Τὶς τελευταῖες ἡμέρες παρακολουθοῦμε μὲ περισυλλογὴ
τὴν δημόσια συζήτηση ποὺ
ἄνοιξε μὲ ἀφορμὴ τὴν πρόσφατη ἐπίσκεψη τοῦ Πρωθυπουργοῦ τῆς Ἑλλάδας στὸ Ἅγιον Ὄρος,
μὲ σχόλια, τὰ ὁποῖα ἐνίοτε ἐκδηλώνουν ἀπορία, καχυποψία, εἰρωνεία ἢ καὶ θυμό.
Ἐρωτήματα
φορτισμένα, συχνὰ καλοπροαίρετα, ἀλλὰ καὶ παγιδευμένα σὲ μία θεώρηση
περισσότερο ἀνθρώπινη παρὰ ἐκκλησιαστική. Κατανοοῦμε αὐτὲς τὶς ἐρωτήσεις.
Δὲν τὶς ἀπορρίπτουμε.
Ὅμως ὀφείλουμε νὰ ἀπαντοῦμε μὲ ἐκκλησιαστικὸ λόγο, ταπεινό, διακριτικό, ἐμπνευσμένο
ἀπὸ τὴν Παράδοση, καὶ ταυτόχρονα νὰ ἐκθέτουμε τὴν πραγματικότητα ὅπως ἔχει.
Τὸ Ἅγιον Ὄρος
μιλᾶ μὲ τὸν τρόπο τῶν Πατέρων, μὲ διάκριση. Ακόμη κι ὅταν σιωπᾶ, δὲν σιωπᾶ
τυχαῖα. Ἡ σιωπὴ τῶν Ἁγιορειτῶν Πατέρων δὲν εἶναι ἀδιαφορία οὔτε ἔνδειξη
συμφωνίας ἢ ὑποταγῆς, ἀλλὰ χριστιανικὸ ἦθος, ὁ τρόπος ποὺ ἐργάζεται τὸ Πνεῦμα:
χωρὶς φωνές, χωρὶς δημόσιες ἁψιμαχίες, ἀλλὰ μέσα στὸν νοῦ καὶ στὴν καρδιά.
Τὸ Ἅγιον Ὄρος ὑποδέχεται
πάντας μὲ διάκριση καὶ προσευχή, διότι εἶναι χῶρος μετανοίας, ὄχι καταγγελίας, ὅπου
δὲν κυριαρχεῖ ἡ ὀργὴ τῆς ἐποχῆς, ἀλλὰ ἡ ἡσυχία τῆς προσευχῆς.
Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος δὲν μᾶς δίδαξε νὰ προσευχόμαστε γιὰ τοὺς ἠθικοὺς ἢ τοὺς δίκαιους ἄρχοντες, ἀλλὰ γιὰ ὅλους ὅσοι κατέχουν ἐξουσία, ὅπως «ἤρεμον καὶ ἡσύχιον βίον διάγωμεν, ἐν πάσῃ εὐσεβείᾳ καὶ σεμνότητι».
Ὁ ἴδιος, ἀπευθυνόμενος
στὸν μαθητή του Τιμόθεο, συνεχίζει: «Παρακαλῶ οὖν πρῶτον πάντων ποιεῖσθαι
δεήσεις, προσευχάς, ἐντεύξεις, εὐχαριστίας, ὑπὲρ πάντων ἀνθρώπων, ὑπὲρ βασιλέων
καὶ πάντων τῶν ἐν ὑπεροχῇ ὄντων» (Α΄ Τιμ. 2, 1-2).
Ὁ ἅγιος Ἰωάννης
ὁ Χρυσόστομος, σχολιάζοντας τὸ χωρίο, λέγει καθαρά ὅτι στὴν καθημερινὴ
λατρεία προσευχόμαστε γιὰ ὅλο τὸν κόσμο, γιὰ τοὺς Βασιλεῖς, ἀκόμη καὶ γιὰ
τοὺς ἀσεβεῖς (PG 62, 530-531, Ὁμ. 6).
Αὐτὸ τὸ πνεῦμα δὲν
εἶναι ἀδυναμία, ἀλλὰ δύναμη σταυρική. Τὸ Ἅγιον Ὄρος δὲν προσωποληπτεῖ, ἀλλὰ προσεύχεται
«ὑπὲρ πάντων», μὲ τὴν πίστη ὅτι ὁ Θεὸς μπορεῖ νὰ μεταμορφώσῃ τοὺς πάντες.
