Πέμπτη 28 Ιουλίου 2016

Είναι οι παπικοί αιρετικοί όπως οι χιλιστές; - Παναγιώτης Σ. Μαρτίνης

Αγαπητέ Τάσο,
Στον «Εκκλησιολόγο» του Σαββάτου, 16 Ιουλίου 2016, διάβασα ένα άρθρο με τίτλο «Όχι οι αιρετικοί Εκκλησία. Οι παπικοί είναι αιρετικοί» σ΄ αυτό ο αρθρογράφος, λόγιος κληρικός και πανεπιστημιακός, αναφέρεται, εν είδει κηρύγματος, γιατί οι ετερόδοξοι δεν είναι «Εκκλησία». και φτάνει στο σημείο να συγκρίνει τους Ρωμαιοκαθολικούς με τους Μάρτυρες του Ιεχωβά (χιλιαστές). Γράφει: "Όπως οι Χιλιαστές είναι αιρετικοί, γιατί δεν πιστεύουν στην Αγία Τριάδα, δεν πιστεύουν στην Παναγία μας και δεν κάνουν το Σταυρό τους, έτσι και οι παπικοί, οι Καθολικοί, που λέμε, είναι το ίδιο. Έχουν άλλη Αγία Τριάδα, πιστεύουν άλλη Παναγία και κάνουν διαφορετικά το Σταυρό τους."
Θα ήθελα να πληροφορηθώ από τον συγγραφέα σε ποια άλλη Τριάδα και σε ποια άλλη Παναγία πιστεύουν οι Ρωμαιοκαθολικοί! Ως θεολόγος γνωρίζω τις αποκλίσεις τους, όπως, φυσικά και γνωρίζω την πίστη τους στον Τριαδικό Θεό και στην Παναγία, και, μάλιστα, με μερικές υπερβολές.

Με τους Ρωμαιοκαθολικούς ήταν ενωμένη η Ορθόδοξη Εκκλησία όλους τους προ του «Σχίσματος» (1054) αιώνες, αν από τοπικές Συνόδους είχαν καταδικαστεί οι Εκκλησιολογικές τους διαφορές, (πρωτείο κ. ά), καθώς και δογματική τους (Filioque)
Είναι δυνατόν από λόγιο κληρικό, και μάλιστα επίσκοπο, να γίνονται τέτοιες συγκρίσεις;
Ας επιχειρηματολογεί ότι οι Ρωμαιοκαθολικοί δεν αποτελούν «Εκκλησία», ότι είναι «αιρετικοί» και όχι «σχισματικοί», αλλά να τους συγκρίνει με τους Χιλιαστές είναι υπερβολικό. Τέτοια σύγκριση δεν μπορεί να γίνει και με τις «προτεσταντικές ομολογίες»!
Είναι αλήθεια, ότι πουθενά δεν βρήκα και δεν διάβασα τέτοια σύγκριση και με τέτοια αθεολόγητα επιχειρήματα.
Ας σοβαρευτούμε και μη μας παρασύρει ο φανατισμός και η μισαλλοδοξία όταν θέλουμε να προσφέρουμε σοβαρή και ορθόδοξη κατήχηση στον πιστό λαό του Θεού.
Αλήθεια, στην παρακλητική ευχή «… και υπέρ της των πάντων ενώσεως…» σε ποιους αναφέρεται ο επίσκοπος, ακόμη και στους χιλιαστές;
Ευχαριστώ

Παναγιώτης Σ. Μαρτίνης

28 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το να τα πει αυτά κάποιος αγράμματος παπάς, για να προστατεύσει τους πιστούς του από τους ιεχωβάδες, άντε να το δεχθώ!!! Το να τα ΓΡΑΦΕΙ πανεπιστημιακός αυτά είναι κατάντια. Μα καλά αυτός ο σεβασμιότατος όταν περνούσε από την Θεολογική Σχολή τί του έμαθαν; Δεν είναι μόνο αθεολόγητα αυτά που γράφει αλλά και ανόητα. Κρίμα…

Ανώνυμος είπε...

Οι παπικοί είναι σχισματικοί αδελφοί μας. Υπάρχουν αποκλίσεις αλλά όχι αγεφύρωτο χάσμα. Τέτοια σύγκριση πρώτη φορά την διαβάζω. Τελικά και στα εκκλησιαστικά πάμε από το κακό στο χειρότερο.
Αυτό δεν είναι κατήχηση του κόσμου αλλά παραλήρημα φανατισμού.

