Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2018

ΣΥΝΟΔΙΚΑ ΠΑΡΕΠΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ … «ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ» - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ


ΣΥΝΟΔΙΚΑ  ΠΑΡΕΠΟΜΕΝΑ  ΤΟΥ  ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ … «ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ» *

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ  ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

         Δέκα μέρες -Παρασκευή,16.11.18- μετά τον τηλεοπτικό Βυζαντινό … «Εσπερινό» -Τρίτη,6.11.18- Πρωθυπουργού και Αρχιεπίσκοπου, και τη διθυραμβική ανακοίνωση από τον πρώτο της επιτευχθείσης «ιστορικής συμφωνίας» Πολιτείας και Εκκλησίας, συνήλθε σε Σύνοδο η Ιεραρχία της Εκκλησίας. Συσκέφτηκε επ’ αυτής «εν Χριστώ», και αποφάνθηκε ομοφώνως -περιλαμβανομένου και του Αρχιεπισκόπου- ότι, ιδιαίτερα κατά το μέρος που αφορά στο μισθολογικό «έξω- πέταγμα» του εφημεριακού κλήρου από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, αυτή δεν μπορεί να γίνει δεκτή. Διό υποβάλλει αίτημα στην Κυβέρνηση να δεχτεί να συσκεφθούν και να συναποφασίσουν για όλα από την αρχή! Η Κυβέρνηση, για τους λόγους που έσπευσε να ανακοινώσει ο Εκπρόσωπος αυτής -δέκα χιλιάδες θέσεις κενές, διαθέσιμες για διορισμούς- απάντησε: «Αυτή είναι η συμφωνία, και προχωρώ …».

