ΑΠΛΑ ΖΗΛΟΣ Ή ΕΝ ΕΠΙΓΝΩΣΕΙ;
Είναι γνωστό από
τους Πατέρες της Εκκλησίας, που διαθέτουν άμεση και προσωπική εμπειρία του
πνευματικού αγώνα, ότι ο εχθρός στοχεύει τον άνθρωπο στα ιδιαίτερα ψυχικά του
σημεία και μέσω των ιδιαιτέρων κλίσεων, παθών και ελαττωμάτων του, προσπαθεί να
τον ρίξει και να τον αποξενώσει από την Χάρη του Θεού.
Και είναι επίσης
γνωστό από τον λόγο του Θεού, αλλά και από την ίδια την πραγματικότητα, από την
ζωή των Αγίων και από αυτή την Εκκλησιαστική μας ιστορία, ότι οι λεγόμενοι εκ
δεξιών πειρασμοί, είναι πιο πολλοί και περισσότερο επικίνδυνοι από τους εξ
αριστερών πειρασμούς.
Τους πειρασμούς
δηλ. του διαβόλου που χτυπούν τον άνθρωπο μέσω της σαρκός, με όλα τα
συμπαρομαρτούντα του ποταπού αυτού επιπέδου.
Ο Προφητάναξ
Δαυΐδ, μας ερμηνεύουν οι Πατέρες, που είχε γνωρίσει όσο ελάχιστοι τα μυστικά
της πνευματικής ζωής και είχε νοιώσει για τα καλά στη ύπαρξή του, τους
καμουφλαρισμένους εκ δεξιών πειρασμούς, γράφει με πόνο αλλά και με αγάπη: «Πεσείται εκ του κλίτους σου χιλιάς και μυριάς εκ δεξιών
σου...» (Ψαλμ. 90. 7).
Όπως λοιπόν
γίνεται κατανοητό, οι εκ δεξιών πειρασμοί, οι περισσότερο ύπουλοι και
επικίνδυνοι, είναι αυτές οι καλοστημένες παγίδες του πονηρού που στοχεύουν, όχι
τόσο στους ανθρώπους που ζουν την κατά κόσμον και μακράν του Θεού ζωή, όσο σε
όσες υπάρξεις δείχνουν να έχουν αρνηθεί την αμαρτία και έχουν ξεκινήσει την ευλογημένη
ζωή της μετανοίας και της κατά Θεόν προκοπής.
Θα ερωτήσουν
κάποιοι. Μα είναι δυνατόν αυτοί που προσπαθούν και αγωνίζονται στο να βιώνουν
αυτή την ζωή, είναι δυνατόν να αντιμετωπίζουν πειρασμούς; Μα φυσικά. Αυτό είναι
το μόνο βέβαιο. Όχι μόνο έχουν και αντιμετωπίζουν, αλλά ορισμένες φορές, τα
κύματα των πειρασμών, αυξάνουν τόσο, ώστε χρειάζεται να παρέμβει ειδικώς η
Χάρις του Θεού, για να σταματήσει, προσωρινώς, ο αόρατος πόλεμος. Τότε ο πιστός
ενδυναμώνεται και συνεχίζει με ενθουσιασμό και κυρίως ταπείνωση, τον δύσκολο
πλην όμως ευλογημένο δρόμο του «καθ΄ ομοίωσιν».
Βεβαίως, ο κάθε
συνειδητός πιστός και μάλιστα μοναχός ή κληρικός, έχει γνώση αυτών των
καταστάσεων και ιδίως, προϊόντος του χρόνου, αυτών των εκ δεξιών πειρασμών, που
στοχεύουν στον εγωϊσμό και στην οίηση που εμφυτεύονται ως αγκάθια και τριβόλια
του εχθρού στο υπέδαφος της ψυχής. Όταν δηλ. ο πιστός, πλην των άλλων, στέκει
μόνο στην επιφάνεια των πραγμάτων που φαίνονται στην πνευματική ζωή και δεν
βοηθείται μέσω και του πνευματικού στο να καταστρέψει τα ίχνη της κρυφής
υπερηφάνειας.
Φυσικά, δεν
είναι δυνατόν να επεκταθούμε σε ιδιαίτερες και προσωπικές περιπτώσεις, διότι
κάτι τέτοιο και δεν μας ωφελεί, αλλά και δεν επιτρέπεται.
Επιβάλλεται όμως
να μελετήσουμε και να σταθούμε τόσο στα ιερά συναξάρια, στους βίους των αγίων
μας, όσο και σε ιδιαίτερους σταθμούς της Εκκλησιαστικής μας ιστορίας.
Και οι μεν βίοι
των αγίων, μας αποκαλύπτουν το πόσο μπορεί μια ψυχή, που ξεκινά με αγνό ζήλο,
δεν έχει όμως στιβαρή πνευματική καθοδήγηση, να πλανηθεί και να ταλαιπωρηθεί
επί σειρά ετών και δεκαετιών, δυστυχώς δε σε κάποιες των περιπτώσεων και
ισοβίως. Η δε Εκκλησιαστική ιστορία, στην αυθεντική της έκφραση, μας διδάσκει
το πόσο είναι δυνατόν να ταλαιπωρηθεί ακόμα και ολόκληρη τοπική Εκκλησία, όταν
ο υπέρμετρος και καυστικός ζήλος, ξεφεύγει από τα επιτρεπτά όρια. Όταν δηλ.
γίνεται επικίνδυνος, ακόμα και για τη ζωή των δήθεν εχθρών της πίστεως και όσων
αρνούνται να αποδεχθούν την «θεολογία», την μεθοδολογία, την τακτική και όλους
τους εν γένει τρόπους συμπεριφοράς των «αμυντόρων της πίστεως».
Πόσο δίκαιο είχε
πράγματι ένας επίσκοπος, όταν τόνιζε ότι, η Εκκλησία δεν φοβάται την αμαρτία.
Και τούτο, διότι διαθέτει την εξουσία, από τον Θείο Δομήτορα, να την καθαίρει
και να οδηγεί τον άνθρωπο που έχει αγαθή διάθεση, στην αγιότητα. Η Εκκλησία,
συνέχιζε, φοβάται την αίρεση και το σχίσμα. Κυρίως δε το χρονίζον σχίσμα, που
δυστυχώς, καταντά και αυτό αίρεσις.
Θα
χρειάζονταν τόμοι ολόκληροι εάν θελήσουμε να αναφερθούμε σε όλα τα μέχρι σήμερα
σχίσματα μέσα στον χώρο της Εκκλησίας μας. Άλλωστε, υπάρχουν αυτά
καταγεγραμμένα και μπορεί κανείς όποτε θελήσει να τα μελετήσει μέσα από τα
υπάρχοντα βιβλία και εγχειρίδια της εκκλησιαστικής ιστορίας. Εκεί θα γνωρίσει,
και θα επισημάνει τα βαθύτερα αίτια, θα πονέσει, θα σκεφθεί, θα ερευνήσει πού
τελικώς μπορεί να οδηγήσει ο αδιάκριτος ζήλος. Θα δει επίσης τον εγωισμό που
κρύπτεται κάτω από ποικίλους μανδύες και εάν διαθέτει σύνεση, θα καταλήξει σε
ορθά συμπεράσματα και σε ευλογημένες αποφάσεις. Γνωστόν άλλωστε, ότι η γνώση
δεν είναι για την γνώση, ούτε η μελέτη των λαθών και αστοχιών των προηγουμένων
γενεών, μας δικαιώνει στο να τα επαναλαμβάνουμε στο όνομα δήθεν της παραδόσεως
και της ακριβείας, αλλά στο πώς θα αποφύγουμε παρόμοιους πειρασμούς και
παγίδες.
