Δημοσιεύτηκε στόν Τύπο καί σέ ἄλλα Μέσα Ἐνημέρωσης ὅτι τόν Μάιο θά πραγματοποιηθεῖ στή Λευκωσία, ὑπό τήν αἰγίδα τοῦ Δημάρχου Λευκωσίας τό λεγόμενο «Φεστιβάλ Ὑπερηφάνειας», Ὁμοφυλοφίλων, Λεσβιῶν, Ἀμφισεξουαλικῶν, Τρανσέξουαλ κ.λπ.
Γιά τό θέμα αὐτό, τῆς Ὁμοφυλοφιλίας, ἔχουν λεχθεῖ καί γραφεῖ πάρα πολλά. Ἐξ ἀφορμῆς τῆς πιό πάνω ἐκδήλωσης θά ἤθελα νά ἐκφράσω καί τίς δικές μου ἀπόψεις, συμβάλλοντας ἔτσι σ’ ἕνα ὑγιή διάλογο μέ σκοπό τό γενικό καλό.
Τό πρῶτο τό ὁποῖο θά ἤθελα νά σημειώσω εἶναι ὅτι ὑπάρχει τό ἀναφαίρετο δικαίωμα τοῦ καθενός νά ζεῖ ὅπως θέλει. Τό δικαίωμα αὐτό δέν μπορεῖ νά τοῦ τό στερήσει κανείς. Ὁ ἴδιος ὁ Θεός, ὁ Ὁποῖος μᾶς ἐδημιούργησε ἐλεύθερους, μᾶς ἔδωσε τό δικαίωμα τῆς αὐτοδιαχείρισης. Συνεπῶς, μποροῦμε νά πᾶμε ἐνάντια στόν ἴδιο τόν Θεό, ἐνάντια στήν ἴδια τή φύση μας, στούς φυσικούς καί πνευματικούς νόμους, πιστεύοντας ὅτι ἔτσι αὐτοπραγματωνόμαστε καί ἐκπληρώνουμε τόν προορισμό μας ὡς ἄνθρωποι.
Ταυτόχρονα μέ τό δικαίωμα τῆς ἐλεύθερης ἐπιλογῆς ἔχουμε καί τήν εὐθύνη, τήν προσωπική, γι’ αὐτή τήν ἐπιλογή ἀφοῦ εἴμαστε λογικά ὄντα καί ἐλεύθερα ἀποφασίζουμε νά ἀκολουθήσουμε μία συγκεκριμένη πορεία στή ζωή μας.
Ταυτόχρονα μέ τό δικαίωμα τῆς ἐλεύθερης ἐπιλογῆς ἔχουμε καί τήν εὐθύνη, τήν προσωπική, γι’ αὐτή τήν ἐπιλογή ἀφοῦ εἴμαστε λογικά ὄντα καί ἐλεύθερα ἀποφασίζουμε νά ἀκολουθήσουμε μία συγκεκριμένη πορεία στή ζωή μας.
Ἡ εὐθύνη καί τά ἀποτελέσματά της, σέ μιά τέτοια περίπτωση προσωπικῆς ἐπιλογῆς, πού εἶναι κατά πάντα σεβαστή, βαραίνει προσωπικά καί μόνον ἐκεῖνον πού τήν κάνει. Φυσικά ἐπειδή εἶναι μέλος μίας εὐρύτερης κοινωνίας ἀνθρώπων καί ἡ κοινωνία εἶναι προέκταση τοῦ ἑαυτοῦ μας, βραχυπρόθεσμα ἤ μακροπρόθεσμα ἔχει καί γενικότερες κοινωνικές ἐπιπτώσεις.
Ὅταν, ὅμως, ἡ προσωπική μας ἐπιλογή, ἡ ὁποία εἶναι καθαρά ὑποκειμενική ὑπόθεση, γίνεται ἰδεολογία καί καταβάλλεται προσπάθεια ἐπιβολῆς της, γίνεται κοινωνικά και προσωπικά ἐπικίνδυνη. Εἶναι δέ ἐπικίνδυνη διότι ἡ ἰδεολογία, ὡς ἰδιοτροπία (ἴδιος τρόπος ζωῆς), προβάλλεται ὡς φυσικός καί γενικός τρόπος ζωῆς, ὁ ὁποῖος πρέπει νά γίνει χωρίς καμία συζήτηση ἀποδεκτός, ἀνεξαρτήτως τῶν συνεπειῶν πάνω στήν εὐρύτερη κοινωνία (οἰκογένεια, σχολεῖο, δομές κοινωνικές κ.λπ).
Γιά παράδειγμα τό γεγονός ὅτι μέ ἔντεχνο τρόπο γίνεται προσπάθεια νά μεταδοθεῖ ἡ ἰδιοτροπία τῆς ὁμοφυλοφιλίας ὡς φυσική, ἀκόμη καί μέσα στά σχολεῖα ἤ νά ποινικοποιηθεῖ ἡ ἀμφισβήτηση τῆς φυσικότητάς της, δείχνει ὅτι πρόκειται, γιά ἰδεολογία πού ἐπιδιώκει ἀκόμα καί τήν κατάργηση ἀναφαίρετων προσωπικῶν δικαιωμάτων, ὅπως εἶναι αὐτό τῆς ἐλεύθερης ἔκφρασης τοῦ λόγου. (Βλ. Φιλελεύθερος, 8 Μαρτίου 2014, «σημειώνεται μάλιστα ἀπό τούς διοργανωτές τό γεγονός ὅτι λίγο πρίν ἀπό τήν ἐπικείμενη νομιμοποίηση τοῦ Συμφώνου Συμβίωσης καί τήν ποινικοποίηση τῆς ὁμοφοβικῆς ρητορικῆς μίσους, θεωροῦμε ὅτι ἡ στιγμή εἶναι κατάλληλη γιά τήν ἐπίτευξη τοῦ μέχρι σήμερα ἄπιαστου ὀνείρου μας, τή διοργάνωση τοῦ 1ου Φεστιβάλ Ὑπερηφανείας (Pride) Κύπρου»).
Συνεπῶς, τό πρῶτο τό ὁποῖο θά ἤθελα να σημειώσω εἶναι ὅτι, κατά τήν ἄποψή μου, τό κίνημα τῶν Ὁμοφυλοφίλων δέν ὑπερασπίζεται ἁπλῶς τό δικαίωμα τῶν μελῶν του νά ζοῦν σύμφωνα μέ τήν δική τους ἐπιλογή, ἀλλά ἔχει θέσει ὡς στόχο τήν προβολή καί ἐπιβολή μίας ἰδεολογίας - ἰδιοτροπίας μέ ἐπικίνδυνες κοινωνικές καί προσωπικές προεκτάσεις. Αὐτό φαίνεται – διαφαίνεται μέσα ἀπό τά μανιφέστα, διακηρύξεις, μαζικές ἐκδηλώσεις καί συνασπισμούς. Δέν μπορῶ νά κατανοήσω γιατί πρέπει νά πορεύονται σέ δημόσιους χώρους μέ τήν ὑποστήριξη δημόσιων προσώπων καί φορέων προβαίνοντας σέ πράξεις καί ἐκδηλώσεις (δημόσια sic) πού ἀφοροῦν, ὅπως ἰσχυρίζονται, τήν ἰδιωτική τους ζωή!!!
Μάλλον μπορεῖ νά κατανοηθεῖ ἐάν λάβει κάποιος ὑπόψη του ὅτι «τό οὐσιαστικό ἰδιοτροπία, ὅπως καί τό ἐπίθετο ἰδιότροπος, χρησιμοποιεῖται εἰς τήν νέαν ἑλληνικήν γλῶσσαν εὐρέως διά τόν χαρακτηρισμόν ἀνθρώπων καί τῆς συμπεριφορᾶς αὐτῶν.
Ἡ ἐτυμολογική παραγωγή τῶν λέξεων τούτων δηλοῖ χαρακτηριστικῶς τό περιεχόμενόν των («suppositum»). Ὁ ἀντίστοιχος παλαιότερος ὅρος, ὁ ὁποῖος ἀπαντᾶ καί εἰς τούς Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας πρός δήλωσιν τῆς ἀρνητικῆς σχέσεως τοῦ ἀνθρώπου πρός τόν Θεόν, εἶναι ἡ λέξις δυστροπία. Συνώνυμος φαίνεται ὅτι εἶναι περίπου καί ὁ ὅρος δυσβουλία. Ἐάν οἱ ὅροι ἰδιοτροπία καί δυστροπία εἶναι πράγαματι συνώνυμοι, τοῦτο θά σημαίνει ὅτι τό «ἴδιον» τῆς ἰδιοτροπίας συμπίπτει μέ τό κακόν τοῦ τρόπου, τό ὁποῖον ἐκφράζει ὁ ὅρος δυστροπία. Εἰς τήν περίπτωσιν ταύτην, τό «ἴδιον» καί τό κακόν («δύσ-») θά συμπίπτουν» (Κωνστ. Ε. Παπαπέτρου, «Ἡ ἰδιοτροπία, ὡς πρόβλημα ὀντολογικῆς ἠθικῆς», Ἀθῆναι 1973, σελ. 5).