      Ωστόσο, επειδή από τη μία πλευρά πολιτικό παιχνίδι γίνεται, και το πράγμα ήδη γύρισε, η πλευρά της Εκκλησίας να κρατήσει από τη «συμφωνία» και να αξιοποιήσει το καίριο και πάρα πολύ  σημαντικό «συν» αυτής! Ότι, ενσυνείδητα ή όχι, «Κύριος οίδε», ο Πρωθυπουργός της Κυβέρνησης «πρώτη φορά Αριστερά», δήλωσεurbi et orbiρητά, αυτό που περιλαμβάνεται στη «συμφωνία»  γραπτά-σημεία 1 και 2: «Το Ελληνικό Δημόσιο αναγνωρίζει ότι μέχρι το 1939 οπότε εκδόθηκε ο αναγκαστικός νόμος 1731/1939 απέκτησε εκκλησιαστική περιουσία έναντι ανταλλάγματος που υπολείπεται της αξίας της, και ότι, ανέλαβε τη μισθοδοσία του κλήρου, ως με ευρεία έννοια, αντάλλαγμα για την εκκλησιαστική περιουσία που απέκτησε»!
      Κατά τα άλλα μπορεί να προσέξει κανείς ότι, στην πολιτική πρακτική της κατ’ Ανατολάς ορθόδοξης Ελλάδας, συνήθως όλα τα προβλήματα αντιμετωπίζονται και «λύνονται» την τελευταία στιγμή, όπως -όπως- «έλα μωρέ θα τα βολέψουμε», και κάθε άλλο παρά μελετημένα και συστηματικά! Επί πλέον αν ληφθεί υπόψη ότι, από τη νεορθόδοξη, ή και την απλή ορθόδοξη θεολογική πλευρά, ιδιαίτερα οι όροι, «μελετημένα», και «συστηματικά» καταχωρίζονται στα αρνητικά και φευκτέα «προνόμια» ή «χαρίσματα» της κατά τη Δύση ατομοκεντρικής … «αίρεσης», ή … «παρασυναγωγής». Δε θα δυσκολευτεί να συναγάγει ότι και στον εκκλησιαστικό χώρο, δε θα μπορούσε να γίνει αλλιώς! Καίρια θέματα και βασικά ως αυτά της … «ιστορικής συμφωνίας, θα επιχειρείτο, και επιχειρήθηκε να επιλυθούν: Την έσχατη ώρα! «Εν κρυπτώ και παραβύστω»! Με αφανείς συνομιλητές-μεσολαβητές! Σε γραμμή, «ο γνωστός -του γνωστού- τον γνωστό»! Συν έναν ανδρωθέντα στη Γερμανία, πλην εν Ελλάδι Επίσκοπο, ως γνώστη των πραγμάτων και … ειδικό! Και τέλος συν την όση πολλή, αγαθή πρόθεση και προσδοκία εκ της λεγόμενης «καλής χημείας» Αρχιεπίσκοπου και Πρωθυπουργού! Πλην! Όλα αυτά σε γραμμή, κίνηση, και πράξη, αντίστροφη από την Κανονική των πραγμάτων Εκκλησιαστική τάξη!
       Αυτήν που οι ρίζες της ανάγονται στην Πρώτη Εκκλησία, η απαρχή και βάση της, στη λιτή του Αποστόλου Παύλου οδηγία: «Πάντα ευσχημόνως και κατά τάξιν γινέσθω», και στη μετάφραση των Πανεπιστημιακών Θεολόγων: «Όλα να γίνονται με ευπρέπεια και τάξη» -1Κορ.14,40. Σ’ αυτή την Αγιογραφική υποτύπωση και εντολή, τον «υπέρ Κανόνα -χάρακα- των Κανόνων της Εκκλησίας, και τη συνακόλουθη Αποστολική πράξη και πρακτική ότι, στα όρια της Εκκλησίας τα πάντα εν Συνόδω αποφασίζονται! Πράγμα έκτακτα σπουδαίο και απαρέγκλιτο, ως δείχνει το συμβάν εν Αντιοχεία. Όπου, ο Απ. Παύλος παρατηρώντας τον Απ. Πέτρο να  παρασπονδεί από ορισμένα αποφασισθέντα στην Αποστολική Σύνοδο, δε διστάζει να τον ελέγξει δημόσια: «Κατά πρόσωπον αυτώ αντέστην, ότι κατεγνωσμένος ην». Και στη μετάφραση. «Του αντιμίλησα κατά πρόσωπο, γιατί ήταν αξιοκατάκριτος» -Γαλ.2,11. Και, «ενώπιον πάντων», «μπροστά σε όλους», εξηγεί και συμπληρώνει πιο κάτω. 