Δε
θα σταθούμε λοιπόν στα παλαιά σχίσματα και σε όσα ετάραξαν την Εκκλησία, αλλά
θα ρίξουμε μια σύντομη ματιά στα τελευταία κυρίως έτη, όχι βεβαίως αναλύοντας
ιστορικά γεγονότα που είναι ήδη γνωστά, αλλά θα επιμείνουμε σε κάποια σημεία
που εκ των πραγμάτων δείχνουν την όλη ποιότητα και τα αποτελέσματα. Επίσης, θα
θέσουμε κάποια καίρια ερωτήματα, τα οποία φανερώνουν ότι δεν φθάνει να υπάρχει
απλώς ο ζήλος στους αγώνες της πίστεως, αλλά επιβάλλεται να συνυπάρχουν η
σύνεση και η διάκριση, αφού, εννοείται, ξεκινά κανείς με την καλή διάθεση και
έχοντας ισορροπημένες τις ψυχικές του δυνάμεις.
Α) Είναι τυχαίο το ότι ο παλιοημερολογητικός
κόσμος, έχει διασπασθεί σε τόσες παρατάξεις, που και οι ίδιοι αγνοούν τον
αριθμό τους; Σημειωτέον, ότι όπως ισχυρίζονταν, ξεκίνησαν για την «ακρίβεια» του
ημερολογίου. Και αυτό μεν ίσχυε για τον απλοϊκό λαό. Αποτελούσε όμως το
«προπέτασμα καπνού», και όπως έχει αποδειχθεί και ομολογηθεί, άλλοι υπήρξαν
δυστυχώς οι σκοποί των πρωταγωνιστών του κινήματος. Του κινήματος που
νομοτελειακώς κατήντησε σε «λερναία ύδρα».
Β)
Αποτελεί ή όχι αλήθεια και μάλιστα τραγική, την οποία παραδέχονται και
ομολογούν πρωτίστως τα ίδια τα μέλη των ποικίλων παρατάξεων, ότι στην εσωτερική
τους δομή, υφίσταται μεγαλύτερος οικουμενισμός από αυτόν που δήθεν
καταδικάζουν;
Γ)
Είναι ψέμα το γεγονός ότι, κληρικοί που έχουν καθαιρεθεί για πολύ σοβαρούς
λόγους από την Ελλαδική Εκκλησία, βρίσκουν καταφύγιο στις παρατάξεις του δήθεν
«πατρίου ημερολογίου» και του «αντιοικουμενισμού»;
Δ)
Οι ανοικονόμητες οικονομίες που λαμβάνουν χώρα σε όσους απέκοψαν εαυτούς και
αλλήλους από το Σώμα της Εκκλησίας, μπορούν να συγκριθούν με την όντως
οικονομία που χειρίζεται κατά καιρούς η Εκκλησία σε πρόσωπα και καταστάσεις;
Αλλά,
δεν είναι αυτές μόνο οι περιπτώσεις των ανθρώπων που αποφάσισαν να αποκοπούν
από την Εκκλησία για λόγους τους οποίους γνωρίζει μόνο ο Θεός, και που όπως ήδη
τονίσαμε, χάριν της «ακριβείας», κατακερματίστηκαν σε παρατάξεις, συναγωγές και
φατρίες, που η μία αφορίζει και αναθεματίζει την άλλη, στο πλαίσιο πάντα της
«εν Χριστώ αγάπης» και του «πατερικού φρονήματος».
Δεν
πρόκειται μόνο για όσους στην αρχή έφεραν ως προμετωπίδα του σχίσματος το
«παλαιό ημερολόγιο», και που στην πράξη είδαν ότι δεν μπορεί να σταθεί αυτή η δικαιολογία
και τελικώς αποφάσισαν να περιφέρουν το «αντιοικουμενιστικό λάβαρο».
Όχι
λοιπόν μόνο οι αυτόνομες ομάδες αυτών που στην μια περίπτωση χαρακτηρίζονται
«Γνήσιοι», στην άλλη «Ενιστάμενοι», στην τρίτη όπως αλλοιώς θέλουν να ονομάσουν
το σχίσμα τους, αλλά υφίστανται και οι περιπτώσεις που κινδυνεύουν να έλθουν τα
αποτελέσματα του σχίσματος και της ουσιαστικής αποκοπής, μέσω μιας νέας
καταστάσεως που αυτοχαρακτηρίζεται ως «αποτείχισις».
Βεβαίως,
όλοι αυτοί οι καλής διαθέσεως, στις περισσότερες των περιπτώσεων, αδελφοί,
«διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους» στο άκουσμα ότι, ουσιαστικώς με την τακτική τους
αυτή δρασκελίζουν στον χώρο του σχίσματος. Επιμένουν δε ότι παραμένουν στην
Εκκλησία, και επιπλέον ότι αποτελούν το υγιές τμήμα αυτής. Ακόμα προς υποστήριξη
της τακτικής τους, προβάλλουν δυναμικές εκκλησιαστικές προσωπικότητες, όπως του
όντως αγωνιστού και ομολογητού Ιεράρχου, πρώην Φλωρίνης Αυγουστίνου.
Επιπροσθέτως
δε επιζητούν να στηρίξουν την πράξη της λεγομένης «αποτείχισης», κυρίως στον
ΙΕ' κανόνα της ΑΒ' Συνόδου, όπως ακριβώς πράττουν και οι «ενιστάμενοι», οι
ποικίλοι «γνήσιοι», οι «Γ.Ο.Χ.» κ.τ.λ.
Αλλά,
εάν κανείς μελετήσει σωστά και ψύχραιμα τον συγκεκριμένο κανόνα, και ερευνήσει
την εφαρμογή του που αποδεικνύει και την ουσία του πνεύματός του, τόσο από
παλαιότερους, όσο και από σύγχρονους Πατέρες, θα διαπιστώσει ότι είναι αδύνατον
να δικαιωθεί η όλη κατάσταση που καταντά σε σχίσμα, αφού στην πράξη
αποδεικνύεται ότι ο κανόνας, δεν είναι
υποχρεωτικού όπως ισχυρίζονται χαρακτήρος, αλλά καθαρώς δυνητικού.
Και
για να μην επιμένουν ορισμένοι ότι τα πράγματα έχουν διαφορετικά, ας περάσουμε
στην πρακτική εφαρμογή του κανόνα από τον ίδιο τον πρώην Φλωρίνης Αυγουστίνο.
Επί
Οικουμενικού Πατριάρχου Αθηναγόρου, μαζί με δύο άλλους αρχιερείς της Ελλαδικής
Εκκλησίας, τους μακαριστούς Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιο και Παραμυθίας Παύλο,
εφάρμοσε τον κανόνα και απέκοψε το λειτουργικό μνημόσυνο του Πατριάρχου.
Εάν
ο κανόνας ήταν απολύτου και υποχρεωτικού χαρακτήρος, επιβαλλόταν οι τρεις αυτοί
αρχιερείς να έχουν παύσει και οποιαδήποτε λειτουργική και άλλη πνευματική
επικοινωνία με τους αρχιερείς οι οποίοι συνέχιζαν την Πατριαρχική μνημόνευση.
Ερωτούμε:
Έπαυσε τόσο ο γέρων Αυγουστίνος, αλλά και οι δύο άλλοι μητροπολίτες, κατά τον
χρόνο που εφήρμοζαν τον επίμαχο κανόνα, να συλλειτουργούν με τους άλλους
αρχιερείς οι οποίοι συνέχισαν το μνημόσυνο; Έπαυσαν να αποτελούν μέλη της Ιεράς
Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος; Έπαυσαν να έχουν Εκκλησιαστική κοινωνία και
συνεργάζονται με τους όπου γης κανονικούς Ορθοδόξους αρχιερείς;
Αλλά
και κάτι ακόμα που αποδεικνύει το δυνητικόν του κανόνος και επίσης ότι οι τρεις
δυναμικοί αυτοί αρχιερείς, γνώριζαν να μελετούν και να εφαρμόζουν σωστά το
Κανονικό Δίκαιο, προσέχοντας ως κόρην οφθαλμού την ενότητα της Εκκλησίας.
