Το ενημερωτικό δελτίο Θεάτρου που κυκλοφορεί μερικές φορές το χρόνο από τον Νίκο Τσιρώνη με ευθύνη της “Εταιρείας χριστιανικού θεάτρου”, μας δίδει χρήσιμες πληροφορίες για μεγάλα έργα που παίζονται τους τελευταίους μήνες και τα ηθικοκοινωνικά διδάγματά τους.
Έτσι π.χ. “Ο έμπορος της Βενετίας” του Σαίξπηρ δείχνει το κατάντημα του δόλιου τοκογλύφου Σάυλοκ, τη ματαιότητα και τον παραλογισμό της φιλαργυρίας.
“Τζων Γαβριήλ Μπόρκμαν” του Ερρίκου Ίψεν: “Στο βωμό της οικονομικής και κοινωνικής επιτυχίας η κενοδοξία, η δίψα για πλούτο και δύναμη θυσιάζουν το παν”.
“Τρελοί για έρωτα” του Σαμ Σέπαρντ: “Ο έρωτας που δεν εξελίσσεται σε αγάπη, εξατμίζεται με αποτέλεσμα την πλήξη, την αντιπάθεια, την εχθρότητα”.
“Ζωρζ Νταντέν” του Μολιέρου: Αν και κωμωδία, μας δείχνει πως ο γάμος που δεν είναι συμπόρευση και αγώνας για τελείωση, αποτυγχάνει οικτρά.
Να λοιπόν που και το θέατρο έχει κάτι να μας πει, όταν δεν είναι ελαφρό και εμπορικό, όμως μας το δείχνουν οι μεγάλοι, από τον Σαίξπηρ μέχρι τον Μολιέρο.
Ας ελπίζουμε.
Έτσι π.χ. “Ο έμπορος της Βενετίας” του Σαίξπηρ δείχνει το κατάντημα του δόλιου τοκογλύφου Σάυλοκ, τη ματαιότητα και τον παραλογισμό της φιλαργυρίας.
“Τζων Γαβριήλ Μπόρκμαν” του Ερρίκου Ίψεν: “Στο βωμό της οικονομικής και κοινωνικής επιτυχίας η κενοδοξία, η δίψα για πλούτο και δύναμη θυσιάζουν το παν”.
“Τρελοί για έρωτα” του Σαμ Σέπαρντ: “Ο έρωτας που δεν εξελίσσεται σε αγάπη, εξατμίζεται με αποτέλεσμα την πλήξη, την αντιπάθεια, την εχθρότητα”.
“Ζωρζ Νταντέν” του Μολιέρου: Αν και κωμωδία, μας δείχνει πως ο γάμος που δεν είναι συμπόρευση και αγώνας για τελείωση, αποτυγχάνει οικτρά.
Να λοιπόν που και το θέατρο έχει κάτι να μας πει, όταν δεν είναι ελαφρό και εμπορικό, όμως μας το δείχνουν οι μεγάλοι, από τον Σαίξπηρ μέχρι τον Μολιέρο.
Ας ελπίζουμε.
Ηλίας Μαστρογιαννόπουλος
2 σχόλια:
Δυστυχώς το καλό ποιοτικό Θέατρο απουσιάζει από την πόλη μας. Κρίμα διότι δεν υπάρχει η επιλογή όπως στην Αθήνα.
Και η ζωή μας ένα άσκημο θέατρο έχει καταντήσει. Όλο η υποκρισία κυριαρχεί.
Δημοσίευση σχολίου