      Και βέβαια, αυτή η θεμελιώδης αρχή, κίνηση και πράξη έγινε σεβαστή και ακολουθήθηκε απαρέγκλιτα στις Οικουμενικές Συνόδους, και ευρύτερα στην  εκκλησιαστική ζωή! Και είναι καλό να μη λησμονείται ούτε λεπτό ότι, αν φτάσαμε εκεί που έχουμε φτάσει νυν στην Εκκλησία, το πιο πολύ είναι γιατί αποφάσισε κι επέμεινε η πλευρά της η Δυτική, να κακοφορμίσει αυτή την Αποστολική και από κει Οικουμενική Συνοδική Κανονική τάξη και πράξη! Να παραβιάσει την προκύπτουσα ευκρινέστατα από το αμέσως ανωτέρω Αγιογραφικό χωρίο, Αποστολική, από τούτο Επισκοπική αρχή του “primus inter pares” -«πρώτος μεταξύ ίσων»- στη ζωή και λειτουργία της Εκκλησίας!
        Κατά ταύτα, ο Αρχιεπίσκοπος όφειλε να ακολουθήσει την Αγιογραφική, Αποστολική, και Οικουμενική οδηγία και εντολή: «Πάντα ευσχημόνως και κατά τάξιν γινέσθω», Να αρχίσει Διάλογο με την Κυβέρνηση, «εν τω φωτί της ημέρας» -«ευσχημόνως»- «με ευπρέπεια»! Απαρέγκλιτα ύστερα από Συνοδική Εξουσιοδότηση -«κατά- την εκκλησιαστική -τάξιν»- που θα όριζε πλαίσιο, πρόσωπα έχοντα έγκυρη και σφαιρική γνώση των θεμάτων, και, ικανά να διαφυλάξουν την ιερότητα της Εκκλησίας από πολιτικές παραμέτρους και περιπλοκές. Να υποβάλει το ενδεχόμενο προσχέδιο συμφωνίας για επεξεργασία με καλή θέληση, ευρύτητα αντιλήψεως κλπ. και έγκριση στην Ιεραρχία, και τελική έγκριση στην Κυβέρνηση! Η οποία ως έχουσα  κατά τη Συνταγματική τάξη την αποφασιστική δικαιοδοσία, της δώσει σάρκα και οστά μέσω της προβλεπόμενης Νομοθετικής διαδικασίας.
        Αν, ως έπρεπε, και ήταν χρέος, είχαν τηρηθεί αυτά, τα πράγματα δε θα είχαν περιέλθει στην τωρινή δυσάρεστη, ιδιαίτερα για τον εφημεριακό κλήρο, κατάσταση! Επί πλέον, και είναι πολύ σημαντικό και αυτό, δε θα είχε, ως μη όφειλε, δοθεί  αφορμή, να ανοίξουν «Κύριος οίδε» τι στόματα, και να εκτοξεύονται το πιο πολύ άδικες κατηγορίες, ασύστολες, σκαιές εναντίον του ιερού κλήρου, αυταπόδεικτα μειωτικές της θέσης και αποστολής του-«αυτοί οι … παπάδες, κι οι … Δεσποτάδες, και δεν ξέρω τι»! Συγκεκαλυμμένα, όμως, πλην όχι δυσδιάκριτα εναντίον της ίδιας της Εκκλησίας !
        Ευτυχώς, τάχυνε ο Θεός! «Η χάρις του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, και η αγάπη του Θεού και Πατρός, και η κοινωνία του Αγίου Πνεύματος», που «όλον συγκροτεί τον θεσμόν της Εκκλησίας»! Και, δεν παύει «να αναπληρώνει τα -ανθρώπινα- ελλείποντα», δίνει στην Ιεραρχία την ευκαιρία να αναπτύξει νέα αγαστή με την Κυβέρνηση συνεργασία! Με Πατερικό ρεαλισμό, ταπείνωση, σύνεση, σοφία, δόκιμη αγωνιστική διάθεση, υπομονή καρτερική, και επιμονή, για να βρεθεί λύση δίκαιη και ορθή! Η ευχή-προσευχή πολλή και θερμή, και ελπίδα όχι λίγη !
                               Με «την αγάπην την πρώτην, ην ουκ αφήκα ,,,»
Αθανάσιος Κοτταδάκης