Ἔχοντες καί ἐμεῖς τό προσωπικό δικαίωμα, ὄχι τῆς ἐπιβολῆς μίας ἰδεολογίας - ἰδιοτροπίας προσωπικῆς ἤ ἔστω συλλογικῆς, ἀλλά τῆς ἔκφρασης τοῦ λόγου – γνώμης - ἄποψης, στή συνέχεια θά ἐπιχειρήσουμε νά μεταφέρουμε, ὡς Θεολόγος - Ἐπίσκοπος, τήν ἄποψή μας, ἡ ὁποία ταυτίζεται μέ τήν ἄποψη τῆς Ἐκκλησίας, ὡς Σώματος Χριστοῦ.
Πρίν προχωρήσουμε στήν καθαρά θεολογική προσέγγιση τοῦ θέματος, θεωρῶ ὅτι θά ἦταν ὀρθό νά σχολιάσουμε κάποιες ἀπόψεις, πού παρουσιάζονται γιά νά δικαιολογήσουν τήν ὁμοφυλοφιλία.
Κατ’ ἀρχάς γίνεται ἀποδεκτό ἐπιστημονικά ὅτι, μέ βάση τίς νευροενδοκρινικές μελέτες πού ἔχουν γίνει, δέν ἀποδεικνύεται ὅτι ἡ τάση αὐτή ὀφείλεται σέ γενετικά ἤ παθολογικά αἴτια. Περισσότερο, ὑπάρχει ὁ ἰσχυρισμός ὅτι ὀφείλεται σέ περιβαλλοντικούς λόγους, σεξουαλικές παρεκκλίσεις, διαταραχές ταυτότητας φύλου ἤ σεξουαλικές διαταραχές: «Τελικά θά μποροῦσε κανείς νά πεῖ ὅτι οἱ διάφορες θεωρίες, ψυχολογικές καί βιολογικές, πού προτάθηκαν γιά τήν ἐξήγηση τῶν αἰτιῶν τῆς ὁμοφυλοφιλίας δέν ἔχουν ἀποδειχθεῖ ἀκόμη» (βλ. Psychologia.gr, «Διαταραχές»).
Συνεπῶς, ἡ ἄποψη τῆς ἐπιστημονικῆς θεμελίωσης τῆς ἰδεολογίας τῆς ὁμοφυλοφιλίας δέν τεκμηριώνεται. Δέν ὑπάρχει στή ζωή μας τρίτο φύλο. Γι’ αὐτό καί πολλοί ἀπό ψυχολογικές παρεκκλίσεις καί διαταραχές ταυτότητας φύλου, πού δέν αἰσθάνονται «καλά» μέ τό φύλο τους (ἴδιος-τρόπος=ἰδιοτροπία) προβαίνουν σέ ἐγχειρητικές ἐπεμβάσεις ἀλλαγῆς φύλου.
Ἀκόμη προβάλλεται ὁ ἰσχυρισμός ὅτι πάνω ἀπό 1500 εἴδη ζώων συμπεριφέρονται ὁμοφυλοφιλικά καί κατά συνέπεια αὐτό δεικνύει ὅτι πρόκειται περί φυσικῆς ἐνέργειας ἤ πράξης. Ἐδώ θά πρέπει νά τονίσουμε ὅτι τα ζώα ἐνεργοῦν μέ βάση τά ἔνστικτά τους, ἐνώ οἱ ἄνθρωποι μέ βάση τή λογική τους. Συνεπῶς, θά πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ἄν θέλουμε νά ἐνεργοῦμε στή ζωή μας ἐνστικτωδῶς (ζωωδῶς) ἤ λογικά (ἀνθρώπινα).
Ἐπίσης, φέρεται ἀπό πολλούς τό ἐπιχείρημα ὅτι στούς ἀρχαίους πολιτισμούς ἦταν κοινωνικά ἀποδεκτή ἡ ὁμοφυλοφιλία καί καθιερωμένη ὡς τρόπος ζωῆς. Αὐτό δέν εἶναι ἀπόλυτα ὀρθό. Ἡ ἀλήθεια ἔγκειται στό γεγονός, τό ὁποῖο ἐπισημαίνει καί ὁ ἀπόστολος Παῦλος στήν πρός Ρωμαίους ἐπιστολή του, ὅτι «αἵ τε γὰρ θήλειαι αὐτῶν μετήλλαξαν τὴν φυσικὴν χρῆσιν εἰς τὴν παρὰ φύσιν, ὁμοίως δὲ καὶ οἱ ἄρσενες ἀφέντες τὴν φυσικὴν χρῆσιν τῆς θηλείας ἐξεκαύθησαν ἐν τῇ ὀρέξει αὐτῶν εἰς ἀλλήλους, ἄρσενες ἐν ἄρσεσι τὴν ἀσχημοσύνην κατεργαζόμενοι καὶ τὴν ἀντιμισθίαν ἣν ἔδει τῆς πλάνης αὐτῶν ἐν ἑαυτοῖς ἀπολαμβάνοντες»(Ρωμ. α΄, 26-27).
Τήν ἴδια θέση μέ τόν ἀπόστολο Παῦλο εἶχαν καί οἱ ἀρχαῖοι Φιλόσοφοι, οἱ ὁποῖοι ἀντιμετώπιζαν τό φαινόμενο αὐτό ὡς παρά φύσιν κατάσταση. Ὁ Πλάτωνας ἀναφέρει: «Εἶναι λοιπόν κατανοητό ὅτι ἡ φύσις ὠθεῖ τά θηλυκά νά εἶναι σέ ἐπαφή μέ τά ἀρσενικά ἀπό τή γέννησή τους καί ἡ ἡδονή σέ αὐτά εἶναι φανερό ὅτι ἔχει δοθεῖ σύμφωνα μέ τήν φύσιν, ἐνώ τῶν ἀρσενικῶν μέ τά ἀρσενικά καί τῶν θηλυκῶν μέ τά θηλυκά παρά φύσιν» (Νόμοι 636C. Bλέπε Βικιπαίδεια). Ὁ δέ Ξενοφώντας στά Ἀπομνημονεύματά του ἀναφέρει τήν ἄποψη τοῦ Σωκράτη γράφοντας: «Ἀντιθέτως ὅμως ὅταν ἀντελήφθη πώς ὁ Κριτίας ἦταν ἐρωτευμένος μέ τόν Εὐθύδημο καί ἐπροσπαθοῦσε νά τόν χρησιμοποιήσει καθώς ἐκεῖνοι πού ἀπολαμβάνουν τά σώματα ἀφροδισιακά, τόν ἀπέτρεπεν ὁ Σωκράτης λέγοντας ὅτι καί ἀνάξιο γιά ἐλεύθερον ἄνθρωπο εἶναι καί ἀνάρμοστο γιά ἕναν ἄνδρα μορφωμένο ἐνάρετα, ἐκεῖνον πού ἀγαπᾶς, χάριν τοῦ ὁποίου θέλει νά φαίνεται πώς ἀξίζει πολύ, νά τόν ζητιανεύει ἱκετεύοντάς νά τόν στηρίξει σέ κάτι πού μάλιστα κάθε ἄλλο παρά ἀγαθό εἶναι. Ἐπειδή ὁ Κριτίας δέν ἄκουσε αὐτά τά λόγια καί δέν ἀπομακρυνόταν ἀπό τό σκοπό του, λέγεται ὅτι ὁ Σωκράτης παρουσία καί πολλῶν ἄλλων καί τοῦ Εὐθύδημου εἶπεν ὅτι τοῦ φαίνεται πώς ὁ Κριτίας ὑποφέρει ἀπό κάτι πού παθαίνουν οἱ χοῖροι, ἀφού ἐπιθυμεῖ νά τρίβεται στόν Εὐθύδημο ὅπως ἀκριβῶς τρίβονται τά χοιρίδια στίς πέτρες. Ἐξ αἰτίας αὐτῶν ἀκριβῶς ὁ Κριτίας ἐμισοῦσε τόν Σωκράτη (Ξενοφῶντος Ἀπομνημονεύματα, Α1130. Βλέπε ό.π.).
