Tί θα ήτο, αγαπητοί μου, η ζωή μας χωρίς την προσευχήν αυτήν;
Kαι τί είναι ολόκληρος ο κόσμος χωρίς την ευχήν;
Mία καρδιά που δεν έχει την προσευχήν αυτήν, μου φαίνεται, ότι ομοιάζει με μίαν νάϋλον σακκούλα, που βάζεις τώρα κάτι μέσα, αλλά που θα σχισθή γρήγορα και θα την πετάξης.
Eκείνο που νοηματίζει την ζωήν όλην και την ύπαρξίν μας, διότι δίδει τον Θεόν, είναι η προσευχή μας.
Λέγουν, ότι θα έλθη η συντέλεια της ζωής, όταν σταματήσουν να προσεύχωνται οι άνθρωποι. Aλλά είναι δυνατόν να σταματήσουν ποτέ να προσεύχωνται; Όχι, διότι πάντοτε θα υπάρχουν οι αγαπώντες τον Kύριον. Kαι όσον τοιαύται ψυχαί υπάρχουν, δεν θα χαθή ο κόσμος. H προσευχή η αδιάλειπτος τον ποτίζει μυστικά.
Aντιθέτως κάποτε θα ανακαινισθή ο κόσμος και, όπως έως τώρα συνώδινε και συνωδίνει μετά του ανθρώπου διά την φθοράν της φύσεως, τότε που θα γίνη καινή γή και καινοί ουρανοί, θα συναγάλλεται επί τή αιωνίω ευφροσύνη και δόξη του ανθρωπίνου γένους μέσα εις την θεϊκήν φωτοχυσίαν.
Kαι τί είναι ολόκληρος ο κόσμος χωρίς την ευχήν;
Mία καρδιά που δεν έχει την προσευχήν αυτήν, μου φαίνεται, ότι ομοιάζει με μίαν νάϋλον σακκούλα, που βάζεις τώρα κάτι μέσα, αλλά που θα σχισθή γρήγορα και θα την πετάξης.
Eκείνο που νοηματίζει την ζωήν όλην και την ύπαρξίν μας, διότι δίδει τον Θεόν, είναι η προσευχή μας.
Λέγουν, ότι θα έλθη η συντέλεια της ζωής, όταν σταματήσουν να προσεύχωνται οι άνθρωποι. Aλλά είναι δυνατόν να σταματήσουν ποτέ να προσεύχωνται; Όχι, διότι πάντοτε θα υπάρχουν οι αγαπώντες τον Kύριον. Kαι όσον τοιαύται ψυχαί υπάρχουν, δεν θα χαθή ο κόσμος. H προσευχή η αδιάλειπτος τον ποτίζει μυστικά.
Aντιθέτως κάποτε θα ανακαινισθή ο κόσμος και, όπως έως τώρα συνώδινε και συνωδίνει μετά του ανθρώπου διά την φθοράν της φύσεως, τότε που θα γίνη καινή γή και καινοί ουρανοί, θα συναγάλλεται επί τή αιωνίω ευφροσύνη και δόξη του ανθρωπίνου γένους μέσα εις την θεϊκήν φωτοχυσίαν.
Ιερομόναχος Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης
12 σχόλια:
Ευλογημένη μορφή ο Αιμιλιανός.
Έχω λίγες μέρες όπου και κατά τύχη μπήκα στον χώρο αυτό. Μου αρέσουν τα ευσύνοπτα κείμενα. Θα συνεχίσω τις επισκέψεις, όσο υπάρχει πλούσιο το πνευματικό σας κέρασμα. Καλή δύναμη, αντοχή, και υπομονή κ. Αναστάσιε για την υπηρεσία σας αυτή. Μεταφέρω τους χαιρετισμούς μου σε όλους τους συνεργάτες σας.
Δεν θα επανέλθω με σχόλιο. Όμως θα σας συντροφεύω με την αναγνωστική παρέα μου.
Παναγιώτης, Αλεξανδρούπολη.
Έχω κάποιες σοβαρές επιφυλάξεις για τον Γέροντα Αιμιλιανό τον Σιμωνοπετρίτη.
Πριν λίγα χρόνια είχα διαβάσει ένα βιβλίο ενός ρωμαιοκαθολικού μοναχού του Λορέντζο Ντιλέττο με τίτλο: Οδοιπορία στο Άγιο Όρος.
