Μικρά στιγμιότυπα
από τους μεγάλους αγώνες του Εφέσου Αγ. Μάρκου
με τους φιλο-παπικούς “Ορθοδόξους” στη
Φλωρεντία
[V. Laurent, Les
“Memoires” du Grand Ecclesiarquee de l’ Eglise de Constantinople
Sylveestre Syropoulos surle concile de
Florence (1438-439), Paris 1971, σ. 444-448]
Σύντομο
υπόμνημα:
Απόσπασμα
από τα «Απομνημονεύματα» του Συλβέστρου Συρόπουλου, Μ. Εκκλησιάρχου της Αγ.
Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως, που συμμετείχε στη Σύνοδο Φεράρας-Φλωρεντίας
(1438-1439).
Στους
διαλόγους, με κόκκινα γράμματα σημειώνονται τα λόγια
του Εφέσου Αγ. Μάρκου Ευγενικού και των ομογνωμόνων του, ενώ με μπλε των φιλοπαπικών “Ορθοδόξων” και εχθρών του Αγ. Μάρκου.
Σε
αγκύλες σύντομες γλωσσικές επεξηγήσεις μου.
§ Εφέσου
: ο Άγιος Μάρκος Ευγενικός
§ Ηρακλείας
Αντώνιος: ομόγνωμος του Εφέσου Αγ. Μάρκου, πιεσθείς όμως πολύ τελικά υπέκυψε
και υπέγραψε την ένωση
§ Μυτιλήνης
Δωρόθεος, Λακεδαιμονίας Μεθόδιος: φιλο-παπικοί
εχθροί του Αγ. Μάρκου
§ Νικαίας
Βησσαρίων, Ρωσίας Ισίδωρος:
φιλο-παπικοί, άσπονδοι εχθροί του Αγ. Μάρκου. Μετά τη σύνοδο παρέμειναν στην
Ιταλία και έγιναν καρδινάλιοι του πάπα
§ Καβάσιλας
: ο Άγ. Νικόλαος, επίσκοπος Θεσσαλονίκης
(13ος αι.)
§ Βέκκος:
Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, υποτάχθηκε στον πάπα υπογράφοντας την ένωση στη
Σύνοδο στη Λυών (1271). Θέλησε να επιβάλει την ένωση και καταδίωξε σκληρά τους
Ορθοδόξους. Σύμβολο του φιλοπαπισμού.
Για την ακρίβεια της
αντιγραφής
και τις επισημάνσεις στο
κείμενο
π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος
Εφημέριος Αγ. Νικολάου Πατρών
agotsopo@gmail.com,
τηλ. 6945-377621
Γράφει ο Σύλβεστρος Συρόπουλος στα «Απομνημονεύματά» του :
«Εν
ετέρα δε πάλιν ημέρα συνήλθομεν εις τον πατριάρχην κατά το έθος, και ο περί της
ενώσεως εκινήθη λόγος και επήνουν την ομόνοιαν και την ειρήνην απλώς οι
εφιέμενοι του λατινισμού [οι φιλοπαπικοί “Ορθόδοξοι”].
―
Είπεν ουν ο Ηρακλείας, ότι «καλόν αν ην, ει
παρείχετε ημίν την έκθεσιν ην εστείλατε
τοις Λατίνοις . άπαξ γαρ μόνον ηκούσαμεν αυτήν, έδει δε πλεονάκις ιδείν και σκέψασθε περί αυτής».
―
Και ευθύς έφη ο Νικαίας, ότι «αισχύνη έσται τούτο
υμετέρα το δόξαι ως ηκούσατε μεν, επελάσθε δε ταύτης. Ου γαρ δει υμάς
επιλανθάνεσθαι των λεγομένων και
ακουομένων ενθάδε». Και ούτως απερράπισε και παρεκρούσατο τον λόγον
του Ηρακλείας. Τοιαύτας διασκέψεις και μελέτας ηξίουν γίνεσθαι εις τας περί της
πίστεως εκθέσεις τε και συγκαταθέσεις.
