Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2019

Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος "Για την Μητέρα Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως ήταν ιδιαίτερα σπουδαία αυτή η χρονιά "

 Για την Μητέρα Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως ήταν ιδιαίτερα σπουδαία αυτή η χρονιά γιατί αρχίζοντάς την είχαμε την ευλογία του Θεού να χορηγήσουμε ως Οικουμενικό Πατριαρχείο τον Τόμο της Αυτοκεφαλίας εις την αδελφή, πλέον, Ορθόδοξον Εκκλησία της Ουκρανίας”, επισήμανε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, στην ομιλία του, μετά τη Θεία Λειτουργία, κατά την οποία χοροστάτησε, σήμερα, Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου, στην πανηγυρίζουσα τον προστάτη της Άγιο Σπυρίδωνα, Επίσκοπο Τριμυθούντος, φερώνυμη Ι.Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Σκήτη στην Χάλκη.


“Όσο και αν αμφισβητήθηκε και αμφισβητείται από μερικούς”, συνέχισε ο Παναγιώτατος, “δεν παύει να είναι πλέον ένα εκκλησιαστικόν γεγονός, το οποίο κατεγράφη εις τας δέλτους της ιστορίας, και αυτή η νεοτάτη αδελφή μας Εκκλησία προσετέθη εις την χορείαν των αυτοκεφάλων ορθοδόξων Εκκλησιών”.

Ο Παναγιώτατος, με αφορμή την σημερινή εορτή, αναφέρθηκε στον βίο του θαυματουργού Αγίου Σπυρίδωνος και ιδιαιτέρως στην απλότητα και ταπεινοφροσύνη του, λέγοντας ότι “εις την περίπτωσίν του εφηρμόσθη το Ευαγγελικόν ότι ο Θεός “ταπεινοίς δίδωσι χάριν”.
Εν όψει της μεγάλης εορτής των Χριστουγέννων ευχήθηκε να εορτάσουμε όλοι “χριστιανοπρεπώς, εν υγεία και εν ειρήνη, μέσα μας και γύρω μας”.
“Και ευχόμεθα για την ειρήνη του σύμπαντος κόσμου, η οποία διαταράσσεται σε πολλές περιοχές του, σε πολλά μήκη και πλάτη της γης, και χύνεται αδίκως ανθρώπινο αίμα, αίμα νέων ανθρώπων, οι οποίοι πολεμούν, και πόσες μητέρες θρηνούν και οδύρονται μπροστά εις τον νεκρόν υιόν τους, πόσες νέες κοπέλες μένουν χήρες, πόσα παιδιά μένουν ορφανά. Κάθε ημέρα βλέπουμε στις οθόνες των τηλεοράσεων αυτά τα δράματα και τις τραγωδίες του κόσμου. Γι’ αυτό και η Εκκλησία μας δεν θα παύσει να προσεύχεται υπέρ της ειρήνης του σύμπαντος κόσμου”.
Αμέσως μετά ο Παναγιώτατος παρουσίασε τον παριστάμενο Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής Παντελεήμονα και τον προέτρεψε να απευθύνει λόγους πνευματικής οικοδομής στο εκκλησίασμα.
Ο Μητροπολίτης Παντελεήμων, ο οποίος ποιμαίνει μία εκ των Επαρχιών του Θρόνου, των λεγομένων “Νέων Χωρών”, αναφέρθηκε στην σημερινή εορτή αλλά και στη σημασία των δογμάτων στην Εκκλησία μας, τα οποία “δεν είναι απλές νομικές διατυπώσεις αλλά έχουν σωτηριολογική διάσταση”.
Τα δόγματα έχουν μεγάλη αξία διότι διασώζουν την ορθή εικόνα, την ορθή αντίληψη περί Θεού”, είπε ο Μητροπολίτης Μαρωνείας και σε άλλο σημείο της ομιλίας του επισήμανε ότι “η παραμονή στους κόλπους της Εκκλησίας και η υπακοή των χριστιανών στον εκασταχού Επίσκοπό τους είναι προτιμότερο από οποιαδήποτε διαφοροποίηση.
Δεν είναι τυχαίο ότι όσοι διαφοροποιήθηκαν και όσες εκκλησιαστικές κοινότητες απομακρύνθηκαν από τον κορμό της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας διασπάστηκαν ακολούθως σε αναρίθμητα κομμάτια, παραφυάδες. Θέλω να σας παρακαλέσω, Παναγιώτατε, να ευχηθείτε δια πρεσβειών του εν Αγίοις Πατρός ημών Σπυρίδωνος, Επισκόπου Τριμυθούντος του θαυματουργού, να βρισκόμαστε όλοι, κληρικοί και λαϊκοί, ενωμένοι και πιστοί στην παράδοση της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, την οποία με ιδιαίτερη πιστότητα και αγωνιστικότητα περιφρουρεί η Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία, της οποίας το πηδάλιο στιβαρά κρατάτε”.
Νωρίτερα, τον Θείο Λόγο κήρυξε ο Μ.Αρχιμανδρίτης Βησσαρίων, ο οποίος και τέλεσε την Θεία Λειτουργία.
Εκκλησιάστηκαν οι Μητροπολίτες Γέρων Πριγκηποννήσων Δημήτριος, Μύρων Χρυσόστομος, Μαρωνείας και Κομοτηνής Παντελεήμων και ο Ἀρχιεπίσκοπος Ανθηδώνος Νεκτάριος, Επίτροπος του Παναγίου Τάφου στην Πόλη, οι Βατοπαιδινοί Πατέρες Κυπριανός και Ελπίδιος, που διακονούν αυτή την περίοδο στην Ι.Μονή Αγίας Τριάδος, κληρικοί και μοναχοί, η κυρία Αγνή Νικολαϊδου, Πρόεδρος της Εφοροεπιτροπής της Κοινότητας Πριγκήπου και πλήθος προσκυνητών από τα άλλα νησιά, την Πόλη, αλλά και το εξωτερικό.
Ακολούθησε δεξίωση στο Αρχονταρίκι της Σκήτης και γεύμα στην Ι.Μονή Αγίας Τριάδος.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλή μετάνοια να 'χει, όπως και ο διαχειριστής που τον διαφημίζει...

