Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2019

Το εγώ μας τρώει. - Μητροπολίτης Χαλκίδος Νικόλαος (Σελέντης)


Το εγώ μας τρώει. 
Το ΕΓΩ! με κεφαλαία γράμματα. 
Αυτό που κλείνει τον Παράδεισο, ενώ μπαίνουν μέσα οι αμαρτωλοί και αι πόρναι.
 Αυτό το ε γ ώ είναι ο κακός δαίμων.
 Κύριε, βγάλε αυτό το δαιμόνιο. Αμήν.

Μητροπολίτης Χαλκίδος Νικόλαος (Σελέντης)

36 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ενθυμούμαι το αγγελτήριο της κηδείας του μακαριστού Νικολάου,εξω από τον Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών. Τώρα,αφού τον διέσυραν και τον οδήγησαν στον θάνατο,ανακάλυψαν τη σοφία του, το ήθος του , την αγιότητά του και τον τιμούν ακόμη και με προτομές Ύστερα από μερικά χρόνια μπορεί και να τον αγιοκατατάξουν, Γιατί τόση υποκρισία;...

Αναστάσιος είπε...

Ὁ μητροπολίτης Χαλκίδος κυρός Νικόλαος Σελέντης αγαπητέ υπήρξε μια από τις αγιασμένες μορφές της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Πράγματι «τον οδήγησαν στον θάνατο» τινές εκ της ονομαζόμενης -εξ ιδίων ως «Πρεσβυτέρας Ιεραρχίας»- του 1974. Είχε την ευλογία να εκλεγεί αρχιερέας από την σύνοδο του Μεγάλου αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερωνύμου Α΄ Κοτσώνη το 1967, και να παυθεί με Συντακτική Πράξη από τους δικτάτορες το 1974 τη προτροπή του Αρχιεπισκόπου Σεραφεί Τίκκα, με πραγματική αιτία την μη συμπόρευση με το πνεύμα τους και τις τακτικές τους. Μέρες οδυνηρές για την Εκκλησία.
Ένα χρόνο μετά την παύση του κοιμήθηκε εν Κυρίω από διόγκωση ήπατος σε ηλικία 43 ετών (κατά το κοινώς λεγόμενο, του έπρηξαν το συκώτι). Ο Λαός της Χαλκίδας τον τίμησε με την πάνδημη παρουσία του στην κηδεία του. Παρά το τεράστιο λαϊκό έρεισμα που είχε, ποτέ δεν διεκδίκησε το δίκιο του. Ακτήμων, φιλακόλουθος, αφιερωμένος στον λαό και στον Θεό, έμοιαζε με τους αληθινούς Πατέρες των αρχαίων χρόνων. Το αν θα γίνει η αγιοκατάταξή του είναι στα Χέρια του Θεού. Προσωπικά το πιστεύω.
Περί της υποκρισίας που αναφέρεις, οι διώκτες του δεν νομίζω να ζήτησαν συγνώμη, τουλάχιστον δημόσια δεν τον τίμησαν όσο ζούσαν, άρα δεν βλέπω υποκρισία. Κριτής όλων μας είναι ο Θεός.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας .Και για τον Μακαριστό Νικόλαο και για τον Αρχιεπισκοπο Ιερώνυμο Α. Η υποκρισία πηγαίνει στη γενικότερη φιλοσοφία της Εκκλησίας, που με μετα θάνατον τιμές και αγιοκατατάξεις συγκαλύπτει εγκλήματα( Αγιος Νεκτάριος-Πατριαρχική διαγώμη Πατριαρχείου Αλεξανδρειας 27 χρόνια μετά την αγιοκατάταξή του. ,Αγιος Ιωάννης Χρυσόστομος κ.α.) Αν η Εκκλησία θελει να είναι συνεπής ,ας αποκηρύξει τις πράξεις αυτών των ανθρώπων που με την υποστήριξη εξωεκκλησιαστικών κεντρων βρέθηκαν στο πηδάλιο της

Ανώνυμος είπε...

Δέχθηκε και κατέλαβε αντικανονικώς κενωθείσα Ι. Μητρόπολη, μετά την απομάκρυνση, με την μέθοδο της ηλικίας, του κανονικού, οικείου Μητροπολίτου Χαλκίδος Γρηγορίου Πλειαθού. Γιατί;... Δέχθηκε να "εκλεγεί" ως Χαλκίδος από την προδήλως αντικανονική "Αριστίνδην" (ψευτο-) Σύνοδο των Κοτσώνη - Καλαμποκιά ("υπουργού" Παιδείας της χούντας) που είχε συσταθεί από το παπαδοπουλικό καθεστώς. Γιατί;... Σιώπησε για τις διώξεις που υπέστησαν μη αρεστοί στη χούντα Παπαδόπουλου αρχιερείς (και βγήκε στην αντεπίθεση όταν ήρθε η σειρά η δική του και των δικών του να δούν "κόκκινη κάρτα" από την δεύτερη χούντα, εκείνη του Ιωαννίδη)...Γιατί:... Ο Θεός να δώση να μην ξαναζήσει η Εκκλησία μας τέτοιες θλιβερές καταστάσεις. ΒΟΙΩΤΟΣ

Αναστάσιος είπε...

Προς: 15 Φεβρουαρίου 2019 - 12:14 π.μ.

Θα σας συνιστούσα αγαπητέ Βοιωτέ να διαβάστε το βιβλίο του μακαριστού Μεγάλου Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερωνύμου Α΄ Κοτσώνη με τίτλο «Το δράμα ενός Αρχιεπισκόπου» εκεί θα σας δοθούν οι απαντήσεις δια το «Παπαδοπουλικό καθεστώς» και τους χειρισμούς του Αρχιεπισκόπου.
Περί της «Αριστίνδην» Συνόδου του 1967 και άλλων προγενεστέρων ιδίων Συνόδων έχουν γραφεί πολλά από πολλούς. Ρίξτε μια ματιά θα σας κάνουν καλό.
Όσο για την αναφορά σας στον μαρτυρικό όσιο Μητροπολίτη Χαλκίδος Νικόλαο Σελέντη σας παρακαλώ διαβάστε για το πώς συμπεριφέρθηκε ο ίδιος στον προκάτοχό του. Ακόμα καλό θα ήταν να αναγνωσθούν και τα άρθρα του αειμνήστου αγωνιστή Αρχιμανδρίτη Χριστοφόρου Καλύβα περί Νικολάου Σελέντη.
Συμφωνώ ο Θεός να μην δώσει να ζήσει η Ελλαδική Εκκλησία τις θλιβερές μέρες των Σεραφείμ-Ιωαννίδη που ενώ οι Τούρκοι εισέβαλαν στην Κύπρο αυτοί με τις Χουντικές Συντακτικές Πράξεις αντικανονικά και παράνομα έπαυσαν των Μητροπόλεων τους Αρχιερείς πρώην συλλειτουργούς του με αδαμάντινο χαρακτήρα τους οποίους ο ίδιος ως αντιπρόεδρος της Αριστίνδην Συνόδου είχε εκλέξει.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Αναστάσιε, σας υπενθυμίζω ότι:

α) Από τους 29 επί αρχιεπισκοπείας (1967-1974) του μακαριστού Αρχιεπισκόπου πρώην Αθηνών κυρού Ιερωνύμου επαρχιούχους Μητροπολίτες οι 19 (μεταξύ των οποίων και μακαριστός Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης) "κανονικοποιήθηκαν" από τον Σεραφείμ και συνέχισαν απρόσκοπτα την επισκοπική θητεία τους μέχρι την τελευτή τους. Οι λόγοι για τους οποίους οι λοιποί 10 (μεταξύ των οποίων και μακαριστός Χαλκίδος κυρός Νικόλαος Σελέντης) επαύθησαν αναφέρονται διεξοδικά σε προσφάτως κυκλοφορήσασα μελέτη την οποία παρουσιάσατε στο ιστολόγιό σας.

β) Επί αρχιεπισκοπείας Ιερωνύμου Κοτσώνη επαύθησαν ένας εν ενεργεία Αρχιεπίσκοπος (ο τότε Αθηνών και ήρωας του μακεδονικού αγώνα Χρυσόστομος Χατζησταύρου), ένας πρώην Αρχιεπίσκοπος (ο πρώην Αθηνών και τότε Αττικής Ιάκωβος Βαβανάτσος) και άλλοι 14 επαρχιούχοι Μητροπολίτες, το σύνολον δηλ. 15 εν ενεργεία αρχιερείς οι οποίοι διώχθηκαν - και εν τέλει με εξοστρακίσθηκαν με τις προδήλως αντικανονικές διατάξεις περί ορίου ηλικίας (!), περί της "έξωθεν καλής μαρτυρίας", περί "χρόνου υπηρεσίας" (!!), κλπ. Και όλα αυτά την περίοδο που το τιμόνι της διοικούσας Εκκλησίας ευρίσκετο Αρχιεπίσκοπος - καθηγητής του Κανονικού Δικαίου...

γ) Διάβασα και ξαναδιάβασα το "Δράμα του Αρχιεπισκόπου" αλλά δεν είδα πουθενά τη λέξη "συγγνώμη" για τις αντικανονικές διώξεις και εκτοπίσεις των 16 αρχιερέων που πραγματοποιήθηκαν υπό την προεδρία του στην "Αριστίνδην" (την οποία εν αγνοία της Ιεραρχίας (!!!) είχε συγκροτήσει ο "υπουργός" Παιδείας του καθεστώτος Καλαμποκιάς.

Ως προς το πρόσωπο του μακαριστού Χαλκίδος κυρού Νικολάου Σελέντη, ναι, θα συμφωνήσω μαζί σας ότι ήταν ένας άγιος κληρικός που αδικήθηκε γιατί η εκλογή του συνέπεσε σε μια αρνητική συγκυρία,ένα αρνητικό περίγυρο για την Εκκλησία, αλλά θα διαφωνήσω μαζί σας ότι για όλα τα δεινά της περιόδου φταίει ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ Τίκας. Διότι αγαπητέ οι θλιβερές μέρες δεν ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 1974 όταν ο Σεραφείμ - επί Ιωαννιδικού καθεστώτος - ξήλωνε τους "12", αλλά από τον Μάϊο οτυ 1967 όταν το παπαδοπουλικό καθεστώς ξήλωνε τον νόμιμο και κανονικό Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο Β΄ και διόριζε την 8μελή "Αριστίνδην" εκ της οποίας εξελέγη ο Ιερώνυμος Α", για να ακολουθήσουν τη διετία 1967-1968 οι κατατομήσεις των 16 (μη αρεστών στο παπαδοπουλικό καθεστώς) αρχιερέων.

Έρρωσθε.

ΒΟΙΩΤΟΣ

Ανώνυμος είπε...

κ. Τάσο ο Οδυσσεάκος έχει δημοσιεύσει πολλά για τον Αείμνηστο Χαλκίδος Νικόλαο Σελέντη. Αν πάτε στο μπλογκ του θα τα δείτε.


ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΕΛΕΝΤΗΣ Ο ΑΓΙΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
https://apotixisi.blogspot.com/2019/01/blog-post_35.html#comment-form

Ο ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΕΝΑΣ ΑΓΙΟΣ
Μαρτυρίες τοῦ ὁδηγοῦ του μητροπολιτου Νικολαου Σελεντη, Χρυσοστομου Πωπωλη.
https://apotixisi.blogspot.com/2019/01/blog-post_4.html#comment-form

Ανώνυμος είπε...

ΑΓΙΟΣ ΠΡΟΣ ΑΓΙΟΝ =============== ΑΝΕΚΔΟΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ AΓΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ ΠΡΟΝ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΝ ΝΙΚΟΛΑΟΝ ΣΕΛΕΝΤΗΝ.
https://apotixisi.blogspot.com/2019/01/blog-post_6.html

ΕΙΣ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΝ ΑΙΩΝΙΟΝ ΕΣΤΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣ
https://apotixisi.blogspot.com/2019/01/19.html

Ανώνυμος είπε...

O ΕΚΛΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΕΛΕΝΤΗΣ
https://apotixisi.blogspot.com/2019/01/blog-post_12.html

Ανώνυμος είπε...

Δεν συμφωνώ με τις τραβηγμένες θέσεις του Οδυσσεάκου περι υποχρεωτικής αποτείχισης και με κάποια άλλα, όμως για τον Χαλκίδος Νικόλαο πρέπει να πούμε έχει κάνει καλή δουλειά.

Ανώνυμος είπε...

Για τους καρατομηθέντας επί Επταετίας (1967-1974) αρχιερείς, όπως τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Χρυσόστομο Α' (Χατζησταύρου), τον Χαλκίδος Γρηγόριο (Πλειαθό), τον Θεσσαλονίκης Παντελεήμονα Α'(Παπαγεωργίου), τον Λαρίσης Ιάκωβο (Σχίζα), τον Ελασσώνος Ιάκωβο (Μακρυγιάννη), τον Δημητριάδος Δαμασκηνό, και τους λοιπούς διωχθέντας υπό της παπαδοπουλικής "αριστίνδην", έχει γράψει κάτι ο κ. "Οδυσσεάκος";... ΒΟΙΩΤΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Γιατί πειράχθηκε αδικαιολόγητα ο Βοιωτός; Επειδή κάποιος μας μετέφερε τις αξιόλογες πληροφορίες για την οσιακή βιωτή του αλησμόνητου Μητροπολίτη Χαλκίδος κυρού Νικολάου;
Δεν μιλήσαμε για τίποτε άλλο. Τόσο πολύ τον πειράζει να αναφερόμαστε στον αλησμόνητο οσιακής βιωτής Μητροπολίτη Χαλκίδος κυρό Νικολάο;

Ποιός πειράζεται με την αναφορά σε οσιακές μορφές; Αυτό ας αναρωτηθεί ο Βοιωτός.

Ορθόδοξος Έλληνας

Ανώνυμος είπε...

Δεν "πειράχθηκα" "Ορθόδοξε Έλληνα" για τις αναφορές στην οσιακή, πράγματι, μορφή του μακαριστού Μητρ. Χαλκίδος Νικολάου Σελέντη, τον οποίο, μάλιστα, για τους λόγους που εξήγησα θεωρώ τα μάλα αδικημένο. Αυτό που ενόχλησε ήταν η άδικη διάκριση σε "καλούς" (της περιόδου Αρχιεπ. Ιερωνύμου Κοτσώνη) και "κακούς" (της περιόδου Αρχιεπ. Σεραφείμ Τίκα)... Γιατί η μισή αλήθεια είναι χειρότερη από το μεγαλύτερο ψέμα... Σφάλματα υπήρξαν την διοικούσα Εκκλησία και στις δύο περιόδους της δικτατορίας, ας ευχηθούμε να μην ξαναζήσει η Εκκλησία μας τέτοιες θλιβερές ημέρες. ΒΟΙΩΤΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Κάνεις μεγάλο λάθος ΒΟΙΩΤΕ. Δεν μπορείς να εξισώσεις την κατηφορική περίοδο αρχιεπισκόπου Σεραφείμ Τίκα με την ανηφορική περιόδο αρχιεπίσκοπου Ιερώνυμου Κοτσώνη. Δεν είναι όλα ίδια και όμοια όπως προσπαθείς να τα παρουσιάσεις.

Ανώνυμος είπε...

Διάβασα την εργασία σας κ. Βοιωτέ η οποία αξίζει από ιστορικής πλευράς. Την ιστορία την γράφουν πρόσωπα τα οποία πάντα δεν είναι μέρος της ιστορίας εκ προθέσεως αλλά παίρνουν μέρος. Ένας τέτοιος ήταν ο Κοτσώνης που έγινε Αρχιεπίσκοπος με οραματισμούς. Έγινε χωρίς να το επιδίωξη ο ίδιος ή να τον επιβάλει η χούντα. Μερίδιο της ευθύνης φέρνει ο Τρίκκης Διονύσιος και ο Βασιλικός Επίτροπος ως γνωστό η χούντα άλλον προόριζε. Ο Ιερωνυμος ως πανεπιστημιακός δεν γνώριζε την εκκλησιαστική κουτάλα και τα μαγειρέματα. Ανέδειξε άξιους αρχιερείς αγνούς και εργατικούς πλην όμως και αυτοί ήταν άγευστοι της εκκλησιαστικής Συνοδικής καμαρίλας.
Ο Τίκκας επιδίωξε να γίνει Αρχιεπίσκοπος, έβαλε το κεφάλι του στον ντορβά και τα κατάφερε με τον Ιωαννίδη. Η πολιτεία του με το να εκπαραθυρώσει τους πρώην αρχιερείς που είχε λάβει μέρος στην χειροτονία τους δεν τον τιμά ως «άνδρα» πάτησε επί πτωμάτων ζωντανών για να ψηφιστεί με συναλλαγές και μεταθετά τα κατάφερε και ως αρχιεπίσκοπος έβγαλε αρχιερείς εκτός ολίγων εξαιρέσεων πιστά αντίγραφα δικά του.
Το θέμα της Κανονικότητας το παραβλέπω διότι από παντού βάζει νερά η βάρκα της Εκκλησίας οπότε ας ταπώνουμε με κανένα φελλό για να μην γίνει το μοιραίο.
Έχω γνωρίσει κ. Βοιωτέ προσωπικότητες Εκκλησιαστικές και πολιτικές που από ανθρώπινης πλευράς αξίζουν όχι όμως και προς το αξίωμα. Το ίδιο και από την ανάποδη.
Να είσθε καλά και να σας φωτίζει ο Θεός στις εργασίες σας.
π. Νεόφυτος

Ανώνυμος είπε...

Δεν μπορεί να συγκρίνει ο Βοιωτός την περίοδο του σεραφειμισμού με την περιόδο που ήταν Αρχιεπίσκοπος ο Ιερώνυμος Κοτσώνης! Έλεος!

Ανώνυμος είπε...

Πατέρα Νεόφυτε ευλογείτε! Θα με ενδιέφερε η γνώμη σας για τις αποπομπές / διώξεις των 16 εν ενεργεία αρχιερέων (ενός Αρχιεπισκόπου και 15 Μητροπολιτών) κατά την περίοδο της αρχιεπισκοπείας Ιερωνύμου Κοτσώνη (1967-1974). ΒΟΙΩΤΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 5.08 για την περίοδο της αρχιεπισκοπείας Ιερωνύμου Κοτσώνη έχει αποφανθεί η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος Ελλάδος. Προσφάτως δε εξ αφορμής της συμπληρώσεως της 40ετίας από την ψήφιση του Καταστατικού Χάρτου του Αρχιεπ. Σεραφείμ (Ν. 570/1977) και η Διαρκής Ιερά Σύνοδος σε κείμενό της εφώτισε πολλές από τις σκιές που άφησε πίσω της ως πληγές στο σώμα της Εκκλησίας μας η αρχιεπισκοπεία Ιερωνύμου Κοτσώνη. ΒΟΙΩΤΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Ανάμεσα στους 16 αρχιερείς που επισημαίνει ο Βοιωτός οι οποίοι διώχθηκαν αντικανονικώς και απώλεσαν αδίκως τις έδρες τους κατά περίοδον της δικτατορίας Γεωργίου Παπαδοπούλου και αρχιεπισκοπείας Ιερωνύμου Κοτσώνη ήτο και ο εξόχου μορφώσεως και ανεπιλήπτου ήθους Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ Α΄ (Παπαγεωργίου), τον οποίο εκήρυξε έκπτωτο το (υπό την προεδρίαν Ι. Κοτσώνη) συνελθόν τον Φεβρουάριο του 1968 Ἑκκλησιαστικό δικαστήριο του Α.Ν. 214/1967 (το αποκληθέν και "Έκτακτο Ιεροδικείο"). Ήθελαν, βλέπετε, τη Θεσσαλονίκη, δικιά τους...

Και ύστερα ήλθε -υπό της "αριστίνδην" "εκλεγείς" - στην Ι. Μ. Θεσσαλονίκης ο άλλος, ο της Οργανώσεως ο οποίος ανερυθριάστως έλεγε "δύο Δέσποινας έχομεν, μίαν εις τον Ουρανόν και την άλλην επί της γής..." - εγκωμιάζων την συμβίαν του δικτάτορος ονόματι Δέσποινα...
Μέχρι και οι των Οργανώσεων τραβούσαν τα μαλλιά τους...

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΙΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Βοιωτέ ( 12:58 π.μ.) ακόμα και αν λογίσουμε ως έγκυρο τον "φωτισμό" της Δ.Ι.Σ. που λες στο σχόλιο σου και δεχθούμε ότι άφησε όντως πληγές η αρχιεπισκοπεία Ιερωνύμου, δεν μπορούν να συγκριθούν με τις πληγές που άφησε ο σεραφειμισμός στην Εκκλησία.
Αν μετρηθούν οι μεγάλες πληγές που άφησε ο σεραφειμισμός στην Εκκλησία, τα μεγέθη είναι ασύγκριτα μεταξύ τους. Άβυσσος υπάρχει μεταξύ τους!!!

Ανώνυμος είπε...

Προς τον Θεσσαλονικιό

Δεν υποστηρίζουμε εμείς οι αντίπαλοι του σεραφειμικού καθεστώτος ότι όλα τα έκανε καλά ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Κοτσώνης. Οπότε τα όποια λάθη του αρχιεπίσκοπου Ιερώνυμου δεν αθωώνουν τα τερατώδη και αντικανονικά και αχαρακτήριστα που έγιναν από το σεραφειμικό καθεστώς.

Εκκλησιαστικός

Ανώνυμος είπε...

Προς «Εκκλησιαστικόν»:

Συμφωνούμε αγαπητέ. Για το όλο θέμα του εκκλησιαστικού της Επταετίας συνιστώ ανεπιφυλάκτως την προσφάτως κυκλοφορηθείσα σε βιβλίο μελέτη "H Eκκλησία κατά τη δικτατορία 1967-1974. Ιστορική και νομοκανονική προσέγγιση" (εκδ. Επίκεντρο, 2017, σσ. 420), του Δρ. Εκκλησιαστικής Ιστορίας, θεολόγου κ. Χ. Ανδρεοπούλου, ο οποίος προσήγγισε το θέμα με τρόπο νηφάλιο και καθ΄ όλα επιστημονικό, χρεώνοντας ακριβοδίκαια σε κάθε πλευρά (Αρχιεπ. Ιερώνυμο Κοτσώνη και Σεραφείμ Τίκα τα (νομοκανονικά) λάθη της.
Έρρωσθε.

ΒΟΙΩΤΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Eκκλησιαστικέ (2:33) συνυπογράφω.
Μακάρι να μην ξαναζήσει η Εκκλησία μας τέτοιες θλιβερές, καθεστωτικές ημέρες.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΙΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Ανούσιες κουβέντες για κάποια εκκλησιαστικά παραλειπόμενα που δεν ενδιαφέρουν κανένα. Για μας οι διαμάχες εξουσίας των δεσποτών δεν έχουν σημασία.
Παραμένω στα ευλογημένα λόγια του Μητροπολίτη Νικόλαου.

Ανώνυμος είπε...

Προς ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΟ: ο μακαριστός Λεωνίδας διέψευσε τη συκοφαντία περί "δύο Δεσποινών".
Επίσης μπορείς να μας πεις γιατί ο μακαριστός Παντελεήμων Παπαγεωργίου δεν μήνυσε τους υποτιθέμενους συκοφάντες του ούτε στα πολιτικά ούτε στα εκκλησιαστικά δικαστήρια παρά το φοβερό ντόρο που είχε δημιουργηθεί επί σειράν ετών;

Ανώνυμος είπε...

Καθόλου ανούσιες κουβέντες ανώνυμε 1:06πμ. Χρειάζονται και αυτά να μαθαίνουμε.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμο, 10.13:

Oι συκοφάντες του Μητρ. Θεσσαλονίκης Παντ. Παπαγεωργίου δεν ήταν υποτιθέμενοι, αλλά πραγματικοί, με ονοματεπώνυμο και διοχέτευαν το δηλητήριό τους -τις "φήμες"- μέσω της ανυπόληπτης εφημερίδος "ἙΛΕΥΘΕΡΟΣ" (η "Αυριανή" της εποχής...) του Πουρναρά (του Κουρή της εποχής)... Τις "φήμες" κατεδίκασαν οι Θεολογικές Σχολές ΑΘηνών και Θεσσαλονίκης...
Αλλά το καθεστώς (δικτατορικό και εκκλησιαστικό) είχε πάρει τις αποφάσεις τους τις οποίες υλοποίησε στέλνοντας τον Μητρ. Θεσσαλονίκης στο έκτακτο "ιεροδικείο" του Ν.Δ 214/1967, στο οποίο μάλιστα είχε απαγορευθεί (!!!) το δικαίωμα της εφέσεως (τι χριστιανικό...)...

Λέτε γιατί δεν προσέφυγε... Σοβαρολογείτε αγαπητέ;... Δηλ. κατά τη γνώμη σας το πρόβλημα της αποδειξιμότητας μιας καταγγελίας το έχει ο καταγγελόμενος (και στοχοποιούμενος) και όχι ο καταγγέλων; Kι αλήθεια, ξέρετε το σκεπτικό της καταδίκης του Μητρ. Θεσσαλονίκης Παντελεήμονος: "Δεν ηδυνήθη να αποκρούσει τας εις βάρος του φήμας...".
Σα δε ντρεπόμαστε...

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΙΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Το ίδιο έπαθε και ο Λεωνίδας θεσσαλονικιέ δεν μπορούσε να κάνει έφεση στη Συντακτική πράξη. Με μια σπουδαία διαφορά τον πέταξαν χωρίς καμία κατηγορία και χωρίς δίκη ή απολογία. Σε παρακαλώ μην ξύνεις πληγές διότι δεν είναι σωστό να βγουν πράγματα που θα σπιλώσουν την μνήμη του Παντελεήμονα. Ο Λεωνίδας κατά τον Σεραφείμ ήταν μόνο αντικανονικός και τίποτα άλλο.

Ανώνυμος είπε...

Εσύ δεν σοβαρολογείς ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΙΕ. Το ερώτημά μου υπήρξε σαφές: εφ όσον δημιουργήθηκε εξ αντικειμένου μέγας θόρυβος από τους υποτιθέμενους συκοφάντες του τότε Θεσσαλονίκης ΓΙΑΤΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕ ΝΑ ΔΙΑΙΩΝΙΖΕΤΑΙ Ο ΕΝ ΛΟΓΩ ΘΟΡΥΒΟΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ και δεν τους μήνυσε προκειμενου να καταπαύση ο σκανδαλισμός του λαού;
Με τι κύρος μπορεί ενας εκκλησιαστικοός λειτουργός να ασκήση έτσι διοίκηση;
Για τις αναφορές στην τότε Ιερά Σύνοδο των Φ.Φρόντζου και Μπερδαλή έχεις ακούσει τίποτε;

Ανώνυμος είπε...

Ο Θεσσαλονίκης Λεωνίδας Παρασκευόπουλος δεν γνωρίζω αν ήταν κανονικός ή αντικανονικός. Γνωρίζω όμως το σπουδαίο έργο του στην Θεσσαλονίκη προτού γίνει επίσκοπος, όταν έγινε, και όταν έφυγε. Έβγαλα τα σχολεία του Αποστόλου Παύλου και τον θυμάμαι με σεβασμό και ευγνωμοσύνη τον παππούλη Λεωνίδα το καλό γεροντάκι που σκορπούσε αγάπη σε όλους μας. Αιωνία του η Μνήμη. Το έργο του μιλάει και λέει πολλά.

Ανώνυμος είπε...

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΙΕ, δεν καταλαβαίνεις ή κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις σε σχέση με την αναφορά μου σε "υποτιθέμενους" συκοφάντες του πρώην Θεσσαλονίκης Παντελεήμονος του Α';
Φυσικά και ήταν πραγματικά και όχι φανταστικά πρόσωπα οι κατήγοροί του.Δεν ισχυρίστηκε κανείς το αντίθετο.
Το ζήτημα είναι εάν οι κατηγορίες που εκτόξευσαν σε βάρος του ήταν πραγματικές ή φανταστικές. Το ερώτημα αυτό δεν έχει απαντηθεί έως σήμερα. Ας αποδειχθεί αρμοδίως και υπευθύνως η αθωότητά του και μετά ας μιλήσουμε για "υποτιθέμενους" συκοφάντες!
Και αυτό έγινε γιατί δεν ετέθη το όλο ζήτημα κάτω από τη δικαστική βάσανο. Εάν ο μακαριστός προσέφευγε στην πολιτική ή την εκκλησιαστική δικαιοσύνη πολύ πιθανώς να μην διεξαγόταν καν αυτή η συζήτηση.
Και καλό θα προέκυπτε εάν οι υποστηρικτές του κοιμηθέντος ιεράρχου ήταν προσεκτικότεροι στη συγκεκριμένη περίπτωση. Δημιούργησαν και σχετικό ιστολόγιο.
Μπορεί να καταδικάσθηκε με τον κατ αρχήν αντικανονικό νόμο 214/67 ο μακαριστός αλλά η ενοχή η η αθωότητά του είναι άλλο θέμα.


Ανώνυμος είπε...

Ναι, κάποτε είχε και τέτοιους, Αγίους μητροπολίτες η Θεσσαλονίκη. Ο πατήρ Λεωνίδας Παρασκευόπουλος
http://opaidagogos.blogspot.com/2018/10/blog-post_11.html#more

Ανώνυμος είπε...

Το "ο παιδαγωγός" υποστηρίζει την λάθος υποχρεωτική αποτείχιση και θέλει προσοχή.

Ανώνυμος είπε...

Ας διαβάζουν πιο σοβαρά οι κατήγοροι του Αναστασίου τί γράφει ο Αναστάσιος να μην τον αδικούν εκεί που δεν φταίει.
Ο Αναστάσιος έγραψε μόνο τιμητικά λόγια για τον Μητροπολίτη Χαλκίδος Νικόλαο και τίποτα κακό.
Τα σχόλια του τα λένε όλα. Όπως και ότι επέτρεψε σχόλια που εγκωμιάζουν τον Μητροπολίτη Χαλκίδος Νικόλαο.

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.