Τί σχέση έχουν αυτά τα δυό; Αυτό είναι το μεγάλο μυστικό της πνευματικής μας ζωής. Ο Σταυρός του Χριστού φανερώνει τη σχέση του ανθρώπου με το Θεό ως σχέση υπακοής, διότι ο μαθητής του Χριστού, αυτός που βλέπει τον Θεό σαν πατέρα του, έχει υποχρέωση να γνωρίζει ποιές είναι οι εντολές του και να τον υπακούει. Πριν έρθει ο Χριστός στον κόσμο, πριν ο Θεός γίνει άνθρωπος, αυτό ήταν πάρα πολύ δύσκολο. Σχεδόν αδύνατο. Ο προφ. Ησαίας που μας μιλάει γι΄ αυτό το μεγάλο μυστήριο, το μυστήριο του Σταυρού του Χριστού, πριν έρθει ο Χριστός στον κόσμο και πριν σταυρωθεί, λέει: "Κύριε, τίς επίστευσεν τη ακοή ημών και ο βραχίων Κυρίου τίνι απεκαλύφθη;"- "Ποιός μπόρεσε να υπακούσει σ΄ αυτά που εμείς λέμε, σ΄ αυτά που εμείς οι προφήτες, τα στόματα του Θεού, εξαγγέλουμε ότι είναι το θέλημα και οι εντολές του Θεού; Ποιός μπόρεσε να υπακούσει σ΄ αυτά, ποιός μπόρεσε να τα τηρήσει;"- "Και ο βραχίων Κυρίου τίνι απεκαλύφθη;"- Και σε ποιόν φανερώθηκε η δύναμη του Θεού;" .Γιατί αυτά πάνε μαζί - εκεί που το θέλημα του Θεού γίνεται ζωή και πράξη, εκεί φανερώνεται και η δύναμη του Θεού.
Διερωτάται, λοιπόν ο προφήτης: "Ποιός μπόρεσε να το κάνει αυτό;". Και επειδή κανείς δεν μπόρεσε, στη συνέχεια μιλάει γι αυτόν που θα μπορέσει να το κάνει: για το Χριστό πάνω στο Σταυρό. Κι εκεί περιγράφει ο προφ. Ησαίας τι συνέβη. Οι άνθρωποι πριν έρθει ο Χριστός δεν μπορούσαν να τηρήσουν το Νόμο του Θεού, τις εντολές του. Γιατί; Γιατί δεν μπορούσαν να τις ακούσουν. Γι΄ αυτό και λίγο πριν είπε: "Αυτός που θα έρθει θα του προσθέσει αυτιά ο Θεός για να ακούει" -"Προσέθηκέ μοι ωτία του ακούειν". Αυτός είναι ο νέος Αδάμ - ο Χριστός που θα έλθει ως πλήρης και τέλειος άνθρωπος, με ενοποιημένες τις ψυχικές του δυνάμεις και θα εφαρμόσει ακριβώς το Νόμο του Θεού. Και πώς τον εφαρμόζει; Ο προφήτης περιγράφει και τονίζει ένα χαρακτηριστικό σημείο: πάντοτε με σιωπή, με σιγή, άφωνος. "Ούτως ουκ ανοίγει το στόμα αυτού". Μπροστά στο Νόμο του Θεού, Εκείνος δεν αντιλέγει. Δεν πηγαίνει κόντρα στο θέλημα του Θεού. Τον υπακούει ακριβώς όπως θέλει Εκείνος. Και μπροστά στους ανθρώπους κάνει το ίδιο. Και βλέπουμε τον Χριστό να είναι σιωπηλός μπροστά σ΄ αυτούς που τον κατηγορούν, μπροστά σ΄ αυτούς που τον διώκουν, μπροστά στους ανακριτές του, μπροστά στον Πιλάτο. Παντού ο Χριστός σε όλη τη διάρκεια του Πάθους του, είναι σιωπηλός και αποδέχεται αυτό που θέλει ο Θεός. Βλέπουμε, λοιπόν το Χριστό να στέκεται μπροστά στους ανθρώπους χωρίς να διαμαρτύρεται, χωρίς να ζητάει το δίκιο του, αλλά ,όμως να κραυγάζει προς το Θεό να τον δυναμώσει, να τον ενισχύσει, να του δώσει ό,τι χρειάζεται, ούτως ώστε να