ΣΤΑ ΑΠΟΝΕΡΑ ΤΟΥ
ΚΟΒΙΤ 19
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
Ψευδό- κορονοϊός, λοιπόν, και
ψευδό-απειλή που «πολιτικοί», «δημοσιογράφοι», εξωνημένοι από αυτούς, «δυστυχώς
και εκκλησιαστικοί ταγοί … Αξιοθρήνητοι !», είναι αυτό που μεθόδευσαν και
«κατατρομοκράτησαν το λαό» είπε Πρωθιερέας των Πατρών-«Το ψέμα έχει κοντά
ποδάρια», 02.05.20-για να κλείσουν ανώδυνα τις Εκκλησίες! Βλέπετε ως τότε δεν επέφερε(sic) ο
κορονοϊός «θάνατο που μοιάζει να ξεπηδάει σαν τερατογένεση. Δύσπνοια ή και
πνιγμός βασανιστικό ξεψύχισμα μέσα σε ολόσωμη πλαστική σακούλα, ανάμεσα σε
αναρίθμητα ασυνόδευτα φορεία ή μόνο με μάσκες ολόγυρα που αποκλείουν
αποχαιρετιστήριο χαμόγελο. Ολόκληρος ο πλανήτης, ο έμβιος και νοήμων, με
ηπείρους αχανείς και ωκεάνιες θάλασσες από πόλο σε πόλο, όλος έρμαιο και φέουδο
ιού
αόρατου με γυμνό μάτι. Ο ιός ερημώνει μεγαλουπόλεις,
ουρανοξύστες αχαλίνωτης
υπεροψίας … Νεκρώνει μυθικές σε μέγεθος εργοστασιακές τεχνουργίες, αδειάζει τους ουρανούς από … τα θηριώδη μηχανικά πετούμενα … Σταματάει τη ροή του χρήματος, τις ανταλλακτικές σχέσεις που συντηρούν το ανθρώπινο είδος στον πλανήτη». Πάντα ταύτα επήλθαν αμέσως μετά και ως τις 10.05.20, Και μπορεί να θριαμβολογεί ως αποκαλύψας το «ψέμα με τα κοντά ποδάρια», ενώ από την πλευρά του ο διαπρεπής Καθηγητής, και όχι μόνο, Χ. Γιανναράς, ως θα έκανε κάθε άλλος, απλώς «πρόκαμε» και τα καταχώρησε με αυτή την ημερομηνία στην εφημερίδα «Η Καθημερινή».
υπεροψίας … Νεκρώνει μυθικές σε μέγεθος εργοστασιακές τεχνουργίες, αδειάζει τους ουρανούς από … τα θηριώδη μηχανικά πετούμενα … Σταματάει τη ροή του χρήματος, τις ανταλλακτικές σχέσεις που συντηρούν το ανθρώπινο είδος στον πλανήτη». Πάντα ταύτα επήλθαν αμέσως μετά και ως τις 10.05.20, Και μπορεί να θριαμβολογεί ως αποκαλύψας το «ψέμα με τα κοντά ποδάρια», ενώ από την πλευρά του ο διαπρεπής Καθηγητής, και όχι μόνο, Χ. Γιανναράς, ως θα έκανε κάθε άλλος, απλώς «πρόκαμε» και τα καταχώρησε με αυτή την ημερομηνία στην εφημερίδα «Η Καθημερινή».
Όλα, λοιπόν, ανύπαρκτα ως
τις 02.05.20, Και οι γιατροί που πολεμούν
τον Κόβιτ 19 αυτό-θυσιαστικά, με μέλη τους θύματα, και οι επιστημονικοί υγειονομικοί
σύμβουλοι, και οι κυβερνήσεις που έχουν σαστίσει από την ταχεία επέλαση της
απροσδιόριστης διάστασης αόρατης θανατερής απειλής, «δυστυχώς και
εκκλησιαστικοί ταγοί … Αξιοθρήνητοι!».
Και όλοι σε … μεγάλο κόλπο «κατατρομοκράτησης
του λαού για να κλείσουν ανώδυνα τις Εκκλησίες». Και στη μέση, υπεράνω όλων ο
Πατρινός Πρωθιερέας ! Κι από κοντά ο σωρείτης «ώσπερ μέλισσαι κηρίω» των
γνωστών ανώνυμων-απρόσωπων. «χριστιανών ορθόδοξων» να επιβραβεύει τα …
«τολμήματα του», να του επικυρώνει τη βεβαιότητα ότι θα έχει παρρησία και
αξιομισθία στο Θεό γι αυτά του τα «αθλήματα» ως όντως «πιο ίσος από όλους τους
άλλους ίσους» !
Και, να … «παρακάμπτει» πανεύκολα
γραφίδα αντιρρητική ως συκοφαντική, γιατί χτυπάει, λέει, αυτά που θα ήθελε να
γράφω, αλλά δεν γράφω, ήγουν που με διαβάζει, αλλά δε με καταλαβαίνει ή κάνει
πως δε με καταλαβαίνει και με πάει εκεί που θέλει αυτός, αλλά δεν είμαι εγώ» ! Αλίμονο
δα ! Δεν αποκλείεται δε με παραπλήσια να παρακάμψουν ο ίδιος και ο σωρείτης της
ανώνυμης απροσωπίας κορυβαντιώντων τάχα μου «ορθόδοξων», «ρωμηών»,
«αντί-οικουμενιστών», γνωστού όντος του αβυσσαλέου των δεύτερων θράσους, με
έναν από τους πρόχειρους στιγματισμούς της φαρέτρας τους και τον διαπρεπή Καθηγητή,
έστω κι αν το πράγμα δυστυχώς για όλους τους, θα κάνει «να ξεκαρδιστεί στα
γέλια το γνωστό κατσίκι το παρδαλό» !
Ωστόσο, σβήστε, παρακαλώ, τα τελευταία, μην τα διαβάζετε ποσώς, δεν είναι
πρέπον να φανεί ότι αυτή η γραφίδα αποβλέπει να προσβάλει έναν τιμημένο με τη
Χάρη να στέκει της Αγίας Τραπέζης εμπρός και τα καθεξής ιερά. Κρατείστε μόνο το
ακόλουθο, που γενομένης σχετικής συζητήσεως μου έλεγε ευλαβής Ιερομόναχος,
παλαιότερα αδελφός του Ιερού Ησυχαστηρίου
της «Κεχαριτωμένης Θεοτόκου» στην Τροιζήνα-δηλαδή του δημιουργήματος του μακαριστού
π, Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου: «Θυμάμαι πολύ καλά πως όταν στη Μονή είχε κάποιος
αδελφός π.χ. γρίπη ή κάτι παραπλήσιο, η σύσταση ήταν να μην πλησιάζουμε πολύ,
εν πάση περιπτώσει να παίρνουμε κάποια μέτρα προφύλαξης για να μην επεκταθεί
ευρύτερα η νόσος στη Μονή. Ακόμη και να μην ασπαζόμαστε τις Εικόνες, έστω κι αν
φρόντιζαν να τις περιποιούνται δεόντως συνεχώς». Αλλά και προσωπικά θυμάμαι
πολύ καλά από τότε που έγραφα τη βιογραφική δοκιμή του μακαριστού Γέροντα-«Μορφές Μεγάλων Ωρών», Εκδόσεις
«Τήνος»- πόσο προσεκτικός ήταν στα τοιαύτα, ενώ μου είχε κάνει αγαθή αίσθηση
ότι όχι λίγοι νέοι του πνευματικού κύκλου του είχαν σπουδάσει ιατρική και
ειδικευτεί στην ψυχιατρική.