Ἐδῶ σημειώνεται
ὅτι βεβαίως καὶ ἐτονίσθη πρὸς τὸν κ. Πρωθυπουργὸ ἡ πικρία καὶ ὁ
προβληματισμὸς τῶν Ἁγιορειτῶν γιὰ τὰ πρόσφατα νομοθετήματα, τὰ ὁποῖα προκαλοῦν ἀνησυχία
στὴν συνείδηση τοῦ πιστοῦ λαοῦ, καθ' ὅσον θεωροῦνται ὡς ἀπειλὴ πρὸς τὸ ὀρθόδοξο
ἦθος τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ καὶ τὴν ἀξία τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου, καὶ ἐξεφράσθη ἡ εὐχὴ
νὰ ἐπικρατήσῃ πνεῦμα σεβασμοῦ πρὸς τὴν πνευματικὴ ταυτότητα τοῦ Γένους.
Ἐπίσης, ὑπεβλήθη
ἰδιαιτέρα παράκληση ὅπως ἡ Ἑλληνικὴ Κυβέρνηση συμβάλῃ τὰ μέγιστα στὴν ἄμεση
ἐπίλυση τοῦ ἀνακύψαντος ζητήματος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Θεοβαδίστου Ὄρους Σινᾶ.
Ὅσον ἀφορᾷ τὴν ἐξαγγελία
τοῦ κ. Πρωθυπουργοῦ γιὰ τὴν οἰκονομικὴ στήριξη τῶν Ἱερῶν Μονῶν, ὑπενθυμίζουμε
ὅτι ἡ χρηματοδότηση ἔργων ΕΣΠΑ γιὰ τὸ Ἅγιον Ὄρος μὲ χρονοδιάγραμμα μέχρι τὸ
2030, μελετᾶται ἀπὸ τὶς ἁρμόδιες κρατικὲς ἀρχὲς ἤδη ἀπὸ τὸ ἔτος 2023.
Εἶναι γνωστὸ ὅτι
καμμία Ἱερὰ Μονὴ δὲν διαθέτει τοὺς ἀνάλογους οἰκονομικοὺς πόρους γιὰ ἔργα
συντηρήσεως καὶ ἀποκαταστάσεως, δεδομένου ὅτι οἱ πόροι ἑκάστης Μονῆς μόλις
ἐπαρκοῦν γιὰ τὴν διαβίωση τῶν μοναχῶν της καὶ τὴν φιλοξενία τῶν ἐπισκεπτῶν.
Τὸ Ἅγιον Ὅρος,
λόγῳ τῆς φθορᾶς τοῦ χρόνου, καὶ ἄλλων ἐκτάκτων φαινομένων, ὅπως τῶν
προσφάτων σεισμῶν, ἔχει ἀνάγκη ἀπὸ φροντίδα, γιὰ τὴν συντήρηση τῶν κτιρίων καὶ
τῶν κειμηλίων, τὴν κληρονομιὰ τὴν ὁποία κρατᾶ ζωντανή.
Αὐτὰ ἀναφέρουμε
ἐνδεικτικὰ πρὸς ἀποκατάσταση τῆς ἀληθείας, μὲ τὴν διαβεβαίωση ὅτι τὸ Ἅγιον Ὄρος
παραμένει τόπος προσευχῆς, ἑνότητας καὶ ἐλπίδας γιά τόν σύγχρονο
κατακερματισμένο καί ἀποπροσανατολισμένο κόσμο.
.jpg)
15 σχόλια:
Αφού η στάση των Αγιορειτών Πατέρων κατά την πρόσφατη επίσκεψη ήταν σωστή καί ενδεδειγμένη, τότε θά πρέπει σε σύντομο χρονικό διάστημα νά δούμε τα ευχάριστα αποτελέσματα, δηλαδή νά διορθωθεί η Αντιευαγγελική νομοθεσία καί νά παύσει η συνεχής πίεση τών ανθρώπων να δεχθούν την ψηφιοποίηση της Προσωπικότητας τους.
Εάν αυτά δέν γίνουν, τότε θα φανεί, ότι η στάση των Πατέρων δέν ήταν επιτυχημένη.
