Πλήθος κόσμου με βαθιά κατάνυξη έψαλε τα Εγκώμια της
Υπεραγίας Θεοτόκου στον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνης Πατρών και ακολούθησε τον
Επιτάφιο της Παναγίας πέριξ του Ναού. Στην ακολουθία προέστη ο Αρχιμανδρίτης π.
Ιερόθεος Ανδρουτσόπουλος ο οποίος και ομίλησε επίκαιρα.
69 σχόλια:
Το θέμα αυτό με τα εγκώμια έχει παραγίνει. Πρέπει η Σύνοδος να τα απαγορεύσει με κυρώσεις σε επισκόπους και ιερείς. Οι νεοτερισμοί οι οικουμενιστικοί δεν πρέπει να καθιερωθούν ως παράδοση. Εδώ και δέκα χρόνια ήταν ανύπαρκτα τα εγκώμια στην Παναγία.
Διαβάζω για αυτούς τους νεοτερισμούς στην Πάτρα. Νεοτερισμούς θεωρώ τα Εγκώμια της Θεοτόκου. Θα θέσω μια ερώτηση σε αυτούς που τιμούν τους αγίους της Πάτρας διότι μνήμη αγίου μίμησης αγίου. Μπορεί να μου πει έστω και ένας απο την Πάτρα αν ο σύγχρονος άγιος της Πάτρας ο π. Γερβάσιος Παρασκευόπουλος τελούσε αυτό τον νεοτερισμό; Δεν περιμένω απάντηση είναι γνωστή. Όχι δεν τέλεσε ποτέ στην ιερατική ζωή του τα εγκώμια της Παναγίας. Όσοι σέβονται την μνήμη του να σέβονται και τα όσα ο ίδιος δίδαξε.
π. Νεόφυτος
Τα εγκώμια καλώς τελούνται. Είναι εσωτερική αναγκη των Χριστιανών ,να τιμήσουν την μητέρα του Κυρίου. Ξαναζούμε μέσα στο καλοκαίρι τα συναισθήματα της Μ.Παρασκευής. Δεν καταλαβαίνω σε τί ενοχλεί αυτό. Ας αφήσουμε την "βαριά θεολογία" που τελικά καταντά φιλολογία, ας πάψουμε να εμπλέκουμε οικουμενιστικές θεωρίες και συνομωσιολογίες σε ύμνους και τιμή προς τη Θεοτόκο. Αυτά είναι αρρωστημένες καταστάσεις και δεν οδηγούν πουθενά. Και για να τελειώνει το θέμα: Η επιτροπή Θείας Λατρείας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος ,ενέκρινε με την υπ'αριθμ 795/3-4-2007 απόφασή της και επευλογησε την ολοκληρωμένη ακολουθία ,των εγκωμίων (περιλαμβάνει και κανόνα), όπως αυτή είχε εγκριθεί με το εγγραφό 153/26-2-2004 ,του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων. Η ολοκληρωμένη Ακολουθία ,προβλήθηκε από την ΕΡΤ το 2006 και το 2007 από τον Ι.Ναο Εκατονταπυλιανής Πάρου και μαλιστα στην ακολουθία εκτός από τον τότε Μητροπολίτη Μακαριστό Αμβρόσιο,συμμετείχαν και αρχιερείς του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας (υπάρχουν τα σχετικά video) . Η απόφαση της Ιεράς Συνόδου υπογράφεται από τον τότε Αρχιγραμματεύοντα σημερινό Μητροπολίτη Κηφισιάς. Παραλλήλως ,υπάρχει επιστολή κατ'έντολή του Οικουμενικού Πατριάρχου ,από τον τότε Αρχιγραμματέα και νυν Αρχιεπισκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο, που επευλογεί τους ύμνους. Περισσότερες πληροφορίες ,για όσους το επιθυμούν ,στην Αποστολική Διακονία,η οποία εξέδωσε και τη σχετική Ακολουθία (έχει ήδη εξαντληθεί)
Έχει ξεφύγει η κατάσταση με τη μόδα αυτή των εγκωμίων προς την Θεοτόκο.
Όταν ο κάθε επιχώριος επίσκοπος ευλογεί και δίνει την κανονική άδεια κάθε διαμαρτυρία είναι εκτός πραγματικότητας. Να σταματήσουνε οι κριτικές και τα τοιούτα τα οποία δεν οικοδομούν. Ο κάθε επίσκοπος έχει επί της ποιμαντικής πάσα δικαιοδοσία. Οι κληρικοί να πειθαρχούν στους επισκόπους τους και ο λαός να κάνει υπακοή.
Γιατί θέλουμε σαν εκκλησιαστικό σώμα αυτές τις καινοτομίες;
Γιατί δεν υπακούμε σε όσους ύμνους μάς παρέδωσαν οι Άγιοι υμνογράφοι και θέλουμε να προσθέσουμε σάλτσες (εγκώμια κ.λ.π.);
Γιατί στο Άγιον Όρος δεν γίνονται δεκτές τέτοιες εκδηλώσεις;
Απάντηση στον 14 Αυγούστου 2019 - 11:09 μ.μ.
Ο Επίσκοπος είναι φύλακας των εκκλησιαστικών παραδόσεων και όχι οδοστρωτήρας. Και δεν έχει κανένα δικαίωμα να επιτρέπει καινοτομίες στην Εκκλησία. Άλλωστε, πριν ενθρονισθεί δίνει ένορκη διαβεβαίωση ότι θα σέβεται τα της Εκκλησίας.
Απάντηση στον 14 Αυγούστου 2019 - 10:29 μ.μ
Οι αποφάσεις μιας Συνόδου είναι ἐγκυρες, όταν εκφράζουν την Παράδοση της Εκκλησίας.
Μου έγραψε φίλος αναγνώστης κρατώντας την ανωνυμία του.
«Αναστάσιε, αυτό το παρακάτω Σχόλιο πού σού έστειλα γιατί δεν το βάζεις; Μήπως κάνει «τζίτζι», ενοχληθούν κάποιοι φίλοι σου, θυμώσουν μαζί σου και εσύ δεν θα μπορέσεις να το αντέξεις αυτό; Στην Ελληνική Γραμματική ξέρεις πώς λέγονται αυτοί πού συμπεριφέρονται έτσι θέλοντας να τα έχουν καλά μόνο με κάποιους πού έχουν την «δύναμη»; Καιροσκόποι ! Ή κάνω λάθος; ………»
Αγαπητέ αναγνώστη, επιμένω να μη δημοσιεύσω το σχόλιό σου. Θα το έκανα αν το υπέγραφες ή αν μου το έστελνες επώνυμα στο mail μου. Δεν γνωρίζω καλά την ελληνική γραμματική, και έτσι δεν μπορώ να συμφωνήσω με το συμπέρασμά σου. Σε πληροφορώ ότι ποτέ και κανένας από τους έχοντας κατά τα μέτρα σου «δύναμη» δεν μου πρόσφερε τίποτα, και ποτέ δεν κατέφυγα σε κάποιον από αυτούς. Δεν τους είχα και δεν τους έχω ανάγκη. Υπήρξα πάντα, και θα συνεχίσω να υπάρχω, αδέσμευτος από εξουσίες και δυνατούς. Η πορεία μου ως σήμερα είναι μάρτυρας των γραφομένων μου.
Πρόσεξε μήπως είσαι εσύ «καιροσκόπος» και νομίζεις ότι βρήκες άνθρωπο να κάνεις την δουλειά σου.
Η Παναγία να σε έχει καλά, εγώ θα συνεχίσω την αδέσμευτη πορεία μου και ως ο Οδυσσέας δεν θα την πατήσω στις διάφορες Σειρήνες που έχουν «λάθος» εκτίμηση για την προσωπικότητά μου.
....δεν ξερω,δεν νομιζω πως τα εγκωμια της ΠΑΝΑΓΙΑΣ ειναι νεοτερισμος.
Εαν μελετησουμε το τι λενε οι αγιοι ΠΑΤΕΡΕΣ για αυτην,θα κατανοησουμε για ποιο λογο τιμαται τοσο πολυ καθως και η τιμη και η υμνολογια της βρισκεται σε ολα τα λειτουργικα βιβλια της ΟΡΘ.ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ[Ωρολογιο,παρακλητικη, κλπ].
Το σωμα της ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ,δεν παραδωθηκε στην φθορα του θανατου οπως ολων των αλλων ανθρωπων.Ο ΑΓ.Ιωαννης ο Δαμασκηνος εχει μιλησει με τρια εγκωμια της ΠΑΝΑΓΙΑς ΜΑΣ.ΚΑΝΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΤΙΜΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ,επειδη εκεινη γεννησε τον ΘΕΑΝΘΡΩΠΟ και παρεμεινε αθικτη η ΠΑΡΘΕΝΙΑ ΤΗΣ..
ΛΕΓΕΙ πως ,
ΜΟΝΗ ΑΥΤΗ εγινε ΔΟΧΕΙΟ του ΘΕΟΥ,Βισκεται στον ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ,,,,Εκει-λεει σε δοξολογουν ολες οι ουρανιες δυναμεις.....σε υμνουν οι θρονοι,,,,,,σε δοξαζουν τα σεραμειμ...