***** *** *****
Με άλλα λόγια δεν μπόρεσα να
καταλάβω γιατί όλος αυτός ο κονιορτός, η θολούρα κάποιων ! Ως γράφτηκε ήδη τα
πράγματα εξελίχθηκαν υπεύθυνα και ταπεινά ως εξής στη σειρά. Η Αυτοκέφαλη
Εκκλησία της Ελλάδος, προφανώς μη
δυνάμενη να έχει επαρκή πληροφόρηση, αρχικά υποτίμησε τον επαπειλούμενο κίνδυνο
από τον κόβιτ 19 και έλαβε απόφαση ανεδαφική-Λειτουργία
ανοιχτή 07.00-08.00 κάθε Κυριακή της Μ. Σαρακοστής κλπ.. Η Κυβέρνηση έχοντας
πληροφόρηση επαρκή και κατάλληλο υγειονομικό συμβούλιο επιστημονικό, ως υπεύθυνη
της προστασίας υγείας και ζωής όλων των κατοίκων της χώρας έγκαιρα-πανθομολογούμενο-αποφάσισε μεταξύ άλλων Λειτουργία με
κλειστές τις Εκκλησιές, αναγκαίο για την τέλεση της προσωπικό, και μετάδοση
τηλεοπτική. Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποδέχτηκε-υιοθέτησε
την απόφαση, και τη σεβάστηκαν σχεδόν στο απόλυτο σύνολο τα μέλη της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της
Ελλάδος. Συμπληρώστε εσείς αν ακούοντα να ηχεί εις τα ώτα των η αποστροφή
της Λειτουργικής ευχής-προσευχής Αγίου Ιωάννη του Χρυσόστομου, «Δος αυτοίς Κύριε ειρηνικόν το βασίλειον, ίνα και ημείς εν τη γαλήνη αυτών, ήρεμον
και ησύχιον βίον διάγωμεν εν πάση ευσεβεία και σεμνότητι» !
Όπερ σημαίνει ότι τα τοιαύτα-αποδοχή-υιοθέτηση
της Κυβερνητικής Απόφασης- τελικά αποτέλεσαν
Απόφαση της Ανωτάτης Εκκλησιαστικής
Αρχής ! Που όφειλαν να ενστερνιστούν και εφαρμόσουν, όλοι οι εις τα όρια κάθε Μητρόπολής κληρικοί, Οι οποίοι δεν ξέρω αν
θυμούνται ή αν καταλαβαίνουν ότι είναι σε μια Μητρόπολη εν ενεργεία Λειτουργοί και
λειτουργούν έγκυρα στο μέτρο που
εκφωνούν, «εν πρώτοις μνήσθητι Κύριε του
Πατρός και Αρχιεπισκόπου ημών τάδε». Δεν προεκτείνω, για να μην οξύνω,
ερωτώ όμως, με υπονοούμενη απάντηση αρνητική. Μπορεί ένας ιερέας να εκφωνεί,
«εν πρώτοις μνήσθητι …» και να είναι σε δυσαρμονία με τον Επίσκοπό του; Να
κάνει άλλο, από αυτό που κάνει ο Επίσκοπος του, η τοπική Εκκλησιαστική Κεφαλή;
Να είναι σε άλλο μήκος κύματος από αυτόν; Άλλο τώρα ότι, όταν συμβαίνει αυτό,
μπορούν να ακολουθήσουν κυρώσεις ή επιτίμια, αλλά υπάρχει και το «κατ’
οικονομίαν». Τα θέματα δεν λύνονται έτσι. Εκείνο που προέχει για όλους,
κληρικούς αλλά και πιστούς είναι. «Πείθεσθε τοις ηγουμένοις, και υπείκετε»-Παύλος.
Και, η Εκκλησία δεν είναι ξέφραγο αμπέλι για να κάνει του κεφαλιού του ο
καθείς. «Πάντα ευσχημόνως και κατά τάξιν γινέσθω»-Παύλος ! Ή να πιάνει στο
στόμα του πνευματικούς Πατέρες, Αρχιεπίσκοπους και λοιπούς και να τους
«στολίζει» με ό,τι και όπως νομίζει αυτός !
Το δε ενδιαφέρον όσο και
παράδοξο εδώ είναι ότι. Η Κυβερνητική απόφαση κάλυπτε απόλυτα τις ορθόδοξες προϋποθέσεις-όρους
της εγκυρότητας της Θείας Λειτουργίας- Μυστηρίου Θείας Ευχαριστίας κατά
τις οποίες, «Ο Ιερεύς οφείλει να μην
τελεί ποτέ μόνος τη Λειτουργία. Πρέπει
ένα τουλάχιστον δεύτερο πρόσωπο -και μέσα σ’ αυτό ο κόσμος ολάκερος- να είναι παρόν»--Π. Εδοκίμωφ, «Η¨Ορθοδοξία»,
σ.324. «Η προσευχή της Ανατολικής Εκκλησίας», σ.32.
Άρα έτσι ήταν δεδομένος και
απόλυτα εξασφαλισμένος από ορθόδοξη Κανονική Λειτουργική πλευρά ο Καθαγιασμός
των Τιμίων Δώρων, και ο Χριστός ως Άγιο Σώμα και Τίμιο Αίμα, «ζωή και περίσσια ζωής»
θα ήταν-ήταν- παρών στο εδώ και τώρα
της Εκκλησίας και του κόσμου. Και με την παρουσία του «ενός τουλάχιστον
δεύτερου προσώπου ολάκερος ο κόσμος παρόν», παρόντες εδώ, και των για αναγκαία,
«δι εύλογον αιτίαν απολειφθέντων» όλων ημών
των λοιπών. Πράγμα που δεν κάνει τόσο
παράλογο όσο φαντάστηκαν μερικοί ότι «η
Μετάληψη-Κοινωνία των αναγκαίων παρόντων θα ήταν στο όνομα όλων ημών των «δι εύλογον αιτίαν απολειφθέντων». Και
θα συνεπαγόταν συμβολικά «εισέλευση του Χριστού και σε όσους θα ήθελαν να
δειπνήσουν μαζί Του, και Εκείνος μαζί τους»-Αποκ.3,20. Αυτά είναι Ορθοδοξία
σοβαρή και υπεύθυνη, όλα τα άλλα, όπως το «να ζητούν και τα ρέστα οι μη
εναρμονισθέντες με την απόφαση, κληρικοί εκεί που μας χρωστούν» ή να θεωρούν
ότι τους … «εξασφαλίζεται» αξιομισθία ή «παρρησία ενώπιον του Χριστού
για την τάχα μου ηρωική τους πράξη ή για το απίθανο του κατ’ οίκον των Τιμίων
Δώρων ντελίβερι, είναι πρόκληση, κοινός, κοινότατος ανίδεων λαϊκισμός, «όνειρο
θερινής νυκτός». ‘
***** ***
*****
Και,
καλό είναι εδώ να προσεχθούν τα
εξής. «Ο Θεός δίνεται στους ανθρώπους
σύμφωνα με τη δίψα τους. Σε μερικούς που δεν μπορούν να πιούν δίνει μόνο
μια σταγόνα. Αλλά θα επιθυμούσε να τους δώσει ποταμούς ολόκληρους, ώστε οι χριστιανοί να μπορέσουν με τη σειρά
τους να ξεδιψάσουν τον κόσμο» ! -Olivie Clement, ένας από τους πιο λαμπρούς ορθόδοξους Θεολόγους του 20ου
αιώνα. Να προσεχθεί, δηλαδή, πως το καίριο και ουσιαστικό νόημα σε αυτό εντοπίζεται
στο : «Ώστε οι χριστιανοί να μπορέσουν
με τη σειρά τους να ξεδιψάσουν τον κόσμο» ! Αυτό γράφεται πιο πολύ για τους χριστιανούς που επιθυμούν και
επιδιώκουν τακτική Μετάληψη και Θεία Κοινωνία, και τώρα ένιωσαν πιο έντονα να
αναστέλλεται αυτός ο ιερός πόθος τους. Καλό είναι να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη
το ανωτέρω: «Αλλά θα επιθυμούσε να τους δώσει
ποταμούς ολόκληρους, ώστε οι χριστιανοί να μπορέσουν με τη σειρά τους να
ξεδιψάσουν τον κόσμο» !