Ανώνυμος είπε...

Από την μία πλευρά, υπάρχει η ανάγκη της αυτόνομης εκκλησιαστικής οργάνωσης των ανεξαρτήτων κρατών και αυτή υπηρετείται με την απονομή της αυτοκεφαλίας.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχει η ανάγκη διαφυλάξεως του κύρους, της αίγλης και της περιωπής αρχαίων εκκλησιαστικών θεσμών, όπως του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως (και των λοιπών, παλαιοτέρων και νεοτέρων, Πατριαρχείων), διαφύλαξη όμως που είναι αδύνατη χωρίς την ύπαρξη πραγματικών εκκλησιαστικών εξουσιών και δικαιοδοσιών στο πρόσωπο του εκάστοτε Πατριάρχη.
Παρατηρείται έτσι μία σύγκρουση μεταξύ των δύο αυτών αναγκαιοτήτων.
Τοιουτοτρόπως, ο μητροπολίτης Μαρωνείας χαρακτηρίζεται ως ιεράρχης του Θρόνου, ενώ είναι επίσκοπος της αυτοκέφαλης Εκκλησίας τής ανεξάρτητης πατρίδος μας και μετέχει νομίμως στην Ιερά της Σύνοδο.
Περαιτέρω, το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως χορήγησε την αυτοκεφαλία στην συμπαθέστερη στην πολιτική εξουσία του ανεξαρτήτου ουκρανικού κράτους Εκκλησιαστική δομή, ανεχόμενο όμως παράλληλα την ύπαρξη και άλλης εκκλησιαστικής δομής, πλήρως εξηρτημένης από το Πατριαρχείο Μόσχας. Το τελευταίο επιθυμεί να διατηρήσει τα κανονικά δικαιώματά του στην Ουκρανία και διότι σε αυτήν υπάρχει ποίμνιο με εθνική ρωσική συνείδηση και για λόγους προστασίας του κύρους του, ως Πατριαρχείου.
Η παράλληλη συνύπαρξη αυτών των φαινομένων δημιουργεί σύγχυση και μερικές φορές και εντάσεις, διότι δεν γίνεται αποδεκτή ή κατανοητή από όλους.
Πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα ώστε να μην θίγεται η εθνική ευαισθησία των μελών των τοπικών Εκκλησιών και να μην δημιουργούνται προβλήματα στις σχέσεις τους με τις κρατικές δομές, εντός των οποίων οι Εκκλησίες αυτές δραστηριοποιούνται.
Εξ ετέρου, ο θεσμός των Πατριαρχείων είναι σεβαστός, αλλά δεν μπορούν να διοικούν αυτοκέφαλες Εκκλησίες, αμέσως ή εμμέσως. Συντονίζουν, καθοδηγούν, εμπνέουν, ασκούν ιεραποστολικό και διδακτικό έργο, έχουν την πρωτοβουλία σε ζητήματα διαχριστιανικών ή διαθρησκειακών διαλόγων, αλλά οι αυτοκέφαλες Εκκλησίες πρέπει να παραμένουν αυτοκέφαλες και ενιαίες.

