Τον κόσμον μόνον ο πόλεμος θα τον διορθώση - Γέρων Ιωσήφ ο Ησυχαστής
Τον κόσμον μόνον ο πόλεμος θα τον
διορθώση όπου ήδη θα έλθη ή και έρχεται μετά καλπασμού. Η δυστυχία θα φέρη
πολλούς εις συναίσθησιν. οι δε αμετανόητοι, αναπολόγητοι.
Αγαπητέ, έχει πει και άλλα πράγματα ο Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής. Δεν μιλούσε μόνο για... πόλεμο. Ο δικός του πόλεμος, ήταν καθ' εαυτό ο «αόρατος πόλεμος» του Χριστιανού αγωνιστή, πόλεμος με δύο μάλιστα αντιπάλους: τον αμαρτωλό μας εαυτό και το διάβολο. Μιλούσε ο γ. Ιωσήφ για την αγάπη και τη χαρά του Χριστού, αλλά και για τον ΤΡΟΠΟ που θα μπορούσε κανείς να τα επιτύχει αυτά: με πόλεμο εναντίον του εαυτού μας που δεν αγαπάει. Με πόλεμο εναντίον του εαυτού μας που κατηγορεί. Με πόλεμο εναντίον του εαυτού μας που βλέπει παντού εχθρούς. Με πόλεμο όχι εναντίον των άλλων, αλλά εναντίον των δύο πραγματικών αντιπάλων μας: του αμαρτωλού εαυτού μας και του διαβόλου.
Αποσπάσματα (τα κεφαλαία είναι επιλεγμένα από εμένα): «Λοιπόν βιάσου. Λέγε διαρκώς την ευχή. Να μη σταματά καθόλου το στόμα. Έτσι θα την συνηθίσεις μέσα σου και κατόπιν θα την παραλάβει ο νους. Μη ξεθαρρεύεις στους λογισμούς, διότι γίνεσαι μαλθακός και μολύνεσαι. «Ευχή, βία φύσεως διηνεκής», και θα δεις πόση Χάρη θα λάβεις. Η ζωή του ανθρώπου, παιδί μου, είναι θλίψη, διότι είναι στην εξορία. Μη ζητείς τελεία ανάπαυση. Ο Χριστός μας σήκωσε το σταυρό, και μείς θα σηκώσουμε. Όλες τις θλίψεις εάν τις απομένουμε, βρίσκομε Χάρη παρά Κυρίου. Γι’ αυτό μας αφήνει ο Κύριος να πειραζόμαστε, για να δοκιμάζει το ζήλο και την ΑΓΑΠΗ που έχουμε προς αυτόν. Γι’ αυτό χρειάζεται υπομονή. Χωρίς υπομονή δεν γίνεται ο άνθρωπος πρακτικός, δεν μαθαίνει τα πνευματικά, δεν φθάνει σε μέτρα αρετής και τελειώσεως. ΑΓΑΠΑ τον Ιησού και λέγε αδιάλειπτα την ευχή και αυτή θα σε φωτίζει στο δρόμο του. ΠΡΟΣΕΧΕ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΚΡΙΝΕΙΣ. Διότι από αυτό παραχωρεί ο Θεός και φεύγει η Χάρη και σε αφήνει ο Κύριος να πέφτεις, να ταπεινώνεσαι, να βλέπεις τα δικά σου σφάλματα. Αλλ’ όταν υποχωρεί η Χάρη για να δοκιμαστεί ο άνθρωπος, τότε γίνονται όλα σαρκικά και πέφτει η ψυχή. Συ όμως τότε μη χάνεις την προθυμία σου, άλλα φώναζε διαρκώς την ευχή με βία, με το ζόρι, με πόνο πολύ. «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με». Και πάλι και πολλές φορές, το ίδιο συνεχώς. Και σαν να ατενίζεις νοερά τον Χριστό να του λέγεις• «…Δόξα σοι, δόξα σοι, ο Θεός μου». Και υπομένοντας, ΠΑΛΙ ΘΑ ΕΡΘΕΙ Η ΧΑΡΗ, ΠΑΛΙ Η ΧΑΡΑ. Όμως και πάλι ο πειρασμός και η λύπη, η ταραχή και τα νεύρα. Αλλά και πάλιν αγώνας, νίκη, ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ. Και αυτό γίνεται μέχρις ότου σιγά-σιγά καθαρίζεσαι από τα πάθη και γίνεσαι πνευματικός…