Με άλλα λόγια ότι η Αγία Μετάληψη-Θεία Κοινωνία έχει προεκτάσεις χρέους, είναι άνοιγμα χρέους ! Μεταλαβαίνω δε θα πει ανοίγω το
στόμα μου, δέχομαι τα Τίμια Δώρα, και πάει τέλειωσε ! «Ο γνους το θέλημα του κυρίου εαυτού, και μη
ετοιμάσας, μηδέ ποιήσας προς το θέλημα αυτού, δαρήσεται πολλάς. Ο δε μη γνους,
ποιήσας δε άξια πληγών, δαρήσεται ολίγας. Παντί δε ω εδόθη πολύ, πολύ
ζητηθήσεται παρ’ αυτού, και ω παρέθεντο πολύ, περισσότερον αιτήσουσιν
αυτόν»-«Όποιος ξέρει τι θέλει ο Κύριος, και
δεν είναι έτοιμος, και δεν κάνει αυτό που θέλει ο Κύριος, θα τιμωρηθεί
αυστηρά. Αντίθετα όποιος δεν ξέρει το θέλημα του Κυρίου, και κάνει κάτι αξιόποινο, θα
τιμωρηθεί ελαφρότερα. Σε όποιον δόθηκαν πολλά, θα του ζητηθούν πολλά. και σε
όποιον δόθηκαν περισσότερα θα του ζητηθούν περισσότερα»-Λουκ.12, 47-48 Και να
μην πάμε στο επόμενο και επαναστατικό ! «Πυρ ήλθον βαλείν επί την γην, και τι
θέλω ει ήδη ηνήφθη …»- «Φωτιά ήρθα να βάλω στη γη, και τι άλλο θέλω, αν έχει
κιόλας ανάψει»-12,49. Αλλά είπαμε, εμείς τελευταία έχουμε σε πρώτη ζήτηση τα
Γεροντικά τσιτάτα, και σε δεύτερη κι ακόμα πιο πέρα Ευαγγέλιο, Απ. Παύλο
Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας κλπ.
***** ***
*****
Έχω όμως και τον
ανώνυμο-απρόσωπο αναγνώστη που μου παρατηρεί: «Το Οικουμενικό Πατριαρχείο
επέτρεψε να λειτουργούν κανονικά οι Ναοί στην Κωνσταντινούπολη», και ωσεί, περιμένοντάς
με στη γωνία, ερωτά : «Αυτοί, λοιπόν, που κατηγορούν τους ντόπιους Κληρικούς
για ανυπακοή και ανταρσία, θα τολμήσουν να κατηγορήσουν τον Πατριάρχη»; Κατ’ αρχήν οι αναρτημένες φωτογραφίες
δείχνουν άδειο τον Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου. Επί πλέον, είναι περίεργο
το ενδιαφέρον τους, μάλιστα για τον συγκεκριμένο
Πατριάρχη, τον οποίο ο Κύριος γνωρίζει πού και πώς τον έχουν γραμμένο οι σχετικοί ! Ας είναι όμως. Το Οικουμενικό
Πατριαρχείο ως έχει δικαίωμα και χρέος αυτό έκρινε ότι όφειλε να αποφασίσει,
και αυτό αποφάσισε ! Και, στο μέτρο που όλοι εναρμονίστηκαν, άξιος ο μισθός
τους ! Εφάρμοσαν το, «Πείθεσθε τοις ηγουμένοις και υπείκετε»-Παύλος. Σεβάστηκαν
την Εκκλησία ως Αμπελώνα του Κυρίου, όπου ισχύει και έχει εφαρμογή το, «Πάντα
ευσχημόνως και κατά τάξιν γινέσθω»-Παύλος. Δεν την είδαν σαν ξέφραγο αμπέλι,
ούτε σαν τσιφλίκι του κάθε παπά, που νομίζει ότι μπορεί να κάνει ό,τι στο νου
του κατεβεί !
Κατά
τα άλλα είναι καιρός να καταλάβουν κάποιοι, αυτό που επισημαίνει ωραιότατα και
επιγραμματικά ο λαμπρός Καθηγητής της Φιλοσοφίας της Θρησκείας -Θεολογική
Αθηνών- αείμνηστος Νίκος Νησιώτης για τη χριστιανική πίστη. «Την πίστη δεν την έχει κανείς στο τσεπάκι
του» ! Που θα πει την προσεγγίζει μέρα με τη μέρα, ώρα με την ώρα, βήμα με
βήμα ως την έσχατη στιγμή. Και, σε γραμμή. «Πιστεύω Κύριε, βοήθει μου τη
απιστία» ! Και, σε Αποστολική. «Κύριε πρόσθες ημίν πίστιν», Με προσευχή,
ιδιαίτερα «με την επίγεια Λειτουργία, που είναι καρπός της ουράνιας
Λειτουργίας, και υπόμνηση «του Αρνίου του θυσιασμένου από καταβολής κόσμου»-Αποκ.13,8.
Και με τη φωνή-παρουσία του Χριστού,
να φτάνει από κάθε ανθρώπινη φωνή, καθώς το πρόσωπό Του είναι πολύμορφο. Είναι
το πρόσωπο του προσκυνητή προς Εμμαούς, το πρόσωπο του κηπουρού που συνάντησε
Μαρία η Μαγδαληνή, το πρόσωπο αυτού που βαδίζει δίπλα μου στο δρόμο . Ο Θεός
σαρκώθηκε, για να μπορεί ο άνθρωπος να «θεωρεί» το πρόσωπό Του μέσα από κάθε
ανθρώπινο πρόσωπο …»
Διό και
για να μη μακρηγορούμε, ας προσέξουμε όλοι φωνή που από το 1953 επισημαίνει.
«Προσεύχεσθε γι αυτούς που δεν ξέρουν, ή δε θέλουν να προσεύχονται. Και κυρίως γι αυτούς που δεν προσευχήθηκαν
ποτέ» !-Πατριάρχης Ρουμανίας Ιουστινιανός. Επίσης ότι. «Για το σύγχρονο
άνθρωπο η δυσκολία προέρχεται από τη διάσπαση μεταξύ καρδιάς και διάνοιας. Αλλά
η αρχαία παράδοση προτείνει. «Το πρωί
βάλε τη διάνοιά σου μέσα στην καρδιά σου και μείνε όλη τη μέρα συντροφιά με το
Θεό» ! Τουτέστιν διαπότιζε την ημέρα σου με ατμόσφαιρα Θεού. Συνένωσε τα
κομματιασμένα τμήματα του είναι σου, ξαναβρές την ακεραιότητα του πνεύματός
σου». Και τέλος το πιο-πιο σπουδαίο, και αποφασιστικό. Ας προσέξουμε όλοι την
Αγία Ταπείνωση, που οδηγεί στη Μετάνοια. Γιατί «η Μετάνοια ανοίγει στον άνθρωπο την πόρτα της προσευχής και τον
συμφιλιώνει με το Θεό. Αλλά η
θεϊκή ευσπλαχνία είναι η Μετάνοια του Θεού» !-«Η προσευχή της
Ανατολικής Εκκλησίας, σ.20. Χρυσή αλυσίδα, Ταπείνωση-Μετάνοια-Προσευχή-
Συμφιλίωση με το Θεό-Θεϊκή ευσπλαχνία, ίσον «η Μετάνοια» του Θεού» ! Δες
περίπτωση άρνησης Πέτρου-«είπατε τοις μαθηταίς και τω Πέτρω ότι προάγω …»-περίπτωση πόρνης, περίπτωση ληστή στο
Σταυρό.
Τέλος όμως, και ως εδώ.
«Κυριακή κοντή γιορτή» που λέει ο λαός, ανοίγουν οι Εκκλησίες Μαΐου 18, Οπότε θα
φανεί ότι όντως «το ψέμα έχει κοντά ποδάρια», από του ανοίγματος το πώς και τι ! Πιο πολύ όμως θα φανεί από το αν
Εκκλησιαστική Ηγεσία, κλήρος γενικά και πλήρωμα χριστεπώνυμο ανταποκριθούν ως
είναι το χρέος στα δυο προαναφερθέντα Αποστολικά εντάλματα. Μάλλον να το πούμε
αλλιώς. Ας ευχηθούμε πλέον Εκκλησιαστική
Ηγεσία, κλήρος γενικά και πλήρωμα χριστεπώνυμο να ανταποκριθούν ως είναι το χρέος στα δυο προαναφερθέντα
Αποστολικά εντάλματα. Άλλωστε αυτό επιθυμεί πρώτιστα και κύρια ο Ιησούς Χριστός,
όταν επισημαίνει για τους δικούς του, «ου δύναται πόλις κρυβήναι επάνω όρους
κειμένη», όλοι σας παρακολουθούν ! Και, τους χρεώνει ως επιταγή μάλλον και προσδοκία,
όχι ως δεδομένο, εκείνο το άκρως σημαντικό, όσο και ουσιαστικό, «υμείς εστέ το
άλας της γης» ! Τούτο ως ελπίζουμε και κάνουμε ευχή-προσευχή, τις επόμενες και
εξής κρίσιμες μέρες να φανεί !
