Πρώτον, το πνεύµα ευγενούς αυστηρότητας και πολιτισµένης συµπεριφοράς που διακρίνει το προσωπικό φύλαξης - κι όχι µόνο -του µουσείου. Το άγγιγµα των εκθεµάτων απαγορεύεται. Φυσικά αυστηρότατα, αλλ' όχι µε συµπεριφορά και ύφος γκεσταµπίτη µπάστακα. Μ' άλλα λόγια το µουσείο είναι φιλικό και ελκυστικό για τον επισκέπτη.
Δεύτερον, θεωρώ άστoxη τη χρήση του συµβόλου του Σταυρού στο βίντεο εικονικής πραγµατικότητας που προβάλλεται στην αίθουσα του Παρθενώνα µε την ιστορία του υπέροχου µνηµείου, προκειµένου να καταδειχθεί η όποια ανεπίτρεπτη φθορά που προξένησαν Χριστιανοί.
Και τρίτον, είναι αλήθεια πως πριν τα εγκαίνια εκλήθη ο Επίσκοπος Κορωνείας Παντελεήµων (17-6-09) κι ετέλεσε Αγιασµό. Προσωπική µου γνώµη είναι πως ο Αγιασµός έπρεπε ν' αποτελεί µέρος της τελετής των εγκαινίων, τελούµενος απ' τον Πατριάρχη του Γένους µας και επωφελούµενοι απ' το γεγονός ότι τα φώτα της δηµομότητας και του παγκόσµιου ενδιαφέροντος έπεφτε στην Αθήνα να προβάλλουµε το χειµαζόµενο Πατριαρχείο, χωρίς να µετακινηθεί το κέντρο βάρους της εκδήλωσης στο χριστιανικό, θρησκευτικό µέρος του προγράµµατος. Οικουµενικό είναι το µήνυµα του Παρθενώνα και των γλυπτών του. Οικουµενικός είναι και Ο Πατριάρχης, που µε την τέλεση του Αγιασµού θα ενίσχυε το οικουµενικό αίτηµα της επιστροφής των γλυπτών στη θέση που τους πρέπει κι εµείς την παραµονή του Πατριαρχείου στη θέση που Του ανήκει.
Δεύτερον, θεωρώ άστoxη τη χρήση του συµβόλου του Σταυρού στο βίντεο εικονικής πραγµατικότητας που προβάλλεται στην αίθουσα του Παρθενώνα µε την ιστορία του υπέροχου µνηµείου, προκειµένου να καταδειχθεί η όποια ανεπίτρεπτη φθορά που προξένησαν Χριστιανοί.
Και τρίτον, είναι αλήθεια πως πριν τα εγκαίνια εκλήθη ο Επίσκοπος Κορωνείας Παντελεήµων (17-6-09) κι ετέλεσε Αγιασµό. Προσωπική µου γνώµη είναι πως ο Αγιασµός έπρεπε ν' αποτελεί µέρος της τελετής των εγκαινίων, τελούµενος απ' τον Πατριάρχη του Γένους µας και επωφελούµενοι απ' το γεγονός ότι τα φώτα της δηµομότητας και του παγκόσµιου ενδιαφέροντος έπεφτε στην Αθήνα να προβάλλουµε το χειµαζόµενο Πατριαρχείο, χωρίς να µετακινηθεί το κέντρο βάρους της εκδήλωσης στο χριστιανικό, θρησκευτικό µέρος του προγράµµατος. Οικουµενικό είναι το µήνυµα του Παρθενώνα και των γλυπτών του. Οικουµενικός είναι και Ο Πατριάρχης, που µε την τέλεση του Αγιασµού θα ενίσχυε το οικουµενικό αίτηµα της επιστροφής των γλυπτών στη θέση που τους πρέπει κι εµείς την παραµονή του Πατριαρχείου στη θέση που Του ανήκει.
Βασίλειος Κ. ΒακάληςΑπό την εφημερίδα “Εκκλησιολόγος”
3 σχόλια:
Οι επισημάνσεις του κ. Βακάλη είναι σωστές και δεν έχουν δημοσιευθεί. Αλλά και η εν λόγω παρουσίαση του όλου θέματος όπως την ανάγνωσα στην εφημερίδα είναι αξιόλογη. Πρέπει να έχει αφιερώσει πολλές ώρες στο Μουσείο και να το έχει μελετήσει αρκετά.
Η πολιτεία σιγά-σιγά απομακρύνει την Εκκλησία. Γιατί άραγε έγινε εν κρυπτό ο αγιασμός στο μουσείο; μήπως κάποιοι ντρέπονται που η χώρα μας είναι χώρα ορθοδόξων; γιατί εκτοπίζουν την εκκλησία από σπουδαία γεγονότα; δυστυχώς και η κυβέρνηση Καραμανλή δεν έχει σεβασμό στην εκκλησία κατά τα άλλα προχωρά σεμνά και ταπεινά.
εν κρυπτώ
η διατήρηση της γλώσσας είναι επίσης τιμή στην πατρίδα!!!!!!!!!!!!!!
Δημοσίευση σχολίου