―
Έτεροι δε τινές είπον «Ολίγη εστίν η μεταξύ ημών
και των Λατίνων διαφορά, και ει θελήσουσιν οι ημέτεροι, ευκόλως διορθωθήσεται».
―
Και αποκριναμένου του Εφέσου ότι «μεγάλη διαφορά εστίν»,
―
είπον αυτώ «Ουκ έστιν αίρεσις ουδέ δύνασαι
ειπείν αυτήν αίρεσιν . ουδέ γαρ τινές των προ σου ελλογίμων και
αγίων ανδρών εκάλεσαν αυτήν αίρεσιν».
―
Έφη ουν ο Εφέσου, ότι
«Αίρεσίς εστι
και ούτως είχον αυτήν και οι προ
ημών, πλήν ουκ ηθέλησαν θριαμβεύειν τους Λατίνους ως αιρετικούς, την επιστροφήν αυτών εκδεχόμενοι και την
φιλίαν πραγματευόμενοι . ει δε βούλεσθε, δείξω υμίν εγώ όπως είχον τούτους αιρετικούς».
―
Ευθύς ουν θυμού πλήρεις γίνονται ο τε Μυτιλήνης και ο Λακεδαιμονίας και
λέγουσι «και τις άνθρωπος ει σύ και λέγεις τους Λατίνους αιρετικούς;»
και ανέστησαν ενώπιον του πατριάρχου και εγγύτερον γενόμενοι του Εφέσου αδεώς ομού τε και αναιδώς
έβαλλον αυτόν λόγοις και σκώμμασι [κοροϊδίες, χλευασμούς]: «και έως πότε ανεξόμεθα σιωπώντες, τοιαύτα σου λέγοντος»,
έφασκον, και μονονούκ οδούσι και χερσί ώρμων διασπαράξαι αυτόν . και τέλος επέθηκαν: «ερούμεν ημείς τω πάπα όπως λέγεις αυτόν αιρετικόν, και ή αποδείξεις αυτό ή πείση καθώς ει άξιος»
και εξήλθον μετά τοιαύτης οχλήσεως.
Εξερχόμενος
δε και ο μέγας πρωτοσύγκελλος έτι ων πλησίον του πατριάρχου είπεν «εγώ οίδα, ως ει ποιήσοιμεν την ένωσιν,
μέχρις αν απέλθωμεν εις την Βενετίαν αναθεματίσουσιν ημάς .
ει δ’ ου ποιήσωμεν αυτήν, και ούτως αναθεματίσουσιν ημάς. Κάλλιον ουν εστίν ίνα
ποιήσωμεν αυτήν, και ούτως ίνα αναθεματίζωσιν ημάς». Ερωτηθείς δε παρά του πρωτεκδίκου, πάλιν
εκδηλότερον διεσάφησε τούτο, και ηπόρησαν οι ακούσαντες.
11.
Πάλιν μετά παραδρομήν ημερών δύο, συνελθόντων ημών εις τον πατριάρχην ως έθος,
λόγοι πολλοί περί της ενώσεως εκινήθησαν και παρεκίνουν και ηξίουν τον
Εφέσου χρήσασθαι οικονομία τινι και συγκαταβάσει [παρεκινούσαν και
απαιτούσαν από τον Άγ. Μάρκο να μην είναι αυστηρός, αλλά να επιδείξει πνεύμα
ανοχής και συγκαταβάσεως].
―
Ο δε [Εφέσου] έλεγεν «ουκ εγχωρεί συγκατάβασις εις
τα περί της πίστεως».