Η άσκηση, παιδί μου, θέλει στερήσεις. Θέλει αγώνα και κόπο πολύ. Θέλει να φωνάζεις μέρα και νύκτα στον Χριστό. Θέλει υπομονή σε όλους τους πειρασμούς και τις θλίψεις. ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΝΙΞΕΙΣ ΘΥΜΟ και επιθυμία. Θα κουρασθείς πολύ, μέχρι να καταλάβεις ότι προσευχή χωρίς προσοχή και νήψη είναι χάσιμο χρόνου· κόπος χωρίς πληρωμή. Πρέπει σε όλες τις αισθήσεις μέσα έξω να βάλεις άγρυπνο φύλακα την προσοχή διότι χωρίς αυτήν ο νους και οι δυνάμεις της ψυχής διαχέονται στα μάταια και συνήθη, σαν το άχρηστο νερό που τρέχει στους δρόμους. Ποτέ κανένας δεν βρήκε προσευχή χωρίς προσοχή και νήψη. Κανένας ποτέ δεν αξιώθηκε να ανεβεί προς τα άνω χωρίς πρώτα να καταφρονήσει τα κάτω». («Έκφρασις Μοναχικής εμπειρίας», εκδ, Ι.Μ.Φιλοθέου, Άγ. Όρος - αποσπάσματα σε νεοελληνική απόδοση)
Ποιός είπε ότι μιλούσε μόνο για πόλεμος ο άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής; Κανείς δεν το είπε. Μιλούσε όμως και για πράγματα που αποφεύγουν οι σύγχρονοι θολολόγοι...
Αλλο κατάκριση, άλλο φανέρωση των αιρέσεων και των νεοταξίτικων απόψεων και σαρκολατρικών ιδεών και συνηθειών!
Τα έχεις μπλέξει πολύ Αντίθετε1972.
Οι άγιοι ήταν οι πρώτοι που τα έβαζαν με τις νεόφερτες αιρέσεις! Ξύπνα! Διάβασε λίγο αγίους και μην μπλέκεις την κατάκριση με την αποκάλυψη των αιρέσεων, των αιρετικών, της αμετανοησίας και της σαρκολατρείας!!
Οι Ορθόδοξοι ανώνυμε 6:58 μ.μ. δεν είναι ούτε με τους ΓΟΧ ούτε με τους οικουμενιστές και τους νεοεποχίτες και σαρκολάτρες. Γιατί αν καταλάβα καλά προσπαθείς να συκοφαντήσεις τους Ορθόδοξους.
Ο άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής ήταν αυστηρός και πατερικός. Ήταν αντίθετος και προς τις αιρέσεις και προς την σαρκολατρεία της εποχής. Θα ήταν μάλιστα και αστροπελέκι αν άκουε τα σημερινά της αντιπατερικής "μεταπατερικής" αιρετικής θεολογίας και την προσπάθεια ομαλοποίησης των ανωμαλιών και αμαρτιών!
Τα όσα λέγει ο Όσιος Ιωσήφ στο σχόλιο 10 Οκτωβρίου 2019 - 5:39 μ.μ. είναι αντίθετα ριζικά προς την σαρκικότητα, την αθώωση της αμαρτίας, την υλιστική καλοπέραση, το "μεταπατερικό" πνεύμα, την άρνηση της Ορθοδοξίας, τον οικουμενισμό που προωθούν οι ισχυροί του κόσμου για την επιβολή της πανθρησκείας!
Δεν είναι τυχαίο ότι τα Μοναστήρια στο Άγιο Όρος που έλκουν την καταγωγή τους από τον Όσιο Ιωσήφ τον Ησυχαστή είναι ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΑ!
Το να προσπαθούμε να φέρουμε τον Όσιο Ιωσήφ στα μέτρα μας είναι ασέβεια.
