«Η λειτουργική λοιπόν αμφίεση και
μάλιστα των επισκόπων πρέπει να απαλλαγεί από το φόρτο της Βυζαντινής βασιλικής
μεγαλοπρέπειας και πολυτέλειας. Οι βαρειές και χρυσές στολές ας μένουν στις
ιματιοθήκες και τα κειμηλιαρχεία των Μονών και ας φορέσουμε σεμνά και ιεροπρεπή
άμφια, που δεν προκαλούν και δεν σκανδαλίζουν. […]
Δεν νομίζομε ότι σε κάθε
θεία Λειτουργία και στο χωριό ο επίσκοπος πρέπει να εμφανίζεται με μανδύα και
με μίτρα και με όλη την αυτοκρατορική αμφίεση, που προνομιακά φόρεσε ο
Πατριάρχης κι ύστερα επεξετάθηκε στον κάθε επίσκοπο και στην κάθε απομακρυσμένη
επαρχία.
Στο τέλος, ξεχάσαμε όλοι μας τι είμαστε και αντί για επίσκοποι ωνομασθήκαμε και γίναμε δεσπότες. Όλ’ αυτά μας απομακρύνουν από το λαό του Θεού κι από το έργο μας, που δεν είναι ηγεμονία, αλλά διακονία.[…]
Στο τέλος, ξεχάσαμε όλοι μας τι είμαστε και αντί για επίσκοποι ωνομασθήκαμε και γίναμε δεσπότες. Όλ’ αυτά μας απομακρύνουν από το λαό του Θεού κι από το έργο μας, που δεν είναι ηγεμονία, αλλά διακονία.[…]
Όχι μόνο πρέπει
να ξεσυνηθίσουμε, αλλά πρέπει και να ντρεπόμαστε να φοράμε πολλά χρυσά πάνω μας
όταν λειτουργούμε»
Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης
Διονύσιος Λ. Ψαριανός
1 σχόλιο:
''ου γαρ χρυσοχοείον ουδέ αργυροκοπείον η Εκκλησία΄΄ Ιωαν. Χρυσόστομος
Είναι δυνατόν ο κατάστικτος και κύπτων υπό το βάρος των πολυτίμων λίθων λειτουργός του Υψίστου ( Επίσκοπος-Αρχιμανδρίτης, Ιερεύς.. )
ΝΑ ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΊ ΤΟ ΠΝΕΎΜΑ ΕΚΕΊΝΟ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΤΗς ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ;
ή θα ακούει το '' ουκ οίδατε ποίου πνεύματος έστε..;''
'' ο Κύριος εις τον Μυστικόν Δείπνον δεν εχρησιμοποίησε χρυσοποικίλτους στολάς, λίθους ατιμήτους , πολυτελή διάκοσμον..
Οι πολυτιμότεροι λίθοι της Αποστολικής Εκκλησίας είναι :Η ΑΠΛΟΤΗΣ ΚΑΙ Η ΛΙΤΟΤΗΣ
Ο Κύριος εξέλεξε το πλαίσιον του κεκαλυμμένου μυστηρίου της ενανθρωπήσεώς Του: ΛΙΤΟΝ , ΑΠΛΟΥΝ , ΑΠΕΡΙΤΤΟΝ, εκ των ακροτόμων λίθων του σπηλαίου και των αχύρων του σταύλου.
....''Πάσα η δόξα της θυγατρός του βασιλέως έσωθεν'' λέγει το Πνεύμα του Θεού.
Ερμηνευτική Επιστασία επί της Θείας Λειτουργίας
Αειμνήστου Αρχιμ. Γερβασίου Παρασκευοπούλου
Δημοσίευση σχολίου