―
Μετά γούν τας πολλάς απαιτήσεις τας περί της συγκαταβάσεως και τας απολογίας
του Εφέσου και απαγορεύσεις, λεγόντων των την ένωσιν σπουδαζόντων, ότι «ολίγη εστίν η διαφορά και ολίγη τις συγκατάβασις ενώσει
ημάς, ει θελήσεις και αυτός χρήσασθαι ταύτη»,
―
είπεν ο Εφέσου «Παρόμοιον εστιν τούτο το ρηθέντι
παρά του επάρχου προς τον άγιον Θεόδωρον τον Γραπτόν . είπε γαρ
αυτώ, ότι “μίαν μόνον κοινωνήσατε και έτερον ουκ απαιτούμεν, πορεύεσθε δε όποι
φίλον υμίν” και ο άγιος έφη προς αυτόν “όμοιον τι λέγεις, ωσπερ αν ει τις αξιών
έτερον λέγει . ουδέν αιτούμαί σε αλλ’ η την σην άπαξ αποτεμείν κεφαλήν, και μετά
ταύτα πορεύου όπου θέλεις”[αυτό που μου
λέτε μοιάζει με την απαίτηση κάποιου που είπε στον άλλον: άφησε να σου κόψω μια
φορά το κεφάλι και μετά πήγαινε όπου θέλεις] . ου γαρ εστί
μικρόν εν τοις τοιούτοις και το δοκούν μικρόν [σε αυτά τα ζητήματα δεν
είναι μικρό και ασήμαντο, αυτό που εκ
πρώτης όψεως φαίνεται μικρό]».
Από
της ειρηνικής ουν δήθεν αιτήσεως και αξιώσεως ανεφύη φιλονεικία, και ο
Νικαίας αναίδην έσκωπτε τον Εφέσου . και μετά την πολλήν φιλονεικίαν
αναστάς
―
ο Νικαίας έφη «περισσόν ποιώ και φιλονεικώ μετά ανθρώπου δαιμονιαρίου [είναι περιττό να φιλονικώ με δαιμονισμένο - έτσι αποκάλεσε τον Άγ. Μάρκο!]
. αυτός γαρ ένι μαινόμενος [αυτός, ο
Άγ.Μάρκος, είναι φανατικός, μανιακός], και ου θέλω ίνα φιλονεικώ μετ’
αυτού»
και εξήλθε μετά θυμού.
―
Είπε δε και ο Εφέσου, ότι «σύ υπάρχεις κοπέλιν και εποίησας και ως κοπέλιν [εσύ είσαι υπηρέτης
και σαν υπηρέτης σε διατεταγμένη υπηρεσία ενεργείς]».
Και
επί τούτοις εξήλθομεν. Ο δε πατριάρχης ορών ταύτα, ουκ έσκωψεν ουδέ εκώλυσε την
όχλησιν, ούτε αυτήν ούτε την προ αυτής . εκάθητο δε μόνον ορών και μηδέν τι
φθεγγόμενος.
12.
Τη δ’ επιούση ήλθεν ο βασιλεύς εις τον πατριάρχην, και ορισμώ αυτού συνήλθομεν
πάντες. Εκινήθησαν ουν και αύθις οι περί της ενώσεως λόγοι και αντέλεγεν ο
Εφέσου, εφιλονείκουν δε αυτώ ο Ρωσίας, ο Νικαίας, ο μέγας πρωτοσύγκελλος, και ο
Αμηρούτζης, και ιταμώτατα διεμάχοντο .
ήρξατο δε ο Γεμιστός ειπείν τι και συνηγορήσαι τω Εφέσου και, σκώψαντος αυτόν αναιδώς του Αμηρούτζη
εσιώπησεν. Εθαύμασαν ουν πάντες πώς ουκ έσκωψε την αναίδειαν του Αμηρούτζη
ο βασιλεύς . ουδέ είπεν τι προς θεραπείαν του παντ’ αρίστου
Γεμιστού [άρχισε να λέει κάτι ο Γεμιστός υπέρ του Αγ. Μάρκου και ένας από τους
Βυζαντινούς άρχοντες τον εμπόδισε με αναίδεια και έτσι ο Γεμιστός σταμάτησε.
Όλοι απόρησαν πώς δεν επετίμησε τον Αμηρούτζη ο βασιλιάς και δεν
συμπαραστάσθηκε στο δεχθέντα την επίθεση Γεμιστό]
13.
Αρξαμένου δε και του Εφέσου αναγνώναι τι
των του Καβάσιλα περί του προτεθέντος ζητήματος, ευθύς [μόλις ο Άγ.