«Εἶναι γνωστὸ ὅτι καμμία Ἱερὰ Μονὴ δὲν διαθέτει τοὺς ἀνάλογους οἰκονομικοὺς πόρους γιὰ ἔργα συντηρήσεως καὶ ἀποκαταστάσεως, δεδομένου ὅτι οἱ πόροι ἑκάστης Μονῆς μόλις ἐπαρκοῦν γιὰ τὴν διαβίωση τῶν μοναχῶν της καὶ τὴν φιλοξενία τῶν ἐπισκεπτῶν.
Τὸ Ἅγιον Ὅρος, λόγῳ τῆς φθορᾶς τοῦ χρόνου, καὶ ἄλλων ἐκτάκτων φαινομένων, ὅπως τῶν προσφάτων σεισμῶν, ἔχει ἀνάγκη ἀπὸ φροντίδα, γιὰ τὴν συντήρηση τῶν κτιρίων καὶ τῶν κειμηλίων, τὴν κληρονομιὰ τὴν ὁποία κρατᾶ ζωντανή».
Ως εκ τούτων, σφάξε με αγά μου να αγιάσω!
Παλιά ήταν η Παναγία Οικονόμος.. τώρα «δεν διατίθενται οι διαθέσιμοι πόροι…».
Νομίζω το άρθρο τα λέει όλα.
Έντιμα! Οι εκπρόσωποι των 20 Ιερών Μονών πασχίζουν να πείσουν τον εαυτό τους.
Ίσως είναι η γενική κατάπτωση που μας διέπει, δημοσίως και ιδιωτικώς.
Μπορείς να δικαιολογήσεις αυτή την εξαγγελία σου «Αντιευαγγελική νομοθεσία καί νά παύσει η συνεχής πίεση τών ανθρώπων να δεχθούν την ψηφιοποίηση της Προσωπικότητας τους.» Πουθενά στο Ευαγγέλιο να ασχολείται με τον προσωπικό αριθμό Ή με άλλα μυθεύματα τα οποία κατεβάζει η κούτρα σας.
Και παλαιά και τώρα και αύριο και μεθαύριο θα είναι αυτό το οποίο γράφεις για την Παναγία «Παλιά ήταν η Παναγία Οικονόμος..» Η Παναγία δεν βρέχει από τον ουρανό χρήματα φωτίζει κάποιους ανθρώπους παλαιότερα ηγεμόνες σήμερα πρωθυπουργούς να δώσουν χρήματα. Διάβασε και λιγάκι ιστορία για να καταλάβεις πως έχει χτιστεί η κάθε μονή του Αγίου Όρους και ποιοι προστατεύανε. Τα μοναστήρια έγιναν από χρήματα που έδωσαν οι διάφοροι αυτοκράτορες και ηγεμόνες όλοι αυτοί ήταν όλοι άγιοι άμεμπτοι όσοι. Ε! ας σταματήσουν πλέον αυτά τα παραμύθια σας βαρεθήκαμε. Δεν είναι η ήττα στη μικρά παιδάκια έχουμε πάει στο Άγιον Όρος και μας έχει πει η κάθε μονή πώς χτίστηκε; Ποιος έδωσε χρήματα δια μέσου των αιώνων και πως ορισμένοι από όλους αυτούς οι οποίοι έδωσαν χρήματα αν ψάξεις θα δεις ότι η ζωή τους ήταν άστατη, αισχρή πορνική και βρωμερή. Άντε γιατί πολύ μας έχετε παρά ζαλίσει με τις φιλοσοφίες σας και τις ανοησίες σας. Και αν νομίζεις ότι μπορείς να βοηθήσεις, δώσε το μισθό σου ή την σύνταξη σου για ένα χρόνο στην Ιερά Κοινότητα και εσένα η Παναγία θα σου στείλει χρήματα για να επιβραβεύσει την πίστη σου γιατί είναι καλή Οικονόμος Το Άγιον Όρος αλλά και για μας τα φτωχαδακια. Εμένα πάντως χρήματα δεν μου έχει δώσει άλλα πράγματα, μου έχει προσφέρει. Κάποια όμως γίνονται μόνο με χρήματα. Κι όχι μετά. Ζητήματα τα εσωτερικά της ψυχής. Εξάλλου σε όλα τα μοναστήρια που πηγαίνουμε εδώ στον κόσμο αυτό που μας ζητάνε είναι χρήματα για να φτιάξουν εκείνο για να βοηθήσουν εκεί για να τελειοποιήσουν κάτι άλλο γνωστά όλα αυτά. Και πιο γνωστό είναι ότι οι περισσότεροι καταφεύγουν σε βουλευτάδες, υπουργούς και σε άλλους πολιτικούς. Έτσι, για να μη μας περνάς για χαζούς.