υπακούσει στο θέλημά του. Αυτή είναι η στάση του Χριστού όταν σηκώνει το Σταυρό του. Συνέπεια αυτής της στάσης είναι η εικόνα ενός ανθρώπου που συνεχώς προβάλλει τη σταθερή και αμετακίνητη απόφασή του να υπακούσει στο Θεό Πατέρα μέχρι θανάτου. Ή όπως λέει ο προφήτης, μιλώντας για λογαριασμό του Χριστού: "έθηκα το πρόσωπόν μου ως στερεάν πέτραν"-" Βάδισα με όλες μου τις δυνάμεις ενωμένες, χωρίς εσωτερικούς διχασμούς, σαν πραγματικό παιδί του Θεού. Γι΄ αυτό και φανέρωσα τη δύναμη του Θεού στα μάτια των ανθρώπων σηκώνοντας το Σταυρό μου".
Διερωτάται, λοιπόν ο προφήτης: "Ποιός μπόρεσε να το κάνει αυτό;". Και επειδή κανείς δεν μπόρεσε, στη συνέχεια μιλάει γι αυτόν που θα μπορέσει να το κάνει: για το Χριστό πάνω στο Σταυρό. Κι εκεί περιγράφει ο προφ. Ησαίας τι συνέβη. Οι άνθρωποι πριν έρθει ο Χριστός δεν μπορούσαν να τηρήσουν το Νόμο του Θεού, τις εντολές του. Γιατί; Γιατί δεν μπορούσαν να τις ακούσουν. Γι΄ αυτό και λίγο πριν είπε: "Αυτός που θα έρθει θα του προσθέσει αυτιά ο Θεός για να ακούει" -"Προσέθηκέ μοι ωτία του ακούειν". Αυτός είναι ο νέος Αδάμ - ο Χριστός που θα έλθει ως πλήρης και τέλειος άνθρωπος, με ενοποιημένες τις ψυχικές του δυνάμεις και θα εφαρμόσει ακριβώς το Νόμο του Θεού. Και πώς τον εφαρμόζει; Ο προφήτης περιγράφει και τονίζει ένα χαρακτηριστικό σημείο: πάντοτε με σιωπή, με σιγή, άφωνος. "Ούτως ουκ ανοίγει το στόμα αυτού". Μπροστά στο Νόμο του Θεού, Εκείνος δεν αντιλέγει. Δεν πηγαίνει κόντρα στο θέλημα του Θεού. Τον υπακούει ακριβώς όπως θέλει Εκείνος. Και μπροστά στους ανθρώπους κάνει το ίδιο. Και βλέπουμε τον Χριστό να είναι σιωπηλός μπροστά σ΄ αυτούς που τον κατηγορούν, μπροστά σ΄ αυτούς που τον διώκουν, μπροστά στους ανακριτές του, μπροστά στον Πιλάτο. Παντού ο Χριστός σε όλη τη διάρκεια του Πάθους του, είναι σιωπηλός και αποδέχεται αυτό που θέλει ο Θεός. Βλέπουμε, λοιπόν το Χριστό να στέκεται μπροστά στους ανθρώπους χωρίς να διαμαρτύρεται, χωρίς να ζητάει το δίκιο του, αλλά ,όμως να κραυγάζει προς το Θεό να τον δυναμώσει, να τον ενισχύσει, να του δώσει ό,τι χρειάζεται, ούτως ώστε να υπακούσει στο θέλημά του. Αυτή είναι η στάση του Χριστού όταν σηκώνει το Σταυρό του. Συνέπεια αυτής της στάσης είναι η εικόνα ενός ανθρώπου που συνεχώς προβάλλει τη σταθερή και αμετακίνητη απόφασή του να υπακούσει στο Θεό Πατέρα μέχρι θανάτου. Ή όπως λέει ο προφήτης, μιλώντας για λογαριασμό του Χριστού: "έθηκα το πρόσωπόν μου ως στερεάν πέτραν"-" Βάδισα με όλες μου τις δυνάμεις ενωμένες, χωρίς εσωτερικούς διχασμούς, σαν πραγματικό παιδί του Θεού. Γι΄ αυτό και φανέρωσα τη δύναμη του Θεού στα μάτια των ανθρώπων σηκώνοντας το Σταυρό μου".