Μάρκος άρχισε να διαβάζει κάτι από τον Άγ. Νικόλαο Καβάσιλα σχετικό με το
ζήτημα που συζητούσαμε]
―
είπεν ο Ρωσίας
«εμείς δι΄ ένωσιν
και ειρήνην ήλθομεν ενταύθα ουχί δια σχίσμα και διάστασιν. Θέλομεν ουν ίνα
αναγινώσκωμεν και τους ενωτικούς, ού τους σχισματικούς και διϊστώντας. Ο ουν
Καβάσιλας σχισματικός εστί και ου θέλομεν αναγινώσκεσθαι»
[εμείς ήρθαμε εδώ για την ένωση και όχι
για να παραμείνει η διάσταση και το σχίσμα με τον πάπα. Θέλουμε λοιπόν να
διαβάζουμε και τους ενωτικούς συγγραφείς και όχι τους πατέρες που ήσαν εναντίον
των παπικών και δεν προχώρησαν σε ένωση αλλά παρέμειναν στο σχίσμα. Ο Καβάσιλας
είναι σχισματικός και δεν θέλουμε να ακούσουμε τι λέει]
―
Διεδέξατο τούτον ο Λακεδαιμονίας ειπών «και τι
έχομεν τον Καβάσιλαν; ημείς ουκ έχομεν
αυτόν άγιον . αρχιερεύς ην,
και έχομεν κακείνον ως ένα των νυν όντων αρχιερέων, ως τον Μονεμβασίας
τυχόν ή άλλον τινά, ουδέ ανάγκην έχομεν στέργειν τα εκείνου συγγράμματα»
[ο επίσκοπος Λακεδαιμονίας είπε: και σε τελική ανάλυση τι είναι ο Καβάσιλας;
Εμείς δεν τον αναγνωρίζουμε ως άγιο.
Ένας απλός αρχιερέας είναι, όπως ο Μονεμβασίας ή κάποιος άλλος. Δεν έχουμε
ανάγκη να συμμορφωθούμε σε όσα λέει
αυτός].
―
Τότε είπεν ο Εφέσου «Λοιπόν ας αναγινώσκομεν
τον Βέκκον». Και αγανακτήσας την ιταμότητα και το θράσος
αυτών και καταλαβών ότι πάντες σχεδόν προδεδομένοι και έτοιμοι εισι προς την
του λατινισμού συγκατάθεσιν, εσιώπησεν» …
26 σχόλια:
-«Ο δε π. Αναστάσιος ουκ ηβουλήθη συνιέναι» συνεχίζει τον διχαστικό απομονωμένο λόγο προς το συμφέρον των λανθασμένων απόψεών του.
Ας γράφει ότι θέλει, ελευθερία γνώμης υπάρχει, τόσο στην πολιτεία, στον χώρο τον εκκλησιαστικό υπάρχει ασυδοσία γνώμης. Κανένας δεν ελέγχει κανένα. Ζούμε σε ένα νέο σύγχρονο πύργο της Βαβέλ. Ζήτω! Η ελευθερία!!!
Συγχαίρω για την επιλογή της εικόνας. Είθε να επιστρέψουν με μετάνοια οι αιρετικοί.
Συγχαίρω για όσα μας παρουσίασε ο αγωνιστής κληρικός π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος. Ο οποίος τολμά να μας διδάσκει την Αλήθεια όταν άλλοι προσπαθούν να την παρερμηνεύσουν ή να την διαγράψουν από την εκκλησιαστική μας ιστορία.