Πολύ σωστά τα λέει το κείμενο. Αλλά μάλλον αντιλαμβάνονται λάθος τη σιωπή. Το Άγιον Όρος βροντοφώναξε, δε σιώπησε! Ύμνοι, καμπάνες, χαλιά, χειροφιλήματα, θρόνοι.. Μόνο απολυτίκιο που δεν του έψαλαν. Μακάρι να ήταν σιωπή. Σεμνότητα, ταπεινό ύφος και ήθος, χωρίς φωτογραφίες και τυμπανοκρουσίες. Χωρίς λόγους και επίσημα κείμενα και ομιλίες.
Δυστυχώς η σιωπή ήταν αλλού. Στη θέση του ελέγχου, της αφυπνίσεως συνειδήσεων, της παιδεύσεως.
Ένοχη σιωπή, ανταλλάξιμη με ευρωπαϊκά κονδύλια. Υποτιθέμενα βέβαια, γιατί βλέπω να μένουμε στο θα., και εδώ.
Είπαμε να τον υποδεχθούν, αλλά όχι και σαν να υποδέχονται Άγια Λείψανα! Δεν πήγε ο Άγιος Σπυρίδωνας. Μακάρι να γίνει.
Γιατί δεν έκαναν αγρυπνία, υπέρ Θείου φωτισμού και να τον καλέσουν να προσέλθει. Όρθιος 10 ώρες. Σιγά μην πήγαινε δηλαδή.
Το πρόβλημα δεν είναι ότι υποδέχθηκαν τον Πρωθυπουργό, ούτε τα οικονομικά προγράμματα. Δεν γράφει αυτό το κείμενο της σύναξης.
Τα μοναστήρια άνθρωποι τα έφτιαξαν, όχι Άγγελοι. Με υλικά μέσα και χρήματα. Με χρηματοδοτήσεις των αυτοκρατόρων, πρωθυπουργών και απλών πιστών και απίστων. Όλοι αμαρτωλοί, όμως εν δυνάμει θεοί. Σίγουρα από χρήματα μέσα στην αμαρτία. Πώς αλλιώς; Υπάρχει δίκαιο χρήμα;
Όμως με ελεύθερη προσφορά, όσον αφορά τις δωρέες.
Ο Πρωθυπουργός είναι υποχρεωμένος να στηρίξει οικονομικά. Αν θέλει να λέγεται της Ελλάδος, ένας λόγος παραπάνω. Γιατί το Άγιον Όρος ενσαρκώνει τη Ρωμιοσύνη, για την οποία πολέμησαν οι Ήρωές μας.
Είναι στα καθήκοντά του. Για όλα τα μοναστήρια, πόσο μάλλον τα ιστορικά.
Οι πατέρες δεν έχουν σε κανέναν υποχρέωση! Ο Πρωθυπουργός έχει. Καμιά ανάγκη. Αυτό έλειπε!
Πού τα βρήκαμε; Ιδιωτική περιουσία του Μητσοτάκη είναι το κράτος; Να το διαθέτει αν θέλει;
Οι πατέρες στην επιστολή, γράφουν σιωπήσαμε για να μας τα δώσει τα κονδύλια.. αυτό είναι! Η ανίερη συμφωνία! Σιωπώ για τα της Πίστεως, με αντάλλαγμα το χρήμα. Όχι το ίδιο το κονδύλιο.
Δεν είναι προϋπόθεση της διάθεσης των πόρων, η ένοχη σιωπή. Πού ζούμε; Μαφία είναι;;
Αντιθέτως! Έχουν χρέος οι Αγιορείτες να πρωτοστατούν στον αγώνα κατά της αδικίας! Όπως το κάνουν πολλοί. Όχι όλοι στο ίδιο καζάνι. Να μαστε δίκαιοι.