Υάκινθος.
11 σχόλια:
Το διάβασα. Ευχαριστήθηκα. Τολμώ να πω όμως ότι ωφελήθηκα μάλλον μόνο εγκυκλοπαιδικά. Διάβασα: «Αυτή είναι η στάση του Χριστού όταν σηκώνει το Σταυρό του. Συνέπεια αυτής της στάσης είναι η εικόνα ενός ανθρώπου που συνεχώς προβάλλει τη σταθερή και αμετακίνητη απόφασή του να υπακούσει στο Θεό Πατέρα μέχρι θανάτου.» Πως μπορώ εγώ να κάνω πράξη στην ζωή μου έστω και λίγο την υπακοή στο θέλημα του Θεού αφού ο κοσμικός άνθρωπος συνεχώς ισχυροποιεί το είναι μου και εναντιώνεται στην υπακοή.
Επίκαιρο και ωφέλιμο. Πάντα επιλεγμένες οι επιλογές που μας παρουσιάζεις.
kaλημερα σας!αγαπητε εν χριστω αδελφε θα ηθελα συμφωνα με αυτα που εχω βιωσει και διαβασει κατι να καταλαβεις[μιλω για τον αδελφο-η των 11.43]--ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΟΜΩΣ;ο θεος θελει ολους να σωθουν με οποιο τιμημα.αλλος σωνεται με μια ανιατη αρρωστεια αλλος με μια συμφορα αλλος με εναν ξαφνικο θανατο απο ατυχημα κ.λ.π το πρωτο θελημα ειναι τα κανει κανεις τον νομο του ευαγγελιου βιωμα του--το επωμενο θελημα ειναι να υπομενεις τον κυριο υπομενων υπεμεινα τον κυριο ξερεις τι σημαινει;ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΥΠΟΜΕΝΩ ΤΟ ΑΓΑΠΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΠΑΝΩ ΜΟΥ.Ποιο ειναι το αγαπητικο σχεδιο επανω μου;ΜΙΑ ΑΡΡΩΣΤΙΑ///ΜΙΑ ΣΥΜΦΩΡΑ////ΜΙΑ ΠΤΩΧΕΙΑ///ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΘΛΙΨΗ///ΕΝΑΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΑΓΑΠΗΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ.Αυτα ολα μας κανουν να δυσανασχετουμε και συνεχως λεμε ''θεε μου γιατι να μου το κανεις εσυ αυτο;--ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΟΥ ΛΕΓΩ ΠΩΣ///Αν η θλιψη ,η στενοχωρια ,τα βασανα της ζωης δεν μας γινουν μια δευτερα φυσις ολο θα λεε γιατι να μου συμβει αυτο///συνεχεια παρακατω
kai συνεχιζω λεγοντας σου πως εχω φαει μεγαλη κολαση στη ζωη για να σου τα λεγω αν και ανηκω στη γεννια των 40ρηδων ---γιατι ομως να κανω υπακοη στο θελημα του θεου;Διοτι οταν περανω βασανα αρρωστιες κ.λ.π αυτο φερνει ταπεινωση η ταπεινωση υπομονη η υπομονη ελπιδα η ελπιδα πιστη η πιστη αγαπη στο αγαπητικο σχεδιο του θεου επανω μου.--κοιτα ποσες ΑΡΕΤΕΣ ΕΡΓΑΖΕΣΑΙ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟ ΑΓΑΠΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΠΑΝΩ ΣΟΥ---ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ///ΕΛΠΙΔΑ///ΠΙΣΤΗ////ΥΠΟΜΟΝΗ///ΑΓΑΠΗ///---τι σημαινει αυτο: οτι ομοιαζουμε με τον θεο διοτι περνουμε και καλλιεργουμε μερικες αρετες του ετσι ωστε οταν πεθανουμε να εχουμε κατι να παρουσιασουμε στον κυριο.και συνεχιζω παρακατω και κλεινω...
