ἀπό τῆς ἐξέδρας κατά τήν τελετήν τῆς Ἀναστάσεως
(Πάσχα 2012)
Καί πάλιν καί πολλάκις «Χριστός Ἀνέστη!», ἀδελφοί καί τέκνα ἀγαπητά καί ἐπιπόθητα.
Ἀπό τό «ἑφτάλοφο ὅραμα» τοῦ Παλαμᾶ, ἀπό τήν ἕδρα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, ἀπευθύνουμε σέ ὅλη τήν οἰκουμένη, ἐν ἀγάπῃ πολλῇ καί πνευματικῇ ἀνατάσει, αὐτόν τόν πασχάλιον χαιρετισμόν καί τήν διαβεβαίωσιν ὅτι ὁ Χριστός, ἡ ζωή τῶν ἁπάντων, δέν εἶναι πλέον μεταξύ τῶν νεκρῶν, θάνατος αὐτοῦ οὐκέτι κυριεύει.
Ἀπόψε, αὐτή τή νύχτα πού τό σκοτάδι της εἶναι πιό λαμπρό καί πιό φωτεινό καί ἀπό τό πιό ἔκπαγλο φῶς, καί ἀπό αὐτό τοῦ Αἰγαίου πού ἐνέπνευσε τόν ποιητή, ἀπόψε, λέγω, δέν μελετοῦμε «τῶν ἄστρων τά μυστήρια», ἀλλά, ἀνεβαίνοντας «ψηλότερα ἀπ’ τόν κόσμο τῆς ἀπάτης», ἀνεβαίνοντας σέ αἰώνια ἐαρινούς τόπους, ἐνῶ συγχρόνως πατοῦμε στήν ἀνθοστόλιστη γῆ τοῦ Ἀπρίλη, αὐτήν πού δέν μπόρεσε νά κρατήσῃ στά σπλάχνα της τόν ἀρχηγόν τῆς ζωῆς, διακηρύττουμε καί ἐξαγγέλλουμε τοῖς ἐγγύς καί τοῖς μακράν, τοῖς χριστιανοῖς καί τοῖς μή χριστιανοῖς, τό μέγα θαῦμα: ὅτι ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ ὄχι μόνον καταδέχθηκε νά δοκιμάσῃ τόν δικό μας ἀνθρώπινο θάνατο, ἀλλά καί μᾶς ἔδωσε, μέ τήν Ἀνάστασί Του, τήν δυνατότητα νά κερδίσουμε τή δική Του θεϊκή ζωή, νά θεωθοῦμε καί νά συναναστηθοῦμε μαζί Του.
Καί ὁμολογώντας αὐτό τό μέγα καί σωτηριῶδες θαῦμα, δέν εἴμαστε μόνοι ἐμεῖς «πού ἀξιωθήκαμε μιά τέτια πόλη», κατά τόν Ἀλεξανδρινό. Ἀλλά, ὡς ἀπόγονοι γένους παλαιοτάτου, συνοδευόμαστε ἀπό τούς Κωνσταντίνους καί τούς Ἡρακλείους καί τούς ἄλλους εὐσεβεῖς αὐτοκράτορας καί σεβασμίους Πατριάρχας, ἀρχιερεῖς καί μοναχούς, Στουδίτες καί ἄλλους, καί λογάδες τοῦ Γένους, καί ὁμοῦ «μετά πνευμάτων δικαίων τετελειωμένων» ἀνά τούς αἰῶνας διακηρύττουμε στεντορείᾳ τῇ φωνῇ, ἀπό αὐτή τήν Πόλι μέ τήν ἀρχοντιά καί τό αὐτοκρατορικό μεγαλεῖο, ὅτι Χριστός Ἀνέστη!
Καί θά μᾶς μιλήσῃ βέβαια ὁ ποιητής γιά «τούς ἥμερους καί τούς καλούς καί τούς κατατρεγμένους, πού δέν μποροῦν νά κλάψουνε, γιατί πολύ ἐκλάψαν»∙ ὅμως ἀπόψε κι’αὐτοί καί ὅλοι, ὁλόκληρο τό ἀνθρώπινο γένος, δικαιούμαστε νά χαιρώμαστε καί μποροῦμε νά ἐλπίζουμε• ὅτι οὐκ ἀδυνατήσει παρά τῷ Θεῷ πᾶν ρῆμα∙ ὅτι μείζων ἐστίν ὁ ἐν ἡμῖν ἤ ὁ ἐν τῷ κόσμῳ∙ ὅτι ὁ τῆς πίστεως ἡμῶν ἀρχηγός καί τελειωτής Ἰησοῦς νενίκηκε τόν κόσμον.