εισαι η Μητερα ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ -ΜΑΣ,γιατι δεν ανεβηκες στον Ουρανο οπως ο Ηλιας ουτε ηρπαγης εως τριτου ουρανου οπως ο Παυλος,,,,,
αλλα εφτασες εως τον ιδιο τον θρονο ΤΟΥ ΥΙΟΥ ΣΟΥ,Τον βλεπεις με τα ματια σου και στεκεις διπλα Του με παρρησια!
Εισαι η χαρα των Πατριαρχων,χαρα χωρις τελος.
Για τους Προφητες αγαλλιαση!
ΤΟΝ Κοσμο ευλογεις,τα συμπαντα αγιαζεις.
και
ΕΠΕΙΔΗ ΑΥΤΟΣ,ταπεινωθηκε και κυοφορηθηκε στην κοιλια της,ενοσω ηταν εξαρχης ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΖΩΗ ΠΡΟΑΙΩΝΙΩΣ,,,,επρεπε και αυτη να γινει συνοικος με τηνΖΩΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΙΟΝ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ.
ΔΕΧΤΗΚΕ για λιγο το σωμα της ο ταφος ΚΑΙ Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ &&&&
Ο ΛΑΟΣ ΠΙΣΤΕΨΕ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΣΤΑΣΗ...
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΩ ΤΕΛΙΚΑ ,,,,
Πως η ΘΕΟΤΟΣ τιμαται σε σχεση με το σωτηριωδες σχεδιο της θειας οικονομιας,,,,το οποιο διακονησε με την α γ ι ο τ η τ α της και την τελεια υπακοη της στο θελημα ΤΟΥ
ΘΕΟΥ.
ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΟΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ ΜΕ ΤΙΜΗΤΙΚΑ ΛΟΓΙΑ Κ Ο ΙΕΡΟΣ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ ΚΑΝΕΙ ΛΟΓΟ και μου εμεινε αυτος ο λογος,,,,
''Οπως ο Υιος σου, δοξασε και το δικο σου μνημα που εδεχθη κατα την κοιμηση σου...''
χρονια πολλα!
Δεν γνωρίζω ποιός ανώνυμος το έγραψε το σχόλιο. Καλά του απαντήσατε. Φαίνεται κανένας νεωτεριστής θα ήταν και θα τον πείραζαν τα άγια Εγκώμια.
Για τα εγκώμια και τον Επιτάφιο, έχω να πω ότι αυτό δεν είναι νεωτερισμός. Δεν είναι κάτι κακό, φθάνει να γίνεται με ευλάβεια και κατάνυξη και όχι για το θέαμα και τις εντυπώσεις.
Νεωτερισμοί είναι χίλια άλλα που επιδοκιμάζουν οι οικουμενιστές και βλάπτουν το ήθος της Εκκλησίας (π.χ. η απαγορευμένη και μη προβλεπόμενοι από τους Ι. Κανόνες της Εκκλησίας γυναικεία παρουσία στα Ψαλτήρια, κοντοκουρεμένοι και κοντοξυρισμένοι ιερείς, άσεμνο ντυσιμο στους Ναούς, μετάδοση της θ. Κοινωνίας σε άσεμνα ντυμένες και ντυμένους, ).
Σ΄ αυτά δεν έχω ακούσει κανένα οικουμενιστή να διαμαρτύρεται...
Τώρα τους έφταιξε η ευλαβέστατη συνήθεια των Εγκωμίων και του Επιταφίου; Εκεί βλέπουν νεωτερισμό και θέλουν να ξιφουλκίσουν και παρουσιαστούν σαν αμύντορες των Παραδόσεων Είναι στρεβλό το βλέμμα τους. Στραβά αρμενίζουν.
Πολύ καλά κάνετε στην Πάτρα και τα Εγκώμια και τον Επιτάφιο για την Μητέρα του Παντοδύναμου Θεανθρώπου. Αν γίνονται με κατάνυξη και ορθόδοξη πίστη, τίποτα το κακό δεν έχουν. Μόνο καλό έχουν.
Ορθόδοξος Αναγνώστης
Απάντηση στον 15 Αυγούστου 2019 - 5:48 μ.μ.
Δεν έγραψα εγώ το σχόλιο για το οποίο απαντάς.
Όμως οι αποφάσεις της Συνόδου που επιτρέπουν τα Εγκώμια και τον Επιτάφιο στην Μητέρα του Θεανθρώπου, δεν έρχονται καθόλου σε αντίθεση με την Παράδοση της Εκκλησίας.
Το αντίθετο γίνεται. Τα θαυμάσια Εγκώμια και ο Επιτάφιος στην Μητέρα του Θεανθρώπου εκφράζουν σε βαθμό ολοκληρωτικό την Παράδοση της Εκκλησίας.
Και μια Ερώτηση: Τα έχεις διαβάσει ποτέ σου πριν τα απορρίψεις;
Ορθόδοξος Αναγνώστης
Απάντηση στον 15 Αυγούστου 2019 - 5:46 μ.μ.
Ο Επίσκοπος που επιτρέπει τα Εγκώμια και τον Επιτάφιο συνεχίζει να είναι φύλακας των εκκλησιαστικών παραδόσεων και σέβεται απόλυτα τα της Εκκλησίας. Δεν βλάπτουν στο παραμικρό τα Εγκώμια και ο Επιτάφιος στην Μητέρα του Θεανθρώπου τις εκκλησιαστικές παραδόσεις και τα της Εκκλησίας.
Ψάξτε αλλού για τους οδοστρωτήρες των παραδόσεων της Εκκλησίας (π.χ. οικουμενισμός, νεωτερισμοί, κοσμικότητες, κτλ).
Ορθόδοξος Αναγνώστης
ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΕΓΚΩΜΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΝΑ ΕΚΓΡΆΖΟΥΝ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ.
ΚΑΙ ΛΟΙΠΌΝ; Ο,ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΟ ΚΑΙ ΕΚΦΡΆΖΕΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ, ΘΆ
ΝΑ ΤΟ ΕΙΣΑΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΜΑΣ; ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ;
ΠΟΙΟΣ ΜΑΣ ΕΔΩΣΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ ΣΤΗ ΛΑΤΡΕΙΑ;
Το μένος κατά των εγκωμίων της Κοιμήσεως της Θεοτόκου με δεδομένη την έγκρισή τους από την ιερά Σύνοδο και την αποδοχή τους από το Οικουμενικό και τα πρεσβυγενή Πατριαρχεία,μόνο στενοκαρδία και μικρότητα εκφράζει. Αυτοί που δήθεν κόπτονται για την παράδοση, μπορούν να μας πουν γιατί δεν διαμαρτύρονται για την καθιέρωση της Νηστείας του 15αυγούστου ,που είναι μοναστηριακή νηστεία και εθιμικά καθιερωθηκε πανορθοδόξως; Γιατί να τελούμε την Θ.Λειτουργία του Ιερού Χρυσοστόμου και να μη μεινουμε στη λειτουργία του Αγ.Ιακώβου του Αδελφοθέου;.Και ο Ιερός Χρυσόστομος καινοτόμησε.Γιατί να εισαγάγουμε στο λατρευτικό μας τυπικό ακολουθίες νεοφανών Αγίων;Η ιερολογία του γάμου καθιερώθηκε μετά τον 8ο μ.Χ. αιώνα.Αυτό δεν είναι καινοτομία; Ας σταματήσει πλέον αυτή η ανούσια φιλολογία. Τα εγκώμια της κοιμήσεως δεν είναι καινοτομία. Είναι Ανάγκη .Δεν τα καθιέρωσαν ούτε ιερείς ,ούτε Αρχιερείς ,ούτε Οικουμενιστές,ούτε άνθρωποι που δεν σέβονται την ιερά Παράδοση.Τα καθιέρωσε η αγάπη του πιστού λαού του Θεού να τιμήσει την Μητέρα όλων μας. Να κλάψει για τον σωματικό χωρισμό της και να χαρεί για την άνοδο του ανθρώπου εις τα ουράνια . Όλο περισσότερο θα γίνονται γνωστά και όλο περισσότερο θα καθιερώνονται.
Στα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος 2008, στη σελίδα 209, υποσημείωση 186 σημειώνεται: "Το ισχύον Τυπικόν (Τ.Μ.Ε σ. 306, υποσημ.4) αναφερόμενον εις τα λεγόμενα εγκώμια της Παναγίας, τα θεωρεί καινοφανή και κακόζηλα και δεν επιτρέπει την χρήσιν των῾
Εύγε στον 16 Αυγούστου 2019 - 10:08 μ.μ.
Στ΄ αλήθεια αδικαιολόγητο το μένος κατά των εγκωμίων της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.
Τα ευλαβέστατα εγκώμια στην Κοίμηση της Θεοτόκο τα έχουν αποδεχθεί τα πρεσβυγενή Πατριαρχεία;
Εκφράζουν όπως παραδέχθηκαν ακόμα και οι εναντιοφροντούντες την Ορθόδοξη Θεολογία;
Αν ναι, τότε ποιό το πρόβλημα να τα εισάγονται στη Θ. Λατρεία μια φορά το χρόνο;
Απαντηση στον 17 Αυγούστου 2019 - 2:54 μ.μ.