Πολλες φορες το θελημα του θεου διακοπτεται απο το θελημα του ανθρωπου γραφει στο βιβλιο ''εκφρασις μοναχικης εμπειριας ''του γερ.Ιωσηφ εκδ.ιερ.μονης Φιλοθεου.Ο θΕΟς ΠΡΟΓΝΩΡΙΖΕΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΡΟΟΡΙΖΕΙ.Αν λοιπον εσυ παρεις τη μηχανη και στουκαρεις δεν φταιει ο θεος--αν παρεις ναρκοτικα και θελεις να πεθανεις δεν φταιει ο θεος-αν ανεβεις στο 3ο και θες να αυτοκτωνησεις δεν φταιει ο θεος. να ξερεις δε πως ολοιμας ειμαστε γηινοι και οχι αυλοι και οπωσδηποτε θα εχουμε φθορα.Η υπακοη ειναι αρετη διοτι υπακουω σημαινει εμπυστευομαι τον θεο .Αυτο θελει για ενυσχηση και τα μυστηρια της εκκλησιας [εξομολογηση-θ.κοινωνια-εκκλησιασμος]καλλιεργητης αρετων δηλαδη στον κηπο του θεου.ελπιζω να σε καλυψα ευχαριστω και συγνωμη για την πολυλογια μου..
NA ΠΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΜΠΥΣΤΟΣΥΝΗΣ ,ΠΙΣΤΗΣ,ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑΣ ΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗ ΘΕΙΑ ΜΟΥ ΣΕ ΕΝΑ ΝΟΣΟΚΟΕΙΟ ---Miα γιαγιαηταν ετοιμοθανατη εκαλεσαν τον παπα να την κοινωνησει--ο παπας παει κοντα και της λεγει''γιαγια θελεις να κοινωνησεις;''ΕΚΑΝΕ ΜΙΑ ΝΕΥΣΗ ΚΟΥΝΗΣΕ ΛΙΓΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΔΑΚΡΥ ΕΠΕΣΕ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΓΟΥΛΟ ΤΗΣ.Ο ΠΑΠΟΥΛΗς ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΗΣΕ Απεναντι ηταν μια αλλη γιαγια που ειχε επαφη με το περιβαλλον και ολο βογγουσε οι γιατροι ειχαν πει πως η γυναικα δεν ειναι καλα θεωρησαν τα παιδια της να φερουν τον παπα να την κοινωνησει μηπως και πεθανει.παει ο παπουλης και της εγει''γιαγια θες να κοινωνησεις;'' ΕΚΕΙΝΗ ΒΟΓΓΩΝΤΑς ΕΙΠΕ''Ασε με παπα χρονια διακωνουσα την εκκλησια γιατι να μου το κανει ο θεος αυτο εμενα που ημουν μια ζωη στην εκκλησια; ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΤΙΠΟΤΑ ...ΕΦΥΓΕ Ο ΠΑΠΑς ---Σε λιγο αυτη η γιαγια πεθανε η αλλη που την περιμεναν αρχισε να κουναει χερια ,ποδια,κεφαι και να βλεπεις εναν θαλαμο αλλοι να κλαινε για την γιαγια που πεθανε και αλλοι για την γιαγια που αναστηθηκε...ο προβηματισμος δικος μας αδελφε!!!Η ΓΙΑΓΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΚΩΝΟΥΣΕ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΑΜΜΙΑ ΕΜΠΥΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΟ ΑΓΑΠΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΠΑΝΩ ΤΗΣ.....