Δεν ξέρω αν κανείς αδελφός έχει διαβάσει το βιβλίο αυτό.
Λέει για έναν μοναχό που έκανε περιοδεία στο Άγιο Ορος και κατέληξε στην Σιμωνόπετρα στον Ηγούμενο Αιμιλιανό.
Μας αναφέρει ο Μοναχός αυτός ότι ο Ηγούμενος τον έβαλε μέσα στο ιερό εν ώρα Λειτουργίας ασπαζόταν τα λείψανα των αγίων πήρε αντίδωρο από τον Ιερέα που τέλεσε την Λειτουργία και γενικά για να μην πολυλογώ συμμετείχε στην Ορθόδοξη ζωή των μοναχών. Μου έκανε εντύπωση η ευκολία του Ηγουμένου να δώσει χώρο δράσης σε έναν ρωμαιοκαθολικό Μοναχό. Απλή σκέψη. Γιατί το έκανε?
Επιτρεπόταν σε έναν αιρετικό να συμμετάσχει στην ζωή των ορθοδόξων μοναχών?
Ποιος ο ρόλος του ηγουμένου? Κάνει ότι θέλει? Δεν υπακούει σε κανόνες?
Ευχαριστώ.
Περιμένω την βοηθειά σας στον προβληματισμό μου.
Εσύ Αναστάσιε που τα έχεις καλά με του Παπικούς τι θα μου συνιστούσες?
Ο π. Αιμιλιανός ήταν -διότι τώρα είναι άρρωστος- μια μεγάλη πνευματική και καθοδηγητική μορφή του Όρους. Πρωτοπόρος σε συνδυασμό με την παράδοση σε πολλά πράγματα. Ήταν φωτισμένη ψυχή.
ανωνυμε των 8.39 ,αν λειψει ο πάπας τι θά κανετε;θα βαρεθείτε την ζωη σας προφανώς.Ειδες οι βάρβαροι του Καβάφη..Μα τι δουλεια έχει ο γέροντας Αιμιλιανος μέ αυτές τίς εμμονές σας;
Προς τον Ανώνυμο 20 Ιουνίου 2009, 8:39 μμ
Η προσπάθεια της αλληλογνωριμίας μεταξύ των χριστιανών διαφορετικού δόγματος δεν σημαίνει ούτε ισοπέδωση των όποιων διαφορών πιθανόν να υπάρχουν μεταξύ τους ούτε απόρριψη του ενός ή του άλλου δόγματος. Όμως για να είναι η συμβίωση αδελφική και αρμονική προϋποθέτει οπωσδήποτε τον αλληλοσεβασμό και την αλληλοκατανόηση. Και για τα δύο αυτά δεν αρκεί μόνο μια αλληλογνωριμία εξωτερική και επιφανειακή. Χρειάζεται επίσης μια εις βάθος αλληλογνωριμία ώστε να εκλείψει η κάθε είδους άγνοια και η κάθε προκατάληψη του ενός απέναντι στον άλλο. Τα λόγια του Κυρίου προς τους μαθητές του Ιωάννου του Βαπτιστού ήσαν: «έρχεσθε και ίδετε».
ανώνυμε τών 8.39 ,μήν τρελλαθουμε τελειως!
Αλληλοσεβασμό και αλληλοκατανόσηση ναι, όχι όμως ξεπούλημα των ιερών και οσίων μας.
Ελεος επιτέλους.
τα ιερά και όσια τά φυλάνε πατέρες σάν τόν Αιμιλιανο!!
Sygxoriste me gia tin Aggliki grammatoseira...
O Ger. Aimilianos opos kai o Ger. Sophronios (oi opoioi itan o enas pneymatikos pateras tou allou), pisteuo akradanta pos einai i dio lyxnoi tis diakriseos, kai oi neoi Oikoumenikoi Ierarxes tous opoious mas xarise o Kyrios os aplaneis odigous ston kairo mas...
ΑΝΩΝΥΜΕ ΤΩΝ 2,57 ΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΑΓΙΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΣΑΝ ΤΟΝ ΓΕΡ.ΑΙΜΙΛΙΑΝΟ...ΤΟΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ ΤΙ ΓΝΩΜΗ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ??
Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΟ!!
Αναζητητής
J'ai appris des choses interessantes grace a vous, et vous m'avez aide a resoudre un probleme, merci.
- Daniel
Δημοσίευση σχολίου