Δηλαδή, όσοι ύμνοι εκφράζουν την ορθόδοξη θεολογία, και είναι εκτός λατρείας,
θα πρέπει να εισαχθουν στη λατρεία; Και οι ύμνοι που υπάρχουν στη λατρεία τι θα γίνουν; Και ποιός θα είναι αυτός που θα τους εισάγει στη λατρεία; Μπορεί ο κάθε ιερέας ή ο κάθε Επίσκοπος ό,τι κρίνει ως ορθόδοξο να το εισάγει στη λατρεία;
Τι ἀλλαξε τελευταία στην Εκκλησία μας, ώστε να εισαχθουν τα Εγκώμια της Παναγίας; Γίναμε πιο ευσεβείς; Το Αγιορείτικα Μοναστήρια που δεν λένε τα Εγκώμια κάνουν λάθος;
Τα Εγκώμια και ο Επιτάφιος είναι μόνο για τον Χριστό. Και ο Χριστός αξίζει να έχει αυτή την ιδιαιτερότητα στην λατρεία μας. Ας μην τα κάνουμε όλα ίσιωμα.
Απάντηση στον 17 Αυγούστου 2019 - 4:45 μ.μ.
Στενοκέφαλη η λογική σου και κολλημένη στο γράμμα του νόμου και όχι στο πνεύμα. Δεν στέκνουν πουθενά τα όσα γράφεις με φαρισαϊκό πνεύμα και δογματίζεις με αθεολόγητους δογματισμούς!
Τί είναι αυτά που λες;
Τα Εγκώμια και ο Επιτάφιος στην Παναγία ως Μητέρας του Θεανθρώπου προσιδιάζει σε όλη την Ορθόδοξη Παράδοση και έχουν ήδη καθιερωθεί σε πολλές συνειδήσεις των Ορθοδόξων.
Δεν γίνονται καθόλου ίσιωμα όπως φοβάσαι τυπολατρικά. Μιας και τα Εγκώμια και ο Επιτάφιος για τον Χριστό είναι εντελώς άλλο από τα Εγκώμια και τον Επιτάφιο στην Μητέρα του Χριστού. Μια απλή ανάγνωση και τους παιδιού του Δημοτικού πείθει ότι διαφέρουν όσο ο ουρανός από τη γη. Διάβασε τα να καταλάβεις την ασύγκριτη διαφορά και μην γίνεσαι τυπολάτρης και κολλημένος.
Το Άγιο Όρος δεν είναι το κριτήριο των πάντων, ούτε και στα θέματα Πίστης παίρνει πάντα την πιο σωστή αντιοικουμενιστική θέση.
Το πρεσβυγένες Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων τα έχει αποδεχθεί όπως και πάρα πολλοί Ορθόδοξοι.
Και το κυριώτερο σε τίποτα δεν βλάπτει το ορθόδοξο δόγμα και την Πάραδοση τα Εγκώμια και ο Επιτάφιος στην Παναγία, φθάνει να ψάλλονται με ορθόδοξη ευλάβεια.
Ορθόδοξος Αναγνώστης
Ο χθεσινός επικριτής των Εγκωμίων της Κοίμησης της Παναγίας 10:08 μ.μ. να διαβάσει και να απαντήσει στα ερωτήματα του πολύ καλού σχολίου 16 Αυγούστου 2019 - 10:08 μ.μ., αν μπορεί βεβαίως...
"Μπορεί ο κάθε ιερέας ή ο κάθε Επίσκοπος ό,τι κρίνει ως ορθόδοξο να το εισάγει στη λατρεία;"
Δεν πρόκειται για κάτι που έκανε κάθε ιερέας ή κάθε Επίσκοπος. Τα Εγκώμια και ο Επιτάφιος της Παναγίας είναι συνήθεια που έχει ιστορία πολλών δεκαετιών και θέλει το πλήρωμα της Εκκλησίας. Και το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, η Μήτηρ των Εκκλησιών όπου και ο Τάφος της Παναγίας έχει αποδεχθεί.
Άρα δεν είναι κάτι μεμονωμένο, σποραδικό, αλλά κάτι που έχει λάβει θεσμικές εγκρίσεις όπως είναι το Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων που έχει και τον πρώτο λόγο μιας και εκεί είναι ο Τάφος της Παναγίας και πρέπει να την τιμήσει κατάλληλα και όπως της πρέπει.
Απαντήστε: ( 18 Αυγούστου 2019 - 11:34 π.μ.):
Μπορει ο κάθε Ιερέας ή Επίσκοπος να εισάγει ο,τι κρίνει θεολογικά ορθόδοξο μέσα στη λατρεία; Αν ναί, που το στηρίζετε;
Αξίζει ή όχι ο Χριστός να έχει στη λατρεία μας την ιδιαιτερότητα
του Επιταφίου και των Εγκωμίων; (Η απάντηση που δώσατε δεν απαντά στο ερώτημα).
Οπως το Αγιο Ορος δεν είναι κριτήριο των πάντων, έτσι και τα πρεσβυγενή Πατριαρχεία και κάθε Πατριαρχείο. Μέχρι τελευταία το ορθόδοξο Βάπτισμα στη Ρωσία και στη Σερβία γινόταν με ραντισμό!
Αγαπητέ εν Χριστώ αδερφε, κριτήριο των πάντων είναι η μακρόχρονη Παράδοση της Εκκλησίας, που πέρασε, όπως ἐλεγε ο Ὁσιος Παϊσιος, μέσα από το Πατερικό κόσκινο. Και ως Ορθόδοξοι χριστιανοί, με βάση την Παράδοση αυτή κρίνουμε πράγματα και καταστάσεις, και όχι με βάση τους συναισθηματισμούς μας, όπως κάνουν οι Προτεστάντες, και αυτοί με το δίκιο τους, γιατι δεν έχουν Παράδοση.
Το σχόλιο 18 Αυγούστου 2019 - 4:20 μ.μ. έχει λάθος.
Το σωστό είναι:
Ο χθεσινός επικριτής των Εγκωμίων της Κοίμησης της Παναγίας 4:45 μ.μ.
να διαβάσει και να απαντήσει στα ερωτήματα του πολύ καλού σχολίου 16 Αυγούστου 2019 - 10:08 μ.μ., αν μπορεί βεβαίως...
Το ίδιο και ο σημερινός επικριτής των Εγκωμίων της Κοίμησης της Παναγίας 4:31 μ.μ. να διαβάσει και να απαντήσει στα ερωτήματα του πολύ καλού σχολίου 16 Αυγούστου 2019 - 10:08 μ.μ., αν μπορεί βεβαίως...
Σας απάντησε ανώνυμε 4:31 μ.μ. ο "Ορθόδοξος Αναγνώστης" σήμερα στο ψεύτικο ερώτημα σας "Αξίζει ή όχι ο Χριστός να έχει στη λατρεία μας την ιδιαιτερότητα του Επιταφίου και των Εγκωμίων;".
Σας απάντησε αλλά εσείς δεν καταλάβατε.
Προσπαθήστε ξανά να το διαβάσετε και να δώσετε προσοχή για να το καταλάβετε.
Ὅταν ὑπάρχει λόγος σοβαρός, μπορεῖ ἡ Ἐκκλησία νά ἀλλάξει κάτι ἀπό τήν Παράδοσή της, γιατί δέν πρόκειται γιά δόγμα. Π.χ. ἡ Παράδοση ὁρίζει νά μήν κηδεύονται οἱ αὐτοκτονοῦντες, καί αὐτό γινόταν μέχρι πρόσφατα στήν πατρίδα μας, καί ὁ κόσμος τό δεχόταν ἀδιαμαρτύρητα, γιατί εἶχε ἐμπιστοσύνη στήν Ἐκκλησία.
Ὅμως, ὅταν ὁ κόσμος ἄρχισε νά διαμαρτύρεται καί νά μήν καταλαβαίνει, ἡ Ἐκκλησία (τῆς Ἑλλάδος) ἄρχισε νά κηδεύει τούς αὐτοκτονοῦντες. Ὁδηγήθηκε ἐξ ἀνάγκης στήν ἀπόφαση αὐτή, καί ἄλλα πολλά παρόμοια. Ποιά, λοιπόν, ἀνυπέρβλητη ἀνάγκη, τί λόγος σοβαρός προέκυψε, ὥστε νά εἰσαχθοῦν τά Ἐγκώμια τῆς Παναγίας στή λατρεία; Τή στιγμή μάλιστα πού τό Τ.Μ.Ε., τά ἀπαγορεύει αὐστηρῶς;
Ἡ Ἁγία Ἑβδόμη Οἰκουμενική Σύνοδος ὁρίζει βαρύτατα ἐπιτίμια σ’ ὅσους (ἄνευ λόγου) καινοτομοῦν στήν Ἐκκλησία. «Τούς τολμῶντας (...) ἐπινοεῖν σκολιῶς καί πανούργως πρός τό ἀνατρέπειν ἕν τινά τῶν ἐνθέσμων παραδόσεων τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας, Ἐπισκόπους μέν ὄντας ἤ κληρικούς καθαιρεῖσθαι προτάσσομεν, μονάζοντας δέ ἤ λαϊκούς τῆς κοινωνίας ἀφορίζεσθαι» (Πράξις Η΄).
Ἡ Παναγία βοήθεια σ’ὅλους μας.
πΒΜ.
πΒΜ. 19 Αυγούστου 2019 - 9:32 π.μ. δεν είναι καινοτομία τα εγκώμια της Παναγίας αφού δεν υπάρχει κανένας Κανόνας, ούτε λόγος δογματικός ούτε ηθικός που να τα απαγορεύει!