Γιάννης Ιωαννίδης

Ανώνυμος είπε...

Σας διαφεύγει κ. Ιωαννίδη ότι το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως το οικουμενικό είναι όχι ένα Πατριαρχείο οποιοδήποτε αλλά τυγχάνει να είναι Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο. Με τον συλλογισμό σας θα πρέπει τα Ελληνορθόδοξα Πατριαρχεία να τα διοικούν:
α. Κωνσταντινουπόλεως να τα διοικούν Τούρκοι ορθόδοξοι εφόσον είναι στην Κωνσταντινούπολη και οι κατά τόπους Μητροπολίτες της Ευρώπης να μην είναι Έλληνες αλλά Γάλοι, Γερμανοί, Ιταλοί, Ισπανοί κλπ.
β. Αλεξανδρείας Αιγύπτιοι Ορθόδοξοι με Πατριάρχη εξ Αιγύπτου οι δε Μητροπολίτες να είναι Λύβιοι, Σουδανοί, Κονγκολέζοι, Νοτιοαφρικάνοι κλπ
γ. Ιεροσολύμων να είναι ο Πατριάρχης Ισραηλίτης και οι Μητροπολίτες Παλαιστίνιοι, Ιορδανοί, Καταριανοί, Αιγύπτιος ηγούμενος Σινά κλπ.
Αν σας αρέσει εφαρμόστε το και ξεκινήστε αγώνα μαζικό.

Ανώνυμος είπε...

Οι σημερινοί ονομαζόμενοι διαχριστιανικοί ή διαθρησκειακοί διάλογοι για όσους γνωρίζουν τα πράγματα όπως είναι υπηρετούν μόνο την αίρεση του οικουμενισμού και κανένα ουσιαστικός διάλογος δεν γίνεται με βάση την Ορθόδοξη Παράδοση. Είναι ατέρμονες, ανούσιοι και σκοπό έχουν τον λαϊκό οικουμενισμό και κάθε άλλο οικουμενισμό εις βάρος της Ορθοδοξίας, ακόμα και αν δεν το καταλαβαίνουν αυτό όλοι οι συμμετέχοντες.

Η παύση του π. Θεόδωρου Ζήση που είχε πετύχει την καταδίκη της Ουνίας, λέει πολλά κατα πόσο είναι ουσιαστικοί οι σημερινοί διάλογοι...

Αντιαιρετικός Φιλομακεδόνας

Ανώνυμος είπε...

Ο Αντιαιρετικός Φιλομακεδόνας εννοεί την παύση του π. Θεόδωρου Ζήση από τους διαλόγους, αμέσως μετά την μεγάλη επιτυχία του να καταδικαστεί η Ουνία και απο τους Παπικούς.

Χριστιανός