10 σχόλια:
Ακούνε οι οικουμενιστές;
Ακούνε οι καλοπερασάκηδες;
Ακούνε οι αμετανόητοι;
Ακούνε οι μεταπατερικοί αντί-ορθόδοκοι;
Αγαπητέ, έχει πει και άλλα πράγματα ο Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής. Δεν μιλούσε μόνο για... πόλεμο. Ο δικός του πόλεμος, ήταν καθ' εαυτό ο «αόρατος πόλεμος» του Χριστιανού αγωνιστή, πόλεμος με δύο μάλιστα αντιπάλους: τον αμαρτωλό μας εαυτό και το διάβολο. Μιλούσε ο γ. Ιωσήφ για την αγάπη και τη χαρά του Χριστού, αλλά και για τον ΤΡΟΠΟ που θα μπορούσε κανείς να τα επιτύχει αυτά: με πόλεμο εναντίον του εαυτού μας που δεν αγαπάει. Με πόλεμο εναντίον του εαυτού μας που κατηγορεί. Με πόλεμο εναντίον του εαυτού μας που βλέπει παντού εχθρούς. Με πόλεμο όχι εναντίον των άλλων, αλλά εναντίον των δύο πραγματικών αντιπάλων μας: του αμαρτωλού εαυτού μας και του διαβόλου.
Αποσπάσματα (τα κεφαλαία είναι επιλεγμένα από εμένα):
«Λοιπόν βιάσου. Λέγε διαρκώς την ευχή. Να μη σταματά καθόλου το στόμα. Έτσι θα την συνηθίσεις μέσα σου και κατόπιν θα την παραλάβει ο νους. Μη ξεθαρρεύεις στους λογισμούς, διότι γίνεσαι μαλθακός και μολύνεσαι.
«Ευχή, βία φύσεως διηνεκής», και θα δεις πόση Χάρη θα λάβεις.
Η ζωή του ανθρώπου, παιδί μου, είναι θλίψη, διότι είναι στην εξορία. Μη ζητείς τελεία ανάπαυση. Ο Χριστός μας σήκωσε το σταυρό, και μείς θα σηκώσουμε. Όλες τις θλίψεις εάν τις απομένουμε, βρίσκομε Χάρη παρά Κυρίου. Γι’ αυτό μας αφήνει ο Κύριος να πειραζόμαστε, για να δοκιμάζει το ζήλο και την ΑΓΑΠΗ που έχουμε προς αυτόν. Γι’ αυτό χρειάζεται υπομονή. Χωρίς υπομονή δεν γίνεται ο άνθρωπος πρακτικός, δεν μαθαίνει τα πνευματικά, δεν φθάνει σε μέτρα αρετής και τελειώσεως.
ΑΓΑΠΑ τον Ιησού και λέγε αδιάλειπτα την ευχή και αυτή θα σε φωτίζει στο δρόμο του.
ΠΡΟΣΕΧΕ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΚΡΙΝΕΙΣ. Διότι από αυτό παραχωρεί ο Θεός και φεύγει η Χάρη και σε αφήνει ο Κύριος να πέφτεις, να ταπεινώνεσαι, να βλέπεις τα δικά σου σφάλματα. Αλλ’ όταν υποχωρεί η Χάρη για να δοκιμαστεί ο άνθρωπος, τότε γίνονται όλα σαρκικά και πέφτει η ψυχή. Συ όμως τότε μη χάνεις την προθυμία σου, άλλα φώναζε διαρκώς την ευχή με βία, με το ζόρι, με πόνο πολύ. «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με». Και πάλι και πολλές φορές, το ίδιο συνεχώς. Και σαν να ατενίζεις νοερά τον Χριστό να του λέγεις• «…Δόξα σοι, δόξα σοι, ο Θεός μου». Και υπομένοντας, ΠΑΛΙ ΘΑ ΕΡΘΕΙ Η ΧΑΡΗ, ΠΑΛΙ Η ΧΑΡΑ. Όμως και πάλι ο πειρασμός και η λύπη, η ταραχή και τα νεύρα. Αλλά και πάλιν αγώνας, νίκη, ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ. Και αυτό γίνεται μέχρις ότου σιγά-σιγά καθαρίζεσαι από τα πάθη και γίνεσαι πνευματικός…
Η άσκηση, παιδί μου, θέλει στερήσεις. Θέλει αγώνα και κόπο πολύ. Θέλει να φωνάζεις μέρα και νύκτα στον Χριστό. Θέλει υπομονή σε όλους τους πειρασμούς και τις θλίψεις. ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΝΙΞΕΙΣ ΘΥΜΟ και επιθυμία.