(Άλλωστε οι άνθρωποι διέθεταν λιπαρά θεολογική και όχι μόνο μόρφωση, εμπειρία,
είχαν πολυετείς αγώνες Εκκλησιαστικούς και Εθνικούς, τους διέκρινε σύνεσις και
προπαντός φόβος Θεού, γνωρίζοντας και προσέχοντας τον Χρυσοστόμειον λόγον ότι: «το σχίσμα, ούτε το αίμα του μαρτυρίου δύναται να
ξεπλύνει»).
Όταν
λοιπόν ο διάδοχος του Αθηναγόρα, Πατριάρχης Δημήτριος, όχι απλώς επανέλαβε τα
ίδια, αλλά υπερκέρασε τον αλήστου μνήμης προκάτοχό του σε
προσευχητικές-λειτουργικές οικουμενιστικές εκδηλώσεις, σε υπογραφές κοινών
κειμένων κ.α., γιατί και τότε ο Φλωρίνης Αυγουστίνος, καθώς και οι δύο άλλοι
αρχιερείς, δεν επανέλαβαν την ίδια τακτική της παύσεως του μνημοσύνου; Γιατί
κατόπιν και με τον νυν Πατριάρχη Βαρθολομαίο, δεν εφήρμοσε τον κανόνα;
Αναμένουμε
και στο ερώτημα αυτό ικανοποιητική απάντηση.
Εάν
ο κανόνας είναι απόλυτος και υποχρεωτικός, όπως ισχυρίζονται οι
αυτοαποκαλούμενοι ως «αποτειχισθέντες», τότε ο Φλωρίνης καθώς και οι δύο άλλοι
αρχιερείς, έπραξαν συνειδητή προδοσία πίστεως, που συνέχιζαν αδιακόπως να
μνημονεύουν τον πατριάρχη Δημήτριο, και άρα δεν είναι δυνατόν να προβάλλεται ο
Αυγουστίνος ως Ορθόδοξος ηγέτης και ως παράδειγμα προς μίμησιν από τους
αδελφούς της «αποτειχίσεως».
Εάν
αντιθέτως ο κανόνας είναι δυνητικού χαρακτήρος (που όντως αυτό συμβαίνει),
τότε, για να είναι συνεπείς προς την γραμμή πλεύσεως της μορφής που προβάλλουν,
θα πρέπει να ομολογήσουν την πραγματικότητα και άρα δεν μπορούν πλέον να
υποστηρίζουν την αποτείχισή τους στον συγκεκριμένο ιερό κανόνα και στην
περίπτωση του Φλωρίνης Αυγουστίνου.
Το
θέμα αδελφοί μου είναι απλό. Ή ο κανόνας είναι υποχρεωτικού χαρακτήρος και ο
Αυγουστίνος, επί Πατριάρχου Δημητρίου και στη συνέχεια έως το τέλος της ζωής
του πρόδωσε την πίστη, και άρα είναι ανακόλουθο να προβάλλεται ως ομολογητής,
επιβάλλεται δε πάραυτα ο αναθεματισμός του εκ μέρους της «αποτειχίσεως» ή εάν
τα πράγματα είναι διαφορετικά, οφείλουν την επανένταξή τους «εντός των τειχών»
(σύμφωνα με τον αυτοχαρακτηρισμό τους), ώστε ο αγώνας να έχει και συνέπεια αλλά
και ευλογημένο αποτέλεσμα κατά της όντως μάστιγας του επάρατου οικουμενισμού.
Και
ένα τελευταίο. Όπως όλοι γνωρίζουμε, σε κάθε εποχή στο Σώμα της Εκκλησίας, και
μόνο εντός αυτής, καταρτίζονται οι Άγιοι.
Αποτελεί
κοινή συνείδηση στην ανά τον κόσμο στρατευομένη Ορθόδοξη Εκκλησίας μας, ότι η
εποχή μας, παρά την αποστασία που την χαρακτηρίζει, έβγαλε μεγάλες μορφές και
μεγάλους Αγίους.
Μόλις
προχθές, πραγματοποιήθηκε εκ μέρους του σεπτού Οικουμενικού Πατριαρχείου η
αγιοκατάταξις του Οσίου Πατρός ημών Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου και Μελετίου
του εν Υψενή Ρόδου αθλήσαντος.
Ερωτούμε.
Ποίος απ' τις δύο αυτές τις αγιασμένες μορφές, αλλά και τόσους άλλους Οσίους
και αγωνιστές, έφυγε από την Εκκλησία; Ποίος πέρασε σε σχισματικές -
ενιστάμενες και οποιεσδήποτε άλλες παρατάξεις, που υφίσταντο στην εποχή τους;
Ποίος ποτέ από αυτούς, έκανε λόγο περί «αποτειχίσεως» ή εφάρμοσε αυτή;
Μήπως
τους έλειπε η ευαισθησία στα δογματικά θέματα και στην εφαρμογή των Ιερών
Κανόνων;
Μήπως
δεν ζούσαν ασκητική και μάλιστα ακραία ησυχαστική ζωή;
Μήπως
πάλι, αγνοούσαν το τι ακριβώς επί των ημερών τους συνέβαινε; Ή ίσχυε αυτό που
ακούστηκε και γέμισε θυμηδία την όλη ατμόσφαιρα, ότι δηλ. μέχρι πριν 20 περίπου
έτη που εκοιμήθησαν όλοι αυτοί οι ΄Οσιοι, δεν υφίσταντο τα οικουμενιστικά
ξεσπάσματα; Όντως, «ωραία δικαιολογία», για να καλύψουν κάποιοι την ακάλυπτη
αδιακρισία, και να κρυφθούν πίσω από τον δάκτυλόν τους.
Μα,
και μόνο ότι θέλουν να προβάλλουν την παύση του Πατριαρχικού μνημοσύνου που
εφήρμοσε ο Φλωρίνης Αυγουστίνος, και που έλαβε χώρα εδώ και σαράντα και πλέον
έτη (και είδαμε ότι η περίπτωσίς του, καθώς και των δύο άλλων μητροπολιτών τους
γυρίζει μπούμεραγκ), τούτο σημαίνει ότι όχι απλώς ήταν γνωστά τα όσα
συνέβαιναν, αλλά και πως όταν κανείς ξεφύγει από το μέτρο και θέσει τον εαυτόν
του «εκτός των τειχών», στη συνέχεια γυρεύει με ανακολουθίες, με διαστροφές της
ιστορικής πραγματικότητας και αντικρουόμενα επιχειρήματα να καλύψει αυτά που
και μικρό παιδί βλέπει και κατανοεί.
Με
πόνο είδαμε κάποιες ανοιχτές πληγές και με αδελφική αγάπη θέσαμε κάποια καίρια
ερωτήματα, τα οποία είναι ικανά να μας κάνουν να δούμε κατάματα την υπάρχουσα
πραγματικότητα των όντως Αγίων ανδρών. Η δε πραγματικότητα, δεν είναι πάντοτε
όπως θα θέλαμε να την παρουσιάσουμε ή όπως ενδεχομένως, ειλικρινώς νομίζουμε
πως την ατενίζουμε με τους αδύναμους οφθαλμούς μας.
Θα
κλείσουμε, μεταφέροντας τις σκέψεις και τα σχόλια που με αγάπη, θλίψη, αλλά και
διάκριση εξέφρασε αγιορείτης Γέροντας όταν ακούστηκε ο όρος «αποτείχισις».