Ανώνυμος είπε...

Ούτε ένας πρωτοετής φοιτητές δεν θα έκανε τέτοια σύγκριση. Βέβαια ποτέ και ένας μαθητές του εκκλησιαστικού λυκείου δεν θα μπορούσε να πει κάτι τέτοιο. Τι συμβαίνει βρε παιδιά; Τόσο φτώχυνε η εκκλησιαστική γνώση στην πατρίδα μας.

Ανώνυμος είπε...

Μπραβο στον κ.Μαρτίνη τον αρχοντα ΟΦΙΚΙΆΛΟ του Οικουμενικού μας θρόνου, της Αγίας Μητρός Εκκλησίας,που ευκαίρως ακαιρως με τις παρεμβάσεις του βάζει τα πράγματα στην θέση τους. Ευγε κ. Παναγιώτη, συνεχίστε με τον ίδιο ζήλο να ομολογείτε Χριστό Αναστάντα προς δόξαν Θεού.

Ανώνυμος είπε...

Άσκοπες οι παρεμβάσεις σας κ. Μαρτίνη οι σεβασμιότατοι ακούνε μόνο την γνώμη τους. Δεν μπορούν να αφουγκραστούν τον κόσμο πάσχουν από βαρηκοΐα. Γνωρίζουν τα πάντα και έχουν δίκιο στα πάντα. Άρα περιττά τα λόγια σας. Θα συνεχίσει να ζει στον δικό του κόσμο.

Ανώνυμος είπε...

Κάποιο τυπογραφικό λάθος θα έγινε. Δεν μπορεί πανεπιστημιακός και επίσκοπος να γράφει αυτά τα πράγματα. Δεν το πιστεύω. Που ακούστηκε άλλη αγία Τριάδα και άλλη Παναγία. Κύριε ελέησον. Μα και η σύγκριση των παπικών με τους Ιεχωβάδες είναι εξωφρενική. Επιμένω κάποιο λάθος έχει γίνει. Δεν μπορεί να πηγαίνει αντίθετα από τις απόψεις της Εκκλησίας της Ελλάδος. Εκτός και είναι ΓΟΧ οπότε έχει το ελεύθερο. Αυτού δεν γνωρίζουν ούτε τι λένε ούτε τι κηρύττουν.

Θαλασσινός είπε...

Οι Λατίνοι είναι αιρετικοί, όπως καί οι χιλιαστές, δέν διαφέρει το σκότος από το σκότος, ούτε οι Άγιοι Πατέρες διαχώρισαν τούς κακοδόξους από περισσότερο κακοδόξους και λιγότερο κακοδόξους.
Τά υπόλοιπα που αναφέρονται εδώ είναι στή σφαίρα της μεταπατερικής Θεολογίας.
Ο Βλάσφημος δέν πιστεύει ούτε σε Αγία Τριάδα ούτε στήν Παναγία Κε Παναγιώτη Μαρτίνη.
Χριστιανός είναι εκείνος πού πιστεύει ορθά σε όλα τα Άγια Δόγματα. Άγιος Ιωάννης Σιναιτης...

Ανώνυμος είπε...

Η άποψη της Εκκλησία σας κ. Μαρίνε ίσος να είναι ότι οι «Λατίνοι είναι αιρετικοί». Δεν μπορώ να εισέλθω στην Εκκλησία σας.
Η Εκκλησία στην οποία ανήκω –Εκκλησία της Ελλάδας- με την πρακτική της αποφαίνεται υπέρ άλλων απόψεων
Στην Εκκλησία μας η προσωπική μας άποψη δεν έχει σημασία. Δεν είμαστε προτεσταντική παραφυάδα στην οποία ο κάθε πάστορας διδάσκει ότι θέλει σε έωλα στηρίγματα.
Υπενθυμίζω στον πανεπιστημιακό σεβασμιώτατο ότι η Εκκλησία της οποίας είναι μέλος της ιεραρχίας της, φρονεί ως έγκυρο το βάπτισμα των Ρωμαιοκαθολικών. Δεν παραδέχεται καθόλου τα τελούμενα υπό των «μαρτύρων του ιεχωβά».
Ο σεβασμιότατατος πρέπει να κάνει υπακοή στην Εκκλησία και όχι στα πιστεύω του. Αν δεν του αρέσουν οι αποφάσεις της Εκκλησίας που τον εξέλεξαν Μητροπολίτη να αποκοπή και να αποτειχιστεί. Ή ας πάει με τους ΓΟΧ για να βρει παρέα.
Κατάντησαν την Ελληνικής -και όχι μόνο- Εκκλησία ξέφραγο αμπέλι παπάδες και λαϊκοί που λένε τις ατομικές τους δοξασίες. Η Ιεραρχία τους μεν κληρικούς να αποσχηματίσει τους δε λαϊκούς να αφορίσει. Αυτά θα έκαναν οι Άγιοι Πατέρες σε όσους δεν πειθαρχούσαν. Σήμερα η Ιεραρχία είναι σε ανυποληψία γιατί έβαλε αρκετό νερό στο κρασί της.
π. Νεόφυτος