·        Αναστάσιος15.11.18 - Ο Βυζαντινός … «Εσπερινός» της 6ης Νοεμβρίου

28 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Όσο περνούν οι ημέρες όλο και περισσότερο έχω την εσωτερική πεποίθηση ότι ο Αρχιεπίσκοπος με το σχέδιο της Συμφωνίας αυτής με την Κυβέρνηση έχει δίκιο. Οι αντιδράσεις των Αρχιερέων στην Ιεραρχία ήταν προχειρολογίες αντιπολιτευτικές. Θα πρέπει να μάθουν οι δεσποτάδες ότι είναι πτυχιούχοι θεολογίας με το 6 και κάτι οι περισσότεροι. Ας αφήσουν τους ειδικούς να αποφανθούν. Να συγκροτηθεί μια επιτροπή από Αρχιερείς νομικούς και οικονομολόγους και να δουν τι θα γίνει. Ο Ιερώνυμο χθες είπε ότι θα «μιλήσει τελευταίος» οι άλλοι μητροπολίτες έχουν λόγο επί κάθε θέματος. Φτάνει ποια η ανευθυνότητά τους.

Ανώνυμος είπε...

Σε αυτές τις περιπτώσεις κριτής είναι ο χρόνος. Τότε ο εφημεριακός κλήρος μετρώντας τις πληγές ή τα κέρδη θα δει ποιος είχε δίκιο.

Ερωτήσεις:
Επί Βυζαντίου ο κλήρος πληρωνότανε από το κρατικό κορβανά;
Στην Ρωσία ο Πούτιν πληρώνει τους ιερείς;
Στην Αφρική οι ιερείς των ιεραποστολικών κλιμακίων (ιθαγενείς) παίρνουν χρήματα από το κράτος;

Ο Θεός να φωτίζει την ηγεσία και τον λαό.

Ανώνυμος είπε...

Όχι πάλι άρθρα του Κοτταδάκη!!!!
Κόψτε επιτέλους τον Κοτταδάκη μέχρι να αλλάξει τις εσφαλμένες απόψεις για τον παπισμό και τον οικουμενισμό!!! Έλεος πια!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Προχειρολογίες είναι οι δικές σου μπουρδολογίες ανώνυμε - 11:24 π.μ.!!
Με κάθε σοβαρότητα και κάθε απόδειξη έχουν μιλήσει ντοκουμενταρισμένα αρκετοί μητροπολίτες, με πρώτο τον αξεπέραστο στα νομικά και σε πολλά εκκλησιαστικά Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ.

Μπροστά στον λόγο του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ, τα δικά σου σχόλια και των ομοιδεατών σου είναι σαλιαρίσματα νηπίου.

Αντύπας

Ανώνυμος είπε...

Ο γνωστός δικηγόρος κ. Ματζουράνης είπε: ‘’Από το 1844 έως 1945 οι κληρικοί πληρωνόντουσαν από τα έσοδα εκκλησίας. Εν συνεχεία ανέλαβε το κράτος τη μισθοδοσία 6.000 κληρικών’’
Που 6.000 και που 10.000 και πλέον. Να επανέλθει στο προ του 1945 καθεστώς και να σταματήσουν την καραμέλα της περιουσίας που δώρισαν στο Κράτος. Ο Χριστός μας είναι εναντία στους μισθωτούς ‘’ο δε μισθωτός φεύγει, ότι μισθωτός εστι, και ου μέλει αυτό περί των προβάτων’’. Γιαυτό έφτασε σήμερα να αλωνίζουν στην Εκκλησία οι αιρετικοί και οι βοσκοί-κληρικοί να μην κουνούν το δάκτυλό τους αφού ‘’βρέξει χιονίσει ο μισθός θα έλθει’’.

π. Geras Imos είπε...

Επί Βυζαντίου, σε Ρωσία και Αφρική υπάρχουν - υπήρχαν τέτοια αρπακτικά όπως τα δικά μας μπουμπούκια στη Πολιτική σκηνή; να παραχωρεί η Εκκλησία οικόπεδα για πρόσφυγες της Μ. Ασίας, για αγρότες και άπορους και να χτίζονται μεζονέτες απο δεξιούς και αριστερούς; Ρητορικά ερωτήματα... Να δώσει το κράτος πίσω τα κλεμμένα ...

Ανώνυμος είπε...

Τον έκαψε η αρκετή δημοσιότητα και το όλο επίσημο αυτού του Βυζαντινού Εσπερινού. Είναι σαν να μην έγινε.

Ανώνυμος είπε...

Μετά την Σύσσωμη αντίδραση της Πλειοψηφίας της Ιεραρχίας,
η Κυβέρνηση άρχισε να τα μαζεύει.... ,
ενώ για τον Ιερώνυμο άρχισε η αντίστροφη μέτρηση...
Περιφρόνησε το Συνοδικό σύστημα της Ιεραρχίας , συζητούσε και συμφώνησε με την Κυβέρνηση , χωρίς τη γνώμη της Ιεραρχίας αλλά και αυτής ακόμη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου !!!

Ανώνυμος είπε...