Συνεπῶς, εἶναι ἀλήθεια ὅτι στήν ἀρχαία εἰδωλολατρική Ἑλλάδα καί Ρώμη ἐπικρατοῦσε καί ἴσως νά ἦταν διαδεδομένος τρόπος ζωῆς ἡ ὁμοφυλοφιλία, ὡς ἐκτροπή πρός τήν ἡδονή καί ὄχι ὡς φυσική κατάσταση. Γι’ αὐτό καί οἱ ἄνθρωποι τοῦ πνεύματος, οἱ καλλιεργημένοι πνευματικά, βλέποντας αὐτή τήν ἐκτροπή τήν ἐπεσήμαναν καί προσπαθοῦσαν νά τήν θεραπεύσουν. Ἔτσι, μέ τήν ἔξοδο ἀπό τήν εἰδωλολατρία (ἀπολυτοποίηση τῆς ἡδονῆς καί τῶν ἐπιθυμιῶν τοῦ ἀνθρώπου) καί τήν ἀνάπτυξη τῆς πνευματικῆς καλλιέργειας τοῦ ἀνθρώπου, ἡ ἴδια ἡ κοινωνία ἀπέβαλε καί θεώρησε ὡς παρά φύσιν κατάσταση τήν ὁμοφυλοφιλία. Ἄρα ἀπό κοινωνιολογική ἄποψη, ὅλους αὐτούς τούς αἰῶνες, ἡ ἴδια ἡ κοινωνία μέ τόν ἕνα ἤ τόν ἄλλο τρόπο στιγμάτιζε ὡς παρά φύσιν κατάσταση τόν ἴδιον αὐτό τρόπο ζωῆς.
Αὐτό τό ὁποῖο ἐπιχειρεῖται σήμερα εἶναι ἡ ἰδεολογικοποίηση τῆς ἡδονῆς καί μάλιστα αὐτῆς πού προέρχεται ἀπό παρά φύσιν σχέσεις καί ἐνέργειες. Ὅπως ἀναφέραμε καί πιό πάνω εἶναι δικαίωμα κάποιου νά ἀκολουθήσει τόν δικό του προσανατολισμό. Ὅμως δέν μποροῦμε νά ἀντιληφθοῦμε γιατί ὅλοι πρέπει, ἀκόμη καί διά νομοθεσίας, νά τόν δεχθοῦμε ὡς ὀρθό ἤ ἀκόμα καί κοινωνικά ὠφέλιμο. Μήπως αὐτό ἀποτελεῖ μία σύγχρονη ἐκτροπή ἀπό τήν πνευματική ὡριμότητα στήν νεο-ειδωλολατρία (ἀπολυτοποίηση τῶν παθῶν καί ἀνθρωπίνων ἀδυναμιῶν);
Ἀπό καθαρά Θεολογική ἄποψη, ἡ ὁμοφυλοφιλία εἶναι ἁμαρτία. Γιά νά κατανοήσουμε τή θέση αὐτή τῆς Ἐκκλησίας πρέπει νά ἑρμηνεύσουμε τά σχετικά χωρία τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, πού ἀναφέρονται σ’ αὐτό τό θέμα καί γενικά στήν αἰχμαλωσία τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τά λεγόμενα σαρκικά πάθη.
Τό πρῶτο χωρίο προέρχεται ἀπό τήν πρός Ρωμαίους Ἐπιστολή του (Ρωμ. α΄, 18-32). Ἡ τοποθέτηση τοῦ Ἀπ. Παύλου ξεκινᾶ ἀπό τό γεγονός τῆς νοητικῆς διαστροφῆς τοῦ ἀνθρώπου. Ὁ ἄνθρωπος ἐπειδή δέν μπόρεσε νά νοήσει (κατανοήσει) ὀρθά τόν Θεό, ἀπολυτοποίησε – θεοποίησε τά φθαρτά καί ὑλικά πράγματα τοῦ κόσμου αὐτοῦ. Αὐτό εἶχε καί ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα νά στραφεῖ ὁ ἄνθρωπος ἐρωτικά (παθιασμένα) πρός αὐτά, μέ ἀποτέλεσμα νά ἀδειάσει ἐσωτερικά ἀπό κάθε ἔννοια πνευματική, ἀνώτερη καί νά ἀγνοεῖ τή δόξα τοῦ Θεοῦ.
Ἡ Θεο-εγκατάλειψη, ἡ πνευματική ἄγνοια, ἐπιφέρει μέσα στό κέντρο τῆς καρδιᾶς τοῦ ἀνθρώπου ἐπιθυμίες, πού εἶναι στήν οὐσία τους ἀκαθαρσίες, πού τόν ἀτιμάζουν ὡς προσωπικότητα. Ὁπότε ὁ ἄνθρωπος λατρεύει (ὑπηρετεῖ, ποθεῖ, ἐπιδιώκει) τήν κτίση παρά τόν Κτίσαντα. Τό ἐσωτερικό κενό, πού δημιουργεῖται μέσα στόν ἄνθρωπο, πού ἀπό τή φύση του εἶναι δημιουργημένος νά βιώνει τήν ἄκτιστη χάρη τοῦ Θεοῦ, τόν καταλαμβάνουν τά «πάθη τῆς ἀτιμίας». Δηλαδή πρόκειται γιά ἐσωτερικές –ψυχικές-πνευματικές ἀσθένειες πού διαστρέφουν τήν ἐπιθυμία (ψυχική δύναμη τοῦ ἀνθρώπου): «διό καί παρέδωκεν αὐτούς ὁ Θεός ἐν ταῖς ἐπιθυμίαις τῶν καρδιῶν αὐτῶν εἰς ἀκαθαρσίαν τοῦ ἀτιμάζεσθαι τά σώματα αὐτῶν ἐν αὐτοῖς», μέ ἀποτέλεσμα νά ἀλλάζει τό φρόνημα καί ὁ τρόπος ζωῆς.
Συνεπῶς, εἶναι ἁμαρτία διότι ἀπολυτοποιεῖται μία σαρκική ἐπιθυμία, ἡ ὁποία γίνεται πάθος (ἀρρώστια, κατάσταση) τῆς ψυχῆς, τό ὁποῖο ἐμποδίζει τόν ἄνθρωπο νά φθάσει στήν ἐπίγνωση τοῦ Θεοῦ (ἀφοῦ ἤδη ἔχει Θεο-ποιήσει τό σαρκικό πάθος) καί στερεῖται τῆς ἀφθάρτου δόξης καί ἐμπειρίας τοῦ ὄντος Θεοῦ. Ἡ ψυχική αὐτή κατάσταση ἔχει, σύμφωνα μέ τόν Ἀπ. Παῦλο ὑπαρξιακά καί ὀντολογικά ἀποτελέσματα πάνω στήν ψυχοσωματική κατάσταση τοῦ ἀνθρώπου: «καί καθώς οὐκ ἐδοκίμασαν τόν Θεόν ἔχειν ἐν ἐπιγνώσει, παρέδωκεν αὐτούς ὁ Θεός (λόγῳ τῆς κατάστασης πού δημιούργησαν διά τοῦ ἰδίου τρόπου ζωῆς) εἰς ἀδόκιμον νοῦν, ποιεῖν τά μή καθήκοντα, πεπληρωμένους πάσῃ ἀδικίᾳ, πορνείᾳ, πονηρίᾳ, πλεονεξίᾳ, κακίᾳ, μεστούς φθόνου, φόνου, ἔριδος, δόλου, κακοηθείας, ψιθυριστάς, καταλάλους, θεοστυγεῖς, ὑβριστάς, ὑπερηφάνους, ἀλαζόνας, ἐφευρετάς κακῶν, γονεῦσιν ἀπειθεῖς, ἀσυνέτους, ἀσυνθέτους, ἀστόργους, ἀσπόνδους, ἀνελεήμονας».
Ἡ ἀπολυτοποίηση τῆς ἡδονῆς, ὡς σκοποῦ καί στόχου τῆς ζωῆς ὁδηγεῖ στήν ὀδύνη. Ἡ ὀδύνη ἀρχίζει ἐσωτερικά, ἀλλοιώνει τή ψυχική κατάσταση τοῦ ἀνθρώπου, ὑποφέρει μέσα του (βλέπε ἀθεράπευτα ψυχολογικά προβλήματα) καί ἡ ἐσωτερική αὐτή κατάσταση μεταφέρεται ὡς πράξη-ἐνέργεια μέσα στήν κοινωνία μας. Μελετώντας κάποιος προσεκτικά τήν πιό πάνω ψυχική ἀκτινογραφία τοῦ Ἀποστόλου ἔχει τήν αἴσθηση ὅτι περιγράφει μέ ἀπόλυτη ἀκρίβεια, τήν παθολογκή κατάσταση τῆς ἐποχῆς μας. Δέν εἶναι πιστεύω, τυχαῖο τό γεγονός ὅτι πολλοί ὑποστηρίζουν ὅτι τά χειρότερα ἐγκλήματα εἶναι τά λεγόμενα σεξουαλικά, πού προέρχονται κυρίως ἀπό παρά φύσιν ἐνέργειες.