Με «την αγάπην την πρώτην, ην ουκ αφήκα…»
Αθανάσιος Κοτταδάκης
41 σχόλια:
Σε όσα γράφεις έχεις δίκιο το ζήτημα είναι ότι σε εποχή άκρων και πάθους δεν υπάρχει πιθανότητα διόρθωσης.
Και ακόμη.
Να σταματήσουνε τα ανέκδοτα των πρωθιερέων στην Εκκλησία της Ελλάδας. Προ δεκαετίες πρωθιερείς ήταν δυο τρεις σε κάθε μητρόπολη. Τώρα οι δεσποτάδες τους κάνουν παραγωγικά. Είμαστε στην βιομηχανική εποχή. Γεμίσαμε με σταυροφόρους πρεσβυτέρους. Για να ξεχωρίσουνε οι καλύτεροι ας θεσπίσουν την Μίτρα όπως στην Ρωσία.
Εκλεκτέ κ. Αθ. Κοτταδάκη.
Από όλα αυτά βγήκε και ένα καλό. Μας έγινε από εσάς άλλο ένα μάθημα εκκλησιολογικό και θεολογικό. Το αν θα το ακούσουν τα κουφά αυτιά που σας αμφισβητούν, δεν με νοιάζει, γιατί τους έχουν μάθει να διδάσκουν και να μην διδάσκονται, να μιλούν αλλά να μην ακούνε, να καθοδηγούν αλλά να μην τους καθοδηγούνε. Εγώ έμαθα πολλά από «τα απόνερα». Δοξάζω τον Θεό και ευχαριστώ εσάς.
«Μεμέρισται ὁ Χριστός;»
Ὅσοι χωρίζουν τους ἑαυτούς τους ἀπό τήν Ἐκκλησία, ὁσοι κάνουν μερίδες ἔχουν δικαιολογία τους καί καύχησι τους πρώτη καί καλύτερη, ὅτι αὐτοί ἀνήκουν πιό πολύ ἀπό τούς ἄλλους στόν Χριστό. Δέν ἦταν, λοιπόν, ἀπίθανο, ἐκεῖνοι ἀκριβῶς πού ἔλεγαν ὅτι ἀνῆκαν στόν Παῦλο ἤ στόν Ἀπολλώ ἤ στόν Κηφᾶ, νά ἔλεγαν σύγχρονα καί τό «Ἐγῶ Χριστοῦ», θέλοντας ἔτσι νά δείξουν ὅτι τό περιβάλλον τοῦ ἀποστόλου, στό ὁποῖο ἀνῆκαν, ἦταν πιό κοντά στόν Χριστό. Ποιό εἶναι, ἀδελφοί μου, τό πολύτιμο δίδαγμα πού βγαίνει. Πρῶτα-πρῶτα, δέν πρέπει νά προσκολλώμεθα σέ πρόσωπα μέσα στήν Ἐκκλησία, πέρα ἀπό τόν υἱικό καί θεάρεστο σεβασμό, πού χρωστᾶμε στούς πνευματικούς μας πατέρες. Γιατί ἔτσι δημιουργοῦνται διαιρέσεις καί μερίζεται ὁ Χριστός.
Ὕστερα, δέν ἀρκεῖ νά λέμε ὅτι ἀνήκουμε στόν Χριστό, ἀλλά κοντά σ’αὐτή τήν διαβεβαίωση εἶναι ἀπαραίτητο νά κάνουμε καί τό πᾶν, ὥστε νά ὁδηγοῦμε τούς τοιχόν προσωπολῆπτες ἀδελφούς μας στήν ἐνότητα τῆς Ἐκκλησίας.
Το μέγα αμάρτημα είναι η ανυπακοή στην Σύνοδο και στην Προϊσταμένη αρχή τον Μητροπολίτη. Οι κληρικοί που παραβήκαν τις εντολές τις Συνοδικές πως θα τολμήσουν να μας πουν στην εξομολόγηση για υπακοή στην Εκκλησία;
Και οι Μητροπολίτες που αμφισβήτησαν την Συνοδική απόφαση πως θα τολμήσουν να μας πουν για αποφάσεις Συνοδικές σε διάφορα θέματα θεολογούμενα της εποχής μας;
Αχταρμάς έγινε η εκκλησιαστική Τάξη.
Εκλεκτέ κ. Αθ. Κοτταδάκη.
Από όλα αυτά βγήκε και ένα καλό. Μας έγινε από εσάς άλλο ένα μάθημα εκκλησιολογικό και θεολογικό. Το αν θα το ακούσουν τα κουφά αυτιά που σας αμφισβητούν, δεν με νοιάζει, γιατί τους έχουν μάθει να διδάσκουν και να μην διδάσκονται, να μιλούν αλλά να μην ακούνε, να καθοδηγούν αλλά να μην τους καθοδηγούνε. Εγώ έμαθα πολλά από «τα απόνερα». Δοξάζω τον Θεό και ευχαριστώ εσάς.
Βλέπω τα κουτά σχόλια εως 10:33 πμ. Είναι γραμμένα απο 1-2 ανώνυμους που χαϊδεύουν τα αυτιά του Κοτταδάκη και τον σπρώχνουν να συνεχίσει την λαθεμένη πορεία του. Κακό μόνο του κάνουν!
Εκκλησιαζόμενος
Τα πράγματα μπήκαν στην σωστή θέση τους με τις τεκμηριωμένες απαντήσεις του κ. Κοτταδάκη. Αποστομώθηκαν οι εξυπνάκηδες από ένα σκληρό θεολογικό καρύδι με γνώσεις. Συγχαρητήρια.
Αυτοί κάτι έγραψαν κουτούτσικε. Εσύ μόνο που χαρακτηρίζεις τους άλλους αλλά ως κουτός δεν μπορείς να τους αντικρούσεις.
Δεν ξέρω αν κατάλαβα καλά λέει θέλημα Θεού εξισωνετε με την εντολή της Κυβέρνησης για κλείσιμο των ναών.
Οποιος πιστεύει ότι ο όρος "Πανδημία" αφορά τα 2700 κρούσματα σε 10.000.000 πληθυσμό, ότι πρέπει να αποξενωθή από την οικογένεια του, τους συγγενείς του, τους φίλους του, ότι δεν πρέπει να επισκεφθή το εξοχικό του σπίτι, ότι δεν πρέπει να περπατήση στην παραλία και στις πλατείες, ότι αν είναι παπάς πρέπει να τιμωρείται με 5.000 ευρώ πρόστιμο, επειδή άνοιξε την πόρτα της Εκκλησίας, ότι πρέπει να προσάγεται στο Αυτόφωρο επειδή Κοινώνησε δύο παιδάκια στην πλάγια πόρτα του Ιερού, ότι πρέπει να προσάγεται στο Αυτόφωρο επειδή ελειτάνευσε το Σκήνωμα του Αγίου Σπυρίδωνος ή τον Επιτάφιο στους άδειους δρόμους του χωριού του, ότι πρέπει να περάση την Μεγάλη Εβδομάδα μπροστά στην τηλεόραση, ότι πρέπει να εορτάση την Ανάσταση στο μπαλκόνι του σπιτιού του, ότι δέν πρέπει να λάβη το Αγιον Φώς ούτε στην εξώπορτα του σπιτιού του, ότι πρέπει να μείνη Αλειτούργητος και Ακοινώνητος επί 3 μήνες, ότι δεν πρέπει να προσκυνά τις εικόνες, ότι δεν πρέπει να Κοινωνή με την ίδια Λαβίδα που Κοινωνούν οι άλλοι, ότι πρέπει να φορά μάσκα όταν εισέρχεται σε μεγάλους ναούς με 3 τουλάχιστον ανοικτές πόρτες και πολλά παράθυρα, τότε αυτός ας παραμείνη στο σπίτι του, και ας γράφη αναρτήσεις για να πείση τους άλλους.
Ενδιαφέρον άρθρο-ανάλυση,αλλά νομίζω ότι το κατ΄αυτήν κρίσιμο σημείο το οποίο θέλει να αναδείξει περισσότερο,δηλαδή αυτό της υποτιθέμενης ανυπακοής κάποιων Ιερέων, εδράζεται,κατά την άποψή μου,σε λανθασμένο δεδομένο,αυτό της ''ακυρώσεως'' της από 16/3/2020 συνοδικής Αποφάσεως. Αντί άλλης απαντήσεως παραθέτω κάποια αποσπάσματα από το άρθρο μου ''Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΜΙΑΣ ΣΙΩΠΗΣ''το οποίο αναρτήθηκε στο παρόν φιλόξενο ιστολόγιο την 8/5/2020.
''Θεωρούμε ότι αποτελεί βαρεία προσβολή κατά της ΔΙΣ και όλης της Ιεραρχίας, να θεωρείται ότι η ρητώς εκπεφρασμένη Απόφαση της 16/3/2020 για ''λιτή''τέλεση της Θείας Λειτουργίας μεταξύ 7-8πμ ήταν δυνατόν να αναιρεθεί όχι μόνον με ένα πρωθυπουργικό tweet αλλά και να αντικατασταθεί με ό,τι αυτό διεκέλευε,επειδή δεν υπήρξε ανταπάντηση!! Ανήκουστη επί δημοκρατικού πολιτεύματος η ανωτέρω εκδοχή και αμάρτυρη τουλάχιστον από μεταπολιτεύσεως και εντεύθεν.Η Απόφαση της 16/3 ΙΣΧΥΕΙ κανονικά και μόνον το εκδόσαν διοικητικόν όργανο(ΔΙΣ)είναι αρμόδιο να την καταργήσει με ΝΕΑ Απόφαση(ΣΣ όπως τελικά έγινε την 12/5)η οποία θα ρυθμίζει το θέμα διαφορετικά.Εξυπακούεται ότι η σχετική διαδικασία δεν υποκαθίσταται ούτε από ''παραμυθητικές'' εγκυκλίους,ούτε πολύ περισσότερο,από τυπικές διαβιβάσεις της αρμόδιας συνοδικής υπηρεσίας των κυβερνητικών αποφάσεων(ΚΥΑ)στους Ιερούς Ναούς με οδηγίες εφαρμογής.Εν κατακλείδι...ας ερωτηθούν τα μέλη της ΔΙΣ τι εξέφραζε την πραγματική θέληση και βούλησή τους.Η εν Συνόδω Απόφασή των της 16/3 ή η μετά το tweet επιβληθείσα διαδικασία...Συνεπώς οι ζηλωτές και ομολογητές Κληρικοί...εις ουδεμία παράβαση και μάλιστα αυτής της ανυπακοής υπέπεσαν''.
Υ.Γ Γιατί έπρεπε να γίνει όλος αυτός ο ''ντόρος''για να καταλήξουμε σε μια πιο ήπια μάλιστα ρύθμιση από εκείνη την οποία είχε αποφασίσει την 16/3 η ΔΙΣ,αφού μεταξύ 7-8 το πρωί, με δεδομένο τον εκούσιο αυτοπεριορισμό των γερόντων που είχε παρατηρηθεί από την προηγούμενη Κυριακή και τον διάχυτο φόβο που είχε ήδη περιορίσει αισθητά την προσέλευση,το εκκλησίασμα θα αποτελείτο από τον νεωκόρο και 3-4 ακόμη;Μήπως δηλαδή έπρεπε -όπως παρατηρεί χαιρέκακα κάποιος φιλόσοφος,θεολογών που και που- να συνειδητοποιήσει η Εκκλησία ότι είναι ένα απλό νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου;Ποιος είναι δηλαδή σε ΟΛΑ το απόλυτο αφεντικό;
Πολύ καλά τα είπε ο κ. Γεώργιος Λουκάκης!
Το μόνο που προσδοκώ είναι να μην απαντήσει ο Πρωθιερέας της Πάτρας γιατί είχε πει ότι τελείωσε τον διάλογο μαζί σας. Αν απαντήσει δεν θα το αντέξω.
Ας μην ακούν τους ειδικούς 4.10 και τους βλέπω να αρρωσταίνουν για να κλάψουν με μαύρο δάκρυ ως ο Πέτρος και να πουν τώρα που το κατάλαβα ότι υπάρχει πανδημία και ο συνωστισμός κάνει κακό είναι αργά για μένα. Ας με ακούσουν οι άλλοι.
Οι πρωθιερείς των Πατρών είναι πάνω από 100 κ. Κοτταδάκη. Όλοι τους είναι κληρικοί με ευλάβεια και υπακοή στον σπουδαίο Πατέρα και Μητροπολίτη μας και στις αποφάσεις τις Συνοδικές. Είναι αδύνατον να προέρχονται τέτοιες κουβέντες από τους Πατρινούς ιερείς που τους νουθέτησαν ο όσιος Γερβάσιος Παρασκευόπουλος, ο π. Χριστόδουλος Παπαγιάννης, ο π. Γεώργιος Παπασταύρου, ο π. Γαβριήλ Αθανασιάδης ο π. Μιχαήλ Καραμπατάκης κ.ά., πως τάχα οι Εκκλησιαστικοί ταγοί είναι αξιοθρήνητοι. Σας παραπληροφόρησαν τέτοιος αξιοθρήνητος κληρικός δεν είναι στην Αποστολική μας Εκκλησία.
Οι διευκρινίσεις σας, απολύμαναν τα απόνερα, και μας προστάτευσαν από λαϊκισμούς λαοπλάνων.
Βαριές οι κουβέντες «αξιοθρήνητοι Εκκλησιαστικοί ταγοί». Αλλά έτσι είναι. Οι Ταγοί της Εκκλησίας αμφισβήτησαν τις αποφάσεις της Συνόδου για δικές τους σκοπιμότητες. Έτσι καταβαράθρωσαν το κύρος της Εκκλησίας στα μάτια μας. Και οι ιερείς βλέποντας την ανοχή των αξιοθρήνητων Ταγών έκαναν τα όσα έκαναν θέτοντας σε κίνδυνο όλους τους χριστιανούς που πήγαν στην Εκκλησία-κατακόμβη. Όλη αυτή η αξιοθρήνητη κατάσταση θα συνεχιστή. Θα υπάρξει κενό-χάσμα μεταξύ Μητροπολιτών, ιερέων και πιστών. Ο Θεός να βάλει το χέρι του σε όλους τους αξιοθρήνητους να μετανοήσουν για το κακό που μας προξένησαν, με το να μας διδάξουν, ότι δεν πρέπει να υπάρχει ΥΠΑΚΟΗ στην διοικούσα δια της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησία.
Μια ερωτηση στον σεβαστο κ.Κοτταδακη με αφορμη το αρθρο του:
Οποτε μας συμφερει υπακοη στους ηγουμενους μητροπολιτες πατριαρχη.
Πως ο ορθοδοξος Επισκοπος Αυστριας αποφασιζει αποφασιζει μονος του για την καθιερωση της θ.Λειτουργιας του Αγ.Ιακωβου;
Και γιατι σε ολους τους αλλους χωρους δεν υπαρχει το:1 ανα 10τμ;
Στις σχολικες ταξεις τυτο εγινε;
Δυστυχως, η Εκκλησια μας διοικητικα υπεστη ηττα! Δεν διαπραγματευτηκε τιποτα!
Τα κομμωτηρια τελικα-χωρις ναχω κατι με τα καταστηματα αυτα- βρεθηκαν ναναι πιο προνομιουχα.
Σεβαστη η άποψη αλλα μου φαινεται πως ο κος Κοτταδακης ανεμειξε τα διοικητικα με τα θεολογικα κατα το δοκουν.
Σιγουρα η θέση της Εκκλησιας ηταν δυσκολη.Συμφωνησα και γω και υπομονετικα ως μελος της Εκκλησιας,ανεμενα τις αποφασεις των Συνοδων, των Ιεραρχων.Οταν ομως η Εκκλησια αντιμετωπιστηκε ως καταστημα εκει αγανακτησα.
Γνωριζετε πολυ καλα οτι η Λειτουργια ειναι εργο του λαου.Ποιος το υπερασπιστηκε αυτο; Επιτρεψαμε ως εκκλησια στον καθε αγευστο Θ.Κοινωνιας να μιλα για Αυτην και να χτυπα λυσσαλεως την καρδια-κεφαλη του Σωματος μας που ειναι ο Ιδιος ο Χριστος.