Φαινοταν καθαρα τοτε πως οι ενωτικοι ''πειθηνιοι υπηκοοι'' θελαν την υποταγη στην πρεσβυτερα Ρωμη,ριχνοντας σταχτη στα ματια της ευσεβειας,τουτεστιν των Ορθοδοξων.Θελαν να τους καταστησουν οχι μονον ανεγκεφαλους , αλλα και υπεροπτες των εντολων ΤΟυ Θεου,βλασφημωντας τις Οικουμενικες Συνοδους,να τους καταστησουν λατινοφρωνες,δηλαδη προορισμενους να απωλεσθουν,ποιοι οι αγιοι μας ,αυτοι που κρατουν και φυλασσουν την Ορθοδοξια ως οι Αποστολοι εδιδαξαν,ως η Εκκλησια παρελαβεν.Ομως Η ευσεβεια εστω και ενας να ειναι δεν μειωνεται ουτε ελαττωνεται ουτε θα εκλειψει ,βρεθηκε ο Μαρκος ο Ευγενικος μη περιφρονωντας τιποτε απο οσα διδαχτηκε και εζησε και πιστεψε.Ποτε ελαμψε η Χαρις???? Δεν ελαμψε οταν κηρυχθηκε,ομολογηθηκε ,και μαρτυρηθηκε Ο Αληθινος Θεος ημων;
Ορθοδοξοτατος λογος!
Δοξα τω Θεω ! Η Ορθοδοξια Ζει!
ΑΓΙΕ ΜΑΡΚΕ ΕΥΓΕΝΙΚΕ ΠΡΕΣΒΕΥΕ ΥΠΕΡ ΗΜΩΝ!
ευχαριστούμε τον π.Αναστάσιο για τον κόπο του να μας παρουσιάσει στιγμιότυπα από τη ζωή του σήμερον εορταζομένου Αγίου. Διδάσκουν πάντα οι βίοι των αγίων, γι' αυτό και είναι περοσφιλές ανάγνωσμα.
Διερωτώμαι, ο πρώτος σχολιαστής που αντέδρασε μήπως δεν είναι ορθόδοξος!
Μην διερωτάσαι σε διαβεβαιώνω ότι έχω βαπτισθεί στην κολυμπήθρα της Αγίας Ορθοδοξίας και πορεύομαι με την ιερά εξομολόγηση και την Μετάληψη των Αχράντων Μυστηρίων σε Ορθόδοξο Ναό. Δεν μπορώ να συγκαταλέξω όμως τον εαυτό μου στους φανατικούς σκληροπυρηνικούς που φωνάζουν το Ορθοδοξία η Θάνατος. Έχω διαφορετική φιλοσοφία στα πλαίσια πάντα της Αγίας Εκκλησίας και της Ορθοδόξου θεολογίας.
Ποιο το όφελος από διαλόγου «τω καιρώ εκείνω» δεν ωφελούν σε τίποτα. Το συμφέρον της ορθοδοξίας είναι ο διάλογος σήμερα με τους ρωμαιοκαθολικούς με σκοπό να τα βρούμε. Πρέπει να υπάρξει κοινό πνεύμα. Υπάρχει ο κίνδυνος των ισλαμιστών. Όσο εμείς τρωγόμαστε μεταξύ μας αυτοί θα κυριαρχήσουν.
Δεν διάβασα το άρθρο αυτό διότι δεν με ενδιαφέρει. Αυτό που θέλω είναι η επανένωση της Εκκλησίας. αυτές οι θλιβερές προσπάθειες την εποχή εκείνη που έγιναν για την σωτηρία της Βασιλεύουσας είναι ξεπερασμένες. Σήμερα προέχει η σωτηρία της Εκκλησίας.
Να ψάξει ο καλός πατήρ Αναστάσιος να βρει αυτά που μας ενώνουν. Ώστε να γράψει το νέο κεφάλαιο και όχι να συνεχίζει σελίδες στο χθες.
Ο Άγιος Μάρκος Εφέσου ήταν φιλενωτικός. Τον διέγραψαν οι μεν και οι δε διότι επέβλεπαν σε πολιτικές και όχι εκκλησιαστικές σκοπιμότητες. Να αφήσουν οι παπάδες την πολιτική και να δουν την Θεολογία. Ευτυχώς που στην Εκκλησία της Ελλάδας υπάρχουν λίγοι, αλλά εκλεκτοί θεολόγοι δεσποτάδες που κάνουν καλή εργασία στο θέμα αυτό.