Φωνές ως αυτή του κ. Κοτταδάκη πρέπει να γράφουν και να φωτίζουν με την γνώση τους την Θεολογική όλους εμάς.
Κάθε φορά που διαβάζω άρθρο του κ. Κοτταδάκη μαθητεύω.
Αγαπητέ 12.17 είναι λανθασμένες οι απόψεις σου. Ο κ. Κοτταδάκης δεν είναι τίποτα από αυτά που του προσάπτεις. Έχει ακραιφνείς Ορθοδόξους Πατερικές απόψεις.
π. Νεόφυτος

Ανώνυμος είπε...

Είναι από τις λίγες φορές που οι απόψεις του κ. Κοτταδάκη είναι σωστές, λογικές και δεν σκανδαλίζουν.

Ανώνυμος είπε...

Καλύτερα απο τον Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ δεν τα είπε ΚΑΝΕΙΣ.
Την πιο σωστή τοποθέτηση απο ΟΛΟΥΣ είχε ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ που ήταν ΙΣΟΠΕΔΩΤΙΚΟΣ για την συμφωνία.

Ανώνυμος είπε...

Όταν θα προσφύγουν στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια οι θρησκευτικοί Λειτουργοί άλλων δογμάτων και θρησκειών για να παίρνουν μισθό από το Δημόσιο τότε θα χάσουν και αυτά που παίρνουν σήμερα οι κληρικοί της ορθοδόξου εκκλησίας. Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έχει μυαλό και βλέπει στο μέλλον οι αρκούμενοι στα όσα απολαμβάνουν σήμερα δεν έχουν όραμα για την Εκκλησία και τους λειτουργούς της.

Ανώνυμος είπε...

Που τα είδες τα κλεμμένα π. Γεράσιμε. Καλά έκανε το κράτος και έδωσε σε ρακένδυτους ανθρώπους κτήματα για να ζήσουν. Από μόνη της η εκκλησία έπρεπε να τα προσφέρει. Σέβομαι το ράσο και δεν γράφω περισσότερα. Ψάξτε σας παρακαλώ να μάθετε πόσα οικόπεδα πήγαν σε ημέτερους από την περιουσία των ναών και των μοναστηριών. Το κράτος κλέβει… αν για σας πρέπει το ίδιο να κάνουν και οι άνθρωποι της εκκλησίας… τέτοια εκκλησία δεν την θέλω. Θέλω αγνούς κληρικούς που βιώνουν το Ευαγγέλιο.

Ανώνυμος είπε...

Για τους χιλιαδες ανέργους θεολόγους η Εκκλησία έχει κάνει τιποτα;;;;;σιγή ιχθύος...

π. Geras Imos είπε...

Πόσα πήγαν σε άπορους και αγρότες και πόσα σε πλούσιους; Όλη η Βουλιαγμένη, η παραλιακή κτλ είχε παραχωρηθεί για απόρους. Τα πήραν άποροι; Να επιστρέψουν στην Εκκλησία ο,τι της ανήκει και να πάνε στην ευχή της Παναγίας. Οι άνθρωποι της Εκκλησίας αν ήταν να κλέψουν θα διεκδικούσαν τα καταπατημένα οικόπεδα των μοναστηριων. Αλλά η Εκκλησία σέβεται ακόμα και τους καταπατητές. Δεν απαλλοτριώνει όπως ο Αλέξης...

Ανώνυμος είπε...

Πιστεύει δηλαδή ο κ. Κοτταδάκης ότι ο παπισμός είναι αίρεση και ο οικουμενισμός παναίρεση;
Πιστεύει ο κ. Κοτταδάκης ότι οι οικουμενιστές πατριάρχες και αρχιεπίσκοποι και επίσκοποι είναι προδότες της Πίστεως;

Τα πιστεύει αυτά π. Νεόφυτε 3:56 μ.μ.; Μπορείς να μου δείξεις άρθρα του που να τα παραδέχεται όλα αυτά;

Ανώνυμος είπε...