Καινοτομία ανεπίτρεπτη για την Εκκλησιαστική Παράδοση είναι η κηδεία των αυτοκτονούντων, αφού υπάρχει ξεκάθαρος Κανόνας της Εκκλησίας που απαγορεύει τις αυτοκτονίες, εκτός ελάχιστων περιπτώσεων. Και αυτό από φιλανθρωπία της Εκκλησίας διότι οι αυτοκτονίες είναι αμάρτημα που δεν υπάρχει μετάνοια, δεν μπορεί να μετανοήσει ο αυτοκτονών και έτσι οδηγεί εκτός σωτηρίας τον αυτοκτονούντα. Από αυτό βλέπουμε πόσο αντικανονική καινοτομία είναι η κήδευση των αυτοκτονούντων. Μεγάλη η ευθύνη όσων την επιτρέπουν απέναντι του Θεού διότι δεν δίδουν την βαρύτητα το αμαρτήματος της αυτοκτονίας στον κόσμο όπως ήθελαν οι άγιοι Πατέρες, αλλά το αντίθετο.
Δανιήλ
Κανείς δεν επιβάλλει σε κανένα την υποχρέωση να παρακολουθήσει ή να τελέσει τα εγκώμια αν δεν τον εκφράζουν.Όπως και οι ακολουθίες των νεοφανών Αγίων αυτά καθιερώνονται ή θα καθιερωθούν όπου ακόμη δεν έχουν καθιερωθεί εξ ανάγκης. Ας τολμήσει κάποιος να πεί κάτι ανάλογο για τις Ακολουθίες του Αγ.Νεκταρίου,του Αγ.Λουκά Συμφερουπόλεως ,του Αγιου Κοσμά του Αιτωλου ή των πλέον νεοφανών Παϊσίου,Πορφυρίου ή και των παλαιοτέρων Αγ.Γρηγορίου του Παλαμά ή Μαρκου Ευγενικού. Στις ακολουθίες αυτές υπάρχουν και εγκώμια. Οποιος θίξει το παραμικρό δεν θα έχει τρύπα να κρυφτεί. Τα εγκώμια της Παναγίας μας πείραξαν; Ασχοληθείτε με τα τόσα άλλα σοβαρά π.χ.το πώς νομιμοποιείται η μοιχεία με τα διπλά μυστήρια, πώς η εκκλησία ειρωνεύεται στην πράξη την προγαμιαία αγνότητα ,με τις ευλογίες Αρχιερέων σε γάμους επωνύμων, πώς ιερείς στηρίζουν την ύπαρξη κινημάτων ιδιαιτεροτήτων και αφήστε τους Θεολογικότατους ύμνους. Επιτέλους θεωρήστε τους ένα μέρος του κηρύγματος προς την Κυρία των Αγγέλων
Απάντηση στον 19 Αυγούστου 2019 - 3:40 μ.μ.
Η λογικά σας θυμίζει αυτό που έλεγαν παλιά, υπό τύπου αστείου, οι μαθητές στο μάθημα της Λογικής: "το μπουζούκι είναι όργανο, ο χωροφύλαξ είναι όργανο, άρα ο χωροφύλαξ είναι μπουζούκι".
Αδελφοί μου το λέμε και το ακούμε συχνά "μνήμη αγίου = μίμησις αγίου". Δεν έχει ανάγκη η Παναγία από τα εγκώμιά μας, αλλά από την αγία βιωτή μας, τα αγαθά μας έργα. Να την μιμηθούμε στην ταπείνωση στην ανυπόκριτη αγάπη, στην ελεημοσύνη κλπ. Το κάνουμε; Αν όχι ματαιοπονούμε ό,τι και να της ψάλουμε. Το σκεπτικό και το ήθος που καθιέρωσαν τα εγκώμια της Παναγίας ως "παράδοση¨ δεν είναι όπως ισχυρίζονται κάποιοι η αγάπη μας προς την Παναγία. Αν ήταν αυτό, θα φαινόταν στην καθημερινή μας ζωή... Τα εγκώμια καθιερώθηκαν από τους θιασώτες τους γιατί "έπιασαν", "πουλάνε", γιατί μαζεύουν κόσμο κι ως εκ τούτου αποδίδουν όφελος για τους ναούς και τις μονές!!! Μην κρυβόμαστε πίσω απ το δάκτυλό μας! Μήπως όμως αυτή η "χρήση", είναι τελικά ιεροσυλία και όχι τιμή προς την Παναγία;
Το άσχημο και τελείως απαράδεκτο είναι ότι απ΄τα εγκώμια της Παναγίας πάει δειλά - δειλά να γενικευτεί αυτή η κατάσταση και με εγκώμια σε όλους τους αγίους! (Σε κάποιους "γνωστούς" ναούς ήδη έχουν τεθεί σε χρήση επίσημα με την ανοχή των Δεσποτάδων!). Από Χριστοκεντρική η λατρεία μας σε λίγα χρόνια θα γίνει αγιοκεντρική. Όχι μόνο γι αυτό το λόγο αλλά και για άλλες εκτροπές που γίνονται αυθέρετα από κάποιους εφημερίους, κυρίως κατά την ημέρα της Πανηγύρεως του Ναού!!!
Με πολλή μου θλίψη διαπιστώνω ότι οι πολέμιοι των εγκωμίων εξακολουθούν να επιμένουν στις θέσεις τους, παρά τα συντριπτικά επιχειρήματα και την τεράστια συμμετοχή του πιστού λαού ,όπου αυτά τελούνται, όπως φαίνεται από τις δημοσιευμένες στο διαδίκτυο φωτογραφίες. Προβάλλουν μάλιστα και το σόφισμα ότι δήθεν η έμμετρη εξύμνηση με τα εγκώμια, της Θεοτόκου και των Αγίων ,θα αλλοιώσει τον Χριστοκεντρικό τύπο λατρείας της Ορθοδόξου εκκλησίας.Αγαπητοί μου φίλοι μην προβληματίζεσθε ."Άλλη η δόξα του ηλίου,άλλη η δόξα της σελήνης και των αστέρων". Δεν προσβάλλει τον ΚΗΙ Χριστό η απόδοση τιμής στο πρόσωπο δια του οποίου έλαβε ανθρώπινη σάρκα και απέκτησε την Θεανθρώπινη ιδιότητα.Άλλα είναι εκείνα που μπορεί να αλλάξουν τον τύπο της λατρείας μας,όπως ο σύγχρονος "γεροντισμός", όπου πολλοί αποδέχονται την ρήση του Ευαγγελίου, επειδή "το είπε ο γέροντας " και όχι επειδή το γράφει το Ευαγγέλιο. Έπίσης,δεκαπέντε χρόνια τώρα, δεν διαπίστωσα ανάλογη ευαισθησία ,στο δράμα των Ιεροσολύμων, όπου ποδοπατήθηκαν οι Ιεροί κανόνες και διασύρθηκε διεθνώς η ορθοδοξία. Το όλο σκηνικό συνάδει με την ρήση του Ευαγγελίου "και ούτοι(οι φαρισαίοι), ουκ εισήλθον εις το Πραιτώριον,ίνα μη μιανθώσι ,αλλ'ίνα φάγωσι το Πάσχα"
Καλή φώτιση σε όλους μας
Το σχόλιο 19 Αυγούστου 2019 - 3:40 μ.μ. είναι άξιο μεγάλης προσοχής μια και αποτυπώνει πολύ σωστά το ζήτημα και βάζει όλο το ζήτημα στις σωστές ορθόδοξες βάσεις, όπως και άλλα σχόλια που υποστηρίζουν τα Εγκώμια της Παναγίας.
Τα σχόλια 11:33 μ.μ. και 11:53 μ.μ. είναι προτεσταντικού τύπου, ανόητα και στηριγμένα σε σάπιες βάσεις.
Θα απαντήσω πρώτα στο σχόλιο 11:33 μ.μ.
Η μνήμη αγίου=μίμηση αγίου. Σ΄ αυτό συμφωνούμε. Σημαίνει να έχουμε σεμνότητα όπως Σεμνή ήταν η Παναγία και όχι ημίγυμνα και παρα φύση ενδυμασίες. Σημαίνει να μην δικαιολογούμε και αθωώνουμε τα σαρκικά αμαρτήματα που νομίζονται από τον πολύ κόσμο σαν αθώα πραγματάκια και από μερικούς μοντέρνους θολολόγους.
Δεν σημαίνει να παύσουμε να υμνούμε την Παναγία. Τα εγκώμια έχουν φτιαχτεί από αγάπη προς την Παναγία και από σεβασμό, γι΄ αυτό και όποιος τα έχει διαβάσει χωρίς προκατάληψη καταλαβαίνει πόσο υπέροχα είναι και εκφράζουν το ορθόδοξο πνεύμα. Δεν είναι για κανένα όφελος όπως πονηρά και χαζά σκέφτεσαι ανώνυμε, αφού έτσι και αλλιώς οι πιστοί θα έλθουν τις ημέρες εκείνες της εορτής της Κοίμησης της Παναγίας και θα αφήσουν έτσι και αλλιώς τον όβολό τους. Είναι προς τιμή της Παναγίας. Ιεροσυλία μου φαίνεται η συκοφάντηση των εγκωμίων προς την Παναγία μας με φθηνιάρικα "επιχειρήματα".
Χριστιανός Ορθόδοξος
Θα απαντήσω και στο προτεσταντικού τύπου σχόλιο 11:53 μ.μ.