Για τις ανυπακοες Αρχιεπισκοπων στο Οικουμενικο Παυριαρχειο δεν εχετε σχολιασει ποτέ.
Για να μη μακρηγορουμε,στις λειτουργικες συναξεις,μαθαμε απο τις κατηχησεις,απο τους κυκλους στην Εκκλησια,απο τους Αγ.Πατερες,πως λειτουργουν κ Αγγελοι και τα εξαπτερυγα καλυπτουν την την αγια τραπεΖα,ειναι παροντα τα Χερουβειμ,οπου ψαλλουν τον Τρισαγιο Υμνο,τα Σεραφειμ σκυβουν με ευλαβεια,Ο Αμνος Του Θεου σ φ α γ ι α ζ ε τ α ι ,ο αρχιερεας προσευχεται,ζητα την εξιλεωση,Το Αγιον Πνευμα κατεβαινει απο πανω και Αγγελοι περικυκλωνουν αορατοι ολον τον λαο....ποιο λαο?
Μου μοιαζει σαν να εχεις κατι με τους αδελφους.
Με ποια διαθεση στεκεσαι εκεινη την ωρα μπροστα στο Δεσποτη Χριστο ?
Αφου δεν του επιτρεπεις ουτε την καμπανα να ακουσει ...δεν ειναι διωγμος?
,,,,
Ταπεινώς υποβάλλω στον κ. Κοτταδάκη και σε κάθε νοήμονα άνθρωπο τα παρακάτω ερωτήματα.
1. Την Κυριακή των Βαίων, (12 Απριλιου), ένας ιερέας στο Κουκάκι εκοινώνησε δύο παιδια στην πλάγια πορτα του Ιερου και κατηγορήθηκε για αυτη την επικίνδυνη πράξη. Σήμερα, που έχουν περάσει οι 15 κρίσιμες ημερες από το γεγονός αυτό, πόση αύξηση παρουσιάζουν τα κρούσματα στην περιοχή του Κουκακίου ? Μηδενική.
2. Το Μεγάλο Σάββατο το πρωί (18 Απριλίου) συνελήφθη ο γνωστός ιερέας την Χιο, που πανηγυριζει χορευτικώς στην πρωτη Ανάσταση, επειδή είχε ανοικτές τις πόρτες του ναού. Σήμερα που έχουν περάσει από τότε οι κρίσιμες 15 ημέρες, πόση αύξηση παρουσιάζουν τα κρούσματα στη Χίο μετά την επικίνδυνη αυτή πράξη ? Μηδενική.
3. Την Κυριακή των Βαίων (12 Απριλίου) ο Μητροπολίτης Κέρκυρας εκοινώνησε την Δήμαρχο της Κέρκυρας και κατόπιν ελειτάνευσε το Σκήνωμα του Αγίου Σπυρίδωνος μέσα στον ναό. Για τις επικίνδυνες αυτές πράξεις σχηματίστηκε Δικογραφία εις βάρος του και εις βάρος της Δημάρχου Κέρκυρας. Σήμερα που έχουν περάσει οι κρίσιμες 15 ημέρες από τις επικίνδυνες αυτές πράξεις, πόση αύξηση παρουσιάζουν τα κρούσματα στην Κέρκυρα ? Μηδενική.
4. Υπάρχει έντονη φήμη, ότι ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος και μερικοί ακόμη Ιερείς ετέλεσαν την Θεία Λειτουργία της Αναστάσεως ή άλλες Λειτουργίες παρουσία πιστών. Σήμερα που έχουν περάσει οι 15 κρίσιμες ημέρες από τις επικίνδυνες αυτές πράξεις, πόση είναι η αύξηση των κρουσμάτων στην Πάτρα ? Μηδενική.
Ο καθένας ας βγάλη τα συμπεράσματα του.
Ας μπω στο χορό να γράψω την γνώμη μου σε όσα λέει 6.28.
Στις σχολικές τάξεις είναι παιδιά τα οποία λόγω ηλικίας μπορούν να είναι ανθεκτικά στον ιό αυτό. Στους Ναούς πηγαίνουν άτομα άνω των 60. Στα κουρεία μπαίνουν και βγαίνουν. Το κουρείο που πηγαίνω είναι μικρό περίμενα έξω μπήκα και ο άλλος περίμενε έξω. Είμαι καθηγητής Λυκείου 58 ετών με κάποιο μικροπρόβλημα υγείας μου έδωσαν απαλλαγή παρουσίας στο σχολείο μου. Τα παιδιά της τρίτης έχουν παρουσία 45%. Μη λέμε ότι μας αρέσει. Αφού δεν πάω σχολείο δεν θα πάω στην Εκκλησία.
Το βράδυ της Αναστάσεως πήγα και εγώ σε ένα μικρό ναό της Πάτρας μετά από ειδική άδεια του ιερέα. Στον Ναό θα υπήρχαν 60 καρέκλες και εμείς είμαστε 80 άτομα. Κανένας δεν έπαθε τίποτα. Η πίστη νικάει. Κοινωνήσαμε όλοι με την Χάρη του Θεού. Οι Ναοί έπρεπε να είναι ανοιχτοί είναι άγιοι χώροι δεν έπρεπε να δεχθούν να κλείσουν τους Ναούς όπως σε άλλη Λειτουργία σε άλλο χώρο μας είπε ο θαρραλέος ιερέας.
Ευχαριστούμε τον κ. Κοτταδάκη που μας φανέρωσε την αλήθεια: α) Ο ιός κολλάει εντός του Ιερού Ναού β) Ο ασπασμός των εικόνων μπορεί να μεταδώσει τον ιό γ) Ο ιός μπορεί να μεταδοθεί μέσω της Θείας Κοινωνίας δ) Επίσης μπορεί να μεταδοθεί και μέσω του Μυστηρίου της εξομολόγησης αφού και αυτή σε πολλές ενορίες των Πατρών δεν γινόταν.
Συμφωνείτε κ. Κοτταδάκη με το πρόστιμο των 150€ και την αφαίρεση πινακίδων που έγινε στον κάτοχο του αγροτικού που είχε στην καρότσα του την εικόνα της Παναγίας; Με το πρόστιμο των 5000 ευρώ που επιβλήθηκε σε Ιερέα επειδή άνοιξε την πόρτα του Ιερού Ναού αμέσως μετά την Θεία Λειτουργία για να προσκυνήσει ο κόσμος; Με τον γενικό διωγμό που δέχθηκαν οι Ιερείς που μετέδιδαν Σώμα και Αίμα Χριστού; Συμφωνείτε κύριε με το γεγονός ότι άνθρωποι ‘’έφυγαν’’ ανεξομολόγητοι και ακοινώνητοι;
Τι έχετε να πείτε για την παραδοχή των επιστημόνων ότι θύματα με άλλες ασθένειες οι οποίοι είχαν προσβληθεί από covid κατεγράφησαν σαν θύματα covid ; π.χ. εγκεφαλική αιμορραγία (ταδε έφη Σωτήριος Τσιοδρας).
Τι έχετε να μας πείτε για το γεγονός ότι από Δευτέρα σε Δευτέρα τα επιστημονικά δεδομένα αλλάζουν , και ο,τι ισχύει σήμερα την επόμενη εβδομάδα θα είναι λάθος; (βλέπε χρήση μάσκας). Πώς σας φάνηκε η εικόνα εντός του Παναγίου Τάφου κατά την τελετή αφής του Αγίου Φωτός να βλέπεις Ιερείς της Ορθοδόξου εκκλησίας να φορούν μάσκες;
Άν κάποιο παιδί που ήθελε να βαπτιστεί και δεν το βαπτίσαμε λόγω ''μέτρων'' πεθάνει, τί γίνεται;. Λέμε στον Χριστό , στην Παναγία και τους Αγίους ότι δεν μπορείτε εσείς να κάνετε τίποτα, εμείς μπορούμε να κάνουμε τα πάντα... .. Πώς αναπαύεται η συνείδηση σας να υπακούτε σε ανίερους νόμους; Πώς είναι δυνατόν να υπακούτε σε νόμους που έρχονται σε σύγκρουση με το θέλημα του Θεού; Θυμηθείτε τα λόγια του Απόστολου Πέτρου προς τις ιουδαϊκές αρχές…» Πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον ή ανθρώποις».