Στο κράτος δικαίου θα λάβουν τα ανάλογα υλικά αγαθά. Όπως όλοι μας. Και τα άλλα αγαθά! Υγεία, παιδεία, δικαιοσύνη, κλπ. Αλλά έχουμε κράτος δικαίου;; Και αν δεν έχουμε, αξίζει για τα υλικά να θυσιάσουμε το Ευαγγέλιο; Μα το Ευαγγέλιο τους έφερε στο μοναστήρι!
Αν ήταν έτσι αδερφέ μου θα μέναμε σκλαβωμένοι! Ψωμί κ νερό είχαμε. Αλλά θέλαμε ελευθερία! Μην αδικείς τον εαυτό σου. Τα δώσαμε όλα στον Αγώνα για τη Λεφτεριά λέει ο Μακρυγιάννης. Και δεν είχε να φάει. Ούτε στιγμή δε μετάνιωσε.
Ούτε η υποδοχή του Πρωθυπουργού είναι θέμα. Αλλά το ότι τον υποδέχθηκαν έτσι! Σαν Άγιο! Ούτε τον Πατριάρχη! Μπορούσαν πιο απλά. Πιο ταπεινά. Ήσυχα και διακριτικά. Διδακτικά. Με όσα έχει κάνει εναντίον του Χριστού. Ποδοπατά το Ευαγγέλιο σχεδόν καθημερινά με τόσα νομοθετήματα και πρακτικές! Όπως γράφουν και οι άλλοι σχολιαστές.
Και στο Ισραήλ είχαν ανάγκη από τα χρήματα του κράτους, αλλά ο Προφήτης Ηλίας κατακεραύνωνε τον βασιλιά και τη γυναίκα του όταν αδικούσαν! Δεν τους έστρωνε χαλιά επειδή είχαν ανάγκη συντήρησης τα ιερά. Το λέω με αφορμή την πρόσφατη εορτή.
ΥΓ., στον παραπάνω σχολιαστή.
Η Παναγία μας τα δίνει όλα. Και τα χρήματα και την ευκαιρία να ζούμε όπως μπορεί ο καθένας. Όλα η χάρη των Δακρύων της στον Υιό της, μας τα προσφέρει. Δικά μας επιτεύγματα είναι μόνο οι αμαρτίες μας. Αν πιστεύουμε κάτι άλλο εθελοτυφλούμε!
Αν κάποιος θέλει να διαθέσει το μισθό ή τη σύνταξή του στον Άγιον Όρος ή σε πιο φτωχούς ανθρώπους ή αλλού, είναι δικαίωμά του. Και κίνηση της καρδιάς του. Όχι όμως να βάλει προϋποθέσεις! Θα σας το δώσω μόνο αν σιωπήσετε ή κάνετε κάποιο αντάλλαγμα άλλο ιδιοτελές. Αυτό δεν έχει δικαίωμα να το κάνει! Ούτε αξία. Μόνο εξευτελισμό. Οι μοναχοί πετάνε μεταξύ ουρανού και γής! Δεν είναι μικροπρεπείς, ούτε υποταγμένοι κοσμικά. Είναι άρχοντες, μέσα στη μετάνοιά τους!
Άγιορείτες μοναχοί και πατέρες πώς μπορέσατε και υποδεχθήκατε με τόσες τιμές αυτόν τον «εχθρό του Χριστού και λάτρην της αμαρτίας;»
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ
Νικηφόρος Γ.
23.7.25
Προς: 23 Ιουλίου 2025 στις 8:43 μ.μ.
Ο Άγιος Ιωάννης της Κλίμακος γράφει πως οι δαίμονες προσπαθούν με κάθε τρόπο να μας κάνουν να αμαρτήσουμε. Όταν δεν το πετυχαίνουν, τότε μας βάζουν να κρίνουμε αυτούς που αμαρτάνουν. Παρουσιάζουμε τον εαυτό μας άγιο και όλους τους άλλους τους θεωρούμε αμαρτωλούς. Συνέχεια αναρωτιόμαστε “γιατί το έκανε αυτό” ή “γιατί το έκανε έτσι” ή “γιατί δεν έκανε αυτό;” Κι όλα αυτά στο όνομα της αγάπης. Λέμε ότι αγαπάμε τον συνάνθρωπο αλλά δεν συγχωρούμε τα λάθη του. Αντίθετα, τον κατηγορούμε και τον καταδικάζουμε. Το γνωρίζω εξ ιδίων.
Το να κρίνουμε ή να κατακρίνουμε τον άλλο δεν είναι δουλειά δική μας, αλλά του Θεού που είναι ο μεγάλος Κριτής και γνωρίζει τα πάντα για μας.
Γράφει το Γεροντικό πως πήγε κάποτε ένας αδελφός από τη Σκήτη σε κάποιο Γέροντα αναχωρητή και του είπε για κάποιον άλλον αδελφό πως είχε πέσει σε μεγάλο σφάλμα.
-Ω, πολύ άσχημα έκανε, είπε στενοχωρημένος ο Γέροντας. Ύστερα από λίγες ημέρες συνέβη να πεθάνει ο μοναχός που έσφαλε. Άγγελος Κυρίου, τότε, πήγε στον αναχωρητή, κρατώντας την ψυχή του.
-Αυτός που κατέκρινες, του είπε, πέθανε. Πού ορίζεις να τον κατατάξω;
Ο εκ Πατρών καθηγητής πανεπιστήμιου Ηλίας Βουλγαράκης έχει γράψει ένα καλογραμμένο βιβλίο: «Συ τι κρίνεις τον αδελφόν σου;»
Νομίζω, ότι στήν προκειμένη περίπτωση δέν ασχολήθηκε κανείς με τα αμαρτήματα αυτού του ανθρώπου.
Ολη η συζήτηση γίνεται για τήν νομοθεσία που επέβαλε στη χώρα, τήν οποία διακήρυξε δημόσια σέ εκατομμύρια λαού, την υποστήριξε με επιχειρήματα στη Βουλή, καί οι συνεργάτες του, μετά την ψήφιση, γλέντησαν τήν επιτυχία τους.
Επομένως η περίπτωση αυτή διαφέρει από την ιστορία που παρουσιάζει το Γεροντικό, πού είναι καθαρά προσωπικό αμάρτημα καί δέν πρέπει νά κρίνεται από εμάς.
Πόσοι έχουν αδελφό πρωθυπουργό; Είναι εκπρόσωπος των αδελφών μας. Οφείλουμε να προσευχόμαστε για αυτόν, και να τον ελέγχουμε αναλόγως.
Και στις ΔΗΜΟΣΙΕΣ θέσεις του να είμαστε με τον πέλεκυ! Ενεργοί πολίτες. Δεν κρίνουμε τον Κυριάκο, αλλά το πολιτικό πρόσωπο που κοροϊδεύει την Πίστη μας.
Ο Διοκλητιανός σαν άνθρωπος δεν ξέρουμε που θα πάει, ούτε είναι δουλειά μας. Ήταν μέγας διώκτης όμως, όσο ζούσε. Πώς να το κάνουμε; Αυτό δεν αλλάζει. Θέλει μεγάλη διάκριση να αποφύγεις την κατάκριση αλλά να μην είσαι και λαπάς δουλοπρεπής οσφυοκάμπτης, ως πολίτης. Έχουμε ευθύνη στη δημοκρατία. Ιδίως ο Χριστιανός που πρέπει να πολεμά την αδικία και να υπερασπίζεται τον αδικούμενο. Το λένε οι Πατέρες της Εκκλησίας.