Η λατρεία μας δεν μετατρέπεται από Χριστοκεντρική σε αγιοκεντρική με την τιμή των αγίων. Αυτό είναι καθαρός προτεσταντισμός. Όσο τιμούμε τους αγίους σαν τους διαλεγμένους και πιστούς δούλους του Χριστού, τότε μεταβαίνει η τιμή προς τον Χριστό.
Σύμφωνα με το σκεπτικό αυτό θα πρέπει να καταργήσουμε όλες τις τιμές των αγίων για να προφυλάξουμε την Χριστοκεντρική λατρεία. Τελείως λάθος όλο το σκεπτικό και προτεσταντικών επιρροών.
Όταν ψάλλουμε τα Εγκώμια στη Παναγία ή σε κάποιον άγιο, τα ψάλλουμε και εκφράζουμε την τιμή που πρέπει στη Παναγία και στον άγιο και όχι την λατρεία μας. Η λατρεία ανήκει μόνο στον Χριστό και τον Τριαδικό Θεό. Η οποιαδήποτε τιμή σε αγίους όταν γίνεται ορθόδοξα, δεν ξεφεύγει από τον Χριστοκεντρισμό. Αν π.χ. ψάλλω 2 ύμνους στον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο ή αν ψάλλω 20 ύμνους διαφόρων ειδών (προσόμοια, στιχηρά κτλ), δεν μειώνει την Χριστοκεντρικότητα, απλά αυξάνει την τιμή μου προς τον άγιο και παίρνω περισσότερη ευλογία. Φτάνει να παραμένει τιμή, ορθόδοξα, και όχι λατρεία (π.χ. παπική Μαριολατρεία).
Απ΄ αυτό φαίνεται πόσο προτεσταντικά και στραβών συλλογισμών είναι τα σχόλια 11:33 μ.μ. και 11:53 μ.μ.
Χριστιανός Ορθόδοξος
Προς τους εν Χριστώ αδελφούς της 20/8/2019 των 9:07, 10:33, 10:45 π.μ. που κόπτονται υπεραμυνόμενοι των Εγκωμίων της Παναγίας.
Ερώτημα 1ο : Εάν ο κόσμος δεν πήγαινε στα «Εγκώμια της Παναγίας», θα τα ψάλανε οι «άγιοι πατέρες» για να την τιμήσουν έστω περισσότερο; Πιστεύω πως όχι. Άρα γίνονται «προς το θεαθήναι τοις ανθρώποις!» Αυτό κι αν είναι Φαρισαϊσμός!!
Ερώτημα 2ο : Την εποχή μας την χαρακτηρίζει μεγαλύτερη ευλάβεια ή μεγαλύτερη βλάβη; (κυρίως πνευματική); Πιο ευλαβείς είμαστε εμείς που λέμε τα «Εγκώμια της Παναγίας» ή οι παλαιότεροι άγιοι Πατέρες μας που δεν τα έλεγαν; (λ.χ. Αγ. Νεκτάριος, Αγ. Πορφύριος, Αγ. Νικόδημος Αγιορείτης κ.α.;) Δεν είχαν ευλάβεια εκείνοι κι έχουμε μεγαλύτερη εμείς; Δηλ. μέχρι τώρα η Παναγία μας δεν ετιμάτο δεόντως, κι ήρθαμε εμείς να «διορθώσουμε» το λάθος;
Ερώτημα 3ο : Πως τιμάμε την Παναγία όταν καταφρονούμε την τάξη της Εκκλησίας; Που είναι η ταπείνωσή μας που κατ΄ εξοχήν χαρακτήριζε την Παναγία; Η Παναγία σεβάστηκε το Μωσαϊκό νόμο μέχρι κεραίας! Λ.χ. Πήγε να σαραντίσει σαν μια τυχαία γυναίκα, ενώ είχε αλόχευτο τόκο!! «Ἔμεινε δὲ Μαριὰμ σὺν αὐτῇ (με την συγγενή της την Ελισάβετ) ὡσεὶ μῆνας τρεῖς καὶ ὑπέστρεψεν εἰς τὸν οἶκον αὐτῆς.» (Λουκ. 1:56), γιατί είχαν ως έθιμο οι Ιουδαίοι, να μην επιτρέπουν σε παρθένες γυναίκες να παρευρίσκονται στη γέννα επιτόκων γυναικών!! Γι αυτό και η Παναγία επέστρεψε στο σπίτι της παρ΄ ότι είχε να διάνυση πολύ δρόμο… κ.α.
Ο όσιος Παϊσιος ο Αγιορείτης σεβόταν ακόμη και τα παλούκια που είχαν βάλει οι προηγούμενοι Πατέρες γύρω από τα περιβόλια τους και δεν τα πείραζε. Μια φορά δοκίμασε να μεταφέρει κάποιο σε άλλη θέση και πετάχτηκε ένα φίδι απ΄τη βάση του, που τον κατατρόμαξε! «Καλά να πάθω -είπε- αφού αυθαιρετώ!»
Όπως το πάμε έχουμε καταντήσει κοπτοράφτες. Κόβουμε και ράβουμε στα της λατρείας ανάλογα των περιστάσεων και των προτιμήσεων που δείχνουν οι εκάστοτε Δεσποτάδες. Πρόκειται για αυθαιρεσία, κι όχι για πραγματική ευλάβεια! Μην χρυσώνουμε την καραμέλα… Κοντεύουμε να καταντήσουμε προτεστάντες με την άνεση που κινούμαστε μες την Εκκλησία για κάποια θέματα!!!
Προς τον ανώνυμο 9:45 μ.μ. που κόπτεται δήθεν για αυθαιρεσία στη λατρεία.
ΟΛΑ Στραβά τα βλέπεις και τυπολατρικά.
Προτεστάντης γίνεσαι με το να απωθείς και να σε πιάνει μένος με την τιμή στη Παναγία. Είναι γνωστό ότι οι προτεστάντες δεν τιμούν την Παναγία και ενοχλούνται με κάθε ορθόδοξη τιμή και υμνολογία προς την Παναγία γιατί το θεωρούν ότι αυτά ανήκουν μόνο στο Θεό!
Το ίδιο γίνεσαι και εσύ προτεστάντης που κόπτεσαι δήθεν για αυθαιρεσία στη λατρεία, για πράγμα όπως είναι τα Εγκώμια της Παναγίας που βρίσκονται μέσα στο πνεύμα της Παράδοσης της Εκκλησίας και την τιμούν ως Μητέρα του Θεού με ορθόδοξο τρόπο.
Ψευτοευλάβεια και φαρισαϊσμός διακρίνει το σχόλιο 20 Αυγούστου 2019 - 9:45 μ.μ. αλλά και παρεξήγηση των όσων γίνονται.
Σ΄ όλα τα φτιαχτά ερωτήματα έχουν απαντήσει οι προηγούμενοι σχολιαστές και αυτός κάνει πώς δεν καταλαβαίνει συνεχίζει τα ίδια με αυθαίρετο σκεπτικό που δεν στέκει...
Το δυνατό σχόλιο 20 Αυγούστου 2019 - 9:07 π.μ. που υπερασπίζεται ορθόδοξα τα Εγκώμια και τον Επιτάφιο της Παναγίας ήδη έχει απαντήσει σε πολλά από όσα επαναλαμβάνει σαν χαλασμένο γραμμόφωνο ο ανώνυμος 20 Αυγούστου 2019 - 9:45 μ.μ. ...
Ο χθεσινός επικριτής των Εγκωμίων της Κοίμησης της Παναγίας 9:45 μ.μ.
να διαβάσει και να απαντήσει στα ερωτήματα του πολύ καλού σχολίου 16 Αυγούστου 2019 - 10:08 μ.μ., αν μπορεί βεβαίως...
Εκεί θα καταλάβει και όλο το φαρισαϊκό σκεπτικό του...
Προς τους λίαν αγαπητούς αδελφούς τις 21/8/2019: 10:03, 10:34, 10:36. 11:12 π.μ.
Αν είμαι εγώ προτεστάντης, και φαρισαίος είναι και όλοι οι προκάτοχοι Πατριάρχες και Αρχιερείς μας που τα απαγόρευσαν!!!
1. Το ισχύον «Τυπικόν» Της του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας, Εκδοτικού Οίκου: ΣΑΛΙΒΕΡΟΥ, στην 15η ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ, σελ. 306, υποσημ. 4 αναφέρει τα εξής: "Ευθύς μετά την Καταβασίαν της θ' συνηθίζεται ενιαχού, όπου πανηγυρίζεται η εορτή αύτη μεγαλοπρεπώς, πρός πλείονα τάχα δόξαν και τιμήν της Θεοτόκου, ίνα ψάλλωνται τα λεγόμενα εγκώμια της Παναγίας, κατά μίμησιν των του Κυρίου ημών, των ψαλλομένων εν τω Όρθρω του Μ. Σαββάτου. Η Μ. Εκκλησία κατακρίνουσα πάν ό,τι καινοφανές και κακόζηλον, έστω και γινόμενον πρός τιμήν της Θεοτόκου, αποδοκιμάζει ταύτα επισήμως και απαγορεύει μάλιστα αυστηρώς".