Tί συμβαίνει με τους ανθρώπους;Και οι άνθρωποι σιωπούν ή φωνάζουν πολύ δυνατά.Συνήθως οι άνθρωποι σιωπούμε μπροστά στο ΘΕΌ και φωνάζουμε δυνατά μπροστά στους άλλους. Δεν εξετάζουμε τον εαυτό μας και δεν παρουσιάζουμε μπροστά στο Θεό αυτά που θέλει Εκείνος. Ο αμαρτωλός άνθρωπος δεν εξομολογείται τις αμαρτίες του. Δεν κάθεται να συγκρίνει την κατάστασή του με τις απαιτήσεις του Θεού, να βρεί τις διαφορές και να τις θέσει μπροστά στο Θεό.. Δεν αποδέχεται τί θέλει ο Θεός. Δεν θέλει να το σκέπτεται. Δεν καταλαβαίνει την κατάστασή του. Δε μεριμνά γι'αυτό. Ούτε για τις προυποθέσεις(που θέτει ο Θεός) ούτε για τις συνέπειες(που έχει η ζωή του στη σχέση του με το Θεό). Και μπροστά στο Θεό σιγά. Παράλληλα όμως κραυγάζει. Φωνάζει συνεχώς και διαμαρτύρεται. Του φταίνε όλοι. Του φταίει ο ίδιος ο εαυτός, οι δικοί του άνθρωποι, οι ξένοι άνθρωποι, η κοινωνία ολόκληρη. Του φταίνε οι θεσμοί και τα πρόσωπα. Βρίσκεται συνεχώς σε μια κατάσταση διαμαρτυρίας και επανάστασης. Και βέβαια ο άνθρωπος δεν μπορεί να κάνει αλλιώς. ΚΑΙ θα είναι ήσυχος ΚΑΙ θα κραυγάζει. ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ.Ο προφ. Δαβίδ σε έναν απο τους ψαλμούς του μας το λέει ωραία:"Ότι εσίγησα. Επαλαιώθην τα οστά μου απο του κράζειν με όλην την ημέραν".-"Επειδή δεν άκουσα τη φωνή του Θεού μέσα μου, επειδή δε θέλησα να βάλω τη συνείδησή μου απέναντί του, σίγησα. Σάπισαν όμως τα κόκαλά μου, επειδή όλη την ημέρα κραύγαζα. Κραύγαζα μπροστά στους ανθρώπους και μου έφταιγαν όλοι".
...σ'αυτή τη στάση ο άνθρωπος αποσυντίθεται, διαλύεται μπροστά στο Θεό.Οι ψυχικές του δυνάμεις καταρρέουν. Και ο ίδιος βρίσκεται αδύναμος να φανερώσει τη δύναμη του Θεού. Να φανερώσει αυτό που πραγματικά είναι, να φανερώσει την εικόνα του.
...... Η Λύση;..να προσαρμόσουμε τη σιγή μας και την κραυγή μας όπως μας έδειξε ο Χριστός.
Υάκινθος.
Ευχαριστώ για την απάντηση όμως δεν με κάλυψε πλήρως. Μπορεί το πρόβλημα να είναι δικό μου.
O Tρόπος ζωής του Χριστού,είναι υπόδειγμα για μας.Αλλά ο τρόπος του είναι οδός που βαδίζουμε σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας. Οδός είναι οι εντολές του οι οποίες δεν λειτουργούν αυτόνομα και δεν αποτελούν αυταξία.Καθοδηγητικά πρότυπα είναι οι άγιοι για τους οποίους οφείλουμε να μαθαίνουμε και τον τρόπο της ζωής των και την διδασκαλία των. Καλά δύναμη!
Υάκινθος.
Υπέροχο κείμενο.
Υάκινθε σε συγχαίρω για την θεολογική σου προσφορά. Το κείμενό σου τολμώ να είπω ότι είναι λαμπρό.
Δημοσίευση σχολίου