Ανώνυμος είπε...

Θέλω ο μητροπολίτης που έγραψε αυτά να μας πει που τα στηρίζει; Υπάρχει απόφαση της Συνόδου;
Μάλλον κανένας δεν λαλεί και αυτός χορεύει.

Ανώνυμος είπε...

Ειναι πασιγνωστο, οτι οι Λατινοι πιστευουν σε αλλη Αγια Τριαδα και σε αλλη Παναγια.
Στην Αγια Τριαδα τους το Αγιον Πνευμα εκπορευεται και εκ του Υιου, επομενως διαφερει απο την Αγια Τριαδα των Ορθοδοξων.
Η Παναγια, στην οποια πιστευουν, εγεννηθη με ασπιλο συλληψη, αρα ειναι διαφορετικη απο την Παναγια των Ορθοδοξων.
Αυτα τα αυτονοητα πραγματα λεει ο Επισκοπος - Καθηγητης.

Ανώνυμος είπε...

Πλειάδα πανορθοδόξων συνόδων έχουν αποφανθεί κατηγορηματικά περί της αιρετικής υποστάσεως του παπισμού. Τα υπόλοιπα είναι "άλλα λόγια να αγαπιόμαστε"!

Ανώνυμος είπε...

Πότε οι πανορθόδοξες Σύνοδοι καταδίκασαν τον Πάπα και του στέρησαν την αρχιεροσύνη;
Γιατί τόσους αιώνες καμιά Πανορθόδοξη Σύνοδος δεν εξέλεξε νέο Πάπα ορθόδοξο;
Γιατί όλες οι Εκκλησίες προσφωνούν τον Πάπα ως Αρχιερέα Ρώμης και αδελφό.
Τα μπουρδολογίματα δεν με νοιάζουν. Βλέπω την πρακτική και όχι τα υπόλοιπα.
Αφού ο Μητροπολίτης λέει τα «αυτονόητα» να αποκοπεί από την Εκκλησιά που λέει αιρετικά και παράλογα. Του αρέσουν όμως οι δόξες και οι τιμές του εστεμμένου κρατικού υπαλλήλου της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Να σταματήσει το μνημόσυνο αν είναι τίμιος με τον εαυτό του σε όσους βλέπουν ως Εκκλησία τους Λατίνους και Αρχιερέα τον Πάπα.
Τα άλλα είναι λόγια του αέρα για εσωτερική κατανάλωση….
Συνέχιζε κ. Μαρτίνη να ξεσκεπάζεις τους υποκριτές.

Ανώνυμος είπε...

«Ζητοῦμεν», λοιπόν, μετά τοῦ ἱεροῦ πατρός μας Ἁγίου Μάρκου Ἐφέσου τοῦ Εὐγενικοῦ - «καὶ παρακαλοῦμεν ἐπανελθεῖν εἰς ἐκεῖνον τὸν καιρὸν καθ' ὃν, ἡνωμένοι ὄντες, τὸ αὐτὸ πάντες ἐλέγομεν καὶ οὐκ ἦν ἐν ἡμῖν σχίσμα».
Σχίσμα και όχι αίρεση έλεγε ο Άγιος Μάρκος.

Ανώνυμος είπε...

Προς 8:20 29/6: «Ου μόνον εισίν οι Λατίνοι σχισματικοί, αλλά και αιρετικοί. Και τούτο παρεσιώπησεν η Εκκλησία ημών, διά το, το γένος είναι εκείνων πολύ ισχυρότερον ημών. Ημείς δε ού δι’ άλλο τι εσχίσθημεν αυτών, ει μη ότι εισίν αιρετικοί. Διό ουδέ πρέπει όλως ενωθήναι αυτοίς, ει μη εκβάλωσι την προσθήκην από του συμβόλου και ομολογήσωσιν το σύμβολον καθώς και ημείς»
Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός

Ανώνυμος είπε...

http://www.impantokratoros.gr/BD7FE22A.el.aspx
Φυσικά και έχουν καταδικασθεί οι αιρετικοί παπικοί συνοδικώς.