Δεύτερον, ἡ ἁμαρτία (πράξη, λόγος, ἐπιθυμία, αἰχμαλωσία τοῦ νοῦ πού γίνεται ψυχική κατάσταση) ἀποκλείει τόν ἄνθρωπο ἀπό τήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος διευκρινίζει ὅτι ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ εἶναι τρία βασικά πράγματα, πού διαμορφώνουν τήν ψυχικήν κατάσταση τοῦ ἀνθρώπου: Εἰρήνη ἐσωτερική, δικαιοσύνη (δηλαδή ἡ ἐνάρετη ζωή ἡ ὁποία μᾶς δικαιώνει ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ) καί ἁγιασμός (μετοχή τοῦ ἀνθρώπου στή Χάρη τοῦ Θεοῦ). Ἡ ἀλλοίωση τῆς ἐσωτερικῆς κατάστασης τοῦ ἀνθρώπου, λόγω τῆς αἰχμαλωσίας ἀπό τά διάφορα πάθη, ἀποτελεῖ τήν κόλαση τοῦ ἀνθρώπου, ὁ ὁποῖος ὑποφέρει λόγω στέρησης τῆς εἰρήνης, τῆς δικαιοσύνης καί τοῦ ἁγιασμοῦ. Γι’ αὐτό καί γράφει μέ βεβαιότητα ὁ Ἀπόστολος Παῦλος. «Μή πλανᾶσθε οὔτε πόρνοι, οὔτε εἰδωλολάτραι, οὔτε μοιχοί, οὔτε μαλακοί, οὔτε ἀρσενοκοῖται (ὁμοφυλόφιλοι), οὔτε πλεονέκται, οὔτε κλέπται, οὔτε μέθυσοι, οὐ λοίδοροι οὐχ ἅρπαγες βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι» (Α΄ Κορ. στ΄, 1-11).
Ἀπό καθαρά Θεολογική ἄποψη, ἡ ὁμοφυλοφιλία εἶναι ἁμαρτία. Γιά νά κατανοήσουμε τή θέση αὐτή τῆς Ἐκκλησίας πρέπει νά ἑρμηνεύσουμε τά σχετικά χωρία τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, πού ἀναφέρονται σ’ αὐτό τό θέμα καί γενικά στήν αἰχμαλωσία τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τά λεγόμενα σαρκικά πάθη.
Τό πρῶτο χωρίο προέρχεται ἀπό τήν πρός Ρωμαίους Ἐπιστολή του (Ρωμ. α΄, 18-32). Ἡ τοποθέτηση τοῦ Ἀπ. Παύλου ξεκινᾶ ἀπό τό γεγονός τῆς νοητικῆς διαστροφῆς τοῦ ἀνθρώπου. Ὁ ἄνθρωπος ἐπειδή δέν μπόρεσε νά νοήσει (κατανοήσει) ὀρθά τόν Θεό, ἀπολυτοποίησε – θεοποίησε τά φθαρτά καί ὑλικά πράγματα τοῦ κόσμου αὐτοῦ. Αὐτό εἶχε καί ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα νά στραφεῖ ὁ ἄνθρωπος ἐρωτικά (παθιασμένα) πρός αὐτά, μέ ἀποτέλεσμα νά ἀδειάσει ἐσωτερικά ἀπό κάθε ἔννοια πνευματική, ἀνώτερη καί νά ἀγνοεῖ τή δόξα τοῦ Θεοῦ.
Ἡ Θεο-εγκατάλειψη, ἡ πνευματική ἄγνοια, ἐπιφέρει μέσα στό κέντρο τῆς καρδιᾶς τοῦ ἀνθρώπου ἐπιθυμίες, πού εἶναι στήν οὐσία τους ἀκαθαρσίες, πού τόν ἀτιμάζουν ὡς προσωπικότητα. Ὁπότε ὁ ἄνθρωπος λατρεύει (ὑπηρετεῖ, ποθεῖ, ἐπιδιώκει) τήν κτίση παρά τόν Κτίσαντα. Τό ἐσωτερικό κενό, πού δημιουργεῖται μέσα στόν ἄνθρωπο, πού ἀπό τή φύση του εἶναι δημιουργημένος νά βιώνει τήν ἄκτιστη χάρη τοῦ Θεοῦ, τόν καταλαμβάνουν τά «πάθη τῆς ἀτιμίας». Δηλαδή πρόκειται γιά ἐσωτερικές –ψυχικές-πνευματικές ἀσθένειες πού διαστρέφουν τήν ἐπιθυμία (ψυχική δύναμη τοῦ ἀνθρώπου): «διό καί παρέδωκεν αὐτούς ὁ Θεός ἐν ταῖς ἐπιθυμίαις τῶν καρδιῶν αὐτῶν εἰς ἀκαθαρσίαν τοῦ ἀτιμάζεσθαι τά σώματα αὐτῶν ἐν αὐτοῖς», μέ ἀποτέλεσμα νά ἀλλάζει τό φρόνημα καί ὁ τρόπος ζωῆς.
Συνεπῶς, εἶναι ἁμαρτία διότι ἀπολυτοποιεῖται μία σαρκική ἐπιθυμία, ἡ ὁποία γίνεται πάθος (ἀρρώστια, κατάσταση) τῆς ψυχῆς, τό ὁποῖο ἐμποδίζει τόν ἄνθρωπο νά φθάσει στήν ἐπίγνωση τοῦ Θεοῦ (ἀφοῦ ἤδη ἔχει Θεο-ποιήσει τό σαρκικό πάθος) καί στερεῖται τῆς ἀφθάρτου δόξης καί ἐμπειρίας τοῦ ὄντος Θεοῦ. Ἡ ψυχική αὐτή κατάσταση ἔχει, σύμφωνα μέ τόν Ἀπ. Παῦλο ὑπαρξιακά καί ὀντολογικά ἀποτελέσματα πάνω στήν ψυχοσωματική κατάσταση τοῦ ἀνθρώπου: «καί καθώς οὐκ ἐδοκίμασαν τόν Θεόν ἔχειν ἐν ἐπιγνώσει, παρέδωκεν αὐτούς ὁ Θεός (λόγῳ τῆς κατάστασης πού δημιούργησαν διά τοῦ ἰδίου τρόπου ζωῆς) εἰς ἀδόκιμον νοῦν, ποιεῖν τά μή καθήκοντα, πεπληρωμένους πάσῃ ἀδικίᾳ, πορνείᾳ, πονηρίᾳ, πλεονεξίᾳ, κακίᾳ, μεστούς φθόνου, φόνου, ἔριδος, δόλου, κακοηθείας, ψιθυριστάς, καταλάλους, θεοστυγεῖς, ὑβριστάς, ὑπερηφάνους, ἀλαζόνας, ἐφευρετάς κακῶν, γονεῦσιν ἀπειθεῖς, ἀσυνέτους, ἀσυνθέτους, ἀστόργους, ἀσπόνδους, ἀνελεήμονας».
Ἡ ἀπολυτοποίηση τῆς ἡδονῆς, ὡς σκοποῦ καί στόχου τῆς ζωῆς ὁδηγεῖ στήν ὀδύνη. Ἡ ὀδύνη ἀρχίζει ἐσωτερικά, ἀλλοιώνει τή ψυχική κατάσταση τοῦ ἀνθρώπου, ὑποφέρει μέσα του (βλέπε ἀθεράπευτα ψυχολογικά προβλήματα) καί ἡ ἐσωτερική αὐτή κατάσταση μεταφέρεται ὡς πράξη-ἐνέργεια μέσα στήν κοινωνία μας. Μελετώντας κάποιος προσεκτικά τήν πιό πάνω ψυχική ἀκτινογραφία τοῦ Ἀποστόλου ἔχει τήν αἴσθηση ὅτι περιγράφει μέ ἀπόλυτη ἀκρίβεια, τήν παθολογκή κατάσταση τῆς ἐποχῆς μας. Δέν εἶναι πιστεύω, τυχαῖο τό γεγονός ὅτι πολλοί ὑποστηρίζουν ὅτι τά χειρότερα ἐγκλήματα εἶναι τά λεγόμενα σεξουαλικά, πού προέρχονται κυρίως ἀπό παρά φύσιν ἐνέργειες.