2. Επί Αρχιεπισκόπου Αθηνών Θεοφίλου απεστάλη Εγκύκλιος «Προς τους κατά Κράτος Σεβ. Ιεράρχας» (Αριθ. Πρωτ. 4319, 21/4/1865) Περί απαγορεύσεως Επιταφίου ύμνου εις την εορτήν της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Εκεί σημειώνονται τα ακόλουθα:
«Προ τινων ολίγων ενιαυτών επληροφορήθη η Σύνοδος, ότι εν τισί των Κυκλάδων Νήσων παρεισαχθείσα εψάλλετο κατά την εορτήν της Κοιμήσεως της Θεοτόκου τη 15η Αυγούστου ακολουθία Επιταφίου ύμνου κατά μίμησιν της κατά την νύκτα της αγίας και Μεγάλης Παρασκευής ψαλλομένης»* και επειδή η τοιαύτη ακολουθία είναι ασυνήθης και πάντη ξένη εις την καθ΄ όλου Ορθόδοξον Ανατολική του Χριστού Εκκλησίαν, μήτε εγκεκριμένη, μηδ΄ανεγνωρισμένη πούποτε, η Σύνοδος απηγόρευσεν αυτήν, παραγγείλασα τα δέοντα προς τους αρμοδίους Ιεράρχας.
Επειδή δ΄επ΄ εσχάτων εξεδόθη υπό του Σ. Επισκόπου Καρυστίας εις φυλλάδιον τοιούτος Επιτάφιος ύμνος εις την Κοίμησιν της Θεοτόκου, και επειδή τούτο δύναται να θεωρηθή παρά τινος, ότι η Σύνοδος παραδέχεται και επιδοκιμάζει το ως είρηται ξένον τούτο έθιμον, δια τούτο αναγγέλλουσα τούτο προς υμάς, εντέλλεται υμίν, ίνα μη επιτρέψητε την εισαγωγήν αυτού εις την καθ΄ υμάς Ποιμαντορίαν, και εάν που τυχόν παρεισέφρησε, να εμποδίσητε την περαιτέρω χρήσιν αυτού. Η Εκκλησία εκανόνισεν ανέκαθεν τας ιεράς ακολουθίας του όλου ενιαυτού, και κατανυκτικώτατά εισι τα εις την Κοίμησιν της Υπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου ψαλλόμενα άσματα, ουδέ ανάγκη ετέρων υπάρχει, και κατά βούλησιν εκάστου πεποιημένων.» Υπογράφουν δε οι κάτωθι: Ο Αθηνών ΘΕΟΦΙΛΟΣ πρόεδρος, Ο Μεσσηνίας ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ, Ο Μονεμβασίας & Σπάρτης ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ, Ο Νάξου ΠΑΡΘΕΝΙΟΣ. Ο Γραμματεύς Κύριλλος Χαιρωνίδης.
3. Ομοίως το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως εξέδωσε Εγκύκλιο Σημείωμα Προς τους Οσιοτάτους & ευλαβεστάτους ιερείς: Ι΄ Περί των ξένων τω τυπικώ διατάξεων και του καλουμένου επιταφίου της Θεοτόκου (11/8/1880), όπου μεταξύ άλλων επισημαίνει τα εξής: «Εάν δε γνωσθή ότι η διάταξις του Τυπικούτης Μ. Εκκλησίας δεν τηρείται, άλλαι δ΄ αντ΄ αυτής συνήθειαι και τελεταί εισάγωνται και εκτελούνται ή ότι ψάλλεται επιτάφιος ακολουθία κατά την εορτήν της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, θέλετε θεωρηθή απειθείς προς τα εκκλησιαστικώς εντελλόμενα και επομένως υπεύθυνοι απέναντι της Μεγάλης Εκκλησίας» !
ΑΠΛΟ ΕΡΩΤΗΜΑ:
ΑΦΟΥ ΤΟ ΤΥΠΙΚΟ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΑ ΕΓΚΏΜΙΑ, ΕΜΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΛΕΜΕ;
Απάντηση στο φαρισαϊκό και τυπολατρικό σχόλιο 21 Αυγούστου 2019 - 1:01 μ.μ.
Οι συγκεκριμένοι προκάτοχοι Πατριάρχες και Αρχιερείς δεν είναι φαρισαίοι διότι δεν χρησιμοποίησαν τα φαρισαϊκά επιχειρήματα που χρησιμοποίησες εσύ.
Έπειτα όλοι αυτοί οι προκάτοχοι Πατριάρχες και Αρχιερείς δεν άκουσαν τα συντριπτικά επιχειρήματα που άκουσες στα παραπάνω σχόλια, και συνεχίζεις το φαρισαϊκό και τυπολατρικό βιολί σου. Πιθανόν να μην βρέθηκε άνθρωπος να τους εξήγησε κάποια πράγματα.
Όύτε πάλι είχαν καθιερωθεί τόσες πολλές δεκαετίες. Ήταν η αρχή τότε της εμφάνισης των Εγκωμίων και του Επιταφίου και ξαφνιάστηκαν και το νόμισαν εσφαλμένα ως κάτι κακό.
Εσύ δεν έχεις ούτε τα ελαφρυντικά ούτε τις περιστάσεις που βρίσκονταν οι προκάτοχοι Πατριάρχες και Αρχιερείς.
Εσύ έχεις ακούσει όλα αυτά τα συντριπτικά επιχειρήματα υπερ των εγκωμίων και του Επιφαφίου στην Παναγία που έχουν τα σχόλια του "Ορθόδοξου Χριστιανού", του "Ορθόδοξου Αναγνώστη"
και τα σχόλια 16 Αυγούστου 2019 - 10:08 μ.μ., και 20 Αυγούστου 2019 - 9:07 π.μ.
και παρ΄ όλα αυτά εξακολουθείς να γράφεις με φαρισαϊκά και εξωπραγματικά ψεύτικα διλήμματα.
Προς τον ανώνυμο 19 Αυγούστου 2019 - 6:04 μ.μ.
Αυτό που έγραψες για το πολύ καλό το σχόλιο 19 Αυγούστου 2019 - 3:40 μ.μ. δεν ισχύει.
Αυτό που έγραψες χαρακτηρίζει τη δική σου λογική και τη λογική της κατάκρισης των Εγκωμίων και του Επιταφίου της Παναγίας.
Γεμάτα αυθαιρεσίες και εξωφρενισμούς τα σχόλια που προσπαθούν να ψέξουν τα Εγκώμια και τον Επιτάφιο στην Παναγία και Μητέρα του Χριστού.
1ον Το τυπικό δεν είναι δόγμα
2ον Όταν υπάρχει νεότερη έγκριση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος αυτή ανατρέπει την προηγούμενη. Μάλιστα η ακολουθία έχει εκδοθεί και από το επίσημο όργανο της Εκκλησίας της Ελλάδος,την Αποστολική Διακονία.
3ον .Η πολεμική κατά των εγκωμίων μας δίνει το δικαίωμα να σκεφθούμε ότι άλλα είναι τα κίνητρα. (ζήλεια κατά των ποιητών -αν όχι και φθόνος). Πάντως σε καμιά περίπτωση ειλικρινές ενδιαφέρον για την τήρηση της τυπικότητας.
Ερώτηση: Ο γνωστός ύμνος "Αγνή Παρθένε Δέσποινα" ποίημα του Αγίου Νεκταρίου,γιατί ψάλλεται στους Ιερούς Ναούς και το Αγιον Όρος; Και αυτός είναι εκτός τυπικού. Γιατί να μην καταργηθεί και αυτός:
Συνέλθετε αδελφοί. Παψτε να αποδεκατούτε το ηδύοσμον και το κυμινον και το ανιθον και ασχοληθήτε με τα πραγματικά προβλήματα
Τόσα σχόλια για ένα απλό θέμα. Τα εγκώμια δεν είναι στην τάξη η στην παράδοση. Μπήκαν τώρα. Αφού ο κόσμος πηγαίνει και το παγκάρι γεμίζει θα συνεχισθούν. Σε λίγο θα θεσπιστεί και το διάβασμα τρισάγιου για τους κεκοιμημένους ώστε να βγάλουν κάτι και οι κληρικοί για το Πάσχα του καλοκαιριού. Σε λίγο θα είναι θεσμός. Τελεία και παύλα. Μην ψάχνουμε ψύλλο στα εκκλησιαστικά άχυρα.
Ο φαρισαϊκός κατακριτής των Εγκωμίων και του Επιταφίου αφού δεν είχε τίποτα να πει, το έρριξε στην αχαλίνωτη πονηρή φαντασία εκτός κάθε πραγματικότητας...
Τα Εγκώμια είναι στην ουσία μέσα και στην τάξη και στην Παράδοση της Εκκλησίας. Η λατρεία δεν είναι κάτι στατικό, εξελίσσεται πάντα όμως σύμφωνα μέσα στο ορθόδοξο πλαίσιο.
Όμως η πονηρή καρδιά με τους πονηρούς συλλογισμούς που τα βλέπει όλα πονηρά δεν είναι επιχείρημα για την κατάργηση των Εγκωμίων και του Επιταφίου....
Προς τον Ανώνυμο 21/8/2019, 2:18 μ.μ. Εν ημέρα Κρίσεως θα δούμε ποιοι είναι οι γραμματείς και φαρισαίοι και ποια τα εξωπραγματικά αλλά υφιστάμενα διλήμματα. Πάντως για τους θιασώτες των Εγκωμίων της Παναγίας, φαίνεται καθαρά ότι έχει ισχύ η παροιμία: «Στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα»!!! Τα «συντριπτικά επιχειρήματά σου», είναι απλά και μόνο οι καινοφανείς επινοήσεις κάποιων «εκκλησιαστικών υμνογράφων» και η ματαιόδοξη προβολή όσων θέλησαν να τα προωθήσουν, παρ΄ όλες τις απαγορεύσεις. Τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο. Άντε και του χρόνου να τα κάνουμε με πιο πολλά εφέ και τυμπανοκρουσίες, ίσως τιμηθεί ακόμη περισσότερο η Παναγία και μας λυπηθεί για το χάλι μας!