«Καλά, είπε ο Γέροντας, δεν εννοούν οι ευλογημένοι ότι και ο
όρος ακόμα «αποτείχισις», είναι αδόκιμος, αφού υπονοεί ότι εντός των τειχών, εκ
των οποίων αυτοί φεύγουν, περιλαμβάνεται το Σώμα της Εκκλησίας;». Και συνέχισε
: «Ή δίχως να το αντιλαμβάνονται εκφράζουν αυτό που επάνω στο άκριτο ζήλο τους
θα κατορθώσουν; Να θέσουν δηλαδή τους εαυτούς τους εκτός Εκκλησίας, αφού η
πρακτική τους συνεπάγεται λειτουργική και πνευματική αποξένωση και αποκοπή απ'
όλους τους άλλους κληρικούς, μοναχούς και εν Χριστώ αδελφούς; Μήπως πάλι η
πράξη αυτή έλαβε την συγκεκριμένη ετικέτα «αποτείχισις», για την περίπτωση κατά
την οποία η Εκκλησία θελήσει αργότερα να λάβει κάποια μέτρα για το καλό του
συνόλου που βρίσκεται εντός των τειχών, και τότε αυτοί οι αποτειχισθέντες θα
προβάλλουν το δήθεν επιχείρημα ότι, δεν μπορείτε να μας αγγίξετε και δεν ισχύει
τίποτε για εμάς, διότι εμείς οι ίδιοι έχουμε από μόνοι μας αποτειχισθεί; Κάτι
δηλ. ανάλογο που χρησιμοποιούν οι παρατάξεις των «ενισταμένων», που όταν είναι
να δεχθούν τις συνέπειες των επιλογών τους που οδηγούν στο σχίσμα, δηλώνουν ότι
εμείς, έχουμε ήδη υπερπηδήσει το τείχος και έτσι δεν μας αγγίζει καμμιά απόφαση
Εκκλησιαστικού δικαστηρίου. Όταν όμως πρόκειται οι ίδιοι να εξαπολύσουν τους
κεραυνούς και τα αναθέματα, σε πρώην οπαδούς τους, που υπερπήδησαν την μάνδρα
της δικής τους «αντιοικουμενιστικής παρατάξεως», τότε το τείχος εξαφανίζεται και
τα βέλη εκ μέσης «Ιεραρχίας», στοχεύουν κατάστηθα για να εξουθενώσουν τους
πρώην αδελφούς και νυν φοβερούς και ήδη «αναθεματισμένους αντιπάλους».
Η δε κατάληξις του Γέροντος, ήταν γεμάτη πικρία,
προβλέποντας ζοφερές εξελίξεις και αποτελέσματα, όταν τόνισε ότι: «κάπως έτσι
ξεκίνησαν, ξεκινούν και καταλήγουν τα αποκόμματα των παλιοημερολογητικών
φατριών. Τι θα κάνουν τώρα οι ευλογημένοι; Τι θα κάνουν όταν αργά ή γρήγορα θα
αισθανθούν την ανάγκη κάπου ν' ακουμπήσουν και με κάποιους να επικοινωνούν; Θα
ψάχνουν με το φανάρι σε όλη την Ελλάδα για να «ποιήσουν ένα προσήλυτον»; Ή θα
αρχίσουν την έρευνα, σε ποια άλλα κράτη υφίστανται παρόμοιες προβληματικές
καταστάσεις ώστε να συνδεθούν και τελικώς να φτιάξουν δική τους «ιεραρχία» όπως
πράττουν δυστυχώς και τόσοι άλλοι; Από πού θα λαμβάνουν μύρο για τις βαπτίσεις;
Αλλά και τώρα εάν προβούν στο μυστήριο του Βαπτίσματος, το Άγιον μύρο πώς θα το
χρησιμοποιήσουν αφού έχει λάβει την ειδική ευλογία στο Οικουμενικό Πατριαρχείο;
Ή μήπως και αυτό, μαζί τους τώρα έχει «αποτειχισθεί» και έλαβε από μόνο του την
ευλογία; Και πού θα τρέχουν να «χειροτονηθούν» εάν, αλλοίμονο παγιωθούν στις
απόψεις τους αυτές και κυρίως όταν κληθούν ν' αντιμετωπίσουν απρόβλεπτες έως
τώρα ανάγκες και εσωτερικές καταστάσεις;».
Στην ερώτηση που του ετέθη: «Μα, γέροντα, πώς τα λέτε
έτσι; Είναι δυνατόν να έχουμε τέτοιου είδους εξελίξεις;». Ο Γέροντας απάντησε:
«Ναι, έχω δυστυχώς πικρά πείρα από τέτοιου είδους κινήσεις. Από μικρό παιδί
μέχρι και τώρα που γέρασα, τα μάτια μου είδαν πολλά και γνώρισα για τα καλά
τους εκ δεξιών πειρασμούς».
Και έκλεισε τη συζήτηση με νοτισμένους τους οφθαλμούς,
ψελλίζοντας την εκ βάθους καρδίας συγκλονιστική του προσευχή: «Παναγία μου,
φύλαξέ μας από τις παγίδες του εχθρού και μην επιτρέψεις νέες δοκιμασίες και κλυδωνισμούς
στην Εκκλησία μας, από ανθρώπους που σε αγαπούν»!
Θα συμφωνήσετε, φίλοι μου, ότι αποτελεί βεβήλωση, μετά από
αυτή την προσευχή, το να προσθέσουμε εμείς κάτι επί της ουσίας των όσων
εξέφρασε η ευλογημένη αυτή ψυχή του Άθω, που ανδρώθηκε και λευκάνθηκε στην
άσκηση, σκορπίζοντας τώρα την χάρη της αγάπης και τον φωτισμό της διακρίσεως.
Είθε η προσευχή του Γέροντος, να εισακουσθεί, και όλοι
μαζί, εντός των τειχών, εν Πνεύματι Αγίω, εν αδελφική αγάπη και εν επιγνώσει
ζήλω να αγωνιστούμε υπέρ των Πατρίων και Ιερών Παραδόσεών μας και εναντίον της
λαίλαπας τους οικουμενισμού.
Γένοιτο !
Αμήν.
Υ.Γ. Μήπως, αγαπητοί μου, τα σοφά αυτά λόγια του Γέροντος,
μας υπενθυμίζουν την επιστολή την οποία είχε στείλει για το θέμα του
οικουμενισμού, το 1969 ο Γέροντας Παίσιος από το Άγιον Όρος, και την οποία όσον
ούπω, για του λόγου το αληθές, θα δημοσιεύσουμε;
Αρχιμανδρίτης Ιωήλ Κωνστάνταρος
Email: ioil.konitsa@gmail.com
Κόνιτσα.
39 σχόλια:
Οι παλαιοημερολογίτες δεν αποτελούν Εκκλησία ούτε ανήκουν σε κάποιο σχίσμα είναι αιρετικοί χωρίς ελπίδα σωτηρίας. Μόνο η μετάνοια και η επιστροφή τους στην Εκκλησία θα τους σώσει.
Ο οικουμενισμός είναι αθώος μπροστά σε όσα διδάσκουν οι παλαιοημερολογίτες με το να αφορίζει η μια παράταξη την άλλη. Ας μην ξεχνούν το σχίσμα σε κάποια από τα παρακλάδια υπό την ηγεσία του Ανδρέα για την εικόνα της Αγίας Τριάδας που τους έκανε να χωριστούν και να φαγωθούν.
Μεγάλο καρκίνωμα για την εκκλησία ο άκριτος ζήλος ημιμαθών πιστών τους οποίους καπηλεύονται ψευτοπαπάδες των ΓΟΧ. Τους οικουμενιστές τους αποφεύγεις τους παλαιοημερολογίτες δεν μπορείς διότι σουν εμφανίζονται με ευσέβεια και ζήλο για την κανονικότητα της ορθόδοξης εκκλησίας και στο τέλος σε πιάνουν στα δίχτυα τους και σε κάνουν όργανο μισαλλοδοξίας. Στην Πάτρα υπάρχουν σε πολλά σημεία ΓΟΧ με ενορίες και μοναστήρια που εξαπατούν τους πιστούς με τα ανόητα και αβάσιμα κηρύγματα. Στον Λύχνο δεν έχω ακούσει να κάνουν κήρυγμα και να μας ενημερώνουν για τον μεγαλύτερο κίνδυνο της εκκλησίας που είναι οι παλαιοημερολογίτες. Δεν έχω δει κανένα να γίνει ρωμαιοκαθολικός που όλο μας λένε διάφορα εναντίων των αιρετικών διδασκαλιών τους. Όμως φίλοι μου αγνοί έχουν παραπλανηθεί από τους παλαιοημερολογίτες. Το κακό ότι γυροφέρνουν από την μια παράταξη στην άλλη.
Ευτυχώς που υπάρχουν παπάδες σαν τον π. Ιωήλ εδώ που τολμά να τα βάλει μαζί τους. Γράφω τολμά διότι τώρα θα αρχίσει πόλεμος λάσπης οργανωμένος από αυτούς τους ΓΟΧ όλων των παρατάξεων εναντίον του. αυτός όμως έκανε το καθήκον του ως γνήσιος κληρικός που φροντίζει το ποίμνιο της Εκκλησίας.
Συνέχισε π. Ιωήλ να γράφεις αλήθειες και να διαφωτίζεις τον πιστό κόσμο.
Αυτή η ομιλία θα πρέπει να γίνει Εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου να διαβασθεί σε όλες της Εκκλησίες της Ελλάδας και να τυπωθεί για να την μοιράσουν ώστε όλοι να διαβάσουν τα όσα γράφει ο φωτισμένος αυτός κληρικός.
ΑΦΟΥ ΒΓΑΛΑΤΕ ΚΑΙ ΑΘΩΟ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ,ΠΑΛΙ ΚΑΛΑ.
Καλά τα γράφεις στα ευαγγελικά και αποστολικά αναγνώσματα. Πολλοί γράφουν και έχουν γράψει υπάρχει πλούτος. Σε αυτά τα θέματα να καταπιάνεσαι διότι μας ωφελείς. Μας γράφεις σεβαστέ πάτερ Ιωήλ πράγματα που μας ενημερώνουν και μας εδραιώνουν στην Εκκλησία. Σου ασπάζομαι το χέρι σου με σεβασμό για την ιεροσύνη σου και για τα γραφτά σου. Συγνώμη για τον ενικό αλλά σε θεωρώ πατέρα και αδελφό.
Εξαιρετικό άρθρο. Επιτέλους τολμά να μας πει την αλήθεια που άλλοι αποφεύγουν.
Δυστυχώς λιμφατικά τα επιχειρήματα σου π. Ιωηλ.
Πιστεύω οτι οι Αποτειχισμένοι θα σου δώσουν δυνατή απάντηση.
ΜΕ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΤΙΑ
Mια πρωτη ματια που ερριξα στο κειμενο Ιωηλ, νομιζω οτι ειναι παμπτωχο απο επιχειρηματα.
Καθαρα ευσεβουλιστικο και πολυ βολικο για τον χριστιανισμο του Ιωηλ και των χριστιανουλιδων του.
Ο Δημητριος λεει, οτι ηταν χειροτερος απο τον Αθηναγορα.
Αυτο πρωτη φορα το ακουω, αλλα και ειναι ΨΕΥΔΕΣ.
ΨΕΥΔΟΣ καραμπινατο.
Ο Δημητριος ηταν μετριοπαθεστερος και προσεκτικοτερος.
Εδω τον Δημητριο προ ημερων τον κηρυξαν αγιο διοτι ηταν πραγματι μετριοπαθεστερος και ησυχοτερος του Αθηναγορα.
Οταν δε ηλθε ο Βαρθολομαιος ο π. Αυγουστινος απειλησε και παλι την παυσι του μνημοσυνου.
Οταν δε πηγε στην Φλωρινα εφυγε για να μην τον αντικρυση τον Οικουμενιστη Βαρθολομαιο.
Εκεινο που με εξεπληξε ειναι που παρουσιαζει τον π. Παϊσιο να μην γνωριζει ουτε οτι ο ορος Αποτειχισις δεν ειναι αδοκιμος οπως λεει οτι ειπε, αλλα ειναι καθαροτατος ορος του ΙΕΡΟΥ ΚΑΝΟΝΑ.
Δηλαδη ο π. Παισιος δεν σεβονταν τον ορο του Ιερου Κανονα και τον χαρακτηριζε ως ορο που σημαινει ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΤΟΙΧΩΝ.
Εκθετουν ασχημα τον π. Παισιο, εκει που πανε να στηριξουν την δικη τους ΛΙΠΟΤΑΞΙΑ και ΠΡΟΔΟΣΙΑ, ως αποφανσι του π. Πασισιου.
Απο κει και κατω ολες οι αναλυσεις του ειναι κυριολεκτικα ΓΕΛΟΙΕΣ και ευσεβιστικα λογακια.
Κανουμε ενα ερωτημα και σε αυτον και στους Σωτηρικους.
Δεχονται τον Οικουμενιστη και Μασωνο Χρυσοστομο Σμυρνης ως ΑΓΙΟ ναι ή ΟΧΙ;
Εμεις το γνωριζουμε τι δεχονται, αλλα πρεπει να το μαθουν και οι χριστιανοι, για να συχαθουν την συμπλευσι τους με τους Αχρειους και Ασεβεις Οικουμενιστες της εποχης μας.
O Iωηλ μας συγχεει εμας τους Αποτειχισμενους συνεχεια με τους Παλαιοημερολογιτες.
Μα ΤΡΙΚΥΜΙΑ ΦΡΕΝΩΝ εχει;
Τι σχεσι εχουν οι Αποτειχισμενοι με τους Παλαιοημερολογιτες;
Ενα αλλο μεγαλο ζητημα των ψευτοθεσεων του Ιωηλ.
Αγνοει και δεν αναφερει και δεν θελει να ακουσει κατι γαι τους ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ.
Ολα ερμηνευονται και ολα ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ απο τους Αγιους Πατερες.
Ο Ιωηλ ποια ορθοδοξια πρεσβευει;
Των Οικουμενιστων ή των Σιγονταροοικουμενιστων ή των Μεταπατεριστων ή των ...Αποπατεριστων;
Αυτοι αρνουνται μεχρι και αυτην την παρουσια των ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ.
Δεν τους δινουν το δικαιωμα να εχουν κανενα λογο ουτε στην οδοδεικτικη ζωη τους που θα αποτελει απομιμησι των επακολουθουντων γενεων, ουτε καν στην Ερμηνεια των Ιερων Κανονων τους επιτρεπεουν να εχουν λογο.
Ενω θεωρουν ως αγιους πατρες τους Παισιους και αλλους τινας και τους δινουν το δικαιωμα του λογου και αγνοουν και περιφρονουν και ετσι εξυβριζουν τους ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ της ιστοριας της Εκκλησιας.
Ο Ιωηλ ειναι περιφρονητης και ΥΒΡΙΣΤΗΣ των ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ.
Δυστυχως και μαλιστα ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΙΟΥΤΟΣ.
Σας απαντά π. Ιωήλ ο π. Άγγελος Αγγελακόπουλος στο τελευταίο άρθρο του περί του Μεσσηνίας (Ο υποστηρικτής του πρωτείου και του Πάπα), ο οποίος διετέλεσε και στο αντιαιρετικό γραφείο της Μητρ. Πειραιώς. Δυστυχώς έχετε ταυτίσει πάτερ, την αποτείχιση (ΛΕΞΗ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΙΕ΄ ΙΕΡΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΊΤΕ)με το σχίσμα και δυστυχέστερα διαψεύδετε και τον ίδιο τον π. Επιφάνιο που σέβεσθε και συχνά επικαλείσθε. Άλλο οι παλαιοημερολογίτες και άλλο οι προσφάτως αποτειχισμένοι αδελφοί, οι οποίοι ανήκαν σε Μητροπόλεις - άνδρα του Οικουμενισμού - και διέκοψαν την εκκλησιαστική κοινωνία με τον οικείο επίσκοπό τους εξαιτίας της παναιρέσεως του Οικουμενισμού. Χωρίς να επικαλείσθε ούτε ένα πατερικό χωρίο, εσκεμμένα συγχέετε το σχίσμα με την αποτείχιση και με δόλο παραπλανάτε το ποίμνιο που σας εμπιστεύθηκε ο Θεός. Είναι σίγουρο ότι θέλετε να γίνετε επίσκοπος και κάνετε τυφλή υπακοή στο ΣΕΠΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ (όπως λέτε) KAI TOYΣ ΔΟΥΛΙΚΑ ΥΠΑΚΟΥΟΝΤΕΣ σ' αυτό ανωτέρους σας. Κρίμα που κάνατε τον κόπο να γράψετε ένα κείμενο χωρίς ερείσματα αγιοπατερικά και αγιογραφικά για να μας πείσετε, δυστυχώς πετύχατε το αντίθετο. Διαπιστώσαμε την κενότητα και καινοδοξία σας για μία ακόμη φορά!
Των αιρετικών αποτειχισμένων και των αιρετικών ΓΟΧ τις απαντήσεις μην τις βάζεις. Είναι όργανα του ψεύδους.
Μπράβο ρέ χριστιανούλη, μόνο τα δικά σου πρέπει να βάζει;
Και δεν ντρέπεσαι;
Προς τον διαχειριστη του αξιολογου αυτου ιστολογιου:
Γιατι δημοσιευετε τα συκοφαντικα σχολια του «Οδυσσεα», οταν στο δικο του αν-ορθοδοξο ιστολογιο δεν κανει το ιδιο και επιβαλει χουντικη λογοκρισια σε καθε αντιθετη αποψη;
Σχετικα με το αρθρο: Ν' αγιασει το χερι σου π. Ιωηλ...!
Διάβασα την απάντηση του γνωστού Οδυσσέα και συνειδητοποίησα την ρηχότητα των αποτειχισμένων. Ο π. Ιωήλ άγγιξε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα ένα θέμα το οποίο απασχολεί μικρή μερίδα χριστιανών που βλέπουν κινδύνους και νομίζουν ότι η καταφυγή σε άλλα μονοπάτια πως μπορεί να τους δώσει μια κάποια λύση. Όμως από την παρουσίαση του σεβαστού και έγκυρου π. Ιωήλ καταδεικνύεται πως η μόνη σωτηρία είναι η Εκκλησία και όχι κατασκευάσματα αρρωστημένων μυαλών.
π. Σεραφείμ
Οι αποτειχισμένοι του Οδυσσέα έχουν να φοβηθούν και γιαυτό εξαπολύουν επίθεση. Τα πυρά τους είναι άσφαιρα. Ο π. Ιωήλ έχει τον φωτισμό του Παναγίου Πνεύματος ως ιερέας με κανονική ιεροσύνη και μπορεί να βοηθήσει αυτούς τους πλανεμένους στην αίρεση να επιστρέψουν στο ποίμνιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Αφού οι παλαιοημερολογίτες και οι αποτειχισμένοι είναι έξω από την Εκκλησία και έχουν Κοινωνία με Αυτή έχουν τον αφορισμό. Μάταιος κάθε κόπος είναι όργανα πλέον του έξω από εδώ.
Ο π. Ιωήλ κ. Οδυσσέα είναι ζυμωμένος με την Πατερική διδασκαλία.
Αντί ο π.Ιωήλ να καυτηριάσει τα εγκληματικά έκτροπα του Φαναρίου κατηγορεί όσους κάνοντας χρήση των ιερών κανόνων αποτειχίζονται από λυκοποιμένες.
Κρίμα!
πω πω μπουλσιτάρισμααα!
Μεγάλη τρικυμία εν κρανίω, λόγω παρατεταμένης αγαμίας να υποθέσω;
Λυκοποιμένες είναι όλοι ανεξαιρέτως οι παλαιοημερολογίτες της Ελλάδας που είναι ακοινώνητοι με όλες της ορθόδοξες εκκλησίες και με το άγιο Όρος.
Μεγάλη τρικυμία εν κρανίω έχουν οι σαλεμένοι παλιοημερολογίτες.
Οι περισσότεροι από τους κληρικούς του Πάτριου ημερολογίου των ΓΟΧ είναι καθηρημένοι κληρικοί που τους έδιωξε η Εκκλησία λόγω σκανδάλων και αυτοί πήγαν και γινήκαν παλαιοημερολογίτες κληρικοί ή και επίσκοποι. Όλη η σκαρταδούρα των καθηρημένων το παίζουν λυκοποιμένες των ΓΟΧ.
Μην σας πτοούν π. Ιωήλ οι απειλές των γοχ. Γράψτε κιάλλα για να μάθει ο κόσμος πως αυτοί δεν έχουν καμία σχέση με την Εκκλησία. Έχουν ανοίξει παντού εκκλησάκια και μοναστήρια για να τραβούν χρήματα από τους εύπιστους και να τους παραπλανούν στην απώλεια. Για μένα οι χειρότεροι εχθρού της Εκκλησίας είναι αυτοί που παρουσιάζονται ως προβατάκια του Θεό και μέσα τους είναι λύκοι που θέλουν να αφανίσουν την Εκκλησία.
Να επιστρέψουν στην Εκκλησία οι παραπλανημένοι σχισματικοί και να αφήσουν τα περί οικουμενισμού και άλλα τοιαύτα. Να σκεφτούν μόνο την κόλαση που τους περιμένει αν πεθάνουν στο σχίσμα εκτός της Εκκλησίας.
Τον παρακολουθώ κατά καιρούς τον παραδοσιακό αυτό κληρικό. Μαθαίνω για την δράση του στην ακριτική Κόνιτσα. Τρέχει από ενορία σε ενορία για να κατηχήσει την νεότητα και να ενισχύσει τα γηρατειά. Είναι σπουδαίος. Να τον έχει ο Θεός καλά γιατί πρώτα βάζει τον Χριστό και μετά την ζωή του. Είναι άξιο παιδί του μεγάλου Σεβαστιανού.
Αυτά εδώ τα γράφει με πόνο. Είναι απαραίτητο να πληροφορεί τους πιστούς για τους κινδύνου που διατρέχου από απόψεις που δεν έχουν εκκλησιολογική βάση.
Εδώ που έχουν φθάσει τα πράγματα η αποτείχιση είναι συζητήσιμη.
Έχει υπέρ εαυτής ερείσματα στους κανόνες, την παράδοση και τους πατέρες.
Τσουρουφλίστηκαν οι γοχ με τα όσα γράφει ο π. Ιωήλ. Μην φοβηθείς πατέρα αυτούς που κράζουν απάντησε και αποστόμωσε τους. Πολλά ψέματα λένε και επικαλούνται αυτοί οι σχισματικοί.