Δεύτερον, ἡ ἁμαρτία (πράξη, λόγος, ἐπιθυμία, αἰχμαλωσία τοῦ νοῦ πού γίνεται ψυχική κατάσταση) ἀποκλείει τόν ἄνθρωπο ἀπό τήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος διευκρινίζει ὅτι ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ εἶναι τρία βασικά πράγματα, πού διαμορφώνουν τήν ψυχικήν κατάσταση τοῦ ἀνθρώπου: Εἰρήνη ἐσωτερική, δικαιοσύνη (δηλαδή ἡ ἐνάρετη ζωή ἡ ὁποία μᾶς δικαιώνει ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ) καί ἁγιασμός (μετοχή τοῦ ἀνθρώπου στή Χάρη τοῦ Θεοῦ). Ἡ ἀλλοίωση τῆς ἐσωτερικῆς κατάστασης τοῦ ἀνθρώπου, λόγω τῆς αἰχμαλωσίας ἀπό τά διάφορα πάθη, ἀποτελεῖ τήν κόλαση τοῦ ἀνθρώπου, ὁ ὁποῖος ὑποφέρει λόγω στέρησης τῆς εἰρήνης, τῆς δικαιοσύνης καί τοῦ ἁγιασμοῦ. Γι’ αὐτό καί γράφει μέ βεβαιότητα ὁ Ἀπόστολος Παῦλος. «Μή πλανᾶσθε οὔτε πόρνοι, οὔτε εἰδωλολάτραι, οὔτε μοιχοί, οὔτε μαλακοί, οὔτε ἀρσενοκοῖται (ὁμοφυλόφιλοι), οὔτε πλεονέκται, οὔτε κλέπται, οὔτε μέθυσοι, οὐ λοίδοροι οὐχ ἅρπαγες βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι» (Α΄ Κορ. στ΄, 1-11).
Τρίτον, ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ἀπευθυνόμενος πρός τούς πιστούς, οἱ ὁποῖοι ἐβαπτίσθηκαν, τούς ὑπενθυμίζει μία πνευματική πραγματικότητα. Μέσα τους ἐνεργεῖ ὀντολογικά ἡ Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί κατά συνέπεια τά σώματα τους εἶναι Ναός τοῦ Θεοῦ. Ἀκόμη παρατηρεῖ ὅτι τά σώματά μας δέν τά ἐξουσιάζουμε, γιά νά τά κάνουμε ὅ,τι θέλουμε, διότι δέν εἶναι αὐτοδημιούργητα. Τά ἔχουμε ἀπό τόν ἴδιον τόν Θεό. Συνεπῶς, τά σώματά μας, δέν εἶναι σκεῦος ἡδονῆς καί ἐνδοκοσμικῶν ἀπολαύσεων, ἀλλά μέσον, ἐργαλεῖον πού μᾶς ὁδηγεῖ στό νά πραγματώσουμε τή φύση μας. Νά τήν καταστήσουμε γνήσια, αὐθεντική, ἁγία, ὅπου θά συνδοξάζεται μέσα στή δόξα τοῦ Θεοῦ. «Φεύγετε τήν πορνείαν...ἤ οὐκ οἴδατε ὅτι τό σῶμα ὑμῶν ναός τοῦ ἐν ὑμῖν Ἁγίου Πνεύματος ἐστίν, οὗ ἔχετε ἀπό Θεοῦ, καί οὐκ ἐστέ ἑαυτῶν, ἠγοράσθητε γάρ τιμῆς δοξάσατε δή τόν Θεόν ἐν τῷ σώματι ὑμῶν καί ἐν τῷ πνεύματι ὑμῶν, ἅτινα ἐστι τοῦ Θεοῦ» (Α΄ Κορ. στ΄, 14-20).
Ὡς ἐπίλογο τῶν πιό πάνω θέσεων θά ἤθελα νά χρησιμοποιήσω τόν λόγο τοῦ Ἀποστόλου Παῦλου, ὁ ὁποῖος σεβόμενος τήν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου γράφει: «Πάντα μοι ἔξεστιν» (ὅλα μου ἐπιτρέπονται). «Ἀλλ’ οὐ πάντα συμφέρει» (ὅμως δέν εἶναι ὅλα πρός τό συμφέρον μου).
Ἡ ἰδεολογικοποίηση τῆς ὁμοφυλοφιλίας εἶναι ἀποτέλεσμα τῆς φιλαυτίας τοῦ ἀνθρώπου, ὁ ὁποῖος ἔχει αἰχμαλωτιστεῖ στά πλοκάμια τῆς σύγχρονης ἐκκοσμικευμένης – εἰδωλολατρικῆς μαγείας. Ἡ δομή τῆς σύγχρονης ἐκκοσμικευθείσας κοινωνίας μοιάζει περισσότερο μέ τή δομή μίας μηχανῆς, πού παράγει ἡδονή, παρά ἑνός ζωντανοῦ ὀργανισμοῦ, πού δημιουργεῖ προοπτική μέσα στή ζωή τοῦ ἀνθρώπου. Ὁπότε ὁ μηχανοποιημένος ἄνθρωπος ἀγνοεῖ ὅτι ἡ ἁμαρτία εἶναι ἐνέργεια τῆς ἀνθρώπινης βούλησης, πού στήν οὐσία της εἶναι ἀποτυχία τοῦ ἀνθρώπου νά ἐπιτελέσει τή φύση του ὡς πρόσωπο καί ὄχι ὡς μία ἁπλή δυνατότητα, τήν ὁποία ἔχει στή φύση του καί μπορεῖ νά τή χρησιμοποιήσει ἐν ὀνόματι τῆς ἐλευθερίας. Ἀγνοεῖ ὅτι τό κακό, δηλαδή ἡ ἁμαρτία εἶναι ἐνέργεια ὄχι κατά φύσιν, ἀλλά κατά (ἐνάντια) τῆς φύσεως.
Κατά συνέπεια, τό δικαίωμα νά κινηθεῖ κάποιος ἐνάντια στή φύση του παραμένει ἀναφαίρετο. Μήπως ὅμως πρέπει νά μελετηθεῖ καί ἡ δυνατότητα τῆς ὑπέρβασης (ὄχι κατάργησης) ἤ καλύτερα τῆς θεραπείας τῆς φύσεως, ὥστε νά κινεῖται κάποιος φυσικά καί ὑπέρ φύση καί νά εἶναι ἀναπαυμένος γι’ αὐτό πού κάνει καί νά μή ζητᾶ δικαίωση μέσῳ διαδηλώσεων «Ὑπερηφανείας» καί νομοθετικῶν ρυθμίσεων;
Διότι ἐάν μιλοῦμε γιά κάτι τό ὁποῖο εἶναι φυσικό καί κοινωνικά ἀποδεκτό, τότε γιατί χρειάζονται τά κινήματα καί οἱ ἀγῶνες φυσικῆς καί κοινωνικῆς θεμελίωσης καί ἀποδοχῆς του;
Επίσκοπος Καρπασίας Χριστοφόρος
Πηγή: Εκκλησία Κϋπρου
28 σχόλια:
Άντε πάλι αρχίσαμε...Έλεος πια με τα κηρύγματα ενοχοποίησης και μίσους. Αφήστε τους ανθρώπους να κάνουν αυτό που θέλουν. Εάν σας προσεγγίσουν και ζητήσουν τη γνώμη σας, να τους το πείτε...Διαφορετικά..πέραν της απομάκρυνσης της κλινός..ουδείς δύναται να ομιλεί..
Από τα καλύτερα κείμενα που έχω διαβάσει από θεολόγο σχετικά με αυτό το θέμα.
Εμ! όχι και έτσι 9,13. Ας κάνουν ότι θέλουν ιδιωτικά όχι όμως δημόσια. Ντροπή πλέον.
Γέμισαν τα σήριαλ με ομοφυλόφιλα ζευγάρια. Αυτό είναι όχι ξεπεσμός. Από την άλλη που ακούστηκε την ανωμαλία τους να την παρελαύνουν με υπερηφάνεια.
Μπραβο...μπραβο και μπραβο και ξανα μπραβο!