Θα κουρασθείς πολύ, μέχρι να καταλάβεις ότι προσευχή χωρίς προσοχή και νήψη είναι χάσιμο χρόνου· κόπος χωρίς πληρωμή. Πρέπει σε όλες τις αισθήσεις μέσα έξω να βάλεις άγρυπνο φύλακα την προσοχή διότι χωρίς αυτήν ο νους και οι δυνάμεις της ψυχής διαχέονται στα μάταια και συνήθη, σαν το άχρηστο νερό που τρέχει στους δρόμους. Ποτέ κανένας δεν βρήκε προσευχή χωρίς προσοχή και νήψη. Κανένας ποτέ δεν αξιώθηκε να ανεβεί προς τα άνω χωρίς πρώτα να καταφρονήσει τα κάτω».
(«Έκφρασις Μοναχικής εμπειρίας», εκδ, Ι.Μ.Φιλοθέου, Άγ. Όρος - αποσπάσματα σε νεοελληνική απόδοση)
Ακούνε οι ποικίλης φύσεως ΓΟΧ;
Είσαι σίγουρος "Αντίθετε 1972" ότι καταλαβαίνεις σωστά, αυτά που διαβάζεις;
Μου φαίνεται πώς τα παρεξηγείς πολύ.
Ακούνε αυτοί που βαφτίζουν την αμαρτία αθώα πράξη;
Ποιός είπε ότι μιλούσε μόνο για πόλεμος ο άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής;
Κανείς δεν το είπε.
Μιλούσε όμως και για πράγματα που αποφεύγουν οι σύγχρονοι θολολόγοι...
Χριστόδουλος
Ακούνε οι μεταπατερικοί αντί-ορθόδοξοι;
Αλλο κατάκριση, άλλο φανέρωση των αιρέσεων και των νεοταξίτικων απόψεων και σαρκολατρικών ιδεών και συνηθειών!
Τα έχεις μπλέξει πολύ Αντίθετε1972.
Οι άγιοι ήταν οι πρώτοι που τα έβαζαν με τις νεόφερτες αιρέσεις! Ξύπνα!
Διάβασε λίγο αγίους και μην μπλέκεις την κατάκριση με την αποκάλυψη των αιρέσεων, των αιρετικών, της αμετανοησίας και της σαρκολατρείας!!
Οι Ορθόδοξοι ανώνυμε 6:58 μ.μ. δεν είναι ούτε με τους ΓΟΧ ούτε με τους οικουμενιστές και τους νεοεποχίτες και σαρκολάτρες.
Γιατί αν καταλάβα καλά προσπαθείς να συκοφαντήσεις τους Ορθόδοξους.
Ο άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής ήταν αυστηρός και πατερικός. Ήταν αντίθετος και προς τις αιρέσεις και προς την σαρκολατρεία της εποχής. Θα ήταν μάλιστα και αστροπελέκι αν άκουε τα σημερινά της αντιπατερικής "μεταπατερικής" αιρετικής θεολογίας και την προσπάθεια ομαλοποίησης των ανωμαλιών και αμαρτιών!
Ορθόδοξος Χριστιανός
Τα όσα λέγει ο Όσιος Ιωσήφ στο σχόλιο 10 Οκτωβρίου 2019 - 5:39 μ.μ. είναι αντίθετα ριζικά προς την σαρκικότητα, την αθώωση της αμαρτίας, την υλιστική καλοπέραση, το "μεταπατερικό" πνεύμα, την άρνηση της Ορθοδοξίας, τον οικουμενισμό που προωθούν οι ισχυροί του κόσμου για την επιβολή της πανθρησκείας!
Δεν είναι τυχαίο ότι τα Μοναστήρια στο Άγιο Όρος που έλκουν την καταγωγή τους από τον Όσιο Ιωσήφ τον Ησυχαστή είναι ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΑ!
Το να προσπαθούμε να φέρουμε τον Όσιο Ιωσήφ στα μέτρα μας είναι ασέβεια.
Ορθόδοξος Αντιοικουμενιστής
Δημοσίευση σχολίου