Εν ημέρα Κρίσεως θα φανερωθεί η υποκρισία και ο φαρισαϊσμός σου ανώνυμε 21/8/2019 9:03 μ.μ. που κόπτεσαι για την ... αυθαιρεσία στη λατρεία, και παρασιωπάς τις πραγματικές καινοτομίες που είναι εκτός Παράδοσης και ηθικής της Εκκλησίας.
Καθόλου καινοφανείς οι επινοήσεις αλλά σύμφωνες με την ιστορία και ταιριαστές σε απόλυτο βαθμό με την ορθόδοξη τιμή στην Παναγία.
Αντι να ειρωνεύσαι τα συντριπτικά επιχειρήματα των υπερασπιστών των Εγκωμίων της Παναγίας καλύτερα είναι να προσπαθήσεις να απαντήσεις ειλικρινά. Αλλά κάτι τέτοιο δεν το τόλμησες διότι δεν μπορείς ούτε να τα αντικρύσεις. Εμείς οι υπερασπιστές των Εγκωμίων θα πρέπει να επικαλεστούμε την παροιμία: «Στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα»!!! Δεν είδαμε να απετόλμησες ουδεμία απάντηση στα συντριπτικά επιχειρήματα των υπερασπιστών των Εγκωμίων της Παναγίας.
Για να λυπηθεί το χάλι μας η Παναγία θα πρέπει να πάψουμε φαρισαϊκά να μας πειράζουν τα Ορθόδοξα Εγκώμια και ο Επιτάφιος στην Παναγία όταν κάνουμε τα στραβά μάτια στις πιο απαράδεκτες συνήθειες.
Αν δεν πάψουμε να προτεσταντίζουμε αλλά και να μοντερνίζουμε στα ήθη και να μας πειράζουν σαν τους φαρισαίους τα Ορθόδοξα Εγκώμια στην Παναγία, ενώ καταπίνουμε την κάμηλο τόσων και τόσων αιρετικών και ανήθικων συνηθειών της Νέας Εποχής, δεν πρόκειται να δούμε αλλαγή προς το καλύτερο αλλά μόνο προς το χειρότερο...
Ακόμα περιμένουμε τις απαντήσεις από τους οχλουμένους από τα Εγκώμια στην Παναγία στα ερωτήματα του υπέροχου σχολίου 16 Αυγούστου 2019 - 10:08 μ.μ..
Πόσο θα περιμένουμε ακόμα;
Αν δεν έχουν τί να πουν ας δηλώσουν ότι έσφαλλαν και να μην συνεχίζουν το προτεσταντικό βιολί τους...
Προς 21-8-2019 9:03 μ.μ.
Τα περι ματαιόδοξης προβολής είναι παραμύθι και δική σου επινόηση ανύπαρκτων πραγμάτων.
Τόσο... ματαιόδοξοι ήσαν αυτοί που προώθησαν τα Εγκώμια που κανείς δεν ξέρει τα ονόματα τους!!...
Τόσο... ματαιόδοξοι...
Μια απορία: Πριν γράψεις σκέφτεσαι καθόλου;
Προς τους αγαπητούς μου αδελφούς που με φτύνουν της 22/8/2019 12:44, 12:48' Το προτεσταντικό βιολί μου τους το χαρίζω γιατί πιστεύω το παίζουν καλύτερα από εμένα. Το φαινόμενο της επιμονής τους εξηγείται, γιατί είμαι σίγουρος ότι ανήκουν στην ιερά αυλή "ο νοών νοείτω". Ευτυχώς που σκέπτεστε εσείς όταν γράφετε και μας διαφωτίζετε με τις σοφίες σας! Αλλιώς τι θα γινόμαστε; !!! Ευλογείτε και τα λέμε πάλι του χρόνου...
Προς τον φαντασμένο παραμυθά 22 Αυγούστου 2019 - 8:53 π.μ. που η φαντασία του μη έχοντας άλλα επιχειρήματα έχει ανάψει και πλάθει παραμύθια για αγρίους.
Δεν σε φτύνουν εσύ τους έφτυσες και αυτοί σε διόρθωσαν για να μην βλάπτεις την ψυχή σου και να μην πλανάσαι.
Δεν ανήκουμε σε καμία ιερή αυλή όπως ψευδώς αναφέρεις μη έχοντας άλλα προτεσταντικά επιχειρήματα να ψελλίσεις! Είσαι ψεύτης ολκής!
Με ψέματα και παραμύθια θα προσπαθήσεις να περιορίσεις τα ιερά εγκώμια στην Ευλογημένη Παναγία; Ματαιοπονείς και βλάπτεις την ψυχή σου χρησιμοποιώντας ψέματα και φαντασία που διαβάλλει τους συνανθρώπους σου. Μην γίνεσαι σαν τον διάβολο με την διαβολή. Πίστεψε δεν κερδίζεις, αλλά χάνεις και βλάπτεις την ψυχή σου με την διαβολή και το ψέμα.
Μην απελπιστείς όμως. Αν μετανοήσεις και σταματήσεις τα ψέματα και τους προτεσταντισμούς θα σωθείς και εσύ.
Πολύ καλά κάνουν οι Πατρινοί και όλοι οι άλλοι που ψάλλουν τα Εγκώμια και τον Επιτάφιο στην Παναγία.
ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ να το κάνουν και να περιφρονήσουν τις άμυαλες στριγκλιές των αντιθέτων που πλάσσουν φαντασίες και ψέματα για να ..πείσουν.
Προς τους έσχατους σχολιαστές.
"Νυν υπέρ πάντων ο αγών του ΕΓΩ". Συγγνώμη αν σας έθιξα την Ιερά Παράδοση των Εγκωμίων... δεν θα το ξανακάνω. Φοβάμαι μην ανεβάσετε πίεση και σας πάρω στο λαιμό μου. Άντε στο καλό σας! Δεν θα φάμε και τα μουστάκια μας για την παράδοση των εγκωμίων που κοντεύει να εδραιωθεί! Ήμαρτον! Μετανοώ! Καλό Παράδεισο να χουμε κι ας διαφωνούμε αγαπητοί αδελφοί. Την οριστική λύση θα τη δώσει απ΄ότι φαίνεται ο Θεός, όταν θα μας τα πει τέτα τετ.
Το μένος κατα των ορθόδοξων Εγκωμίων και του Επιταφίου της Παναγίας δεν έχει καμιά δικαιολογία. Μένει αδικαιολόγητο και απαράδεκτο από κάθε άποψη και πολύ περισσότερο από ορθόδοξη άποψη.
Καλή μετάνοια να έχουν όλοι οι έχοντες το μένος κατα των ορθόδοξων Εγκωμίων και του Επιταφίου της Παναγίας.
Πρώτα προκαλεί ο κατακριτής των Εγκωμίων προς την Παναγία και μετά όταν του απαντούν όχι σύμφωνα με τις προτεσταντικές πλάνες του, αρχίζει να κλαίγεται ότι "τον φτύνουν"...
Η επιστήμη σηκώνει ψηλά τα χέρια για την περίπτωση του!...
Εύγε σου και μπράβο σου καλό μας παιδί της 22/8/2019 3:45 μ.μ. για την Ορθοδοξότατη Χριστιανική σου αγάπη και τον αγώνα σου υπέρ των εγκωμίων της Παναγίας! Αν δεν είχαμε τέτοιους Άτλαντες Ορθοδοξίας μες την εκκλησία θα είχαμε ναυαγήσει περί την πίστη. Πιστεύω ότι η λειτουργική επιστήμη της Θεολογίας, βασισμένη στα ακαταμάχητα επιχειρήματά σου θα σε δικαιώσει. Εγώ πάντως σηκώνω τα χέρια ψηλά έχω καθηλωθεί απ΄την πειθώ σου! Άσε τους άλλους να κλαίνε για τις μωρολογίες τους...
Μην κλαίγεσαι πάλι κατακριτή των ιερών εγκωμίων ανώνυμε (7:10 μ.μ.) δες λίγο την καμπούρα σου και τον φαρισαϊσμό σου και μην τα βλέπεις με κακό λογισμό.
Φυσικά και από αγάπη σε διορθώνει ο 3:45 μ.μ. για να αφήσεις τους φαρισαϊσμούς και τους προτεσταντισμούς και τις κλάψες όταν μάλιστα αδικείς και προσβάλεις και διαβάλλεις και ψεύδεσαι χωρίς τσίπα!
Και μην κάνεις πώς δεν καταλαβαίνεις. Τα ακαταμάχητα επιχειρήματα δεν υπάρχουν στο σχόλιο 3:45 μ.μ., υπάρχουν αναλυτικά σε τόσα παραπάνω σχόλια. Αναφέρω μόνο τρία.
π.χ. στα σχόλια 16 Αυγούστου 2019 - 10:08 μ.μ.
19 Αυγούστου 2019 - 3:40 μ.μ.
20 Αυγούστου 2019 - 9:07 π.μ.
Άφησε τις ειρωνίες, τις μωρολογίες, τις παραπονιάρικες κλάψες και μετανόησε.