9:13
Εκτος της πληρους αναφορας περι της μαστιγας αυτης ημεις ....τα της απαθειας τεκμηρια επιγνωσομεθα δια την φυλαξιν απο φιληδονας κυνας...[κοινως δαιμονας]
Περι αναισθησιας εχετε καθολου υπ;οψιν σας;;;π
Εντυπωσιακό αυτό με την "θρησκεία" σας...η αγάπη που επικαλείσθε ενεργοποιείται μόνο με επίσημη δήλωση μετάνοιας και υποταγής στους δικούς σας νόμους..που παρεπιπτώντος ισχύουν μόνο για 1 εκατομμύριο πιστούς (αμφιβόλου ποιότητας και πράξης και ζωής βέβαια...) στην ελληνική κοινωνία..ενώ η ανθρωπότητα αριθμεί περί τα 6 δις...Βγείτε απο την πλάνη σας και ασχοληθείτε με τα ουσιώδη..ευτυχώς δεν περιστρέφεται όλη η γη γύρω από την "ορθοδοξία"...και επιτέλους...αρχίστε επί της ουσίας να ασχολείστε με την αγάπη..γιατί δεν τό'χετε...ούτε καν την προσεγγίζετε....
"Όσα δε φθάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια", ανώνυμε των 2:24 που διείδες και "έλλειψη αγάπης"!
Ποιος μίλησε για "επίσημη δήλωση μετανοίας και υποταγής" διαστροφέα της αλήθειας;
Και ποια είναι τα "ουσιώδη";
Ο αυτοεξευτελισμός και η ανατροπή της ανθρώπινης οντολογίας και φυσιολογίας;
Η ξετσιπωσιά και η αδιαντροπιά;
Πάει πολύ να βγαίνετε κι από πάνω εκμεταλλευόμενοι την ανεκτικότητα της κοινωνίας απέναντί σας!
Εντυπωσιακή η μούχλα και η μισανθρωπιά. Ας επιλέξουμε τις λέξεις "κρεμαστάρια", "αυτοεξευτελισμός", "ανατροπή της οντολογίας","ξετσιπωσιά", "αδιαντροπιά"...Μιλάνε από μόνες τους οι λέξεις...γεμάτες από αγάπη, αλληλοαποδοχή και φυσικά την πολυδιαφημιζόμενη αλλά ποτέ εφαρμοζόμενη μακρυθυμία σας...Μήπως, λέω εγώ τώρα..να βάζαμε κανα μικρόφωνο στα δήθεν εξομολογητήριά σας..να ακούσουμε πόσοι είναι από εσάς οντολογικά και φυσιολογικά σωστοί? Ο ασκητισμός, η παρθενία, η αγαμία..είναι οντολογικά και φυσιολογικά ορθές? Θα μας τρελάνετε? Μην πετάτε πέτρες γιατί δυστυχώς μένετε σε γυάλινα σπίτια...Και ευτυχώς...η κοινωνία ΔΕΝ είναι μόνο δική σας...κουμάντο στο κρεβάτι σας....
Όλοι ενός Πατέρα είμαστε παιδιά. Πατέρα που έχει αγάπη προς όλους. Δυστυχώς μερικοί το παίζουν ί ευσεβείς σαν τον πρεσβύτερο γιο της παραβολής του Ασώτου.
thelo antra........
Εσύ "κουμάντο στο κρεβάτι σου"! Κράτα την ανομολόγητη διαστροφή (ναι, τέτοια είναι κι ας σε τσούζει και σε τσιγαρίζει η πικρή αλήθεια) για την κλίνη σου. Δε σου φταίει τίποτε η υπόλοιπη κοινωνία να μολύνεται απ τις αναθυμιάσεις της διαφήμισης της σαπίλας και της αποκτήνωσης! Βίωσε την "αγάπη" όπως επιθυμείς κι άσε μας ήσυχους!
"άγιε του άτσουχτου και ατσιγάριστου κρεβατιού σου" των 11:50...εγώ μια χαρά κάνω κουμάντο...και στην κλίνη μου και σε κλινικές περιπτώσεις όπως η δική σου...ήρθε ο καιρός και για σένα...κ(ουμ)άντο επιτέλους...και μην πάει το "υπεράγιο" μυαλό σου αλλού....εννοώ αγάπα..δεν κάνει κακό..ακόμα και εμάς τους τόσο δυσώδεις...κ(ουμ)άντο "πανάγιε" των 11:50...και να θυμάσαι..χάρη σε μας υπάρχει ο Παράδεισος σου...είμαστε οι πιο ευπρόσδεκτοι κάτοικοί του...αν σου λέει κάτι αυτό..."υπεράγιε του άτσουχτου και ατσιγάριστου κρεβατιού"...
Δεν αφήνεις καλύτερα 10:35 τις σοφιστείες και τις politically correct ιδεοληψίες σου, που μου ανακατεύεις και την παραβολή του ασώτου (τρομάρα σου) που προβάλλει τη μετάνοια και που δεν έχει καμία σχέση με τη διαφήμιση της χυδαιότητας και της έπτωσης της θεοειδούς προσωπικότητας που προωθούν οι γνωστοί κύκλοι της συμφοράς και της παρακμής για να διαφθείρουν και εκμαυλίσουν την κοινωνία, να αλλοιώσουν τα αξιολογικά της κριτήρια και να αμβλύνουν το αισθητήριο της ντροπής απ τα μέλη της;
Κι αφού ανακατεύεις και την αγία Γραφή μήπως θυμάσαι τη συμπεριφορά του αποστόλου Παύλου απέναντι στον αιμομίκτη της Κορίνθου και τι συστήνει στους εκεί χριστιανούς αναφορικά με τη στάση τους απέναντί του;
Δεν είχε αγάπη ο ποιητής του περίφημου ύμνου της αγάπης κι εμείς σήμερα σπεύδουμε να τον διορθώσουμε;
Οι κοσμικοί άνθρωποι που δε σχετίζονται οργανικά με την Εκκλησία ερμηνεύουν τα γραφικά χωρία χωρίς τις ανάλογες προυποθέσεις και με τα δικά τους αλλοιωμένα κριτήρια και περιπίπτουν σε ερμηνευτικά ναυάγια.
Εσύ όμως δεν πρέπει να πέφτεις σε αυτή τη λούμπα!
Αγαπάμε τους ομοφυλόφιλους γιατί είναι παιδιά και εικόνες του Θεού!
Καυτηριάζουμε όμως με όλη τη δύναμη της ψυχής μας την άθλια προπαγάνδα της ολέθριας διαστροφής τους που διαφθείρει ανεπανόρθωτα άλλες εικόνες του Θεού. Και, κυρίως, τη βρωμερή τους επιλογή να υιοθετούν παιδιά τα οποία θα τα διαφθείρουν ανεπανόρθωτα! Στο κρεββάτι τους ας κάνουν ό,τι θέλουν, δε φταίνε όμως σε τίποτε τα αθώα παιδιά να μεγαλώνουν σε ανώμαλο και διαστροφικό περιβάλλον!
ΚΥΡΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΤΟΥ "ΑΔΕΛΦΑΤΟΥ" ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΟ ΘΡΑΣΟΣ, ΤΟΥΤΕΣΤΙΝ ΖΗΤΑΝΕ ΚΑΙ ΤΑ ΡΕΣΤΑ!
Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας Ντέιβιντ Κάμερον χαιρέτισε σήμερα Σαββάτο 29 Μαρτίου 2014 τους πρώτους γάμους ομοφυλόφιλών στη Βρετανία, λέγοντας ότι ο γάμος δεν είναι κάτι που θα πρέπει να απαγορεύσεις σε κανέναν λόγω της σεξουαλικότητάς τους. «Για πρώτη φορά, τα ζευγάρια που παντρεύονται δεν θα είναι άνδρες με γυναίκες, αλλά άνδρες με άνδρες και γυναίκες με γυναίκες. Όταν η αγάπη των ανθρώπων χωρίζεται από το νόμο, τότε ο νόμος αυτός πρέπει να αλλάξει. Με απλά λόγια, στη Βρετανία δεν θα έχει πλέον σημασία αν είστε στρέιτ ή γκέι, το κράτος θα αναγνωρίσει τη σχέση σας ισότιμα», ανέφερε ο Κάμερον απευθυνόμενος στα ζευγάρια στο Λονδίνο και στο Μπράιτον στη νότια ακτή της χώρας όπου πραγματοποιήθηκαν γαμήλιες τελετές αμέσως μετά τα μεσάνυχτα σε έναν αγώνα δρόμου των ζευγαριών να είναι τα πρώτα που θα παντρευτούν.
Η βρετανική κυβέρνηση, με την υποστήριξη του πρωθυπουργού Κάμερον, νομιμοποίησε το γάμο ατόμων του ιδίου φύλου από τον περασμένο Ιούλιο, αλλά ο νόμος δεν είχε τεθεί σε ισχύ και η 29η Μαρτίου είναι η ημερομηνία ορόσημο για τους ακτιβιστές των δικαιωμάτων των ομοφυλόφιλων που έχουν περάσει χρόνια μαχόμενοι να τερματίσουν μια διάκριση όπου πολλά ζευγάρια γκέι λένε ότι τους έκανε να νιώθουν σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίας.