Τι θα κηρύξουν οι Ιερείς από εδώ και πέρα; Θα μιλήσουν πάλι για τα θαύματα των Αγίων και της Παναγίας μας σε παλαιότερες περιόδους λοιμών; Θα μιλήσουν για την σωστική σημασία των Μυστηρίων της Εκκλησίας μας; Τι να μας πουν αφού την ώρα που το ποίμνιο χρειάστηκε τον ποιμένα αυτός είχε εξαφανιστεί;
Να έχουμε τέλεια εμπιστοσύνη στον Θεό οτι τα πάντα κανονίζει. Να τον πιστεύουμε και να τον μαρτυρούμε κάθε ώρα και στιγμή.
Θα τελειώσω με ένα περιστατικό που μου συνέβη πριν από κάποιες ημέρες που συνάντησα έναν καλό φίλο στον δρόμο, οικογενειάρχη-αγωνιστή, ο οποίος όμως ‘’δεν είναι της εκκλησίας’’ όπως εγωιστικά πιστεύουμε εμείς που κινούμαστε κοντά στον Θεό. Συζητούσαμε λοιπόν τα περί κορονοιού και μου είπε κάτι που θα το θυμάμαι για πάντα…’’Γιάννη, εγώ θα κάνω τον αγώνα μου για την οικογένειά μου κι αν θέλει ο Θεός ας με πάρει’’!!! Κι εμείς φοβόμαστε να εισέλθουμε στον Οίκο του μή και μολυνθούμε!!! αυτά …και όποιος έπιασεν-έπιασεν που έλεγε και ο Μακαριστός Γέροντας π. Σάββας Αχιλλέως
Πολύ σωστά τα ερωτήματα του ανώνυμου 8:18. Παρακαλείσθε κ. Κοτταδάκη να απαντήσετε.
Ωραία τα ερωτήματά σου κ. Σαλογιάννη. Τώρα να σε ρωτήσω και εγώ. Αν σας συναντήσω στον δρόμο θα μου δώστε το χέρι για χειραψία και θα με ασπασθείτε όπως ίσος γινόταν με κάποιο γνωστό σας πρόσωπο που καιρό είχατε να συναντήστε; Θα αγοράσετε ένα καρβέλι ψωμί που με το χέρι το έχω πιάσει στο αρτοποιείο; Αν σε κάποιο κατάστημα ο υπάλληλος ή ο πελάτης βήξει μπροστά σας θα συνεχίστε αμέριμνα; Με την μητέρα σας θα καθήστε σε ένα παγκάκι που στο ίδιο κάθονται άλλοι δύο;
Διάβασα σε κάποιο άλλο σχόλιο ότι ο Μέγας Βασίλειος όταν του είπε κάτι ο μάγειρας του απάντησε εσύ στις κατσαρόλες σου. αφήστε τους επιστήμονες να μιλήσουν και ο καθένας από εμάς στα αυγά του.
Όταν η Ιερά Σύνοδος αποφασίζει κ. Σαλογιάννη κάθε Ορθόδοξος πειθαρχεί στην απόφαση δεν είμαστε προτεστάντες για να κάνει κάθε ένας το δικό του. Οι εντεταλμένοι κληρικοί ας μας μάθουν Εκκλησιολογία και να ακολουθούν την γραμμή της Εκκλησίας. Εκκλησία δεν είναι ο κάθε ιερέας αλλά το σύνολο το οποίο εκφράζει η ιεραρχία της Εκκλησίας. Ο κ. Κοτταδάκης με το άρθρο του αυτό μας έδωσε μάθημα βλέπω ότι όμως τόσο πολύ έχει διαβρωθεί η εκκλησιαστική μας συνείδηση που καθένας όπως ο Πάπας θεωρεί πως αυτός είναι η εκκλησία.
Καλά έκανε η Εκκλησία και προφύλαξε τον κόσμο από την καταστροφή. Έτσι έπρεπε να κάνει και το έκανε. Όσοι προέβησαν την εντολή της Εκκλησίας να τους μπει το επιτίμιο της ακοινωνησίας και στέρηση μισθού από την Σύνοδο για να μάθουν να πειθαρχούν. Αλλά Κυριακή κοντή γιορτή. Ο κόσμος μεταξύ αυτών και εγώ δεν θα πάει στην Εκκλησία. Ο κίνδυνος υπάρχει. Δεν πάω σε πεζόδρομους που κάνουν βόλτα πολλοί και θα πάω Εκκλησία; τώρα διάβασα 4 οι νεκροί στην Ελλάδα σήμερα από επιπλοκές αφού το θέλουν μερικοί του κορωνοιού.
Μάλλον κατοικούμε σε παράλληλο σύμπαν. Πόσοι αρχιερείς έχουν δηλώσει αντίθετη στάση στην Σύνοδο; Πόσοι ιερείς κατά τόπους; Πόσοι γιατροί βγαίνουν και λένε επίσης την αντίθεσή τους με όλη αυτή την παράνοια την ενορχηστρωμένη παγκοσμίως;
Βγαίνουν σε άλλες χώρες ο κόσμος στους δρόμους εναντίον αυτής της πολιτικής που εφαρμόζεται ίδια κι απαράλλακτη σε όλες τις χώρες.
Μόνο μία ερώτηση να κάνουμε ιατρικής φύσεως.
Γιατί δεν άφησαν σε καμμία χώρα ο κόσμος να προσεγγίσει τις θάλασσες που βοηθά στο ανοσοποιητικό;
Έχετε ακούσει την αγωνία γιατρών ότι ο εγκλεισμός χαμηλώνει το ανοσοποιητικό και τώρα θα νοσήσουν πολύ πιο εύκολα ο κόσμος;
Είστε κι εσείς από αυτούς που έχουν πάθει πλύση εγκεφάλου από την τηλεόραση;
Απορίας άξιο. Μετά τα όσα λογικά και αιτιολογημένα γράφει εδώ ο κ. Αθ. Κοτταδάκης υπάρχει μερίδα ανθρώπων που παπαγαλίζει τα ίδια ελαφρά ερωτήματα. Το κείμενο είναι μεγάλο και τεκμηριώνει ο συγγραφέας όλα όσα καταγράφει. Υποθέτω ότι αυτοί που θέτουν ερωτήματα δεν το διάβασαν και ρωτούν τα ίδια και τα ίδια όπως τα μικρά παιδιά.
Αγαπητε 11:51 μιλώ για αυτά που συμβαίνουν εντός του Ιερού Ναού, εκεί όπου επισκιάζει τα πάντα η Θεία Χάρις. Εκτός του Ιερού Ναού θα πάρω κι εγω τις προφυλάξεις μου. Αλλα πείτε μου σας παρακαλώ, γιατί στην περιοδία πάνω στο φορτηγό που έκανε η Πρωτοψάλτη δεν υπάρχει μετάδοση και στον Χριστιανό που λειτάνεψε την εικόνα της Παναγίας υπάρχει; Γιατί δεν άφησαν Ιερείς να κοινωνήσουν ετοιμοθάνατος ανθρώπους; Γιατί διώχθηκε η Θεία Κοινωνία; Γιατί δεν ακολουθήσαμε το παράδειγμα των Αγίων Πατέρων σε παλιότερες περιόδους επιδημιών και να ξεκινήσουμε Λειτανίες Αγίων Λειψάνων σε ενορίες; Γιατί δεν άφησαν να υπάρχουν ηχεία ανοιχτά για να ακούει ο κόσμος την Θεία Λειτουργία , το Σάββατο της Ανάστασης; Γιατι δεν άφησαν παιδιά του Δήμου να μοιράσουν πορτα-πόρτα το Άγιο Φως (να μια λύση που σκέφτηκαν οι Δήμοι), δηλαδή με τα delivery δεν κολλάει, ενω αν έφερναν το Άγιο Φως θα κόλλαγε; Τέλως πάντων, είναι πολλά τα ερωτήματα που υπάρχουν και νομίζω οτι δεν θα βγάλουμε άκρη εδω. Πάντως η άποψή μου είναι οτι εκεί που επισκιάζει η Θεία Χάρις δεν υπάρχει ούτε ιός ούτε μετάδοση. Αν το πιστεύαμε αυτό δεν θα συζητούσαμε τωρα.***ΥΓ...Όσοι Ιερείς μου το επιτρέπουν, τους ασπάζομαι το χέρι.