H OIKOYMΕΝΙΣΤΙΚΗ 4ε κανει απ ευθειας μεταδοσι απο την Παναγια Μηχανιωνα Θεσσαλονικης τα Φραγκολατινικα ...εγκωμια της Παναγιας.
Παροντες τρεις ...φολκλοριστες δεσποταδες ο Καλαμαριας, ο Νεαπολεως και ο Τρικκης.
Κυριοι αρχιερεις, δεν γνωριζετε οτι υπαρχει εγκυκλιος του Πατριαρχειου τοτε που ηταν ορθοδοξο, που απαγορευει τα Παπικα εγκωμια της Μαριολατριας;
Προς τι πρωτοτυπειτε και διαδιδεται μια ασεβεστατη ψευτοακολουθια ξενη απο την Ορθοδοξια;
Περιμενουμε καποιες εξηγησεις απο τους τρεις λαλιστατους.
Σχολιασμός από π. Δανιήλ Αεράκη :''Μόδα κατάντησε ο επιτάφιοςκαι τα επιτάφια εγκώμια στην εορτή του Δεκαπενταυγούστου ,που όμως είναι χαρούμενη και όχι πένθιμη.
Η μόδα φανερώνει έλλειψη Ορθοδόξου Θεολογίας. Ποτέ στη μακραίωνη παράδοση της Εκκλησίαςδεν είχαμε επιταφίους στην εορτή της Παναγίας.
Στο απολυτίκιο της Κοιμήσεωςλέμε ''Μετέστης προς την Ζωήν Μήτηρ υπάρχουσα της Ζωής''
Είδατε ποτέ τη μέρα του Πάσχα να προσκυνάμε επιταφίους; Να ψάλλουμε εγκώμια;.. Η Παναγία μετέστη . Είναι αναστημένη και ζωντανή στον Ουρανό ψυχή τε και σώματι. Δεν της αρμόζουν επιτάφια εγκώμια......
Όταν μεμονωμένα περιστατικά επιταφίου εμφανίστηκαν στην Κοίμηση τέλη 19ου αιώνος η Ι.Σύνοδος έσπευσε τότε με εγκύκλιο να απαγορεύσει το φαινόμενο.
Στις μέρες μας κάποια φυλλάδα σχετική παρουσιάστηκε από τα Ιεροσόλυμα,και σιγά-σιγά ξαπλώθηκε η μόδα των αντορθόδοξων επιταφίων.
Ο λόγος ; Τα εφέ ,το επιδεικτικό ''φολκλόρ''η τάσις για κάτι εντυπωσιακό που αποπροσανατολίζει τους πιστούς από το μυστήριο της Θεοτόκου.
Μία εγκύκλιος της Ι. Συνόδου θα ανέκοπτε το αντορθόδοξο έθιμο εγκωμίων στη ΖΩΝΤΑΝΗ (και όχι πεθαμένη )Παναγία.
(Περοδ Ιωάννης Βαπτιστής Αυγ 2019 )
Σκέτες ανοησίες το μπουρδολογικό σχόλιο 22 Αυγούστου 2019 - 11:31 μ.μ.!
Όταν δεν έχουμε επιχειρήματα αρχίζουμε τους άδικους χαρακτηρισμούς, τις βρισιές και τις μπουρδολογίες!
Η Ακολουθία των Εγκωμίων και του Επιταφίου της Κοίμησης της Παναγίας είναι Ορθόδοξη ευσεβέστατη ιερή Ακολουθία και όχι ασεβέστατη ψευτοακολουθία δήθεν ξένη από την Ορθοδοξία!
Τα ιερά εγκώμια στην Παναγία είναι Ορθόδοξα και όχι παπικά. Ουδεμία σχέση έχουν με τον παπισμό!
Η Ακολουθία των Εγκωμίων και του Επιταφίου της Κοίμησης της Παναγίας δεν έχει καμία σχέση με τον φολκλορισμό, είναι ιερή και σεβάσμια και δεν έχει τίποτα το περιττό.
Η Ακολουθία των Εγκωμίων και του Επιταφίου της Κοίμησης της Παναγίας δεν έχει καμία σχέση και με την Μαριολατρία, αφού βρίσκεται μέσα στα ορθόδοξο χώρο της τιμής προς την Παναγία ως Μητέρας του Θεού.
Το τυπικό δεν είναι δόγμα ούτε οι πατριάρχες της παλιά εποχής είναι αλάθητοι!
Γενικά το σχόλιο 22 Αυγούστου 2019 - 11:31 μ.μ. είναι ΣΚΕΤΗ ΜΠΟΥΡΔΑ!
ΠΙΟ ΜΠΟΥΡΔΑ ΔΕΝ ΓΙΝΟΤΑΝ!
Αντιαιρετικός και Αντιοικουμενιστής
Δυστυχώς το σχόλιο του καλού π. Δανιήλ Αεράκη όπως τα έγραψε στο Περιοδικό Ιωάννης Βαπτιστής Αυγ 2019 και μας τα μετέφερε ο ανώνυμος στο 23 Αυγούστου 2019 - 11:45 π.μ. έχει λάθος.
Λάθος σκεπτικό.
Έωλα επιχειρήματα.
Δεν χρειάζεται να απαντήσει κανείς στους αβάσιμους ισχυρισμούς. Είναι φανεροί πόσο αβάσιμοι είναι και μαδούν σαν φθινοπωρινά φύλλα.
Η Ακολουθία των Εγκωμίων και του Επιταφίου της Κοίμησης της Παναγίας ΕΊΝΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗ.
Διαφορετικά ας μας πούν οι αντιδρώντες σε ποιό σημείο των Εγκωμίων και του Επιταφίου, υπάρχει κάτι που είναι εκτός ορθόδοξης Παράδοσης.
Δεν θα βρουν κανένα!!!
Εύγε σ΄ όλους όσους τελούν τα ΟΡΘΟΔΟΞΑ Εγκώμια και τον Επιτάφιο στην Σεμνή Παναγία την Αειπάρθενο και Μητέρα του Χριστού!
Δεν υπάρχει τίποτα το κακό, τίποτα το αντορθόδοξο στα ιερά Εγκώμια και τον Επιτάφιο της Παναγίας!
Εύγε και στο Παλαίφατο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων όπου και το Τάφος της Παναγίας που τα θέσπισε πρώτο και τα συνεχίζει ΟΡΘΟΔΟΞΑ!
Τα "επιχειρήματα" που υπάρχουν στο σχόλιο 23 Αυγούστου 2019 - 11:45 π.μ. είναι μόνο για κλάμματα. Δυστυχώς!
Αυτή είναι η αλήθεια.
Δεν είναι αυτά επιχειρήματα.
Το χαζό και ανάξιο κάθε προσοχής σχόλιο 22 Αυγούστου 2019 - 11:31 μ.μ. είναι και παραπλανητικό! Και είναι παραπλανητικό διότι έστω και χωρίς να το θέλει, προσπαθεί να φορτώσει στα Ελληνορθόδοξα Εγκώμια και τον Επιτάφιο στην Παναγία την κατηγορία του οικουμενισμού, αφού αρχίζει "ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ 4Ε..."
Δεν ξέρω αν είναι οικουμενιστικό το 4Ε. Αν όμως δεχθούμε ότι είναι οικουμενιστικό, ο οικουμενισμός του 4Ε δεν έχει σχέση με την προβολή των Ελληνορθόδοξων Εγκωμίων και του Επιτάφιου στην Παναγία, θα έχει σχέση με άλλα ζητήματα.
Έτσι όμως όπως τα γράφει, δημιουργεί ΛΑΘΟΣ εντυπώσεις ότι τα Ελληνορθόδοξα Εγκώμια και ο Επιτάφιος στην Παναγία έχουν σχέση με τον οικουμενισμό!! Αυτό όμως δεν ισχύει. Και αν τολμήσουμε να πούμε κάτι τέτοιο θα γελάνε και οι κότες!!!
Με αυτή την "λογική" τότε και μετάδοση κάποιας συνήθους Θ. Λειτουργίας ή Εσπερινού από τις περιοχές της Θεσσαλονίκης ή αλλού, από το 4Ε είναι... οικουμενιστική!!!
Όπως και να το κάνουμε αυτό το μένος κατά των ιερών και ορθόδοξων εγκωμίων στην Κοίμηση της Παναγίας θα το ζήλευαν και οι Φαρισαίοι της εποχής του Χριστού....
Αδικαιολόγητο και φαρισαϊκό!
Δεν λέω για τον π. Δανιήλ Αεράκη, λέω για τους ανώνυμους που διϋλίζουν τόσα και τόσα κακά, νεωτεριστικά και άλλα και ενοχλούνται από την ορθόδοξη τιμή στην Μητέρα του Χριστού και Τιμιωτέρα και Ενδοξοτέρα Χερουβείμ και Σεραφείμ!!
Διόρθωση στο 7:13 μ.μ. Αντί "διϋλίζουν" το "καταπίνουν".
"Δεν λέω για τον π. Δανιήλ Αεράκη, λέω για τους ανώνυμους που καταπίνουν τόσα και τόσα κακά, νεωτεριστικά και άλλα και ενοχλούνται από την ορθόδοξη τιμή στην Μητέρα του Χριστού και Τιμιωτέρα και Ενδοξοτέρα Χερουβείμ και Σεραφείμ!! "
Σωστος
Δημοσίευση σχολίου