δικό τους τρόπο εκφράσεως, που καμία αντιστοιχία δεν έχει με τον ευαγγελικό λόγο και πνεύμα.
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς είναι άξιος συγχαρητηρίων για την ειδική σχέση που έχει οικοδομήσει με τον Βαγγέλη Μαρινάκη, η οποία μόνον προς όφελος της Εκκλησίας γενικότερα έχει μέχρι σήμερα αποβεί.

Ανώνυμος είπε...

Είναι γνωστό κ. Ιωαννίδη ότι οι Μητροπολίτες έχουν μια συμπάθεια στους πλούσιους που τους δίνουν κάποια χρήματα. Δεν κάνουν παρέα με τον κόσμο που τρέχει να δώσει τα λίγα χρήματα από το υστέρημά του, τις γυναίκες και άνδρες που κάνουν κύκλους στους ναούς, τα παιδιά που τρέχουν στα κατηχητικά, αυτές που τρέχουν για το φιλόπτωχο, για την ευταξία του ναού. Αυτοί είναι μέρος των εργατών και όχι των αφεντάδων. Ναι κ. Ιωαννίδη με εκπλήσσει που έφτιαξαν τέτοιο μέγαρο για τις «ανάγκες» της Εκκλησίας όταν η Ευαγγελίστρια ζητά τρόφιμα από μας τους μισθοσυντήρητους ή άνεργους. Από μας που πολλοί δεν τα βγάζουν πέρα με τα φροντιστήρια και την διαβίωση των παιδιών. Σας συνιστώ να διαβάστε το βιβλίο «ο Άγιος της Αγάπης» της ‘’Ζωής’’ για τον Άγιο Ιωάννη τον ελεήμονα. Εκεί θα δεις τι σημαίνει Επίσκοπος ή να διαβάσεις που έμενε ο Μ. Βασίλειος ή ο Αγιος Ιωάννης Χρυσόστομος. Πήγα μια φορά στην Κόνιτσα και ο Σεβαστιανός μας δέχθηκε στο «Μητροπολιτικό Μέγαρο» που ήταν σεμνό και απέριττο, το γραφείο του ταπεινό, το πάτωμα έτριζε. Περνούσαν εκατομμύρια δραχμές από τα άγια χέρια του, τίποτα δεν κρατούσε για αυτόν. Μου λένε ότι το ίδιο παραμένει και τώρα από τον διάδοχό του.
Τελειώνω αξιοπρέπεια ναι ανατολίτικη σουλτανική κιτσαριά όχι.