ΟΤΑΝ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ ΤΙ ΕΙΠΕ; ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΛΕΓΕ ΣΤΗΝ ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ. ΣΤΗΝ ΕΞΟΡΙΑ ΟΤΑΝ ΠΉΓΕ ΤΙ ΕΙΠΕ Π. ΑΝΑΣΤΑΣΙΕ;
Η Εκκλησία σταματά την θεολογική προσέγγιση με τους Ρωμαιοκαθολικούς στον Μάρκο των Ευγενικό. Επί τόσους αιώνες μετά δεν έγινε τίποτα; Σήμερα δεν υπάρχους γνώστες της Θεολογίας και της διαχρονικής θεολογικής εμπειρίας για να κάνουν διάλογο;
Υπάρχουν π. Αναστάσιε (και Σία) εσείς όμως είσθε στατικοί και όχι διαχρονικοί. Αν ακολουθούσαν την γραμμή σας ουδεμία πρόοδος στην Πατερική γραμματεία και Θεολογική γνώση δεν θα υπήρχε.
Έχω την πεποίθηση ως μέλος της Εκκλησίας ότι ο Άγιος Μάρκος σήμερα θα έπαιρνε μέρος στον διάλογο και θα βοηθούσε όπως και τότε για την επανένωση της Εκκλησίας.
Κληρικός της Ορθοδόξου Εκκλησίας της διασποράς
Συγχαρητηρια και παλι στο πατερα Αναστασιο.
Οι φιλοοικουμενιστες υπηρχαν , υπαρχουν και θα υπαρχουν. Ειναι ολα μεσα στο προγραμμα. Και οπως ελεγε εντελως μεταφορικα ενας γεροντας σε μια αλλη περιπτωση :
Το σκυλια ουρλιαζουν, αλλα το καραβανι θα προχωρα και θα συνεχιζει με ασφαλεια το δρομο του
Συναφώς με το θέμα θα ήθελα να παρακαλέσω τον συγγραφέα π.αναστάση να γράψει σχετικά με τους "τυμπανιαίους μοναχούς και αρχιερείς που είναι σε κρύπτη στο άγιο όρος.." που ακριβώς είναι σ΄αυτή την κατάσταση εξαιτίας που συλλειτούργησαν με παπικούς..τα εδιάβασα στην εφημερίδα "ελεύθερη ώρα" και παλιότερα στο βιβλίο "φιλήματα ιούδα" των παλιοημερολογιτών χριστιανών.
Σε αυτό τον χώρο από άλλους έχω διαβάσει διαφορετικά κείμενα όσο αφορά τον Σύλβεστρο Συρόπουλος.
Ποιός λέει την αλήθεια δεν μπορώ να γνωρίζω. Βλέπω σκοπιμότητες από τον εκάστοτε αρθρογράφο.
«Δεῦρο δὴ οὖν, ἁγιώτατε Πάτερ, ὑποδέξαι τὰ σὰ τέκνα μακρόθεν ἐξ ἀνατολῶν ἥκοντα, περίπτυξαι τοὺς ἐκ μακροῦ διεστῶτας του χρόνου, πρὸς τὰς σὰς καταφυγόντας ἀγκάλας· θεράπευσον τοὺς σκανδαλισθέντας, ἅπαν σκῶλον καὶ πρόσκομμα τῆς εἰρήνης κωλυτικόν ἐκ μέσου γενέσθαι κέλευσον· εἰπέ καὶ αὐτός τοῖς Ἀγγέλοις ὡς τοῦ Θεοῦ μιμητής, ὁδοποιήσατε τῷ λαῷ μου καὶ τοὺς λίθους ἐκ τῆς ὁδοῦ διαῥῥίψατε·
Αλλο ένα μικρό στιγμιότυπο από την προσφώνηση του Αγίου Μάρκου Ευγενικού πρός τον πάπα Ευγένιο Δ', κατά την σύνοδο Φερράρας - Φλωρεντίας.