Ο Παπισμός είναι σχίσμα κ. 10.14 μ.μ..
Δεν υπάρχουν οικουμενιστές πατριάρχες και αρχιεπίσκοποι και οι επίσκοποι δεν είναι προδότες της Πίστεως.
π. Νεόφυτος

Ανώνυμος είπε...

10.14 σου λάλησε… τι είναι αυτά που γράφεις; Ντροπή σου.

π. Geras Imos είπε...

Ο Παπισμός είναι αίρεση, το ξέρουν και οι πέτρες ... Να σεβόμαστε το ράσο μας και την ιερωσυνη μας και να τιμούμε την Παράδοση της Εκκλησίας.

Ανώνυμος είπε...

Ντροπή σε σένα ανώνυμε 12:26 π.μ. που σε πείραξαν τα αυτονόητα!
Ντροπή και Αίσχος μαζί!

Εκτός και αν έχεις πιεί μεγάλη ποσότητα αλκοόλ και βλέπεις τα αυτονόητα ως κάτι παράξενο!...

Ορθόδοξος Αντιοικουμενιστής

Ανώνυμος είπε...

π. Νεόφυτε οι ακραιφνείς Ορθοδόξους Πατερικές απόψεις λένε ότι ο παπισμός είναι αίρεση και όχι σχίσμα!

Ορθόδοξος Αντιοικουμενιστής

Ματθαίος είπε...

Ο π. Γεράσιμος αυτός είναι που μας παραδίδει για τον παπισμό τις ακραιφνείς Ορθοδόξες Πατερικές απόψεις. Φαίνεται ότι είναι από τους καλύτερους κληρικούς της Πάτρας.

Ανώνυμος είπε...

Δεν υπάρχουν οικουμενιστές πατριάρχες, αρχιεπίσκοποι και οι επίσκοποι;; Πλάκα μας κάνετε;;;

Ανώνυμος είπε...

Οι Πατερικές απόψεις (11.30) είναι απόψεις. Η Εκκλησία της Ελλάδας Συνοδικά ουδέποτε έχει χαρακτηρίσει ή καταδικάσει την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία ως αιρετική.
Αφού η Εκκλησία η Ορθόδοξη δέχεται την ιεροσύνη των Ρωμαιοκαθολικών και έχει ως έγκυρα τα μυστήρια της δεν είναι σχισματική. Επί του θέματος έχουν μιλήσει πολλοί δεν με ενδιαφέρουν τι λένε. Εμένα με ενδιαφέρει η ΑΠΟΦΑΣΗ της Εκκλησίας της Ελλάδος εις την οποία ανήκω.
π. Νεόφυτος

Ανώνυμος είπε...

Την Εκκλησία της Ελλάδος δεν εκπροσωπούν οι Συνοδικοί του παρόντος καιρού, π. Νεόφυτε. Οι Συνοδικοί μπορεί να έχουν και εσφαλμένες απόψεις κάποτε που δεν τις αποδέχεται η Εκκλησία. Η Εκκλησία έχει ήδη αποφασίσει ότι ο Παπισμός είναι αίρεση.

Ανατόλιος

Ανώνυμος είπε...

Αμφιβάλλω αν ο π. Νεόφυτος είναι κληρικός. Είναι δυνατόν κληρικός να υποστηρίζει ότι ο παπισμός δεν είναι αίρεση και είναι σχίσμα;

Ανώνυμος είπε...

Η Εκκλησία πάντα ακολουθεί τις Πατερικές απόψεις. Αν κάποιοι κληρικοί δεν τις ακολουθούν και τις ποδοπατούν, τότε είναι άξιοι καταδίκης. Κατάλαβες π. Νεόφυτε;

Ανώνυμος είπε...

Μπορείτε να μάς δείξετε πάτερ Νεόφυτε, την Απόφαση της Εκκλησίας της Ελλάδος, με την οποία δέχεται την ιεροσύνη των Ρωμαιοκαθολικών και έχει ως έγκυρα τα μυστήρια τους ?