Εύχομαι σύντομα να γίνει αυτό πραγματικότητα σε Κύπρο και Ελλάδα.
Νικόλας
Σε καίει 11’54 που το «αδελφάτο» είναι δυνατό και ισχυρό. Ναι είμαστε παντού. Μπορεί και στο οικογενειακό σου περιβάλλον. Ψάξε κάτι θα βρεις.
Ρε πόσες Θρασο...ες μαζευτήκανε αυτές τις μέρες κ δω μέσα στο blog.Έχουν οργιάσει μετά την τόση καταπίεση.Χαλαρώστε λίγο αγορίτσια,τα έχουν παίξει οι ορμόνες σας.
2:56
Υπαρχουν ψυχες που ενα...ενα βημα τους χωριζει απο την ειληκρινη και σταθερη μετανοια και ομως κλεινουν τα ματια της ψυχης τους και παραμενουν αμετανοητοι.
Οι ευκαιριες της ζωης μας δεν ειναι πολλες,αλλα λιγες και μπορουν να φερουν τη σωτηρια εαν τις εκμεταλλευτουμε και εμεις ομως!Και το περιεργο ποιο ειναι;;;οτι ενω υπαρχουν ανθρωποι που περιμενουν με ανυπομονησια να πιασουν μια ευκαιρια στη ζωη,μια καλη εγρασια...χρηματα απο κερδη ενος Λαχειου...καμια κληρονομια κλπκλπ και εχουν την εξυπναδα και τη γρηγοραδα να αρπαξουν τις ευκαιριες αυτες για να λυσουν το προβλημα τους,οταν προκειται για πνευματικη ευκαιρια...εκει λεν χιλιες δυο δικαιολογιες''εχω καιρο εως τα γεραματα μου να μετανοησω''....που αυτο ομως ματαιωνει και τη σωτηρια.Υπαρχουν και ''οι αιθιοπες''που υποβαλλουν ''εχεις καιρο ακομα''.ο ιερος ευαγγελιστης Μαρκος μας πληροφορει πως ο βασιλευς Ηρωδης που κρατουσε τον αγιο Ιωαννη τον Βαπτιστη στις φυλακες πηγαινε κοντα του και ακουγε τη διδασκαλια του και του ζητουσε συμβουλες.Ο Θεος δεν του παρουσιασε δια του Ιωαννη μια ευκαιρια να μετανοησει για τα εγκληματα και τις αμαρτιες που εκανε;;;Η συνεχεια ηταν να ΠΡΟΚΟΨΕΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ...ΠΑΓΙΔΕΥΤΗΚΕ ΑΠΟ ΟΡΚΟΥΣ...ΑΠΟΚΕΦΑΛΙΣΕ ΤΟΝ ΙΩΑΝΝΗ.....ΚΑΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΜΑΣΤΙΓΩΣΕ ΚΑΙ ΒΑΣΑΝΙΣΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ!Αν πουμε για τον Φηλιξ στις πραξεις των αποστολων;;;Δεν γνωριζε πως ειχε διεφθαρμενη ζωη και ποια καταδικη τον περιμενε,ενας ανθρωπος με αμαρτωλη ζωη,με αρπαγες και αδικιες και η συζυγος του Δρουσιλλα για την οποια κυκλοφορουσαν κακες φημες για την ατακτη ζωη της και ενω ο Παυλος ηταν φυλακισμενος ,δεχτηκε να μιλησει σε αυτο το ζευγος.Αρχισε να αναπτυσσει την διδασκαλια της χριστιανικης πιστεως ο Παυλος και με σοβαροτητα και πιστικοτητα.Οταν ομως εφτασε στις ηθικες συνεπειες,στη δικαιοσυνη...στα περι εγκρατειας ως οδοι σωτηριας και στα περι της Ημερας Της Κρισεως της τρομερης και φοβερης η οποια μελλει να γινει,ο Φηλιξ φοβηθηκε''[πρξ 24,24-27].Και αυτον τον εχωριζε ενα βημα απο τη μετανοια και τη σωτηρια...Ευκαιρια δεν ηταν;;;Δεν την αρπαξε ομως! Κια τι του ειπε;;;''Παυλε,προς το παρον πηγαινε...εαν βρω αλλη ευκαιρια παλι θα σε καλεσω.''Ξαναπαρουσιαστηκε η ευκαιρια;;;οχι βεβαια!
-----
Το λοιπον, δεν θελετε να μετανοησετε,μη θελετε και αποδοχη της αρσενοκοιτιας σας απο τους λοιπους .Τωρα εαν η Γαλλια η Βρετανια νομιμοποιησε τους γαμους τους,εμας τι να μας λεει αυτο?????
''Εγω ειμι το Φως του κοσμου''Λεγει Κυριος!!!
Το εαν οι ανθρωποι ηγαπησαν το σκοτος αντι του φωτος παλι...τι να μας πει το σκοτος μπρος στο Φως;;;!!!
Η αγνεια ανθρωπε,ειν επιλογη...η εκρατεια επισης....δεν ειναι εξαναγκασμος.Ειτε νομιμοποιησουν τους γαμους ειτε οχι..Θεος Κρινει!!!ετσι;;;Η αιχμαλωσια στη συγκαταθεση της δαιμονικης θηριωδιας,κανει την καρδια να θελει να αμαρτανει συνεχως ,οπου και ειναι αξια κολασεως λενε οι αγιοι Πατερες.Σεις δεν εχετε αφησει ανθρωπο ησυχο ..... Δεν ειναι ζητημα αγαπης και αποδοχης.....ειναι ομως σιγουρα ζητημα μετανοιας και ταπεινωσης και σωτηριας η απωλειας.Θα πω κατι απο το Γεροντικο του Σινα ,που μακαρι ....μακαρι να το καταλαβαιτε....''τι ωφελει η αγαπη...'κει που υπαρχει υπερηφανεια'' σε αντιθεση_-_-_-''ΠΟΙΑ ΔΥΝΑΜΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ Η ΑΜΑΡΤΙΑ ;ΚΕΙ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ;;;;;;;;;!!!!!!!'Ιωαννης (ο της κλιμακος)
Σκεψου ολα αυτα που ειπαμε και...
Εαν τα καταλαβες καλως,εαν οχι πηγαινε στο καλο! Θα ευχηθω οχι απλως μετανοια αλλα συντριβη.....π -!-
Ο Σεβασμιώτατος καταγράφει εμπεριστατωμένα από θεολογικής απόψεως και από ανθρώπινης πλευράς το σπουδαίο αυτό θέμα το οποίο απασχολεί πολλούς στην σημερινή εποχή της συγχύσεως. Τον ευχαριστώ προσωπικά για όλα όσα η αγαπώσα καρδία του κατάθεσε.
Από δαιμόνια πως είμαστε 10,41
καλά?
Σε βλέπω είσαι φουλ...
Οι άνδρες δεν υπάρχουν ποια 10.41. Τους πάτησε το τραίνο της ανωμαλίας.
Μεγαλωμένος από μικρός σε ορθόδοξο χριστιανικό περιβάλλον, με πολλή αγάπη και αποδοχή, μίλησα με ειλικρίνεια στην οικογένειά μου, τους είπα ότι είμαι ομοφυλόφιλος και ότι έτσι ακριβώς θα συνεχίσω τη ζωή μου. Το δέχθηκαν, γιατί δεν άλλαζε ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ στο πώς θα αγαπήσω και θα αγαπηθώ. Γνωρίζω και με γνωρίζετε πολλοί από σας, ζω χρόνια ανάμεσά σας, σας δέχομαι όπως είστε, (πραγματικά δεν θα θέλατε να ξέρατε τί γνώμη έχω για όλους και όλες εσάς που από μικρές και μικροί μοιραστήκαμε κατασκηνώσεις, ομάδες, εκδρομές και οικοτροφεία...). Λυπάμαι, αλλά δε με πείσατε. Ούτε εσείς ούτε αυτό που ευαγγελίζεσθε. Το μόνο κριτήριο που μου απέμεινε, είναι να αγαπώ και να αγαπιέμαι. Με αξιοπρέπεια. Δεν θα κατέβω ποτέ σε δρόμους. Αλλά δεν θα σας δώσω απολύτως κανένα λογαριασμό για το πώς θα ζω και τί ακριβώς θα κάνω. Ασχοληθείτε με τις δικές σας ζωές, που βρίθουν από προβλήματα και αφήστε μας ήσυχους να συνεχίζουμε με αξιοπρέπεια να ερωτευόμαστε, να ζούμε, να αγαπούμε και να μας αγαπουν. Μέγα χάσμα μεταξύ μας. Εσείς μιλάτε για αγάπη, εμείς τη ζούμε. Καλή πορεία σε όλους. Και κάτι ακόμη...δεν θα άλλαζα ποτέ την ομοφυλόφιλη ζωή μου με κανόνες και προσευχές. Είμαι τόσο ευτυχισμένος, πλήρης και αληθινός όσο ποτέ άλλοτε στη ζωή μου. Όσο για τον Μητροπολίτη..άνθρωποι που δεν άγγιξαν και δεν αγγίχτηκαν ποτέ..δεν δικαιούνται να ομιλούν και να κατευθύνουν...