Λοιπόν, δεῦτε πόμα πίωμεν καινόν, εἶναι Ἀναστάσεως ἡμέρα, δεῦτε λαμπρυνθῶμεν λαοί, Πάσχα Κυρίου Πάσχα.
Χριστός Ἀνέστη!
8 σχόλια:
Ο Πατριάρχης είναι ακένωτη πηγή γνώσεως. Πάντα με τα μηνύματά σου προσφέρει κάτι το νέο.
Αληθώς Ανέστη!
Εξαιρετικό μήνυμα και λογοτεχνικές πηγές.
Εκοιμήθη σήμερα εν Κυρίω ο ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ και ακάματος εργάτης του Ευαγγελίου, κ. Στέργιος Σάκκος.
Η Εξόδιος Ακολουθία θα τελεσθεί στον Ιερό Ναό Αναλήψεως του Σωτήρος της Ορθοδόξου Αδελφότητος “Χριστιανική Ελπίς”, στο Φίλυρο Θεσσαλονίκης τη Δευτέρα 16 Απριλίου στις 4 μ.μ.
(συγκοινωνία από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό προς Φίλυρο, γραμμή 64 ( http://oasth.gr/routes/route.php?ml=4 )
Καλή Ανάσταση, Καλό Παράδεισο!
http://aktines.blogspot.com/2012/04/blog-post_6603.html
Αττικός
Μην είστε αφελείς, εννοείται ότι δεν συντάσσει ο ίδιος τα μηνύματα, έχει λογογράφους.
Άλλωστε, περισσότερο νομίζω ότι αντιπροσωπεύουν την προσωπικότητα του Παναγιωτάτου οι "αυστηρές επιστολές", εν είδη οθωμανικού φετφά, κατά Ιερωνύμου, Χριστοφόρου Πράγας, παλαιότερα κατά Χριστοδούλου και λοιπών "λυμεώνων" της "ορθοδόξου κανονικής τάξεως", κατά τη φαναριώτικη ορολογία....
Μπράβο σου ανώνυμε των 1:34μ.μ. για την παρρησία σου.Θέλει τόλμη ψυχής για να αντιπαρατεθείς στην ιδεολογική τρομοκρατία που έχει επιβάλλει το Φανάρι απέναντι στους διαφωνούντες!Λες πάντως την αλήθεια!
Μακεδών
Aγαπητέ Μακεδών, είμαι ο προηγούμενος Ανώνυμος. Το χειρότερο που επιχειρεί να επιβάλλει το Φανάρι είναι η αλλοίωση της Ορθόδοξης Εκκλησιολογίας, με την δογματική κατοχύρωση της ύπαρξης ενός "Πρώτου", εν είδει Πάπα, τη στιγμή που όλη η εκκλησιαστική ιστορία και ειδικά αυτή των πρώτων 6-7 αιώνων, μαρτυρεί ότι η ύπαρξη ενός "πρώτου" μεταξύ των επισκόπων είχε απλά εθιμοτυπικό χαρακτήρα, ήταν μία πρόβλεψη των κανόνων που επιβλήθηκε από το εθιμικό δίκαιο, δίχως δογματικές προεκτάσεις. Για πρώτη φορά επιχειρείται να δοθούν τέτοιες δογματικές προεκτάσεις, με την επίνευση του ιδεολογικού καθοδηγητή του Φαναρίου μητροπολίτη (ψιλώ τω τίτλω, δηλ. άνευ ποιμνίου) Περγάμου Ιωάννη Ζηζιούλα. Αν περάσει αυτό, θα είναι τραγικό. Ελπίζουμε πως ο Θεός θα φωτίσει θεολόγους και ιεράρχες από άλλες τοπικές Εκκλησίες να απορρίψουν αυτή την κακόδοξη εκκλησιολογία.
Αυτή η κατ’ εσέ «κακόδοξη εκκλησιολογία» του ενός μας έχει οδηγήσει τους Ορθοδόξους στο να υπάρχουν πολλοί Πάπες = Πατριάρχες και Αρχιεπίσκοποι που ο καθένας κάνει ότι του γουστάρει με την Σύνοδο την οποία ελέγχει. Καλύτερα να υπήρχε ένας Πάπας και στην Ορθόδοξη Εκκλησία για να υπήρχε ειρήνη και πειθαρχία.
3:42, είσαι σε λάθος ιστολόγιο.
Εδώ είμαστε Ορθόδοξοι Χριστιανοί.
Ορθόδοξος
Δημοσίευση σχολίου