Ο Άγιος Δημήτριος, ο Πολιούχος μας μαρτύρησε στη Θεσσαλονίκη επί Διοκλητιανού τον οποίο υπηρέτησε στον στρατό με συνέπεια ως καλός αξιωματικός. Μαρτύρησε μόνον όταν του είπαν να απαρνηθεί τον Χριστό. Ποιος από αυτούς τους νόμους οι οποίοι ψηφίστηκαν μα ζητούν εμάς να τους ακολουθήσουμε δηλαδή να κάνουμε πολιτική συμβίωση, οι άνδρες με τους άνδρες και οι γυναίκες με τις γυναίκες επειδή το επιθυμούν αυτοί… κανένας, άρα αυτά τα οποία λέτε είναι πράγματα τα οποία δεν ευσταθούν. Ας σταματήσουν όλες αυτές οι διαμαρτυρίες τις οποίες κάνουνε κάποιοι ακροδεξιοί χριστιανοί, δηλαδή κάποιοι φασίστες οι οποίοι θέλουν να ενεργοποιήσουν το Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών. Και θέλουν να φέρουνε το Κοράνιο στην Ελλάδα και λέγοντας το Κοράνιο εννοώ την Αγία Γραφή στον χώρο της Ελλάδος. Η Ελλάδα δεν είναι ελληνική Χριστιανική δημοκρατία, αλλά ελληνική Δημοκρατία στην οποία ζουν οι ορθόδοξοι χριστιανοί και πολλοί άλλοι υπό τους Νόμους του κράτους τους υποχρεωτικούς και προαιρετικούς όπως τα Μυστήρια της Εκκλησίας. Αυτούς τους Νόμους τους οποίους υπαινίσσεστε αυτοί οι οποίοι τους πραγματοποιούν οι βαπτισμένοι Ορθόδοξοι χριστιανοί, εγγεγραμμένοι στα μητρώα, της ενορίες που έγινε η βάπτισή τους. Ας σταματήσουν οι κραυγές της ηλιθιότητος και των γενικεύσεων. Οι Αγιορείτες είναι σοφότεροι στην πλειοψηφία τους από κάποιους ντενεκέδες κληρικούς ξεγάνωτους τύπου Ελ Λουκά και σια.
Στό πολύ καλό σχόλιο 1 - 01 θα ήθελα νά προσθέσω, ότι πρέπει νά είμαστε ενεργοί πολίτες καί τήν ώρα των Εκλογών, καί νά θυμηθούμε όσα πέρασε η Πίστη καί η Εκκλησία κατά τήν διάρκεια της τετραετίας.
Αν χρησιμοποιούσαν τον όρο συμβίωση δε θα υπήρχε κανένα πρόβλημα. Ο γάμος είναι όμως, γιατί έχει προεκτάσεις. Και γιατί είναι παράχρηση του θεσμού. Αλλά από αυτά που έχει κάνει και συνεχίζει απτόητος, εναντίον του Χριστού, είναι σταγόνα στον ωκεανό αυτό το νομοθέτημα. Το λιγότερο.
Μακάρι η Αγία Γραφή να γίνει το θεμέλιο μας. Ο στόχος μας είναι. Να γίνουμε άγιοι. Ατυχές και άτοπο το παράδειγμα του κορανίου. Ούτε κατάλαβες τι έγραψες.
Συμφωνείς ότι δεν ήταν Γιάννης, αλλά ήταν Γιαννάκης. Σε ενοχλεί ο γάμος, όχι η συμβίωση. Το ίδιο πράγμα είναι. Στο ίδιο αποτέλεσμα καταλήγει. Έπρεπε και αυτή η μερίδα των ανθρώπων έχει υπηρετηθεί. Δεν συμφωνώ αλλά το κάνω ανεκτό και γιαυτό το ψήφησα το κόμμα αυτό. Χριστιανός είμαι αλλά έχω κατανοήσει ότι τα χριστιανικά μου πιστεύω δεν τα μετέδωσα στα παιδιά μου. Δεν έχουμε όμως πράγματι χριστιανική δημοκρατία στην Ελλάδα τύπου Χομεϊνί και δεν την θέλω. Μπορεί να προστατεύει το σύνταγμα την ορθοδοξία, αλλά γενικά υπάρχει ανεξιθρησκία και διαφοροποιείται ο νόμος από τον Ευαγγελικό νόμο.
Τι είναι αυτά που λες; Η Αγία γραφή φτιάχνει Αγίους Δημητρίους και το κοράνι Διοκλητιανούς!
Ποιός στο κράτος αυτό λαμβάνει υπόψιν το Ευαγγέλιο; Αν ακολουθούσαμε το Λόγο του Θεού… θα είμασταν πολύ καλύτερα.
Γι αυτό είμαστε σε τέτοια χάλια! Επειδή πάμε αντίθετα. Πολιτικοί και πολίτες, εκκλησιαστικοί και πιστοί ντουγρου στον κουτσομούρη!
Και ποιός να μας γλυτώσει.! Ποιός έμεινε να κηρύξει μετάνοια; Το χρήμα;
Τι πράγματα είναι αυτά;; Αντί να λες να έχετε τους αγίους πρότυπο, να λες αυτά τα πράγματα για την Αγία γραφή που τους έβγαλε! Σε ακούει και ο πολιούχος!
Δημοσίευση σχολίου