Διάβασα λίγες από τις διαστροφές του π. Ιωήλ. Ένα από τα ίδια είναι, δηλαδή ποταμός ψεύδους, διαστροφής και συκοφαντίας. Π.χ. γράφει: «Σημειωτέον, ότι όπως ισχυρίζονταν, ξεκίνησαν για την «ακρίβεια» του ημερολογίου.» Ουδέν ΨΕΥΔΕΣΤΕΡΟΝ τούτου!!! Ή μάλλον ισχύει ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ, εφόσον οι καινοτόμοι (Χ. Παπαδόπουλος κ.ά.) είναι αυτοί που επεκαλέσθησαν (υποκριτικώς βεβαίως) λόγους ακριβείας του ημερολογίου προκειμένου να δικαιολογήσουν την αλλαγή, σκοπός της οποίας ήτο να συνεορτάζουν με τον "πάπα" και τους προτεστάντες, όπως οι ίδιοι και πάλι ομολογούν στην Πατριαρχική Εγκύκλιο του 1920 και στα βιβλία τους. Ουδείς από τους Ορθοδόξους που παρέμειναν στα Πάτρια, προκειμένου να μην φραγγέψουν, νοιάστηκε ποτέ για την ακρίβεια του ημερολογίου!!! Άρα ο π. Ιωήλ, εκτός από το γεγονός ότι κάμνει τον δικηγόρο των Οικουμενιστών, ΨΕΥΔΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΣΥΣΤΟΛΩΣ σ' αυτό το θέμα! Φαίνεται ότι προαλείφεται για επίσκοπος...
Αυτοί που ακολουθούν το Πάτριο ημερολόγιο είναι διαστροφείς και συκοφάντες της αλήθειες. Ο π. Ιωήλ τα έγραψε όλα με ντοκουμέντα. Δυστυχώς όλοι αυτοί που παρασύρθηκαν στον λάθος δρόμο δεν μπορούν να που ότι έκαναν λάθος. Παραμένουν στο λάθος και όλο βρίσκοντας αδιέξοδα δημιουργούν νέους δρόμους (εκκλησίες) αντί να επιστρέψουν στην Εκκλησία υπό Αρχιεπίσκοπο τον Ιερώνυμο τον Β. έτσι έχουν κάνει 15 Αρχιεπισκόπους δικούς τους που ξανά αφού βρεθούν στο αδιέξοδο για να βγουν από την δυσκολία φτιάχνουν άλλον ένα ή κάνουν μια αποτείχιση με τρικαμινάδες και άλλα υπολείμματα και ξανά στο αδιέξοδο τραβούν. Η σωτηρία είναι η επιστροφή στον Πατέρα Αθηνών Ιερώνυμο.
Από το στόμα σου και στης Ιεραρχίας το αυτί σχετικά με την επισκοποίηση του π. Ιωήλ κ. Χατζηνικολάου. Δυστυχώς όμως η Ιεραρχία τους αγωνιστές τους παραβλέπει. Της αρέσουν οι μετριότητες που καθεύδουν.
@Ανώνυμος 18 Ιανουαρίου 2014 - 6:35 μ.μ.
Το επιχείρημα των πολλών σχισμάτων στο Πάτριο, το οποίο έχει γίνει "καραμέλλα" για τους Οικουμενιστάς, είναι τελείως παράλογο για δύο λόγους. Πρώτον, σχίσματα υπάρχουν και στο νέο εορτολόγιο (ν.ε.), τα οποία ίσως είναι και περισσότερα (βλ. Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Αυστραλία, Γερμανία κ.λπ.). Ακόμη χειρότερα, στο ν.ε. υπάρχει ΣΧΙΣΜΑ ΠΙΣΤΕΩΣ (αιρετικοί οικουμενισταί vs. Ορθοδόξων αντι-οικουμενιστών), ενώ στο Πάτριο τα σχίσματα είναι διοικητικά και οφείλονται στην κενοδοξία πολλών επισκόπων. Δεν υπάρχει σχίσμα πίστεως, εφόσον είμεθα όλοι αντι-οικουμενισταί.
Δεύτερον, ας πάμε στην Αποστολική εποχή. Οι Απόστολοι εδίδαξαν την αυθεντική πίστι και ίδρυσαν την πρώτη Εκκλησία. Δυστυχώς, από αυτήν απεσχίσθησαν χιλιάδες ομάδες. Λοιπόν, τους Αποστόλους θα κατηγορήσουμε γι αυτό; Δεν είναι παράλογο π.χ. για τους Ιουδαίους να λένε: "Η Χριστιανική πίστις είναι ψευδής, απόδειξις ότι υπάρχουν χιλιάδες σχίσματα και αιρέσεις";;;; Ο κάθε καλοπροαίρετος Χριστιανός θα κατηγορούσε αυτούς που απεσχίσθησαν από την Εκκλησία που ίδρυσαν οι Απόστολοι, και ΟΧΙ ολόκληρον τον Χριστιανισμό. Αυτό το τελευταίο, δυστυχώς, κάνεις εσύ και όλοι όσοι συμπλέετε με την αίρεσι του Οικουμενισμού, ελλείψει σοβαρών επιχειρημάτων. Στην ουσία, δεν παραδέχεσθε την αποτείχισι του 1924 από τους αιρετικούς Οικουμενιστάς Μελέτιο Μεταξάκη, Χρυσόστομο Παπαδόπουλο κ.ά., που ήταν η επιβεβλημένη Ορθόδοξος στάσις. Γι αυτό, αντί να κατηγορείτε τους Ματθαιϊκούς και τους άλλους που απεσχίσθησαν από τον "κορμό," ήτοι από τον πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομο, κατηγορείτε συλλήβδην ολόκληρο το Πάτριο!!! Η σαθρότης αυτή των "επιχειρημάτων" σας δείχνει την κακή επιλογή σας να στηρίζετε την αίρεσι, προφανώς διότι δεν σας ενοχλεί και τόσο.
@Ἀνώνυμος 18 Ἰανουαρίου 2014 - 6:41 μ.μ.
Ποῦ τούς εἶδες τούς ἀγωνιστάς; Αύτούς πού κοινωνοῦν μέ τήν αἵρεσι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὅπως ὁ π. Ἰωήλ, οἱ Ἅγιοι Πατέρες τούς ὀνομάζουν "ἐχθρούς τοῦ Θεοῦ"! Ἐσύ τούς ὀνομάζεις ἀγωνιστάς; Ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης, π.χ., λέγει: «ἐχθρούς γάρ Θεοῦ ὁ Χρυσόστομος, οὐ μόνον τούς αἱρετικούς, ἀλλά καί τούς τοῖς τοιούτοις κοινωνοῦντας, μεγάλῃ καί πολλῇ τῇ φωνῇ ἀπεφήνατο» (P.G. 99, σ. 1049).
Είμαι παλαιοημερολογίτης, αλλά πριν από αυτό (ή μάλλον και γι' αυτό ακριβώς) είμαι αντικειμενικός και υπέρ της Αληθείας. Ο π. Ιωήλ στο άρθρο του γράφει μερικά σωστά πράγματα, αλλά το κεντρικό νόημα ποιο είναι; Ότι η αποτείχιση εξωεκκλησιάζει. Και που ερείδεται αυτή η θέση; Στη γνώμη ενός ανωνύμου Αγιορείτου, ο οποίος διαστρέφει την λέξη αποτείχιση (η οποία σημαίνει "περικλείω κάτι με τείχος" όπως θα διαπιστώσετε εύκολα σε ένα λεξικό της παλαιάς ελληνικής γλώσσας π.χ. Σκαρλάτου) και την παρουσιάζει ως "φεύγω εκτός των τειχών". Δυστυχώς για τον σεβαστό π. Ιωήλ και ευτυχώς για τους Ορθοδόξους, η πράξη των Αγίων Πατέρων εν καιρώ αιρέσεως διδάσκει τελείως αντίθετα πράγματα. Παρόλα αυτά "ου πάντες χωρούσι τον λόγον, αλλ' οις δέδοται". Προσωπικά δεν κατακρίνω τον π. Ιωήλ, ούτε κανέναν άλλο, γιατί είναι κοινωνικός με τους οικουμενιστές, και αφού ο ίδιος δηλώνει αντιοικουμενιστής, φαντάζομαι ότι θα θέλει να κάνει άλλου είδους αγώνα, "εντός Εκκλησίας" (δηλαδή κρατούσης, επισήμου και αναγνωρισμένης από την Πολιτεία Εκκλησίας) όπως αρέσκονται να τον ονομάζουν. Όταν όμως ο αγών αυτός παύει να στοχεύει τον αληθινό εχθρό της Ορθοδόξου ημών Πίστεως, δηλαδή τον παναιρετικό οικουμενισμό, και στρέφεται κατά των γνησίων αγωνιστών της Πίστεως, τότε κάτι δεν πάει καλά. Όσο για τους ακραίους όλων των ειδών και των αποχρώσεων (γιατί δεν είναι μόνο στο παλαιό) δεν πρέπει να μας αγγίζουν, γιατί άνθρωποι που αποφαίνονται με τόση ευκολία για το που βρίσκεται η Θεία Χάρις και που όχι, ποιοι είναι αιρετικοί και ποιοι σχισματικοί, σφετερίζονται τα δικαιώματα άλλου και θα τους ζητήσει ο ίδιος ο Θεός λόγο, αν δεν μετανοήσουν. Εν κατακλείδι καλούμε τον π. Ιωήλ να κοιτάξει τα του οίκου του και να αφήσει τους αποτειχισμένους στον αγώνα τους. Ευχαριστώ για την φιλοξενία.