Οι απαντήσεις του Αγίου Μάρκου δεν μας νοιάζουν σήμερα. Τότε έτσι έκρινε έτσι έκανε. Αν και πήρε μέρος στην Σύνοδο και συνομίλησε με τους «αιρετικούς» της Δύσεις. Οι σημερινοί ιεράρχες εκπρόσωποι των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών το ίδιο κάνουν. Αν δεν έκαναν το ίδιο η ένωση θα είχε γίνει και ο π. Αναστάσιος θα ήταν μέσα ή έξω από την Εκκλησία. Αλήθεια γιατί κατάντησε η Ορθοδοξία κάτι σαν τους προτεστάντες από πολλές αυτόνομες κρατικές Εκκλησίες. Ο Χριστός και το Σύμβολο της Πίστεως μας μιλούν για Μία Εκκλησία. Σήμερα γέμισε ο τόπος από Πατριάρχες, Αρχιεπισκόπους, Μητροπολίτες κλπ. Οι Παπικοί έχουν μία έδρα την Ρώμη εμείς δεν ξέρω πόσες. Τον άραφο Χιτώνα του Χριστού οι Ορθόδοξοι τον κάναμε χίλια κομμάτια σαν τους προτεστάντες. Με τα όσα γράφεις μας κολάζεις π. Αναστάσιε.
Οποιος εχει προσεξει φιλοοικουμενιστικα κειμενα θα εχει δει οτι διακατεχονται απο ασυναρτητη επιχειρηματογια και ελλειψη συγκροτημενης σκεψης. Βλεπει κανεις επιχειρηματα που ειναι να λυπαται κανεις εξ αιτιας του υφους, της ασυναρτησιας σκεψεων, και γενικα του χαμηλου επιπεδου.
Ειναι φανερο οτι επειδη το θεμα του οικουμενισμου απτεται του δογματος οι παρεκτροπες σε αυτο εχουν συνεπειες. Και για αυτο τα φιλοοικουμενιστικα γραπτα εχουν μεσα τους πλανη.
Και η σταση του αγιου Πορφυριου η οποια λεει πολλα.Ας παρακολουθησουμε με προσοχη το γεγονος.
Απο το 47:00 εως το 49:00
To video που εκ παραδρομης δεν σταλθηκε
Και η σταση του αγιου Πορφυριου η οποια λεει πολλα.Ας παρακολουθησουμε με προσοχη το γεγονος.
Απο το 47:00 εως το 49:00
https://www.youtube.com/watch?v=-5qshapd-Wc&feature=youtu.be
Δεν κομίζει γλαύκας εις Αθήνας ο π. Αναστάσιος. Είναι άλλο πράγμα ο εσωτερικός διάλογος και εντελώς διαφορετικός ο τρόπος και το ύφος όταν διαλέγεσαι...και σ' αυτό ο άγιος Μάρκος ανεδείχθη πρωτοπόρος. Το κείμενο κάποιου σχολιαστή που αναφέρεται στην προσφώνηση του αγίου Μάρκου προς τον πάπα είναι ενδεικτικό του ήθους και του σκοπού του αγίου. Είναι αντιδεοντολογικό και δεν βοηθάει ούτε στην κατανόηση των δεδομένων της εποχής, αλλά ούτε και στον σημερινό διάλογο η επιστράτευση του Συρόπουλου μόνο και η επιλεκτικότητα των ρήσεων του αγίου Μάρκου σε αντιπεράθεση με τους συνεπισκόπους του ( ο Συρόπουλος είναι απαλλαγμένος από κάποια ιδεολογική ομπρέλα;)...Το θέμα δεν είναι τί έγινε τότε αλλά πώς θα διεξαχθεί σήμερα ο διάλογος , στα σημερινά δεδομένα, απαλλαγμένος από το βάρος της ιστορίας , τις εκατέρωθεν εμμονές και ακρότητες και με αλληλοκατανόηση. Κανένας διάλογος δεν διεξάγεται με σταχυολόγηση χωρίων...έτσι ενεργούν οι αιρετικοί! Οι λιθοβολισμοί με συνθήματα δεν οδηγούν πουθενά.