Ανώνυμος είπε...

Ο άγιος Μάρκος είναι Πατέρας της Εκκλησίας. Οι απόψεις του είναι προσωπικές.
Πότε ι Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος καταδίκασε ως αιρετική την Εκκλησία της Ρώμης;
Το τι λένε κάποιοι επίσκοποι και κληρικοί του σήμερα και του χθες δεν έχει αξία. Εκφράζουν προσωπικές απόψεις.

Ανώνυμος είπε...

Αυτό το οποίο μπορώ ως πιστός να πω, είναι ότι δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση, μεταξύ παπικών και ιεχωβάδων.
Ήταν μια λεκτική υπερβολή του Σεβασμιότατου.
Με τους παπικούς υπάρχουν τεράστιες διαφορές, που θα μπορούσαν να φτάσουν την αίρεση.
Οι ιεχωβάδες είναι εκτός πάσης συγκρίσεως, διότι πολεμούν την Θεότητα του Χριστού μας, και την αγιότητα της Παναγίας μας.

Ανώνυμος είπε...

Οταν βλέπουμε εναν ανθρωπο να ασχημονή, δεν τον υβρίζουμε ουτε τον εξευτελίζουμε.
Του μιλάμε με ωραιο τρόπο, ελπίζοντας ότι θα διορθωθή.
Αυτό κάνει η Ορθόδοξη Εκκλησία με τους Λατίνους.
Δεν τους καταδικάζει συνοδικώς ως αιρετικούς, ούτε χειροτονεί Ορθόδοξο Πάπα Ρώμης, αλλά χρησιμοποιεί την Οικονομία, την ευγένεια και τον καλό τρόπο ελπίζοντας ότι θα διορθωθούν.

Ανώνυμος είπε...

Αξιότιμε κ. Μαρτίνη,
Σίγουρα η σύγκριση ήταν άτοπη, ίσως άλλο ήθελε να πει και αλλιώς το εξέφρασε,,,,,δεν ήμουν παρόν για να έχω ολοκληρωμένη άποψη, αλλά….
Γνωρίζοντας την θεολογία της Ορθοδόξου Εκκλησίας, και με βάση όσα οι Θεοφόροι Πατέρες εθέσπισαν, είσθε να θέση ως θεολόγος, με ένα «ναι» ή ένα «όχι» να απαντήσετε στο ερώτημα: Οι υπόλοιπες χριστιανικές «ομολογίες» αποτελούν Εκκλησία;
Με εκτίμηση να σας πω, σχετικά με την αίτηση της Εκκλησίας «υπερ της των πάντων ενώσεως…..» είναι καθαρά παραπλανητική και άκαιρη η σύγκριση που κάνετε, γιατί ως θεολόγος γνωρίζετε πολύ καλά τι εννοεί η Εκκλησία αλλά και τον τρόπο με τον οποίο η Εκκλησία εύχεται και προσεύχεται…., εκτός κι εάν με αυτό τον τρόπο ή την ερμηνεία της αιτήσεως που θέλετε να περάσετε, ασπάζεσθε πλανεμένες απόψεις οικουμενιστών «θεολόγων»!!!

Ανώνυμος είπε...

Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, γράφει ότι Ορθόδοξοι και Καθολικοί έχουν, για το Χριστό και για την Αγία Τριάδα, την ίδια Πίστη!
Το είπε δημόσια στη Σύνοδο της Φεράρας και είναι καταγεγραμένο: «Μέχρι τίνος οι του αυτού Χριστού και της αυτής Πίστεως βάλλομεν αλλήλους και κατατέμνομεν; Μέχρι τίνος οι της αυτής Τριάδος προσκυνηταί δάκνωμεν αλλήλους και κατεσθίωμεν;» (P. O. τ. 17, σ. 337).
Ας σταματήσουν τις ψευδολογίες όλοι οι σύγχρονοι αντάρτες των Εκκλησιαστικών Συνοδικών αποφάσεων. Οι οποίοι κινούν γη και ουρανό για να παραπλανήσουν ανθρώπους στις πλανεμένες απόψεις του.
Επιτέλους φτάνει η παραπληροφόρηση εξωεκκλησιαστικών ανθρώπων. Συνεχίστε να διαφωτίζεται τον λαό του Θεού κ. Μαρτίνη από τον φιλόξενο αυτό χώρο του ιστολόγου. Ελέγξτε για τις πλάνες τους Επισκόπους, Ιερείς, Θεολόγου και τους θεολογούντες μυστακοφόρους και κοτσοφορούσες.
Να προσέχουν όλοι αυτοί διότι εκτός από το ότι κολάζονται, κολάζουν και τους άλλους.