Πρώην Χαρούμενος Αγωνιστής Πατρών και Χελιδόνι και Δρασίτης και Ομαδάρχης και Οικότροφος...και νυν απλά ένας Άνθρωπος που ζει την Αλήθεια του...
Ωραίο κείμενο.
Ας προβληματιστούν οι λεγάμενοι
να αλλάξουν ζωή.
Αυτό που δεν τρώγεται με τίποτε είναι το γεγονός ότι ενώ κανείς δεν εμποδίζει τη συνοίκηση και συμβίωση των σοδομιτών εν τούτοις κάποιες άθλιες κυβερνήσεις επιδιώκουν να θεσμοθετήσουν το λεγόμενο "γάμο" των ομοφυλοφίλων. Είναι προφανές ότι μηχανεύονται τη διέύρυνση του όρου "γάμος" ουτως ώστε να απαξιωθεί και υπονομευθεί η ιερότητά του! Προδρομικές του Αντιχρίστου ημέρες!
Ο Χριστός αγκαλιάζει και συγχωρεί κάθε αμαρτωλό, αλλά δεν αγκαλιάζει την αμαρτία.Την πόρνη γυναίκα στην περικοπή και βέβαια την συγχώρεσε αλλά της τόνισε απο του νυν μηκέτι αμάρτανε.Ο Θεός και βέβαια είναι αγάπη, αλλά δεν είναι μόνο αγάπη είναι και δικαιοσύνη. Ένας Θεός που είναι μόνο αγάπη, εμένα μου είναι άχρηστος και άδικος. Αν το ίδιο τέλος είχε ο απ.Παύλος και ο Νέρων τότε πού είναι η αγάπη Του Θεου; Και οι δύο διώκτες, ο ένας μετανόησε και έγινε απόστολος των Εθνών, ο άλλος ο Νέρων παρέμεινε στην σκληρότητα και αμετανοησία του. Αν το ίδιο τελός έχει ένας εγκρατής νέος,ένας αφιερωμένος,ένας ηθικός οικογενειάρχης με τον ομοφυλόφιλο,τον εκμαυλιστή, τον ανώμαλο τότε που είναι η αγάπη Του Θεου; Όλη η κουβέντα γίνεται διότι ΔΗΜΟΣΙΑ μας σερβίρουν την ανωμαλία τους, γι΄ αυτό και δημόσια απαντάμε και ελέγχουμε.Όχι μόνο μας την σερβίρουν άλλα θέλουν να την κάνουν και θεωρία και σημαία και τελικά να την νομιμοποιήσουν. Δεν είναι τυχαίο το ότι τα κανάλια μας σερβίρουν ως νέο τρόπο ζωής την ομοφυλοφιλία και τώρα τελευταία υιοθετούν και παιδιά. Σε λίγο θα ζητήσουν να νομιμοποιηθεί και ο γάμος ανθρώπου με ζώο,κτηνοβασία ο σχετικός όρος,και η ανωμαλία και η διαστροφή δεν έχουν τέλος. Ο ομοφυλόφιλος που ζει αθόρυβα και κυρίως χωρίς ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΙ δεν ενοχλεί κανένα, ο καθένας θα δώσει λόγο για τις πράξεις του.Πάντως να ευχηθούμε σε όλους μας και στους ομοφυλόφιλους καλή μετάνοια και να επιστρέψουν απο την παραφύση κατάσταση στην φυσική κατάσταση. Καλή πνευματική και ηθική Ανάσταση σε όλους!
Από πότε είναι "ανωμαλία" το τί θα κάνουμε στην ιδιωτική μας ζωή? Όταν χαρτζιλικώνουμε τα ανίψια μας, τα διαβάζουμε, γηροκομούμε τους γονείς, στηρίζουμε τα αδέλφια μας, τους συγγενείς, είμαστε παρόντες στη ζωή όλης της οικογένειας, σπουδάζουμε, πληρώνουμε φόρους, συμμετέχουμε, αφήνουμε περιουσίες όταν πεθαίνουμε,συμβουλεύουμε, καθοδηγούμε,φιλοξενούμε στα σπίτια μας, οργανώνουμε τραπέζια στο σοι, ξαγρυπνάμε στα νοσοκομεία, δανείζουμε τα αμάξια μας...εκεί δεν υπάρχει θέμα έτσι? ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΩΜΑΛΟΙ??? Πάτε καλά? Για όσα σας συμφέρει είμαστε καλοί και χρήσιμοι και ομαλοί και μόλις ζητάμε το αυτονόητο, δηλαδή να ορίζουμε με ποιόν θα είμαστε, ποιόν θα ερωτευόμαστε και τί θα κάνουμε στο κρεβάτι μας θα μας βγάλετε ανώμαλους? Η αγαμία και η παρθενία που ψευδοεπικαλείστε ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΜΑΛΙΑ? Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΝΩΜΑΛΙΑ του ανθρώπινου σώματος. Φτιάχθηκε το σώμα, οι ορμόνες, τα όργανα για αγαμία και παρθενία???????? ΟΧΙ...ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΕ!!!! Κι'ομως ενώ είναι ΚΟΝΤΡΑ στην ανθρώπινη φύση, την κάνατε σημαία...με παπαδαριά και αφιερωμένες που κάνουν καριέρα και τυγχάνουν σεβασμού επειδή όλη τους η ζωή περιστρέφεται γύρω από ένα κότσο, ένα μακρύ μανίκι και μια παρθενιά!!!! Που γίνανε Μητροπολίτες, και Κυκλάρχισσες και Αρχηγοί σε Κατασκηνώσεις και Οικοτροφεία ΜΕ ΜΟΝΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΑΝΩΜΑΛΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΘΕΝΙΑΣ!!!!Πάτε καλά??? Ευτυχώς είμαστε πιο δυνατοί, ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΣΩΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟ, ΠΑΝΤΑ Η ΣΑΡΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΗ, γιατί όσα και να τάζεις για μια ζωή που θα ζήσεις...δεν αποδείχθηκαν ποτέ...λυπάμαι..χάσατε..μείνετε με τις θεωρίες σας..και ΝΑΙ, και παιδιά θα υιοθετήσουμε και θα τα μεγαλώσουμε και θα τα αγαπήσουμε και θα τα κάνουμε χρήσιμους πολίτες..Μη μας τρελάνετε κι όλας με τους σκοταδισμούς σας. ΕΥΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΤΕ ΠΙΑ ΚΟΥΜΑΝΤΟ...σας φάγαμε λάχανο...Εάν μας θέλετε συμμάχους, θα πρέπει να μας αποδεχτείτε. Όχι με όρους, ΑΝΕΥ ΟΡΩΝ, όπως κάνουμε όλοι εμείς που βλέπουμε την εξωφρενική διαστρέβλωση που υφίστασθε από τους κανόνες της εκκλησίας...και λέμε...δεν πειράζει..κάποτε θα ξυπνήσου..αλλά είπαμε..το όπιο του λαού....
Εβρεξε ΚΥΡΙΟΣ-παρα-ΚΥΡΙΟΥ ΠΥΡ ποτε,
Ανομιαν οργωσαν............πυρπο-λησας Σοδο-μων^
Σε δε το πυρ εξεκαυσας το της γεενης,
Εν ω μελλεις,
Ψυχη, συγκατακαιεσθαι πικρως.
(του Μεγαλου Κανονος).-
.Γνωστέ-άγνωστε φίλε! της 27 Μαρτίου 2014 - 9:13 μ.μ.,28 Μαρτίου 2014 - 2:24 μ.μ.,.....και "Πρώην Χαρούμενος Αγωνιστής Πατρών και Χελιδόνι και Δρασίτης και Ομαδάρχης και Οικότροφος...και νυν απλά ένας Άνθρωπος που ζει την Αλήθεια του...
29 Μαρτίου 2014 - 8:55 μ.μ."
..ΞΕΧΑΣΕΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΓΛΥΚΙΕ ΔΙΔΥΜΕ!!!! Ε.Ι.Μ.
Δημοσίευση σχολίου