Νικόλαος Μάννης, δάσκαλος
Σιγά μην κάνει αίτηση με... ζηλωτικό κληρικόσημο για να πει την γνώμη του ο π. Ιωήλ, αγαπητέ δάσκαλε.
Όσο για κάποιους που μιλούν για σαθρά επιχειρήματα, όταν η δική τους πλευρά απαντά με "ατάκτως ερριμένα" χωρία από την Γραφή και τους Πατέρες (στην καλύτερη περίπτωση) ή με ύβρεις (στην χειρότερη και δυστυχώς συνηθέστερη) τι να πει κανείς. Ας τους ελεήσει ο άγιος θεός.
Ξέρετε πάρα πολλούς κανονικούς κληρικούς που να καταγγέλλουν μόνιμα και επώνυμα την παναίρεση του οικουμενισμού όπως ο π. Ιωήλ;
Όσο και να διαβάζω όσο και να ακούω ποτέ δεν κατανόησα γιατί ο οικουμενισμός είναι κακός ή όπως την καταγράφουν μερικοί ως παναίρεση. Την βλέπω με καλό μάτι για να μην υπάρχουν έχθρες μεταξύ των πιστών.
@ Ανώνυμος 21 Ιανουαρίου 2014 - 3:55 μ.μ.
Ο Οικουμενισμός αναμιγνύει και εξισώνει την Αλήθεια, που είναι ο Χριστός, με το ψεύδος, ο πατέρας του οποίου είναι ο Διάβολος! Ο Χριστός μας παρήγγειλε να μην αλλάξουμε ούτε ένα γιώτα ή μία οξεία από αυτά που μας δίδαξε, διότι τότε θα κολασθούμε! Έ, λοιπόν, οι Οικουμενισταί, όχι μόνον ένα γιώτα ή μία οξεία, αλλά ολόκληρο το Ευαγγέλιο αλλάζουν και ποδοπατούν τους Ιερούς Κανόνες! Είναι ποτέ δυνατόν αυτή η αθεΐα να έχει καλό αποτέλεσμα;
Δεν μπορώ να σας καταλάβω κ. Χατζηνικολάου. Ο οικουμενισμός είναι μια κίνηση προσέγγισης και όχι μια νέα θρησκεία ή εκκλησιαστική κοινότητα την οποία θα πρέπει να ακολουθήσω για να σωθώ. Μια γέφυρα επικοινωνίας και τίποτα παραπάνω. Δεν είδα κάποιο που να λέει ότι εκπροσωπεί την εκκλησία του Οικουμενισμού. Το μόνο που βλέπω είναι την φαγωμάρα των ορθοδόξων όχι τόσο για ζητήματα πίστεως αλλά σε ζητήματα προσωπικών επιδιώξεων. Σας παρακαλώ να μου εξηγηθεί γιατί στο λεγόμενο πάτριο ημερολόγιο υπάρχουν πολλές Σύνοδοι με Αρχιεπισκόπους ή τοποτηρητές Αρχιεπισκόπων Αθηνών; Μήπως αυτές οι διαιρέσεις δείχνουν ότι δεν πνέει το Άγιο Πνεύμα το οποίο φωτίζει και ενώνει;
Οι αιρετικοί λασπολόγοι του "παλαιού εορτολόγιου" της Ελλάδας και οι "αποτειχισμένοι" εξαπολύουν επιθέσεις σε όσους ορθοτομούν την αλήθεια.
Τώρα σε συγχορδία λασπολογούν εναντίον σπουδαίου Ιεροκήρυκα ακριτικής Μητρόπολης Κόνιτσας π. Ιωήλ.
Μαζεύτηκαν όλες οι δυνάμεις τους από Ελλάδα και Αυστραλία και κτυπούν.
Μάταιος ο κόπος τους σε όλους είναι γνωστό ότι οι αυτοαποκαλούμενοι "ΓΟΧ" και οι "αποτειχισμένοι" αποτελούν συνονθύλευμα αιρέσεων.
Το συνονθύλευμα της παναιρέσεως δεν είναι ο οικουμενισμός ή ο παπισμός αλλά ο παλαιοημερολογιτισμός της Ελλάδας. Όλες οι αιρέσεις του χριστιανισμού είναι συγκεντρωμένες στους παραποιητές του χριστιανικού δόγματος και βιώματος που είναι οι Γ.Ο.Χ.
@Ανώνυμος 22 Ιανουαρίου 2014 - 10:12 π.μ.
Διαβάστε το παραπάνω σχόλίό μου της 18 Ιανουαρίου 2014 - 9:47 μ.μ. Θα διαπιστώσετε ότι το να κατηγορείτε συλλήβδην ολόκληρο το Πάτριο για τα σχίσματα που έκαναν μερικοί είναι σαν να κατηγορείτε συλλήβδην ολόκληρο τον Χριστιανισμό (=Ορθοδοξία) για τα σχίσματα που έκαναν οι Μονοφυσίται, οι Παπικοί, οι Προτεστάντες κ.λπ. Είναι παράλογο το επιχείρημα αυτό, αλλά χρησιμοποιείται επειδή δεν υπάρχουν λογικά επιχειρήματα.
Κάνετε λάθος για τον Οικουμενισμό. Έχει εκφρασθεί επισήμως με την Εγκύκλιο του Οικ. Πατρ/χείου του 1920, με το "Διάταγμα περί Οικουμενισμού" της Β' Βατικανείας Συνόδου (1962-1965), με το καταστατικό και τις Συνόδους του "ΠΣΕ," με τις πανθρησκειακές συμπροσευχές της Ασσίζης σε ανώτατο επίπεδο (Πατριάρχης, Πάπας, Δαλάϊ-Λάμα, Αρχιραβίνοι κ.ά.) κ.λπ. κ.λπ. Στοχεύει, μεταξύ άλλων, και στην κατάργησι της Ορθοδοξίας. Παρακαλώ προσέξτε, διότι, όπως λέγει ο Μέγας Ἀθανάσιος, «πᾶς ἄνθρωπος, τό διακρίνειν παρά Θεοῦ εἰληφώς, κολασθήσεται, ἐξακολουθήσας ἀπείρῳ ποιμένι, καί ψευδῆ δόξαν ὡς ἀληθῆ δεξάμενος• τίς γάρ κοινωνία φωτί πρός σκότος;» (Βλ. Migne, Patrologia Graeca, Τόμος 26, σ. 1321).
@Αληθεύοντες εν αγάπη
Μάλλον θα πρέπει να υπογράφεις ως "ψευδόμενοι εν μίσει"!
Δημοσίευση σχολίου