Εξ άλλου ο διάλογος διεξάγεται από την Εκκλησία. Επ' ουδενί δεν μπορούμε να είμαστε καχύποπτοι ότι οι επίσκοποι και οι θεολόγοι που μετέχουν είναι εκ των προτέρων προδότες και μειοδότες στην πίστη.
Βυζάντιος
Η απάντηση-θέση του Βυζάντιου εκφράζει τουλάχιστον εμένα 100% . Τον ευχαριστώ για όσα έγραψε. Δεν είμαι προικισμένος να γράφω. Όμως έχει απόλυτο δίκιο. Δεν μπορεί να είναι το δίκιο μαζί μας και να απορρίπτουμε όλους τους άλλους.
Άνοιξε λίγο τους θεολογικούς σου ορίζοντες π. Αν. Γκοτσόπουλε. Οι στενόμυαλοι κάνουν κακό στην Εκκλησία.
Κριτική στον π. Αναστάσιο με την απίθανη φράση:
"Οι απαντήσεις του Αγίου Μάρκου δεν μας νοιάζουν σήμερα ... Με τα όσα γράφεις μας κολάζεις π. Αναστάσιε"!
Γι' αυτό έχουμε καταντήσει έτσι!
9.49
Ο λαος Του Θεου παντοτε ειχε σε μεγαλη υποληψη ολους τους αγιους που κρατουσαν την την Ορθοδοξη πιστη σταθερα και ακλονητα απο ολα αυτα τα ρευματα της αμαρτιας και της πλανης.
Η Ορθοδοξη πιστη τους αγγιζε ψυχες γιατι δεν ηταν επιφανειακη αλλα ειχε βαθος και διαμορφωνε συνειδησεις,κρατουσε τα ηθη και εθετε ως βαση το Ευαγγελιο ,τοτε.Και οχι μονον αυτο,διατηρουσε κ την πιστη των πατερων ψηλα !
Μιλαμε για μια βαθυτερη προσεγγιση της πιστεως ,σε σχεση με την καταπτωση του κοινωνικου βιου και την καμψη του φρονηματος της εκκλησιας , σε εποχες τυπολατρειας,εξαιτιας της κακοδοξιας και του αναισχυντου βιου ,που αυτα ειναι στην κυριολεξια κολασιμα μεγεθη στην εποχη μας κι οχι η αφηγηση ενος ιστορικου γεγονοτος που εδωσε τον θριαμβο κ παλι της Ορθοδοξιας!
Εχουμε μεγαλη αναγκη να ζουμε την Ορθοδοξια οχι ομως τυπολατρικα,αλλα ουσιαστικα!
Γι'αυτο μην αδικεις ιερεις που εργαζονται κ προσφερουν τις αληθειες της ορθ.πιστεως.
Ξεπερασμένα….
Υπάρχουν οι αρμόδιοι να μας ενημερώσουν. Αυτοί είναι όσοι αποτελούν την Ιεραρχία της Εκκλησία. Τα στρατιωτάκια-παπάδες να περιμένουν εντολές και να πειθαρχήσουν με υπακοή σε όσα οι Αρχιερείς θα πουν. Μην σπέρνεις την διχόνοια γιατί κάνεις κακό.
Γράψε όλη την αλήθεια και όχι όσα συμφέρουν το ανθενωτικό σου μένος. Είσαι γνωστός για την μονομέρειά σου. Έχασες και αυτούς που θα μπορούσαν να σε πιστέψουν και να επηρεασθούνε.
Αυτά έγιναν και ειπώθηκαν τότε στην Φλωρεντία. Σήμερα υπάρχει προσέγγιση ουσιαστική με την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία. Οι δεσποτάδες, παπάδες και θεολόγοι λένε ότι μας χωρίζουν κάτι μικροπράγματα δογματικά. Για μας είναι μικρά γράμματα αυτά. Τον ίδιο Χριστό πιστεύουμε έστω και με τις μικροδιαφορές. Ένα είμαστε.
Δημοσίευση σχολίου