Ανώνυμος είπε...

Δεν είμαστε και μουζίκοι. Με τους καθολικούς υπάρχουν διαφορές. Με τους ιεχωβάδες καμία επαφή μας βλέπουν ως τον διάολο με το λιβάνι. Οι καθολικοί είναι χριστιανοί οι ιεχωβάδες δεν πιστεύουν στην θεότητα του χριστού ούτε στους αγίους ούτε στον σταυρό. Με τους καθολικούς είμαστε ξαδέλφια πρώτα. Όλα τα άλλα είναι φανατισμοί που στην εποχή μας δεν περνούν.

Ανώνυμος είπε...

Τι Λατινοπαπικοί , τι Χιλιαστές και οι δύο είναι αιρετικοί.

Ανώνυμος είπε...

Το ιστολόγιό σας είναι μια έπαλξη Ορθοδοξίας. Διαχρονικά ορισμένα άρθρα που δημοσιεύθηκαν εδώ άνοιξαν δρόμους σκέψεις σε πολλούς, όπως εμένα.
Δυστυχώς τα περισσότερα ιστολόγια του χώρου είναι μονοδιάστατα. Δεν δημοσιεύουν ούτε άλλες απόψεις, ούτε άλλα σχόλια.
Τελικά δύο τρία αξίζουν. Μέσα σε αυτά και το δικό σας.
Τα έγραψα διότι άλλα κομματικά μπλοκ σα ψέλνουν τον εξάψαλμο κάποιες φορές.
Αφήστε να γράφουν.
Είστε μια όαση πνευματική, στην ερημιά σκέψης εκκλησιαστικού και ορθοδόξου λόγου.
Περικλής Βασιλείου

Ανώνυμος είπε...

Από πότε τους είδε ως αιρετικούς τους Λατινοπαπικούς. Η Εκκλησία τους θεωρεί ως σχισματικούς χριστιανούς και τα μυστήρια τους τα έχει ως έγκυρα. Το μόνο επιτίμιο που τους έχει επιβάλει είναι την ακοινωνησία.
Το έγραψε και κάποιος άλλος όλοι εσείς καταντήσατε την Ορθόδοξη Εκκλησία με πνεύμα προτεσταντικό. Κάνω ότι γουστάρω δηλαδή. Λέει η Εκκλησία μας ότι είναι έγκυρο το βάπτισμα των Καθολικών Χριστιανών. Υπάρχουν όμως παπάδες γιατί όχι και δεσποτάδες που το αμφισβητούν και τους αναβαπτίζουν. Ένα ξέφραγο αμπέλι είναι η Εκκλησία μας. Ο καθένας κάνει ότι του αρέσει και το ερμηνεύει όπως θέλει. Στον ένα ναό από τον άλλο στην ίδια μητρόπολη υπάρχουν διαφορές. Αλλιώς τα κάνει ο ένας παπάς αλλιώς ο άλλος της ίδιας ενορίας. Το μόνο που μένει τώρα να λυθεί είναι οι Ρωμαιοκαθολικοί. Να αποβληθούν οι αιρετίζοντες μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία και μετά ας ψάξουμε για την διαφορά με τους Ρωμαιοκαθολικούς. Ας τα βρουν τα Ιεροσόλυμα με την Αντιόχεια που μας έχουν κάνει περίγελος του κόσμου. Ας τα βρουν ο Ναυπάκτου και ο Περγάμου που γελάνε στην Ρωσία. Ας τα βρουν οι δεκάδες Ορθόδοξοι Μητροπολίτες στην ίδια πόλη στο εξωτερικό. Έγινε η Ορθόδοξη Εκκλησία σαν του παλαιοημερολογίτες κάθε ναός και δεσπότης. Αυτή είναι η κατάντια μας. Μην πω και άλλα.
Ας τολμήσουν να απαντήσουν σε αυτά οι φωστήρες οι φωστήρες που παίζουν τον ρόλο τους αυτόκλητου σωτήρα της Ορθοδοξίας.

Ανώνυμος είπε...

