Ονομάζεται Άγιον και είναι Άγιον, όπως είναι Άγιος ο Πατήρ και Άγιος ο Υιός…. Γι’ αυτό δεν αγιάζεται (από αλλού), αλλά αυτό αγιάζει. Ονομάζεται αγαθόν, όπως είναι και ο Πατήρ αγαθός και ο γεννηθείς εξ Αυτού επίσης Αγαθός, έχει δε την αγαθότητα ως ουσίαν. Ονομάζεται ευθές, όπως ευθύς είναι ο Κύριος, διότι είναι η αυτοαλήθεια και η αυτοδικαιοσύνη, και δεν κλίνει προς τα εδώ και προς τα εκεί, επειδή η ουσία είναι άτρεπτος. Ονομάζεται Παράκλητος, όπως και ο Μονογενής ο Ίδιος το είπε….. Το Πνεύμα λοιπόν έχει κοινά τα ονόματα με τον Πατέρα και τον Υιόν λόγω της κατά φύσιν κοινωνίας. Διότι που αλλού θα ωφείλοντο αυτά; Ονομάζεται ακόμη ηγεμονικόν και Πνεύμα της αληθείας και Πνεύμα σοφίας και Πνεύμα Θείον, που με εδημιούργησε… Επίσης Πνεύμα συνέσεως και επιστήμης. Τα ονόματα λοιπόν είναι τέτοια, υπερφυσικά και μεγάλα και δεν έχουν ασφαλώς καμία υπερβολή στη δόξα. Αλλά και οι ενέργειες είναι ανέκφραστες αφ’ ενός λόγω του μεγέθους και αναρίθμητες αφ’ ετέρου λόγω του πλήθους.
Μέγας Βασίλειος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου