Η Εκκλησία είναι δημοκρατική;
Αλέξανδρος Κατσιάρας
(Το ότι η Εκκλησία είναι
δημοκρατική) είναι ένας μύθος για να κολακεύει κανείς τις ά-χριστες μάζες και
να τις εξουσιάζει. Ένας λαικισμός. Στην Εκκλησία δεν υπάρχει η αρχή της
αντιπροσώπευσης, αλλά η αρχή της ομοφωνίας, συμφωνίας (consensous), δηλαδή η
αρχή του προσώπου. Η αρχή της αντιπροσώπευσης είναι ό,τι καλύτερο για ένα
κράτος, αλλά ό,τι χειρότερο για την Εκκλησία. Δεν έχουμε πολίτευμα ούτε
"μοναρχικό" ούτε "δημοκρατικό". Η διαφορά είναι σαφής: στη
δημοκρατία ο βουλευτής ακούει τον λαό, στην Εκκλησία ο επίσκοπος απηχεί και
εκφράζει το μέλλον, τον Χριστό, και ο λαός καλείται να επιβεβαιώσει τον
επίσκοπο, στο βαθμό που είναι εικόνα και φορέας του Χριστού, δια του
"Αμήν". Στη δημοκρατία αποφασίζει ο κυρίαρχος λαός, στην Εκκλησία ο
κυριάρχης Χριστός. Στην Εκκλησία υπάρχει το θέλημα του Χριστού, ενώ στη
δημοκρατία η βούληση του λαού.
Αλλά και αν υποτεθεί ότι το πολίτευμά της είναι
δημοκρατικό, το βλέπεις αυτό να πραγματώνεται κάπου μέσα στο χώρο της
Εκκλησιαστικής ζωής; Τότε δεν θα έπρεπε να εκλέγονται οι επίσκοποι και οι
ιερείς ανα τετραετία, ή ανά τακτά χρονικά διαστήματα, και να μην είναι ισόβιοι;
Δεν θα έπρεπε να γίνονται και οι γυναίκες ιερείς και επίσκοποι; Δεν θα έπρεπε
να εκλέγονται τα εκκλησιαστικά συμβούλια
στις ενορίες; Βλέπεις διαφάνεια της "εκκλησιαστικής"
περιουσίας; Βλέπεις στην Εκκλησιαστική δικαιοσύνη να επικρατούν οι κανόνες της
πολιτικής δικαιοσύνης; Βλέπεις να υπάρχει στο χώρο της Εκκλησίας, έστω και για
τα μάτια του κόσμου, η διάκριση της νομοθετικής, της εκτελεστικής και
δικαστικής εξουσίας που υπάρχει στο κράτος;
Όσοι λένε ότι η Εκκλησία είναι δημοκρατική,
είναι πέρα για πέρα εκκοσμικευμένοι, αν το περιεχόμενο της δημοκρατίας το
εννοούν όπως αυτό της πολιτείας. Και επειδή εννοούν την Εκκλησία ως κράτος, γι’
αυτό και δεν μπορούν να διανοηθούν ότι δεν είναι η Εκκλησία δημοκρατική. Είναι
τέτοια η σύγχυση, ώστε πολλοί να θεωρούν ως αποστολή της Εκκλησίας τη
δημοκρατικοποίηση της κοινωνίας. Χάθηκε η λέξη έστω εκκλησιοποίηση! Να’ ναι
τυχαίο!
(Από το βιβλίο: " Όταν ο Θεός
πεθαίνει")
Βρυένιος
39 σχόλια:
Καλή μετάνοια στον Τάσο για την ανάρτηση τέτοιων κειμένων και διαφήμιση τέτοιων απαράδεκτων βιβλίων.
Σωστές όλες αυτές οι θεωρίες αλλά θα επιθυμούσα μια Εκκλησία Δημοκρατική που να Εκλέγει ο Λαός τον επίσκοπο και να τον ελέγχει με επιβεβαίωση ή απόρριψη. Θα προτιμούσα μια Εκκλησία που την Διοίκηση της Ενορίας τους Επιτρόπους Φιλόπτωχο κλπ να τους εκλέγει και αν ανταποκριθούν θετικά να παραμένουν. Θα επιθυμούσα μια Εκκλησία Δημοκρατική και όχι δεσποτοκρατική στην διοίκηση των Ιερέων και στις αποφάσεις (άλλοι δεσποτάδες δεν γάμο γονέων και βάπτιση παιδιών άλλοι δέχονται, άλλοι δε επιτρέπουν γάμου το Σάββατο άλλοι επιτρέπουν και πολλά παρόμοια) και στα Εκκλησιαστικά Δικαστήρια να υπάρχει δικαιοσύνη και όχι συμφεροντολογική ανομία.
Μπορεί όλα αυτά να μην είναι στην Εκκλησιολογία της Εκκλησίας αλλά εγω θα ήθελα να συμμετέχω ενεργά και όχι παθητικά η καθόλου.
Εξαιρετική και αυτή η επιλογή. Μας λέει πολλά τα οποία δεν τα είχα σκεφτεί. Τέτοια κείμενα ωφελούν και ανοίγουν ορίζοντες σκέψης.
Να μετανοήσεις για άλλα κ. Τάσο αλλά όχι για το ότι ανεβάζεις άρθρα τα οποία μας γεμίζουν τις μπαταρίες της σκέψη μας με κάτι το καινούργιο. Δηλαδή ο φίλος 11.45 τι θέλει όλο τα ίδια και τα ίδια που βάζουν άλλα ιστολόγια;
Στον 11:32 συνιστώ το τελευταίο τεύχος της σύνταξης όπου επιλαμβάνεται των θεμάτων που τον απασχολούν με σοβαρό προβληματισμό, τουλάχιστον.
Βρυενιος
Το βιβλιο Οταν ο Θεος πεθαινει ειναι εξαιρετικο!! Ευχαριστουμε τον αγιο ιστολογο που δεν φοβαται τους καθε ειδους κολημενους και φανατικους και ανεβαζει τετοια αρθρα. Μπραβο και παλι μπραβο.
Στο μπλοκ αυτό μπαίνω για να διαβάζω κάποιες σοβαρές θεολογικές παρουσίες. Αν δεν τις είχε δεν θα διέφερε με τα περιοδικά που κυκλοφορούν και ανακυκλώνουνε θεματάκια για γαλακτερή τροφή κατά τον Απόστολο Παύλο.
Ντροπή για τη διαφήμιση τέτοιου είδους βιβλίων και άρθρων!
Παρακολουθώ για πολλά χρόνια τέτοιου είδους απορρίψεις βιβλίων και προσωπων, ποτέ δεν διάβασα σοβαρή θεολογική κριτική...γιατί άραγε;
Ιφ
Διψάς ανώνυμε 12:58 μ.μ για νεωτερισμούς και καινοτομίες.
Το καινούργιο πρέπει να προσφέρει ή το δοκιμασμένο ορθόδοξο;
Ο Χριστός μας ανώνυμε 9.12 το καινούργιο πρόσφερε όχι το δοκιμασμένο της Παλαιάς Διαθήκης. Αν μελετά καθένας από μας τα τετριμμένα, πως θα έλθει η πνευματική ανάπτυξη: εις άνδρα τέλειον, εις μέτρον ηλικίας του πληρώματος του Χριστού.
Ανώνυμε 10:01 μ.μ. το καινούργιο του Χριστού δεν το λογαριάζουν για καινούργιο οι νεωτεριστές, το νομίζουν ξεπερασμένο. Καινούργιο νομίζουν κάτι το νεωτεριστικό και νεοεποχίτικο, αυτό που έρχεται σε κόντρα με την αγία Παράδοση που νομίζουν ξεπερασμένη.
Δεν μίλησε ο 9:12 μ.μ. για το δοκιμασμένο της Παλαιάς Διαθήκης. Γιατί τα στρεβλώνεις; Μίλησε για το δοκιμασμένο το ορθόδοξο.
Το δοκιμασμένο το ορθόδοξο, είναι σύμφωνο με τη θεόπνευστη Παλαιά Διαθήκη όπως την ερμηνεύουν οι Άγιοι.
Η Παλαιά Διαθήκη δεν είναι για πέταμα αλλά οδηγεί στην Καινή Διαθήκη.
Ποταμίσιος
Εις άνδρα τέλειον, εις μέτρον ηλικίας του πληρώματος του Χριστού οδηγούμαστε όταν ακολουθούμε την αγία ορθόδοξη Παράδοση και όχι όταν την νομίζουμε τετριμμένη και ξεπερασμένη...
Ποταμίσιος
Ο ποταμισιος καλα θα κανει να ανοιξει λιγακι τους οριζοντες του, ( μαλλον να βγαλει τις παροπιδες)!
Υπάρχουν ΘΕΟΛΟΓΟΙ και θεολόγοι ο κ. Κατσιάρας ανήκει στους πρώτους όσο και αν δεν τον παραδέχονται ορισμένοι ακραίοι. Ας τον διαβάσουν να ανοίξουν τα μάτια τους και μετά αρχίζουν τις γνωστές απορρίψεις τους.
Όπου δεν υπάρχουν λογικές αντικρούσεις υπάρχουν κενοί και κουτοί αφοριστικοί λόγοι σαν τα δύο τελευταία ακραία σημερινά σχόλια 6:27 πμ και 10:39 πμ.
Οι γιανναρικοί και μεταπατερικοί και όσοι τους θαυμάζουν και δέχονται την ολέθρια "θεολογία" τους, θα πρέπει να μετανοήσουν για να αρχίσουν σιγά-σιγά να θεολογούν αληθινά.
Ελληνορθόδοξος
Ακραίος είναι ο ανώνυμος 10:39 π.μ. που χαρακτηρίζει όσους δεν παραδέχονται τις απόψεις του συγκεκριμένου αρθρογράφου, σαν ακραίους! Άκου ακραία "λογική"!
Ἀνοιγμα των οριζόντων σου χρειάζεσαι εσύ ο ανώνυμος των 6:27 π.μ.
Σου θίξαμε τους βλαβερούς νεωτερισμούς;
Γράψτε, συκοφαντήστε, υβρίστε,
Αυτή είναι η ποιοτική διαφορά μεταξύ των ακραίων συντηρητικών και των ορθοδόξων.
Δεν σας αξίζει απάντηση.
Είσθε στην περιφρόνηση του πληρώματος της Εκκλησίας.
π. Νεόφυτος
π. Νεόφυτε δεν βρίζουμε ούτε συκοφαντούμε. Αλλά δεν είμαστε και υποχρεωμένοι να συμφωνήσουμε με τους γιανναρισμούς, τις μεταπατερικές "θεολογίες", τους οικουμενισμούς, τους νεωτερισμούς και τα όμοια.
Ούτε θα πάρουμε από σένα την άδεια για να γράψουμε τα σωστά σχόλια διαφωνίας.
Σύμφωνοι;
Και κάτι άλλο.
π. Νεόφυτε πότε θα καταδικάσετε τον οικουμενισμό και θα επικρίνετε τους οικουμενιστές;
Δεν πειράζει ας έχουν εξουσία... Πότε θα το κάνετε;
Ο όρος οικουμενισμός δεν έχει σχέση με την Εκκλησία, τον χρησιμοποιούν εξωεκκλησιαστικοί και παρεκλησιαστικοί κύκλοι για να πλήξουν την διοικούσα Εκκλησία και να αναγάγουν τους εαυτούς στους σε εκφραστές του Ορθοδόξου Δόγματος και την παραδοσιακής τακτικής του διαλόγου της Εκκλησίας ως κάτι το εκτός αυτής.
Υπό αυτή την έννοια ποτέ δεν θα τον καταδικάσω.
Καταδικάζω τα ύπουλα όργανα των μεμονωμένων αυτόκλητων σωτήρων που παραπλανούν τον λαό του Θεού. Και προκαλώ την Διοικούσα Εκκλησία να τολμήσει ως Πατριαρχείο, Αρχιεπισκοπή, Μητρόπολη να τους καταδικάσει και να τους θέση εκτός Εκκλησίας ώστε να μεταβούν στους παλαιοημερολογίτες και να καθαρίσει η Εκκλησία του Χριστού από όλους αυτούς.
π. Νεόφυτος
Τον όρο οικουμενισμός τον χρησιμοποιούν τα πιο καλύτερα τέκνα της Εκκλησίας για να περιγράψουν την παναίρεση του οικουμενισμού που αναγνωρίζει τις αιρέσεις σαν Εκκλησίες.
Τον όρο οικουμενισμός, τον χρησιμοποίησαν ακόμα σύγχρονοι άγιοι της Εκκλησίας. Τον χρησιμοποίησαν και μεγάλοι Θεολόγοι Πανεπιστημιακοί, των οποίων τα υποδήματα των θεολογικών τους γνώσεων δεν φτάνουν οι οικουμενιστές.
Η Εκκλησία του Χριστού πρέπει να καθαρίσει από τους οικουμενιστές, να τους αποβάλλει από το Σώμα της, για να μην πλανούν και αλλοιώνουν την αληθινή Πίστη της.
Ας τα βάλουν καλά στο μυαλό τους οικουμενιστές.
Ύπουλα δρουν οι οικουμενιστές πατριαρχάδες και άλλοι δεσποτάδες συνειδητά που ενώ παρουσιάζονται ως ορθόδοξοι, αλλοιώνουν την αληθινή Πίστη, για ν΄ αρέσουν στις σκοτεινά κέντρα Παγκοσμιοποίησης.
Αυτοί είναι εξωεκκλησιαστικοί και παρεκκλησιαστικοί!
Δώρο στον π. Νεόφυτο από τον άγιο Παϊσιο που μόλις εόρτασε (12 Ιουλίου).
"Μετά λύπης μου, από όσους φιλενωτικούς έχω γνωρίσει, δεν είδα να έχουν ούτε ψίχα πνευματική ούτε φλοιό. Ξέρουν, όμως, να ομιλούν για αγάπη και ενότητα, ενώ οι ίδιοι δεν είναι ενωμένοι με τον Θεόν, διότι δεν Τον έχουν αγαπήσει."
ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ
Και άλλο δώρο στον π. Νεόφυτο και στους οικουμενιστές :
"Επίσης ας γνωρίσωμεν καλά ότι η Ορθόδοξος Εκκλησία μας δεν έχει καμμίαν έλλειψιν. Η μόνη έλλειψις, που παρουσιάζεται, είναι η έλλειψις σοβαρών Ιεραρχών και Ποιμένων με πατερικές αρχές. Είναι ολίγοι οι εκλεκτοί˙ όμως δεν είναι ανησυχητικόν. Η Εκκλησία είναι Εκκλησία του Χριστού και Αυτός την κυβερνάει... Ο Κύριος, όταν θα πρέπη, θα παρουσιάση τους Μάρκους τους Ευγενικούς και τους Γρηγορίους Παλαμάδες, διά να συγκεντρώσουν όλα τα κατασκανδαλισμένα αδέλφια μας, διά να ομολογήσουν την Ορθόδοξον Πίστιν, να στερεώσουν την Παράδοσιν και να δώσουν χαράν μεγάλην εις την Μητέρα μας». "
ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΝΕΟΣ
Αν δεν πεισθεί ο π. Νεόφυτος και συνεχίσει το βιολί του, έχουμε να του δώσουμε μπόλικα δώρα ακόμα...
Η Εκκλησία πρέπει να καταδικάσει τους οικουμενιστές που την ταράζουν με τις καινοφανείς αντορθόδοξες οικουμενιστικές πλάνες τους!
Μας έχουν ζαλίσει με τον οικουμενισμό οι μεν και οι δε.
Προτείνω στον ιστολόγο αν σε σχόλια υπάρχει η λέξη οικουμενισμός να μην το δημοσιεύει. Η ανοχή της κάθε βλακείας έχει και τα όριά της.
Προς οικουμενίσταρο 10:32 μ.μ.
Ο οικουμενισμός σαν καρκίνος κατατρώει τα σπλάγχνα της Εκκλησίας και γι΄ αυτό δεν θα πάψουν οι πιστοί να μιλάνε για τον οικουμενισμό μέχρι να καταδικαστεί επίσημα και να εκλείψει από την Εκκλησία του Χριστού.
Ο διάλογος φανερώνει ποιός έχει το δίκαιο και ποιός έχει το άδικο και εκεί φαίνεται. Όποιος θέλει τον διαβάζει, οι άλλοι ας τον παραβλέψουν.
Η βλακώδης πρόταση του 10:32 μ.μ. δείχνει ενοχή και φόβο μπροστά στην Ορθόδοξη αλήθεια. Προσπαθεί να κάνει τον ουδέτερο αλλά στην πραγματικότητα φοβάται την Ορθόδοξη αλήθεια που κάνει με τα κρεμμυδάκια τον οικουμενισμό.
Ο ιστολόγος να τον αγνοήσει και να αρχίσει να βάζει μόνο αντιοικουμενιστικά άρθρα για να έχει καλή απολογία ενώπιον του Δικαιοκρίτου.
Και άλλες φορές θυμάμαι τον έχουν στριμάξει αντιοικουμενιστές με ερωτήσεις τον π. Νεόφυτο και φεύγει χωρίς να απαντήσει. Μετά όμως από καιρό επανέρχεται με τα ίδια και τα ίδια...
Ακούει ο π. Νεόφυτος τί λέει ο άγιος Παϊσιος;
"θα ομολογήσουν την Ορθόδοξον Πίστιν".
Δεν λέει ο άγιος "θα ομολογήσουν την πανθρησκείαν",
ούτε λέει "θα ομολογήσουν την οικουμενιστική πίστη περι πολλών Εκκλησιών"!
Προσφέρω στον 20,27 και 20,18 ένα μπουκέτο με τα όσα επί του θέματος απαντά σε επιπόλαιες τοποθετήσεις ο έγκριτος και καταξιωμένος θεολόγος και συγγραφέας κ. Αθανάσιος Κοτταδάκης:
ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ «ΜΟΝΑΧΟΥ ΕΡΗΜΙΤΗ ΓΕΡΟΝΤΑ» ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΗ
http://anastasiosk.blogspot.com/2017/03/blog-post_98.html
«ΟΥΤΕ ΨΙΧΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΟΥΤΕ ΦΛΟΙΟ» http://anastasiosk.blogspot.com/2017/02/blog-post_71.html
«Γέροντα, ευωδιάζει, λέει εκφράζοντας …» http://anastasiosk.blogspot.com/2017/02/blog-post_81.html
Έτσι για να μην παραπλανούν οι αντιοικουμενιστές με τις σοφιστείες τους
Από πού έχει λάβει την έγκρισιν ο κ. Κοτταδάκης, 11 - 17, ώστε να είναι "έγκριτος" ?
Ανάμεσα στη γνώμη του κ. Κοτταδάκη και στη γνώμη του Οσίου Παισίου, η λογική λέει ότι πρέπει να προτιμήσουμε την γνώμη του Οσίου Παισίου, του φορέως της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος.
Ετσι δεν είναι ?
Οι ταλιμπαν ορθοδοξοι να σωπασουν επιτελους
H οικουμενική διάσταση της Oρθοδοξίας απορρέει από τη ρητή και απαράβατη επιταγή του Xριστού «ίνα πάντες έν ώσιν» (Iω 17:21), καθώς και την ακράδαντη πεποίθησή της ότι υπέρτατος στόχος της Θείας Oικονομίας είναι η ενότητα των πάντων (κατά το Παύλειο «ίνα η o θεός τα πάντα εν πάσιν” A΄Kορ 15:28) και η εν Xριστώ ανακεφαλαίωση σύνολης της κτιστής δημιουργίας (πρβλ. Eφ 1:10· Kολ 3:11 κ.α.). Για το όραμα αυτό, άλλωστε, «της των πάντων ενώσεως» (έννοιας πολύ ευρύτερης της δομικής ενότητας εκκλησιών, οι οποίες για διάφορους λόγους βρίσκονται σε διάσταση κοινωνίας), αιώνες τώρα ακατάπαυστα δέεται εν συνάξει η Ορθόδοξη Εκκλησία.
Tο μέλλον του οικουμενικού διαλόγου πρέπει να απασχολεί κάθε Ορθόδοξο Χριστιανό, για την αναζήτηση της ορατής ενότητας της Εκκλησίας με τους διαιρεμένους και αποσχισμένους χριστιανούς. Τα περισσότερα από τα σχόλια εδώ παραθεωρούν την έμφαση την οποία επιδιώκει δια του διαλόγου η Αγία Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία στην επίτευξη της «κοινωνίας» για να γίνει κατανοητή η αναζήτηση της «αλήθειας» σε αυτούς που δεν την γνωρίζουν.
Η προσευχή μας θα βοηθήσει.
Αριμαθαίος
ΥΓ. Καλό θα είναι να μην εκθέτουν οι σχολιαστές τον πόνο τους ευκαίρως ακαίρως. Το θέμα του κ. Κατσιάρα είναι σημαντικό. Από τα σχόλια και οι κρίνοντες κρίνονται.
Α.
Ο οικουμενισμός δεν είναι η οικουμενική διάσταση της Εκκλησίας όπως ψευδώς διαδίδουν οι οικουμενιστές.
Ο οικουμενισμός είναι η ανάμειξη της αλήθειας της Εκκλησίας με το ψεύδος των αιρέσεων.
Ο άγιος Παϊσιος, το δοχείο της Θείας Χάριτος όπως σωστά χαρακτηρίστηκε σε σχόλειο, τα είδε τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση
(όχι όπως τα παρουσιάζουν οι οικουμενιστές) και τα κατάγγειλε.
Δείγματα είναι δύο από τους λόγους του στα χθεσινά σχόλια 10:27μ.μ. και 10:28 μ.μ.
Λάθος το σχόλιο του Αριμαιαία, παραπλανητικό και επηρεασμένο από τα οικουμενιστικά κηρύγματα.
Οι σχολιαστές καλά κάνουν και μιλούν και για τον οικουμενισμό, έστω και αν θίγονται οι οικουμενιστές.
Χριστιανός Ορθόδοξος
Η ερμηνεία που δίνει ο Αριμαθαίος στην φράση του Κυρίου "ίνα ώσιν έν", δεν είναι βέβαιον ότι είναι η σωστή.
Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου αναφερόμενος στην φράση αυτή λέγει ότι ο Κύριος εννοεί την ενότητα των μαθητών μεταξύ τους, η οποία επετεύχθη την ημέρα της Πεντηκοστής, με τον Φωτισμό τους από το Αγιον Πνεύμα.
Η σχετική αναφορά στο θέμα ευρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο
http://timiosprodromos.com/2017/08/25/%CE%BF-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B8%CE%B5%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CE%BC%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF/
Μέσα στην κατρακύλα πολλών σχολιαστών ευτυχώς που υπάρχουν οι σοβαροί και υπεύθυνοι
Ιφ. και Αριμαθαίος
Είναι τα σχόλιά τους στην σωστή εκκλησιαστική γραμμή της Ορθοδοξίας μας.
Δημοσίευση σχολίου