Οι Λατινοι (=Λατινοπαπικοί) είναι αιρετικοί. Αγιος Νικόδημος Αγιορείτης Πηδάλιον - Εκδ.Ρηγόπουλου, 1991, σελ. 55 Σχόλια στο Κανόνα μζ΄Αγίων Ααποστόλων

Ανώνυμος είπε...

Φιλε Ανωνυμε 9 - 17, να διαβασης την προσφατη αποφαση της Πανορθοδοξου Συνοδου, σχετικα με τις σχεσεις με τους ετεροδοξους.
Εκει θα δης, οτι η Ορθοδοξη Εκκλησια θεωρει οτι οι Λατινοι φερουν το ονομα "Εκκλησια" ΜΟΝΟΝ για ιστορικους λογους, οχι οτι ειναι πραγματικη εκκλησια.
Επομενως και τα μυστηρια τους, δηλαδη κυριως το βαπτισμα, γινονται δεκτα κατ' οικονομιαν, αλλα οχι το Χρισμα. Γι' αυτο, οσοι παπικοι επιστρεφουν στην Ορθοδοξια, μονον Χριονται, εκτος εαν οι ιδιοι επιθυμουν να βαπτισθουν απο την αρχη.
Οσο για την Θεια Κοινωνια, υπαρχει αποφαση της Εκκλησιας της Ελλαδος, που απαγορευει απολυτως, την ληψη της λατινικης οστιας, απο Ορθοδοξους Χριστιανους.

Ανώνυμος είπε...

Είναι σχόλιο του Αγίου Νικοδήμου και όχι Οικουμενικής Συνόδου. Σεβαστό μεν μη αποδεκτό δε. Οι απόψεις των αγίων είναι προσωπικές και όχι για την Εκκλησία δεσμευτικές.

Φαίη είπε...

Ἡ Οικουμενική Σύνοδος ἐπί Μεγάλου Φωτίου 879-80 ἀποφάνθηκε γιά τό πρωτεῖο τοῦ Πάπα καί τήν αἵρεση τοῦ Filioque.

Οἱ Σύνοδοι της περιόδου 1341-1368, ειδικά εκείνη του 1351 με την παρουσία του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά. Καταδικάστηκε η αἵρεση του Βαρλαάµ καί του Ἀκινδύνου. Δηλαδή κατεδικάστηκε η σχολαστική θεολογία, πού ἰσχύει µέχρι σήµερα στόν «Ρωµαιοκαθολικισµό».

Ἡ Οικουμενική Σύνοδος το 1484. Ακύρωσε τήν ἑνωτική Σύνοδο της Φερράρας-Φλωρεντίας. Φράσεις που ειπώθηκαν: «ἐκ τῶν λατινικῶν αἱρέσεων» τα «αἴσχιστα καί ἀλλότρια δόγµατα τῶν Λατίνων».

Υπάρχουν και άλλες Σύνοδοι καθώς και Συνοδικές Αποφάσεις που καταδίκασαν τον παπισμό ως αίρεση.

ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ Ο ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ

«Αἳρεσις ἐστι καί οὓτως εἶχον αὐτήν καί οἱ πρό ἡμῶν», «οὐκοῦν ὡς αἱρετικούς αὐτούς [τούς Λατίνους] ἀπεστράφημεν καί διά τοῦτο αὐτῶν ἐχωρίσθημεν…… αἱρετικοί εἰσί ἂρα καί ὡς αἱρετικούς αὐτούς ἀπεκόψαμεν … πόθεν οὖν ἡμῖν ἀνεφάνησαν ἐξαίφνης ὂντες Ὀρθόδοξοι οἱ διά τοσούτων χρόνων καί ὑπό τοσούτων Πατέρων καί διδασκάλων κριθέντες αἱρετικοί; … φευκτέον αὐτούς, ὡς φεύγει τις ἀπό ὂφεως … τούς χριστοκάπηλους καί χριστεμπόρους» καί «ἡμεῖς δι’ οὐδέν ἂλλο ἀπεσχίσθημεν τῶν Λατίνων, ἀλλ’ ἢ ὃτι εἰσίν, οὐ μόνον σχισματικοί, ἀλλά καί αἱρετικοί».

Τυχαία μπήκα στο μπλογκ.
Τελικά κατάλαβα ότι .. μ' όποιον δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις.

ΤΟ ΝΟΥ ΣΑΣ.

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕΙ

http://www.impantokratoros.gr/F3634485.el.aspx