Μέσα στο Ναό επισκιάζει τα πάντα η Θεία Χάρις. Όποιος φοβάται να μην πάει ούτε τώρα που άνοιξαν οι Ναοί. Τι φαβάστε μωρε; τον Χριστό; Μάσκες στον Πανάγιο Τάφο; Ντροπή!!!
ΜΗ ΜΠΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. ΕΓΩ ΘΑ ΠΑΩ.ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΠΕΙΣΤΕΥΗΣ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΠΕΙΣΤΕΥΗΣ ΤΟΥ ΨΕΥΤΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΑΜΥΘΗΑΣΑΝΕ ΚΑΛΛΑ ΚΑΝΕΙΣ.
Οι νεοεικονολατρες και θαυματολατρες ειναι αγυριστα κεφαλια. Αμετανοητοι. Ο Χριστος ο ιδιος να τους πει οτι μισο μετρο μεσα απο την πορτα του ναου κολλας ασθενειες οπως ακριβως και μισο μετρο εξω απο την πορτα του ναου, θα Τον παρουν με τις πετρες. Με τη Θεια Μεταληψη κανουν σαν τοξικομανεις που δεν μπορουν να παρουν τη δοση τους. Δεν εννοουν να καταλαβουν οτι χωρις το κενωτικο θελημα στην υπολοιπη ζωη τους και τη μιμηση Χριστου στην αυτοθυσια, γι' αυτους το Σωμα και το Αιμα δεν ειναι παρα το "χρυσο δοντακι" που θα το δειχνουν για να στραβωνουν τους αλλους με τη λαμψη του. Το οτι η κυβερνηση εκανε τραγικα λαθη στη διαχειριση της κρισης και στη διαχειριση της δικαιολογημενης ευαισθησιας των πιστων δεν αλλαζει το γεγονος οτι μονο αφιλαδελφοι "πιστοι" θα προτιμουσαν να θεσουν σε κινδυνο τη ζωη των συνανθρωπων τους -μερικοι και με την παρανοικη ψευδαισθηση οχι οτι υπηρξαν και υπαρχουν υπερβολες επι μιας πραγματικης απειλης, αλλα οτι η ιδια η απειλη ειναι μια συμπαντικη συνωμοσια- για να δοξολογησουν το ειδωλο του Σαββατου που λατρευουν, παρα να οικονομησουν το Σαββατο ωστε να αποκλεισουν το ενδεχομενο να πολλαπλασιαστει, και με δικη τους υπαιτιοτητα, το κακο. Ας τους αφησουμε να επαναπαυονται στις μαραμενες δαφνες του ζηλωτισμου, του ομολογητισμου, της θρησκοληψιακης ατυαρεσκειας τους.
Εύγε στον κ. Σαλογιάννη και στους λοιπούς ανωνύμους πλην ευπροσώπους και όχι απροσώπους ομολογητές αδελφούς.Εν τέλει και από την πληθώρα των μέχρι στιγμής σχολίων επιβεβαιώνεται για μια φορά(αμέτρητη)ακόμη η προφητεία του Αγίου Συμεών του Θεοδόχου ''Ούτος κείται εις πτώσιν και ανάστασιν πολλών και εις σημείον αντιλεγόμενον''.Οδυνηρή μεν η διαπίστωση αλλά λυτρωτική.
11.21
Δεν νοειται Θ.Λειτουργια,
Χωρις την Εκκλησια...
Και το αντιθετο...
Ουτε Εκκλησια χωρις Θ.Λειτουργια>-
,,,,
Χριστος Ανεστη!
Ο Θεος να μας λυπηθη!
Πάντως υπάρχει σύγχυση στις απόψεις, απο που να κρατηθεί κάποιος; Βγαίνει ο παπάς έξω να δώσει την Θεία Κοινωνία... λένε κάνει "ντελίβερι"..δεν βγαίνει έξω... τον κατακρίνουν και λέμε ότι θέλουμε παπά Παπαφλέσσα.. Ο επίσκοπος ζήτησε υπακοή "κεκλεισμένων των θυρών" ...κάποιοι Ιερείς.. με ευλογία; ;;έκαναν Ανάσταση με κόσμο όπως μας είπε παραπάνω ο σχολιαστής αντί 60 ατόμων που χωράει ο Ναός 80 ..
Τι μπορούμε να πούμε; Κύριε φωτιζέ μου το σκότος.
Η Θεία Λειτουργία δεν μπορεί να νοηθεί χωρίς την Θεία Κοινωνία. δεν είναι δυνατό να θέλεις να παρακολουθήσεις την Θεία Λειτουργία στον ναό χωρίς να πάρεις μέρος στο Μυστήριο στην Θεία Κοινωνία. χρόνια τώρα –κακά τα ψέματα- πάνε στην Εκκλησία για το κεράκι παίρνουν το αντίδωρο αν δεν έχουν καπνίσει ή φάει και φεύγουν. Φίλοι η Θεία Λειτουργία δεν είναι μια παράσταση που πάω την βλέπω και φεύγω. Τόσο καιρό βλέπω μια μάχη για το άνοιγμα των ναών. Ένα άνοιγμα για το κεράκι και τίποτα άλλο. Λοιπόν όσοι δεν θέλουν να Κοινωνήσουνε η Εκκλησιαστική Τάξη επιβάλει να φύγουν όλοι αυτοί και να πάνε στο σπιτάκι τους αφού άναψαν το κεράκι άκουσαν το Ευαγγέλιο και στο καλό. Φώναζε με αντάρα ο ιερέας της Αθήνας και πως θα Κοινωνήσουνε αυτοί που τους έβαλε επιτίμιο και τους είπε να Κοινωνήσουνε το Πάσχα. Ας μην του έβαζες επιτίμιο παπά μου. Άνθρωπος είσαι και εσύ γιατί κοινωνάς σε κάθε Λειτουργία και εμείς οι πιστοί είμαστε χωρίς Θεία Κοινωνία. ο Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος μας λέγει ότι και ο Ιούδας Κοινώνησε και μετά πρόδωσε τον Σωτήρα αλλά ο Κύριος τον Κοινώνησε. Και ας μάθεις τους ενορίτες σου να μετέχουν στο Μυστήριο της Ζωής αν δεν μετέχουν να καθίσουνε σπιτάκι τους να προσευχηθούν ή να κάτσουν για να ταπεινωθούν έξω από την Εκκλησία να κλάψουν για την κατάντια τους να μην Κοινωνήσουνε.
Ας γίνει γόνιμος διάλογος και να σταματήσουν οι κραυγές των μεν και των δε. Παρατράβηξε το παιχνίδι με τα ιερά και τα όσια της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Νικηφόρος
Γιατί ο Τάσος βάζει τέτοια βρωμερά δυσσεβή σχόλια σαν το 10:52 πμ;;;
Και γιατϊ έκοψε Ορθόδοξο σχόλιο που απαντούσε σ' αυτό το δυσσσεβή σχόλιο;;;;;
Δεν θέλει τη σωτηρία της ψυχής του;;;
Μπράβο και στον κ. Γεώργιο Λουκάκη!!!
Θα συμφωνήσω ότι ο γνωστός από την Πειραϊκή Εκκλησία κ. Κοτταδάκης κατάφερε από τα απόνερα των διαφόρων πρωθιερέων και σχολιαστών να μας διδάξει την ορθότητα με τις γνώσεις του. το μόνο που μπορώ να κάνω να το φιλοξενήσω στο φαισμπουκ για να το διαβάσουν όσοι εκ των φίλων μου το επιθυμούν.
Σε όλα αυτά τα απόνερα έδωσε την απάντηση ο Μητροπολίτης Αργολίδας Νεκτάριος με την παρέμβασή του η οποία ήλθε από τα τίμια χέρια ενός Επισκόπου που τολμάει να πει την αλήθεια.
Ας διαβάσουν οι σχολιαστές την παρέμβαση του Μητροπολίτη
Αργολίδος Νεκτάριος: ”Η γη είναι τετράγωνη!”
Η ΑΝΟΗΣΙΑ ΚΑΙ Ο ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΣΟΒΑΡΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ
Tου Σεβ. Μητροπολίτου Αργολίδος κ. Νεκταρίου
http://anastasiosk.blogspot.com/2020/05/blog-post_888.html
Δημοσίευση σχολίου